Annoin koiralle kerran selkään loppui lattialle pissiminen kuin seinään.

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
[QUOTE="vieras";22942501]5kk:n ikäselle rupee vasta kehittyyn pidätyskyky enemmän, veikkaan että kyllä niitä vahinkoja tulee vielä vaikka kuinka paljon.
Ja pakko sanoa, että älä missään nimessä lähde lenkille heti ruuan jälkeen, voi tulla se vatsalaukun kiertymä.[/QUOTE]

aah siis ihan tosi?tuollaista en ole koskaan kuullutkaan :/
meillä on aamulla ruoka 7 aikaa ja puol 8 lähtee lenkille,onko tuo puolituntia ok lenkittämisen väliä ruokailun jälkeen?

ei ole vahinkoja tullut tuon tapauksen jälkeen ja vaikka tulis niin ei haittaa,kuitenkin tekee nyt ulos sen sisälle tekemisen sijaan,eli SUURI askel tyttöllä tapahtui silloin.
 
"vieras"
Kärsii hyvinkin xD
kiesus xD
mitenhän tuo koira pelkää mua ulkona?tai muita ulkoiluttajia jotka vieneet sitä ulos kun ei ole hätäänsä tehnyt xD
Repesin ihan täysin tolle sun tekstille sori!
Jos tuo olisi traumoja saanut ja pelkäisi mua ei se mun perässä kulkisi ja saisi hepulia kun katoan näkyvistä,eiköhän se sitten hakeutuisi noiden ihmisten perään jotka hyysää ja höörää sitä jatkuvasti.
minä olen se joka pitää kurin,eli opetan "sääntöjä" joten mun pitäisi olla se paska mutta koirapa pitää mua ylinpänä "äitijumalana" se varmaan vihtuttaa sua xD
Pelkää yleensä. Vieraat on aina eri kuin laumanjäsenet.

Koirat joita on kohdeltu kaltoin ovat usein hyvinkin riippuvaisia siitä omistajastaan (suuri epävarmuus) ja se että koira saa hepulin kun menee pois näkyvistä ei ole IKINÄ mikään terveen koiran merkki. Koiralle omistaja on aina ykkönen, valitettavasti myös silloin kun omistaja kohtelee kaltoin. Se on se paljon puhuttu koiran USKOLLISUUS.
 
?
[QUOTE="vieras";22942773]Pelkää yleensä. Vieraat on aina eri kuin laumanjäsenet.

Koirat joita on kohdeltu kaltoin ovat usein hyvinkin riippuvaisia siitä omistajastaan (suuri epävarmuus) ja se että koira saa hepulin kun menee pois näkyvistä ei ole IKINÄ mikään terveen koiran merkki. Koiralle omistaja on aina ykkönen, valitettavasti myös silloin kun omistaja kohtelee kaltoin. Se on se paljon puhuttu koiran USKOLLISUUS.[/QUOTE]

Tuolla on kaksi omistajaa minä ja mies.
miksi hän ei hakeudu miehen siltettäväksi ja rapsutettavaksi näin?
nyt nukkuu mun jaloissa ketarat ojossa ja on tyytyväinen.
tuo haluaa liikaa mukaan,joka paikkaan pitäisi päästä mukana eikä kotona yhtään.
ja kaltoin kohdeltu,niin sitä ei voi tuohon koiraan soveltaa koska tuo ei ole kaltoin kohdeltu=)
 
"vieras"
Tuolla on kaksi omistajaa minä ja mies.
miksi hän ei hakeudu miehen siltettäväksi ja rapsutettavaksi näin?
nyt nukkuu mun jaloissa ketarat ojossa ja on tyytyväinen.
tuo haluaa liikaa mukaan,joka paikkaan pitäisi päästä mukana eikä kotona yhtään.
ja kaltoin kohdeltu,niin sitä ei voi tuohon koiraan soveltaa koska tuo ei ole kaltoin kohdeltu=)
Sinä ruokit koiran ja viet lenkille ja puuhaat sen kanssa enemmän? luonnollista että koira kiintyy yhteen perheenjäseneen enemmän kuin muihin.

En tiedä, sanoin vaan että kaltoinkohdeltut koirat ovat myös uskollisia omistajilleen, siitä ei voi mitenkään päätellä koiran mielentilaa ja jäikö siiheen jälki tukistamisesta.
 
"vieras"
Tuolla on kaksi omistajaa minä ja mies.
miksi hän ei hakeudu miehen siltettäväksi ja rapsutettavaksi näin?
nyt nukkuu mun jaloissa ketarat ojossa ja on tyytyväinen.
tuo haluaa liikaa mukaan,joka paikkaan pitäisi päästä mukana eikä kotona yhtään.
ja kaltoin kohdeltu,niin sitä ei voi tuohon koiraan soveltaa koska tuo ei ole kaltoin kohdeltu=)
Provo. Sinusta koiran lyöminen ei ole kaltoinkohtelua? Saako lastannekin lyödä ilman, että pidät kaltoinkohteluna? Entä sinua?
 
?
[QUOTE="vieras";22942889]Sinä ruokit koiran ja viet lenkille ja puuhaat sen kanssa enemmän? luonnollista että koira kiintyy yhteen perheenjäseneen enemmän kuin muihin.

En tiedä, sanoin vaan että kaltoinkohdeltut koirat ovat myös uskollisia omistajilleen, siitä ei voi mitenkään päätellä koiran mielentilaa ja jäikö siiheen jälki tukistamisesta.[/QUOTE]

mies vei ekan kuukauden sitä lenkille hoiti siis kaiken koska olin poissa samasta taloudesta kokonaan,siis kun koira tuli.
minä hoidan aamulenkin ja ruuan mies muut päivän lenkit ja ruuan.ja minä illan viimeisen lenkin.
mies rapsuttaa ja paijaa sitä enenmän minä en oikestaan suuremin jaksa tuota rapsutella.mies ottaa sohvalle viereen tai pyytää makaan lattialle vierelleen,hetken viihtyy ja taas tulee mu kinttuihin nukkumaan.
 
?
[QUOTE="vieras";22942899]Provo. Sinusta koiran lyöminen ei ole kaltoinkohtelua? Saako lastannekin lyödä ilman, että pidät kaltoinkohteluna? Entä sinua?[/QUOTE]

Kukas tota koiraa on lyönyt?
en minä ainakaan joten sori :D
 
"vieras"
mies vei ekan kuukauden sitä lenkille hoiti siis kaiken koska olin poissa samasta taloudesta kokonaan,siis kun koira tuli.
minä hoidan aamulenkin ja ruuan mies muut päivän lenkit ja ruuan.ja minä illan viimeisen lenkin.
mies rapsuttaa ja paijaa sitä enenmän minä en oikestaan suuremin jaksa tuota rapsutella.mies ottaa sohvalle viereen tai pyytää makaan lattialle vierelleen,hetken viihtyy ja taas tulee mu kinttuihin nukkumaan.
Yleensä koira kiintyy siihen joka sitä eniten hoitaa (vie lenkille ja antaa ruokaa). Ei aina. Vaikka se sama ihminen olisi ainoa perheestä joka lyö koiraa, koira voi silti olla kiintynyt häneen eniten.
 
?
[QUOTE="vieras";22942917]Yleensä koira kiintyy siihen joka sitä eniten hoitaa (vie lenkille ja antaa ruokaa). Ei aina. Vaikka se sama ihminen olisi ainoa perheestä joka lyö koiraa, koira voi silti olla kiintynyt häneen eniten.[/QUOTE]

Niin tämä on sitä yleensä yleensä juttua..yleensä koirat ei pure ihmisiä,yleensä koirat ei tee sitä tai yleensä eläimet kuten ihmisetkään..
joo mutta meen nyt käyttään tuon traumaisen koiran pihalla kun pyytää ulos että pääsee unilleen..
 
?
[QUOTE="vieras";22942922]niin annoit selkään? pyöräytit perseelle? otit niskasta kiinni? huusit pää sinisenä? NIIN mitä sä teit?

sun juttus vaihtuu koko ajan, ihme provo.[/QUOTE]

Otin ensin pehvasta pois kasasta,sitten niskasta ja katsoin koiraa huutaen että sisälle ei sonnita :D
En lyönyt vaikka tuo sanamuot niin onkin :D
 
[QUOTE="heh";22942550]Tekstisi perusteella sä et voi olla muuta kuin teini-ikäinen...:headwall:[/QUOTE]

joo ei kovin täysjärkiseltä kuulosta ... ja onkohan ihan ensimmäinen koira elämänsä aikana... järkkyä luettavaa----
 
"nope"
Ihania jeesustelijoita linjoilla. Ovat niin nuhteettomia kansalaisia että :D
Ja niiiiiin mahtavia koirankouluttajia. Oi voi kun pääsis teillekin kärpäseks kattoon.........
 
?
[QUOTE="vieras";22942937]Ehkä silloin ei kannata käyttää sanamuotoa "antaa selkään".[/QUOTE]

kuten tuolla vinkasin että täällä on ihan sama mitä laitat missä muodossa kun jeesustelijat iskevät paikalle ;Dmutta nyt häivyn hauva käy levottomaksi tuo odottaessaan ulos pääsyä.adios amigos :p
 
se on ihan sisäsiistiks opettamisen aakkosia että koira kannattaa ihan siitä 7-8vk ikäsestä alkaen viedä samaan paikkaan tekeen hätänsä ja pyöriä muutamia metrejä siinä,kunnes tekee hätänsä ja saa kehuja.jos menee aluks ihan lenkille,ei koira malta tehdä hätiään kun on liikaa uusia hajuja,eikä sen omaa hajua siellä. sit kun pentu kasvaa ja on jo tottunu ulkoileen,niin ei hädän tekeminen lenkillä pitäs olla enään hankalaa. lisäks pennulla pitäs olla rauhallinen hetki tehdä se hätä,ei muita koiria tms lähellä ja moni koira tykkää mennä puskaan tekeen. et ei ihme ettei jäälle tehnyt! idiootti omistaja!
 
"vieras"
kuten tuolla vinkasin että täällä on ihan sama mitä laitat missä muodossa kun jeesustelijat iskevät paikalle ;Dmutta nyt häivyn hauva käy levottomaksi tuo odottaessaan ulos pääsyä.adios amigos :p
ja miten niin? jos täällä sanoo hakkaavansa koiria ja lapsia ja siitä tullaan sanomaan niin ei se mitään jeesustelua ole.

Joo mee nukkumaan, ettei äitis hermostu kun on aika pistää kone kiinni! :)
 
"uuniomena"
se on ihan sisäsiistiks opettamisen aakkosia että koira kannattaa ihan siitä 7-8vk ikäsestä alkaen viedä samaan paikkaan tekeen hätänsä ja pyöriä muutamia metrejä siinä,kunnes tekee hätänsä ja saa kehuja.jos menee aluks ihan lenkille,ei koira malta tehdä hätiään kun on liikaa uusia hajuja,eikä sen omaa hajua siellä. sit kun pentu kasvaa ja on jo tottunu ulkoileen,niin ei hädän tekeminen lenkillä pitäs olla enään hankalaa. lisäks pennulla pitäs olla rauhallinen hetki tehdä se hätä,ei muita koiria tms lähellä ja moni koira tykkää mennä puskaan tekeen. et ei ihme ettei jäälle tehnyt! idiootti omistaja!
Sä et tunne ap:ta, mutta kehtaat silti sanoa häntä idiootiksi. Oletpa äärettömän fiksun oloinen ihminen. Säälin sun perhettäsi :(
 
sellaista täällä
Sulla on 4 kk vanha koira -siis ihan vauva vielä- ja ajattelet että pentu tekee tuota sinua kiusatakseen. Samalla logiikalla varustetut ihmiset ovat varmaan niitä joiden mielestä 1 v:t tutkivat paikkoja ja repivät kasveja ihan vaan vanhemmilleen kiusaksi ja ne pitää pistää jäähylle moisesta tahallisesta kiusanteosta. Ja koiranpentua lyödä.

Mistä teitä oikein sikiää?
Johan ne vuosikkaita sormille rivauttelevat ja tukkapöllyjä antavat, kun ei muuten usko, ainakin tällä palstalla. Tai huudetaan pää punaisena. 'Uhmakin' alkaa täällä palstalla jo alle vuoteisilla, murkkuikä ala-asteella.
 
Blue
Valitettavasti koiranomistajaa joka pahoinpitelee koiraansa ei pidetä minään koirapiireissä. Että jos haluat päästä harrastamaan koiran kanssa, tai koulutuskentille tmv. niin sinuna ap pitäisin suuni kiinni kasvatustavoistani.
 
?
se on ihan sisäsiistiks opettamisen aakkosia että koira kannattaa ihan siitä 7-8vk ikäsestä alkaen viedä samaan paikkaan tekeen hätänsä ja pyöriä muutamia metrejä siinä,kunnes tekee hätänsä ja saa kehuja.jos menee aluks ihan lenkille,ei koira malta tehdä hätiään kun on liikaa uusia hajuja,eikä sen omaa hajua siellä. sit kun pentu kasvaa ja on jo tottunu ulkoileen,niin ei hädän tekeminen lenkillä pitäs olla enään hankalaa. lisäks pennulla pitäs olla rauhallinen hetki tehdä se hätä,ei muita koiria tms lähellä ja moni koira tykkää mennä puskaan tekeen. et ei ihme ettei jäälle tehnyt! idiootti omistaja!
Sori sori :D
jos koira käy turvallisesti takapihalla ensikuukauden kotiutumisesta miehen kanssa,aidattu,ei vierata koiria ei mitään käynyt siellä,ei tehnyt hätäänsä minkään moista.
tuon jälkeen pidensin itse lenkkiä kun otin koiran lenkkeilyyn itse osaa ei minkään laista hätää ulos.3kk iässä kasvattaja otti koiran huomaansa ja kokeili opettaa ulos,ei mitään ollut tehnyt sisälle sieläkin vain.
nyt mies lähtikin sen viemään jaksanut enää ite pukea ja nousta koneelta painunkin kuumaan suihkuun:D
 
?
Valitettavasti koiranomistajaa joka pahoinpitelee koiraansa ei pidetä minään koirapiireissä. Että jos haluat päästä harrastamaan koiran kanssa, tai koulutuskentille tmv. niin sinuna ap pitäisin suuni kiinni kasvatustavoistani.
Sori en pitänyt,sanoin suoraan kasvattajalle ja koira kouluttajalle tekoni.
he eivät ottaneet minään ongelmana vaan olivat positiivisia kun koira tekee ulos hätänsä ja koulutuksessa on helpottunut,ei ole niin jännittynyt sen huomaa vaan kentällä olessa käy laidalla pissillä/kakilla jos siltä tuntuu ja tulee touhuun takaisin mukaan.
 

Yhteistyössä