Clomittaret 2012

Tervetuloa lumihiutale92 ja Inkeri84 :)

Ansku83 valitettavasti en tiiä mitään multa mitattuja arvoja. lääkäri on vaan todennu, että ok tai hmmm... tai kyllä se ovis on tapahtunu. ens kerralla teen listan kaikista asioista ja kysyn kaikki tulokset. kai sitä pitää lääkäreihin ees jollain tasolla luottaa, että he tietää millon kannattaa ottaa kokeita ja millo ei. seurantaa on tosin vaikee pitää jos silloin tällöin saa tuloksia, mutta ei kai sit liika testaaminen tee hyvää ittellekään : / lista näyttää hienolta =)

ootteko te menneet suoraan yksityiselle vai miten jotkut teistä on saanu niin nopeesti yrittämisen alkamisesta jo esim. clomeja? vai onko siihen muita syitä? tuntuu ku oisin haaskannu aikaa jossakin välissä kun yrittämistä on kuitenkin takana itselleni riittävästi...

oisko suositella ovistestejä? ite oon käyttäny clearbluen testejä, mutta ne taitaa ehkä olla liiankin herkkiä...aamutestejä ja illlalla tehtäviä testejä. tuntuu, että kaikki testit pitäis tehä aamulla tai päivällä. auttakaa =)
 
Kassiopeia Mulla homma meni niin, että menkat oli kolmatta kuukautta myöhässä, jolloin päätin ottaa tk:hon yhteyttä ja selvittää ongelmaa. Epäsäännölliset ne oli ennenkin ollut, mutta mua alkoi vaivaamaan koko homma ja kun vauvakin oli toiveissa. Noh, kävin tk:n lääkärillä, joka määräs multa otettavaksi verestä ja virtsasta raskauden, jota ei ollut. Varasi myös mulle gynekologille ajan, jonka sain jo lääkäriajasta viikon päähän.

Lisäksi otettiin jotku hormooniarvot, jotka oli koholla. Gynekologi ultras mun munasarjat, jotka oli täynnä rakkuloita. Eli sain diagnoosiksi PCO:n. Kauhusta kankeana olin ja järkyttynyt tietysti. Gynekologi antoi miehelle lähetteen sperma-analyysiin, tarkistettiin ensin, että miehen puolelta kaikki on kunnossa. Käski sitten varailla aikaa, kun vastaukset analyysistä on tullut.

Mies vei näytteen yksityiselle ja noin 2 viikon päästä näytteen viemisestä tuli vastaukset kotiin ja mun menkat alkoi luomuna.Tilasin heti tk:sta ajan gynekologille ja sainkin heti seuraavaksi päiväksi. Miehen spermassa ei ollut mitään häikkää, aivan laatutavaraa. :D Ja sitten gynekologi määräs mulle Clomifen ja Terolut kuurin epäsäännöllisiin menkkoihin ja että ovuloisin ja munasolu irtoaisi. Nyt on eka clomikuuri napsittu nassuun ja huomenna alkais terokuuri :)

Tällainen tarina mulla :) Ja niistä ovistesteistä; mä ite käytän ihan näitä marketeista saatavia preckcheck liuskaovistestejä. Tänään city-marketista ostin, 10 kpl:n laatikko maksaa 9,95e :) Eli ei tosiaan pahanhintainen ja ajaa asiansa! :)
 
Aadami
Ansku meillä onkin sitten yhteinen piinataival.. Koska testataan? :D

Ei mua varmaan kannata lisätä listalle kun käyn täällä miten sattuu...


Ovistesteissä mä vannon kans Pregcheckin nimeen :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ovistesteistä käytän myös pregcheckiä, hyviä ja halpoja! :D

Aadami Ihan pikkusen tuntuu siltä et joutuu ehkä testaa jo ens maanantaina ekan kerra! Taatusti en ainakaa sen pidemmälle pysty oottamaa! :D Vähä ruvennu miettii sitä et mul on ehkä kuitenki dpo4...hmmm....kun kun, keskiviikko iltanahan se eka plussa tuli! Eli tasavahvat viivat! Ja torstai aamuna sitte testiviiva tummempi! Ja tasavahvathan on jo plussa! No, dpo3 tai 4...melkeen sama asia! :D
 
Siis tänne asti näkyy VIIVA Micaela - ja toivotaan sen vahvistuvan!!

Ja mahoton tullut uusia, tervetulo lumihiutale92 ja Inkeri84 sekä JeNski91

Ansku83 mulle vois päivitää dpo:t .... joita omien laskujen mukaan ois dpo4 (siis plussa tuli 16.2 , korjaa vain jos oon laskenu väärin, en ihan varma miten lasketaan :confused: )

Tsemppiä kaikille
Täällä ei tapahdu mitään, odotellaan...ei kyllä oo odotuksen kovin korkealla (ainakin niin koitan itselle väittää)
 
AamuTorkku Juuri noin se menee! Ollaan siis samoilla piinapäivillä myöskin! :D Päivitän listan illalla, nyt ei enää ehdi! Pitäis olla jo melkee menossa! :D

Micaela Onnea vielä tännekin! Laitetaanko Ghostbusterseihin vai plussaan jo? :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Kassiopeia kyselit clomien saamisesta. Mähän sain ne suht nopeasti ja niin myös päästiin lapsettomuushoitoihin julkiselle aika nopeasti (tai oltais päästy, jos ei oltais lähdetty maasta). Mun tapauksessa tämä johtui ihan siitä, että löysin erittäin hyvän gynekologisen endokrinologian erikoislääkärin, jonka vastaanotolla kävin jo ennen kuin alettiin yrittääkään. Hakeuduin sinne, kun sain tietää PCOS:stä. Tämä lääkäri on erikoistunut lapsettomuuden hoitoon ja tietää, että mulla ei ole mitään mahdollisuutta luomuraskauteen (kun ei heti ensimmäisistä kierroista tärpännyt). Joten sain lähetteen lapsettomuuspolille ja sieltä clomit. Hyvää tuuria hoitojen suhteen siis tuohon asti. Nyt vaan täytyis saada täällä asiat järjestettyä.
 
Hei!

Sellaista ajattelin kysellä, että minkälaisia annostuksia teillä muilla clomittarilla on ja miten ko. annostusmäärään on tultu?

Mulla tosiaan eka kierto oli kp 3-7 Clomifen 50 mg/pvä ja sit seuraavat kierrot 100 mg/pvä. Enempää ei pysty annosta nostamaan ilman seurantaa, eli voi jäädä tehottomaksi. Sen lisäksi syön Metforminia 1500 mg/pvä.
 
Heippa

Ihanaa Mikaela...

Tervetuloa kaikki uudet tämänkin uuden puolesta.

Mä tilaan minun testit, sekä ovis, et raskaustestit, testikauppa.fi. Tulevat paketissa kotiin, isompi satsi kerrallaan. Saan mainoksia mahdollisista uutuuksista ja tarjouksista, joihin tartunkin usein. Olen ollut tyytyväinen...Tuo preckcheck kuulostaa kyllä erittäin edulliselta, jos 10kpl maksaa alle 10e. Kiitos vinkistä!

Kassiopeia, mulla on myös ollut pitkä tie ennen kuin sain tarvitsemaani hoitoa ja pco edes diagnosoitiin... Pääasiassa olen hakenut apua julkiselta puolelta.

Mä epäilen, että pco on kehittynyt mulla iän myötä. Parikymppisenä kukaan gyne ei sanonut, et monirakkulaisista ois kyse. Ja juoksin gyneillä paljon vulvodyniani takia(toki en saanut siihenkään apua). Mun BMI on 29, oiskohan vaikutusta!? Nyt olenkin kovasti liikkunut ja painoa pudotellut(ei niin kovasti) sekä liikkumisesta on myös stressiin hyötyä ollut. Onko muita liikuntakärpäsen saaneita? Itse olen ollut lähinnä aiemmin sohvaperuna. Toki tän kohdunulkoisen jälkeen motivaation takaisin saaminen on ollut työlästä. Toinen kamppailun aihe on tupakointi ja siitä aiheutuva syyllisyys... Stressin lisääntyessä tupakoin. Pystyn olemaan myös tupakoimatta esim. heti kun raskaustesti näytti plussaa. Mikään muu ei oikein motivoi lopettamaan, vaikka ois ihan lääkärinkin määräys asiaan.
 
Tervetuloa Inkeri84! Mulla on siis luultavasti viides clomikierto menossa ja annostus on 3tbl pvässä kp 3-7. Lisäks pistelen Menopuria kp 8 alkaen siihen asti kun on kp 12 folliultra. Jokakierrossa on siis ultrattu. Yhellä ja kahella clomilla ei saatu vielä yhtään mitään aikaseks, ja kolmellakin vasta kun otettiin noi piikit myös kuvaan.

Micaela Wau! Toivottavasti vahvistuu ja vahvistuu!

ON: ekat clomit taas otettu. Ja usko tähän touhuun alkaa olla nollissa. Miksei se vaan vois onnistua?
 
JeNski91 Anteeksanteeksanteeks!!! Multa on jääny tuo sun teksti ihan täysin silmien väliin! :ashamed: Lisään sut listaan! =) Eli onko sulla nyt menossa 2. vai 3. clomikierto? ja yk:t siis 8? :) Niin ja TERVETULOA!! =)

Micaela Niin sulla siis tänää vasta dpo10? Oli se jo tuolla eilisessä listassa! :D
 
Viimeksi muokattu:


keskiviikko 22.2.





Nimi________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


magda..............kp 35/??..............ya6/10...........................
Vauvaton.........kp 30/???............ya12/08..........................7.clomi
Micaela.............kp 28/33..............yk5...............................3.clomi
Ansku83.......... kp 23/??..............yk12/ya11/10.................1.clomi
AamuTorkku.....kp 22/30..............yv3................................2.clomi
JeNski91............kp19/??................yk8.............................2.clomi
Inkeri84.............kp17/??................yk6.............................3.clomi
Lumihiutale92.....kp 16/??..............yk2.............................1.clomi
toiveajatus.......kp 12/??.................yk11............................2.clomi
Kassiopeia........kp 12/??................ya8/2010.......................1.clomi
Nyrpee-81.........kp 12/32-33..........ya1/10...........................
Nana2012.........kp 11/??..............ya6/2011.......................3.clomi
10kaks...............kp8/??.................yk1..............................1.clomi
Pettunia...........kp 7/28-35......... yk16...............................1.femar
Calliope............kp 5/30-33?......yk10.................................2.clomi
Aniit..................kp 4/?...............ya10/10.........................5.clomi
Ranskismopsi...kp??.....................yk?................................3.clomi


Tauolla/taustalla



Piinailijat

Micaela...............dpo 11
Ansku83..............dpo 5-6
Lumihiutale92.......dpo 1



Ghostbusters

Micaela dpo10 21.2.





PLUSSANNEET






Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: Ansku83

 
Viimeksi muokattu:
:wave: Tervehdys!

Tulen tänne "tungeksimaan", kun olen nyt lukenut läpi ketjun ja monta kohtalotoveria löytyy. Minulla on itselläni todettu PCO 17 vuotiaana. Outojen vatsakipujen seurauksena sain lähetteen ultraan, jossa PCO havaittiin. PCO on seilannut edestakaisin eikä normaalipainoisenakaan ole ollut hyvässä kuosissa.

Meillä on jo kaksi lapsoista jo. Ensimmäinen on saanut alkunsa Teroluttejen avustuksella eli terot olleet tasaamassa kiertoa. Toinen sai alkunsa toisesta clomikierrosta. Olemme juuri "päättäneet" yrittää kolmatta lasta ja jo heti ensimmäiseen yrityskiertoon tuli clomit mukaan. Annos 100mg/pvä kierron 3.-7.päivä ja tänään menikin viimeinen annos eli kp7 meneillään.

Saanko esittää tyhmän kysymyksen, dpo?

Lääkkeistä: Onko femarit Femar vai joku muu lääke?

Palstailemisiin!
 
Onnea Micaela. Aivan selvä haamunenhan se siellä.

Tervetuloa uusille näin yhteisesti. Mukava käydä vilkasta keskustelua.

Pitänee ottaa teidän vinkistä vaarin ja hakea cittarista noita pregcheck ovistestejä. Mun nykyiset sofi one stepit ei tuntuu olevan kovin vaikeasti tulkittavia. Eilen lähti eka "femari". Ei ainakaan vielä tunni mitään pahoja sivuvaikutuksia.
 
10kaks Tervetuloa vain "tungeksimaan"!! :wave: Ja tyhmiä kysymyksiä ei ole, aina saa ja pitää kysyä! Dpo = Day past ovulation eli päivät ovulaation jälkeen! =) Eli käytännössä luteaalivaihe! :) Ja femarit juu lienee Femar, ainaki ite näin oon käsittäny! =) Ja tsemppiä pikkukolmosen yritykseen! d:Db
 
Ihmeellisiä tuntemuksia ollut koko illan. Ensin menkkamaisia kipuja alamahassa, jos odottelisin menkkoja, niin olisin ollut satavarma, että nyt alkaa! vaan kun en oota. Tissejäkin aristaa. Mitään tällaista ei oo ennen ollut. :O Kummalista!
 
Kiitoksia saamistani vastauksista. Pitää alkaa ens viikolla testailemaan ovista...

Tervetuloa kaikki uudet tyypit hyvään seuraan :)

Micaela ihanaa. Toivotaan toivotaan =)

Inkeri84 söin juuri ekat clomini ja annostus oli 50mg/päivä eli yks tabletti.

Aniit tunnen niin sun tuskan. Miksi tää on niin vaikeeta? Joka kuukausi pitäis jaksaa uskoa ja luottaa ja sit tulee aina se suuri suru. Jotenkin pitää vaan mennä eteenpäin ja hakea tukea vaikka täältä. Tsemppiä sinulle ja paljon voimia.

No niin eka ultra clomien syömisen jälkeen kp12 on nyt tehty. Johtofolli on 10,5mm ja se on n. 2mm isompi ku oli joulukuun ultrassa. Eli kai jotain on tapahtunu. Pelotti ihan mielettömästi jos kaikki oiski ollu ennallaan. Nyt ovista pongailemaan ens viikolla ja sit miestä sänkyyn ;) Tässä pitää alkaa oman itsensä asiantuntijaksi ja selvitellä miten asiat kehon sisällä menee. Oon jotenkin ollu pumpulissa enkä oo selvitelly asioita. Mutta te Clomittaret :), osaako joku sanoa onko tuo hyvä tulos vai jotain sinnepäin? Mun keskimääränen kierto on n. 34 (33-36).
 
Ainii, Aadami! Joutuu siirtää päivällä sitä testaamista! :D Eli tiistaina viimeistään! =) Mennää mun vanhemmille silleen et tullaan vasta maanantai-iltana sieltä pois ja ei viitti siel testailla ni tiistai aamuna sitte! :D
 

Yhteistyössä