Clomifen

Elli, mietinkin juuri päivällä, että mitä Sinulle kuuluu. Varmasti huojentavaa, kun asia on nyt selvä ja voi viettää piinailuvapaan kesän ja asennoitua jo odottamaan ivf:ää. Toivon teille oikein paljon onnea ja tärppiä niin pian kuin mahdollista! Itsellä tuo aukiolotutkimus seuraavaksi vuorossa ja jännittää kyllä ihan hirveesti, vaikka sehän sitten juuri vain rajaa hoitomahdollisuuksia eikä suinkaan poissulje kokonaan raskauden mahdollisuutta... Kiitos tsempityksestä ja tuesta yrittämisen varrella!

ON: ei se sitten ollutkaan vielä plussa se ovistesti, mutta melko tumma kuitenkin... en nyt tiedä mitä ajatella. Huomenna voisi laskujeni mukaan munarakkula(t) olla 20mm, ja viime kierroissa samojen laskujen perusteella 20-21mm kohdalla on ovistesti ollut ekan kerran plussa ja siitä vielä seuraavana päivänä ja lopulta ovis sitten tän viimeisen ovisplussan jälkeisenä päivänä. Eli huomenna tai keskiviikkona viimeistään saisi luvan ovisplussa tulla! Toivon ainakin kovasti... Ja keskiviikon ultran jälkeenhän olen taas viisaampi tänkin asian suhteen...
 
Hei taas,

Ultrassa käyty tänään ja uusittu clomifen-resepti. Ilmeisesti eivät nyt sitten ole toimineet oikein hyivn ja kolmella tabletilla mennään ensi kierrossa. Silloin myös aukiolotutkimus. Oikealla puolella munarakkula ei ollut juuri viime viikosta kasvanut,vasemmalla näkyi keltarauhanen, mutta en sitten tiedä voisko se olla sinne vaan kehittynyt ilman munarakkulan puhkeamista... Gyne ei mitenkään vahvasti sanonut, että on ollut jo ovulaatio, mutta sanoi, että munarakkula on sieltä kadonnut ja näkyy keltarauhanen. Täten ne vahvat viivat ovistestissä pe-su voisivat merkitä, että ovulaatio on tapahtunut su tai ma.... Nyt siis vaan odottelen vuotoa ja jos ei ala aloitan terot. Hienoa tietysti, jos ovulaatio on tapahtunut, mutta harmi että sitä ei ehkä tullut huomioitua seksin ajoituksen suhteen tai muutenkaan kovin hyvin, kun elin koko ajan siinä luulossa, että jos ovis tulee se oisi vasta nyt käsillä...

Sitä vaan ihmettelen, että kuinka pienenä munarakkula voi puhjeta? Jos viime keskiviikon ultrassa johtofollit oli 11mm ja jo viikonloppuna on ollut ovulaatio, pitäisi kasvutahdin olla ollut n. 3mm päivässä... en tiedä onko mahdollista ja vaikuttaako jotenkkin munasolun laatuun.

Noh, nyt vaan odottelua!

Voimia kaikille yrittäjille!
 
Moi pitkästä aikaa!
Nyt on sit miehen simppa testit tehty ja kaikki sillä saralla ok. Yhteinen aika hoitoihin syyskuun lopussa, joten nyt vaan nautitaan kesästä, jos vaan aurinko paistais ja olis lämmintä.
Clomeilla olen saanu menkat aikaiseksi, mutta oviksesta ei siltikään varmuutta.
Oikein mukavaa kesää kaikille!
 
Heip Sarzu! Mukavaa kesää sinulle ja miehellesi, onnea syksyn hoitoihin!

Itsekin varmaan hiljennyn vähitellen... Ei taida meille tulla clomeilla vauvaa. Oon hiukan päättänyt, että seuraava clomikierto saa olla ainakin vähäksi aikaa viimeinen... Sitten syksymällä muihin hoitoihin. Tässä vielä aukiolotutkimus ja siemennestetestit kesäkuussa sitten lomaa.

Tsemppiä kaikille ja ihanaa kesää!
 
Hei kaikille!

Kirjoittelin täällä vielä noin reilu kuukausi sitten. Ajatuksissa olette olleet, mutta en ole saanut itseäni koneelle pitkään aikaan. Söin tuolloin ensimmäistä clomikuuria. Kävin silloin yksityisellä ja seuranta ultrassa selvisi, että molemmissa munasarjoissa kehittyi yksi munarakkula. Lääkärini totesi tuolloin, että kaksosraskauden riski on olemassa. Sitten kävi niin onnellisesti, että tuossa vapun tienoilla tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin. Ja seuraavina päivinä vielä neljä lisää, heh. Toissa päivänä minulla oli varhaisultra ja siellä selvisi, että odotan kuin odotankin kaksosia :heart: :heart:
Toivon kovasti, että te kaikki saisitte positiivisia uutisia ja pian! Tsemppiä kovasti. Täällä teitä ajattelen ja pitelen peukkuja pystyssä jokaiselle!
Aurinkoista kesää!
 
Huhhei, mitä uutisia Perholla :flower: Paljon onnea! Onko kyseessä esikoisesi?
Itsellä nyt tilanne se, että yhdellä clomilla per päivä ei tullut tulosta ja tässä kierrossa otin 2 clomia päivässä. Tuloksia odotellaan, nyt kp 13. Mietein vaan, kun otin clomit kp5-9, niin onkohan ovis sitten myöhemmin eikä ihan tuossa kp 14 tienoilla? Esikoinen kun sai alkunsa, niin ovis oli kp19 ja otin silloinkin clomeja kp5-9. Vähän pelottaa, että jos nyt ei clomit autakkaan :'( No, ei auta kun odottaa :xmas:
 
Perho Onneksi olkoon tupla onnesta! :flower: Ja Toivotaan parasta että kaikki menee hyvin. Itselläkin vielä jännäilyä hetki että selvitään ensimmäisestä kolmanneksesta "turvallisemmalle" puolelle.

Tsemppiä kaikille muillekin plussaamiseen!
 
Onkos kaikki kesälaitumilla =) Bongasin sittenkin oviksen, kp22. Mulla on kyllä tosi pitkä kierto ollut aikaisemminkin clomeillakin, 38 päivää että sikäli aika paikkansa pitävä päivä. Koskaan aikaisemmin ei ole ollut tällaisia kipuja ja tuntemuksia. Esikoinen kun sai alkunsa, ainoastaan vasemmalta puolelta vähän nippaili, nyt olik ummaltakin puolelta tosi kipeä ja liikkuminenkin oli välillä vaikeaa. Nyt helpottaa jo, paitsi aamulla oli hetken sellainen olo että alapää räjähtää... olisko munis irronnut? Se kesti muutaman minuutin ja oli pakko nousta oikein seisomaan. :eek: En silti jaksa uskoa että heti tärppäisi, varsinkin kun viimeksi touhuttiin eilen aamulla ja illalla mies lähti reissuun, niin ei päästy enää. Mutta jos ovis on ollut tänään, niin teoriassa on kai mahdollisuus. Pitää vielä tänään tikuttaa ja kerrankin toivoa ettei tulis kahta viivaa, niin ovis olis ollut jo.
Sori, täysin omaa napaa :/
 
Hei Porina, täällä käyn kurkkaamassa välillä, mutta harvemmin, kun jotenkin usko alkaa clomeihin loppumaan. Tai ei ehkä clomeihin, mutta omaan toimintaan... Onnea oviksesta! Mäkin oon bongannut oviksen aika myöhään kierroissa(kp19, kp23 ja kp 21). Nyt näyttää kuitenkin ehkä siltä, että mulla vois olla aikainen ovulaatio tässä kierrossa.

Nyt kp 9 ja sain melkeen tasavahvat viivat testiin. Huomenna testaan digillä, jos liuska näyttää vielä vahvaa viivaa. Mulla ei oo vääriä plussia tullut koskaan vielä. Ainoa, mikä ehkä vähän harmittaa, on , että mulla pitäis olla torstaina aukiolotutkimus (kp12 kun en saanut aiemmin) ja sitähän ei sitten tehdä jos ovulaatio meneillään/mennyt... No pääasia, että ovuloidaan. Siitä kuitenkaan mitään iloa ole, jos torvet tukossa. :( Hyviä uutisia sen osalta, että miehen siittiöt kunnossa, ei mitään hätää sen osalta.

Hiukan omanapainen teksti tämäkin, mutta täällä saa kai välillä ollakin... Voimia ja onnea kaikille yritykseen!
 
jsl
Hei!
Kirjoittelen ekaa kertaa tälle puolelle. (muokkaus: näemmä olin -08 myös kirjoitellut) Diagnoosi PCO + ovuloimattomuus. 1 lapsi, joka clomeilla 2kpl kierron 3-7päivä sai alkunsa noin 2,5 vuotta sitten. ( Eka kierto mentiin yhellä clomilla, mutta ei ovulaatiota.) Tuolloin yritystä oli takana jo reilu vuosi kun sitten tutkimuksiin lähdettiin ja kolmannesta clomikierrosta, jolloin tikutin huikeat 3 ovulaatiota, tärppäsi ja pysyi matkassa mukana.
Nyt kakkonen ollut haaveissa jo pidempään. Reilu puoli vuotta yritettiin luomuna, koska eihän sitä koskaan tiedä... no tietäähän sen! Nyt ylihuomenna aloitan kolmannen kierron clomeja. Aloitettiin heti 2 tbl:llä koska yhdestä ei aiemminkaan apua. Molemmissa edellisissä kierroissa olen testien mukaan ovuloinut, mutta ei ole tärpännyt. Lääkäri antoi käsittääkseni luvan yhteensä 4 kiertoa kokeilla clomeilla. Syynä se, että todennäköisyys saada lasta ilman rankemia hoitoja on laskenut. Miehellä reumalääkitys, joka lapsettomuutta aiheuttaa. Ei ilmeisesti kuitenkaan pysyvää vaan ohimenevää, mutta ei tietoa kauanko lääkkeen tulisi olla tauolla. Mies lopetti lääkityksen heti ja kärsii nyt reumasäryistä. Minä puolestaan saan oireita mm.väsymys ja järkyttävät kuumat aallot clomeista, jotka alkaa ekan napin oton jälkeen ja loppuvat ovulaatioon.
Usko ja toivo alkaa olla jo koetuksella.
 
Tarkoititko, että sait kolmena päivänä ovisplussan vaiko kolmeen eri otteeseen?

Itselläni oli tasapaksua viivaa alkukierto, plussat kp15-16, sekä sitten ainakin kp 20.. On muutenkin hieman sekava tilanne tällä hetkellä, mutta odotellaan.. :)
 
Muistatko yhtään milloin?

Itsellä aivan outo kierto. Viime viikon ke tuli verta hulaus. Ja uutta ovista ja plussaa jopa raskaustestissä, joka ei pitäisi ees kp 18 olla mahdollista. KP 21 oli taas ovisplussa eri testillä..

Nyt kamalat menkkakivut.. Menkkojen määrä alkaa su-ma.
 
Heippa,

Seurannassa käyty eikä aukiolotutkimusta sitten tehtykään, kun gyne oli unohtanut varata sille aikaa... Voi kun harmitti, tarttee mennä sitten yksityiselle se tekeen ensi kierrossa. Muuten ultrassa kaikki ok: kohdunlimakalvo hyvä 9mm ja oikeassa munasarjassa 2 kpl 12mm munarakkuloita sekä yksi 10mm ja vasemmalla 8mm. Toi vasemman munasarjan rakkula tuskin jatkaa kasvuaan, mutta ehkä noi kaksi isompaa oikealla jaksaa kasvaa ja laskeskelin. että ovis sitten voisi olla alkuviikosta. Ja siis ovulaatiota ei oo vielä ollut enkä sitten tiistaina saanutkaan enää vahvempaa viivaa, joten se maanantainen vahva viiva ovistestissä menee varmaan vaan pco:n piikkiin. Selkeää ovisplussaa nyt odotellessa!
 
Heippa hei!Juuri ajattelin aloittavani clomi-ketjun,mutta löytyikin jo valmis. Mahdunko mukaan vielä?
Tarinani on: Lasta oivonut yli 7 vuotta. Exän kanssa aloiteltiin tutkimuksia,minussa ei vikaa tuolloin,miestä ei ehditty tutkia.Koko hoitojen aloitus tyssäsi muista syistä ja erottiin sittemmin.Nyt uuden kanssa yritystä ja 10/2009 löydettiin endo ja laparoskopiassa olin 2/2010. Nyt sitten eka clomi kierto ja kp 10/17-28. kierto alkoi heitellä tuolla haarukalla leikkauksen jälkeen. Ovuloin kyllä,mutta verikokeiden mukaan vain juuri ja juuri ja sain clomit oviksen varmistukseen.

Ihan lukea onnistumisista clomien avulla!Toivottavasti itsekin kuulun pian tähän porukkaan ja saan elämäni ekan plussan parin viikon päästä! :heart:

Mulle tullut sivuoireena kuumataallot/hikoilu ja ehkä itkuherkkyyskin,sekä ärtyneisyys.
Jännittää jo eikä jaksain ootella!Heinäkuun alussa (ei)pitäis menkat alkaa!

Onnea kaikille!
 
jsl
Alkuperäinen kirjoittaja MiiJane76:
Muistatko yhtään milloin?
En valitettavasti muista... on sen verran aikaa.

Oon kyllä jostain kuullut/lukenut (varmaankin mitäs nyt palstalta) että PCO voi aiheuttaa vääriä positiivisia ovulaatiotestejä... onko totta? Joka tapauksessa tuosta kierrosta silloin raskauduin kun niitä oli kolme.

Hei!
Tulipa mieleeni vielä sellainen juttu (toivottavasti kysymykseni hoksataan), että syöttekö te clomien lisäksi jotain muuta lääkettä esim. teroluteja?
 
Plussauutisten myötä päätin pelkän ketjun seurailun sijasta uskaltautua kirjoittamaan tsempatakseni "kanssasisaria". :heart:

Mulla on edno ja PCO, olen kolmekymppinen. Esikoinen syntyi 2005 ednometrioosileikkauksen ja munatorvien "hoonauksen" jälkeen.

Pikkukakkonen syntyi 2008 ja sai alkunsa clomeilla. Raskaaksi tulin silloin toisella kierrolla, annostuksella 1tbl, 3.-7pv. Pikkukakkosen alusta haluan kannustuksena mainita, että silloin kävin kp.14 tai 15 seurantaultrassa, ja tohtori oli sitä mieltä, että missään tapauksessa ei munasarjoissa näy yhtään merkkiä siitä, että kyseisessä kierrossa tulisi mitään tapahtumaan. Ovis testikään ei näyttänyt mitään koko kierrossa. Onneksi minä en tohtorin sanoista ja oviksen puutteesta huolimatta luovuttanut "yrityshaluja" - nyt tämä lapsi nukkuu tuossa vieressä ihanasti tuhisten.

Kolmatta alettiin toivomaan 8kk sitten, ensin yritettiin puoli vuotta luomuillla, sitten sain taas clomit vanhalla annostuksella ja nyt taas nappasi toisesta kierrosta - tänään plussasin! Tälläkään kertaa ei ovistesteissä ilmestynyt kahta viivaa, ennenkuin sitten 3 päivää sitten - siitä arvasinkin olevani raskaaana (nehän havaitsevat myös raskaushormonin, ja moni on huomannut, että itseasiassa pari päivää aiemmin kuin raskaustestit).

Tsemppiä siis kaikille yrittäjille! Ei kannata luopua koskaan toivosta, vaan yrittää aina ultrista ja ovistesteistä huolimatta! (Eikä se tee haittaa parisuhteellekkaan :heart: )
 
Terve taasen clomittaret! B)

Onpa mukavaa, että täällä on tullut plussia! Itsekin moisen sain, mutta pienokainen ei ollut elinkelpoinen ja vuoto alkoi jo rv 5+6. Nyt on sitten tuosta vuodon alusta kulunut reilut 5 viikkoa ja huomenna/ylihuomenna on testi/tätipäivä. Jos täti porhaltaa paikalle, niin sitten pannaan peliin neljännet clomit ja toivotaan parempaa muna(solu)a. :D Ahdistaa vaan jo valmiiksi, kun mulla clomit aiheutti melkoista masennusta, haluttomuutta ja kuivuutta. yh... :/

Jos ei vikakerralla tärppää, niin sitten meillä onkin jo melkein suunnittelukäynti keskussairaalalla. Saatiin aika joku aika sitten ja se onkin aika pian. Juuri nyt tuntuu, että onnistumisen hetki lähestyy päivä päivältä. Pakko sen on kohta tullakin, muuten hajoaa pää. Tiedätte varmaan mitä tarkoitan. :)
 
Moikka.

Ensimmäisen epäonnistuneen inseminaation jälkeen tulin tänne kyselemään vähän noista clomifeneista. Olen syönyt niitä tässä esikoista toivoessa yhteensä n 11-12 kíertoa, kolmeen eri otteeseen. Viimemmäksi taisin syödä nyt 6 kiertoa putkeen. Tämä kierto, mistä inssi tehtiin, oli ilman clomifenia...

Jokohan sitä nyt uskaltaisi ottaa tänään alkaneessa kierrossa taas lisää clomifenia? Pääsisi syksyllä sitten hoitoihin heti kun klinikka taas avaa ovensa. Nimittäin kierrot minulla ovat helposti kahden kuukauden mittaisia ilman clomeja tai keltarauhashormonia (teroja tai lugeja).

Jos nyt en aloita clomeja niin seuraava mahdollisuus saattaa sitten olla vasta kahden-kolmen kuukauden päästä... ja taas seuraavaan inssiin pääsy venyy. (ensimmäistä ovista metsästettiin 6kk, ennen kuin se sattui muuna aikana kuin pitkien pyhien aikaan tai lomareissulla)

Eli siis, kuinka pitkiä taukoja lääkärit ovat suositelleet pidettäväksi clomikuurien välissä? En huomannut itse kysyä inssin tehneeltä lääkäriltä asiaa. Olen huolissani clomifeenin kertymisestä elimistöön ja mietin siis, että riittääkö kuukauden tauko (tai tämä kierto oli 42 päivää)...

kiitos vaan kovasti jos joku tietää asiasta mitään. Ihmeen vähän itse tiedän, vaikka paljon olen niitä nappaillut..
 
Heips vaan kaikille!
Mie oon hyvin uusi tällä palstalla, lähinnä oon käyny lueskelemassa juttuja, mut nyt tarttee kyl ihan ääneen ihmetellä omaa kroppaa, jos teistä joku vaikka osais valaista miuta.
Eli miulla todettiin pco ja sain siihen clomit, yks tbl kierron 2.-6. päivä. Jatkotutkimuksia ei oo, voin kuulemma syödä vuoden niitä ihan hyvin ja jos mitään ei tapahu, ni sit kattellaa uusiks :eek:
Kun mie sain ne clomit, miulla oli just menkat ja setä käski alottaa kuurin samoin tein ja niinhän mie teinkin. Menkkoja ei oo tullu pariin kuukauteen, oireita on kyllä ollu, et valmiudessa oon ollu melkei kuukauden päivät. Mut nyt juhannuksena miulta tuli pientä tuhruvuotoa, aattelin et no nyt ne tulee, mut sitä ei kestäny ku ehkä vuorokauden. Sen jälkeen tein raskaustestin, se näytti negaa ja eilen tuli taas pieni tuhru pikkuhousunsuojaan. Miiiitä ihmettä? :eek: Menkkakipuja on, ärtyneisyyttä on ja pää on kipee (pääkipuun voi kyl olla syynä tää hautova ilmakin). Pitäskö soittaa maanantaina lääkärille...?
 
Moikka taas.
Uusi kierto alkoi ja samoten clomifenit uudestaan. Erona aiempiin kiertoihin annos on nyt suurempi. Toiveena on ovulaatio vähän aikaisemmassa vaiheessa. Ongelmana vaan itselläni on se, että isompi annos ohentaa limakalvoa ja vaikka se ovis sitten tulisi ja hedelmöitys tapahtuisi, niin taitaisi kiinnittyminen epäonnistua. Mutta lääkärin mielestä 2 tabl/pv on hyvä.

Joten lääkäriin sitten luotetaan.
Kamalan kalliita lääkkeitä vaan nuo clomit. Taisi maksaa se 20kpl purkki yli 60e. Siitä riittää iloa sitten kahteen kiertoon... huhhuh.

korppi88 Minusta kuulostaa aika erikoiselle, että määräsi clomeja noin vain eikä mitään seurantoja. Ja sitten vielä vuodeksi eteenpäin. Mut kai lääkärit sitten tietävät.

Suosittelisin kuitenkin soittamaan sinne lääkärille ja kysymään, että miten toimit tilanteessasi. Tarvitseeko esimerkiksi annosta nostaa, jotta ovulaatio tulee (ja menkat sitten normaalisti, jos raskaus ei ala)

tsemppiä sinulle jatkoon:)
 
Mulla Clomifen aiheutti suurempia psyykkisiä oireita kuin Puregon.
Aivan mahdottomia raivokohtauksia, itkuisuutta, jatkuvasti ylettömän ärsyyntynyt olotila. Lisäksi oksettava olo, päänsärky ja kuumat aallot.

"Onneksi" kolmekkaan pilleriä ei tuonut ovulaatiota joten ne todettiin mulle hyödyttömiksi.
 
Heipat taas!

Kirjottelin muutama viikko sitten viimeks. Nyt kp 1/27 ja toinen clomikierto käyntiin ylihuomenna.Viime kierrossa clomit tasoitti onneksi kierron,niin toivotaavasti ne nyt pääsevät touteuttamaan sitä toista tehtävää kun kroppa jotenkuten toimii! :) Paitsi että tuhru ilmaantu taas kuvioihin ennen varsinaista vuotoo.Se jo ehti hävitä muutaman kierron ajaksi laparoskopian jälkeen.Tosin endometriooma uusiutu jo 3 kk skopiasta että liekkö sillä osuutta asiaan.

Missähän vaiheessa alotan oviksen tikutuksen nyt kun tuo kierto oli sen 27. Tikutanko nyt sitten viime kierron mukaan,kun muut kierrot olleet tosiaan 17-28?Kertokaa viisaammat? :) Ja kun siis mulla ei saurantaultria ole,jota alan ihmetellä koska monilla se tuntuu kuitenkin olevan. Mutta kai se lääkäri sitten tietää koska sanoi minun jotenkuten ovuloivan luomunakin ja clomit vain varmistamaan sitä.


Plussaonnea kaikille!
 
Tipetsu Minulla on epäsäännölliset ja pitkät kierrot (28-90) jonka vuoksi joudun tikuttelemaan välillä pitkiäkin aikoja. Toisinaan olen tikutellut 2-3 viikkoa löytämättä ovista. Netistä löytyy edullisesti ovistestejä ja ei muuta kuin pakettia tilaamaan. Ei ainakaan sitten mene sen vuoksi ohitse se ovis, ettei testit riitä.
Minä aloittaisin sen aikaisimman päivän mukaan ja siitä jatkaisin sitten ovikseen asti. Kuinka pitkä sinulla on luteaalivaihe?

Itselläni oli parivuotta sitten ongelmia, kun luteaalivaihe jäi vain 11pv mittaiseksi. Nyttemmin se on pidentynyt 13 päivään.

korppi88 Hyvä, että soitit, niin sait rauhan sitten mieleen. Toivottavasti uusi satsi sitten tekee sen oviksen ja pääsette tositoimiin. Paljon onnea uuteen kiertoon :)
 

Yhteistyössä