~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

LULLABY: Saa vaihtaa ainakin pk-seudulla pelkän terpan tai pelkän neuvolan. Koko suomessa saa vaihtaa myös kuntarajan yli, mutta silloin vaihtuu kaikki terveyspalvelut eli ta, nla, hampihoitola jne. Espoolaiset saa käydä stadissa ja stadilaiset porvoossa jne. Kato kuntasi nettisivuilta terveyspalvelut, niist löytyy ohjeet ja vaihtolomakkeet. Neuvolatädin voi vaihtaa pois, mutta uutta ei välttis voi valita (jos on jo liikaa asiakkaita).

HENRIETTA Pääsetkö yhdistelmäseulan verikokeeseen kuitenkin ennen ultraa (jos siis otat seulan). Tai siis eihän ultra oo liian myöhään verikokeeseen nähden. Kun nykyään se verikoe otetaan jo neuvolan lähetteellä ja sit myöhemmin mennään np-ultraan.

HAUNOORA
Mulla lekuri varotteli tiistain ultrassa että tulossa on tuhruvuotoa. Näki istukan päällä jotain joka ehkä jossain vaiheessa laskeutuu ja poistuu. Sitä ootellessa...

Mun la 18.5 MANDALA :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ole ehtinyt pitkään aikaan tänne ja monta sivua tullut tekstiä. Pitää lukea ajan kanssa, mut nyt on paniikki päällä. Mun hcg oli noussut hienosti ja tiistaina oli 1420, eli hyvin tuplaantunut viime viikosta. Koko ajan kuitenkin sitä menkkamaista kipupolttelua ja viime yönä se yltyi. Aamulla sitten alkoi menkkamainen kirkas vuoto oikein heilahtaen, kuitenkin rauhoittui tunnin sisään. Nyt ei mitään edes pyyhkiessä. Mandala sullahan oli vaikka mitä tuhruja tässä raskaudessa lähes alusta saakka? Mullahan oli tässä viikko sitten sellaista tuheuvuotoa, mut voisikohan tämä liittyä tähän raskauteen? Hcg taitaa olla ainut mitä nyt voidaan mitata, mutta näkyykö ultrassa tässä kohden mitään muita kuin sikiöpussi. Rv5+2 eli sydämen olisi pitänyt alkaa lyömään näillä päivillä. Olen ihan paniikissa ja vielä työmatkalla toisella paikkakunnalla!
 
RUSINA voi kökkö. Toivotaan, että on jotain harmitonta !!!! Haleja!!!
Mulla alkoi esikoisen raskaudessa rv 5+ Menkkakivuilla ja kananmunakokoisella hyytymällä höystetty kirkas vuoto. Kävin ultrassa viikottain ja jossain vaiheessa löytyi kuitenkin sikiö ja syke. Eriasteista vuotoa kesti 10vkoa, välillä hyytymillä, välillä ilman. Ja terve lapsi syntyi. Yhessä keskenmenossa alkoi vuoto samaan aikaan, kun tein positiivisen testi. Siinä vuoto ehti kestää rv6-7 asti, kunnes tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, koska sikiötä ei koskaan kehittynyt. Kävin siis ultrassa 1-2kertaa vkossa.
 
Voi harmi Rusina että sullakin vuotaa. Mullahan alkoi virallisena testipäivänä tuhrulla ja kuten olen maininnutkin niin on tullut jokaista ruskean, oranssin, vaaleanpunaisen ja punaisen värisävyä joka päivä siitä asti. Silloin ultrapäivänä tuli hetken ihan verta ja eniten mitä tähän mennessä, mutta sekin muuttui tumman ruskeaksi sinä iltana ja on hiipunut määrällisestkin.
Lääkäri mulla ultrassa näki sellaisen peukalonpään kokoisen vuotokohdan, taisi olla aika lähellä alkiota. Sanoi siellä olevan niin paljon hiussuonistoa mikä voi vuotaa. Mulla ei toistaiseksi ainakaan ole tullut hyytymiä, mutta olen monasti lukenut että on ihan hyvin mennyt vaikka on tullutkin.

Tolvottavasti sulla on ihan normaalia alkuraskauden vuotoa! jos vaan mitenkään maltat niin kyllähän rv6 ultrassa jo paljon enemmän voi näkyä kuin rv5. Mulla näkyi 6+4 siis syke ja pienen pieni alkio pussissaan. Rv5 kaiketi voi usein näkyä vain 'jotain' ja että on oikeassa paikassa.

Kyllä nämä vuodot ihan persiistä on, ihan kuin ei olisi tarpeeksi murehdittavaa muutenkin raskauden jatkumisesta ja kaikesta.
 
Mullakin tais raskaus olla tässä.
Äsken hulahti jotain housuihin ja luulin valkovuodoks mutta olikin kirkasta verta ja paljon. Täällä on sohva ja lattiat veressä ja pönttöön valuu kun kannusta kaatais :/
Kaks isoo hyytymää tuli paperiin eikä tarvii kyllä arvuutella mitä oli..

Meille tosiaan sanottiin ennen tätä plussaa ettei mun soluilla mitään elävää saada joten en varmaan enää hoitoihin lähetä :/
 
Haunoora, voi ei!!!!! :(:( ei varmasti auta tässä hetkessä yhtään, mutta jospa kaikki silti olisikin kunnossa, onhan niitä hurjia tarinoita lukenut kovasta vuodosta, ja silti nyytti saatu syliin. Toivon todellakin, että näin olisi myös sulla. Meinaatko käydä tarkistamasas ultrassa tai verikokeissa?
Voimia <3
 
Mandala lähen just ajelemaan klinikalle ultraan. Haluun heti vaan ne huonot uutiset pois alta ettei tarvii turhaa luoda usko että kaikki vois olla hyvin :/

Tosiaan kaks siirrettiin niin eka kävi ajatus että se toinen sieltä tuli pois. Mutta istuin tossa vessanpöntöllä puolisen tuntia niin että verta vaan loris veteen niin en voi uskoa että sielä joku enää olis elävänä :(

Mulla lapsettomuus on laukassu vaikean masennuksen ja kesällä oli itsemurha tarkotuksena lääkeyliannoksia. Nyt pelottaa taas niin paljon että joutuu sinne pohjalle taas uudestaan tän menetyksen myötä kun tuntu jo ennen plussaa ettei kestäis enää yhtäkää vastoinkäymistä.
Pitää varmaan pyytää resepti rauhottaviin että pääsee tän pahimman yli ettei tuu mitää ylilyöntejä :/
 
Voi, Haunoora! En mä tiedä mitä sanois mutta toivotaan että olis se toinen alkio sieltä tullut ulos!! Jaksamista, oot ajatuksissa.Toivotaan parasta!

Rusinalle myös tsemppiä vuotelun keskelle! Kannattaa varmaan käydä mittauttaa hcg ja ultralla näkyis varmaan että onko oikeassa paikassa ja jos jotain vuodon syytä näkyis.
 
Haunooralle paljon voimia ja lämpimiä ajatuksia! Ja Rusinalle tsemppiä! Tuntuu niin väärältä, että pitkän yrittämisen jälkeen vielä koetellaan tällä tavalla.

Minulle tietoihin 1. ivf/icsi ... ensimmäinen ... 18.5.2016

Onko teillä muilla väsymystä ja miten pärjäätte sen kanssa? Mulla on viimeinen viikko ollut aivan tuskaista eikä mistään tunnu tulevan mitään, kun jo puoliltapäivin alkaa väsyttää aivan valtavasti.

Peppermint 8+1
 
haunoora, voi ei..:( kovasti haleja!!

Rusina, ihan varmasti voi olla vaaratonta, tottakai silti huolettaa :) Kuten huomattu todella monella täällä on vuodellu. Mä oon joku ihme poikkeus jolla ei oo mitään oireitakaan, tiedä sitten onko hyvä juttu.

Peppermint, mulla! Mä oon töide jälkeen niin väsyny että en jaksa oikein mitään. Sit kun meen nukkuun niin pyörin ennen kun saan unta. Oon kyl normaalistikki usein väsynyt mut tää tuntuu erilaiselta. Ja nyt viikon aikana on ollu usein pää kipee. Hankalaa on ollu töissä..

Mulla tänää kerran vihlas mahaa kovasti töissä! Heh aika säälittävää kun innostuu heti jos jotain edes vähän tuntuu :D

Mulle voi päivittää 2 IVF. tuoresiirto, 1 lapsi ja la 11.5.

Vaikka polilla tätä IVF ajatellaan ensimmäisenä kun ekaan jouduttiin vahingossa.

rv. 9+2
 
Mulla vielä niin alussa että ei mitään oireita oikein ole, illalla kyllä uni tulee hyvin :) mulla on ollu ongelmana päinvastoin että oon heräilly aamuyöstä tai hyvinkin aikaisin aamulla enkä saa enää unta. Olin just kaks yötä töissä ja ne oli kyllä tuskaa, tuli sellanen krapulainen huono olo.. Pitää vielä jaksaa noita yövuoroja koska mitään en aio raskaudesta kertoa jos nyt tämä jatkuu. Olin sillon reilu vuos sitten niin tyytyväinen etten ollu raskaudesta kertonut ku lähimmille ystäville ku sitten tuli se tieto keskeytyneestä kmsta vasta 12+3. Muutenkin jotenkn sellanen olo että en haluu kertoo asiasta varta vasten vaan sitten jos tulee kerrottavaa ja vatsa alkaa näkyä niin voi myöntää jos joku kysyy.

Miten teillä muilla on kertomisen suhteen?

Mites teijän liikuntatottumukset? Ennen plussausta kävin sillai 2-3 kertaa viikossa jumpissa tai juoksemassa mutta plussan jälkeen en oo uskaltanu tehdä muuta ku käydä kävelyillä. Kyllähän ihmiset liikkuu jotkut hyvinkin aktiivisesti ja rankasti läpi raskauksien mutta mulla on jotenkin niin varovainen olo ettei mitään pahaa tapahtuis :oops:
 
Ultrassa näky viellä ehkä ruskuaispussi. Ei osattu sanoa tarkemmin mutta alkiota joka toissapäivänä nähtiin niin oli kyllä poissa :/
Lisäks kohdussa oli verta.
Lääkäri päätteli että keskenmeno on käynnissä. Mutta varmana ei voinut sanoa. Alkuviikosta vielä tarkistaa tilanne. Nyt sit jäi epäselväksi että oliko täysin varma keskenmeno ja lääkkeet voi lopettaa vai onko siitä ruskaispussista vielä tulossa jotain miks lääkkeitä kannattaa jatkaa kun lääkkellinen pas on ollu.

Tultiin suoraan klinikalta omaan päivystykseen jos sais jotain rauhoittavaa näille pahimmille päiville, ettei mitään pahaa ehdi tapahtumaan tän pääkopan kanssa.
Samantien ku astuin auton ovesta ulos niin hulahti taas kunnolla housuun ja sotkin ton päivystyksen vessan lattiaa ja seiniä myöden verellä... :/
 
Voi EI haunoora :( ihan karmeen kuulonen kokemus....pitäskö lääkkeitä kuitenkin jatkaa varmuuden vuoks vielä sinne ensviikolle, jos pientäkin toivoo on? Ymmärrän toisaalta hyvin ettei liikoja haluis toivoo.. jännitän sun puolesta ja toivon kovasti että siellä ensviikolla ultrassa odottas vielä ilonen yllätys!

Rusina80
, myös jaksamista vuodon kanssa...inhottavaa sellanen epävarmuus! Mutta onneks se myös rauhottu nopeesti, eli on erittäin mahdollista että sullakin on vaan sitä hulahtelua mistä on lukenu että monella ollu ja silti kaikki päättyny onnellisesti! 5+2 ultrassa ei kyl välttämättä näy muutakun sikiöpussi. Mulla ei näkyny viime vuonna 6+0kaan vielä muuta, tosin alkio(t) oli 4 päivää myöhässä.

Mandala, kiitos listan "haltuun ottamisesta" :)

Tästä muuten ymmärtäsin että neuvolankin saa valita, mutta sen pitää olla samasta piiristä kun terveysaseman.. http://yle.fi/uutiset/potilas_voi_siirtaa_terveyskeskuspalvelunsa_minne_tahansa_manner-suomessa/7014960 Mielestäni sekä nykynen että vanha neuvola kuuluu saman aseman piiriin, että kyllä tässä sitä neuvolantätiä ja valinnan vapautta enemmän uskosin :) ehkä mieskaveri on yrittäny eri neuvolaan ku missä terveysasema on ollu..

Henrietta-, mulla ihan samat ajatukset kertomisesta.. vasta sitten jos joku huomaa ja kysyy suoraan, mut viimestään sit jos pääsee synnytykseen saakka, laittaa kavereille viestin sillee et by the way mulle synty viime yönä tyttö/poika mitoilla se ja se jne. :D
Jos etenee rakennetultraan saakka ja siinä ois kaikki kunnossa, niin voisin kertoo veljelle ja pojalle.. siis joskus ensvuoden puolella.
Viime vuonnakaan en ollu onneks kertonu muille kun lähipiirille, tosin toiselle kaverille ehdin kertoo just muutama päivä ennen sitä 12+3 ultraa jossa koko karu totuus paljastu. Eihän siellä siinä kertomisvaiheessakaan mitään elävää ollu aikoihin enää ollu.. mutta mistäpä ton ois arvannu..tai oli ehkä pieni aavistus muttei oikeesti halunnu uskoo. Toiselle kaverille kerroin koko raskaudesta vasta joskus tyhjennyksen jälkeen, kun ite oli pahimmasta järkytyksestä jo vähän selvinny.
Viikonloppuna ois synttäreiden juhlimisia, ja sinne tulis kaverikin.. en todellakaan halua tehdä tästä vielä mitään ns. aihetta siellä, ja mietin jo mitä pitäs sanoo jos se tarjois jotain juomaa...yrittäs eka kieltäytyä jollain verukkeella "on tässä kesä tullu käytyä sen verran ahkeraan terasseilla et nyt on hyvä pitää vähä taukoo".. jos toi ei auta niin voin olla ottavinani juoman (vaikken tietenkään oikeesti juo sitä) jotta ei heräis enempää epäilyjä.. sit vaivihkaa kaadan sen äitini (joka juonessa mukana) lasiin ja se saa juoda sen :D tästä ei siis vieläkään tiedä muut kun äiti ja mieskaveri...ja sit tietty jokku lääkärit, neuvola yms. Niin ja te täällä ;D
 
Viimeksi muokattu:
Haunoora voi ei!!! Kovasti voimia jaksaa!! <3 <3

Kävin täällä toisella paikkakunnalla akuutisti ylsityisellä (en olisi pystynyt matkustamaan kotiin pelosta sekaisin) eikä hän kovin toiveikas ollut. Vuoto tulee kohdusta, ei ole runsasta, mut se mikä säikäytti oli fakta ettei hän löytänyt kohdusta kuin pienen pisteen, joka ei nyt kuulemma vastaisi millään hcg arvoja. Lisäksi näytti monitorista kuinka kohtu ikäänkuin supistelee ja yrittää puskea endoa ulos. Toinen mitä sanoi, että limakalvo on todella ohut, vain 8mm ja ihmettelee kovin miten tuollaiset arvot voi olla jos ei edes näy raskautta. Vielä on kova toive, että sie pieni piste olisi meidän pieni ja kaikki muu lääkärin osaamattomuutta. Näiden lääkärien osaamista olen kyseenalaistanut niin monta kertaa, että kai sitä uskoo kuuluvansa aina siihen epätonennäköiseen prosenttiin. En uskonut kyllä mitään näkyvän vielä näillä päivillä. Jollain täälläkin annettiin jo cytot kun sitten syke löytyikin. Huomenna oman hoitolan hcg verikokeeseen, joka taas kertoo mukamas vähän lisää.
 
Rusina mä kävin 5+3 eli toissapäivänä ultrassa kun tuhruttelua tuli ja pieni alkio siellä jo näkyi.
Toisaalta nyt se sit kuitenki tuli ulos sieltä että aika turhahan se siellä oli käydä :/
Toivottavasti sulla kuitenkin ihan normaalia vuotoa ! :)

Hullaby mä mietin samaa että pitäiskö sitä nyt jatkaa vielä. Ehkä nyt varmuudeksi jatkan eihän se sitä tyhjenemistä estä :) nii ei jää ainakaan mietityttämään että tekikö väärin :)
 
Haunoora voi itku mikä tilanne. Mutta muista, että kannattaa hakeutua johonkin vaikka juttelemaan jos meinaa mennä niin ylikierroksille huonojen ajatusten kanssa! Iso voimahali!!

Rusina sulle kans iso tsempitys ja voimahali. Raastavaa! mutta toivotaan hCG:n nousseen!! hali!

lullaby en tiedä miten sun kaveripiirissä, meniskö läpi, mutta voisitko kokeilla sitä antibioottikuuri-kikkaa? ettei voi sen takia ottaa alkoa? :D mun kaveripiirissä ei menis kyllä yhtään läpi mutta ehkä jossain muualla :D

Liikuntatottumuksista sen verran että ihan hävettää. Mä yleensä venytän salille menoa kesäksi aina sattuneen tauon jälkeen liikaa enkä taaskaan sinne ole päässyt takaisin. Miehen kanssa oli tarkoitus alkaa kävelylenkkejä tekemään tässä lähistöllä, mutta sitten tuo jalka pilasi senkin :D Noh toivottavasti kohta taas voi sitä ajatella.

Kertomisesta. Me ollaan aika avoimesti kerrottu sopivassa tilanteessa hoidoista hyville kavereille ja molempien vanhemmat on tiennyt tarkkaan eri vaiheet. Nyt on sitten myös sopivassa välissä tullut hyville kavereille mainittua raskaudesta ja vanhemmat tietty tietää. Mies oli kaverin varpajaisissa puhunut asiasta ja oli siitä sitten riemu revennyt kuulemma :D On se toisaalta hyvä sitten niin on tukiverkkoa jos menee perseelleen. Tai no, kaveriporukka koostuu suurimmaksi osaksi kundeista että on sitten vaikka ryyppyseuraa jos ketutukseen haluu ottaa kuppia. Miehet on siitä hyviä myös että ei tarvi voivotella eikä kukaan sillä lailla holhoavasti sääli, jos tiedätte mitä tarkoitan.

7+4
 
Viimeksi muokattu:
Joo, tota antibioottiakin mietin, mut oon niin tolkuttoman huono valehteleen :D ja tuntus se tavallaan itestäkin pahalta.. että ihan varmaan kohta tuliskin "kostoks" joku kohtalokas tulehdus jos sellasta sanos..! :sick:
 
Rusina ja haunoora voi ei mitkä tilanteet :( Toivon parasta kumpaisellekin!!! Varpaatkin pystyssä. Voimahaleja!!

Lullaby mulla ei näköjään koskaan aukea puhelimella linkit täällä. Mutta joo, jos neuvola helsingissä niin terveysaseman pitää myös olla. Mutta esim helsingin sisällä voit valita vaikka pihlajamäen neuvolan, valita laajasalon terveysaseman ja asua ite töölössä. Ja jos töölöläisenä haluaisit espooseen leppävaaran neuvolaan, niin sit pitäis terveysasemakin olla jossain päin espoota, mutta ei välttis leppävaarassa. Mä oon kerran tehny terveysasemavaihdon, mutta en neuvolavaihtoa, tosin omassa kunnassani.

Tällä hetkellä meidän tilanteesta tietää lähipiiri, koska ne tiennyt hoidoistakin. Ite haluan tukea pattitilanteissa, siks kertonut. Esikoisen aikana vain lähipiiri tiesi ja oli aika yllätys muille sit ku ilmotin, että tattadaa, meil on vauva.
Päiväväsymys ja yövalvomiset vaivaa. Samoin aika kestokuvotus.

Rv8+1
 
Pahoittelut Haunoora! :cry:

Voih, itselläkään ei ilta jatkunut hyvissä tunnelmissa. Aivan yhtäkkiä joskus tunti sitten sen jälkeen kun olin pissalla käynyt niin tuli helvetilliset ja supistavat vatsakivut. Osittain toispuoleista ja tuntu peräsuolessa asti.. Ettei olis kohdunulkoinen tai menossa kesken kun oikein tunsin ne kivut kun tuli sillai aaltoina.. Mitään ei vielä vuoda ja nyt enää lievästi jomottelee.. Tuntuu vaan että voiko normaaliraskaudessa olla noin kovia kipuja.. Nyt en oikein tiedä mitä pitäis tehdä..
 
Voimahaleja haunooralle:cry::cry::cry:

Henrietta mulla oli todella pahoja vatsakipuja alussa ja olin varma et kaikki menee pieleen jouduin lääkärissä käymään ja multa löytyi kystia munasarjoissa kuulemma hoidoista johtuvaa ja ei ne mitään :cry: niille tehnyt nyt ei enää ole kipuja varhaisultrassa ne oli pienentynyt. :)
 
siis tää on jotain tosi outoa.
Kävin eilen tosiaan hakemassa Diapamia ahdistukseen kun saatiin selvä keskenmeno tuomio.
Yöllä heräsin monesti ahdistukseen ja oli vaan tunne että keskenmeno ei oo totta. Pakotin miehen taas ultraan. Kolmas kerta tällä viikolla :D
Ja mitä helvettiä, siellä oli sikiöpussi jossa ruskuaispussi. Kaikki näytti siltä kun näillä viikoilla voi olettaa. Verta ei mukamas näkyny missää vaikka edelleen vuotoa tulee ja toi pussukka kohdun yläosassa kuulema täydellisessä paikassa?

Lääkäri ei osannu sanoa että miten tää päättyy mutta siis kaikki näyttää nyt tällä hetkellä hyvältä ?
 
haunoora voi kunpa se olisikin totta, että kaikki olisi hyvin!!! onko muuten sama ultraaja ja laite kuin eilen, vai eri? todella erikoinen tilanne, mutta toivoa selvästi sittenkin on!

Rusina tule sitten heti kertomaan mitä verikokeet sanoo, saatko tulokset jo tänään? tsempit!!

Henrietta onko masukivut rauhoittuneet? ei välttämättä ole tosiaan mitään hätää jos ei vuotoakaan tule, kuitenkin raskauteen voi kuulua vaikka ja mitä kaikkia erilaisia mahakipuja!
 

Yhteistyössä