Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
Ei kenties kaikkea vaan jotakin. Jokainen tekee itse valinnan mitä rahoillaan ostaa.
Jos on varaa vuosittain/jokatoinen vuosi tehdä se kaukomatka niin kyllä sillä samalla summalla saa jo yhtä tai toista luksustuotetta kotiarkeen.

Ihmettelen miksi toisten matkustelu tai se ettei heillä (siinä omassa elintasossaan, laskien mukaan mistä ovat valmiita säästämään ja mitä matkaltaan odottavat) ole varaa noihin matkoihin.

Ihmisellä nyt tietty on varaa yhteen jos toiseen jos on valmis tinkimään kaikesta muusta (jopa jättämään vuokrat ja laskut hoitamatta, näitäkin nähty) mutta välttämättä siinä ei ole mitään ideaa. Sillon tavataan sanoa että "mulla/meillä ei ole varaa tuohon". Vaikka sitten olisi kysymys pelkästä kaveriporukalla ulos syömään menemisestä loppukuusta kun rahat on tiukilla, vaikka tuolloinkin periaatteessa homman saisi järjestettyä.
 
[QUOTE="vieras";26251021]Vastaan kysymyksellä: Miksi se on sinulle ja sisarellesi niin kova paikka myöntää, että suurimmaksi osaksi puhutte läpiä päähänne? Sitten ap vielä muuttelee osuuttaan keskustelussa jälkikäteen ja ihan pian varmaan alatte piliittää ja sanoa, että voi kun meitä kiusataan?[/QUOTE]

Kirjoitti kyllä johonkin kohtaan tätä ketjua että muutti aloitusviestiä. Minä en ole tässä ketjussa nimitellyt ketään toisin kuin muut, taukki, idiootti ym. haukkumasanat.

Mikä näissä minun viesteissäni on ollut jotenkin väärää tai valheellista tietoa?
 
Jos on varaa vuosittain/jokatoinen vuosi tehdä se kaukomatka niin kyllä sillä samalla summalla saa jo yhtä tai toista luksustuotetta kotiarkeen.

Ihmettelen miksi toisten matkustelu tai se ettei heillä (siinä omassa elintasossaan, laskien mukaan mistä ovat valmiita säästämään ja mitä matkaltaan odottavat) ole varaa noihin matkoihin.

Ihmisellä nyt tietty on varaa yhteen jos toiseen jos on valmis tinkimään kaikesta muusta (jopa jättämään vuokrat ja laskut hoitamatta, näitäkin nähty) mutta välttämättä siinä ei ole mitään ideaa. Sillon tavataan sanoa että "mulla/meillä ei ole varaa tuohon". Vaikka sitten olisi kysymys pelkästä kaveriporukalla ulos syömään menemisestä loppukuusta kun rahat on tiukilla, vaikka tuolloinkin periaatteessa homman saisi järjestettyä.
Minähän olen viesteissäni kirjoittanut vain että useimmilla olisi varaa matkustaa. En ole kirjoittanut että kaikkien pitäisi matkustaa. Lähinnä tämä ajatus näin kirjoittaa tulikin siitä kun ajattelin että kahden kulttuurin lapselle olisi tärkeää tuntea se toinenkin kulttuuri, että sitä varten voisi tehdä jonkinlaisen uhrauksen ja matkustaa lapsen kanssa sinne mistä hänen sukunsa on kotoisin.
 
[QUOTE="noh";26251005]Miten niin useimmilla olisi mahdollisuus.
Ylivelkaisia on eniten ikäryhmässä 25-45.
perheellisillä on usein suuret velat. Joita ei välttämättä sinun tutut sinulle kerro.
vaikka olisi töitäkin.
ja varma kokopäivätyö molemmille on nykyään harvojen herkkua. huomisesta ei tiedä. siksi moni perheellinen mieluummin säästää.

yksin sinkkuna säästämienn kaikesta ja kituuttaminen matkan takia on ihan ok. perheellisenä se on paljon raskaampaa. jos lapset isompia.


Jos matkustaminen on niin helppoa ja säästäminen, niin miksi et säästäisi tuosta vain sen perheellisen matkan hinnan? 5000 chileen 5 hengen perheeltä?

vaikka sinulla on vain yksi palkka, niin siitä pystyy aivan helposti säästää tuon saman kuin perhe jossa kaksi palkkaa. Kyllä se toisen palkka yleensä hupenee ruokaan ja auton pitämiseen, mikä useissa perheissä on. sekä niiden 5 hengen tarpeisiin. toisen palkka menee usein asumiseen.[/QUOTE]

Velkaa ei pitäisi ottaa liikaa. Mutta nykyään täytyy kaiken olla niin suurta. Ei juuri kukaan rakennuta enää 100 neliön omakotitaloa, pitää olla vähintään 120 neliötä. Tälläkin palstalla oli vähän aikaa sitten joku joka kyseli mielipiteitä 100 neliön talosta niin hänelle koko ajan toisteltiin että on liian pieni, osta isompi, ette mahdu jne.
 
Ihmisellä nyt tietty on varaa yhteen jos toiseen jos on valmis tinkimään kaikesta muusta (jopa jättämään vuokrat ja laskut hoitamatta, näitäkin nähty) mutta välttämättä siinä ei ole mitään ideaa. Sillon tavataan sanoa että "mulla/meillä ei ole varaa tuohon". Vaikka sitten olisi kysymys pelkästä kaveriporukalla ulos syömään menemisestä loppukuusta kun rahat on tiukilla, vaikka tuolloinkin periaatteessa homman saisi järjestettyä.
Näin on näreet.

Tuttu lapsiperhe reissaa velaksi. On kaikki mahdolliset luottokortit, käyttöluotot, pankkilainat, matkanjärjestäjien luotot - ja tyyliin kesän 2006 matkat vielä maksamatta. He ovat kovin auliita jakamaan neuvoja meille, ja ihmettelevät miksi me emme reissaa joka vuosi kuten he (heilläkin sukua Välimerellä). Mä taas ihmettelen, miten ihmisellä voi olla velkaa yli 60 000 euroa ilman, että on ostanut asuntoa tai mitään pysyvää...välillämme on suuri ihmettelyn ja ymmärryksen puutteen muuri, etten sanoisi :D
 
"vieras"
On kyllä pakko nostaa kädet ylös ja luovuttaa. Ap ja Tuulipuku: te voititte, te olette oikeassa ja tiedätte nämä asiat (ja luultavasti monta muutakin asiaa) paremmin, kuin he, joille ne ovat arkipäivää. Niin sen täytyy olla, koska kukaan muu ei jaksa toistaa asiaa useammin kuin te.
 
"noh"
Ok.
Kaikki perheelliset ovat rikkaita ja uivat rahassa, jos vain itse näin haluavat. Jos eivät ui rahassa, niin eivät vain osaa mitään eivätkä ymmärrä mitään.

siitä vain ap ja siskonsa lapsia tekemään ja RIKASTUMAAN!!!!
 
Minähän olen viesteissäni kirjoittanut vain että useimmilla olisi varaa matkustaa. En ole kirjoittanut että kaikkien pitäisi matkustaa. Lähinnä tämä ajatus näin kirjoittaa tulikin siitä kun ajattelin että kahden kulttuurin lapselle olisi tärkeää tuntea se toinenkin kulttuuri, että sitä varten voisi tehdä jonkinlaisen uhrauksen ja matkustaa lapsen kanssa sinne mistä hänen sukunsa on kotoisin.
Toisaalta, jos oletetaan että lapsiperheelliset myöntäisivät että heillä halutessaan olisi varaa matkustella noin, voisi lapsettomat myöntää ettei heillä ole hajuakaan siitä mitä lapset perheessä kuluttavat.


Mitä siihen kulttuuriin tulee niin kuten Anatolia tuossa aiemmin kuvasi, sitä voi lapsille opettaa myös ilman niitä sukulointimatkoja. Ja toisaalta, en pidä hölmönä sitäkään että ihminen pistää esim asumisen ja muun perusarjen tärkeämmäksi kuin kulttuurimatkailun.

Teille on hyvin vaikea selittää, mutta sinkkuna ja pariskuntanakin jos molemmilla on samat kulutustottumukset ja kiinnostuksen kohteet on helppo säästää vaikka kuinka. Aikuinen tarvii harvoin uusia vaatteita ja kenkiä, ruokailut voi hoitaa hyvin pienellä budjetilla, autoa ei juuri tarvi, suksia, luistimia yms urheiluharusteita ei tarvi välttämättä ollenkaan voi karsia pois kaikki huvitukset ja etsiä hyvin vaatimattoman ja edullisen asunnon kun ei tarvi miettiä ympäristöä lasten kannalta. Lapsiperheellä on monet perusmenot väkisin isommat eikä se tinkiminen ole yhtä helppoa enkä tässä puhu edes mistäänluksustuotteista tai kalleimmista vaihtoehdoista b
 
"noh"
Velkaa ei pitäisi ottaa liikaa. Mutta nykyään täytyy kaiken olla niin suurta. Ei juuri kukaan rakennuta enää 100 neliön omakotitaloa, pitää olla vähintään 120 neliötä. Tälläkin palstalla oli vähän aikaa sitten joku joka kyseli mielipiteitä 100 neliön talosta niin hänelle koko ajan toisteltiin että on liian pieni, osta isompi, ette mahdu jne.
Aivan miten vain. Juuri noinhan se on.
Vaikka tilastokeskus väittää, että juuri lapsiperheet asuvat kaikista ahtaimmin keskimäärin, ahtaammin kuin muut taloudet.

joku perhe voi olla rakentanut ison talon, mutta suuren asuntolainan joutuu ottamaan myös ihan tavallisesta 100 neliön perheasunnosta.

Mutta sovitaan nyt tämä juttu myös nin, että vaikka tilastokeskus on tutkinut ja väittää että lapsiperheet suomessa asuvat todella ahtaasti, niin sinä tiedät paremmin.
 
[QUOTE="Minna";26250071]Joo on kyllä niin huvittavaa, että muiden tekemisiä kyllä ihmetellään sivutolkulla, mutta itse ei tutustuta siihen isän sukuun. :D[/QUOTE]

Ei tutustuta, koska emme ole missään tekemisissä kyseisen henkilön kanssa. Mikä tässä on nyt niin vaikeaa ymmärtää? Eri asia olisi jos tuntisimme/olisimme tekemisissä kyseisen henkilön kanssa.
 
[QUOTE="noh";26251137]Ok.
Kaikki perheelliset ovat rikkaita ja uivat rahassa, jos vain itse näin haluavat. Jos eivät ui rahassa, niin eivät vain osaa mitään eivätkä ymmärrä mitään.

siitä vain ap ja siskonsa lapsia tekemään ja RIKASTUMAAN!!!![/QUOTE]

En ole kirjoittanut noin.
 
Niin. Kun SINUSTA ne ei ole kummempia niin silloinhan sekin on totuus.

Tuo juuri on se ongelmasi.

Sinä et tartte kalliimpaa puhelinta niin ei sitten kukaan muukaan. Sinulle riittää vaatteisiin pari kymppiä vuodessa niin silloin se riittää muillekin.

Huh huh.
En ole väittänyt, etteivät muut saisi ostaa mitä haluaa. Mutta sitten on turha kommentoida, ettei rahat riitä mihinkään jos ostaa aina kaikille lapsille kaiken parhaimman, vaikka rahaa ei siihen välttämättä olisikaan.
 
[QUOTE="noh";26251168]Aivan miten vain. Juuri noinhan se on.
Vaikka tilastokeskus väittää, että juuri lapsiperheet asuvat kaikista ahtaimmin keskimäärin, ahtaammin kuin muut taloudet.

joku perhe voi olla rakentanut ison talon, mutta suuren asuntolainan joutuu ottamaan myös ihan tavallisesta 100 neliön perheasunnosta.

Mutta sovitaan nyt tämä juttu myös nin, että vaikka tilastokeskus on tutkinut ja väittää että lapsiperheet suomessa asuvat todella ahtaasti, niin sinä tiedät paremmin.[/QUOTE]

Se olisikin outoa jos lapsiperheet asuisivat kaikista tilavimmin. 4-henkisen lapsiperheen asunnon keskikikoko on Suomessa 112 neliötä, ei mielestäni mitenkään kohtuuttoman ahdasta.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä en oikeesti jaksa lukea tätä ketjua mutta mitä kiinnostaisi tietää mistä tässä näin pitkässä ketjussa puhutaan? Voisko joku tiivistää tärkeimmät uteliaalle:))
 
Miten voit tietää, mistä oikeasti olet kotoisin, jos et tunne ollenkaan isän puoleista sukuasi?
Sitä ihmettelen, ettet halua heihin edes tutustua. En sitä, ettet ole heitä lapsena tuntenut; nämä asiat ei ole lasten päätettävissä. Mutta te olette aikuisia jo.
Miksi minun pitäisi heihin tutustua? Kamalia ihmisiä ovat ainakin he keitä olen aikoinaan tavannut. Viimeisen kerran kun näin niin oli kyllä niin jääkylmä tunnelma kuin vaan kuvitella pystyy. Äitini tuli silloin siis hakemaan häneltä varastettua autoa takaisin. Joutui myös poliisiasemalla käymään tämän vuoksi useaan kertaan. Kyseinen henkilö elättää nykyään itsensä kuulemani vanhempien naisten huijauksella, asuu omakotitalossa ja ajelee hienolla autolla.
 
Ai jaa...ainakin meille matkustaminen oli vielä 5v sitten PALJON halvempaa kuin nykyisin. Nytkin aiemmin käyttämämme reitti on tuplasti kalliimpi! Lomamatkat (2hlöä) joita tein lapsena/nuorena oli saman hintaisia kuin nyt yhden hengen matka...
Meillä sinne miehen kotimaahan on taas lennot kovasti halventuneet tässä vuosien varrella. Nykyään ovat enää melkein puolet silloisista hinnoista.
 
[QUOTE="vieras";26250175]Haluatko kertoa, minkä ikäisestä asti olet asunut yksin? Taisit opiskeluaikana asua soluasunnossa? Minä olin jo 21 kun muutin kotoa kokonaan pois.[/QUOTE]

20-vuotiaasta
 
no,nyt kun olet vaihtanut tuon otsikon niin vastaan siihen..esikoinen ei puhu isänsä äidinkieltä ( kuopus ei puhu vielä mitään kieltä ),syystä että isänsä ei jostain syystä nähnyt tarpeelliseksi puhua sitä lapselleen..( tiedän muita lapsia,jotka ymmärtävät mitä heille sanotaan,mutta vastaavat aina joko suomeksi tai englanniksi)

isän puolen sukulaisia ei ole tavannut,koska emme koskaan käyneet lapsen isän kotimaassa enkä tunne heitä mitenkään muutenkaan,missä asuvat jne..jos tietäisin,niin varmasti veisin hänet tutustumaan heihin,sitten kun sinne menemme joskus myöhemmin.
Sinun tapauksesi kuulostaa juuri siltä, ettei yhteyttä sinne lapsen isän kotimaahan enää ole. En yhtään ihmettele, ettei lapsesi puhu kieltä. Ei ole sen lapsen ja lapsen suomalaisen vanhemman velvollisuus ylläpitää sitä yhteyttä sinne.
 
vieras15
Missä minä olen niin väittänyt tai päättänyt? :O

Jos olisin kirjoittanut, että elatusmaksu on jonkun tietyn summan verran, niin joku olisi jo alkanut valittaa, että joillakin on vain minimielatustuki. Siksi siis osoitin, että sillä minimielatustuellakin pärjää.
Ethän sä mitään osoittanut, perustit sun laskelmat siihen, että kahden lapsen yh:na sulle tarjotaan halvinta kaksiota / kolmiota kaupungilta ja että teidän ruokakulut pysyy samana kuin sulla nyt yksin eli 100e /kk, 200e jos hullutellaan. Toisin sanoen laskit kaikki lapsiperheen tuet itsellesi plussaksi, vähentämättä niitä kuluja mitä kaksi lasta tuo.
 
Ei asumistukea saa sen vuoksi että on yksinhuoltaja. En minä ainakaan saa. Itekin elän yhden lapsen kanssa ihan kivasti.

Palkkaa tulee n. 1700e kuussa, elarit 160e, lapsilisä 150e. Vuokra on 450e, päivähoitomaksu 130e, netti 20e ja puhelimeen menee n. 30e, sähköön n. 50e joka toinen kuukausi. Siinä ne pakolliset.
En väittänytkään, että saa sen vuoksi, että on yksinhuoltaja, mutta itse saisin asumistukea jos olisin yksinhuoltaja näillä tuloilla.

Saatko tuon 1700 euroa tilille vai meneekö siitä vielä verot?

Sinulla on siis kuluja 655 euroa kuukaudessa, jaoin tuon 50 euroa sähköä kahdella, jotta sain kuukausisumman.

Rahaa saat 1700 + 160 + 150 euroa = 2010 euroa. Tästä kun vähennetään tuo 655 euroa niin teille jää rahaa 1355 euroa.

Tässä taas esimerkki, että yksinhuoltajana voi pärjätä. =) Asuntokin teillä on varmasti paljon isompi kuin minun koirankoppini.
 
mutta sehän ei taas tarkoita sitä,että kaikkialle lennot olisi halventuneet?viime vuonna tähän aikaan sai lennot (meno-paluu) Ghanaan 400€:lla,tänä vuonna ne samat lennot maksaa alkaen 1200€..
En ole väittänytkään, että olisi kaikkialle halventunut. Mutta yleisesti juuri lentoliput ovat halventuneet roimasti 1990-luvusta tai vaikka 2000-luvun alusta.

Mistä olet noita lentoja Ghanaan katsonut? Hakeminen ja etsiminen helpottaa, tuo tuhat euroa tuntuu olevan sinne usein ns. "nromaalihinta", mutta kun vähän etsii ja käyttää aikaa ja joustaa päivissä parilla suuntaan tai toiseen, niin useinta etsintä palkitaan.
 
Ethän sä mitään osoittanut, perustit sun laskelmat siihen, että kahden lapsen yh:na sulle tarjotaan halvinta kaksiota / kolmiota kaupungilta ja että teidän ruokakulut pysyy samana kuin sulla nyt yksin eli 100e /kk, 200e jos hullutellaan. Toisin sanoen laskit kaikki lapsiperheen tuet itsellesi plussaksi, vähentämättä niitä kuluja mitä kaksi lasta tuo.
Laskin, että tukirahoja tulisi noin 600-700 euroa enemmän. Tuo koko summa jäisi ylimääräistä verrattuna nykytuloihin. Tuosta summasta makselisi jo ruoat (laskin ruokiin 400 euroa/kk), sähkökulut, lasten hoitopaikat ja silti olisi se nykyinen sama jäljelle jäävä raha vielä tallessa.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä