***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Ääh, lisää stressiä täällä :| Käytin isompia lapsia päivystyksessä kun pienemmällä ollut sahaavaa kuumetta jo 8. vrk. Isommalla oli eilen illalla 39,9 astetta ja yöllä oksenteli kun niin huono olo. Virustautia, luultavasti sitä entero-virusta mitä täällä on liikkeellä. Sehän aiheuttaa sitä aivokalvontulehdusta, mutta meidän lapsilla ei oo merkkejä siitä. Eli lepoa ja särkylääkettä vaan. Unohdin sit kysyä voiko tuosta olla vauvalle vaaraa, jos syntyy nyt tai jos tulee mulle. Mulla on kyllä ollut samoja oireita tosi lievänä (kurkkukipua ja limaista yskää ) mutta ei kuumetta. Varmaan samaa virusta kuitenkin...

 
Peppi78 ei sit menny ihan suunnitelmien mukaan kääntäminen, tai siis ei ainakaan kovin pysyvää.. Mites jatko?

Pari päivää vielä h-hetkeen, kohta alkaa jo jännittämään :eek: Onneks sentään vähän kelit viileni, ei tarvi ihan tuskissaan olla...

jenni+osmo 38+4
 
mä oon aamusta ollu tosi ahkerana: imuroinu, mopannu 3 kerrosta, pessy kaikki 3 vessaa, käyny kaupassa... kerrankin oon saanu jotain aikaiseksi, yleensä kun tuntuu ettei mitään ehdi / jaksa päivisin tehdä. vielä kun jaksais lenkille lähteä niin vois olla ylpee ittestään :)

nyt lukemaan...

korvapuusti 39+1

 
Ette ikinä usko!!!! Meillä kyllä nyt niiiiiin mahtava tuuri! :kieh: :/
Tässä ihmettelin pari päivää sitten omituista ihottumaa esikoistyttöni (3v) kyljessä ja vatsalla. Sellainen tarkkarajainen, nyppyinen ihottuma. Hänellä ei ole mitään ihottumia ollut eikä allergioitakaan todettu, siksi se heti kiinnitti huomioni. Sitten ihmettelin paikkana tuota vyötäröä, kun on aika epätyypillinen, jos olisi jostain ruoasta tms tullut. Seurailin pari päivää ja ja totesin, ettei muutu miksikään, ei auta kortisonirasva yhtään. Sitten tuli mieleeni tuosta ihottumasta vyöruusu ja katoin netistä, että kyllä sitä lapsillakin on, varsinkin jos sairastanut vesirokon alle 1-vuotitaana. Meidän neiti sairasti sen puolivuotiaana... Kuvahaulla tuli kuvat ihan kuin suoraan tyttöni iholta. Soitin tk-päivystykseen ja kysyin, että voikos mennä näytille ja mitä tuumaavat. Siellä joku mieshoitaja tuhahti erittäin epäystävällisesti, että ei oo kyllä koskaan nähnyt sen ikäisellä vyöruusua, mutta "tulkaa ny sitte näyttää jos jotain ihottumaa kerta on, sitä voi sitte hoitaja katella ettei tarvi lääkäriä odotella".

Siellä sitten toinen hoitaja sanoi heti, että vaikuttaa ihan vyöruusulta ja lääkäri tuli saman tien ja totes saman. Sitten vaan lastenlääkäriltä ohjeet. Nyt meillä varsinainen lääkerumba: viruslääkettä (iso tabletti!!!) KOLMEN TUNNIN VÄLEIN, antibiootti kaksi kertaa päivässä ja tietty sit maitohappobakteereja ettei tulis maha kipeeks. Tää on tähän loppuraskauteen just se mitä toivoin..... :( :'( Ja tuo vyöruusu tartuttaa vesirokkoa, eli nyt ei vois kauheasti liikkua missään, ettei tartuta ketään. Kiva, kun just alko päiväkerho ja kaikki......... Eli sisällä sitten yrittää viihdyttää voinniltaan hyvää VILKASTA lasta. Ottaa kyllä vähän päähän.... :kieh:

Vaikka, okei. Pitäis olla tyytyväinen, että ei tässä nyt mitään sellasta hätää tai huolta tms, mut silti ärsyttää tää tilanne!! Ja jos vaavi nyt ehtii syntyä, pitäisi sitten häntä varjella jotenkin tartunnalta.
 
TIINUZ meillä BRIOn double wavet ja hyvät vauntu ovat vaikka vauvan koppa melko kapee mutta eihän sitä tarvii käyttää, makupussia vaan. olivat jonkun verran käytössä esikoisen ja kuopuksen olleessa pieniä ja varmaan nyt vauvan ja kuopuksen kanssa taas käytetään niin että kuopus seisoo ja vauva makaa.

kirjoittavatko VAUVAUTUNEET jollain toisella sivulla jo? siis esim tuolla vauvat puolella vai mikä sen nimi nyt on?

ÄITIVAAN onneksi olkoon isosta vauvasta :flower:

korvapuusti 39+1
 
AnQ
Äitivaan suurensuuret onnittelut :flower: :heart:

Täällä on taas ihan järkyttävän kuuma ilma, mie EN JAKSA näitä helteitä enää! Ihme, etten ole vielä hermostunut iänikuiseen päivittelyyn siitä, miten miulla on varmasti ollut tuskaista - juu, on ollut, ei se varmaan muiden oloa helpota?! No, tuli käytyä kaupoilla (niissä on niin ihanan viileetä ), joten oon mie tänään jotain saanut tehtyä..

Päiväunien jälkeen ois yhdet tenava-synttärit, joten sinne pitäis jaksaa toi esikoinen viedä. Mies on koko päivän (ja illan, kai suurimman osan yötäkin) esittelemässä kaupunkia yhdelle ulkomaalaiselle tutulle, joten pitäis keksiä illaks jotain hauskaa tekemistä. Anoppi oli nähnyt unta, että mies ei ehdi synnytykseen (tänään se ei edes pääsisi, tuskin nimittäin selvinpäin tulee olemaan..) eli näinköhän lähdön hetki koittaa siis tänään, heh! Melkein toivon, että koittaisi - nyt on taas sellanen olo, että vois ihan hyvin olla vielä möhömahana vaikka kuinka kauan, mut salaa haluaisin miehelle kostaa sen, että on humputtelemassa. Muistais ainakin ikänsä sen reissun, mitä ei olis kannattanut tehdä!

Äh, ehkä meen purkamaan ärsytykseni vaikka alakerran siivoukseen..

AnQ+ tyyppi 39+3
 
korvapuusti, mä ostin just samanlaiset rattaat =)
ON: kurja olo, tuntuu että veto poissa ja koskee vähän joka paikkaan, siis tosta vatsan seudulta. Tuntuu, että vauvakin olis kääntyny jotenkin oudosti mutkalle, mikä hankaloittaa oloa... :/ mieli ihan maassa, taas tätä vuoristorataa..

...valivali...
 
tin
Äitivaan, vielä onnea :heart:
Hiljasempaa ollu vauvarintamalla, kohta niitä varmaan alkaa taas sadella :heart:

Tiinuz ostin käytettynä emmaljungan huskyt, rattaat jotka menee ihan makuulle, siihen sisaristuin päälle. Ku tuo kohta 3v jaksaa aika pitkiä matkoja jo kävellä/pyöräillä...

ON: ei oo tuntemuksia ei! Paitsi äsken supisteli suht kipeesti 7min välein raskaan markkinakävelyn päätteeksi, mutta oma ihana kauratyyny taas pelasti tilanteen... :kieh: voisin niiin mennä jo, niinku moni muuki varmaan :D huomenna se maaginen päivä.
 
Täälläkin tänään kotiuduttu!! Olo on niin ihanan onnellinen ja kiitollinen tästä kaikesta! Oon ihan haltioissani vauvasta ja todella hyvilläni että päästiin kotiin ja tämä viimenen villahousumme ei KELLASTUNUT ollenkaan! :heart: :eek: Olin ihan varma että taas on pitkässä kuusesa kotiutuminen mutta tänään päästiin ilman mitään ongelmia kotiin.

Kovasti nyt harjoitellaan vauva-arkea ja nautitaan täysin tuosta kaikkien sydämet sulattaneesta rakkaasta pienestä tytöstä!

Synnytyskertomusta: Eli mullehan tuli sit mahatauti mitä pelkäsin yöllä 11.8., kolmen aikaan aloitin ripuloinnin ja sitä jatku aamuun. Oksentaa ei tarvinnu ja maha ei ollut kipeä, kauhee vesiripuli vain ja tiesin että on samaa ku tytöllä oli pari päivää aiemmin. Sit alkoin tuntuun suppareita sillon tällön ripulin seurauksena. Menin paniikkiin että miten paskataudissa lähdetään synnyttään?? Nukuin sit aamuun saakka ja sillon tällön tuntu kummia juttuja mahassa, kunnes puol ykstoista aamulla tuli järkky iso supistus ja tuntu et ponnistuttaa :eek: Sanoin miehelle, joka onneks jäi töistä kotiin mun mahataudin vuoksi (muuten ei ois ehtiny synnytykseen) että täytyy kai lähteä näytille (onneksi mentiin vaikka ajattelin että turhaako?). Vietiin kuopus siskon luo, isot tytöt olikin jo koulussa ja lähdettin ajeleen Oysiin. Perillä oltiin klo 11 matkalla oli kolme supistusta jotka teki kipeää. Sairaalassa suppareita alkoi tuleen kolmen minuutin välein, tullessa oli auki 3cm ja hetken päästä salissa jo 6cm. Saliin päästiin jo puoli kakstoista entisten nopeiden synnytysten vuoksi ja sitten alkoikin härdelli joka oli suoraan ku teho-osastolta :( Vauvan sydänäänet alkoi romahteleen jokaisen supistuksen myötä, minä sain TAAS unohtaa kivunlievitykset koska vauvan vointia seurattiin tarkasti, minulle happiviikset, vauvan päähän pinni sydänäänimittausta varten, lääkäreitä kutsuttiin paikalle! Mulla järkyttävät supistukset melkein tauotta, ja vauvan sydänäänet romahteli tosi alas, mun piti mennä kontalleen, kyljelleen, selälleen jne. veri lensi kun eivät ehtineet tukkia verinäytteiden paikkoja..anestesia lääkäri paikalle, paljon verikokeita minusta, vauvan päästä, virtsakatetri pikaisesti paikalleen ja huone täynnä väkeä (3lääkäriä ja 4 hoitajaa pyöritteli mua). Hätäsektioon oltiin lähdössä heti kun vauvan toinen hapetusverikoe vielä otetaan. Meinasin jo mennä paniikkiin siitä jumalattomasta tuskasta ja pelosta että kaikki menee pahimmalla mahdollisella tavalla. Koko ajan ronklattiin alapäätä vaikka supistukset tuli tauotta, se oli HELVETTI! Kaikki ilman kivunlievitystä :'( Kun vauvan päästä alettiin ottaan sitä verikoetta että lähdetään leikkuriin, huusin että pakko ponnistaa ja KAIKKI HURRASIVAT! Tosi kova ponnistamisen tarve ja vauva syntyi alle minuutin ponnistuksella maailmaan klo 12.55! Lääkärit ja hoitajat hurrasivat ja iloitsivat että vauva syntyi niin nopeasti ja hätäsectio jäi tekemättä! Rinnalle nostettiin oikein terhakka, pieni tyttönen, jolla oli napanuora sykkyrässä rinnan päällä ja kädet vielä ristissä siinä rinnalla. Vauva oli käsillään puristanut napanuoraa joka supistuksella kun laskeutui synnytyskanavassa ja siitä johtui vakavat sydänäänten romahtelut. Mutta kaikki meni onnellisesti loppuun! Ja me ollaan niin kiitollisia ja onnellisia tästä rakkaasta ihmeestä, joka oli ihanan pikkuruinen 2818g ja 49cm, py 33cm! Synnytys oli taas nopea alle 2h ja onneksi lähdettiin näytille, muuten olisi syntynyt moottoritielle!

Oysissa oli ihanat kätilöt ja osastolla tosi mukavaa nyt kun asennoiduin oikein enkä hötkyillyt. Mukavan viileääkin oli, täyty vauvaa pitää peiton mutkassa. Ruoka oli aivan ihanaa ja voi että minä osaan nauttia että pääsee valmiiseen pöytään syömään! Maito ei oo vielä kunnolla noussut mutta nyt kun on rauhoituttu kotia niin pian nousee. Mammatee odottaa tuossa, täytyy illalla keittää pannullinen.

On aivan mahtavaa olla nyt rauhaksiin kotona, kaikki on valmiina mitä on vauvalle laitettu, ihmeellistä että niitä nyt tarvitaan käytännössäkin eikä vain koristeena :D Ollaan saatu paljon ihania kukkia ja lahjoja, tekstareista ja onnitteluista puhumattakaan!

Jännitin kauheasti aamulla lastenlääkärin tarkistusta kun vauvan paino oli pikkasen pudonnut, josko ei laskekaan meitä vielä kotiin, mutta eipäs se puhunut mitään koko asiasta. Muutenkin kaikki oli vauvalla hyvin! Tytöillä oli kova ikävä äitiä, mutta helpotti kun joka ilta kävivät vierastunnilla hoitamassa vauvaa ja tervehtimässä äitiä. Isommat ikävöi eniten, neljävuotiaasta tuli vieläkin enemmän isin tyttö kun äiti oli sairaalassa.

Mutta tässäpä sitä tarinaa, voi olla vähän sekavaa kun tässä onnenhuuruissa kirjoittelen :D

Superisti voimia kaikille pallomahoille, pian teilläkin rakkauspakkaukset sylissä :heart:

Äitivaan, käytiin sit samana päivänä puskeen babyt pihalle! :D Onnea sinullekin!!

jonnuli ja hertta 3vrk :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Marlin, kannattaa varmaan kysäistä, mutta luulen, että lääkärit eivät sektioon päädy ilman kunnollisia perusteluita, ja tässä tapauksessa se varmaan kuitenkin on ihan ok vaihtoehto. Jos vauva on tosi iso, niin tuo alatiesynnytyskinhän voi päätyä sektioon, ja silloin se on paljon hätäsempi juttu kuin suunnitellusti tehty. Mulla jäi ainakin ihan ok kokemukset omasta sektiosta, paranin nopsaan, maito nous hyvin, eikä mitään jälkivaivoja ollut. Tsemppiä :hug:
Tässä kun nyt on kerenny miettiä asioita niin monia kysymyksiä on noussu mieleen. Ja ainakin niihin haluan vastauksen ennen sektiota. Mutta maanantainahan tuota ollaan sitten viisaampia. Ja toki jos lääkäri on ihan 100% varma että sektio on se ainoa oikea synnytystapa, niin sitten siihen meen. Mutta tosiaan pitää ensin keskustella näistä mieleen tulleista asioista lääkärin kanssa ja katsoa sitten tilanne uudestaan.
 
Voi Tiinuz.. kuulostaa aika koetukselta tuokin :hug:

ja kiitos Jonnuli kertomuksestasi.. aika hurjaa on ollut sullakin. toivottavasti me kaikki saisimme kuitenkin synnyttää ilman tuon kummempia säikähdyksiä.
Ja toosi suloinen kuva.. ei todellakaan yhtään keltaisen oloinen vauva.

Ääh.. mulla on ollut viikon verran päänsärkyä jossa on välillä sellasia tulikärpäsiä vilissyt silmissä.
polilla eivät maanantaina sanoneet niistä mitään
eikä perjantaina neuvolassa...
mullahan on noussut paino nyt 2vkon sisällä 3kiloa ja sormet ihan nakkina jaloista ei niinkään erota turvotusta pahaksi käsissä kyllä.
päänsärky on ollut pahempi nyt viim 4pv.
pissassa eikä verenpaineessa ole ollut moitittavaa.
soitin synnärille nyt iltapäivästä ja pyysivät ottamaan uudelleen yhteyttä nyt illasta seiskan kasin aikaan jonne soitinkin ja kotona ollaan panadolia voip ottaa sen kolme
mutta jotenkin tuntuu olo oudolta seisaallenkin on vatsakovana siis supistaa mutta kivuttomasti kokoajan. :|
Sekaisesti kirjoitettu mutta huolettaaaaaaaa :eek:

Suppis ja POKS 39+0
 
runttipulla.. ruskovillan pipoista..
mulla oli kakkoselle se 0-3kk pipo laitoksella mukana hän syntyi 38 päällä 1.4. niin ei mennyt edes päähän se pipo :LOL:
käytettiin sitten pari kuukautta sitä 3-6kk kokoa sellasen rusetilla säädellen ja sen jälkeen tuota 6-12kk koko syksyyn .. no mutta tuo poika kasvoi kyllä hurjaa vauhtia oli 4kuisena 10,4kg ja piti 74 vaatteita :LOL: .. olin mä väsynyt tuolloin kun se söi niin hurjasti tisua :/ siittä 4kuukaudesta eteenpäin annoin sitten kasviksia yms.. jatkeeksi.
 
Jonnuli: Huih, kun sulla on ollut hurja synnytys. Onneksi kaikki meni kuitenkin lopulta hyvin :heart:

Tiinuz: :hug:

Onnea taas kaikille vauvautuneille sylin täydeltä :flower: :flower:

Hendu: Tsemppiä koitokseen!

Sipsunen & "Nalle" kohta 7vrk :heart: :heart:
 
Jonnuli ja äitivaan paljon onnea molemmille nyyteistä :) :flower:

Hendu pian sullakin nyytti kainalossa, tsemppiä matkaan :wave:

tiinuz Me ostettiin Britaxin B-dualit, ja ainakin tähän mennessä ollaan oltu tyytyväisiä, vaikkei tuplina ollakaan vielä päästy kokeileen, näissä se hyvä puoli että saa tarvittaessa muutettua myös yhden istuttaviksikin.
 
tin
Hendulle onnea matkaann :)
Ihana Hertta ja hurjan kuulonen tarina! Onneksi kaikki hyvin! :hug: :heart:
Supparit jatku 2x2h:n jaksoina ja sitte lopahti kokonaan. Pjärse...
Neuvolantäti sano et ku supistelee 10min välein kipeesti niin heti pitää lähtee, mutta mikä on tarpeeksi kipeesti??
 
tiinuz :hug: onneks pääsitte kuitenki näyttämään sitä ihottumaa.
Kiitos kaikille onnitteluista ja onnea taas muille vauvautuneille :flower:
Täällä vauva-arki lähteny käyntiin ihan suht sujuvasti, ainoo mikä on ni nukkumattia vois olla kiva välillä treffata.. oon viimeks nukkunu yli tunnin putkeen tai yönunisaldo yli 5h viikko sitten. Ensin oli 3v sairas, sit synnytys ja nyt ku ton kärpäsen yöt menee vähä miten sattuu + 3v alkanu pissaa joka yö sänkyyn mut mut kaipa se tästä taas ku vähä tää alkuhuuma tasottuu. Isommat sisarukset ottanu vauvan tosi hyvin vastaan, ei mitään mustasukkasuuksia oo näkyny *koputtaa puuta!!!*

Tsemppiksiä hendu :wave: tarinaa odotellessa...

onko muuten muut synnärit ollu miten täysiä? tuolla pkkssä hoitajat jutteli et tosi kiva ku 2 lähtee kotiin ni 10 tulee tilalle.. ja perhehuoneen ketkä oli varannu ni jos mies oli vaan vaik yhen yön ni sit toiseks yöks siirrettiin äiti ja vauva tavan huoneeseen et perhehuoneeseen pääs seuraava perhe..

pikkumökö + "elmo" 4vrk
 

Yhteistyössä