Clomittaret 2012

DjaP: Meilläkin pidettiin varmuuden vuoksi tauko kahden clomikierron jälkeen vaikka limakalvo näytti hyvältä. Mutta parempi varman päälle :) Onnea paljon ekasta oviksen testillä todistamisesta! :) Mulla kesti kanssa hetken tajuta, että niissä testeissä tulee tosiaan aina se kaksi viivaa. Raskaustestien kanssa kun on tottunut toivomaan, että edes jotain näkyis :) Paljon tsemppiä puuhiin! Meillä ei onneksi ole vielä puolentoista vuoden jälkeenkään mennyt homma työksi.. ;)

undercovergirl: :( Jaksamisia <3

toivounelma: Voi että miten toivonkaan, että nyt pikkuinen pysyisi matkassa mukana <3

Aniit: :) :) <3

another: Meillä tanssitaan häitä 8. syyskuuta :) Avomies kosi joulukuun 25. päivä ja ennen vuodenvaihdetta oli jo kappeli ja juhlapaikka varattuna.. :D Miten niin innoissani? :D Tuo pojan veljen nimi oli kyllä niin outo juttu, että en ole edes suvun ainut, joka tätä on ihmetellyt. Kyllä pojan bioisä tuon nimen muisti ja että mistä se on lähtöisin. En kyllä ymmärrä alkuunkaan miksi se piti tälle uudelle vauvalle antaa :O

Raita12: Tämä veljenvaimo on aiheuttanut päänvaivaa ennenkin, joten tuosta kommentista ei olisi saanut edes yllättyä.. Odotimme esikoisiamme yhtäaikaa ja silloin sain kuulla arvostelua vaikka mistä. Häiden järjestely on onneksi kovasti vauhdissa :) Harmittaa vain kun kaikki alkaa olla jo valmista :D Niin ja itekin pyörin täällä clomitauon aikaa, joten nou woriis :D


ON: Mä en ymmärrä miksi, mutta mulla on alavatsa todella kipeä koko ajan. Ja kipu tuntuu selvästi kohdussa.. vihloo ja on sellaista menkkamaista, mutta huomattavasti voimakkaampaa kipuilua. Ja ne rinnat... ei vieläkään kipeät.
Johtuuko nämä kaikki vain clomeista..? Että mitä kauemmin niitä syö niin sitä enemmän kroppa niihin reagoi ja oireilee?
Ensi viikon keskiviikkona pitäisi menkkojen alkaa. En tiedä, että tuleeko sitä edes pettymään KUN ne taas alkavat. Tähän turtuu.
 
Noh niin, kävin folliultrassa ja nykyinen annostus clomeja näyttäis toimivan paremmin eli ei ylilyöntejä tällä kertaa. Oikeassa munasarjassa oli 14 mm ja 15 mm odottelemassa ovulaatiota, nyt siis metsästetään ovua ja inssillä yritetään, mikäli ovisplussa tulee ennen viikonloppua. Ikävämpänä uutisena tuli ilmi, että vasemmassa munasarjassa näkyi kaikuultrassa viitteitä endometrioosista :(

Hirmuisesti onnea plussanneille
 
ih, hääjärjestelyt on parhaimpia :) (mun kaasot ei ehkä ollut samaa mieltä, joten toivottavasti eivät näe tätä..)

Raita12, kyllä mäkin täällä luuraan vaikken clomeja syö.. Itsekkäästi en edes ajatellut, että se haittaisi ketään.

(.) Soitin hoitavaan tahoon ja sain luvan aloittaa clomit jo ensi kierrossa. Suositteli nyt "kokeilemaan" onnea. Kuulema elimistö on km jälkeen vastaanottavainen uudelle raskaudelle. Limakalvoista ja keltarauhasesta puheli jotakin. Toivottavasti saisimme pian hyviä uutisia, kuten Aniit :)
 
rimpatti: En edes tiedä mitä endometrioosi tarkoittaa, mutta ei ainakaan ilmeisesti mitään hyvää :( Toivotaan kovasti, että tästä ovulaatiosta tapahtuisi jotain ihanaa <3

10kaks: Onneksi sillä ei ole niin väliä, että onko kaasot tyytyväisiä ;) Hyvä kun pääsette nyt kiinni uuteen kiertoon clomien kanssa, ja toivottavasti lopputulos olisi sitä mitä tässä kaikin toivotaan :)
 


torstai 24.5.





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

minttu_89..........kp53/26-28..........yk4................................tauko
Katrina86............kp44/29-?............ya10/2010....................2. clomi
undercovergirl.....kp36/30..............ya6/10/yv2.....................tauko
toivounelma.....kp32/29-48...ya 5/2009/ yk29... 3.clomi+GonalF+Pregnyl
another.............kp29/32-?.........yk6/ya1/11.......................2.clomi
skorppari82.........kp28/??..............yv1,5.............................2.clomi
Ansku83............kp24/30-31..........yk15/ya11/10..................tauko
PikkuJellona........kp22/??...............ya9/10...............terot/clomitauko
DjaP..................kp17/??...............ya2007.........................2. clomi?
Minttu_89...........kp14/??...............?...................................?
10kaks...............kp13/42...............yk3....................tero&clomi-tauko
Sanzu...............kp13/34................yv1..............................2.femar
Kassiopeia..........kp11/??...............ya8/2010.......................4.clomi
Ambrosia85.........kp11/26-32.........ya10/10/yk17.................3.clomi
rimpatti...............kp11/28.............yv2................................2.clomi
Hollannissa...........kp11/?............ya06/2011........................1. clomi
Inkeri84.............kp7/34...............yk10.........metformiini (clomitauko)
Pettunia..............kp6/28-36..............yk19......................3.lezorol
Raita12..............kp6/??...................ya8/10.......................tauko
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi


Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku, Aniit,
JeNski91, Nyrpee-81


Piinailijat
toivounelma dpo18
skorppari82 dpo13
another dpo12



Ghostbusters
toivounelma 19.5. kp27/dpo13




PLUSSANNEET

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??.........ya12/08......8.clomi
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi (kaksoset :heart:)
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit






Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
rimpatti pahoitteluni endo-löydöstä, mutta onnittelut muuten onnistuneesta folliultrasta, hienostihan siellä kypsyy kaksi! mahtavaa :D

PikkuJellona
oih syyshäät :heart:
hihiii ihanaa kun noin pian sait ruveta häitä järjestelemään! voih, päästäpä itsekin häitä suunnittelemaan, budjetti kun ei tällä hetkellä anna siihen myöten. halutaan siis kerralla juhlia kunnolla ja niin että vieraat kestitetään ruualla ja saadaan häämatkakin varattua. noh, ehkä joku päivä ;)

raita12 ja tietenkin palstailet tauonkin aikana mikäli mielenkiintoa vain on :D ei me täältä ketään pois käännytetä :D
 
Oi olipas ihanaa lukea kaikista plussista ja haamuista! Onnittelut! :) Se tuo kyllä niin mukavasti hyvää fiilistä ja toivoa.

ON: Mulle voi päivittää kp 6 ja kun tuo kierto tuntuu nyt vähän säännöllistyneen, niin sen keskiarvopituus 34 päivää. Yk 10 mennään nyt. Arvatkaa tuntuiko muuten jotenkin ironiselta, että meidän lapsettomuuden vuosipäivä osui äitienpäivälle? No, onneks jaksoin ottaa sen huumorilla.

Sellaisia hyviä uutisia myös, että vaikuttaisi siltä, että päästään täällä meidän uudessa kotimaassa Iso-Britanniassa julkisen puolen hoitoihin. Normaalisti täällä ei saa mitään, edes lääkehoitoa, ennen kahden vuoden yritystä, mutta kun meillä oli kuitenkin jo aloitettu Suomessa, niin se varmaan sitten vaikutti. Nyt jännäilen miehen spermatestin tuloksia..

Nyt pidän jo toista taukokiertoa clomeista ja syön pelkkää Metformiinia. Mulla kun on ollut tuo limakalvo aika ohut, niin ajattelin, että jos sitä sais tässä vähän paksuuntumaan ennen hoitojen jatkamista. Uskoisin, että clomeilla kuitenkin jatketaan alkuun, mutta jos nyt sitten sais niitä seurantoja ja lääkityksen säätämistäkin.

Mä en oo enää jaksanut jännäillä ollenkaan, kun ajatus raskautumisesta ilman jotain järeämpiä hoitoja tuntuu niin vieraalta. Mutta oon tosi iloinen, että nyt ei ole tarvinnut käynnistellä menkkoja, vaan mulla on ollut ihan jonkinlainen kierto, myös nyt ilman clomeja. Nyt kun kirjoitan näin, niin saas nähdän miten tässä kierrossa käy! :)
 
another: Eipä meilläkään budjetti mitään myöten anna :D Talokin on rakenteilla samaan aikaan, mutta itsepähän ukkokulta halusi isot häät :) Mutta olen kyllä pihistänyt ihan joka asiassa. Häiden budjetti on n. 8000€ ja siihen on laskettu kihlasormuksetkin ja lehti-ilmoitukset, 100 hengen tanssihäät ruokineen ja kakkuineen (+ kuvaajat ja orkesteri), ja viikon häämatka Kroatiaan :) Siis ihan kaikki. Ja tuolla summalla näyttää selviävän.

Aniit: :heart:

Inkeri84: No sattuipas mukava äitienpäivä.. :( Meidän vauvanyrityksen vuosipäivä osui veljenpojan ristiäispäivälle ja 1,5v päivä omalle syntymäpäivälleni. Mahtavaa kun pääsette siellä julkisen puolen hoitoon!
Toivotaan kovasti kovasti kovasti, että pian tärppäisi!
 
Onneksi olkoon kaikille plussanneille ja haamuille!! Toivottavasti onnistaa.

Kiitos kaikille tuosta Clomitauon selvennyksestä. Täytyy pyytää lisää ultratarkastuksia jotta näkisi paraneeko vai huononeeko tuo limakalvo kuinka että kannattaako jatkaa clomeilla ensi kuussa.

ON: Täällä on nyt käyty ensimmäisessä ultrassa eilen ja todettiin että kaksi follikkelia löytyi, yksi kummassakin munasarjassa. 11mm ja 16,8mm. Lääkäri mainitsi että limakalvo on melko ohut mutta se voi johtua siitä että kyseessä oli kuitenkin vasta kiertopäivä 10.

Tänään kävin toisessa ultrassa Suomessa ja oli se vaan rentouttavaa päästä lääkärille, jossa kaiken ymmärsi ja oli jotenkin niin Suomalainen meno. Samat mietteet oli tälläkin lääkärillä niin nyt on parempi luottamus että meidän Hollanin lääkäri osaa asiansa :D Follit olivat kasvaneet noin millillä eli 12mm ja 18mm. Irtoamispäivää epäiltiin Hollannissa kp 12 ja Suomessa kp 17, joten täytyy hyödyntää nuo kaikki päivät.

Clomioireet paheni melko lailla viimeisinä päivinä. Pahoinvoinnin ja pyörrytksen lisäksi tuli hirveät kuumat aallot ja lisääntynyt virtsaamisen tarve, mutta ne loppui kuin seinään kun kuuri loppui. Tietysti kuumat aallot osui samaan aikaan kuin helleaalto!
 
Ovu-testeistä kyselisin kokemuksia. Mulle kävi nyt niin, että aamulla testi näytti vahvan plussan (ei kuitenkaan ns. aamuvirtsasta) ja nyt 8 tuntia myöhemmin äsken oli enää vain vaalea haalea viiva. Ehdin jo soitella huomiseksi inssiajan. Nyt vähän ihmetyttää, onko kellään kokemuksia voiko ne noin heitellä saman päivän aikana? Niin ja tiistaiaamuna testiviiva oli myös negatiiviseksi tulkittava.
 
rimpatti kyllä kai se lh-huippuaika voi olla tosi lyhyt. Mulla ainakin oli alle 24h tässä kierrossa, ja jos olisin tehnyt ovistestejä vain kerran päivässä niin olisin missannut huipun: tein n. klo 15 ja testi näytti negaa ja samana iltana n. 4 h edellisestä testi oli selkee plussa. Mielenkiinnosta tein seuraavan päivän aamuna, jolloin vielä plussa, mutta taas sen päivän iltapäivällä 15-16 jo negaa. Tsemppiä inssiin!! :)

Mulla meinaa morkkis iskeä, menkkajuilinta alkoi tänään ja ihan inasen punertavaa vuotoakin tuli jo hippu, ei kuitenkaan vielä kunnolla oo hanat auki, että toivoa on, mutta eiköhän sieltä menkat oo valitettavasti tulossa.. :(
 
Lisäyksenä vielä et tietty on sekin kyl mulla ihan hyvä juttu, jos menkat alkaa..ainakin parempi kuin ettei alkais, mut ei olis raskaana kuitenkaan. Olis ainakin sit se ovis tapahtunut ja kierto ei veny niin pääsee uuteen yritykseen nopeesti..jos nyt yrittää positiivisesti ajatella. :) Mut silti vähän morkkis, kun toiveet korkeella, et jos olis tärppi käynyt.
 
Voi onnea Aniit! Teidän taipale on jotenkin osunu mun silmään ja olin onnellinen kun viimeks tuli sulta raskausuutisia, ja tippa linssiin kun kerroit tuulimunasta! Joten kovasti onnea teille. :)

Mulla olis kans kysyttävää noista ovistesteistä, mitä en oo ikinä ennen tehnyt. Eli söin km:n jälkeen terokuurin ja toista olis tarkotus ruveta syömään perjantaina. Ja sitte clomit seuraavaan kiertoon. Ostin ovistikut jo valmiiksi, ja huvitti eilen kokeella niitä ja herranjumala siihen tuli suurin piirtein saman vahvunen viiva ku kontrolli. Tänään tein uuden ja se oli haaleampi. Eli kerkeskö multa oikeesti menemään lähes LUOMUovis ohi, mun silmien edestä? Ei kyllä tarvisi mitää testiä olla kaapis, järkyttävää koekaniinina oloa jatkuvasti. :D Ku jotku tos ylempänä kirjotti, että siihen tikkuun tulee aina kaks viivaa, ohjeis kuitenkin, että se on nega jos ei toista viivaa tuu? :O
 
heippa! Voisin ilmottautuu mukaan. Clomit saan käyttöön ens kierrosta ja jännittää niiden aloittaminen. Mietinkin kovasti että kuinka yleistä on keskenmenot ja tuulimunat clomien käyttäjil? Ite tiedän etten kestäis jos joutuisin sen kokemaan. Minulla on kaksi lasta ja ovat tulleet nopeella tahdilla luomusti. Nyt ollaan kolmatta yritetty lähes vuos. Oon kirjoitellut myös tonne terolut mimmien puolelle... Mut voisin tulla tännekin jos vaan mahtuu :)
 
Hollannissa, Mulla oli vuosi sitten 6 kiertoa Clomeja ilman mitään limakalvo-ongelmia. Keskenmenon jälkeen (3 kiertoa) aloitettiin taas Clomit ja eka Clomi-kierto näytti kp 10 silta että limakalvo on olematon. Sen vuoksi lääkäri määräsi Clomien jälkeen käytettäväksi Gonal-F pistoksia. Ne vaikuttavat erityisesti limakalvoon, mutta myös follien kasvuun. Annostuksesta riippuen. Kannattaa siis kysyä lääkäriltä jotain tukea limakalvoille.

Rimpatti, kuten sulle jo kerrottiinkin niin toisilla lh-huippu voi olla hyvinkin lyhyt eikä välttämättä ajoitu sille hetkelle kun testaa. Eikä huippu ole edes joka kierrossa samaan aikaan vuorokaudesta. Toivottavasti tärppää!

minnasms kyselit kuinka yleisiä on keskenmenot ja tuulimunat. Kaikissa lapsettomuushoidoissa on hieman kohonnut risi spontaaniin raskauteen verrattuna. Mutta ei se kuitenkaan mitenkään kovin suuri ole. Muistaakseni jotain 2 prosenttiyksikön luokkaa.

Aniit, onnittelut vielä minultakin!

Onnea kaikille käynnissä oleviin kiertoihin.

Oma usko on vieläkin aika heikko. Että meillä ollaan raskaana ja mun lääkecoctail toimi. ja vaikka Endo löydön ja vaivojen vuoksi oli vielä vaikeaa harrastaa romantiikkaakin niin silti me onnistuttiin. Mutta kyllä mua pelottaa kovasti että meneekö tämäkin kesken. Mutta yritän järkeillä että jokainen raskaus on yksilöllinen ja toivon että nyt mukana on hyvin kehittyvä yksilö, meidän kolme vuotta yritetty esikoinen
 
Olikin paljon tapahtunut ja sattunut sitten viime kertaisen lueskelun. Onnittelut kaikille plussaneille. =)

Tänne ei kuulu yhtään mitään uutta. Menkkoja edelleenkin odotellessa. Tiistaina meni viimeinen Tero ja nyt vaan toivotaan, että alkaisivat. Jotenkin tosi tyhmä olo, kun saa varailla labra-aikojakin pari kolme, kun koittaa saada osumaan oikeille kierronpäiville. Meidän kylillä kun ei tuo labra toimi kuin ajanvarauksella eikä viitsisi sen takia kauemmaksikaan lähteä. Onneksi nyt on kyllä ollut ajatukset aivan muissa asioissa ja puuhaa riittänyt.
 
minnams toki mahtuu, tervetuloa vain :wave:
haluatko jo listoille mukaan? jos niin pistätkö niitä kp-tietoja jne...

PikkuJellona joo kyllä noihin häihin yllättävän paljon uppoo rahaa, vaikka yrittäiski minimillä liikenteessä olla ;) täytyis vain alkaa säästämäänettä ne ois joskus ees mahdolliset ;D
 
toivounelma kiitos vastauksestasi, ja pahoittelut edellisestä keskenmenosta. Another kiitos jos viitsit laittaa minut listalle. Eli kp 23/32 on tänään ja yk takana on n.11. Clomit alotan ens kierrosta et voi laittaa jo valmiiksi 1. Clomi
 
toivounelma koita elää päivä kerrallaan. :hug: Mäkin paraskin täällä neuvomaan kun oon ihan hermostunut.. Tein tänään testin ja tuli siihen selkee viiva mut mun mielestä ois voinu olla vahvempi. Mies koittaa rauhotella ja sanoo että odotetaan nyt sitä ultraa vaan. Oireita suuntaan tai toiseen ei ole.

Tervetuloa minnams!
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton
Aniit tsemppiä. Onhan se hyvä että toinen on edes rauhallisemmalla mielellä. Meillä taas mies oli aluksi epäilevällä kannalla. Viivat kun oli heikot. Tänä aamuna tehty digi testi kertoi raskaana 2-3 joka on siis raskausviikkoina 4-5. Joten mieli hieman rauhoittui. Muutahan ei oikeasti voi kuin odottaa.

Lisäksi olen lueskellut keskusteluja oireettomista alkuraskauksista. Hypäten yli kaikki ne joissa on käynyt ikävästi. Yllättävän paljon on tarinoita siitä kuinka oireettomasti on mennyt jopa koko raskaus tai oireet tulleet vasta lähempänä 12 viikkoa. Niiden voimalla uskon omaan raskauteeni.

Ja on mulla vähän rintatuntemuksia ja hetkellisiä öklötyksiä. :)

Voimia kaikille yrittämiseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Aniit ja another

Yhteistyössä