Clomittaret 2012

toiveuni paljon onnea ja peukutuksia jatkoa varten!

Ambrosia voihan toi kuivuus olla vaan ihan normaalia kuivuutta, joka on ok tossa vaiheessa kiertoa, kun ovis on jo ohi. Toivotaan, et noi sun oireet johtuis raskaudesta!

skorppari jee nyt pidetään peukut pystyssä, että tärppäis! Hienon kokoisia folleja kyydissä.

on oletetun oviksen aikaan pupuiltiin elikkäs viime viikolla ahkerasti. En jaksanu mennä folliultraan vielä tässä kierrossa, kun aiemminkin annostus on toiminu. Ehkä sit jossain vaiheessa, jos ei ala tärpätä. Jotenkin vaan tuntuu, että kun on oikein yrittämällä yrittänyt ja pupuiltu vaikkei oikein ois jaksanukkaan, et ei varmasti tärppää. Voi kun voisi rentoutua... helpommin sanottu kuin tehty. Tänään tuli ihan kummallista valkovuotoa, sellainen tosi pitkä klimppimäinen (sori tarkka kuvaus) vuoto. Ei oo kyl aiemmin tullu. Tollaista tuli sillon kkm:n jälkivuodossa, mut tietysti punaista eli raskauskamaa.
 
Raita12 toivottavasti outo valkkari enteilee toivottuja muutoksia kropassa ja hormonitoiminnassa!! :) Se rentoutuminen on kyllä todellakin helpommin sanottu kun tehty. Tää on niin iso juttu. Mutta toisaalta olis hyvä kun sais itsensä ymmärtämään, että ei se stressaamalla sen paremmin onnistu kun stressaamattakaan, päinvastoin.

Ja meikäläinen kyllä harrastaa ihan liikaa myös tuota etukäteen laskeskelua, josta Pettunia mainitsi. Ei vaan osaa olla ajattelematta, ihan niinkuin ei sitten tärpin jälkeen ehtisi sen 9 kk aikana laskeskella tarpeeksi ;)

Mä kanssa another ajattelin halppisliuskatesteillä alottaa, mulla kyllä ne näyttää lähes aina himmeää testiviivaakin, vaikka ovis ei oliskaan tulossa.

Mites muuten muut, joilla PCO, ootteko uskaltanut syödä clomeja ja koittaa itsekseen ilman seurantaultraa sen jälkeen kun annostus on todettu sopivaksi? Mulla tosiaa 1 tabletti päivässä ekassa kierrossa ei saanut ovista aikaan. Nyt tää kierto mentiin kahdella ja koska folleja oli 2 kypsymässä niin lääkäri totesi, että jos ovis tulee niin tällä annostuksella voi jatkaa muutaman kierron ilman seurantaa. Itseäni kyllä vähän mietityttää, sehän voi olla että samalla annostuksella seuraavasa kierrossa onkin vaikka 5 follia kypsymässä.. varsinkin kun ilmeisesti edellisenkin kierron clomit voi vaikuttaa vielä seuraavaan kiertoon, joten jos ei pidä taukokiertoa välissä niin annostus kropassa on tavallaan suurempi seuraavassa kierrossa : /
 
skorppari82 mulla myös pco ja viimekierrossa kävin seuranta ultrassa. Annostus osui heti kohdilleen, eikä kuulema ole tarvetta käydä uudestaan.
Kaksi folliahan siellä kypsyi..kp11 oli silloin ja follit oli 16mm ja 21mm :D

Raita12 tätä mäkin mietin, että olis ihan normaalia kuivuutta, mutta koskaan ennen en ole kuivuudesta kärsinyt :) Ja nytkin siis kyllä kiihotun ja kostun mutta en ilmeisesti "syvältä" asti :D

Tää kierto ollaan hyödynnetty kirjaimellisesti. Miehellä vissiin kevät pistäny hormoonit hyrräämään ja jos ei joka päivä niin joka toinen päivä ollaan tässä menty (!)
Nyt eilisestä asti tullut kuumien aaltojen lisäks pahoinvointia ja rinnat on turpeet ja arat.. siltikään en osaa.. en jaksa enää toivoa :(
 


lauantai 12.5.





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


JeNski91............kp99/??..............yk8.............................2.clomi
Nyrpee-81.........kp93/32-33..........ya1/10...........................
minttu_89..........kp41/26-28..........yk4................................tauko
Katrina86............kp32/29-?............ya10/2010....................2. clomi
Inkeri84.............kp29/??..............yk7................................4.clomi
Ambrosia85.........kp29/26-32.........ya10/10/yk16...................2.clomi
Kassiopeia..........kp29/??...............ya8/2010.......................3.clomi
Sanzu...............kp28/34................yv1.............................1.femar
Raita12..............kp24/??...................ya8/10.......................5. clomi
undercovergirl.....kp24/30..............ya6/10/yv2.....................tauko
rimpatti...............kp24/28.............yv2..............................1.clomi
Pettunia..............kp24/28-36..............yk18......................2.lezorol
magda................kp22/28-30..............ya6/10...................2.letrozol
toivounelma.....kp20/29-48...ya 5/2009/ yk29... 3.clomi+GonalF+Pregnyl
another.............kp17/32-?.........yk6/ya1/11.......................2.clomi
skorppari82.........kp16/??..............yv1,5.............................2.clomi
Ansku83............kp12/30-31..........yk15/ya11/10..................tauko
PikkuJellona........kp10/??...............ya9/10...............terot/clomitauko
DjaP..................kp5/??...............ya2007.........................2. clomi?
Minttu_89...........kp2/??...............?.................................?
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi


Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku, Aniit, tinksu


Piinailijat
Kassiopeia dpo12
Pettunia dpo10


Ghostbusters





PLUSSANNEET

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi (kaksoset :heart:)
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit






Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
toiveuni korjasin tuon päiväyksen :)
mukavaa kevättä sinne, ja kiva jo välillä täällä piipahdat meitä katsomassa ;)

skorppari niinpä, kyllä ne haamuilee aina nuo halppistestit. ja kalliimmatkin kyllä :D
mie oon tosiaan ollut ilman seurantaultria koko clomi-käytön alun, kun silloin kun reseptin sain niin lääkäri sanoi et ennen syksyy ei tarvii seurantaan mennä, jollen itse halua. noh, meen sitten ehkä kesällä, jos vain saan aikaiseksi. jotenkin niin hankala päästä tuonne julkisen puolen gynelle.

ambro no huhhuh, luulis tärpinkin käyvän jos noin usein harrastaa :D

rentoutumisaaltoja lähetän raita12:lle, sekä tsemppiä piinaviikoille :)
 
Hei nyt olis kiva kuulla kärkipään kuulumisia. Mitkä fiilikset? Oireita? Katrina,
Inkeri ja Kassiopeia. Ambrosia
jo kertoikin kuulumisia. Sun oireet on hyviä. Itse yritän kuulostella eikö mitään ilmaantuisi, mutta ei taida ainakaan vielä.
 
Onnittelu Toiveuni ja hurjasti zemppiä jatkoon!! :flower:

Noista seurantaultrista: Just juttelin lääkärin kanssa pari päivää sit ja se sanoi, et ekan ja tokan kierron ultrat pakolliset! Muuten ei saa syödä clomeja. Jos ekassa ja tokassa ultrassa vaan 1-2 follia, niin sit ei tartte enää seuraavissa mennä ultraan, koska tällöin annostus pysyy samassa. Yleensä kuulemma käy just niin, että ekassa vaikka se yks, tokassa 2-3, kolmannessa 3-5 jne... Nämä nyt esimerkkejä. Kahdesta follista oman harkinnan mukaan kaksoisriski tiedustaen, mutta kolme follia on jo ehdoton yhdyntäkielto...
Tosin en sitte tiiä paljon se pco vaikuttaa?


Meidän kunnallisella ei ollu mun tälle kierrolle aikaa folliultraan, mut sain luvan clomien syömiselle, kun lupasin mennä yksityiselle ultrattavaks. Myöskään aukiolitutkimukseen ei löytynyt aikaa. Ei tälle, eikä seuraavalle kierrolle! Varasin ajan yksityiselle ja meen ens viikolla sinne. Tekevät ultran ja aukiolon samalla reissulla sitten :) Tällä kertaa en piru vie meinaa jättää hoitoja kesken tai pitää "turhia" taukoja, vaan taistelen loppuun asti!!! :)

Onko teille kaikille tehty aukiolotutkimus? Entä onko kellään ollu putket tukossa? Mitä sitte tapahtuu, jos ne on tukossa?

Niin ja sen verran korjausta mun kiertoon, et ma ei ollutkaan kp1! Olin liian hätänen :D Kp1 tulikin virallisesti vasta tiistaina, eli tänää siis kp3/30 ja clomien popsiminen alkaa taas...

Toivotaan keväisiä plussauksia kaikille :heart:
 
DjaP siinä on kai eroavaisuuksii että onko ultraus pakollista, vaikka monissa lähteissä lukee että sen tulis olla pakollista. miun lääkäri (yksityinen) oli vain tosiaan sen verta pessimisti, että sanoi et syksyllä vasta ultraan ja varmaan aukkariin myös. ja mieskin tutkitaan vasta sitten!
mutta hyvä siis että sait ajan yksityiselle noihin tutkimuksiin!
ja mukavaa uutta clomikierron alkua sinne :)

listan yläpään hiljaisemmat henkilöt
miekii kaipaisin tietoja että onko siellä plussauksia tullut ja mitä muutenkin kuuluu ;)?
 
Hassua miten erilaisia kommentteja lääkäreiltä kuulee!?
Maalaisjärjellä ajateltuna clomeja ei oo mitään järkeä syödä ennen ku aukiolo ja mies on tutkittu. Tai ei ainakaan pitkään kannata...
Ainakin meillä mut ja mies tutkittiin perusteellisesti (lukuunottamatta aukkaria, joka aina jäi vaikka siitä puhuttiin) heti alkuun. Koska jos nainen on "tukkeutunut", ei munasolu ja siittiöt koskaan pääse kohtaamaan, vaikka ovis tulisikin... Tai jos miehen simpoissa on pahasti vikaa, niin silloin on ihan sama vaikka naisen kroppa toimis täydellisesti.
Munki clomailusta lekurit olleet sitä mieltä, että saatan syödä turhaan, kun ei aukkaria oo vielä tehty, mutta itse haluun varmuuden vuoks syödä ja kärsiä mahdolliset oireet.
Toivotaan kuitenkin, että teillä another on röörit auki, miehen pikku veijarit priimaa ja clomit tuo avun jo ennen noita tulevia tutkimuksia :)
 
DjaP kiitos!
epäilyksiä kyllä on meillä että ei välttämättä mieskään ole täysin "terve" eli voihan sitä toki hänen siittiöissäänkin vikaa olla. ja minussa ainakin on vikaa, kun on tuo pirun pcos. silti lääkäri oli sitä mieltä että tutkimuksiin vasta syksyllä. mutta eipä tässä niin olla hevosen selässä, eli kai meillä vielä aikaa on ootella, vaikka se niin turhauttavaa onkin! etenkin kun kaikki ympärillä sikiää!
 
Another mulle julkisen lääkäri määräs puolen vuoden satsin clomeja ilman seurantaa. Kun en sinne pyynnöistä huolimatta saanut ultra-aikaa menin yksityiselle klinikalle jossa homma lähti nopeesti eteenpäin. Mulla ei tapahtunu mitään sillä yhellä clomilla. Sinuna menisin nyt jo aiemmin jollekin toiselle lääkärille. Kävin loppukesällä myös yhellä yksityisellä lääkärillä joka ei ollu valmis antamaan mitään apuja. Sinä päätät, sun elämä ja kroppa. :)
 
Aniit on noita lääkäreitä kyllä joka junaan kun toiset ei lääkkeitäkään anna :D
juu, mie mietin et menenkö nyt kesällä, mutta se osoittautui niin hankalaksi kun on kaikki kesälomat ym, katsoo nyt sitten mihin saumaan ne sieltä julkisen puolelta uuden ajan lähettävät, elokuulle muistaakseni. se ois sillon neljäs kierto clomeja. ei se nyt niin paha ois :)
 
Mulle tehtiin kierron kartoitus, aukiolotutkimus ja miehen spermatutkimukset ennen kuin sain clomireseptin. Outoa kyllä, että noin erilaista käytäntöä. Mä oon käyny julkisella (alun perin lähete yksityiseltä gyneltä).

Ja tosta seurannasta näyttää kanssa olevan monenlaista käytäntöö, itse tykkään "olla kartalla" mitä kropassa tapahtuu, kävisin seurannassa monta kertaakin kuussa jos huolisivat. :D Lääkärille sanoin tiistaina, että haluun käydä ens kierrossakin seurannassa niin ilmeisesti saan käydä, jos vaan on aikoja. Tod näk käyn sitten vaikka yksityisellä, jos ei julkiselle enää pääse..
 
Täällä siis menossa kp30 eikä tätiä ainakaan vielä ole näkynyt. En ole uskaltanut vielä testailla, niin monta kertaa olen joutunut pettymään. Ja kierrot kun ovat olleet aina vähän sitä sun tätä, niin jotenkin koko ajan odottaa, että kyllä ne menkat sieltä alkaa. :| Ajattelin,, että jos ei sunnuntaihin mennessä oo havaintoo, niin sit testailen. Vaikea sanoa, mitä oireita olisi... pientä ällötystä ja öklötystä, mutta sitä on tehnyt tuo kilpirauhasen vajaatoiminta ennenkin. Jotain tuntemuksia ajoittain vatsassa. Mut hyvin vähäistä on tuo oireilu... Jännittää. :eek:
 
Kiitos skorppari ja another rentoutumistsempeistä! Täältä saa kyl niin huisin hyvää tukea, kun tuntuu, ettei näistä asioista jaksa koko ajan noille ystäville puhua, kun ei ne välillä tajuu, kun ei oo ite joutunu kokeen samaa... yks ystävä on nyt samassa tilanteessa kuin mä, niin on edes yks, joka tasan tarkkaan tietää, miltä musta tuntuu!

Olitte keskustelleet noista ultrista sun muista tutkimuksista, kun on clomit määrätty tai ollaan määräämässä. Eroaa kyllä aivan valtavasti noi käytännöt näköjään, ei voi kuin ihmetellä!!!! Meillä miehen simpat on kelpo kamaa, mulle ei oo tehty aukkaritutkimusta. Mutta kun olen kerta kerran raskaaks tullu, niin ainakin toinen rööri pitäis kaiken järjen mukaan olla auki! Sitä oltiin kyllä tekemässä, jos ei ois toi tärppi tullu sillon joulukuussa. Ekan kerran asiasta oon jutellu yksityisellä (kierrot tosi pitkiä), joka määräs terot ja clomit kouraan tuosta noin vaan ja sen jälkeen oon sit käyny yths:llä, kun on himppasen verran halvempaa, kun yksityisellä käynti.

Minäkin kuulisin mielelläni, mitä listan yläpäässä oleville kuuluu :)

Kovasti pidän peukkuja Katrina86:lle!
 
Tulin tännekin puolelle kertomaan varhaisultran kuulumisia. Mulla oli tänään kovin odotettu ultra ja uskomattomia uutisia tuli! Siellä nimittäin sykki 2 sydäntä:) Eipä ollut kyllä tällainen yllätys tullut edes mieleen, vaikka hoidoissa se mahdollisuus onkin suurempi ja kaksi isoa follia oli kierrossa kasvamassa:) Sulateltavaa riittää ja riskitkin taitaa olla vielä aika suuret.

Tsemppiä kaikille teille, että teilläkin pian tärppäisi!
 
Pettunia, another ja Raita12 ja kaikki muutkin. tänne ei kuulu hyvää. ei tule plussapinkkaan lisää henkilöitä. tänään on valkovuoto jo sen verran ruskeaa, että huomenna pe tai viimeistään la tätihän se sieltä tulee. oireitakaan ei oo minkäänlaisia, paisi kova tissikipu. tunnen itteni niin suureks epäonnistujaks. kattoo vaan muita äitejä ja miettii mikä musta tekee niin erilaisen noista kaikista muista?! sori etten voi tuoda positiivisia uutisia täältä :'(

kirille tuplasti onnea odotukseen :heart:
 
:hug: Kassiopeia. Ei varmasti yhtään lohduta, mutta täällä tullaan perässä ensi viikolla. Tuhrut ja kamala pms-kiukku jo kehissä. Oli ajatellut, että tää yritys jatkuis vielä kolme kiertoa, mutta nyt tuntuu, että maksimissaan kaksi. Sitten se on siinä. Kertakaikkiaan.

Onnea onnea Kiri. Tuplaraskaus voi mennä ihan hyvinkin. Olikos teillä lapsia ennestään? Tuplista on iso ilo joka tapauksessa.
 
Oih Tuplaonnea Kiri! :)

Toivotaan Kassiopeia nyt vielä ettei täti tuliskaan, tsemppihalit!

Raita12tää on kyllä todellakin niin hyvä paikka purkaa tuntoja ja saada tukea, eipä tämmöstä voi ymmärtää jos ei ole itse kokenut vastaavaa..

Mää oon täällä ihan onneni kukkuloilla, sain ovistestiin hymynaaman! Ekaa kertaa ikinä selkee plussa ovistestissä!! :) tosi nopsaa kyllä plussaa näyttää, toivottavasti folli on kasvanut hyvin, toissapäivänä kuitenkin vasta 16mm. Mut voi että kun voi ihminen tulla iloiseksi tollasestakin ihan luonnollisesta jutusta, joka suurimmalle osalle on itsestäänselvyys. Miltähän mahtaa tuntua jos joskus saa raskaustestiin plussan kun ovisplussakin on näin huiskeeta!? :D
 
Kyllä mä kans haluan olla tietoinen mitä mun kropassa tapahtuu ja en usko, että minkään lääkkeen turha syönti on kannattavaa! Ootteko Another käyneet lapsettomuusklinikalla vai ns. peruslääkärillä?

Luulen, että mä meen kans ultriin jatkossakin, vaikka tässä kierrossa ei kehittyskään ku yks munis. Toi petipuuhiin ajan repiminen on ainakin meille aika työlästä, joten ihan "turhaan" en halua tuolla jyskyttää silmät ristissä pitkän työpäivän jälkeen :D Kai mä olen jo niin vanha, että mielummin kääntäisin kylkeä ja vetäisin unta kaaliin :D
Ja siis tarkoitan tällä nyt sitä kierron puolvälin tienoota, johon meillä on ainakin tullu niin tekemisen maku jo vuosia sitten, ettei yhtään nappais :/

Toivotaan Katariina parasta :) Ja Raita12 mäkin tuun niin mielummin tänne avautuu, ku kaverit alkaa olla jo varmaan ihan kypsiä mun höpinöihin :D Ja ne ei tosiaan ymmärrä... Voivottelevat kun ovat itse yrittäneet välttää tärppipäiviä ja voih! Silti on masu pystyssä...

Skorpparille onnea hymynaamasta =) Mä oon kans monesti miettiny miten reagoin, jos joskus sen plussan siihen testiin saan... Varmaan pyörryn :D
Ja Kirille tuplaonnittelut!! :flower:
 
Mulle kanssa tehtiin aukkarit ja mies tutkittiin ennenko sain clomireseptin käteen :)

Viimeyönä heräsin aivan järkyttäviin vatsakipuihin. Vähän niinku menkkakivut, muttei siellä mainkaan missä menkkakipuilut normaalisti on.
Puoli horteissa kävin kiskomassa burana600:n naamariin, vedin pöksyt ja rätit ja takas nukkumaan. Uni tuli onneks nopeasti.

Kuitenkaan vuoto ei alkanut, josta olin kuitenkin satavarma... noh, onhan tässä vielä päivää jäljellä |O

ainiin ps. Onnittelut tuplaonnesta ja ovistenbongailuista!!
 
ambro uijui voisko olla tuokin vatsakipu oire raskautumisesta :heart: peukut on täällä pystyssä siulle :)

DjaP
mie kävin ihan perus yksityislääkäriasemalla, jossa lääkäri oli tosin erikoistunut naistentauteihin ja synnytyksiin :D.. ehkä jos seuraavaksi katselis lääkärii joka ois perehnyt lapsettomuuteen..

skorppari ihanaaa että sait ovisplussan :heart: :heart: nyt se jännitys vasta alkaa!! hihih, niinpä, sitten kun sen plussan sais vielä raskaustestiin niin ei vois varmaan olla hyppimättä ja kiljumatta :D

katrina86
jospa se täti ei tuliskaan vaan saisit ihanan plussan ++++:whistle:

kiri
voi miten ihanaa :heart: tuplasti onnea!! :heart:
niin onhan se aika epätodennäköistä tuplia tai useampia saada, vaikka riskit toki semmoiseen on isommat clomeja käyttävillä.
ihanaa odotusaikaa teille :kiss:
 
Sori kun tuppaan tänne kokoajan kyselemään vaikken listoilla olekkaan... :ashamed:

Vielä letrozolen syöjiltä oisin kysellyt sitä, että onko ollut seurantaultria teillä? Kun mulle sanottiin, että söisin ihan rauhassa tän ekan kierron ja vasta tokalla kävisin ultrassa. Onko noissa mahdollisuus johonkin "hyberstimulaatioon"? Tai onko jotain muuta riskiä, minkä takia ois hyvä käydäkkin siinä ultrassa?
(Mulla siis ei ole ollut ongelmia ovulaation kanssa, hieman vain ollut vaihtelua ajan kohdalla)
 
Oon ollut täs hetken taka-alalla, sen km:n jälkeen. Välillä on tuntunu kyllä niin raskaalta ja pahalta, ja itkeä on pitäny paljon. No eiköhän se nyt pikkuhiljaa rupee antamaan sen verran periksi, että pystyy elämää jatkamaan. Onko muut, joille on km tullu, niin ollu väsyneitä? Mä oon mahdollisuuksien mukaan vetäny 12tunnin yöunet ja jatkuvasti päikkärit päälle. Pelänny jo, että masennukseenko tämä johtaa.

No mutta meillä mennään nyt tässä vaiheessa, eli terot oon nyt syöny ja tänään alko vuoto eli mulle saa laittaa kp1/??. Ens viikolla sitten julkiselle puolelle lapsettomuustutkimuksiin.

Ja kyllä voi olla sitte rasittavaa kun ihmiset kyselee, että koska teille tulee vauva ja ilmotat varmaan syksyllä, että jäät äippälomalle. Siinä vaan hymyillä että juupa juu. Oon taas hieman negatiivinen.

Mutta oikein paljon onnea plussanneille, ihana kuulla, että jollain meistä onnistaa. :)
 

Yhteistyössä