Ehkäisyrengas

  • Viestiketjun aloittaja Mamseli harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Kränä harmaana
Mä just sain alotuspaketin renkaista ja mietin et uskallanko aloittaa... pelottaa jos ne migreenikohtaukset tosiaan lisääntyy tms. Kuparikierukka oli 5kk ja vuoto oli kokoajan :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2005 klo 17:01 DIESELmom harmaana kirjoitti:
joo juuri siitä syystä mulle lääkäri kirjoitti rengasreseptin kun miedompi kuin pillerit. mutta kannattaa sitten tarkkailla oloa. meinaan kun on paikallinen ja sisältää keltarauhashormonia joka aiheuttaa esim limakalvojen ohenemista yms.. itse luulin että vähän päästä hiiva.. vaan syy olikin renkaan. eli limakalvot alapäässä lopulta niin huonossa kunnossa ettei seksiä voinut edes ajatella. kuumotti kirveli ja näkyi pienia avohaavoja!

ja samat oireet tulivat kuin pillereistä mutta vaan myömhemmin.

liki 2v ehdin käyttää. helppo oli enkä tullut raskaaksi vaikka 3 raskautta on alkanut heti kun on yritetty. eli ainakin itelläni ihan tehokas ehkäisykeino.. tosin viimiset puolivuotta teho kai johtui totaalisesta haluttomuudesta.

eli jos on herkkä pillereille niin kannattaa kuulostella oloa renkaan kanssa, koska lopulta samoja hormoneja nissäkin on..
siis täh :eek: Mulle lekuri sanoi polilla että limakalvoni ovat tod. ohuet ja suositteli käyttämään ehkäisyrengasta että tulisivat paksummiksi. Hän oli sitä mieltä että ne hormonit paksuntavat limakalvoja.

 
Impi Umpi Lampi
Minä olen käyttänyt rengasta n.1 vuoden, muuten on sopinut erittäin hyvin, mutta tämä painon nousu. Samoin oli pillereissä ne lopetin niin sain painonkin tippumaan.
 
yks
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 12:56 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2005 klo 17:01 DIESELmom harmaana kirjoitti:
joo juuri siitä syystä mulle lääkäri kirjoitti rengasreseptin kun miedompi kuin pillerit. mutta kannattaa sitten tarkkailla oloa. meinaan kun on paikallinen ja sisältää keltarauhashormonia joka aiheuttaa esim limakalvojen ohenemista yms.. itse luulin että vähän päästä hiiva.. vaan syy olikin renkaan. eli limakalvot alapäässä lopulta niin huonossa kunnossa ettei seksiä voinut edes ajatella. kuumotti kirveli ja näkyi pienia avohaavoja!

ja samat oireet tulivat kuin pillereistä mutta vaan myömhemmin.

liki 2v ehdin käyttää. helppo oli enkä tullut raskaaksi vaikka 3 raskautta on alkanut heti kun on yritetty. eli ainakin itelläni ihan tehokas ehkäisykeino.. tosin viimiset puolivuotta teho kai johtui totaalisesta haluttomuudesta.

eli jos on herkkä pillereille niin kannattaa kuulostella oloa renkaan kanssa, koska lopulta samoja hormoneja nissäkin on..
siis täh :eek: Mulle lekuri sanoi polilla että limakalvoni ovat tod. ohuet ja suositteli käyttämään ehkäisyrengasta että tulisivat paksummiksi. Hän oli sitä mieltä että ne hormonit paksuntavat limakalvoja.
ei vaan tuohan lukee jo noissa eri hormonien sivuvaikutuksissa että keltarauhashormoni OHENtaa limakalvoja, ja ehk renkula vielä saattaa hangata ja siksi ei monelle sovi ainakaan pitkään käytettynä
 
Odotanpa jännityksellä miten mulle käy. Kävin eilen lääkärissä ja hain heti renkaat apteekista. Aikaisemmin en muistanu edes kuulleeni moisista. Kiva kuulla teidän kokemuksia! Pillerit aiheutti minulle mielialan vaihteluja, testataan miten rengas sopii..
 
san74
No eipä taida sittenkään sopia!Mulla ei oo koskaan ollu huono iho,siis ei edes teininä,ja nyt on sitten heti nin kummallista iho oiretta ...Ja aknestahan siinä haitoissa puhutaan,ja kumma ärtymys vaivaa kanssa.Pitääköhän kokeilla kuukausi ilman ja miettiä jatkoa?
 
Mulle pillerit aiheuttivat ainoastaan painonnousua, näppylät just pysyivät hyvin kurissa. Nyt kun pillerit jättäny pois niin naama näyttää teinitytön naamalta, mutta muuten olo on hyvä. Jotenkin luonnollinen. Nuorempana muistan miten jännitin aina kun unohdin ottaa pillerin - jotenkin todella vaikeaa tuo niitten popsiminen. Pillerit jätin aikanaan pois siksi kun alkoi mennä aivan hulluksi se toiminta, vatsa meni sekaisin seitsemännen pillerin kohdalla (ja se jatkui siihen asti kunnes uusi lista alkoi) ja vuoto alkoi joskus jo ennen listan loppumista (!) ja jatkui parikin viikkoa. Rengas on käynyt mielessä mutta samat vaikuttavat aineet siinäkin on, jotenkin en usko että se olisi sen parempi. En sitten tiedä onko mulle sopivaa ehkäisykeinoa olemassakaan - muu kuin kondomit. Mies on tietysti vähän ikävystynyt niiden kanssa räpeltämiseen mutta onneksi toistaiseksi ollaan sovussa asiasta, tietysti mä jättäisin nekin pois ja ottaisin vauvan tilalle :heart: mutta mies vaatii kuulemma hieman totuttelemista vielä sille asialle... Kondomeissa on sekin hyvä puoli, ettei lakanoita tartte vaihtaa joka päivä ;)
 
Eka rengas ollut nyt 2 viikkoa ja tänään lentää roskiin. Mulla sivuvaikutuksena aivan valtaisa valkovuoto ja kutina, varmaan johtuu juuri tuosta valkovuodosta. Hiivaa tämä ei ole. Mutta vaiva on nii rasittava että nyt riittää, ei ole kiva olla koko aikaa rätti housussa.
 
teela
itse olen käyttänyt nuvaringiä jo yli vuoden eikä pahempia ongelmia ole ollut. sitä ennnen käytin harmonet-pillereitä n. 5-vuotta ja niihin verrattuna elämä on yhtä juhlaa!

harmonettien kanssa ei varsinaisesti mitään ihmeempiä ongelmia ollut, mutta nyt vasta tajuan että älyttömät mielialavaihtelut ja masennuspuuskat johtuivatkin hyvin pitkälle varmaan niistä! Nyt renkaan kanssa välillä ehkä jotain pientä haavaumaa tulee, mutta silti olen erittäin tyytyväinen. koko luonteenikin on tasaantunut!

Renkaanhan saa ottaa silloin tällöin kolmeksi tunniksi pois, ja sitä lupaa tuleekin aina käytettyä. eli yhdynnän ajaksi rinkula pois. ei sitä välttämättä huomaisi, mutta yleensä se on jotenkin huonossa asennossa niin helpompi ottaa pois kuin koko ajan varoa että miten päin se siellä menossa on mukana! :LOL:
 
nuori neito
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.12.2005 klo 17:05 kuiva kirjoitti:
Keneltäkään ei löytynyt seuraavaa oiretta, joten löytyykö kohtalotovereita vai onko kyse jostain muusta...

Eli renkaan käytön aloittamisen jälkeen en kostu ennen seksiä yhtä helposti. Mieli kyllä tekee, mutta yhdyntä on aluksi hankalaa, kun paikat on ihan kuivat!

Ja mielialaan on kyllä vaikuttanut. Pinna välillä niin kireellä! Toivon, että mielialavaihtelut helpottavat...?!?
Aivan samaa täällä. kostuminen on todella nihkeää yleensä vaikka kuinka haluaisi juuri sillä hetkellä harrastaa seksiä. Taitaa olla parempi vaihtaa taas Yasmin-pillereihin. Vaihdoin koska unohtelu oli alituista(unohdin ottaa pillerin ajallaan) mutta nyt on käynyt niin että unohdin laittaa renkaan takaisin seksin jälkeen. Rengas on ollut poissa n.9 tuntia eli reilusti yliaikaa.

Tietääkö kukaan kuinka tarkkaa se kolmen tunnin-sääntö on? Eli että rengas ei saisi olla pois kuin alle kolme tuntia jotta teho ei vähene.

Pitää silti kylläkin varmaan käydä apteekissa hakemassa jälkiehkäisytabletit. Ihan varmuuden vuoksi.
 
Kovaa menoa
Meillä se rinkula oli miehen hepin juuressa,kun lopetettiin jumppa! Eikä ole ennen irronnut tai poistunut, pari kk on ollu käytössä ja yhden kerran mies tätä tapausta ennen tuntenut sen yhdynnässä. Mua se rinkula taitaa masentaa ja pötsikin paisunut, Taidan lopettaa sen käytön ja halutkin se vie. Kokeilen sitä Patentex ovalia.
 
tyytyväinen
Mulla ollut käytössä n. 9 kk ja olen tyytyväinen. Aiemmin vaivanneet hiivatulehdukset jääneet pois, limakalvot jotenkin "kestävämmät". Tosi kostea olo lähes aina. Menkat helpottuneet huomattavasti ja aiemmin vaivanneet yöhikoilut myös vähentyneet. Mies ei tunne yhdynnässä kuin joskus harvoin, ei kuulemma haittaa. En tunne rengasta itsekään ja jos tunnen niin vaan parantaa fiilistä kun "paikat täydemmät" ;-)

Ainoa huono puoli on se, että pitää muistaa ottaa pois ja laittaa uusi. Joskus otan pois 3-4 tunniksi, eikä ole vaikuttanut ehkäisytehoon.

Pinna meinaa joskus palaa ja jossain vaiheessa oli noita ongelmia enemmänkin, mutta ne on menneet ohi. Paljon tasapainoisempi olo on, jos pitää rengasta välillä pois. Paino noussut n. 2-3 kg, mutta se voi johtua muustakin elämäntapojen muutoksesta.

Minulle tosi sopiva vaihtoehto, koska pillerit ei käy mielealavaihtelujen takia. Hormoonikierukka ei sopinut, vaan aiheutti jatkuvia kipuja, joten kuparista en edes kokeile. Patentex Ovalit tosi sottaisia ja epävarmoja. Kondomien kanssa ei jakseta pelata, ne vie tuntoakin mieheltä. Ei jäänyt paljoa varteenotettavia vaihtoehtoja. Tämä on hyvä verrattuna keskeytettyyn yhdyntään ;)
 
Jaana-79
Minä olen myös Nuva Ringin käyttäjänä ollut liki 2v.

Alkuun ei ollu mitään oireita, kaikki oli hyvin, tunsin itseni tasapainoiseksi ja virkeäksi. Nyt, viimeisen puolen vuoden aikana olen saanut ihmeellisiä raivareita pienistäkin asioista, päänsärkyä, lihonut n. 8kg, turvotusta, aknea, pahoinvointia, huimausta, liekkö lievä verenpaineen laskukin tuosta johtuu, aina nimittäin lääkärit kehuneet verenpainetta...

Nyt ens viikolla lääkäriin, ajattelin vaihtaa, mut mihis vaihdat ku ei pillerit käy?! Kierukkaa ei voi ottaa, koska en ole niitä lapsukaisia viel tehnyt (liekkö pitäs ruveta tekemään =) ). Liekkö kellä mitä kokemuksia ehkäsylaastarista?
 
Itselleni ei ehkäisyrengas käynyt.. vei totaalisesti KAIKKI halut. ei hyvä.muuten ok.
Nyt käytän Evra- laastaria. rinnat on paisunut ja halut tallella. Ainut miinuspuoli on tietenkin laastarin paikallaan olo.. vähän kutittaa joskus, mutta siihen alkaa tottua, ei välttämättä käy herkempi ihoisille. :heart:
 
mulla ollu nuvaring käytössä nyt jo yli kaksi vuotta ja oon TODELLA tyytyväinen.Tuntuu et oon "aina valmiina" eli kosteusvoiteita ei tarvita,haluja huomattavasti enemmän kun pillereillä,kierukalla tai kortsulla,lisäksi se rinkula jumpsutaa ihanasti g-pisteeseen ja orkut on TAIVAAALLISIA mut on varmasti yksilöllistä mut mulle se oikea vaihtoehto!! :snotty:
 
On kiva kuulla et muilla on vastaavia ongelmia ton ehkäsyn suhteen. Itse olen kokeillu ainakin 5 pillereitä ja mikään ei tuota tulosta. Jotkut jättää menkat pois ja jotkut saa mut raivohulluks. Lopetin pillerit ja olo oli paljon parempi. Tulin kyllä raskaaksi mut hetki vaan ei ollut oikea. Nyt mietin vaan et mikä olisi se oikea ehkäisy mulle kun lääkärit yrittää tyrkyttää pillereitä ja itse en haluais, mut ei tuo renkaan kokeilukaan kuulosta mukavalle, kertomuksien perusteella. Koska itse olen vielä niin herkkä saamaan kaikkia vaikutuksia niin en usko et se toimis mulla. Mikähän avuks? Pitäskö yrittää päiviä laskee...?
 

Yhteistyössä