~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Hei kaikki! Liityn varovaisesti tälle puolelle, jossa näyttää olevan pienoinen uusien tulijoiden ryntäys :). Ehdin IVF-yrittäjien puolella kirjoitaa muutaman viestin punktion ja tuoresiirron aikana. Tuoresiirrosta nega. Plussasin viime viikolla ensimmäisestä PAS:sta (5-päiväinen blastokysti) ja tänään rv 5+2.

Vuosien lapsettomuuden ja kymmenien täysin blankkojen testien jälkeen on ollut vaikea sisäistää viivoja testeissä ja viikkoja (2-3) digitesteissä. Mulla on ollut jonkin verran vuotoja (lähinnä ruskeaa vanhaa verta) ja keskenmeno pyörii mielessä, vaikka kätilö piti näin pienillä verimäärillä epätodennäköisenä. Tänään ei ole ollut lainaan vuotoa. Varhaisulta tulossa vasta 16.7. ja siihen asti pitäisi sinnitellä.




 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Nonnakka onnittelut! Mulla oli viimesiirrossa kans ruskeaa vuotoa, ja kätilö sekä lääkäri sanoi, että ruskea vuoto on yleensä harmitonta :) kirkas verinen vuoto sit on yleensä huonompi homma (mutta ei aina sekään!)

Me mennäänkin aika samassa tahdissa! Meillä varhaisultra on 12.7. :) nää viikot ja päivät suorastaan matelee...
 
  • Tykkää
Reactions: Nonnakka
@vipe1986 n kuulumisia tulin minäkin kurkkimaan :) jännittävää!

Mä olin ihan sekaisin tosta verenvuodosta. Eilen ei ollut mitään, tänään tuli vähän rusehtavaa valkovuotoa. Kävin verikokeessa (taas) ja hcg oli 15000 :love: oon silti vähän varpaillani ton vuodon takia, vaikka yritän aatella et varsinkin disperin aiheuttaa vuotoja:unsure: katotaan. Ens viikolla jo varhaisultra(y) jos sitä sinne asti selviäis...

Nyuu 5+5
 
@vipe1986 jaksamisia sinne kovasti. <3 toivottavasti nyt pian pääsisit näkemään teidän pikkuisen!

@nyuu olipa mahtava hcg arvo! Onneksi vuoto on siis loppunut jo! Mua kyllä hämää tää ettei juurikaan mitään oireita ole... koko ajan vaan mietin onko kaikki hyvin. kai pitää käydä yksityisellä ens vkolla.. Saan siis sinne varata ajan ja ottaa testin ilman mitään lähetteitä? Tänään aamulla vähän etoi kun söin aamupalaa sekä näitä kipuja (repäisy, vihlaisuja) ja rinnat edelleen erittäin kipeät, siinä ne sitten onkin. :unsure::unsure:
 
Yritän taas siirtyä tänne puolen vaikka pelottaa, että turhaan. Testit on tosi haamuja edellisissä raskauksissa tässä vaiheessa ollu jo selkeet viivat nyt siis ois rv 4+2.
Taustalla 3 varhaista keskenmenoa joten ne lisää pelkoa. Lieviä raskausoireita sentään on tuomassa toivoa.
 
@nyuu hienoa ettei vuoto ainakaan ole lisääntynyt! Tsemppiä ultran odotteluun :love:

@vipe1986 voi harmi ettei edistystä ole tullut, jospa se ballongi sitte.. Tsemppiä ja onnea matkaan sitte kun käynnistyy todenteolla (y)

@Aislinn83 hyvät oireet sullaki jo. :) ei mullakaan tuossa vaiheessa muuta ollu. Pahoinvointi tuli 6+ (sitä ei kyllä kannata toivoa/odotella..) ja kaikillehan ei tule hirveitä oireita ollenkaan. (y)
 
@vipe1986 cytotec pilleritkö sulla oli käytössä eikä auttanut? Onko yhtään kohdunsuu avautunut ja/tai supistuksia tullut? Jännä jos cytoja annetaan ennen ballongin kokeilua epäkypsään tilanteeseen. Toivottavasti lähtisi etenemään pian ettei tarvi montaa päivää odotella ja kärvistellä!
 
@nyuu ja @Aislinn83 tosiaan samassa veneessä ollaan (y) nyuun hcg on siis ilmeisen hyvä? Ite en ole mittautanut enkä perehtynyt arvoihin ja harkitsen saako siitä enemmän mielenrauhaa vai ahdistusta? Digitesti näyttää edelleen 2-3 viikkoa, vaikka tänään jo 5+3. Tänään ei ole tullut lainkaan vuotoja ja kivut hyvin vähäisiä. Tällä hetkellä luottoa ja uskoa siihen, että kaikki on hyvin:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Mandala mulla lievempi vaihtoehto on käytössä eli joku angusta siksi varmaan ei oo tapahtunu. Eilen kahto aamusta tilanteen nii sormelle olin auki mut niin korkealla oli vielä et sillon ei ballongia saanu laitettua.

Mut sektio sillon 10/17 vaikuttaa näihin käynnistys asioihin aika pitkälti et ei tulis nii rajuja supistuksia.

Kiitokset kaikille tsempeistä josko sitä tänään saisi kaverin masun ulkopuolella.
Eilen oli ollu aika ruuhkaa saleissa. Saa nähä kui tänää.
 
@nyuu oletko harkinut että kävisit ultrassa jo tällä viikolla? Mullahan ultrattiin 5+6 ja sillon ei toki näkynyt vielä sykettä, mutta se näkyi että alkio on oikeassa paikassa ja "oikean näköinen" kerran kun oli tuulimuna, silloin näytti ruskuaispussi jotenkin "lysähtäneeltä".. mulla tuli siis rusehtavaa tuhrua jotain 4+ noin viikon verran.. Sykekkin olisi voinut jo näykyä tossa 5+6 mutta mullahan on kaikissa ultrissa ollut 2-3 päivä jäljessä.. (koska tällänen luomu ihme on niin mahdollista, siksi ei ehkä se syke näkynyt) Toki voi olla turhaa rahan haaskausta, toki jos kaikki hyvin saa mielenrauhaa ja tarviiko sit erikseen enää ensi viikolla mennä?!
Tervetuloa @Nonnakka ja tsemppiä sinullekkin alun piinaan. Lisään sinut listalle..
@Aislinn83 ja muut "oireettomuuresta" kärsivät, mulla ei missään vaiheessa oo ollut, pientä tissi arkuutta ja hieman etovaa oloa (ehkä jossain 7-10 viikoilla) ja nälkä kohtauksi lukuun ottamatta mitään oireita, muuta kun mahan kasvu sitten.. Tiedän että on tosi vaivaavaa, mutta ei tosiaan kerro mitään. Itse reakoin tosi "miedosti" hoidoissakin kaikkiin hormoneihin, niin olen ajatellut että jotenkin en vaan sit reakoi sit raskasuhormoneihinkaan, josta nyt jo osaa olla hyvinkin kiitollinen kun on 7 vuoden helvetin jälkeen tämän puolivuotta päässyt "tosi helpolla".
@vipe1986 eikun vaan portaita ravaa tai jotain jos yhtään sit auttais..(y)
Viime viikolla luulin et tyyppi on muuttunut aktiivisemmaksi mutta nyt ollut tosi rauhallinen, välillä sit ihan jo paniikki meinaa pukata että voitko nyt vähän muksia tai jotain.. luulen että on myös ehkä nyt vähän eri asennossa kun liikkeet tuntuu vähän eri paikessa ehkä, jos se siitä vaan johtus et tuntuu rauhallisemmalta.. Tosin nyt tänä aamuna onkin jo hereillä :love:

27+5
 
@Domi Totta, hei hyvä pointti mitä en tullut ajatelleeksikaan tosta oireettomuudesta. Mähän oon siinä mielessä päässy helpolla, että mitkään lääkkeet ei mulle aiheuttanut mitään. Oon lukenut kanssasisarilta aika rankkoja kokemuksia mitä hormonit ja lääkkeet on aiheuttanu, ja itellä ei fyysisiä oireita ollut yhtään. Synarelasta meni pinna kireeksi ja masennusta, mut luoja tietää mikä oli kuitenkin lääkkeestä aiheutuvaa ja mikä sitä pahaa oloa joka tästä lapsettomuudesta koitui.

Jaaa mä aikaistin varhaisultraa. Varasin sen nyt päivälle 6+4. Yritän asennoitua että jos silloin ei vielä mitään näy niin vkolla 7 voi silti näkyä. Osaako viisaammat sanoa miten yleistä se on ettei vielä rv6:lla näy sykettä vaikka kaikki oiskin ok?(n) Mä oon niin elänyt totaalilapsettomuuden surussa etten tällasiakaan asioita oo uskaltanu selvittää:ROFLMAO: Klinikalta ohjattiin varaamaan neuvola-aika viimeistään tällä viikolla, mut en sitäkään uskaltanut! Ehkä sit jos varhaisultrassa kaikki on ok niin uskaltaa senkin askeleen ottaa. Mites muut samoilla viikoilla menijät? Joko on neuvolat varattuina?

En edes tiedä varattasko neuvolaa kunnalliselle vai yksityiselle. :confused: Pelottaa et jos kunnallisella neuvolalla on vanhanaikaisia näkemyksiä tai yksinkertaisesti ei tietoa lahjasoluista. En jaksais jos kaikki vihdoin ois hyvin niin sit siellä lannistettais puheilla ”toisesta/oikeasta äidistä” tms... näitä kauhutarinoita kun tullut kuultua lahjasoluryhmistä(n)

@vipe1986 ääh voi miten tylsää toi odottelu! Mikäs sun vointi, jaksaminen ja tilanne siel myt?
 
@Domi Totta, hei hyvä pointti mitä en tullut ajatelleeksikaan tosta oireettomuudesta. Mähän oon siinä mielessä päässy helpolla, että mitkään lääkkeet ei mulle aiheuttanut mitään. Oon lukenut kanssasisarilta aika rankkoja kokemuksia mitä hormonit ja lääkkeet on aiheuttanu, ja itellä ei fyysisiä oireita ollut yhtään. Synarelasta meni pinna kireeksi ja masennusta, mut luoja tietää mikä oli kuitenkin lääkkeestä aiheutuvaa ja mikä sitä pahaa oloa joka tästä lapsettomuudesta koitui.

Jaaa mä aikaistin varhaisultraa. Varasin sen nyt päivälle 6+4. Yritän asennoitua että jos silloin ei vielä mitään näy niin vkolla 7 voi silti näkyä. Osaako viisaammat sanoa miten yleistä se on ettei vielä rv6:lla näy sykettä vaikka kaikki oiskin ok?(n) Mä oon niin elänyt totaalilapsettomuuden surussa etten tällasiakaan asioita oo uskaltanu selvittää:ROFLMAO: Klinikalta ohjattiin varaamaan neuvola-aika viimeistään tällä viikolla, mut en sitäkään uskaltanut! Ehkä sit jos varhaisultrassa kaikki on ok niin uskaltaa senkin askeleen ottaa. Mites muut samoilla viikoilla menijät? Joko on neuvolat varattuina?

En edes tiedä varattasko neuvolaa kunnalliselle vai yksityiselle. :confused: Pelottaa et jos kunnallisella neuvolalla on vanhanaikaisia näkemyksiä tai yksinkertaisesti ei tietoa lahjasoluista. En jaksais jos kaikki vihdoin ois hyvin niin sit siellä lannistettais puheilla ”toisesta/oikeasta äidistä” tms... näitä kauhutarinoita kun tullut kuultua lahjasoluryhmistä(n)

@vipe1986 ääh voi miten tylsää toi odottelu! Mikäs sun vointi, jaksaminen ja tilanne siel myt?
@nyuu, just vaan rohkaisuksi, etta itse olin ihan kuolla odottaessani ultraa 7+2 asti, mutta en sitten mennyt ennen, jotta varmasti syke tiedettaisiin, kun taalla maksaa ultra 150-200 puntaa. Minulla ei ole ollut lainkaan pahoinvointia, oli kylla juuri ultran aikoihin vasymysta ja sitten joidenkin viikkojen paasta vasymys hellitti, mutta hirvittava nalka useita kertoja paivassa. Nyt hiukan helpottaa tuo raivonalka myos. :) Mutta kaikki eivat tosiaan voi pahoin.

14+3
 
Mä uskoisin että riippuu paljon ultralaitteesta ja ultraajasta, näkyykö syke 6+4. Jos on kokenut ultraaja ja hyvät nykyaikaiset laitteet niin uskon, että jotain voi olla vialla jos ei 6+4 näy syke. En tietenkään ole mikään asiantuntija ja varmasti poikkeuksiakin on. Mulla on molemmissa 6+4 just näkynyt syke ja toisessa pystynyt kuulemaan sykkeen hyvän laitteen avulla. Molemmat tehty oman lääkärin toimesta Dextrassa.
 
@vipe1986 onko siellä asiat vielä edenneet? Apua miten jännittävää!!

@Domi tottapa kyllä, monillahan on aika oireetonta, lähipiirissäkin on tapauksia joissa ei esim pahoinvointia kauheasti tullut, myöhemmin lievänä yms. Kiitos kun kerroit sun oireettomuudesta, lievittää omaa murehdintaa kun saa muidenkin kokemuksia lukea.:) Ja nytkun sanoit ei ole mullakaan lääkkeet suurempia vaivoja aiheuttaneet että tosi helpolla niissä aina päässyt.;) Sulla on ihanasti jo viikkoja kasassa ja pikkuhiljaa kohti maalia. :love:

@nyuu mä soitin neuvolaan ja sain ajan 1.8 sinne, vähä ehkä kadun että menin jo nyt soittamaan mutta no, ei tätä ennustaa muutenkaan voi, varattu mikä varattu.(n) :whistle: Onko sulla mimmoinen vointi nyt?

Terkkuja Lapista! Tänään mentiin vähän pidempi vaellus ja huomenna ajattelin jäädä mökkipäivää viettämään. Tein muuten tänään digin ja se oli nyt sen 3+. Vaikkei noista nyt aina tiedä eikä todellakaan tarkka ole verikokeeseen verraten mutta silti se vähän vei mun huojennusta pois.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
MaiMei ... 4. IVF / 1. PAS ... toinen... 26.7.2019

Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 28.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...la 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... la 28.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... la 4.1.2020
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... la 25.1.2020 x2
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ... la 10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... la 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... la 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... la 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... la 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... la 2.3.2020




Tulevat tapahtumat :love:
nyuu ... varhaisultra 9.7
Rusakkonen ... kätilön sekä lääkärin vastaanotto 15.7
Domi ... neuvolalääkäri 15.7
Nonnakka ... varhaisultra 16.7
Aislinn83 ... varhaisultra 17.7
Aislinn83 ... ensimmäinen neuvola 1.8

Domi ... neuvola 1.8
BlackCat ... rakenneultra 12.8
Rusakkonen ... rakenneultra 13.8


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Viimeksi muokattu:
@vipe1986 voi, tuo vaatii kyllä voimia. Toivottavasti pian saisit hänet syliin tavalla tai toisella!

Eilen oli eka neuvola. Seuraava etappi olis sitten 30.7 nt-ultra. Sitä ennen pitäis käydä labrassa. Meille oli neuvolaan tullu uudet ultralaitteet. Ne vanhat oli jostain luvulta kivi ja kirves. Nyt on tosi tarkat laitteet.
 
@vipe1986 Tosi isot tsempit sulle sinne! Toivottavasti pian pieni on sylissä, tavalla tai toisella :love:

Mulle jäi semmonen fiilis et aika 'heikosti' ovat sektioo tarjoamassa.. Ajatus on vähän luokkaa "kokeillaan nyt viimeiseen asti ja vähän ylikin". o_O mut kyl jos ite pyytää niin aika hyvin ne siihen tarttuu, ainakin mun kohdalla. :)

Tsemppiä vielä @vipe1986 !
Ja myös muille omalle tahdolleen! ❤
 

Yhteistyössä