***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

polilta kotiuduttu...

tekayn mukaan mitään ongelmaa ei oo...virtaukset hyvät, verikokeet normaalit. Painoarvio nyt 3.5kg.
Ja sainpa muuten mahdollisen eräpäivän ;) 27.8. aamusta uudestaa, jossa tarkistetaan kohdunsuun tilanne...ja jos kypsä nii voivat alkaa käynnistään :D

vauvis ja poju 39+2
 
Neuvolasta, apteekista ja kaupsta kotiuduttu. Neuvolassa kaikki enemmän kuin hyvin, ei edes paineet koholla. Painokaan ei ole noussu, vaikka söin just ennen lähtöä vielä... ja sykkeet oli ok, pää alhaalla niinkuin pitääkin. Terkka vaan on jo melkein kärsimättömämpi kuin minä, että hitsit, vieläkö mä sinne menin ja ens vkon aika on sit vihoviimeinen kun "saan" mennä sinne yksinäni :D No, ehkä tämä tässä viikon sisällä vaikka syntyykin, kukapa sen tietää.
Neuvolasta käskettiin kyykkimään kovasti, se kuulemma auttaa :LOL: Illalla siis pihalta kitkemään vaikka rikkaruohoja aikansa kuluksi jos alkaa tuntua, että pitäis häätää tämä asukas ulos ;)
 
Ihana, taas uusi vauva :heart: Onnea :flower:

hohhoijaa.. ei tuntunut auttavan tuo akupunktiokaan.. :|
tilasin kyydin huomen aamuksi jotta ei tartte miehen lähteä kesken hommien viemään sinne käynnistykseen.. soittelen sen sitten perästä tulemaan.
ei saa kuulema taxi lappua tuommoisesta menosta.. pitäisi mennä julkisilla.. joo .. meillä menee julkisetkin 15 kilsan päästä :eek:

Suppis
 
Heips!

Meidän pikkuemännällä on kiire kasvaa isoksi. Neuvolan täti kävi tänään ja puntari heilahti 3050grammaan! Syntympäpaino kun oli 2818g ja lauantaina sairaalasta lähtöpaino 2665g aika huimasti tullu neljän päivän sisään painoa!! Eli taitaa mun daissuista jotain tulla vaikka välillä saa tömpsyt pullostakin :heart: :heart:

Jonnuli ja hertta tasan 1vko!! :heart:
 
tin
Runttis: meillä mustikoita pakkanen täynnä ja vauva masus etten ny vannois kyykkimisen nimeen ;)
Jonnuli: Hienosti Hertta kasvaa!
Giraffellaki ottaa lujille ku aina vaan suppailee mut mitää ei tapahdu.. :hug:

Ei supistele ei, eikä muutakaa :kieh:
No saatiinpa yläkerta raijattua siistiksi(kylmää varastoa)... Kaikkia rästihommia ollaan kyllä saatu hyvin tehtyä :D
Tin ja Yksiön onnellinen omistaja 40+3(poika synty "huomenna", synnytys käynnisty vesien menolla 40+3 klo 17.30 että niitä odotelles...;) )
 
Tervehdys kaikille!

Meille syntyi eilen 17.8. (rv 39+3) pieni suloinen poika 3280g ja 50cm. :heart: Synnytys sujui mukavasti ja kaikki on hyvin sekä vauvalla että vanhemmilla. Kirjoittelen kertomusta, kunhan päästään kotiin.

Onnea kaikille uusille vauvaantuneille ja kovasti tsemppiä ja jaksamista omia nyyttejään vielä odottaville! :heart:

Lion73 ja Ekso kohta 1 vrk
 
LION onnittelut vauvasta :flower:

tänään kovin väsy olo. otin rautaa, join teetä, söin sokeria (jätskiä) mutta ei oikein tahdo voimat palautua. mietin mennäkö vai ei lenkille... hmm...

ON ei kummempaa. hyvin raskaana edelleen, en edes tota la mieti muuta kun ihmiset kysyy että noh milloin on :D

korvapuusti 39+5
 
Onnea lion :flower: :heart:

Te jotka syötte lisä rautaa ,niin mitä merkkiä? mulla ei massu kestä obsidania, ja nyt alkanu samat oireet tulemaan Retaferistakin :( Jotain valmistetta pitäs kuulema pystyä syömään, kun on ongelmia ollut tuon kohdun supistumisen kanssa ja verta on menetetty sekä synnytyksessä että keskenmenon takia tehdyssä lääkkeellisessä tyhjennyksessä :$
 
Onnea Lion73!

Kummasti tämä pino hiljentyny, onko melkein kaikki aktiivit jo synnyttäneet vai onko iso porukka työn touhussa???

Mulle se retafer ei sopinu kun söin esikoista odottaessa rautaa. Se opsidan kävi, mutta se joku nestemäinen on vissiin kaikista vatsaystävällisin, mutta kai pahanmakusta tms??
Nyt ei ole tarvinnu rautaa syödä, kun on hemppa pysyny yli 120 koko ajan. Jännä juttu, miten sekin vaihtelee näin.

Mä olen tänään tehny parit ruoat ja imuroinu ja nyt illan juoksentelin pihalla tytön kanssa. On taas koko ruoto kuin mankelin läpi vedetty, saa nähdä oliko tuosta nyt mitään iloa. Mä en muuten semmoseen syvään kyykkyyn voi mennä :eek: tuntuu että jotain tulee ulos ja just sassiin, ja repee koko lantio... oliskohan mitään mahkuja, että olis jotenkin jo paikat hiukan auki? Jotenkin nyt kun se terkka sanoi, että ens vkolla ei enää tarviis tulla, niin on lupa jo hieman toivoakin sitä synnytystä... vaikka edelleen kyllä voisin skipata sen homman yli siihen hetkeen, kun vauva on ulos ja maailmassa :LOL:

Mutta juu, meinasin vielä tässä illan kähmässä leipoa, joten alan hommiin, kun tyttökin oli niin piipussa ulkona juoksemisesta, että meni jo pötkölleen (siis halus mennä "ukkuu")

Jep, katsellaan, kukahan meistä seuraavana on sitten vuorossa?

runttis ja sytkylä 40+1
 
Nyt ku mä tän kirjoitan niin oon täällä vielä kahen viikon päästä :saint: Mutta tänään supistellut kipeestikin välillä. Ja silleen epäsäännöllisen säännöllisesti koko päivän, muutama aina tunnin aikana tulee, en oo kellotellut kun kaikki ei kuitenkaan kipeitä oo. Jospa ne jotain sais aikaan kuiteski :whistle:

vauvahaaveita: Mulla on samana päivänä polille yliaikaisuuskontrolli, tai ainakin sille päivälle yritetään neukkatädin kans se saada, ettei menis viikonlopun yli... Ja mä oon päättänyt että kotiin en sieltä enää lähe jos ei oo siihen mennessä syntynyt :kieh: Että ollaankohan yhtä aikaa oysissa sit :D Toki pidän peukkuja että molemmat ollaan jo vauvojen kans kotona jo silloin...

Täälläkin muuten väsymystä ilmoilla (3 tuntia oon päikkäreitä nukkunut...) ja kiukkusuutta myös.

-Sande 40+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Kummasti tämä pino hiljentyny, onko melkein kaikki aktiivit jo synnyttäneet vai onko iso porukka työn touhussa???

Mulle se retafer ei sopinu kun söin esikoista odottaessa rautaa. Se opsidan kävi, mutta se joku nestemäinen on vissiin kaikista vatsaystävällisin, mutta kai pahanmakusta tms??
Satutko muistamaan tuon nestemäisen nimeä? Nyt ei olis niin väliä vaikka kuin pahanmakuista olis, ku pakko olis vaan sopiva valmiste löytää :x

Niin on meidän pinokin hiljentyny aikamoisesti, luulen että suurin osa aktiiveista on jo synnyttäny... Mutta onhan meitä täällä vielä jokunen turisemassa
 
Neuvolassa kävin aamusta pyörähtää. Kaikki mallillaan. Yliaikaislähetteen teki. Piti vain siinä sitten päättää tehdäänkö se Vammalaan vai Taysiin. Asiaa yhdessä pohdittiin ja otettiinpa vielä kuuma linja Vammalan osastonhoitajalle ja kyseltiin lääkäritilanteesta ja Vammalaan nyt päädyin. Taysissa kuulemma tosi ruuhkaista ja täyttä, joten ei hirveesti houkuttele. Toisaalta sitten mietityttää, että mitä jos kaikki menee synnytyksessä päin seiniä niin olisiko iso yliopistosairaala kuitenkin turvallisempi vaihtoehto. Nooh, kaikki ovat vakuutelleet minulle Vammalan erinomaisuutta, joten käydään se nyt sitten kokeilemassa. :) Toki toivon, että pääsen synnyttämään jo ennen yliaikaskontrollia.

Viime yön nukuin tosi huonosti. Tuntu, että vauveli jaloilla punkee kylkiluista vauhtia ja poraa päätä alaspäin. 20 minsan välein kävin parin tunnin ajan vessassa teelusikallisen lirauttamassa. Koko ajan oli samanlainen tunne kuin esikosta ennen vesienmenoa, mutta ei kuitenkaan kalvot puhjenneet. Sitten, kun vauva rauhottu masussa niin oli kuuma ja sitten vielä esikoinen kampesi meidän väliin nukkumaan ja oli tosi rauhaton. Lähdin sohvalle evakkoon välillä ja välillä menin takasin sänkyyn ja sadettakin kuuntelin jossain välissä eli aika vähälle jäi unet. Neuvolan terkka komensikin mut päiväunille. Häädin miehen ja tytön hoplopiin ja nukuin 3 tuntia päivällä. Kyllä teki hyvää.

Nyt sitten tässä ihmettelen, että mitä sitä tekis. Neitonen nukkuu ja mies on treenailemassa. Josko sitä töllön avais ja ihmettelis tulisiko sieltä jotain katsomisen arvoista.

-mennis ja aukusti 39+5-
 
marsa22 raudasta kyselit...mulla on nyt ollut nestemäistä ja ihan hyvänmakuistakin Ferronol-nimistä rautavalmistetta, sisältää jotain muutakin esim. foolihappoa...Ostin tuon pullon Life-nimisestä luontaistuotekaupasta.

elovena79 & masuasukkineiti 39 + 6 (HUOMENNA LA)
 
Marsa, googletin ja tuosta olen aiemmin kuullut sanottavan hyvää (masun, mut ei maun kannalta vaikka tossa noin sanotaankin):
Floradix Kräuterblut-Saft on nestemäinen rautavalmiste, joka sopii heillekin, joille tavalliset rautavalmisteet aiheuttavat ongelmia. Se imeytyy hyvin, eikä aiheuta vatsavaivoja, sillä se sisältää hyvin siedettyä rautaa sekä vatsaa helliviä yrttejä. Floradix Kräuterblut-Saft vahvistaa kokonaisvaltaisesti, sillä se sisältää raudan lisäksi vitamiineja ja bioflavonoideja. Se on lisäksi hyvän makuista eikä sisällä lisäaineita, alkoholia tai säilöntäaineita.

Jukra kun olis samaan aikaan kans synnyttämässä joku täältä pinosta.. mutta tuskin on. Noo, jos sais edes suomalaisen (tai suomalaisia, naikkarillahan on väh. 4 hengen huoneet) huonetoverin/toverit, niin sekin olis kiva, että ois juttuseuraa. Viimeks jostain iranista kotoisin oleva nainen ei paljoa tuottanu muuta kuin harmia miespuolisen sukunsa kanssa, joten saapa nähdä miten nyt sit käy...

 

Yhteistyössä