Anoppi lähetti 2 joulukorttia kahdelle lapsenlapselleen. Meidän perheessä asuu neljä lasta...

"niin"
[QUOTE="susu";27701637]No mietippäs itses anopin kenkiin... Okei, nyt on kyse vain korteista. Mut yleisellä tasolla, ottaisitko oman poikasi uuden naisen lapset kuin omat lapsenlapsesi? Eli lapset, ketkä ei ole sulle yhtään mitään noin sukulaisuustasolla vaan toisen miehen lapset? Ooppa rehellinen.[/QUOTE]

En ole se keneltä kysyt, mutta vastaan sinulle että KYLLÄ. Meillä tällä hetkelläkin asuu lapsi joka ei ole omaa lihaa ja verta. Mutta kyllä hän vain on yhtä rakas ja oma kuin biologiset omatkin ovat meille ja mummoille ja papoille. Joten en ymmärrä tätä jaottelua ollenkaan.
 
"vieras"
ei tarvitse lahjoa, mutta pienimmällä vaivalla olisi lähettänyt yhteiskortin, mutta kun ei. Ihan yhtä pieni vaiva on esim. jouluna ostaa kaikille jotain pientä kuin kahdelle jotain suurta ( tietäen vielä, että kaksi tulee surulliseksi ) varsinkin jos on rahasta pulaa. Toisaalta minä en voisi IKINÄ tehdä niin, että ostaisin vain kahdelle ja jättäisin kaksi ilman. Oli sitten omia, muiden tai naapurin Pentin!
Miksi? Eikö niillä lapsilla ole omatkin isovanhemmat ja sukulaiset? Miksi ihmeessä uusperheessä pitäisi saada monelta suvulta lahjat? Mä olen sitä mieltä, että totta kai niille omilleen antaa. Voihan sitä pienen muistamisen ostaa niille toisillekin lapsille, mutta ei välttämättä tartte, jos rahat on tiukilla tai jos tuntee, ettei ole mitään yhteyttä.

Eikös kaikilla ole se oma suku? Miksi uuseperheen lapsilla pitäisi olla se oma suku ja vielä sitten uuden puolison sukukin, jolla ei oikeesti ole mitään tekemistä niiden lasten kanssa. Ei ne ainakaan usein samaa voi merkitä kuin omat lapsenlapset. Sanoohan sen järkikin. Eikä tarttekaan.
 
kuppa
Sun anoppis on halunnut muistaa lapsenlapsiaan ja sä itket sitä. Mee ihtees nyt jo. Se ettei sun omien lastesi (joille anoppis ei ole mummo) iso-vanhemmat ole muistaneet on anoppis syytä sun mielestä. Oikeesti ole tyytyväinen et muistaa omat lapsenlapsensa ja ei hänen ei ole pakko olla muistamassa aina kaikkia. Sunhan pitäs olla nyt sille äitilles vihainen ettei muista omia lapsenlapsiaan tuon vertaa et lapset sais tasapuolisen kohtelun eikä vihainen anopille.
 
"vieras"
noh.. vaikea sanoa.. jos en nyt kovin olisi tekemisissä niiden muiden lasten kanssa niin en mäkään kortteja välttämättä lähettäisi, siis, enhän minä niiden mummo olisi vaan varmaan niillä on omat mummot. Ja toki omille lapsenlapsilleen sitä kortit haluaa lähettää..
 
"viivii"
No voi jumatsukka jos ei omia lapsenlapsiaan edes saisi muistaa ettei joku vinkumaija jo siitä vedä hernettä nenuunsa:( Eikös niillä sun lapsilla ole omat mummot ja papat? Mun mielestä tossa ei ole mitään sen ihmeempää, tottakai saa anoppi omia lapsenlapsiaan kortilla muistaa! Kasvapa kuule aikuiseksi...
 
"ken"
[QUOTE="susu";27701856]3 ja 4 vuotiaat tuskin tietää että mikä lahja on keneltäkin vai miten tulevat surulliseksi siitä et anoppi ostaa toisille????? Kerrotteko lapsille, niinkuin korteistakin??? Minä ostan tasan tarkkaan niin omille lapsille kuin myös (toivottavasti) tuleville lapsenlapsille saletisti ihan eriarvoisia lahjoja kun lapsille mitkä ei ole mulle sukua, ei mitään. Eikä siinä ole mitään ihmeellistä.[/QUOTE]

Peesi
 
[QUOTE="vieras";27701881]Miksi? Eikö niillä lapsilla ole omatkin isovanhemmat ja sukulaiset? Miksi ihmeessä uusperheessä pitäisi saada monelta suvulta lahjat? Mä olen sitä mieltä, että totta kai niille omilleen antaa. Voihan sitä pienen muistamisen ostaa niille toisillekin lapsille, mutta ei välttämättä tartte, jos rahat on tiukilla tai jos tuntee, ettei ole mitään yhteyttä.

Eikös kaikilla ole se oma suku? Miksi uuseperheen lapsilla pitäisi olla se oma suku ja vielä sitten uuden puolison sukukin, jolla ei oikeesti ole mitään tekemistä niiden lasten kanssa. Ei ne ainakaan usein samaa voi merkitä kuin omat lapsenlapset. Sanoohan sen järkikin. Eikä tarttekaan.[/QUOTE]

Ei niin! Kyse oli joulukortista ja meidän kortissa kyllä toivotetaan hyvää joulua koko perheeltä! Se ei paljoa maksa...
 
Noh, aiheesta nyt näköjään kumpuaa yhtä sun toista mielipidettä. Itse uskon siihen että annetaan hyvän kiertää ja pieni tervehdys ei olisi maksanut kummoista vaivaa. Sen sijaan sen kirjoittamatta jättäminen aiheutti isosti pahaa mieltä, tässä kohtaa nyt onneksi ainoastaan minulle.
 
kuppa
[QUOTE="krist";27701910]Oletko kysynyt suoraan anopilta kenelle se lähetti kortit? Vai onko tämä vain sinun päätelmä ettei muuita lapsia muistutetaan kortilla?[/QUOTE]

Niin ja kun asiasta ei ole puhuttu ääneen niin anoppi ei edes tiedä ettei toiset lapset saa kortteja omilta iso-vanhemmilta (mitä voitaisiin nyt jo pitää törkeänä käytöksenä) joten anoppisi voi olettaa muiden saavan kortit samalla tapaa omilta mummoiltaan.
 
"hmmm"
Noh, aiheesta nyt näköjään kumpuaa yhtä sun toista mielipidettä. Itse uskon siihen että annetaan hyvän kiertää ja pieni tervehdys ei olisi maksanut kummoista vaivaa. Sen sijaan sen kirjoittamatta jättäminen aiheutti isosti pahaa mieltä, tässä kohtaa nyt onneksi ainoastaan minulle.
Eli anoppi ei olisi saanut muistaa omia lapsenlapsiaan omilla korteilla koska sinun äitisi ei halua maksaa kuin yhdestä kortista?
 
Se mikä tulee toisilta luonnostaan on toiselle vaikeaa. Mun vanhemmat on aina olleet myös mieheni pojalle tasapuolisia silloin kun on paikalla ja ns hemmottelut noille muille on hoidettu silloin kun hän ei ole pelipaikalla. Mutta kaikki eivät halua, eikä sitä voi väkisinkään vaatia, ainoastaan sen että teillä kaikki lapset ovat tasavertaisena ja ekstrat voi hoitaa tahdikkaasti.
 
"vieras"
tälläisiä vittumaisia ihmisiä on paljon. minä olen myös sitä mieltä,että jos ei jouluja voi toivottaa ihan koko perheelle niin sillon jättäköön toivottamatta kokonaan! meilläkin joskus tuli jouluntoivotukset pelkästään lapsille,ja minusta sekin on maailman tökeröintä ja osottaa vittumaisen luonteen!
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27701964]tälläisiä vittumaisia ihmisiä on paljon. minä olen myös sitä mieltä,että jos ei jouluja voi toivottaa ihan koko perheelle niin sillon jättäköön toivottamatta kokonaan! meilläkin joskus tuli jouluntoivotukset pelkästään lapsille,ja minusta sekin on maailman tökeröintä ja osottaa vittumaisen luonteen![/QUOTE]
Mun lapseni taas olivat pieninä hyvinkin ilahtuneita saadessaan oman joulukortin. Kiinnittivät ne omat kortit aina sinitarralla oman huoneensa seinälle tai oveen. Ja muistan, että myös mun kummilapseni olivat ilahtuneita siitä, että saivat kummitädiltä oman kortin eikä koko perheelle yhteistä.
 
  • Tykkää
Reactions: abeena
Niin ja kun asiasta ei ole puhuttu ääneen niin anoppi ei edes tiedä ettei toiset lapset saa kortteja omilta iso-vanhemmilta (mitä voitaisiin nyt jo pitää törkeänä käytöksenä) joten anoppisi voi olettaa muiden saavan kortit samalla tapaa omilta mummoiltaan.
Niin, tämmöinenkin ajatus voi olla taustalla. Voihan se olla, että anoppi on ajatellut että ei nyt ainakaan ne omat lapsenlapset jää ilman kortteja, jos ap:n lapset saa korttinsa omilta mummoiltaa?

Mutta tämä nyt riippuu niin ihmisestä, ap varmaan tietää ja tuntee anoppinsa parhaiten ja jos siellä on jotain muuta ollut jo taustalla niin selittää varmaan miksi tuohon on vaikea suhtautua mitenkään neutraalisti.
 
Se mikä tulee toisilta luonnostaan on toiselle vaikeaa. Mun vanhemmat on aina olleet myös mieheni pojalle tasapuolisia silloin kun on paikalla ja ns hemmottelut noille muille on hoidettu silloin kun hän ei ole pelipaikalla. Mutta kaikki eivät halua, eikä sitä voi väkisinkään vaatia, ainoastaan sen että teillä kaikki lapset ovat tasavertaisena ja ekstrat voi hoitaa tahdikkaasti.
Sama homma miun äidin kanssa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27701988:
Mun lapseni taas olivat pieninä hyvinkin ilahtuneita saadessaan oman joulukortin. Kiinnittivät ne omat kortit aina sinitarralla oman huoneensa seinälle tai oveen. Ja muistan, että myös mun kummilapseni olivat ilahtuneita siitä, että saivat kummitädiltä oman kortin eikä koko perheelle yhteistä.
Samaa mietin, lapsena se tuntui hienolta kun sai sen oman kortin, joka oli tarkoitettu vain minulle :) Kummit antoi oman kortin vain kummilapselleen, ei muille vaikka kuinka olisi ollut muuten sukua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27702007:
Niin, tämmöinenkin ajatus voi olla taustalla. Voihan se olla, että anoppi on ajatellut että ei nyt ainakaan ne omat lapsenlapset jää ilman kortteja, jos ap:n lapset saa korttinsa omilta mummoiltaa?

Mutta tämä nyt riippuu niin ihmisestä, ap varmaan tietää ja tuntee anoppinsa parhaiten ja jos siellä on jotain muuta ollut jo taustalla niin selittää varmaan miksi tuohon on vaikea suhtautua mitenkään neutraalisti.
Niin, ei tää nyt ihan yksittäinen eikä yksiselitteinen asia suinkaan ole, en ole herkkä suuttumaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27701988:
Mun lapseni taas olivat pieninä hyvinkin ilahtuneita saadessaan oman joulukortin. Kiinnittivät ne omat kortit aina sinitarralla oman huoneensa seinälle tai oveen. Ja muistan, että myös mun kummilapseni olivat ilahtuneita siitä, että saivat kummitädiltä oman kortin eikä koko perheelle yhteistä.
Ei ole minullekaan tullut edes mieleen, että pitäisi laittaa kortti oman kummitädin koko perheelle. Kyllä mä laitan sen vain ja ainoastaan mun kummitädille.
 
"vieras"
On uusperhe, ja nämä kaksi kortitonta siis minun lapsiani, sitten on miehen lapsi ja yksi yhteinen, ihan nyt vaan selkeyttäkseni. Ymmärrän toki että niillä "omilla" on se oma paikka siellä sydämessä mutta voisi sitä nyt edes kohteliaisuussyistä vähän edes huomioida kun samassa huushollissa asutaan kaikki!
Huomioiko ex-miehesi vanhemmat myös perheen nuorimmat lapset? Tai omat vanhempasi miehesi lapsen?
 

Yhteistyössä