~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mulle tehtiin nipt jos jo lapsen saaneet saa kommentoida :D Anto kyllä mielenrauhaa kun meillä oli se sydänvika jo siinä vaiheessa todettu ettei ollut mitään vakavampia syndroomia. Down-riskilukukin meillä oli kuiten 1:251.
 
@atvk87 ai teillä on kotikäynti jo ennen vauvan syntymää :eek: meillä vasta syntymän jälkeen kun synnäriltä päästy kotiin. Mutt ihan hyvä varmaan jos terkka vaihtuu :D
Ja hyvä jos sullakin kontrolloidaan, vaikka varmasti kyllä syy mittoihin on juurikin kaikessa muussa kuin vauvan kasvussa.

Ja joo pitää keskittyä vaan ottamaan rennosti koska ensimmäinen ajatus koosta oli että ”noh, sitten synnytään ison vauvan”. Ja kyllähän se 4kg poikakin tuli sieltä kuitenkin, ja se nyrkki poskella on voinut olla syy imukupin käyttöön ottoon niin en nyt jaksaisi stressata. Ehkä se mun jännä fiilis tulikin siitä kun lääkäri mittasi monta kertaa vatsanympärystä kun ekat mitat ilmoitti sen olevan aika paljon pienempi kuin reisi- ja päämitat. Sanoi että noin viikon heitot eri mitoissa on vielä ihan jees. En muista paljon eroa jäi, mutta lopulta lääkäri löysi kuvakulman mistä sai tarkemman tuloksen eikä ero ollut liian iso.

Tässä nyt kuva tästä jättivauvasta :ROFLMAO: https://i.imgur.com/rufa5no.jpg

@vipe1986 on tosiaan tosi kummallisia juttuja noi :cautious:

33+6
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 6.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratsing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019

Tulevat tapahtumat :love:

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)
BlackCat ... (1.ICSI/1.PAS - km)
Lapanen87 ... (3.ICSI - myöh. km)
Nyuu ... (1. Lahjamunasolu IVF/takana 3.IVF/ICSI - km)

Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Ihana maha @Mandala :love: Eikä yhtään jätti :LOL: eikä enää niin neliökään, kyl se asento vaan vaikuttaa kauheesti!

Mut hyvä jos pääset kontrolliin ja sit katotaan uudestaan ja tarkemmin, ainakaan mitään haittaa siitä ei oo! Mut saa nähä pääsetkö, kun tuntuu olevan kaikki hoito niin nihkeetä siellä. o_O Toivotaan silti!

Joo se äitiysneuvolaterkka tulee aika nopee kotiutumisen jälkeen kylään, mutta lastenneuvolassa on otettu uus käytäntö tän vuoden alusta, että vanhemmat ja terkka tutustuu ennen vauvan syntymää. Salee joku salainen kyttäyskierros, että onko meiän kodissa turvallista pitää vauvaa, osataanko siivota yms :D Hauska nähä mitä tuleman pitää! Kiva kyllä ku vaihtuu.
Ja kiva nähdä myös sit se eri terkka äitiyspuolella ens viikolla, ystävällä oli ekassa raskaudessa hän ja tykkäs kovasti, nyt on tokassa sama ku meillä ja heti tuli "ongelmia". :ROFLMAO:
 
@atvk87 pyjamabileet vaan loppuun asti :X3: määki paljo hengailen kotona pyjamassa ku on nii mukavia ku eivät kiristä :D Jospa se tuo mitta johtuis vaan vauvan asennosta, hyvähän se on että tarkkailevat, tiiä vaikka pääsisitte vielä ultraan kattoon kasvua :barefoot:

@Anemonee Tervetuloa ja onnea plussasta! :love: Me käytiin yksityisellä ultrassa 9+ viikolla, joten jos tuntuu ettei malta odottaa niin mee ihmeessä (y) Ne alkuviikot on kyllä hitaita ja piinavia varsinki jos ei oikeen isommasti oireita ole, mutta minuutti, tunti ja päivä kerrallaan ne kuluu :)

@love- Ihanaa lomaa!! :love: Nyt lepäät ja nautit! :love:

@Mandala jopa sielä on tyttö kasvanut :LOL: Varmasti mietityttää ja jännittää nyt, mutta jospa hän päättäis sieltä lähtee tulemaan vähän ennen laskettua :barefoot: Ja hyvähän se on tämmönen tietää tässä vaiheessa kun sitte vasta salissa että voivat vähän seurata jo etukäteen mahtuuko tulemaan (y) Noista mittojen ottamisesta oon huomannu sen että näyttää olevan lääkäreillä aina vaan vaikeempaa mitä isommaks vauva kasvaa. Meillä painoarvio oli viimeks 2100g, täähän ei oo ollenkaan niin luotettava ku normitilanteessa. On näistä arvioista vaan aateltu nyt että se on sellanen minimipaino :cool:

Tää kevään tulo, aurinko ja lämpö saa aikaan ihan järkyttävää turhautumista siitä ettei pysty mitää tekemään :unsure: Kaipaan sitä että tulis hiki muutenki ku kahvia juodessa :LOL: Eilen tuli varmaan tehtyä taas liikaa, yöllä ku kävin vessassa enkä heti saanu unta uudestaan niin huomasin että tuli maatessa supistuksia useampi ehkä noin 10min välein, kivuttomia kylläki. Kävin ottaa sitte panadolin ja sain nukutuks. Nyt ois viikkoja jo nii paljo ettei normitilanteessa haittais vaikka syntyiski piakkoin, mutta ku pitäs vaan koittaa pysyä kasassa vielä pari viikkoa :cry:

36+0
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Mandala ihme kyllä ei oo kukaan missään kysynyt tai sanonut mitään sanallakaan kissoista. Olin vähän odottanut, kun muistan kun kaveri odotti esikoistaan (aikaa kylläkin kymmenen vuotta) niin olivat suorastaan painostaneet että pitäisi kissoista luopua! Mutta sit taas muistaakseni siskollani oli sit joku asiasta enemmän tietävä sanonut että jos on koko iän kissojen kanssa elänyt on hyvin suurella todennäköisyydellä toksoplasmoosin jo saanut ennemmin. Nimenomaan tuore tartuntahan voi olla haitallinen, mutta jää elimisöön loppuiäksi ja ei sitten enää ole raskautta vaarantava. Mitä itsekkin nyt mielenkiinnosta asiasta lukaisin, niin ensinnäkään alle vuorokauden ikäinen uloste ei tartuta, että jos nyt suunnilleen joka päivä vadin putsaa, nou hätä. Toiseksi kissa saa sen syödessään, myyrä, hiiriä ym. Ja meillä on nykyiset kissat ihan sisäkissoja joten... @-dino- perustuikohan se sängyssä nukkuminenkin tohon toksoplasmoosiin vai johonkin muuhun. Toinen kissa meillä painaa vaan 2,5 kg ja isompi tulee harvemmin sänkyyn ja enemmän sit on jalkojen välissä kun ihan mahan päällä. Pienemmällä vaan on inhottava tapa saada suuria rakkauskohtauksia (on löytökissa mikä on siis emosta joutunut eroon liian pienenä ja sen sijaan että olis sillonkaan ollut arka sähisiä hän rakastaa suuresti:love:) minua kohtaan ja pitäsi saada lussuttaa nimenomaan naamaa (että varmaan siitä saisin ennemmin tartunnan kun vadista :LOL::sick: (vitsi vitsi) En toki sen sitä anna tehdä, mutta joskus taistelu on kovaa.. kirveen kova tahto pikkurääpäleellä..
@love- autuaita lomapäiviä...
@Anemonee Onnea plussasta ja tervetuloa tälle puolelle. Minähän olen omasta mielestäni yhä aivan alkutaipaleella ja tuo epäusko ja pelko "pahimmasta" on yhä hyvin paljon läsnä. En tiedä miten ite selvisin ilman sitä ylimääräistä ultraa siinä välissä (toki 10 päivää oltiin reissussa, mutta silti oli se niiiin piinaavaa), kovasti teki itsekkin mieli käydä.. Ja nyt on ihan sama tilanne, tuntuu loputtoman pitkältä ajalta odotella vielä 32 päivää. Kun vaikka maha jo on selkeä, niin mistä minä tiedän mitä siellä sisällä tapahtuu/onko kaikki hyvin, kun ei liikkeet kuitenkaan viellä tunnut!
https://aijaa.com/MmjhP0
Tuossapa nyt minun eka mahakuva..(jos onnistun laittamaan oikein?) Siinä siis "siro" 16 vk:nen.. Kyseessä aamu ennen ruokaa ja jotenkin mielestäni kyllä livenä isompi!!! :):whistle:

16+0
 
@Domi koitin ettiä sitä "infopläjäystä" tuosta sovelluksesta mutta en löytäny mutta luultavasti liitty tohon toksoplasmoosiin (tyyliin että tassujen mukana tulis) :rolleyes: määki oon elämäni ollu kissojen kans tekemisissä nii kumma jos ei liki 27 vuodessa oo tuota tartuntaa saanu, ja ihan ulkokissoja ovat olleet kun maatilalla kasvanut :D

Ihan sirohan tuo sun maha on :love: odotin isompaa kuvailujesi perusteella :D
 
@-dino- kyllä se tosiaan isompi on kun miltä tossa kuvassa näyttää :D ja etenkin näin iltaa kohden viellä suurempi.. Ja meilläkin tosiaan lapsena kissat ihan ulkokissoja oli eli eiköhän tuo jo liene.. ja taas tosiaan epätodennäköistä että näiltä sisäkissoilta sitä muutenkaan saisi..

muoks: Yritin ottaa iltamahasta kuvan, mutta edelleen näyttää kuvassa totuutta pienemmältä.. hmm.. onkohan mun kamerassa kavennus asetus :ROFLMAO: ei kyllä oo koskaan ennen siltä vaikuttanut!!! :D
 
Viimeksi muokattu:
Ihana masu @Domi :love::love: ja siis se on vaan ihan perus läppä että maha näyttää ihan miniltä kuvissa vaikka tuntuisi kuin jättiläiseltä ite peilikuvassa, en oo sitä koskaan kässännyt :ROFLMAO:

@-dino- ei onneksi mene älyttömän kauaa kun pääset taas lenkkeilemään ja touhuamaan!

Kumma kyllä ite pystyin tänään ihan hyvin taas touhussa mukana, vauvan asento kai sellainen kun ei mikään älytön jumppapäiväkään mahassa niin ei ollut kauhean tukalaa. Oltiin lapsimessuilla ja päikkärien jälkeen ostoksilla ja safkaamassa vielä.
Jännää menkkamaista vihlomista alamahalla pienen hetken. Tiiä vaik kypsyttelis paikkoja lisää.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Domi ihana masu on :love: ja tuo on raivostuttavaa et kuvissa näyttää aina niin paljon pienemmältä mitä se todellisuudessa on! Oikein melkein ironista tosian et ei se muuten mut nyt sitten :giggle:

Täällä taas sormet puutuilee :confused: varmaan beibe vaihtanu asentoaan silleen et painaa taas johonkin. Ja aamulla oli jokj ihme kramppi/kipukohtaus vasemmalla alamahalla. Hetken kesti, mietin jo et voiko se olla suppari, mut sit jos vasenta jalkaa liikutti nii kipu alkoi uudelleen. o_O mikähän lie ollu..
Isäntä sai parit pekkaset ens kuulle nii lähdetään näillä näkymin serkkupoikaa moikkailee pidennetylle vknlopulle eteläiseen suomeen :geek: sattuu kyl just äitienpäivä-vknlopulle, mut jospa ei nyt vanhemmat siitä loukkaantus :whistle: mietin vaan et onkohan kui tuskanen junamatka tulossa, mut onneks siellä voi käppäillä sit eessun taas..

31+6
 
Ihania mahoja teillä :love: perässä tullaan, sormet ristissä! Menin nyt varaamaan ylimääräisen ultran yksityiseltä pääsiäisen jälkeen, jolloin olis viikot 9+2. Lupasin miehelle että jos silloin kaikki hyvin, niin ei tarvii enää ylimääräisiä tsekkauksia:LOL:

Tänään vaihtu 8+0 ja aamupalan jälkeen tuli ekaa kertaa viittä vaille oksennus. Vessassa yökin ja tuulettelin samalla että jes, vihdoin oireita :D

Meilläkin on yksi sisäkissa kotona, ollut jo monta vuotta. Alkuun stressasin laatikon tyhjennyksestä yms. mutta nyt tyhjennän laatikon kerran päivässä niinkuin aina ennenkin, pidän kumihanskoja kädessä ja pesen kädet hyvin sen jälkeen. Luulis riittävän. Ainoa mitä jännitän on se, miten kissa suhtautuu tulevaan vauvaan. Ollaan kissapojan kanssa niin läheisiä ja se on mulle niin rakas, pelottaa ettei ehdi antamaan sille sitten enää huomiota ja rakkautta..:unsure:
 
@Anemonee uskon, että teilläkin menee ihan hyvin kisun kanssa sitten. Mua pelotti aika paljon meidän vanhan kissaherran kanssa kun hänen takiaan meillä ei kauheasti ollut vieraitakaan käynyt pitkään aikaan (long story), mutta kuin ihmeen kaupalla kisu ei reagoinut millään tavalla negatiivisesti vauvaan :eek: on kuviakin kun hän on ängennyt miehen syliin vaikka vauva oli sylissä ja kun vauva makaa meidän sängyssä niin kisu siinä tyynyllä vieressä. Varmaan jotenkin tunnisti että tämä pötkö nyt vaan on meidän porukkaa. Ja eihän se vauva kauhean vaarallisen oloinen ole kun vaan makaa. Mies oli kyllä perhehuonepäivinä, kun kävi kaksi kertaa päivässä ruokkimassa ja lääkitsemässä kissan, vienyt mukanaan pojan hajuista harsoa nuuhkuteltavaksi, en tiedä auttoiko. Ja meillä oli pari Feliway:n höyrytintä seinässä pöhisemässä jo hyvissä ajoin ennen synnytystä.
Ja jee oireet :D onnea niistä! Toivottavasti ei kauhean pahaksi mene pahoinvointi!
Tuo rv9 on tosi hyvä aika käydä kurkkaamassa uudestaan, silloin pieni näyttää jo ihmisen alulta eikä vaan katkaravulta :LOL::love: ja paras ettei siitä ole enää niin älytttömän kauaa NT-ultraan (y)

@love- sun kipukohtaus kuulostaa vähän samalta mitä mulla on ollut molemmissa raskauksissa. Maatessa pääsääntöisesti alkaa tuntumaan ja tulee olo että en kyllä pysty kääntymään ellen nouse ylös eka, mutta ylös nousussa se kipu kunnolla leimahtaa silleen just kiristävän jännän tuntuisesti. Joutuu usein vähän kävelemään ja hengittelemään ennenku helpottaa. Mutta se kipu ei mulla ainakaan ole yhtään supistuskivun tuntuista.
Inhottavaa joka tapauksessa. Mieskin niitä ekassa raskaudessa varsinkin säikähti usein. Ekassa raskaudessa kävellessä tuli lopussa helposti sitä niin jäi pienimmätkin lenkkeillyt sitten siihen.
Osteopaatti veikkasi että kohdunkannattimet kun venyy ja paukkuu niin voisi olla sitä, tai vastaavasti kun mulla on laparoskopiassa johtimet poistettu niin jopa ne tähystysleikkauskohdat voisi kipuilla.

Täällä kiva päivä vaikka taas ihan puhki olo välillä. Ja välillä paineen tunnetta alakerrassa ja istuinluut jotenkin tosi helposti kipeät. Mietin että kaivaiskohan se typy siellä itseään asemiin jo. Perjantaina lääkärissä ei ollut kiinnittynyt muistaakseni vielä kylläkään.

34+0 :love:
 
@Mandala Onneksi painoarviot ei ihan aina pidä paikkaansa. Meillä ainakin pitkä jalat ja soikean mallinen pää (ja sitten se mittausjuttu on täysin pyöreä) vaikuttivat siihen, että kokoarvioikin oli vähän niin ja näin. Kun meidän jättiläinen oli lopulta 2,9 kg syntyessään.

@Anemonee Mulla on vähän erilainen kissatarina kuin Mandalalla, meidän esikoinen on nyt 3,5-vuotias ja vuosi sitten kissa viimein sopeutui siihen, että meille tuli vauva/perheenjäsen. Se oli kyllä aika rankkaa kaikille, ainakin niin kauan kun asuttiin kerrostalokaksiossa. Kun esikoinen oli vauva niin kissa "pelkäsi"/vältteli vauvaa aivan viimeiseen asti, mutta sitten surkeana mourusi kaikki yöt kun ei päässyt makuuhuoneeseen ja reagoi olemalla tosi outo. Kävi sähimessä oven suusta kun vauva istui sitterissä ja sitten kun vauva alkoi kontata niin kissa lamaantui yhteen spottiin ja lopetti syömisen/juomisen kokonaan. Ja lähes kuoli siihen. Kun vauva alkoi kävellä, olivat jatkuvasti toistensa kimpussa ja kissa yritti aina sopivan hetken tullen raapia lasta (ja välillä onnistuikin huitaisemaan jalkaa tms.). Mutta nykyään yhteiselo on jo ihan mukavaa. Mutta voi luoja, mitäköhän tämä kuopus saa aikaan. Ei välttämättä enää niin kauheaa shokkia, ainakin toivon. Meidän kissa on löytökissa, mutta oli esikoisen syntymän aikaan ollut mulla jo 10 vuotta ja ihan täysin kesy löllykkä. Siksi vähän yllätyinkin näin rajusta ja pitkästä sopeutumisajasta kun olin enemmän kuullut, ettei monien kissat olleet moksiskaan. Mutta ehkä tosiaan tämä on harvinaisemmasta päästä suhtautumisia.

Odottelen vielä liikkeitä ja vatsaa eli ei mitään uutta tällä rintamalla :ROFLMAO: Mulla ei siis hetkeen mitään kuvattavaa. Hiukan jo alkaa hermostuttaa, olispa täällä se avoneuvola. Mulla on rakenneultra 23.4 eli ensi viikon tiistaina. Siellä sitten selviää onko baby hengissä. Nt-ultrassa kätilö sanoi, että istukka näyttäisi olevan etuseinämässä, joten kai se voisi selittää sitä, etten vielä tunne vauvan liikkeitä. En tiedä miksi olen näin hermostunut, en esikoisestakaan tuntenut mitään rakenneultraan mennessä eikä mulla myöskään ollut rakenneultrassa vielä näkyvää vatsaa. En tiedä miksi nyt olisi erilailla, mutta kun mieli on vaan tällainen. :unsure::unsure:
Vaa'alla kävin aamulla ja kolmessa viikossa on tullut 500 g painoa eli painonlasku on taittunut. Nyt on -3,1 kg lähtöpainoon eli tätä tahtia se varmaan sitten kyllä rv 30 mennessä saadaan lähtöpaino kiinni.
Lyhyt työviikko ja pääsiäiseksi anoppilaan (jännittämään/hermoilemaan rakenneultraa). Tänään rv 19+4 ja aurinkoinen päivä. :):):)
 
@gemmy hermoja odotteluun! (y) mulla etuistukalla liikkeet rupesin tuntee josku rv23-24, voi siis hyvin johtua siitä. Mut hirveen hermostuttavaa, tiedän. Ei onneks enää kauaa!

@Mandala sitä ihmettelinkin sen kipukohtauksen aikaan kun ei kuitenkaan tunnu semmoselta et ois suppari, mut ei voi tietää kun ei niitä supistuksia oo ollu :D mut nyt epäilisin et ois just jotain kiinnikkeistä/lonkasta johtuvaa.
Jospa hän tosiaan siellä kaivaa itseään lähtökuoppiin :love:

Varasin synnytysvalmennukseen ajan puoleenväliin ens kuuta :geek:
Viimeyönä näin unta et olin neuvolassa ja terkka tuumas että nyt kannattaa kiirehtiä synnytysvalmennuksen kanssa ja alkaa varautumaan pikkuhiljaa saikulle lähtöön :LOL: toivottavasti ei nyt ollut enneunia, vielä sais tuolla masussa tovin viihtyä..

32+0
 
Mä näin unta, että mulla meni vedet, silleen leffamaisesti, työpaikan vessassa :ROFLMAO: jotenkin siinä unessa en muka pystynyt mihinkään soittamaan, enkä pystynyt vessasta lähtemään toimiston puolella hakemaan apuakaan kun vettä ryöppysi. Toivon todellakin ettei ole myöskään mulla ennenuni :LOL::LOL:

@gemmy no olipas tilanne tuon teidän kissan kanssa :eek: toivottavasti tosiaan vähän harvinaisempaa. Ja niin ärsyttävää kun se onkin niin kyllä sillä etuistukalla vaan saa niitä liikkeitä odottaa.

34+1
 
Heippa mammat pitkästä aikaa ajattelin kirjoittaa muutaman rivin:) lukemassa olen käynyt päivittäin kaikkien kuulumiset ja tuntuu olevan kaikilla aika hyvällä mallilla raskaus asiat ja kohta saadaan yksi vauva taas maailmaan @-dino- :love: ihania luomu ihmeitä on tapahtunut @Domi :love:

Itsellä ei oikeen kummosta ole tapahtunut,eilen oli kasvu kontrolli äippäpolilla 32+0 virtaukset ok istukka etusenämässä ja typy pää alaspäin ja paino arvio oli 2010g joten kaikki niiltä osin kunnossa.

Seuraava käynti on rv 36 synnytys tapa arviointi joka tulee olemaan käynnistys koska kaikki kuusi aikaisempaa synnytystä on olleet nk. Syöksy synnytyksiä 1-3 tunnissa kaikki syntyneet nopein oli 45min... Joten voipi olla että toukokuun lopussa on jo nyytti ulkona:eek: jos kaikki hyvin niin käynnistys olisi 38+? No aika näyttää vielä on viikkoja edessä (omasta mielestäni hirmu paljon):D:D

Ihanaa odotusta jokaiselle (y):love:
 
Viimeksi muokattu:
Helou, helou.

Kiva kuulla sustakin @Pimpula76 ja hienoo et kaikki on kunnossa! Aikamoisia synnytyksiä sulla takana, olispa tää edes hiukan hitaampi. Sä meet sit varmaan ainaki ennen meitä jo synnärille :)
Kiva ku seurataan tarkasti ja pääset näkee vielä pikkusta!

@gemmy hyviä uutisia siis ja yks stressinaihe vähemmän. Ja kohta varmaan ne liikkeet! (y) Eikä enää todellakaan montaa päivää ultraan! Huippua :love:

@Mandala siellähän alkaa kuulostaa siltä, että voi jo piankin tapahtua! Tai sit sun kroppa osaa valmistella niin hyvin tällä kertaa, että saat tosi kivan synnytyksen. :p
Toivottavasti uni ei ennustellu mitään! :LOL:

@Anemonee jännä miten sitä voi iloita melkein oksusta. :ROFLMAO: Mut kyllä kaikki oireet just teki konkreettisemmaks. Siitä ne päivät ja viikot kuluu, pian pääsette kans näkemään!

@-dino- Mikä vointi? Koitat nyt vaan ottaa rauhallisesti ja keväitä tulee joka vuos, tää on ainoo tällanen kevät nyt. ;)

Meil oli tänää neuvola sen sf-mitan kontrollin vuoksi ja kun se viime kerralla oli 30,5 ja tippunu yläkäyrältä keskelle ja tänään oli 31, eli jatkaa nyt keskikäyrällä. Oli eri terkka (ja eri mittaaja tietty) ja selitti et tosiaan vauva vähä laskeutunut, niin ihan normaalia jos pieniä muutoksia.
Mut enpä päässyt ultraan siis. :D Tietty hyvä, ettei mitään hälyttävää.
Paino oli kans sama ku viis päivää sitten, mut sillon oli iltapäiväaika ja nyt aamu, ihan huuhaata noi mittaukset kyl ku kaikki vaihtelee.
Eilen oli se lastenneuvolan kotikäynti, kyseli vaan meiän suhteesta ja historiasta ja millasia odotuksia vanhemmuudesta ja vauvanhoidosta ja onko apua saatavilla ja tunnetaanko muita perheitä ja ollaanko saatu tarpeeks tietoa hoidosta ja imetyksestä. Ihan hyvä fiilis jäi käynnistä, ei ollu mikään tupatarkastus. :LOL: Pääasiana kuulemma tutustua vanhempiin etukäteen, kun siel neuvolassa keskitytään vaan vauvaan, eikä ehditä niin jutella.
Ja tosi kivan oloinen terkka, mukava päästä vaihtamaan! Oli taas tää äitiysneuvolan terkka merkannu väärin viikot viimeks, tää tänpäivänen sitä vähä ihmetteli kans.... Annan varmaan palautetta sit lopuks, et on niin hajamielinen.

Mul on tullu nyt joku herkistymisvaihe, aina jos joku on jotenki empaattinen tai kyselee vointia, nii alkaa itkettää. :D

Muuten ei ookaan mitään päivitettävää, kutinaa on, mut ollu nyt helpompaa monta päivää ku vaikka viikko sitten. Materiaalimerkitys on korostunu.
Sain rintapumpun tilattua! :)

Kauniita kevätpäiviä! Kiva vaan istuskella pihalla, vaikkei tee yhtään mitään ja laittaa puhelimen näytöstä vaan lisää kirkkautta ja siristelee. :ROFLMAO:

34+6
 
Kääk mullakin joku herkistymispäivä ollu tänään. En oo yhtään herkkis normaalisti enkä raskauksissa pääsääntöisesti ollut myöskään yhtään mutta tänään aamulla meinasi alkaa itkettämään vähän kaikki - kun mietin töistä pois jäämistä, kuulin maamme -laulua (omg :ROFLMAO::LOL:) ja mitähän muuta olikaan vielä.

@atvk87 tosi kiva, että uusi terkka on noin paljon parempi! ja siis onko se kuin vanha se sun äitiysneuvolan terkka, vai miten se voi olla noin hajamielinen? o_O
Mahtavaa, ett kutina on helpottanut vähän! (y)

Hyvä @gemmy (y)(y)

@Pimpula76 no hui miten nopeita synnytyksiä :eek: Eipähän tarvi kauaa kärvistellä :LOL: Et oo varmaan ehtinyt lääkitystäkään juurikaan saamaan tollasella vauhdilla? On se kyllä niin jännä miten erilaisia meidän kehot on.

Siis mulla on ollut ihan ärsyttävä himo juoda teetä, minttuteetä erityisesti mutt kaikki muutkin menee. Iltaisin just vois juoda ämpärillisen, mutt sitte saa ravata vessassa ihan jatkuvasti ja nukkumaan mennessäkin :X3: mutt minttuiset jutut, kuten pätkis sulkaa, on nyt tosi tosi tosi jees :D

Tänään on sitten työkaverien kanssa läksiäiset - vähän syömistä ja juomista (ns hyviä juomia vain muille varmasti :ROFLMAO:) niin sitte ois enää huominen. Oon tällä kertaa niin innoissani äitiyslomasta ettei mitää rajaa :LOL: paljon rennommilla fiiliksillä sitä lähtee kun tajuaa ett oikeasti se äitiysloma vaikka tuntuu todella pitkältä ajalta sen alkaessa niin se menee niiiiiiin nopeasti lopulta.
Mullekin tupsahti kolme ikea kassillista (APUA) 50-68 kokoisia tyttöjen vaatteita, äitiyslomalla oleva työkaveri kävi tiputtamassa aiemmin. Onpahan penkomista ja hommia sitten heti loman alkuun. Ja tietty koko vauvan huone on ihan kaaos niin ei taida käydä aika tylsäksi heti ainakaan.

34+3
 
@Pimpula76 ompas sielä kyllä synnytyksissä ollut vauhtia! Kiva että muuten on nyt mennyt hyvin :)

@atvk87 ompa ollut kivan kuulonen käynti :) ja hyvä ettei kuitenkaan mitään hälyttävää ollut kasvussa :love: herkkänä tääläki, itkin kun katsoin videota notre damen tulipalosta :rolleyes: ja kui lämpimiä päiviä! Ihan on aikonut hiki tulla ku ulkona istuskelee :love:

@Mandala voi ihania läksiäisiä ja hyvää äippälomaa :love:

Täällä jäätiin osastolle tarkkailuun. Vauvan syke taas korkee, käyrä kuitenki ok. Kortisonit sain jo ja katotaan nyt ainaki pari päivää missä voinnissa typy on :) osasin odottaa tätä joten ihan rauhallisella mielellä täällä lepäillään :)

36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@atvk87 Hyvä että ei ihan niin paljon kutise. Kiva kuulla neuvolan kotikäynnistä. Mä otin sen puheeksi jo ekalla neuvolakäynnillä, että onko meillä sellainen, ei kuulema ole. Huh.. Vasta sitten kun vauva on syntynyt.

@Mandala Hyviä läksiäisiä! Ihana sää aloittaa äitiysloma (y)

@-dino- Toivottavasti kaikki menee hyvin ❤

Mulla todettiin raskausdiabetes, onneksi kaikki makea ällöttää, niin ei tule kiusauksia herkuista. Meillä oli tänään neuvolalääkäri, mukava nainen (y) Neuvolan hoitaja/kätilö antoi kotiin laitteen sokeriarvojen mittausta varten. Pari viikkoa pidän kirjaa kaikesta syömisestä ja tietty mittailen verensokeria, sitten neuvolasta soitetaan ja kysytään arvoja jne.
 
@-dino- oho jäitte sinne jo, jännää jos vaikka kohta olisikin typy sylissä!! No jospa pääsisitte kuitenkin vielä kotiin. Onko lääkärit arvioinu yhtään, että mistä korkeat sykkeet voisi johtua? tosi hyvä juttu, että pystyt olemaan rauhallisesti kuitenkin. Pidä meidät ajantasalla heti kun tilanne muuttuu jotenkin!

@Ramiina oho sä sait sen sokerirasituksen tehtyä? ihanko koko 2h pystyit olemaan? Harmi että RAD tuomio napsahti, mutta toivottavasti arvot pysyisi kotimittauksissa kohdillaan!
Onko sulla oloissa muuten mitään muutosta tullut parempaan ehkä maybe?
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
@Pimpula76 ompas sielä kyllä synnytyksissä ollut vauhtia! Kiva että muuten on nyt mennyt hyvin :)

@atvk87 ompa ollut kivan kuulonen käynti :) ja hyvä ettei kuitenkaan mitään hälyttävää ollut kasvussa :love: herkkänä tääläki, itkin kun katsoin videota notre damen tulipalosta :rolleyes: ja kui lämpimiä päiviä! Ihan on aikonut hiki tulla ku ulkona istuskelee :love:

@Mandala voi ihania läksiäisiä ja hyvää äippälomaa :love:

Täällä jäätiin osastolle tarkkailuun. Vauvan syke taas korkee, käyrä kuitenki ok. Kortisonit sain jo ja katotaan nyt ainaki pari päivää missä voinnissa typy on :) osasin odottaa tätä joten ihan rauhallisella mielellä täällä lepäillään :)

36+4
Hieno juttu että olette nyt tytsyn kanssa tarkassa ja hyvässä seurannassa (y) Kohta tosi toimet edessä tsemppiä loppu metreille ja tosiaan levollisin mielen eteenpäin :love: *halaus*
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Kääk mullakin joku herkistymispäivä ollu tänään. En oo yhtään herkkis normaalisti enkä raskauksissa pääsääntöisesti ollut myöskään yhtään mutta tänään aamulla meinasi alkaa itkettämään vähän kaikki - kun mietin töistä pois jäämistä, kuulin maamme -laulua (omg :ROFLMAO::LOL:) ja mitähän muuta olikaan vielä.

@atvk87 tosi kiva, että uusi terkka on noin paljon parempi! ja siis onko se kuin vanha se sun äitiysneuvolan terkka, vai miten se voi olla noin hajamielinen? o_O
Mahtavaa, ett kutina on helpottanut vähän! (y)

Hyvä @gemmy (y)(y)

@Pimpula76 no hui miten nopeita synnytyksiä :eek: Eipähän tarvi kauaa kärvistellä :LOL: Et oo varmaan ehtinyt lääkitystäkään juurikaan saamaan tollasella vauhdilla? On se kyllä niin jännä miten erilaisia meidän kehot on.

Siis mulla on ollut ihan ärsyttävä himo juoda teetä, minttuteetä erityisesti mutt kaikki muutkin menee. Iltaisin just vois juoda ämpärillisen, mutt sitte saa ravata vessassa ihan jatkuvasti ja nukkumaan mennessäkin :X3: mutt minttuiset jutut, kuten pätkis sulkaa, on nyt tosi tosi tosi jees :D

Tänään on sitten työkaverien kanssa läksiäiset - vähän syömistä ja juomista (ns hyviä juomia vain muille varmasti :ROFLMAO:) niin sitte ois enää huominen. Oon tällä kertaa niin innoissani äitiyslomasta ettei mitää rajaa :LOL: paljon rennommilla fiiliksillä sitä lähtee kun tajuaa ett oikeasti se äitiysloma vaikka tuntuu todella pitkältä ajalta sen alkaessa niin se menee niiiiiiin nopeasti lopulta.
Mullekin tupsahti kolme ikea kassillista (APUA) 50-68 kokoisia tyttöjen vaatteita, äitiyslomalla oleva työkaveri kävi tiputtamassa aiemmin. Onpahan penkomista ja hommia sitten heti loman alkuun. Ja tietty koko vauvan huone on ihan kaaos niin ei taida käydä aika tylsäksi heti ainakaan.

34+3
No ekan kanssa en saanut mitään vaikka pyysin mutta kuulemma kestää vielä monta tuntia ennen kun synnytän no kuinkas ollakkaan ei kestänyt tyttö synty 2h25min toisen kanssa sain ilokaasua synnytys kesti 1h50min kolmannen kanssa ei kerinnyt edes ilokaasua saamaan kun tulin saliin olin 4cm auki siitä 10 min olin jo 10cm auki ja poika synty 45minuutissa neljännen kanssa oli jo anestesia lääkäri hälytetty ja selkä kyyryssä odottelin epiduraalin laittoa juuri kun oli pistämässä niin mua rupes ponnistuttamaan ja niin jäi taas saamatta ja tyttö synty 1h15min no viides ja kuudes synnytys ei tarvii vissiin kertoo:LOL: eli ei kivunlievitystä kummassakaan... Synnytykset ovat olleet todella rajuja ja kipeitä mutta myös nopeasti ohi joten fifty/fifty ja kun en muustakaan synnyttämisestä tiedä niin mulle ihan ok:)... Minun kohtu kuulemma ei toimi niinkuin suurimalla osalla naisia eli yleensä supistukset alkaa 10min ja 5välein minulla kohtu aloittaa suoraa 2min välein 4cm asti ja siitä minuutin välein loput6cm joten huili taukoo ei jää supistusten välissä vaan painetaan kun höyry juna.. Haaveeksi on jäänyt synnytys pallot yms muut apu välineet puhumattakaan lataat hyvä kun on muistanut hengittää välillä:D mutta tosiaan näin minulla
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen

Yhteistyössä