Elareista TAAS

  • Viestiketjun aloittaja etäisien puolesta
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 16:01 peuhu kirjoitti:
\Eroon tosiaankin tarvitaan kaksi ihmistä. Mutta ei se oikeuta toista suoraan sanottuna hylkäämään lapsiaan! Heidänkö vika se ero on? Valitettavan usein siitä miehestä ei sitten eron jälkeen muuta "iloa" olekaan kuin maksaa elareita, ainakaan lasten mielestä.
Täällä tuntuu olevan aika paljon sellaisia isiä jotka tuntuu hylkäävän lapsen eron jälkeen, mä en tunne yhtään sellaista mutta lastenkodin elämää sivusta seuranneena niin sellaisia vanhempia on aika paljon jotka hylkäävät tai huostaan otetaan lapset kuka mistäkin syystä ja naisten osuus on muuten nykyisin suuri niissä tapauksissa joissa ei pysty huolehtimaan lapsestaan( usein isä ei maisemissa).

Musta tuntuu että prosentuaalisesti laskettuna kuitenkin suurinosa vanhemmista on ihan kunnollisia ja haluaa viettää aikaa lastensa kanssa mutta jos etä ei syydä rahaa niin paljon kun lähi haluaa niin se ei mielestäni tarkoita sitä etteikö etä rakastaisi lastaan. :)

[/quote]

Juu, rahan syytäminen ei näytä sitä rakkautta. Mutta minun exäni kun ei näytä sitä mitenkään muutenkaan. Ja minä en halua että hän syytää rahaa niin paljon kuin haluan, mutta olishan se kiva jos joskus osallistuis joihinkin kuluihin (kuten esim. esikoisen opiskelukirjojen ja -tarvikkeiden ostoon) rahallisesti eikä selitä lapsille kun hän maksaa jo niiiiiiiiiin kauheesti äidille, ja mulle valittaa kun on niiiiiiiiiin paljon laskuja ja vaimokin joutu menemään jo töihin vaikkei lapsi ole vielä vuottakaan, unohti vaan mainita että soitteli siinä kahden viikon etelän lomalta :LOL: Mitään muuta en exältä halua, kuin että asettaisi edes joskus lapsensa oman napansa edelle, niin nämä minun kuin uuden onnensa kanssa hankitun.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 16:33 kyllästynyt kirjoitti:
kyllä elarien maksaminen on huolwhtimista!!! taas kyse siitä että isähän maksaa tietenkin kaiken ja äiti senkun vaan käyttää rahaa tekemättä itemitään!! ja niin miksöhän ne isät muuttaa aina monen sadan kilometrin päähän!! saadakseen elää omaa elämää ilman sitä exän hel.. vainoamista!!m iksi on niin #&%?$!* vaikeeta hyväksyä että se ex voi olla onellisempi jonkun muun kanssa ja haluata laspia tämän kanssa!! on tuo kateus ja katkeruus kovaa! oikeen tuo naurattaaa tuo tehtailla laspia!! ja nää äidit ei siis tee yhtään lapsia lisää!! ja parhammait koittaa maksattaa niitäkin exällään!! :kieh: :kieh: suosittelen aikamonelle äidille peiliin kattomista!! ja aika usein miks ei miehet on hae lapsia on ei jaksa sitä exän natkutusta ja mesommista lähentelyä ymm. ja kamalaa vielä kun lapset joutuu kattoos sitä touhua!!! mitenkähän vaikuttaa se sit lapsiin tai puhumattakaan se #&%?$!* mitä äiti selittää lapsille!! tai paras on mitä tiedän isä lahetteli lapsille lahjoja ym.. äiti pisti taksas ja selitti pokkana muksuille että isäpä ei teistä v'älitä ym.. tai meillä heittää roskiin estää soittamisen yhteyden pidon ym.. ja samaa lapsille isi ei välitä teistä vaan nykeisetä perheestään!! onko se miehen onnelisuus tai että hän pääse elämässään eteenpäin noin kamalaa!!
on tottä myös se että on huonoja isiä mutta yhtä paljon on niitä äitejäkin!! :kieh:
Kerros mulle sit et miks mun exä ei ota lapsia ku tosi harvoin, tapaamisilla ei tarvitse edes puhua mun kanssa puhelimessa kun lapset sopivat niistä isänsä kanssa ja matkustavat niihin junalla.
 
vieras yh
Niin siis toi piikki oli tarkotettu "kyllästyneelle" että vaikka olet kuinka kiihtyneessä tilassa, niin yritä nyt hyvä ihminen löytää ne oikeat näppäimet sieltä näppäimistöstäsi. Kamalaa lukee kun ihminen ei osaa kirjoittaa....

vai ootko joku venakko ?
 
ihan sama juttu
Lainaus:

Kerros mulle sit et miks mun exä ei ota lapsia ku tosi harvoin, tapaamisilla ei tarvitse edes puhua mun kanssa puhelimessa kun lapset sopivat niistä isänsä kanssa ja matkustavat niihin junalla.


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Mäkään en ole koskaan "tiellä" kun (tai pikemmin JOS) exä ottaa lapset, sopivat täysin keskenään tapaamiset ja ilmoittavat (lapset) mulle millon menevät, joten ei tartte musta exän todellakaan "kärsiä".. En ole koskaan mitään vaatinut "ylimääräistä, olen vaan odottanut että millon maksaa millon ei...perään en todellakaan soittele...pedatkoot mun puolestani "onneaan" ihan missä vaan ja ihan kenen kanssa tahansa..
Typeriä noi "kyllästyneiden" mielipiteet.... :eek: :eek:
 
kyllästynyt
niimpä.. väitän että on ihan varmasti jokin syy miksi isät eivä hae lapsiaan!! tuskin kukaan välinpitämättömyydestä!! ja jos ei hae niin ei hae!!! ja anteeksi kamalasti virheet! niitä tulee kun kaksi tenavaa pyörii tässä ja säätää!! ja en todellakaan ole venakko ite taidat olla.. ja meillä on myös yks syy pitkä haku matka muiden lisäks eipä paljon ajella 300km joka toinen viikonloppu!! enpä yhtään ihmettele että yhoita on noin paljon ei kukaan halua tuollaisia katkeria nalkuttajia ja rahaan perään vinkujia!!! olisitte tyytyväisiä että suomessa on näin hyvät tuet!! monessa muussa maassa ei todellakaan ole!!! ja on selvää etä isälle ikävä kyllä tulee uudet kuviot toisen perheen myötä sille ei vaan voi mitään... tulee uusi elämä ja totta pakostakin edellisen liiton lapset jää vähemmmälle. näin tuskin olisi jos lapset asuisivat isällä todennäköisesti äidillä olisi se tilanne...!! miksi näitä on niin vaikea hyväksyä!! miski pitää natkuttaa samoista asioista!! ne ovat sellasia joille ei voi mitään ja on vaan elettävä!!! ja olisitte tyytyväsiä että lapset ovat teillä!!!
 
ja taas alkaa vit.. ja naljailu kun ei osata enää vastata asialliseti kun joku heittää hiukan kommettia yhoille ja heidän touhuille! ei kestetä minkään laista kommenttia vaan aletaan ihan älyttömistä kun kirjoitusvirheistä tai et miks just mun mies ei hae laspia ym!! eikös sun se ite pitäis tietää!!! ei jonkun joka antaa omaa kommenttiaan!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 17:39 kyllästynyt kirjoitti:
niimpä.. väitän että on ihan varmasti jokin syy miksi isät eivä hae lapsiaan!! tuskin kukaan välinpitämättömyydestä!! ja jos ei hae niin ei hae!!! ja anteeksi kamalasti virheet! niitä tulee kun kaksi tenavaa pyörii tässä ja säätää!! ja en todellakaan ole venakko ite taidat olla.. ja meillä on myös yks syy pitkä haku matka muiden lisäks eipä paljon ajella 300km joka toinen viikonloppu!! enpä yhtään ihmettele että yhoita on noin paljon ei kukaan halua tuollaisia katkeria nalkuttajia ja rahaan perään vinkujia!!! olisitte tyytyväisiä että suomessa on näin hyvät tuet!! monessa muussa maassa ei todellakaan ole!!! ja on selvää etä isälle ikävä kyllä tulee uudet kuviot toisen perheen myötä sille ei vaan voi mitään... tulee uusi elämä ja totta pakostakin edellisen liiton lapset jää vähemmmälle. näin tuskin olisi jos lapset asuisivat isällä todennäköisesti äidillä olisi se tilanne...!! miksi näitä on niin vaikea hyväksyä!! miski pitää natkuttaa samoista asioista!! ne ovat sellasia joille ei voi mitään ja on vaan elettävä!!! ja olisitte tyytyväsiä että lapset ovat teillä!!!
Mulle se on aivan sama, vaikka exä heittäis veivinsä, ei nappais pätkääkään! Mutta kun se satun olemaan minä, joka olen kaiken sen isäikävän nähnyt, nähnyt miten isä tuottaa pettymyksen toisensa jälkeen, lohduttanut ja yrittänyt selitellä isän puolesta! Ei mullakaan nuo edellisen liiton lapset ole jääneet yhtään sen vähemmälle vaikka ovatkin saaneet pikkusisaruksia, mikä #&%?$!* siinä on että se on täysin hyväksyttävä selitys jos isä "unohtaa" lapsensa uuden onnen ja tämän kanssa tehtyjen lasten myötä??? Mun arvomaailmassa tollanen äijä ei ole edes MIES.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 17:43 vieras kirjoitti:
ja taas alkaa vit.. ja naljailu kun ei osata enää vastata asialliseti kun joku heittää hiukan kommettia yhoille ja heidän touhuille! ei kestetä minkään laista kommenttia vaan aletaan ihan älyttömistä kun kirjoitusvirheistä tai et miks just mun mies ei hae laspia ym!! eikös sun se ite pitäis tietää!!! ei jonkun joka antaa omaa kommenttiaan!!
Aattelin jos tää kyllästynyt olis sen tiennyt, kun ainoa syy siihen ettei mies pidä lapsiinsa yhteyttä on se kauhee ja vit.tumainen ex akka. Minä en tiedä miksi minun exäni on sellainen munaton nahjus kuin on :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 18:05 vierailija kirjoitti:
kuten täällä on moni muukin jankuttanut... niin tuskin syy on unohtaminen vaan joku iham muu voi olla monia!! täällä ei vaan muu tunnu kelpaavaan on niin kiva päästä haukkumaan sitä exää...
No kerro mulle mikä on hyvä syy että voi ns. unohtaa ja hylätä lapsensa! Minä en pysty kuvittelemaankaan sellaista tilannetta että itse niin toimisin.
 
itsekkin ollut yh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 17:28 ihan sama juttu kirjoitti:
Typeriä noi "kyllästyneiden" mielipiteet.... :eek: :eek:
Ei todellakaan ole typeriä!!! Vaan niissä on ajattelemisen aihetta kaikille katkerille, jätetyille exille!!! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 18:26 itsekkin ollut yh kirjoitti:
\Ei todellakaan ole typeriä!!! Vaan niissä on ajattelemisen aihetta kaikille katkerille, jätetyille exille!!! =)
hyvää varmaan noin nyxien sanoa!!

Eräs ex jolla ei valittamista ex.nyxästä:) Itse asiassa hänen kanssaa asioista sovin ja oon kyl hyvissä väleissä ex nikin kanssa:) käyvät jopa yhdessä heidän lapsen kanssa meillä pojan synttäreillä.

 
eräs uo
\ihan näin "ulkopuolisena", pakko osllistua, sen verran "fiksu uo", että rupes ottaan pattiin urakalla...Onneksi sinä uo et ole minun ex-miehen uo (tai älystä päätellen voisit ollakin..sori, ilkeetä..oli pakko..), koska sinulla olisi mennyt siellä oikeudessa herne syvälle.Meillä nimittäin kyllä NOUSI elarit, ja ihan kivasti! Ettei kannataisi kovin ruveta kanssa sisaria neuvomaan, pikka voi vaikka osua omaan nilkkaan.Toivottavasti uusi onni kestää, muttei niin älä sitten ainakaan tule ruikuttamaan(tosin sullahan on se miehen omaisuus takanasi..)Minä onneksi pärjään TOSI hyvin, ja koko omaisuuteni OLEN ITSE hankkinut, siihen ei miestä tarvita (vinkki..)

[/quote]

Mikä sinua ottaa päähän?? Sekö ajatus, ettei mieheni suostunut maksamaan exälleen enemmän elareita vaan laittoi exänsä ruotuun. Vai sekö että etälapset viihtyvät meillä hyvin, saavat meillä & meiltä yllinkyllin aikaa, rahaa, rajoja ja rakkautta. Joten tulevaisuus näyttää vielä ruusuisemmalta kun uskon että he tulevat muuttamaan meille pysyvästi asumaan. Meillä kaikki lapset ovat etusijalla, muttei todellakaan exä. Yhteiskunta on muuttunut siinä määrin, että etäisällä alkaa olla enemmän sananvaltaa eikä vain maksuvelvotteita. Minä en tunne yhtään etäisää, joka EI halua tavata lapsiaan säännöllisesti, joka EI halua omien lastensa parasta.

Mitä omaisuuteemme tulee, se on nykyisin minun nimissäni. Näin ollen pidämme huolen, että se myös säilyy meillä sekä kaikki lapsemme saavat heille kuuluvan siivun ilman että exä saa näppinsä väliin. Omaisuudesta vielä, mieheni hyötyi (ja näin ollen hänen lapsensakin) tästä meidän keskinäisestä testamentista, sillä minun osuuteni oli jo aiemmin suurempi kuin mieheni. Papereissa on ehto myös eron tullessa, joten mieheni ei menetä minulle siirrettyä omaisuuttaan.

En jaksa uskoa, että teillä on elarit NOUSEET oikeudessa ja kivasti. Se ei ole enää nykyaikana mahdollista, sillä enää ei elareita lueta suoraan 10 % isän tuloista. Lapselle ei tarvitse suoda samaa elintasoa kuin parisuhteessa. Elatusvelvollisia ovat sekä isä että äiti. Keskimääräinen elatustuki lapsesta on noin 130 e/kk. Mieheni teki erittäin viisaasti hankkimalla asiaan vihkiytyvän asianajajan, joka selvitti meille & exälle oikeudessa mikä on jokaisen vanhemman velvollisuus ja vastuu. Meidän tapauksessa asia päättyi hyvin, kukaan ei kärsi (exää ei lasketa :)

Yhä edelleenkin ihmettelen, mikä meidän tapauksessamme harmittaa teitä??? Lapset ovat etusijalla ja heillä kaikki on hyvin.
 
Minusta tuntuu, että tämä uo on katkera exille ja etenkin sellaisille, jotka pärjäävät eron jälkeen hyvin taloudellisesti ja muutenkin.

On se niin kauheeta, jos joku exä ei eläkään sosiaalituen avulla jossain vuokrakasarmissa minimitoimeentulon rajoilla. Ihan hirveetä, jos joku voi jopa pitää lapsillaan vakuutuksia ja lapset pääsevät harrastamaan! Saavat jopa uusia vaatteita. Heti elarit alemmas, että ei tule toistumaan! Taas riistetään etä-isää!

Ainakin sitten, jos mies tekee uuden onnen kanssa lapsia, pitää exän siinä tapauksessa myydä asuntonsa (jossa asuu "entisten" lasten kanssa) ja muuttaa vuokralle nauttimaan asumistukea ja ostaa lasten vaatteet kirppikseltä, irtisanoa vakuutukset ym. jotta miehen elarit voidaan pienentää että miehen uusi perhe voi ostaa isomman omistusasunnon ja isomman auton (tai toisen auton). Tuon uuden onnen logiikalla juurikin näin??

Onko se mustasukkaisuus miehen entisestä elämästä noin kova?

Ei ole rassu tullut ajatelleeksi, että joku mies ehkä sentään ei halua riistää lapsiltaan elintasoa aivan täysin vaikka lasten äidistä eronnut onkin ja suostuu maksamaan yli minimielarin. On ne hänen lapsiaan eron jälkeenkin, vaikka olisi uusiakin lapsia.

Vaikea varmaan myös käsittää, että joku exä oikeesti käy myös töissä, nauttii hyvää palkkaa ja omalta osaltaan osallistuu lasten elatukseen rahallisesti vielä enemmän kuin elareita maksava mies. :LOL: :LOL:
 
siis mitä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 14:16 Peppari kirjoitti:
En tunne ainuttakaan äitiä joka olisi jättänyt lapsensa saadakseen viettää aikaa uuden onnen kanssa.

Joo ja olen samaa mieltä ettei elarit ole huolehtimista, eritoten jos ne maksaa kaupunki joka sitten yrittää periä niitä "isältä" takaisin.
Tuolla logiikalla äiti, joka on työttömänä tai hoitovapaalla (rahat yhteiskunnan kassasta) ei rakasta eikä huolehdi lapsestaan, vaikka ostaa maksaa ja kustantaa lapselleen kaikenlaista mitä arjessa tarvitaan??

Eikä työssäkäyväkään äiti huolehdi lapsestaan, vakka miten lähivanhempi on, koska rahalla hankittu ei ole huolehtimista. ??

Mitä se huolehtimininen sitten on?
Käytännön hommiako? harrastukseen kuskaamista? Koululäksyn tarkistamista? lääkärissä käyntiä?
- no, etä vanhempi ei näihin voi osallistua, vaikka haluaisikin, koska arki ja nämä asiat hoituvat sen lähin kauttà.

Miten se etä sitten huolehtii lapsesta, että se kelpaisi lähille - äidille???
 
etäisien puolesta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2006 klo 13:53 Peppari kirjoitti:
no eikö äiti saa asua lasten kanssa omistusasunnossa josta maksaa lyheenystä?
Kun siinä kuitenkin maksaa jotain mikä jää juuri niille lapsille.

Aina vaahdotaan että etäisän luona on huone poikineen, mutta en tiedä yhtään perhettä jossa olisi kokonainen huone vain lapsen 2krt/kk vierailua varten.

Jokainen saa asua missä lystää, mutta jos ei ole varaa, jos rahat ei riitä, niin eikö silloin pitäisi miettiä muutakin ratkaisua kuin sitä että kerrotaan lapsille, miten rahaa ei ole raha ei riitä ja syynä on isi, joka ei maksa tarpeeksi (???) vaikka maksaa tuloihinsa nähden ihan hyvin.

Ei meilläkään ole kokonaista omaa huonetta viikonloppulapsille, ihan niin isoon asuntoon meillä ei ole varaa - että kaksi huonetta olisi tyhjillään ja käytössä vain 4 pv / kk !! Heillä on yhteinen huone.
 
Voi jessus näitä juttuja taas. Kun täysin erilaisissa tilanteissa elävät ihmiset solvaavat toisiaan omista lähtökohdistaan...
Yrittäkää nyt ymmärtää, että on isiä, jotka eivät vaan välitä. On isiä, jotka välittävät, mutta exille ei riitä mikään. On exiä, jotka ovat reiluja. On katkeria uusia ja entisiä. Ja aika paljon niitä, joilla ihan oikeasti on aihetta valittaa, vaikka ehkä juuri SINÄ et sitä halua ymmärtää, kun oma tilanteesi on päinvastainen. Tsemppiä kaikille. Ja kukkia niille exille ja nykyisille, jotka osaavat toimia asiallisesti.
 
etäisien puolesta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 11:18 Manna kirjoitti:
Minusta tuntuu, että tämä uo on katkera exille ja etenkin sellaisille, jotka pärjäävät eron jälkeen hyvin taloudellisesti ja muutenkin.

On se niin kauheeta, jos joku exä ei eläkään sosiaalituen avulla jossain vuokrakasarmissa minimitoimeentulon rajoilla. Ihan hirveetä, jos joku voi jopa pitää lapsillaan vakuutuksia ja lapset pääsevät harrastamaan! Saavat jopa uusia vaatteita. Heti elarit alemmas, että ei tule toistumaan! Taas riistetään etä-isää!

Ainakin sitten, jos mies tekee uuden onnen kanssa lapsia, pitää exän siinä tapauksessa myydä asuntonsa (jossa asuu "entisten" lasten kanssa) ja muuttaa vuokralle nauttimaan asumistukea ja ostaa lasten vaatteet kirppikseltä, irtisanoa vakuutukset ym. jotta miehen elarit voidaan pienentää että miehen uusi perhe voi ostaa isomman omistusasunnon ja isomman auton (tai toisen auton). Tuon uuden onnen logiikalla juurikin näin??

Onko se mustasukkaisuus miehen entisestä elämästä noin kova?

Ei ole rassu tullut ajatelleeksi, että joku mies ehkä sentään ei halua riistää lapsiltaan elintasoa aivan täysin vaikka lasten äidistä eronnut onkin ja suostuu maksamaan yli minimielarin. On ne hänen lapsiaan eron jälkeenkin, vaikka olisi uusiakin lapsia.

Vaikea varmaan myös käsittää, että joku exä oikeesti käy myös töissä, nauttii hyvää palkkaa ja omalta osaltaan osallistuu lasten elatukseen rahallisesti vielä enemmän kuin elareita maksava mies. :LOL: :LOL:
Minulleko vastasit??
Pieleen meni sinun arvailusi.
En ole kateellinen enkä katkera tai mustasukkainen.
Olen itsekin eronnut ja ollut yh, kituuttanut pienillä tuloilla jne.
Nyt kun lapseni ovat aikusia, heillä ei vieläkään ole käsitystä siitä, miten tiukoilla olin henkisesti ja taloudellisesti. Onnistuin siis siinä, etten vyöryttänyt lasteni päälle taloudellista ahdinkoani.

Mieheni ex ei ole hyvätuloinen, eikä tunnu selviävän asuntolainoistaan, lapset ovat ainakin huolissaan että miten äiti pärjää. Minusta alakouluikäisten ei kuuluisi tietää tämmösistä asioista mitään, mutta nämä lapset tietävät. Ja paljon.
Minä olen vihainen siitä tavasta millä lasten lähi, miehen ex, kohtelee lapsiaan ja miten hän mitätöi heille heidän isäänsä vain siksi, että hän itse inhoaa tätä, - miten hän syyttää katkeruuttaan ja vihaansa lapsiin ja lasten kautta, hän on katkera erosta, jonka itse halusi ja sai.

En ole mustasukkainen miehen entisestä elämästä sen verran suljettua elämää - tynnyrissä elettyä elämää - se on ollut ja on edelleenkin. Minullakin on ollut oma elämäni ennen nyxää.

On ne lapset mieheni lapsia eronkin jälkeen, kun se lähiäiti vaan myös hyväksyisi sen. Eikä yrittäisi rajata isää kokonaan ulos lasten elämästä ("mitä sä siellä isälläsi käyt, kun ei NNN.kään lapsi käy" : "sen ja sen ikäisenä teidän ei enää tarvitse mennä isällenne" - ja lapset tulevat ja ovat kuitenkin mielellään..

Luit tai ymmärsit väärin kirjoitukseni, tämä etäisä osallistuisi mielellään lastensa elämään, mutta nimenomaan lasten. Ei exän.
Mutta kun ei se kelpaa lähille;: ei huoli mitään mikä lapselle annetaan tai kohdennetaan tai maksertaan, rahana haluaa.

Olen kuitenkin sitä mieltä edelleen, että jos ei ole varaa ylläpitää autoa, jos ei ole varaa maksaa asuntolainoja, pitää miettiä näitä asioita uudelleen, tarvittaessa laittaa auto seisontaan / luopua siitä (pk-seutu, julkiset menee vierestä joka suuntaan), muuttaa halvempaan, hankkia paremipalkkainen työ. Mutta exä ei ole se, joka kustantaa nämä.

Lastenvalvojat ovat sanoneet, että jos elatusvelvollinen, isä, ottaa vuorotteluvapaan, se ei ole mikään syy elatusmaksujen alentamiselle. Isä on tiennyt mihin ryhtyy, lasten elintasoon se ei saa vaikuttaa.

Jokainen yh-lähiäiti tämän ymmärtää, eikö vaan?!

Jos siis vastaavasti lähiäiti jää vuorotteluvapaalle tai aloittaa opiskelut, ei tämä ole mikään syy että etäisän pitäisi maksaa enemmän elatusmaksuja. Lasten lähiäiti on päätöksensä tehdessään tiennyt että talous tiukkenee.

Kirpparivaatteissa muuten kulkee meidän yhteinen pieni.
Alennuskopasta olen omillenikin ostanut, mutta myös muiden hankkimat ovat kelvanneet, en ole lähettänyt takaisin jos lapsille on hankittu ja lapsi itse tykännyt. - en ole laittanut takaisin vaikka lapsi ei olisi tykännytkään, on jäänyt vaan käyttämättä, onhan kuitenkin ajatus ollut kaunis, tarkoitus hyvä.

Ja minua harmittaa, että miehen etälapset kulkee semmosissa ryysyissä missä kulkevatkin, eikä äiti huoli uusia, isän hankkimia vaatteita, vaan haluaa että ne lapset näyttää ryysyläisiltä ja näin olleen äiti siis haluaa että lapset näyttää ryysyläisiltä.

Tämän ketjun tarkoitus oli kyllä avartaa näkemystä että ei ne kaikki etäisät jätä huolehtimatta, vaan huolehtisi enemmänkin jos annettaisi, mutta menikin uo:n haukkumiseksi, Miksi pitää aina kertoa koko elämäntarina ennenkuin osataan nähdä toisen tilanteeseen ???
 
Kommenttini oli tarkoitettu lähinnä tälle "eräs uo"-tittelillä kirjoittavalle... kovin oli katkera ja vihamielinen hänen kirjoituksensa.

Totta on, että niin lähi- kuin etävanhempiakin on moneen junaan. Siksi on mielestäni ärsyttävää yleistää kaikki samaan kastiin kuuluviksi vain sen vuoksi, että ovat samassa elämäntilanteessa.

Tunnen etäisiä, jotka välittävät. Ystäväpiiriini kuuluu myös yh-isä, jonka lasten äiti lähti toisen miehen matkaan ja jätti lapset isän luo. Valitettavasti tunnen myös näitä isiä, joita eivät heidän lapsensa voisi vähempää kiinnostaa.

Sitten on näitä toisten rahoilla eläviä naisia ja miehiä, jotka tekisivät niin varmaankin elämäntilanteesta riippumatta. Tässä maassahan ei aina työnteko kannata, jos saat vastaavan rahan/elintason muutoinkin erilaisten tukien muodossa.

:flower: kaikille välittäville etäisille ja etä-äideille sekä eritoten yksinhuoltajille, jotka pärjäävät omillaan taloudellisesti ja henkisesti piittaamattomista etäisistä huolimatta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 12:36 Manna kirjoitti:
Kommenttini oli tarkoitettu lähinnä tälle "eräs uo"-tittelillä kirjoittavalle... kovin oli katkera ja vihamielinen hänen kirjoituksensa.

Totta on, että niin lähi- kuin etävanhempiakin on moneen junaan. Siksi on mielestäni ärsyttävää yleistää kaikki samaan kastiin kuuluviksi vain sen vuoksi, että ovat samassa elämäntilanteessa.

Tunnen etäisiä, jotka välittävät. Ystäväpiiriini kuuluu myös yh-isä, jonka lasten äiti lähti toisen miehen matkaan ja jätti lapset isän luo. Valitettavasti tunnen myös näitä isiä, joita eivät heidän lapsensa voisi vähempää kiinnostaa.

Sitten on näitä toisten rahoilla eläviä naisia ja miehiä, jotka tekisivät niin varmaankin elämäntilanteesta riippumatta. Tässä maassahan ei aina työnteko kannata, jos saat vastaavan rahan/elintason muutoinkin erilaisten tukien muodossa.

:flower: kaikille välittäville etäisille ja etä-äideille sekä eritoten yksinhuoltajille, jotka pärjäävät omillaan taloudellisesti ja henkisesti piittaamattomista etäisistä huolimatta!
Tässäpä oli paljon asiaa jotka minä myös allekirjoitan ja miten minä myös ajattelen. =)
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 17:16 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 16:01 peuhu kirjoitti:
\hylkäävät tai huostaan otetaan lapset kuka mistäkin syystä ja naisten
Juu, rahan syytäminen ei näytä sitä rakkautta. Mutta minun exäni kun ei näytä sitä mitenkään muutenkaan. Ja minä en halua että hän syytää rahaa niin paljon kuin haluan, mutta olishan se kiva jos joskus osallistuis joihinkin kuluihin (kuten esim. esikoisen opiskelukirjojen ja -tarvikkeiden ostoon) rahallisesti eikä selitä lapsille kun hän maksaa jo niiiiiiiiiin kauheesti äidille, ja mulle valittaa kun on niiiiiiiiiin paljon laskuja ja vaimokin joutu menemään jo töihin vaikkei lapsi ole vielä vuottakaan, unohti vaan mainita että soitteli siinä kahden viikon etelän lomalta :LOL: Mitään muuta en exältä halua, kuin että asettaisi edes joskus lapsensa oman napansa edelle, niin nämä minun kuin uuden onnensa kanssa hankitun.
Mun mielestä kyllä jokaisen etä vanhemman pitäisi haluta tavata lapsiaa säännöllisesti, se on juuri sitä välittämistä, onneksi meidän tuttava piirin etä isät ja äidit tapaa lapsiaan usein.

Siitä rahasta kuitenkin vielä kommentti :ashamed: . Etä vanhemman ei tarvitse antaa elatusmaksujen lisäksi rahaa mihinkään muuhun vaikka se kuinka väärältä susta saattaakin tuntua ja ymmärrän myös sinun näkö kannan asiaan ja omilla rahoillaan saa myös matkustaa ihan vapaasti. Ymmärrän kyllä että susta tuntuu pahalta kun toinen löhöää etelässä ja sinä kituuttelet lapsen kirja laskujen kanssa mutta sillekkään vaan ei voi mitään.Toivon sulle hyvää jatkoa ja jaksamista lasten kanssa :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 16:27 peuhu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 17:16 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 16:01 peuhu kirjoitti:
\hylkäävät tai huostaan otetaan lapset kuka mistäkin syystä ja naisten
Juu, rahan syytäminen ei näytä sitä rakkautta. Mutta minun exäni kun ei näytä sitä mitenkään muutenkaan. Ja minä en halua että hän syytää rahaa niin paljon kuin haluan, mutta olishan se kiva jos joskus osallistuis joihinkin kuluihin (kuten esim. esikoisen opiskelukirjojen ja -tarvikkeiden ostoon) rahallisesti eikä selitä lapsille kun hän maksaa jo niiiiiiiiiin kauheesti äidille, ja mulle valittaa kun on niiiiiiiiiin paljon laskuja ja vaimokin joutu menemään jo töihin vaikkei lapsi ole vielä vuottakaan, unohti vaan mainita että soitteli siinä kahden viikon etelän lomalta :LOL: Mitään muuta en exältä halua, kuin että asettaisi edes joskus lapsensa oman napansa edelle, niin nämä minun kuin uuden onnensa kanssa hankitun.
Mun mielestä kyllä jokaisen etä vanhemman pitäisi haluta tavata lapsiaa säännöllisesti, se on juuri sitä välittämistä, onneksi meidän tuttava piirin etä isät ja äidit tapaa lapsiaan usein.

Siitä rahasta kuitenkin vielä kommentti :ashamed: . Etä vanhemman ei tarvitse antaa elatusmaksujen lisäksi rahaa mihinkään muuhun vaikka se kuinka väärältä susta saattaakin tuntua ja ymmärrän myös sinun näkö kannan asiaan ja omilla rahoillaan saa myös matkustaa ihan vapaasti. Ymmärrän kyllä että susta tuntuu pahalta kun toinen löhöää etelässä ja sinä kituuttelet lapsen kirja laskujen kanssa mutta sillekkään vaan ei voi mitään.Toivon sulle hyvää jatkoa ja jaksamista lasten kanssa :hug:
Näinhän se menee, etälle elatusmaksun lisäksi rahallinen (tai mikään muukaan) osallistuminen on täysin vapaaehtoista. Lähi sen sijaan repii sitten vaikka persnahastaan rahat vaikka niihin koulukirjoihin, elää sitten itse sen verran pienemmällä jonkin aikaa. Ei mahda mitään, koitetaan kestää vaikka ohimossa toisinaan kiristääkin =)
 
Ihmettelen
Tuntuu todella ihmeelliseltä, että vaikkapa 118 eurolla/lapsi pääsee eroon koko entisestä elämästä ja lapsista. Eli voisi vaan surutta jättää lapset toisen vanhemman huollettavaksi ja ns. aloittaa alusta leikkimään kotia. Ei tarttis edes nähdä ja ajatella niitä "entisiä" lapsia. Pärjätkööt se lähivanhempi miten parhaaksi näkee tai olkoon pärjäämättä, ei kiinnostaisi.

Itse voisi vaan olla ja elellä uusiosinkkuna railakasta elämää ja tulla ja mennä miten huvittaa. Siis jos ei haluaisikaan uutta perhettä perustaa. Voisi harrastaa ja matkustella ja tehdä muutenkin mitä lystää eikä tarvitsisi ajatella lastenhoitoa, sitä onko lapsille ruokaa, koulukirjoja tms. Voi kun kuulostaa helpolta.

En voisi itse ikinä tehdä noin, vaikka joskus esimurkkuikäisen kanssa taistellessa mielessä käykin tuhannesosasekunnin ajan. Että veisi muksut isälle, pistäis oven kiinni ja maksaisi sen 118 ?/kk/lapsi. Pitäkööt hyvänänsä. En vaan voisi tehdä niin, sillä rakastan lapsiani enemmän kuin elämää ja oikeasti en voisi ikinä hylätä heitä.

Monikin isä kuitenkin tekee kutakuinkin noin, eikä sitä pidetä mitenkään ihmeellisenä. Päinvastoin, isä saa ymmärrystä ja päänsilittelyä osakseen. Sillä oli varmaan niin kauhea ja v.mäinen exä, joka riisti häneltä lapset ja perheen. Että on ihan ok, että ei ole lasten kanssa tekemisissä eikä tarvii maksaa enempää kuin minimin, kun se exä on vaan rahanahne ja muutenkin inhottava ihminen.

Joku äiti jos toimisi noin, niin luuletteko että ymmärrystä tulisi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 11:05 Ihmettelen kirjoitti:
Tuntuu todella ihmeelliseltä, että vaikkapa 118 eurolla/lapsi pääsee eroon koko entisestä elämästä ja lapsista. Eli voisi vaan surutta jättää lapset toisen vanhemman huollettavaksi ja ns. aloittaa alusta leikkimään kotia. Ei tarttis edes nähdä ja ajatella niitä "entisiä" lapsia. Pärjätkööt se lähivanhempi miten parhaaksi näkee tai olkoon pärjäämättä, ei kiinnostaisi.

Itse voisi vaan olla ja elellä uusiosinkkuna railakasta elämää ja tulla ja mennä miten huvittaa. Siis jos ei haluaisikaan uutta perhettä perustaa. Voisi harrastaa ja matkustella ja tehdä muutenkin mitä lystää eikä tarvitsisi ajatella lastenhoitoa, sitä onko lapsille ruokaa, koulukirjoja tms. Voi kun kuulostaa helpolta.

En voisi itse ikinä tehdä noin, vaikka joskus esimurkkuikäisen kanssa taistellessa mielessä käykin tuhannesosasekunnin ajan. Että veisi muksut isälle, pistäis oven kiinni ja maksaisi sen 118 ?/kk/lapsi. Pitäkööt hyvänänsä. En vaan voisi tehdä niin, sillä rakastan lapsiani enemmän kuin elämää ja oikeasti en voisi ikinä hylätä heitä.

Monikin isä kuitenkin tekee kutakuinkin noin, eikä sitä pidetä mitenkään ihmeellisenä. Päinvastoin, isä saa ymmärrystä ja päänsilittelyä osakseen. Sillä oli varmaan niin kauhea ja v.mäinen exä, joka riisti häneltä lapset ja perheen. Että on ihan ok, että ei ole lasten kanssa tekemisissä eikä tarvii maksaa enempää kuin minimin, kun se exä on vaan rahanahne ja muutenkin inhottava ihminen.

Joku äiti jos toimisi noin, niin luuletteko että ymmärrystä tulisi?
Ihan samaa ihmettelen minäkin! Ja ihmettelen sitäkin, miten veemäinen sen exän pitää olla, ettei sen takia pysty lapsiaan tapaamaan? Mua ei ainakaan yksikään veemäinen exä pystyis estämään tapaamasta lapsiani, ei ainakaan sillä veemäisyydellään.
 

Yhteistyössä