***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

SANDELIINI esikoisen kanssa ei mitään ennakoivia oireita. ilta 22 maissa tv:tä katsellessa alkoi yhtä äkkiä tihkuttaa vettä ja 23.30 meni kaikki lattialle. ennen sitä tosiaan ei mitään, rv 39+32 ja nla samana aamuna sanottiin että ei tuu vielä aikoihin. niinkin päinä voi mennä :)

korvapuusti 39+3
 
^No mähän kävin kokoarviossa 39+1 ja ultralla saatu arvio oli sillon 3,8kg :whistle: Eli on nyt joku päälle 4kg, ja jos menee pari viikkoa yli niin varmaan yli 4,5kg. Mullahan oli edellinen tytsi 4530g (41+0), että pitäs kuitenkin mahtua tulemaan niin eivät ala käynnisteleen ku vasta kahen viikon päästä :|
Mutta toiveita ois että käynnistys ennen sitä kun edellinenkin käynnisty tosiaan itekseen 40+6... Mutta nyt koiran kans lenkille

Sande 40+1 :)
 
Olisin myös kiinnostunut 0-1v ryhmän pinosta =) En tiedä miten paljon riittää voimia kirjottaa, mutta olisi kiva kirjotella ja vaihtaa kuulumisia vauva-ajasta edes välillä. En oloe FBssä joten se on poissuljettu, kun en halua liittyä nytkään.

Jaksoin tänään jo käydä autolla asioilla kun vauva oli iskän kanssa kotona. Hyvin jaksoin ja autolla ajokin sujui ihmeen hyvin. Haavasta otettiin eilen tikit pois ja nyt ainakaan ne ei kiristä menoa. Haava on tikkien poistajan mukaan siisti, aivan pieni pinnallinen irvistys on, mutta edes perhoteippiä ei tarvinnut laittaa =) Maha on kyllä tooossiii musta, vaikka on lähtenyt jo imeytymään mustelmat. Käytiin juuri vaunukävelyllä ja vaavi uinuu tyytyväisenä. Taidan lösähtää sohvalle touhukkaan päivän jälkeen. Jalat on melko pullat vieläkin....

RD: minulla maito nousi ihan hyvin vaikka oli sektio, mutta sinulla taisi olla muu laikkaus mikä hankaloittaa. Olen juonut aivan älyttömästi ja imettänyt aina kun vauva on sitä vaille. Yöllä noin 3h välein ja päivällä 4h välein, kerrallaan menee aikaa 30min-1h. Vauvan rytmiä on jänskä seurata miten se vaihtelee välillä.

Peppiina joka muuttu nyt sohvaperunaksi

Tsemppiä kaikille koitoksiin!!!!!
 
jonnuli minäki olin siellä 13/1 osastolla :) perjantaina tultiin ja sunnuntaina päästiin jo pois :heart: nyt keskiviikkona pitää mennä sinne 13/2 kontrollikäyntiin, koska kotiuduttiin niin nopeesti.. Mulla sama homma maidon kanssa, ihan hyvin tyttö näyttää päivisin pärjäävän, mutta aikalailla asuu rinnalla ja rinnat arat. Yöllä sorruin antamaan korviketta kun olin niin väsynyt, mutta en sen kummempaa huonoa omaatuntoa pode. Nyt illalla annoin myös 20 ml korviketta kun ei rinta näyttänytkään riittävän. Saa nähdä söiskö se koko yön taas tissiä, jos siltä näyttää, annan pullosta kunhan molemmat rinnat oon syöttänyt. Täälläki ollaan niin haltioissaan tuosta pienestä ihmeestä :heart: oli muuten täyden kympin tyttökin :heart: :heart:
 
Onnea äitivaan, nate, hendu ja chevanne! :flower:

Käynnistykseen / leikkaukseen menijöille puolestaan isot tsempit. :heart:

Kiva lukea, miten vauvautuneiden arki on lähtenyt rullaamaan. Tuntuu vielä aika kummalliselta, että kohta sitä on itselläkin pieni vauveli tuossa hoidettavana. Ihanaa! Kunhan nyt vaan kestäisi hyvinvoivana ja järjissään nää viimeiset viikot.

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli ok. Paino oli tippunut puolentoista viikon takaisesta käynnistä 200g, mikä oli ihan kiva juttu, kun edelliskerralla oli tullut lisää painoa 700g/vko... Vauva puskee itseään päivittäin alaspäin siten, että sisäreisiä vihloo järkyttävästi, mutta siitä huolimatta pää kuulemma liikkuu vielä hyvin eli ei oo asettunut lähtökuoppiinsa.

t. flunssastaan aikalailla parantunut pikku3nen 38+3
 
Copper, no ollaan voitu sit nähdäkkin siellä :D Me ei päästy siihen lysy kotiutukseen vauvan pienen painon vuoksi, ja taustalla painoi myös aikaisempien lasten keltasuudet. Mutta ke-la oltiin siellä se kolme yötä, huoneessa 8 =)

Oysin vierailuajoista pidetään tosi tarkasti kiinni, kuvitelkaa meillä ei isä päässyt päivällä kun synnytyssalista osastolle mentiin niin edes huoneeseen saatteleen, vaan käännytettiin eteisestä kotiin..Eli isä ja sisarukset vain saavat vierailuaikana klo 17.30-19.00 käydä, viikonloppuisin oli kaks vieráiluaikaa. Marraskuussa ku ystävä oli synnyttämässä ja oli sikatauti päällä niin edes isät ei saaneet vierailla osatolla, se oli täysin suljettu muilta..onneks on siitä vähän höllänneet.

Imetyksestä vielä..en minä siitä aio stressiä ottaa, harmittaa vain vietävästi kun en täysimetykseen kykene. Silti oon noita kaikki imettänyt 9kk-1½ vuotta, pullo siinä tarvittaessa ohella. Ensin imetän kummankin rinnan ja tarvittaessa jos vauva ei oo tyytyväinen niin sit pullolla lisää. Kaikki vinkit on tiedossa ja kokeiltu, mutta maito ei vain riitä :/ Vauva imee kuitenkin tiuhaan ja oikealla otteella, oikeita maratoneja harrastetaan telkkarin ääressä, mutta mikäs sen ihanampaa, tisut on vaan kovilla. Toivossa on hyvä elää että maitoa alkais herumaan enemmän joku kaunis päivä =) Mutta kai se tisustakin saa kun kakka on sitä ryynimäistä??

Mutta nyt iltapalalle nuo isommat pirpanat ja petiin jotta kouluun aamulla jaksavat!

jonnuli ja hertta 5vrk
 
Hmm, maitoa tullut tänään muutamia tippoja rinnoista. Mielenkiintoista, joskus alkuraskauden aikana tuli viimeksi. Nyt vähän masua jomottelee menkkamaisesti. Supistuksia, melko napakoitakin on tullut useita päiviä, mutta ei siis kovin kipeitä. Alapäätä tänään vihlonut myös aika kivasti. No joo, turha on toiveita tässä liikaa herätellä, mutta ainahan sitä tulee mieleen, että mitäs jos tänä yönä. :)

-mennis ja aukusti 39+3-
 
No vihdoin mä "kerkeen" tännekkin ilmoittelemaan.. Eli tyttö syntyi 10.8 klo 13.38 <3 mitoin 3345g ja 49,5cm :heart: Huomenna typy siis viikon vanha. Perjantaina kotiuduttiin.

Onnea kaikille vauvan saaneille hirmuisesti!! :flower: :heart:

Ja masukkaille jaksuja viimehetkiin ja tsemppiä tulevaan koitokseen! :hug:

Vielä "pikakertomus" synnytyksestä: Eli lauantaina jäin sinne osastolle. Sunnuntaina sain nitroja kohdunsuulle. Maanantaina laitettiin ballonki ja tiistai-aamuna se vedettiin pois, jonka jälkeen siirryin saliin jossa puhkaistiin kalvot ja laitettiin tipalla vaihtia supistuksiin. Äkkiä olin todella, todella kipeä. Alkuun hengittelin ilokaasua niin että olin ihan taju kankaalla. Aika nopeasti kuitenkin pyysin epiduraalin. Se vei sen pahimman kivun pois ja sain hieman voimia. Supistukset oli kuitenkin tosi rajuja edelleen, ja tuli 1-2 min välein. Edistystä ei ollut hirveenä kuitenkaan tapahtunut kohdunsuulla, n. 4cm olin auki. Sitten aloin tuntea pian älytöntä ponnistamisen tarvetta, kätilö kielsi ponnistamasta, mutta todella vaikeaa oli pidätellä. Kätilö tutki ja olin edelleen sen 4cm auki. Äkkiä kuitenkin ponnistamisen tarve yltyi ihan sietämättömäksi! Maha ponnisti väkisin, sitä ei voinut enää pidätellä! Kätilö kielsi ponnistamasta, ja käski äännellä kaikilla tavoilla aina supistuksen tullessa, että keskittyisin siihen ääntelyyn enkä ponnistamiseen. Välillä onnistui, välillä ei, vaan kroppa työnsi vauvaa ihan "automaattisesti" alaspäin. Kätilö tutki, ja olin melkein 15minuutissa avautunut siitä 4cm-->9cm!! :eek: Vielä oli siis toisella puolella reunaa pikkasen jäljellä, ja kätilö piti sitä sivussa, ja äkkiä se reunakin siitä katosi ja olin täydet 10cm auki. Sitten sain luvan kanssa aloittaa ponnistamisen. Vauvan sydänäänet alkoi laskea tosi mataliksi, kätilö kutsui kaksi apukätilöä paikalle ja lopuksi lastenlääkärikin tuli saliin. Nyt täytyi saada vauva nopeasti maailmaan. Oli helpottavaa että vihdoin sai ponnistaa kaikin voimin, vaikka se sattuikin ihan älyttömän paljon! Vihdoin pieni tyttö syntyi, hieman velttona ja sinertävänä, mutta alkoi pian parkua ja sain oman pikku tyttöni rinnalle :heart: Sitten jälkeisvaihe kestikin 3 tuntia (synnytyksen yhteiskesto 7h 15min). Eli istukka ei meinannut millään syntyä, kovia supistuksia tuli, muttei millään irronnut. Sain 8kpl cytoteceja peppuun, jotka pahensi supistuksia. Vihdoin sit 3 tunnin jälkeen lääkärin ja kätilön kovalla runnomisella ja mun kovalla ponnistuksella istukkakin tuli. Sit jouduin lopuksi pahan repeämän takia vielä leikkaussaliin. Siellä sain spinaalin. Kaikki kuitenkin meni hyvin, koska tyttö voi hyvin <3
Nyt on hieman vaikeeta istuminen ja kipua on alapäässä paljon. Repeämä ylettyy emättimestä peräreikään saakka. Tänään käytiin kuitenkin pikkuisella vaunuttelu lenkillä ja tyttö nukkui kuin tukki vaunuissa :) 2,5v isoveli on ollut reipas ja tykkää pikkusiskosta, mutta näyttää myös uhmaansa aika kiitettävästi.. :heart: :whistle:

Nyt loppuu kannettavasta akku ihan kohta. Palailen myöhemmin lukemaan teidän juttujanne!

mmiilia ja unissaan hymyilevä typy 6vrk <3
 
tin
Aamusta kävin jo kirjottelemas mutta tekstit hävis :/ Nyt on uus tukka ja kulmat :)

RD: Juojuojuo ja syösyösyö :) Ja sitte älä vertaa pumpulle saatua maitomäärää siihen mitä vauva saa, koska pumpulle heruu aina vähemmän! Toivottavasti onnistuu! Ja muillakin jotka imetyksen kans takkuaa/jännittää. Mua kans vähä hirvittää.

Ellille tsemppiä osastolle! Peräs tullaan! Pääseekö siä koneelle?:D

Vauvapuolelle tahtoisin minäki :)

tin ja hirmusta rallia viettävä lyly 40+1
 
Mmiilialle paljon onnea kääröstä :heart: :flower: hurjalta kuulosti synnytystarinasi..

olisin myös kiinnostunut liittymään siihen 0-1 v ryhmän pinoon :wave:

Tänään oli neuvola, kaikki hyvin, vauva oli kiinnitynyt lähtöasemiin, painoa tullut reilu 300g/vko ja paineet hyvät.

Pitäsköhän jo saada aikaiseksi pakata sairaalakassi? ;) :whistle:

 
Elli siis on tositoimissa ;) Tsempit sinne!

Mmilian kertomus HUH, rankkaa! Mä niin pelkään sitä repeämistä ja kaikkee... mä haluan skipata yli koko synnytyksen... eilen menin kattomaan jotain dokkariakin, missä naisten alakertoja näytettiin jälkeen synnytysten, nehän näyttää kuin sinne olis pommi räjäytetty??? Ei tämmösestäkään missään ole puhuttu... tai en ainakaan muista. Argh... olen varmasti kappaleina synnytyksen jälkeen, toivottavasti edes vauva sitten voisi hyvin. Tänään juttelin kaverin kanssa ja heillä on ollut varsin epäreilut alkuviikot, voi kun vaan siellä lapsi tervehtyisi eikä jäisi mitään vammoja.. kun mitä vain milloin vain voi sattua. Sen kun muistaisi, aina kun näitä turhia jorinoita (minä siis) jupisen. Niin kuin tuo alakerran pommitus, samapa se loppujen lopuksi on, mutta silti tässä hirvittää kaikki mahdollinen - napanuora, jää jumiin, ei saa happea, lantio halkeaa kahtia... halvaannun vielä...
Eli ei tässä mitään muuta kuin että miten voisin siirtää kelloa siten, että koko synnytys olisi jo takanapäin???

Nyt töllön ääreen, pakko ajatella jotain muuta tai :headwall: :headwall: hulluks tässä tulee...

runttis ja sytkylä huomenna laa-laa..
 
Iltaa!

Täällä on päivä mennyt tänään jotenkin nopeasti, vaikken mitää erikoista ole tehnytkään. Kotona häärännyt tuon esikoiseni kanssa, leiponut pullaa (, syönyt niitä LIIKAA) ja pohtinut tuplarattaiden eri vaihtoehtoja. :D Houkuttais emmaljungan twin ceroxit tai ne city crossit (?), mut mietin, et onko ne sit turhan leveät ja raskaat....???

kr83 JOO!! Löytyy!!! :wave: Mielialat heittää niin lujaa joka suuntaa, ettei itekään pysy perässä. Pakko oikein tietoisesti välillä kiinnittä huomiota siihen, et pysyy rauhallisena ja järkevänä, kun tuon 3v:n kanssa viettää aikaa... Eihän sen muuten niin väliä oliskaan. :LOL: Kiva sitten vaan selitellä, et miks äiti itkee tai yrittää hyvitellä liian tiukasti esitettyä kieltoa tai torumista... Se ei oo kivaa. :ashamed:

Sitä tässä mietiskelin joku päivä, et josko tämä vaavi alkaa jo nyt olla 4kg ja laskettuunkin vielä pari viikkoa, niin miten se mahtuu?? Kun tuli vaan mieleeni, että esikoinen oli 2670g ja silloinkin synnytyksessä tehtiin välilihaleikkaus, mutta silti myös repesin pahasti. :( Niin miten käy isomman vauvan kanssa sitte??? Kysynpä vaan sitäkin... Ajattelin neuvolassa ottaa asian puheeksi ja pyytää, että pääsis ihan ultraan asiaa tarkastelemaan hyvinkin pian...

Saas nähdä nyt pukkaako tässäkin raskaudessa raskausmyrkytys vielä näin loppuhuipennukseksi. Painoa alkanut nyt muutaman viime viikon aikana kertyä yli kilon per viikko, pää särkee ja verenpaineetkin tuntuu tasaisesti nostavan tasoaan... Pissa on kuitenkin vielä toistaiseksi ollut puhdas! Mut saa ny nähä...

Tiinu ja vaavi 38+1
 
iltaa! En teidän muiden kirjoituksia jaksa nyt alkaa lukemaan vaan teen sen paremmalla ajalla koska nyt kirjottelen puhelimella!

ONNEA jokaiselle joka on nyyttinsä kainaloon jo saanut :heart:

Me tulimme tänään aamulla osastolle kello kahdeksan.. Yhdeksän aikaan sain ensimmäisen kapselin kohdun suulle. Tilanne oli sillon vielä täysin epäkypsä ja kohtu todella takana. Mutta arvatkaapa mitä! Tilanne on edelleen sama 3 kapselin jälkeen! Supistuksia piirtyy kyllä käyrälle mutta ne on vielä niin heikkoja, että hyvä jos itse niitä edes huomaan. Nyt illan aikana selkääni alkoi särkeä ja vatsa alkoi kovettua mutta kipu puuttuu, täällä sitä kirotaan kun mihinkään ei satu ja kohta huudetaan kun sattuu :LOL: Koko päivän kävelimme miehen kanssa pitkin ja poikin mutta mitään ei tapahtunut. Nyt sain kipulääkettä ja nukahtamislääkkeen jos saisin muutaman tunnin nukuttua. Odottavan aika voi tosiaan olla pitkä! Aamulla pohditaan jatketaanko samalla kaavalla vai mitä tehdään.

N11na ja Urho 41+4
 
heips! Kännykällä hankalasti kirjoittelen sairaalasta että meille syntyi 15.8. sunnuntaina tyttö 3760g 49cm rvlla 39+2 :) käynnistys olisi ollut keskiviikkona :) en nyt päässyt saattamaan esikkoa koulutielle. Kirjoittelen kun päästävät kotiin joskus, sitten koneella synnytyskertomusta. Terkuin Sinimarja ja typykkä 1pv "vanha" :)
 
Sinimarjalle onnittelut :heart: :flower:

mmiilia huijui! Ja/mutta onneks tähänkin voi todeta, että onneks ei käynyt pahemmin. :hug:

Tsemppiä n11na ja muut kalkkiviivoilla

vaikka ei meistä kukaan enää kovin kaukana oo omasta H-hetkestä :heart:

Mun oli noustava syömään ja kuulostelemaan, ku koko yön ramppasin vessassa, mutta Iivari ei lonkkaansa lotkauttanut ja huolihan siitä nousee. Nyt aamupala ja liikelaskentaa, ehkä vähän tönimistäkin.. :whistle: :D
ravasin illankin vessassa ja just sellasta mulle tyypillistä ennen menkkoja meininkiä. Koko ajan muka hätä ja välttis mitään ei tuu, tai sit pien liru tai ihan tavis. VTI:n oon käynyt kahdesti aiemmin poissulkemassa samasta syystä. Voihan toki olla, että nyt olis sit muuten oireettomana, mutta mä mieluusti liitän sen tonne alakerran juttuihin (ja voin olla kovastikin väärässä.. ;) )

Aurinkoista tiistaita kaikille

Månsku ja Iivari 39+3
 
onnea sinimarja :heart: :heart: :flower: ja n11nalle tsempit sinne !!! :wave:

Täällä särkee ja vihloo alaselkää ja rintoja |O |O |O ei kiva! :kieh:

vessassa ei tarvinnu käydä ku 2 kertaa yöllä, joten ihan hyvä yö :D
Huomena sitte aamusta sinne polille =)

vauvis ja poju 39+1
 

Yhteistyössä