~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Voi Lia, ihanaa kun jaksat käydä täällä kertomassa kuulumisia. Ja miten hyvältä pienet askelet kuulostavat.<3
Kynttilän vieminen ensimmäistä kertaa oli varmasti tunteikas ja voimakas kokemus pienten askeleiden joukossa. Toivottavasti teillä on hyvä tukiverkosto.
Halaus teille, toivon sydämestäni, että pääsette pian hoitoihin ja ne menevät toivotunlaisesti.<3

Kyllä se ultra muo pelottaa paljon enemmän kuin esim varhais- tai np-ulta. Mutta onneksi aika menee väkisinkin eteenpäin ja kohta on sen aika.

Hyvä kun Caron kovat närästyskivut hellittävät!

Mukavaa pääsiäistä kaikille:)

Rv20+1 (alle puolet jäljellä:barefoot:)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Lia:lle oikein lämmin halaus täältä! Toivottavasti pääsette pian taas hoitoihin kiinni julkisella tai yksityisellä. Nähdään täällä pian :love:;)

Mari miten siellä menee, pysyykö hermot kasassa? Ymmärrän että jos pientä paniikkia pukkaa, ettei jutustelujen onnistu. Olisi kiva tietää vaan miten siellä sujuu - toivottavasti hyvin! :love:

Rauhallista pääsiäistä! :)

32+0
 
Kiitos kysymästä mandala: täällä mä vetelen pisin seiniä..kyllä mä tiesin että pelot tulee olemaan kovia jos vielä raskautuu mutta tää on kyllä potenssiin tuhat ollut vielä mitä kuvitteli..jos sieltä nyt jotain elämää löytyy niim sitten pitää vaan jotenki pystyä alkaa uskomaan asiaan, hullukshan sitä muuten tulee näin..mutta mulla on vaan vahva olo ettei sieltä sitä löydy. Ei siis sellanen "itsesuojelu-olo", vaan sellanen jotenkin että tää raskautuminen on nyt vaan mulle viimeinen merkki että ei tämä vaan onnistu millään, eli ei siellä kaikki ole niinku pitää vielä viimisen kerran...äh, en osaa edes selittää olojani ja sori negatiivinen viesti mutta tuntuu vaan siltä..
 
Mari, mulla on ihan samoja fiiliksiä. Toki sulla on pitempi ja hankalampi hoitotausta, että ymmärrän kyllä jos on todella epäuskoinen ja pahaaenteinen fiilis. Mulla oli kans ensimmäisessä raskaudessa todella pitkään sellanen tunne, että ei tämä voi mennä hyvin. Oikeastaan koko raskaudessa oli ne hyvät hetket lyhyitä, muun ajan olin jostain huolissaan. Mutta onneksi niitä hyviäkin hetkiä on ja niitä tulee enenevässä määrin. Onhan se ihan totta, että alkuraskaus on vielä hyvin epävarmaa. Mut suurin osa keskenmenoista tulee ennen 6-7 raskausviikkoa. Jos nyt huomenna syke näkyy ja alkio vastaa viikkoja, on jo epätodennäköistä, että km tulisi. Onneksi oma epäusko ja ajatukset ei vaikuta raskauden kulkuun mitenkään. Mä toivon hyviä uutisia huomiseen ultraan:love: Mun pitää oottaa vielä 13.4 asti :alien:

Sit ajattelin käydä vielä varmistusultrassa 9 viikolla, kun nt-ultra on 12 viikolla. Ellen ala kuulla dopplerilla äänet sitä ennen. Viimeksi aloin kuulla dopplerilla äänet 8-9 viikolla ja sain just dopplerini takaisin "maailmalta", kun se on ollut monella kaverilla lainassa tässä välissä. Voin suositella laitetta, se huojentaa huomattavasti huolia ja laskee ainakin mulla stressitasoja. Toki alussa ne äänet kuuluu aikamoisen etsimisen jälkeen, mutta vaikka mulla onki työn kautta oppinut aikaan sitä käyttämään, alussa puoliso yleensä löysi ne äänet kun itse en löytänyt ja olin jo ihan hermona :LOL:
 
Kiitos hoitopöytä kommenteista! Meilläkin tarvittaisiin sellainen missä on laatikot jotta saa sitten vauvojen vaatteet sinne kun ei tuota säilytys tilaa oikein ole.

Lullaby multakin otettiin ne kilpirauhas arvot. Joskus on niitä ennenkin seurattu mut siis lääkitystä ei oo. Tsh 1.03 ja t4v 10.0 jonka viite on 10.2 ->
En tiiä pitäskö tosta huolestua, huomenna lääkäri soittaa. Lueskelin sit netistä mitä kaikkea kauheaa voi aiheutua jos on vaikka hoitamaton vajaatoiminta. . Vähän huolestuttaa. Polilta jo etukäteen kyselin tuosta ja sano et ei tarvi tehä raskauden aikana mitään tolle...
Mulla ollu nyt jotain ihme hengen ahdistusta koko pääsiäisen. En tiiä painaako vauvat vai mitä. Toivottavasti vauvat kuitenkin saa happea.

24+5:love:
 
Flow varmasti voi vaavit jo painaa keuhkoja. Mulla on ollut kyllä ajoittain sellasta hengästymistä ihan vaikka vaan puhun tai en edes tee mitään erikoista. Mä aiemmin jotenkin yhdistin sen matalaan verenpaineeseen mikä sai sykkeetkin tosi korkealle. Mutta tiedä sitten mistä se oikeasti johtuu.

Kotimittauksella ollut paineet taas normit 120/70, toivottavasti pysyy siinä eikä vaan ala nousemaan kun tätä turvotustakin on. Painokin on kohta noussut 11kg, josta kyllä veikkaan, että viimeiset 1-2kg voisi ainakin olla sitä turvotusta.

Siis voiko vauva tehdä haittaa itselleen potkimalla, esim vahingoittamalla vaikka istukkaa tai napanuoraa?? tämä herra on tänään ollut sellasella päällä, että oikein säikähdin kun tuntui jopa väkivaltaiselta potkut :eek::LOL: ja tosiaan edelleen 90% liikkeistä (muu kuin möyrintä) osuu tuonne istukan puolelle, oikealle.
Huomannut selvästi miten paljon isommiksi liikkeet koko ajan muuttuu ja paljon enemmän tuntuu koko ajan möyrimistä ja maha vaan velloo ja hytkyy :ROFLMAO: nyt jo sellainen fiilis, että jos kaikki tosiaan menee hyvin loppuun asti, niin kyllä varmaan tulee ikävä tätä maailman eriskummallisinta tunnetta ja aikaa :)

32+1
 
Tulin kommentoimaan vaan tuota kilppari asiaa, minullahan todettiin se yli vuosi sitten ja arvot olivat tsh 8 ja tv4 10. Sain heti sen vahvemman lääkityksen. Ultrassa sanoi viimeviikolla että annostusta nostetaan heti ilman mitään verikokeita. Ilmeisesti raskaana ollessa thyroksiinia tarvitaan enemmän :) ja arvoni kesällä oli tsh 1,9 joka kuulemma hyvä :)
Tänään 8+0 :love:
 
Mari32, kyllä täällä saa märistä sydämmensä kyllyydestä, musta negatiiviset tunteet varsinkin hoitoalkusissa on enemmän kuin normaaleja :) Kovasti tsemppiä ultraan, täällä ollaan hengessä mukana (y)

flow, oli mullakin hengästymistä yms jo samoilla viikoilla, ihan kamalaa kun ei meinaa mitään jaksaa välillä tehdä ja sitten puuskuttaa pitkään kun minkäkin kovan urheiluruorituksen jälkeen :D

Mandala,
ei kait se niin kovasti voi potkia että istukkaa vaikka vahingoittas. Kyllä sitä itekki joskus ihan säikähtää jos yhtäkkiä tosi kovasti jonnekkin työntelee, on se kyllä niin omituisen tuntusta :D

Lottainen, ihanaa :love: sullakin alkaa olla viikkoja niin hyvin kasassa, että tästä eteenpäin näkyy aina vaan selkeemmin :)

Närästyslääkkeet on toiminu hyvin, ne kivut on kyllä jatkunu vaihtelevasti. En osaa yhtään sanoa mitä on.. Mieskin näyttää selvästi huolestuneelta kun kivuissani en pysty olemaan mitenkään päin :confused: Voikohan tuo olla jo näillä viikoilla kiinnittynyt? Sen verran kovasti punkee välillä tonne alapäähän ja sattuu välillä tosi paljon :eek: Maha tuntuu kasvavan joka päivä, mieskin sano, että ihan hirvee pallo on yhtäkkiä tullu :ROFLMAO: Tänään on se sype-käynti, vähän jännittää miten se menee.

33+6
 
Caro87, jos sua on närästänyt jo aiemmin niin vatsalaukun portti on voinut ärtyä ja nyt vaikka ei närästä enää paljon niin pienikin happomäärä siinä portilla voi saada ihan infernaaliset kivut aikaan. Nimimerkillä stressillä portin polttanut... jouduin lääkäriinkin aikanaan kun mitkään apteekista saatavat reseptivapaat eivät auttaneet ja lääkärikin alkoi jo epäillä sydänkohtausta. Olin siis kaksinkerroin ja itkin kun teki niin kipeää.
Raskausaikana ei ollut niin paha mulla mutta yritin helpottaa juomalla vettä tai maitoa, ne kun laimentaa sitä happoa ja huuhtoo ärtynyttä aluetta.
Toivottavasti helpottaa!
 
Onnea Mari32 hyvistä uutisista! Onhan se aivan mieletöntä kun näkee että siellä joku on ja vielä sydänkin lyö :love:
Minä pyörin raskauskeijun ja tori.fi väliä miettien tilatakko uusi doppler vai käytetty. :D
Viikon päästä jo neuvolakin, muistatteko mitä ensimmäisellä käynnillä tehdään? Onko pelkkää haastattelua :)
 
Suuret onnittelut marille!! Ihanaa kun näitä onnistumisiakin tapahtuu.
Täälläkin varhaisultrassa käyty ja pieni sydän siellä pumputti! :love: Samalla käynnillä selvisi myös että hyperihän se minullakin sitten oli. Edelleen on nestettä paikoissa, mutta kuulemas poistuu omia aikojaan sitten joskus. Edelleen siis hengästyn portaissa ja maha jonkin verran pinkeenä. Neuvolakin varattu ja aika on jo ensi viikolla. Tämä hämmästyttää suuresti. Ettekös te muut oo käynyt ekassa neuvolassa vasta myöhemmillä viikoilla? Täällä siis viikko 7+1 menossa. Ja täällä myös kiinnostaa että mitä tuolla ekalla käynnillä tapahtuu?
 
Suuren suuret onnittelut Marille ja elikalle:love: ihanaa!!

Mulla eka neuvola oli joskus rv 10. Saatiin lappusia täytettäväksi, kirjasia luettavaksi, puhuttiin raskaus ajan ravitsemuksesta, katottiin hemoglobiini ja pissa, ultrattiin ja laitettiin erinäisiä tietoja ylös. Näin muistaakseni;)

Tk lääkäri soitti ja sano et kilppari arvot ihan ok. Ja lääkitys katotaan aina ton tsh mukaan.
Joo ja heti täälläkin syke nousee ja hengästyttää ihan hirveesti välillä jos vaikka vaan kävelen sohvalta jääkaapille:LOL: mittasin leposykkeen niin oli joku 90. Sano lääkäri senkin olevan normaalia. Tuntuu vaan melko epämiellyttävältä :cautious:

Välillä mahaan tulee sellaisia kumpuja tai kohoumia tuohon navan viereen, puskeekohan vauvat silloin esim. Pepulla ylöspäin:love:

Viikonloppuna käytiin ostaan ekat vaatteet vauvoille:love:

24+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Onnea Mari, nyt on teidän vuoro saada pienokainen! Elikalle myös onnea! :love:

Mä en käsitä miten jaksan oottaa 2,5 viikkoa... Mulla alkaa ne menkkamaiset tuntemukset hävitä, munasarja on edelleen se joka eniten kipuilee. Lisäksi on ovistuntemuksia pyrstössä, että veikkaan mullakin olevan vatsaontelossa nestetta. Mahan turvotus alkaa pikkuhiljaa hellittää. Mut herkästi hengästyttää ja väsyttää ihan järkyttävästi iltaisin, voisi nukkua 10 tuntia yössä. Mä haluaisin otattaa vielä yhden hcg määrityksen, että näkee sen vieläkin nousevan, en varmaan muuten jaksa odottaa ultraa :unsure: Miten te muut ootte jaksaneet oottaa? Mä niin ootan, että alkais pahointointi, rintojen turvotus ja joku konkreettinen oire raskaudesta! Viimeksi pahoinvointi jysähti 5+1, mä vaikka oksennan kymmenen kertaa päivässä mieluummin kuin olen epätietoisuudessa....
 
Miksei voi antaa miljoonaa sydäntä täällä??? Antaisin ne Mari sulle :love::love::love::love: kauhean kiire päivä töissä mutta pakko oli tulla kurkkaamaan sun ultrauutiset.

ONnea ihan mahdottoman paljon :love::love:

Onnea myös Elikalle!!!

Täytyy muut kommentit lukea myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Onnea hyvistä ultrakuulumisista elika ja mari!
Täällä edelleen aika oireetonta oloa ja eka neuvolakin siis jo ens maanantaina 4.4.
Mulla myös kilpparin vajis ja heti käskettiin nostaa annostusta, arvot tarkistetaan sitten taas 4-6 viikon päästä nostosta.

Mukavaa keväistä viikonalkua kaikille! :)

Rizu rv8+1
 
Kaipaisin vähän apuja ja kokemuksia täysin (!) oireettoman alkuraskauden kokeneilta.

Blaston siirron jälkeen menossa pp12, eikä ole MITÄÄN oireita. Ei pienintäkään tissikipua (ovat ihan tyhjät ja lerput), ei mitään vatsaoireita, EI NIIN MITÄÄN. Ainoastaan plussa testissä.

Yhden oireettomana alkaneen ja edenneen, keskenmenoon päätyneen ja toisen tissioireilla alkaneen ja hyvin päättyneen raskauden jälkeen pelottaa suuresti, ettei kaikki ole hyvin, kun ei ole taaskaan oireita.

Missä vaiheessa voi alkaa luottaa, että kaikki on hyvin? Varhaisultran jälkeenkö? Vai miten ihmeessä sitä ennen voi saada varmuuden, että kaikki on kuten pitääkin?
Varhaisultran jälkeen keskenmeno riski jo huomattavasti pienenee, kun sydämen kehitys on ohi ja hermostoputken sulkeutuminen, ne on kriittisimmät vaiheet. Tässä vaiheessa voit otattaa kaksi hcg mittausta ja netissä on sivustoja, joille arvot voi syöttää ja katsoa nouseeko hcg hormoni tasaisesti. Se on varmaan ainut keino tässä vaiheessa katsoa miten raskaus etenee. Mut ei sekään valitettavasti täysin luotettavasti kerro jatkosta. Mä pähkäilen kans itse, miten saan ajan kulumaan ennen ultraa. Luonnollisesti huolettaa ihan älyttömästi miten raskaus etenee ja tuntuu että aika matelee. Mulla on tähän mennessä ollut varsin voimakkaita alavatsatuntemuksia, mutta ne alkaa nyt vaimentua. Ja ei auta yhtään, että tässä raskaudessa on ihan erilaiset oireet kuin edellisessä! Millon sulla on varhaisultra?
 
Onnea Marille, Elikalle ja kiia-s:lle ultrakuulumisista, ja onnea uusille plussanneille (y)

Tupsuli, taidettiin täällä yhteisesti päätyä siihen, että odottamisen tuskalta välttyy paremmin, kun täyttää kalenterin mieluisalla tekemisellä. Itellä plussaaminen osui joulun alle, joten ennen varhaisultraa oli jos jonkinmoista ohjelmaa... Tsemppiä näihin piinapäiviin :)

Täällä pääsiäinen vedetty lungisti flunssan kourissa. Ärsyttävä yskä ja voi tätä liman määrää... Lisäksi huomasin ekan kerran turvotusta sukkien jättämistä jäljistä. Nyt jo...! No siihen vaikuttanee tämä toimistotyö ja saamattomuus vedenjuonnin kanssa.

Edit: Niin tai siis onhan mulla esim. maha ollu turvoksissa jo aiemminkin... U know what I mean ;)

18+6
 
Viimeksi muokattu:
kiia-s onnea myös sinulla ultrakuulumisista!

frankie joo ei se auta kuin elää normaalia elämää, onneksi on työ ja taapero, jonka kanssa touhuta. Ja ainiin, onhan mulla puolisokin :ROFLMAO: Koko perheen kanssa tekemistä niin kyllä se aamu aina tulee, ja ilta, ja uusi aamu jälleen...! Harmi ettei tässä ole nyt mitään joulutohinoita tai muuta "virallista muuta puuhaa". Aloin seurata tätä palstaa vasta tammikuussa, joten moni asia on varmasti jo moneen kertaan käsitelty. Nyt on taas monta alkuraskaudessa olevaa piinailijaa! Tsemppiä yhteisesti meille!(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Onnea Kiia myös mahtavista ultrakuulumisista! :)

Mä myös kulutin aikaa ennen varhaisultraa teettämällä parit verikokeet. Mun klinikalla ei oteta automaattisesti ja kotitestiplussan jälkeen olisi vain varattu ultraan aika. Noh mulla alkoi tuhruttaa virallisena testipäivänä pp11 / rv 4+2, joten soitin saman tien klinikalle, että tulen verikokeeseen. Tulos oli reilusti yli viitearvojen, joten mulle ei suositeltu kontrollikoetta. Noh hermothan oli sitten oireettomuudesta ihan riekaleina, joten soitin uudestaan klinikalle 5+4. Samalla sitten aikaistettiin alunperin varattua varhaisultraa viikolta 7+1 viikolle 6+4 kun hormoni oli noussut ihan normaalisti. Ne viikot näiden tapahtumien välissä JUST ja JUST pärjäsi selväjärkisenä, mutta niin ne päivät vaan vaihtui yöksi ja yöt seuraavaksi päiväksi vaikka aika mateli ja joka päiväinen tuhru piinasi.
Mulla kipeytyi rinnat vasta ekan varhaisultran jälkeen sitten, mikä valoi vähän toivoa vaikka epäusko ja pelko oli valtava.
Ekan varhaisultran jälkeen lääkäri ehdotti uutta parin viikon päähän ja mentiin sitten uudestaan rv8+2 muistaakseni.

Tosiaan rv 6-7 on kaiketi isoin keskenmenovaihe, mutta myös näkee jonkin verran sitä, että varhaisultrassa ollut kaikki hyvin, mutta nt-ultrassa sitten havaittu keskeytynyt keskenmeno esim rv 8-9. Sen takia tykkäsin itse käydä vielä toisessa varhaisultrassa. Kolmattakin mietin kyllä vakavissani.
Tietty vaikka joku prosentuaali tippuu merkittävästi (esim riski keskenmenoon) niin valitettavasti jonkun se aina pitää kuulua siihen pieneen, huonoon, prosentuaaliinkin. Tämä tieto oli se minkä takia ei itsellä pelot hellittänyt ekalla kolmanneksella kokonaan missään vaiheessa.

Ja dopplerin ostin rv10 (meidän neuvolassa kun ei kuunnella sydänääniä ennen rv12) jolla sitten löysinkin äänet piiiitkän etsinnän tuloksena. Se oli valtavan huojentava laite, kuuntelin joka päivä sillä. Jos sitä en olisi ostanut, mulla olisi varmaan mennyt tonni ultrauksiin ennen nt-ultraa :D

Neuvolaan käskettiin varata 1,5h aikaa ekaa kertaa varten, mutta mä olin sieltä ulkona puolessa tunnissa. Lähinnä se täti kyseli lisää esitietolomakkeen tiedoista (lähinnä just sukurasitesairauksista yms perusjutuista) ja antoi jotain lappusia. Mä olin kuitenkin googlaillut itse jo kaiken mahdollisen etukäteen niin ei siellä tullut mitään uutta tietoa, niinku ei ole tullut tähän mennessä kertaakaan, mutta se mun täti onkin vähän sellanen ylimalkainen :D Sai sieltä lähetteet kaikkiin verikokeisiin mitä piti ottaa.
 
Kiitos ihanat :love::love: nyt täytyy vaan jostain löytää sitä uskoa!! Hulluksihan tässä muuten tulee jos pelkää/odottaa vaam pahinta..varmaa pitää mennä vielä "mielenterveysultraan " parin vkon päästä! Soittelen huomenna sinne geenipolille, nehän sano sillom sieltä että jos vielä raskaaksi tulen niim sinne pääsee seurantoihin, se NIPT nyt ainakim otetaan heti kun mahdollista..

Onnea myös muille plussaneille ja tyypit ultrassa nähneille:love: tupsuli missä kohtaa sä menitkään nyt, etkö vois aikaistaa ultraa??

Mä koitan pikkuhiljaa alkaa pääsee kärryille missä kaikki menee- mutta niin pitkällä jo että huh huh :rolleyes:

Niim ja dopplerin hommaan kyllä ehdottomasti myös! Mullahan oli viimeksi myös ja sain äänet kuuluviin hyvin jo 8-9vkon maissa..(mutta sen np-ultran jälkeen käskin samantien miehen viemään sen kaapista roskiin:() Mutta uutta siis hankintaan..mitä merkkejä teillä olikaan käytössä??

Ja lähdetään nyt vaan täysillä mukaan eli laskettuaika 20.11 ja tämä oli siis 5.icsin 1 pas

Mari 6+3 :love:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä