Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
Minäkin olen elänyt yh-perheessä. Eikä äitini ole rikas, ei ollut perintörahoja, pienimmät mahdolliset lapsituet, pieni palkka, eikä silti valittanut, ettei saa mitään säästettyä tai että joku Ruotsin matka olisi mahdoton toteuttaa. 1990-luvulla ei yh:t olleet mitään rikkaita kroisoksia, kuten tässäkin ketjussa on yritetty aiempien vuosien yh:sta jo tehdä jotain varakkaita, joilla kaikilla rahaa enemmän kuin nykyisin.
So? Itse olen 6-lapsisesta perheestä minkä isä elätti yksin äidin hoitaessa kotona lapsia. Meillä oli iso talo pihoineen, kaikille lapsille omat huoneet, lemmikeitä, saatiin harrastaa kohtuullisin kuluin, matkusteltiin naapurimaihin, käytiin huvipuistoissa ja eläintarhoissa joka vuosi. Meillä oli kaikki lelut ja pelit mitä tarvittiin, hyvät vaatteet eikä ruolakuluissa pihistelty jne.

Varmasti isä oli sinun tilastojesi mukaan pienipalkkainen, itse pitäisin normaali/keskipalkkaisena joka teki perhanasti töitä.

Joka tapauksessa ajat oli eri.
 
no mutta sullahan on rahaa maksaa se vuokra ja halutessasi voit vaihtaa isompaan..mä maksoin vuokraa yh:na reilut 650€,asunto tosin oli kolmio,kun siihen jäin tytön kanssa asumaan kaksin,en missään nimessä olisi halunnut muuttaa kaksioon..jotenkin nyt kuulostaa siltä,että sä olet kateellinen perheellisille,kun heillä on isommat asunnot kuin sulla ja kenties kaksi maksamassa vuokraa?
En ole kateellinen lapsiperheille. Mutta totta se on, että yksin asuva maksaa asunnostaan hyvin paljon verrattuna lapsiperheisiin. Minusta tuossakin on iso ero, yksiö vai kolmio sillä 650 eurolla.
 
So? Itse olen 6-lapsisesta perheestä minkä isä elätti yksin äidin hoitaessa kotona lapsia. Meillä oli iso talo pihoineen, kaikille lapsille omat huoneet, lemmikeitä, saatiin harrastaa kohtuullisin kuluin, matkusteltiin naapurimaihin, käytiin huvipuistoissa ja eläintarhoissa joka vuosi. Meillä oli kaikki lelut ja pelit mitä tarvittiin, hyvät vaatteet eikä ruolakuluissa pihistelty jne.

Varmasti isä oli sinun tilastojesi mukaan pienipalkkainen, itse pitäisin normaali/keskipalkkaisena joka teki perhanasti töitä.

Joka tapauksessa ajat oli eri.
Vaikea sanoa, kun en tiedä summia, mutta itse kuulun tilastojen valossa pienituloisiin. Sellaisena en itseäni kuitenkaan pidä. joten tuskinpa pitäisi isääsi pienituloisena.
 
[QUOTE="vieras";26251961]Miksi sukulaisten kanssa pitäisi olla tekemisssä jos ei halua?

Hitto vieköön, minä en ole nähnyt suurinta osaa suvustani vuosiin enkä edes halua nähdä. Ja asutaan sentään kaikki jopa samassa kaupungissa.[/QUOTE]

Et nyt ymmärrä. Ei tarvitsekaan nähdä. Itsekään en tunne osaa sukulaisistani. Mutta on eri asia jos se vanhempi on ITSE tekemisissä oman sukunsa kanssa ja myös lastensa kanssa, eikä ole kuitenkaan itse koskaan yrittänyt tutustuttaa lapsiaan sukuunsa.
 
rietas
En edelleenkään ymmärrä, miksi pähkäillä jonkun julkkiksen henkilökohtaisia asioita sen enempää.

Luulisi jokaisella olevan omissa asioissaan ihan tarpeeksi miettimistä ja tekemistä, jokaisella olevan ne omat heikkoutensa, joista huolehtia ennemmin kuin jonkun itselle tuntemattoman ihmisen asioista.
 
no ei ne lapset nyt joka kuukausi vie useita satasia. se on totuus. pakko sanoa, kun tuntuu, että nyt vähän jotkut jo alkaa liioittelemaankin mitä kaikkea lapselle pitäs "kokoajan" olla ostamassa.

mutta ei kyllä pysty niinkään elämään, että lapsista ei tulisi mitään kuluja vaan tulot vaan nousis ja säästöt kasvais, kun lapsia tulisi. todella naiivia ajattelua.
Minä olen kirjoittanut omalta kohdaltani, että jos minä olisin yh-äiti yhdelle tai kahdelle lapselle, niin tuloni olisivat isommat ja kasvaneista kuluista huolimatta, rahaa jäisi saman verran käyttöön.
 
Vaikea sanoa, kun en tiedä summia, mutta itse kuulun tilastojen valossa pienituloisiin. Sellaisena en itseäni kuitenkaan pidä. joten tuskinpa pitäisi isääsi pienituloisena.
mikä tilasto ? voitko linkittää ? mä löysin vaon tilaston vuodelta 2009 ja yksinelävä aikuinen on pienituloinen ollut tuolloin,kun vuositulo on 13080 /vuosi. se on paljon vähemmän kuin sun tulot ?
 
4x
Alkuperäinen kirjoittaja Ääääääääh;26252371:
Onko pakko jatkaa?!?!?!?!

Kuinka monta kymmentä sivua aiotte ton antaa vielä kasvattaa ketjua? Eihän se tajua tätä asiaa, turha jatkaa.
Meneeköhän 50 sivua vielä tänään rikki...:D
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä