***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Jokohan tänään?? Eilen siivousta ja saunaa, tänään sitä kolmatta sillä tuloksella, että klo 21.30 alkoi järkyttävä selkäsärky, joka vain paheni, kunnes puolen yön aikaan kuului riks, raks, poks ja housuihin jtn valahti. Nyt tässä suppareita tulee jonkin verran, mutta turhaan ei kyl lähetä tonne sairaalaan, ku on tuota välimatkaa sen verran. Odotellaan ja katsellaan..........
 
jonninjoutava omanapainen viesti:
kappas, tänään on Iivarin nimpparit..
Voisko käydä niin hassusti, että poika päättäis syntyä tänään..? :D
Merkkejä, minkäänlaisia, ei tosin ole havaittavissa...vielä ainakaan
nyt takas maate, pari tuntia kukkunut ku uni ei riittänyt

40+1
 
Huomenta!
Tylsääkin tylsempää.. Ei sen erikoisempaa tänne. Näyttäis siltä, että huomenna vien tytöt päiväkotiin & pääsen vielä käymään neuvolassa. Jos sitä sitten varais viel ensi viikon perjantaille neuvola-ajan ja katsotaan, että tarvitseeko sinne enää mennä. Toivottavasti ei.

Mutta jospa tässä jotain alkais tekemään.

RD & Pörriäinen 40+4 :heart:
 
Huomenta, ihmeellistä, sain useamman tunnin nukuttua! Jokohan nokikana on sairaalaan menossa? Tsempit jos on...

Tänne ei ihmeitä, selkää särkee mut eipä se ole muuta kuin rasituskipua. Aamupalalle ja sit ajan ukon ja tytön ulos vähäks aikaa, että saan olla rauhassa tyhjentää lisää rempan tieltä kamoja...

Mulla on tiistaina kans neuvola, varmaan menen sinne, vaikka terkka toivoi ettei olis tulemista :LOL:

runttis ja sytkylä 40+5
 
Huomenia! Ei oo täälläkään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä :( Huomenna neuvola ja varataan se yliaikaiskontrolli äitipolille. Mä varmaan synnytän joskus 42+ viikolla kun lopulta käynnistävät.. :headwall:

jonna ja pikkuveli 40+6
 
tin
Hei!
onnea kaikille vauvaantuneille :heart:
meille syntyi pikkuinen tyttö nopeasti 19.8.2010 klo 2.58. painoa oli 2867g ja pituutta 48cm. rv:40+4.:heart:neiti jäi vielä keskolaan antibiooteille, ite jouduin kotiin :(
aivan ihana tyttö :heart:

synnytyskertomusta myöhemmin, nyt istun lypsykoneen kans :D
onnellinen tin ja pikkuneiti 3vrk
 
Onnea vauvan saaneille. :hug:

Jokohan alkaisi olla miulla lähellä. Eilen tuli kipeähköjä supistuksia. Olisin illasta lähtenyt kävelemään vielä mutta satoi vettä ja väsytti.

Nukuin ihan ok. Ja nyt taas supistaa :). Ja pakko muuten myöntää että nännien pyörittely herätti supistukset tänään.

Jännityksellä odotellaan loppuuko vai päästäänkö herraa hakemaan näin kakkosen syntymäpäivänä.

Moona ja ukko 39+0 Poks
 
Onnea vauvan saaneille! :heart: :flower:

[/b]Tin olit sitten ruuhkayönä synnyttämässä. Kuulemma 6 vauvaa tuona yönä syntyny. Oltiin sitten hetki yhtäaikaa laitoksella, perjantaina pääsin kotia. Toivottavasti teirän neiti pääsee pian kans kotia.

Elli ja Justiina 4pvä :heart:
 
Juu ei täälläkään mitään. Muutama kipeä suppari tuli yöllä, mutta ei mitään säännöllisempää. Täälläkin vauva liikkuu aika vaisusti, mutta luulen että tila alkaa vaan loppumaan.
Näin synnytysuntakin. Tosin ei vauva kerennyt syntymään kun heräsin pissahätään. Meitä oli siinä unessa kolme naista synnyttämässä samassa salissa :LOL:

-Sande 41+0 (en ois kyllä halunnut poksua enää, liekkö poksun vielä viikonkin päästä :eek: )
 
:attn: Te joilla limatulppaa jo mennyt niin millasta se oli? kirkasta? :attn:

Mulla taas tänä aamuna tuli valkovuodon seassa vähän kellertävää limaa(tai ainakin se kellertävälle näyttää) ja sitten nyt siinä oli muutama oranssin näököinen "piste" jota epäilen vereksi.Siitä oonkin ihan mielissäni koska muut synnytykset alkaneet myös verisellä limatulpan menolla ja siitä ei kauaa oo menny ku synnytys kunnolla käynnissä.Tai no pojasta taois eka tulla yöllä lapsivettä mut aamulla veskiin noustessa tuli sitä veristä limatulppaa.Täytyy toivoa että tota nyt alkas tulla enempi ja lurahtas vaik ne lapsiveet :D

Kiitos Hendu79,Marlin ja Elli Etikka synnytyskertomuksista :flower:

kr83 Voimia sinne lemmikin kuoleman aiheuttaneeseen suruun :hug: Muistan ite kun oma hamsteri kuoli mun ollessa 19v niin oli sekin surkea paikka vaik olin jo nuori aikuinen.

nokikana Toivottavasti oot jo päässyt vauvan hakuun :heart: Jos et niin kiinnostas tietää sinunkin limatulpan väri :LOL: Ihme hommaa kun kiinnostaa toisten "eritteet" :LOL: ..Mää vaan mietin et ei kai tuo mitään muutakaan voi olla ku limatulppaa ku se kuitenkin selvästi limaa on.Ja en muista mun muuten vuotavan limaa..paitsi sen yhen ässän jälkeen saman tapasta mut sitä ässää ei oo nyt harrastettu.Sanoin miehelle et sit harrastetaan kun talo on siisti ja vauva sais luvan syntyä :kieh:

tin Todella paljon Onnea tytöstä! :heart:

nippanappa Todella paljon onnea pojasta! :heart:

KaMaAn varmasti jännittää :hug: pian kuitnekin on jo vauva sylissä :heart:

vauvahaaveita Minä voisin ilmottautua oyssiin lähtijäksi jos vaan voitas ihan kohta lähteä =) t.yksi joka täällä varmaan vielä yliaikapäivistä marisee :LOL:

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 38+5 ps.mullahan tulee tota limaa ja valkovuotoa kuitenkin niin vähän et en mitään sidettäkään tarvii mut veskikäynneillä välillä sitä sit tulee.Taidan vesisateen loppuessa lähteä koiran kans pitkälle kävelylle niinku eilenkin.Koira oli sen jälkeen aivan poikki ;)
 
Mpv
Onnea vauvan saaneille. :flower:

Täällä ei tällä hetkellä oikeastaan mitään merkkejä siihen suuntaankaan, että lähtö voisi tulla pian. Lauantai aamuna heräsin menkkamaiseen jomotukseen, joka säteili selkään, mutta se loppui melko pian.

Vauveli on välillä ihan hiljaa pitkiäkin (siis meidän mittakaavalla.. :LOL: ) aikoja, mutta äsken kun taas liikkeitä laskin meni 4 minuuttia siihen, kun jalkaa oli heiluteltu jo sen 10 kertaa. Mulla on nyt "hyvä syy" aloittaa aamut jäätelöllä, kun se saa tuon vauvelin innostumaan jumppaamaan - sokerihumalaan vaan heti aamusta :D. Onneksi omaan painoon nuo extra herkut ei tällä hetkellä ihme kyllä vaikuta, tosin ehkä pitäisi tarkemmin miettiä kuinka isoa jättiä haluan yrittää tuolta ulos ponnata.. :/

Eilen tuossa lukaisin neitsyen luonnekuvauksia huumori mielessä, ja täytyy nyt toivoa, ettei noihin tosiaankaan voi luottaa pätkääkään.. ;) Sieltä tulisi sitten äitinsä täydellinen vastakohta :p, onneksi isä sentään olisi vähän saman kaltainen luonne. Äityli kun ei analysoi ja mieti ja pohdi mitään, vaan toimii ja pohtii kenties vasta sitten :D , olisi se vaan itsehillinnälle kova koitin, jos täällä olisikin yht`äkkiä kaksi pähkäilijää yhtä toimijaa vastaan.. :LOL:
 
Jos vaikka nousis täst sohvalta ylös. Kun supparit hävis kun makoilee. Pitäs kait kauppaan mennä kun tytöllä olisi synttärit. Jos jotain kakun tapaista tekisi. Ei meille oo kyl tulossa sinänsä vieraitakaan. Mutta kuitenkin.
 
Mulla alkoi silloin edelltävänä lauantaina tulla limatulppaa, kun neiti syntyi tiistaina. Se oli sellaista paksua ja kellertävää. Ja olin kans tosi onnes, kun tuli. Tiistaina sitten tuli viimmeiset limmat pihalle ennen kuin siiryttiin saliin.

Mun synnytystähän olis ruvettu keskiviikko aamuna käynnisteleen jos ite ei olis syntynyt. Teillä joilla yhtään tuntemuksia ja pystyy niin lenkille vaan se autto ainakin mulla itestään käynnistyyn. :)

Elli Ja Justiina 5pvä :heart:
 
Heips, mitenkähän kovaa tässä uskaltaa riehua?? Mä tyhjentelin tuota meidän työhuonetta ja roijasin äsken painavia laatikoita siellä tyyliin silmät pullistuu ulos päästä, niin onkohan semmonen tässäkään vaiheessa viisasta..?? Kun joskushan on sanottu ettei sais nostella, mut en sit tiiä... täällä ei mitään muuta kuin selkään särkee ihan hirveesti ja tuntuu että tuo alakerta vaan halkeaa. Ei siis kaiketi mitään suppareita ei, eikä limoja eikä muitakaan eritteitä. No, kai tässä pitää vaan ahkeroida kaikenlaista nyt kun vielä on siihen mahollisuus...

Nyt pyykit koneesta ja kuivumaan ja pesasen työhuoneen verhotkin sit samalla. Sit taas roijaamaan niitä kamoja.... ja sit ehkä päiväunet, nyt vaan ei nukuta niin, kun sain eilen nukuttua. Tämä selkäsärky sais kyllä lähteä pois, jos kerran ei meinaa mitään sen kummempaa :headwall: :headwall: :headwall:
 
Kiitoksia kaikille myötätunnosta. :heart: En usko, että hankitaan uutta lemmikkiä. Eiköhän tässä ole elämää talossa jo muutenkin. Mutta lapselle tuo oli kyllä tosi opettavaista. Joka päivä piti ruokkia ja joka viikko siivota häkki. Ja näki toisen elinkaaren pienestä pumpulipallosta harmaantuneeseen vanhaan ukkoon. Ja joutui ensimmäisen kerran kohtaamaan menetyksen ja surun. Itselläni kun ei koskaan lapsena ollut lemmikkiä, niin samat asiat kävin itsekin läpi.

Selkeä muutos omassa olotilassa: eilen iski armoton väsymys. Menin nukkumaan jo puol 7 illalla ja nukuin ihan sujuvasti kellon ympäri (vessareissuja lukuunottamatta), enkä olisi millään jaksanut nousta aamulla, kun mies piti hakea töistä. Sitten iski pahoinvointi, sellainen etova olo. Mutta nälkäkin on koko ajan. Söin kunnon aamupalan ja jo 10:ltä piti laittaa lounasta ja söin 2 lautasellista. Eli hormonit varmasti hyrrää ja energioita keräillään.

Kohta leffaa ja sipsejä perheen kanssa. Terveellistä sunnuntaiohjelmaa. :LOL:
 
rakkaudesta äiti voisin kans huudella näiden "eritteiden" perään, tääl tulee kans veski käynneillä paperiin kellertävää vetistä limaa tullut nyt muutaman päivä, valkkari on normaalia, että oliskohan toi sitä limatulppaa? :eek:

mulla kun ei ole ikinä ennen limatulppaa tullut niin että olisin sen huomannut vaikka seurannut olenkin :/

tääl supistelee taas, eilen koitettiin saunat, navetat kyykistelyineen ja sessit, eipä auttanu, nyt vähä siivoilin tuossa kuopuksen kanssa ennen kuin se halusi ulos, siinä sitten ulkona vähän aikaa seisoskelin ja alko tuntua painetta ja vähän supisteleen... mä jaksa edes seistä kun alkaa painaa...

vatta on kyl tipahtanu, raksukin sitä eilen saunassa sano et kauheen alas menny, vaikka neuvoloissa sf mitta ei ole muuttunut, että oli sen 33cm viimeksikin. + muiden kummallisten asioiden kanssa, raksu ehti jo perjantaina haaveilemaan et olis kaksoset kun neuvola tuota mahaa/asentoja ja kovuutta ihmetteli :p

tää on aika vaisu liikkeissään, mut olen vetänyt sen piikkiin kun on hyvinkin vaisu niinä päivinä kun supistaa enemmän, että johtuisi siitä sitten.

jos tuo lima nyt olis sitä limatulppaa kun on todellakin muutaman päivän tullut pyyhkäistessä ja muutaman päivän ollut tasasesti koko päivän kovempii ja säännöllisii supistuksii...

giraffe 38+5
 
:headwall: Voihan **** kukkanen. :( Jotenkin ärsyttää ja turhauttaa ja harmittaa ja tuntee vielä olonsa tyhmäksikin. :'(

Olin nyt taas siellä synnärillä sikiön sydänäänikäyrällä kontrollissa, niinkuin siis eilen siellä valmiiksi sovittiin. Noh, tällä kertaa en nähnyt koko lääkäriä, vaan pitkän odottelun ja käyrän jälkeen (lääkäri oli leikkaussalissa), kätilö tuli sitten ilmoittamaan, että lääkäri antoi luvan lähteä kotiin eikä tarvii tulla sinne enää kontrolliin, vaan neuvolakontrollit riittää. Mä olin tällä kertaa nimenomaan varautunut siihen, että kyselisin siltä lääkäriltä vähän asioita ja vähän harmitti, etten koko tyyppiä tänään edes nähnyt. :/ Kysyin sitten siltä kätilöltä, että no mitenkäs sitten liikkeiden kanssa....? Että kun en ole nytkään tuntenut liikelaskennassa tarpeeksi liikkeitä. Että eikös se sitten haittaa mitään kuitenkaan? Ja että miksiköhän hän ei sitten liiku juuri ollenkaan...? Tähän kätilö totes mulle, että "en mä kyllä osaa sanoa. kaikki näytti olevan hyvin ja käyrä näyttää hyvältä". Mä vähän kattelin siinä silmät pyöreinä, että niin....mitäs mä sitten teen, josko ei varmaan vieläkään ala liikkua....? Tähän kätilö vaan totes, että "en mä tiedä. ohjeethan on, että illalla rauhoitut paikoillesi puoleksi tunniksi ja lasket liikkeet. Jos et tunne viittä liikettä, pidät pienen tauon ja lasket sitten uudestaan. Jos silloinkaan ei liikkeitä tarpeeksi, niin pitäis lähteä näytille." Mä siinä sitten kyselin, että no tulenko mä siis sitten taas tänne kuitenkin????? Johon taas kätilö "en mä kyllä osaa sanoa, varmaan sitten joo". :headwall:

Jotenkin vaan tosi turhautunut ja tyhmä olo... Yrität tehdä niinku sanotaan ja käyt siellä kontrolleissa ja sitten taas kuitenkaan ei haittaa, vaikka toinen lopettaa liikkumisen. Mä varmaan sitte lopetan koko hemmetin liikelaskennan, niin ei tarvi tuntea tyhmäksi oloaan siellä.... :( Olis nyt edes katsonut vielä ultralla se lääkäri tai jotain... Tai antanut edes vaikka ensi viikolle ajan ultran kontrolliin, että kasvaako normaalisti!! Nyt kun oli kuitenkin jo "pudonnut" omalta kasvukäyrältään tässä vaiheessa....

Anteeksi tää omanapaisuus... Mutta jotenkin nyt on niin turhautunut ja huonotuulinen olo. Ei jaksais yhtään mitään! :'( Ja tossa vieressä kipittää ja selittää ja touhuaa tuo kolmivuotias, jota pitäis jaksaa huomioida................

Tiinuz ja vaavi 39+0
 
No onpa ihme käynti Tiinuz sulla ollut! Tosi ärsyttävää! Toivottavasti kaikki kuitenkin selviää!

Limatulpasta kyselitte, voin antaa teille nyt tänään koetun kuvauksen aiheesta :kieh: Elikkä mulla on tässä kohta lähtö edessä ainakin näytille synnytysosastolle, alkoi nimittäin aamulla kuuden aikaan tulla lapsivettä muutaman napakan supparin seurauksena, eli jossain on reikä :LOL: Aamulla tuli sitten sitä limatulppaakin, ekaks oli sellasta keltasta limaa kun paperilla pyyhin, sit siinä alko olla vertakin mukana, välillä punasempaa, välillä ruskeaa, ja sit yhdellä vessakäynnillä huomasin pönttöön kurkatessani :LOL: että sinne oli sellanen punanen vähän isompi klönttikin hulahtanut. Tai ei se mikään klöntti edes ollut, mutta sellasta punasta "nöyhtää" kuitenkin. Että kai tuo se tulppa sitten oli kaikkinensa...

Anyways, soitin äsken synnärille ja täällä on sääntönä että kuuden tunnin sisällä lapsivesien menosta pitäis mennä näytille. Olinhan mä sen netistä lukenu, mutta enpä sit soittamatta kuitenkaan arvannu lähteä. Nyt on siis menny jo kohta 7 tuntia, odotellaan tässä että mummi tulee esikoisen seuraksi ja sit lähdetään. Säännöllisiä suppareita ei kuitenkaan vielä tule, joten eiköhän ole ns. turha käynti kuitenkin. Eli todennäkösesti kotiin palataan vielä ilman vauvaa.

Tsemppiä kaikille odottajille vielä! Ilmoittelen taas kuinka tässä oikein käy!

mamacita74 ja Frijolito 39+3
 
Onnea kovasti onnellisille vauvan saaneille!! :heart: :flower:

Ja toivottavasti tuloksellista reissua mamacita!! :wave: :flower:

Täällä yhdyn monen muun vähän turhautuneisiin ja lievästi kypsiin fiilareihin..viikko yli meni, ja jotenkin niin plääh-fiilis, että jaa...no, tulkoon sitten joskus marraskuussa jos on tullakseen!! :kieh: Parit leijonakuvioiset-potkarit nyt olin kuitenkin ostanut mutta saavat kelvata tulevalle neitsyellekin..tuskin sentään seuraavaan horoskooppimerkkiin asti mennään. Huoh!

Sais vaikka sitten nukkua kunnolla, mutta jostain syystä ei taaskaan millään ilveellä tullut uni silmään enään klo 04 jälkeen (mies könysi sänkyyn sohvalta..) ja 3 tunnin valvomisen jälkeen olo on ollut kuin pahimmassa krapulassa... :x
Käytiin kuitenkin kirppiksellä esikoisen kanssa ja kovasti koittivat myyhjät tyrkyttää äitiysuimapukuja ym. Juu, kiitos ei ehkä enään inspiroi... :eek:

No, jos koittais tän päivän taas lusia ja jaksaa jotenkin iltaan asti.

Käyn taas teidän oloja ja lähtökuoppia tsekkailemassa...!!
 
MAMACITALLE onnea matkaan! :wave:

Kylläpä sait tosiaan kummallista kohtelua synnärillä TIINUZ. Eiköhän sinne kuitenkin kannata mennä taas uudestaan, jos liikkeitä ei tunnu. Koita vaan pysyä lujana, että pääsisit lääkärin puheille ja ne ultrais vauvan kokoa tms. mikä toivottavasti vähentäis huolen aiheita.

Limatulppaa saattaa täälläkin olla tullut muutaman päivän aikana, vaikken ihan varma asiasta olekaan. Vessakäynneillä paperiin (ja pönttöönkin) on jäänyt sellasta kellertävää limaa, mutta ei siinä ainakaan vielä oo mitään viiruja tms. ollut. Eikä sen lisäksi kyllä oo tullut mitään muita oireita. Ei supistele eikä vesien menosta tietoakaan. Vauvakin touhuaa vatsassa ihan entiseen malliin eli eipähän tässä olla mihinkään lähdössä vielä pitkään aikaan. Ehkä tuo pikkumies on kuitenkin vähän alemmas laskeutunut, kun välillä tuntuu liikettä ihan tossa häpyluun päällä. Tosin kun liikettä tuntuu niin alhaalla, niin tuskin on pääkään siis kiinnittynyt... Odottelu siis jatkukoon...

pikku3nen 39+2
 
Tosta limatulpasta.. :D Mulla tuli tytön aikana synnytystä edeltävänä päivänä limatulppa kokonaisena klönttinä ulos. Se oli sellanen varmaan puolen nyrkin kokonen hyllyvä ja löllyvä kellertävänkirkas limaklöntti. Tuli pyyhkiessä paperiin, niin pystyin hyvin tutkimaan koostumuksen :LOL: :D
Nyt on välillä tullut pyyhkiessä vähäsen limatulppaa mutta ei lähellekkään tollasta jättiläis limapalloa =)

 

Yhteistyössä