Alkuvaiheessa olevia kaksosten odottajia?

Mitenhän Millie73:n käynnistys on sujunut? Ovatko masuasukit jo maailmassa ja miten voivat?

Meillä käynnistellään toden näköisesti loppuviikosta tai ensi viikon alussa... joskin limatulppaa on alkanut nyt tulla, että voihan sitä hyvällä tuurilla saada synnyttää ilmankin käynnistystä.

Miten teillä muilla sujuu odottaminen?

Tuplat-76
 
tuplat76: ihanaa varmaankin päästä näkemään masu-asukit :)

Oon omistani tehny tälläisen havainnon, että ovat hereillä aikalailla paljon enemmän ku ennen, tänäänkin elämä on alkanut jo 10 vaille 3 ( mikä kellon aika toi on herätä!! kysynpä vaan..) mahasta työntyy ulokkkeita ja muhkuroita :heart: Olo on aika väsynyt, ei oikein jaksaisi tehdä yhtään mitään, vaikka olis tuhat asiaa vielä tekemättä ja hankkimatta. Istumisen jälkeen on vähän kankeeta liikkeelle lähtö, joskus jopa kivuliasta.. lapseni ovat kaiketi kasvaneet :)

neiti80 ja nykeröT 31+0
 
Hei,

Pikapäivitys sairaalavierailujen välistä.. ( Pistän tähän saman päivityksen kun yhteen toiseen ketjuun).

Neiti A ja B tupsahtivat maailmaan 16.Helmikuuta klo 20:33 ja 20:41. Ensimmäinen painoi 2,1 kg ja toinen 1,9 kg. Saatiin viettää neitien seurassa tunti ennenkuin he vietiin keskolaan. Siellä ne on nyt ollut siitä lähtien kasvattamassa lisää painoa, ennenkö päästetään kotiin. Minut potkittiin sairaalasta pihalle joten kiirettä pitää kun yritetään käydä niitä syöttämässä päiväsaikaan ja sitten siinä välissä pitää pumpata joka kolmas tunti. Mutta hälläväliä, pikkuiset on terveitä ja saapuneet turvallisesti.

Kerron enemmän synnytyksestä, kun on aikaa kirjoittaa enemmän. Mutta ihan mahtava kokemus – elämäni paras päivä!

T. Millie ja typyt :heart::heart: (ei olla vieläkään keksitty nimiä)
 
Sylin täydeltä onnea Millie :kiss:! Ihanaa, että molemmat neidit voivat hyvin.

Meillä 2v. kuopus painoi eilen napaani ja tuumasi: "PIM, POM, OVI AUKI! Minen jakka ennää oottaa!" Oliskin noin helppoa :LOL: En jaksa enää minäkään!

Tuplat-76 rv 36+3
 
hurjasti onnea Millielle :) Millä viikoilla neidit syntyi? Toivottavasti paino lähtee reippaaseen nousuun ja pääsette kaikki kotiin arkea harjoittelemaan :)

Onpas monella jo hyvät viikot meneillään, varmasti on muidenkin aika pian :) Onnea synnytyksiin, täällä on niin hektistä ettei kerkeä kovin usein käymään katsomassa kuinka moni on jo poksahtanut :)


LA0212 ja vintiöt
 
Heips!

Minäkin voisin liittyä tähän ketjuun, kun tosiaan tuplat on meille kesällä tulossa. Odotan siis esikoisvauvoja, ja laskettu aika olisi 8.7. Saimme tietää kaksosraskaudesta jo viikolla 8 alkuraskauden ultrassa, joten on tässä onneksi ollut aikaa totutella ajatukseen. Ja en vois olla iloisempi tästä tuplauutisesta, vaikka aluksi meinasikin hieman kauhistuttaa. :)

Tällä viikolla kävimme rakenneultrassa, jossa selvisi että meille on tulossa tyttö- ja poikavauva. Kaikki rakenteet oli ok, kalvoraja näkyvissä ja lapsivettä hyvin. A-vauva (poika) painoi noin 397g ja B-vauva (tyttö) 365g. Kaikki siis oikein mainiosti. :)

Itselläkin on olo nyt keskiraskaudesta ollut ihan hyvä ja virkeä. Ainoastaan harjoitussupistukset, lievä selkäkipu ja närästys vaivaavat silloin tällöin. Onko muilla ollut paljon harjoitussupistuksia tässä vaiheessa raskautta? Ne kai kuuluvat asiaan?

Vauvojen liikkeitä aloin tuntea jo viikolla 13, mutta kunnon potkut tuntuivat vasta tämän viikon maanantaina. Tiistaina tuleva isäkin sai tuntea ekat potkut ulospäin, ja siitä lähtien potkuja on tullut tosi reippaasti. Varsinkin öisin pikkuisilla on kunnon jumppatuokiot käynnissä mahassa.

Eli tässä oli minun pieni esittelyni näin alkuun. Hyviä vointeja kaikille odottaville mammoille!

Clementine & pikkuiset 20+6
 
clementine: Minulla ei ole ollut vielä harjoitus supistuksia. Mutta soitin tässä yks päivä vanhalle ystävälleni, jolla nyt on 5 kk:n ikäiset kaksospojat kun minulla on ollut ihan järjettämän kipeä tuo maha ja välistä en pysty liikkuun kysyäkseen onks hänellä mitään sellaisia kokemuksi.. Lääkärien mukaan kipuni johtuu mahan venymisestä ja fyysisesti raskaasta työstäni.. Ystäväni kertoi sitten, että hänellä oli noita harjoitus supistuksia jo viikolta 15 lähtien eikä hän pystynyt paljoakaan tekemään niiden takia mitään. Mutta ihan terveet kaksoset kuitenkin syntyi ja painoa molemilla hieman yli kolme kiloa syntyessään..:)

Itselläni on menossa rv 18+1 ja ootan innolla, että pääsen taas ultraan ja saan selville vauveleitteni sukupuolet:) Viimeksi olen ollut ultrassa viikolla 11 ja tuntuu pitkältä ajalta ku viimeksi näin pikkuset:) Vauveleiden liikkeet alkoi tuntua viime viikolla. Niin ja vaivakseni on tullut se, että nenästä on alkanut valumaan välistä verta, vaikka verenpaineet ovat kyllä erittäin hyvät..
 
Mulla ei oo vielä ollu yhtäkään supistusta, huolimatta raskaasta työstä ( lypsykarja tilaa yksinäni pyöritän)
Tuo masun nahka vaan on välillä niin vietävän kipee, edelleen tuo pikkumies asustelee keskellä mausa ja sen venytysharjoitukset kyllä tuntuu, mutta saanpa silitellä poikani päätä :) typykällä kun on tilaa jenkkakahvan puolella venytellä vaikka kuinka, se lähinnä kutittaa :LOL:

Mulla on tiistaina seuraava polikäynti Seinäjoelle, odotan niitä kans aina kovasti, että pääsen näkemään pikku mussukat :heart:
 
Moi kaikille ja vauvantuoksuisia terveisiä!

Meille syntyi 28.2.2012 suloistakin suloisemmat kaksospojat, jotka painoivat n. 2,5kg per pää, pituutta A:lla on 46,5cm ja B:llä 49cm. Kaikki on hyvin, mutta toistaiseksi pojat harjoittelevat vielä elämän alkuun lastenosastolla. Itse pääsin jo kotiin ja levähtelen rankan synnytyksen jälkeen.

Onnea kaikille uusille tuplaodottajille - tämä on jotain ihmeellistä <3
 
Onnea Elviira Karoliina!

Meillekin syntyi pikkuprinssit 27.2.2012. Pituutta pikkumiehillä oli molemmilla 51cm, painoa A:lla 3200g ja B:llä 3600g. Synnytys käynnistettiin rv 37+1 oman ahdistavan vointini vuoksi. Tippa pantiin klo 9.30, kalvot puhkaistiin klo 11.00 ja pojat olivat maailmassa jo ennen kolmea. Kaikista kokemistani neljästä synnytyksestä tämä oli kaikista helpoin ja nopein...

Nyt ollaan reilu viikko opeteltu yhteiseloa. Tissittelyä, pullottelua ja vaipan vaihtoa vuorokauden ympäri, mutta hetkeäkään en vaihtaisi pois. On tämä kuulkaa aivan ainutkertaista :heart:. Sitäpaitsi kehitystä on ilmassa... Viime yö oli ensimmäinen, jolloin saimme pojat nukkumaan ja syömään yhtäaikaisesti, niin että pääsimme itsekin nukkumaan kunnon pätkiä!

Onnellista odotusta teille kaikille!

Tuplat-76 ja pikkuprinssit 27.2.2012
 
270212 ja pikku prinsessat :) a-vauva 50cm ja 3,2kg ja b-vauva 48cm ja 2,8kg. Raskausviikot olivat 37+5. Synnytys oli hirmuisin kokemistani nyt kolmesta ja tehon/keskolan kautta vihdoin kotona. Kaikki valllan mainiosti lopulta ja onnellista ja ihmeellistä.

Onnea kaikille!!! Nythän näitä kaksosia tulee oikein rytinällä :D
 
onnea jo syntyneille! :flower:

mun lapset rakkaat on vasta 1,9kg ja 1,8kg, mitattu eilen, kun jouduin ikävään onnettomuuteen (lehmä potkaisi vatsaan ja hulahti siinä sellainen hyökyaalto nestettä alapäästä) ja vietin yön seinäjoella tarkkailussa, supistuksia tuli melko tiuhaan tahtiin, mutta onneksi ne yötä myöten loppui ja kun ei muuta vuotoa ollut, pääsin vielä kotiin kasvamaan. Pelästyin kyllä todella pahoin... viikkoja on koossa kuitenkin vasta 33
 
Onnea kaikille kaksosten saanneille :)

Olin tänään rakenneultrassa ja kaikki oli vauveleilla niin ku pitääkin:) Vauveli A oli selvästi poika ja painoi 371 g. Vauveli B oli luultavasti tyttö ja painoi 300 g. B-vauvasta ei oltu varmaa kun hän oli niin kovin liikkuvainen, niin oli aika hankala tehdä tutkimuksia. Raskausviikkoihinkin tuli selkyyttä, kun ekassa ultrassa mulle sanottiin oikeastaan, että toinen on kaksi päivää nuorempi kuin toinen eli niillä oli erilasketut ajat. Si ne vaan lykkäs jommankumman lasketunajan johki paperiin. Nyt siis laskettuaikani on oikeasti 25.7 ja menossa siis 20+2 rv. eikä sillä oikeastaan oo merkitystä tuolla kahden päivän heitolla..
 
Onnittelut kaikille vauvansa syliin saaneille! :) :flower:

Täällä tänään rakenneultra takana ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. :) Painoarviot olivat molemmilla n.260g. Identtisiä vaikuttaisivat olevan ja poikalupaukset saatiin. :heart: Parin viikon päästä jälleen uudelleen ultraan Tyksiin.

Sinful89 ja pojulit 18+1
 
Millikkä
Hei kaikki
Voisin ilmoittautua mukaan ketjuun. Odotamme ei-identtisiä kaksosia ja la 3.8. Rakenneultrassa käyty viime torstaina. Rakenteet näyttivät olevan kunnossa. Tasaisesti kasvavat, A 300 g ja B 315 g :) Ihanaa. Masu kasvaa kovaa vauhtia ja lääkäri ehdottikin, että jäisin pois töistä noin kuukauden päästä kun on seuraava ultra. Perheessämme on kolme lasta ennestään(kouluikäisiä), jotka ihanasti ovat mukana vauvojen odotuksessa. Sukupuoli veikkausta en muistanut kysyä ollenkaan rakenneultrassa. Sama pää kesät talvet..

Terveisin Millikkä 20+4 ja pikkuiset
 
tervetuloa joukkoon :)

me kävimme tänään neuvolassa ja kaikki on edelleen hyvin, on niin outoa, kun sekä neuvolassa, että polilla sanottiin uutta aikaa varatessa, että ehkä emme enää näissä merkeissä tapaa. Justiinhan mä vasta aloin odottaa ja nyt sitte ollaanki jo ihan loppusuoralla :O

neiti80 ja nykeröT 35+3
 
Neiti80 ja nykeröt: Huh! Sattuu jo pelkkä ajatuskin lehmän potkusta. Toivottavasti olet nyt jo osannut pysyä loitommalla jalkopäästä ;) Loppusuoralla tosiaan jo olet odotuksen suhteen. Pian saat tuhisevat nyytit kainaloosi ja siitä se urakka vasta alkaakin! Meillä tuplapojat ovat nyt kuuden viikon vanhoja ja se joka sanoo, että siinä ne kaks menee kun ysikin saa tullakyllä vapaasti kokeilemaan. Päivääkään en silti vaihtaisi pois! Uskomatonta miten erilaisia noin pienetkin ihmiset voivat olla. Meillä ainakin on pojilla jo ihan selvät luonne-erot... tosin toisella on kovasti vatsavaivoja ja toinen taas on perustyytyväinen vauva, joten osaksi erilaisuus muodostuu myös siitä. Ei muuta kun onnea loppurutistukseen!
 
Heippa! Löysin teidän ketjun sattumalta ja haluaisin mukaan. Täällä siis innokkaasti odotetaan kaksosia, la 22.9 :)
Aloitin itse aikaisemmin ketjun Kaksosten odottajat 2012
kun etsin kohtalotovereita.
Millikkä, olisin kysynyt oliko jotain tiettyä miksi lääkäri ehdotti sairauslomalle jäämistä sitten kuukauden päästä? Itse olen miettinyt kuinkakohan kauan pystyn olemaan töissä. Vielä ihan ok mutta vatsa tosi kireänä joka päivä. Onko muilla ollut pinkeä vatsa? En haluaisi rasittaa itseäni liikaa ettei käy mitään.
 
Millikkä
meri-kukka : jäin saikulle rv 24 työn vaativuuden takia. Hoitoalalla olen ja kovin kävi raskaaksi työskentely. Onneksi jäin, koska A-vauvan istukka on etinen ja sehän alkoi vuotelemaan noin viikon kuluttua saikun aloituksesta. Sairaalassa olen pötkötellyt kohta viisi viikkoa istukan takia. Mutta onneksi kaikki on tähän saakka hyvin mennyt. Neuvona sanoisin, että kuulostele vointiasi ja jos yhtään tuntuu raskaalle, niin jää saikulle :)

Millikkä huomenna poksuu rv 30
 
Hei Millikkä!
Kiitos vastauksesta ja hyviä vointeja sinnepäin!

Mulla on vain istumatyö mutta tän vatsan kiristelyn takia lähin tänään aikaisemmin töistä kun tuntui etten voi suorana kävellä. Vähän huolestuttaa jos tämä jatkuu tällaisena. Luulisin että johtuu siitä kun maha kasvaa niin nopeaa tahtia ja tämä on ensimmäinen raskaus.
 

Yhteistyössä