Eikö naiset kehtaa syödä toisten aikana vai olenko vai todella suuriruokainen?

  • Viestiketjun aloittaja "Syöppö"
  • Ensimmäinen viesti
"Jenis"
Mä olen pieneksi naiseksi todella suuriruokainen, mutta mä syönkin vain kerran päivässä itteni ähkyyn ja muuten ei sitten ookaan nälkä. Ihmisillä on erilaisia aineenvaihduntoja, mä en jaksa yhtään sitä 3h välein puputtamista.
 
Kehtaamisesta puheen ollen, mulle selvis vasta pari vuotta sitten että naiset ei sais syödä laskiaispullaa haukkaamalla, kun suu aukee liian isoksi ja näyttää siivottomalle :D Vaan se pitäs syödä veitsellä ja haarukalla nätisti.
 
Ilians
[QUOTE="Kerttuli";28315700]Pizzasta ei aina lähde edes nälkä. Mitään ähkyä en siitä saa.
Leipää menee päivässä 5-6palaa, hedelmiä 2-3, salaattia iso ruokalautasellinen; suklaata joka päivä 30-100g, jogurttia 1-2kpl, pähkinöitä, gojimarjoja, pulla ja sitten lounaaksi yleensä iso lauatanen kunkuroillaan työpaikan loukasruokaa. Tänään meni lasagnea, eilen makkarakastike ja 3 perunaa yms.
Kotona iso annos kotiruokaa päivälliseksi.
Iltapalana leipää, rahkaa yms.

En urheile, kävelylenkkejä teen koiran kanssa. 168cm ja vähän alle 60kg[/QUOTE]

Niin varmaan. Laskin huvikseni että nuo yhteensä tekisi noin 2500 kaloria ja tähän ei ole laskettu muun muassa mahdollisia leivänpäällyksiä kun et niitä maininnut. Energiantarpeesi on noin 2200 kaloria/vrk joten sano hyvästit kuudellekymmenelle kilolle.
 
"vieras"
Itse sitten olen pieniruokainen ja linnunluinen:) En ikinä jaksa syödä mitään ateriaa (siis hampurilaisateriaa tai pizzaa) loppuun. Mahani täyttyy tosi pienestä. Yhden perunan otan ruualla jos esim. makkarakastiketta jne. Tyttöni samanlainen ja tuo piirre on ärsyttävä kun tuntuu että täyttyy yhdestä suupalasta. Pitkä on ikäisekseen mutta todella siro ( erityisesti pisti silmään kun sovittelivat rannekoruja ystävänsä kanssa ja tytöllä puolta pienempi ranne), kai tuollainenkin asia periytyy...
 
"Kerttuli"
Niin varmaan. Laskin huvikseni että nuo yhteensä tekisi noin 2500 kaloria ja tähän ei ole laskettu muun muassa mahdollisia leivänpäällyksiä kun et niitä maininnut. Energiantarpeesi on noin 2200 kaloria/vrk joten sano hyvästit kuudellekymmenelle kilolle.
Leivällä käytän vain levitettä ja usein sipulia. En voi sietää mitään kinkkuja tms. Juustoa syön sellaisenaan joskus, mutta en paketista.

60kg olen painanut viimeiset 8v. Mä olen sitten ehkä niin kova touhaamaan, että kulutan juuri sen mitä syön. Urheile en, mutta esim. kotona häärään koko ajan jotakin, siivoan, järkkään, olen pihassa koirien kanssa, tänään pesin autot yms.
 
"vieras"
Ne esittää. Meillä on töissä yksi oikeasti aika lihava ( bmi ehkä 35) ja lihonut vuodenkin sisällä aika paljon.
Ikinä ei töissä ota hyväskää ja syö todella vähän ja sitten voi voivottelee miten kova ähky on.
Minulla bmi 40 enkä esitä. Syön PALJON herkkuja ja päivittäin, mutta töissä syön ihan normaaleja / pienehköjä aterioita. En siksi etten kehtaisi vaan siksi, että mulla ei ole aamupäivästä/lounasaikaa kovin nälkä vaan vasta illalla ja lisäksi siksi, että teen fyysisesti raskastatyötä ja jos söisin itseni ähkyyn olisi loppupäivän tosi hankala olla.
 
Mä vetoan aina siihen että ajattelen niin paljon että tartten paljon energiaa.
Kyllä menee helposti joku pitsa/ hamppariateria, parit piffit ja keko perunoita etc.
Ja bmi on 22.4..
Ennen lapsia se oli alle 16. Jotain hyötyä siis ollut lasten teosta.
 
"vieras"
Ite en syö koskaan itseäni ähkyyn, mut ei mul aterian jälkeen jää nälkäkään. Tänään söin esim. ruuaksi yhden lautasellisen kalakeittoa ja sen kanssa lasin maitoa. Aamupalaksi söin kaurapuuroa lautasellisen ja pistin sekaan 1 rkl kookosöljyä. Olen 158cm ja 52kg.
 
"saana"
Ikä kyllä vaikuttaa aineenvaihduntaan tosi paljon.Itse oon lihonut aina melko helposti, mutta kaverini ollut ns. läpipasko mallia. Eli syönyt tosi paljon, eikä näkynyt missään. Mutta kappas vaan kun 40 alkaa tulla mittariin alkoi näkyä ja nopeasti!
 
"vieras"
Noo, katsos, ihmiset on erilaisia. Mäkin olen hoikka, mutta en pysyis hoikkana ellen söis vähän. Koska olen tottunut syömään vähän tuo mahalaukku ei varmaan ole kovin suuri. Mulle riittää pizzasta pari siivua, puolesta tulee jo täysi olo, kokonaista en edes yritä ja olen muutenkin pieniruokainen. Herkkuja syön ehkä kerran viikossa ja tuota pizzaakin todella harvoin. Tuntemani lihavat joko ottavat avoimesti aina santsiannoksia jne. tai sitten syövät (naiset varsinkin) varsin vähän toisten nähden ja kotona alkaa jääkaapilla ravaaminen. Muutama pulskempi tuttu on sanonut ettei keksipaketti (!) illassa ole mitään, jäätelölitra menee tuosta vaan tai mieletön säkki irkkareita, mulle tulis aivan sietämättömän paha olla sillä syömisellä.
 
"sotanorsu"
Siis miten muka oikeasti hoikat normi painoiset voi syödä 4-5 tortillaa tai puolitoista pitsaa :O

Minulla on BMI juurikin tuon 35 hujakoilla ja oikeasti hyvä kun jaksan syödä kokonaisen normaalin kotipitserian pitsan, tortilloista jos oikeasti kova nälkä niin kaksi, ja kyllä väitä että mäkkärin bigmäkki ateriasta jää raskikset puolet syömättä koska se hamppari ja juoma on jo yksin niin iso.

Ehkä sitten esitän :O
Mutta tuoko on teillä normipainoisilla tai hoikilla keino psyä painossanne kun vedätte sen puolitoista pitsaa?
Ihan mielenkiinnosta, syöttekö te sitten enään koko päivänä mitään?


Myönnän että tulen herkutelleeksi liian usein, saatan ottaa kerran tunnissa voileivän, saatan siihen lisäksi ottaa mehua tai limua voi olla että napostelen vielä rusinoitakin jossakin välissä ym. Mutta vaikka kuinka pidän välillä tarkkaa ruokapäiväkirjaa ja syön sen 5kertaa päivässä välipaloineen en millään jaksa vetää 5 tortilaa peräjälkeen ym.

Vai oliko kyseinen ketju tarkoitettu että läskit tulisi kertomaan kuinka ne oikeasti mukamas siellä nurkantakana vetää ne 10 pitsaa vielä putkeen kun yksikin täytti josta mahdollisesti vielä jäikin,
toivottavastien sitten pilannut ketjuanne ;)
 
No sehän riippuu siitä, miten paljon on tottunut syömään. Jos syö tosi epäterveellisesti, mahalaukku voi olla pieni, mutta ihminen siinä ympärillä suurikokoinen.
Tää on ihan tosi. En oo lihonu määrällä vaan laadulla. Tortilloja ei tosiaan mahdu kun max 2kpl ja usein se yksi pizza jää kesken. En mä pysty kerralla vetämään suuria määriä, toisin kun mies, sekin on lihava.
 
Eikä herkkujakaan mee tyyliin jätskipaketti, ei pysty. Kilot ovat tulleet hitaasti vuosien aikana, ei ahmimalla ja kamalilla annosmäärillä. Eilen ei menny mitää herkkua ja silti riitti lounas ja töistä tultua päivällinen, ei edes lautastäysiä. Emme me kaikki isot ole mättäjiä.
 
lucifer
yleensä tilaan suoraan perhepitsan vain itselleni jos on kunnon nälkä ei se häviä silläkään. grillien annokset on pieniä eivätkä vie nälkää.
kotona pitää kokata kunnon annoksia koska meillä on koko porukka hyväruokaisia eli jos tekee neljälle ns. normaalit annokse riittää se miehelle tai minulle, ei puhettakaan että koko porukalle.
 
....
[QUOTE="Mindy";28315619]Se kotipizzan pizza on niin pieni, että se nyt olisi ihme, jos siitä ähkyn saisi.[/QUOTE]

Se on kyllä tosi pieni. Mutta ei siitä nälkä kuitenkaan jää. Työkavereiden kanssa (miehiä) ku käy kotipizzassa niin oikein hävettää ku itse hotkin sen pizzan hetkessä ja joutuu jäämään odottamaan ku he yrittävät niitä viimeisiä paloja saada syötyä :D

Enkä ole läski, BMI20.
 
"Juulianna"
Mä olen reilusti ylipainoinen, ylipainoa n.30kg, enkä todellakaan jaksa syödä neljää tortillaa tai kokonaista pizzaa! Kaksi tortillaa menee just ja just ja noin puolet pizzasta. En myöskään pysty syömään paketillista jäätelöä tai levyllistä suklaata kuten jotkut hoikat pystyvät tekemään. Pikaruokalassa jää aina osa ranskalaisista syömättä vaikkakin tuollaisissa syön todella harvoin.

Väärin toki syön kun kerran olen ylipainoinen, mutta en mä tuollaista pysty itseeni ahtamaan.
 
....
[QUOTE="Juulianna";28316201]Väärin toki syön kun kerran olen ylipainoinen, mutta en mä tuollaista pysty itseeni ahtamaan.[/QUOTE]

Miten sitten ylläpidät tuota ylipainoa? Syötkö sitten epäterveellisesti JOKA päivä? Joku syyhän tuohon on pakko olla. Vähänkö kuulostais helposlta laihduttaa jos on noin pieni ruokahalu.

Varmaan normaalipainoiset syövät kuitenkin suht harvoin sen 1,5 pizzaa tai suklaalevyn tms epäterveellistä.
 
Riippuu ihan päivästä, välillä en jaksa edes hesen juustoateriaa syödä loppuun :D Mut mä nyt en olekaan mikään pieni kokoinen silleen, että väite "hoikat syö enemmän" saattaa pitää paikkaansa.
 
Itsellä
Itse olen lyhyt ja lihon todella helposti. Varsinkin lasten jälkeen olen todella saanut taistella kilot pois. Ikä lähentelee uhkaavasti 30-vuotta ja sen kyllä huomaa aineenvaihdunnasta. Nyt olen saanut itseni totutettua sopiviin ruoka-annoksiin, millä paino pysyy sopivana. Ja itselleni, istumatyötä tekevälle, ne annokset on tosi pienet. Joten kyllä kun on tottunut syömään vähän se mahalaukku on myös pieni. Eli itsellä tulee tosi äkkiä ähky.
 
Mä en ole ikinä miettinyt, että paljon kehtaan syödä jonkun nähden, vaikka muut ihmiset on syömisieni määriä ääneen kauhistelleetkin.

Pystyn helposti syömään kerralla pellillisen pannaria, paketillisen Doris-keksejä, suklaalevyn, kilon karkkia, sipsipussillisen sipsiä tai vaikkapa 6 tortillaa.
Viime kesänä söin kerran 3/4 kermatäytekakusta yksin. :D

Mutta mä syön pannaria ja noita keksejä ehkä kaksi kertaa vuodessa, suklaata ehkä kerran kahdessa viikossa, karkkia kerran viikossa ja sipsiä ehkäpä kerran puolessa vuodessa.
Limua tai mehuja en juo, ainoastaan vettä ja joskus tosi harvoin maitoa. Leipää en myöskään syö, kuten en perunaakaan, enkä lihaakaan kuin ehkä 1-2krt/vko.
Todella isoja annoksia syön perusruokaakin (helposti pannullisen), mutta siitä suurin osa on vihanneksia/salaattia.

Ja ihan normaalipainoinen olen, juon paljon vettä ja kakka kulkee monta kertaa päivässä. :D
Syömisiäni vaan on ihmetelty aina, tai niitä määriä lähinnä.
 
Pupeltaen
Moni lihava syö lähes jatkuvasti jotain pientä. Ei ihme, jos pääaterioilla ei ole kunnolla nälkä. Hoikka on voinut olla 8 tuntiakin syömättä ennen tortilla- tai pitsamättöä, eikä ole jokapäiväistä, kuten tuo jatkuva pupellus.
 
"Juulianna"
Moni lihava syö lähes jatkuvasti jotain pientä. Ei ihme, jos pääaterioilla ei ole kunnolla nälkä. Hoikka on voinut olla 8 tuntiakin syömättä ennen tortilla- tai pitsamättöä, eikä ole jokapäiväistä, kuten tuo jatkuva pupellus.
En syö koko ajan jotakin pientä. Olen se joka tuossa aiemmin kirjoitti, että en pysty syömään neljää tortillaa kerralla.

Kyllä mä tiedän, että pitäisi syödä pienempiä ruoka-annoksia ja syödä enemmän kasviksia. Pitäisi myös kiinnittää huomiota syömieni ruokien kaloripitoisuuksiin. Annoskoot pääruuassa mulla monesti liian isoja ja syömällä enemmän salaattia yms. tilanne olisi parempi. Lisäksi pitäisi liikkua enemmän, että kuluttaisin sen mitä syön. Teoriatasolla tiedän miten laihtua, mutta motivaatiota ei ole.

Eli ei kannata olettaa ylipainoisen syövän koko ajan.
 
no tuota
[QUOTE="Syöppö";28315592]Joku väittää tulevansa yhdestä tortillasta ähkyyn. Mä syön neljä ja en saa ähkyä.
Kotipizzan normikokoinen pizzahan on sellanenkin pieni roiskis vain ja mä en saa yhdestä pizzasta mitään ähkyä. 1,5 pizzaa menee kevyesti.

Salaattia tonnikalalla ja raejuustolla menee lähes litran kippo helposti.
Normaaleja kiusaksia ruokalassa koko lautasellinen.

Aamulla pari leipää, hedelmä ja rahkaa ja töissä on klo 11 jo kova nälkä.

Pihvejä uppoaisi vaikka 5-6. Riisipuuroa pari lautasellista.

Mitat 162/52 eli ihan normaalikokoinen aikuinen.[/QUOTE]

Mä kyllä syön kans paljon ja olen ihan normaalikokoinen ihminen (paitsi nyt, kun raskaana, hahhah). Mulla on tuttuja naisia jotka a) syö kans paljon b)syö tosiaan kuin pienet piipertäjät. Meitä on niin monenlaisia!
 

Yhteistyössä