***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Elli, kiitos :hug: Just tämmönen epämääräinen kipuilu vie hermot -tulis kunnolla tai olis sitten olematta. Taas kun nousin ylös, alkoi tuo selän särky/jomottelu. Mut ei mitään muuta.. kohta alkaa hirvittämään sekin, et miten isoks tämä pääsee täällä mahassa kasvamaan :/ Pian tietty pahin skenaario, pitkä käynnistys, turha alateitse synnytys loppuun väsyneenä ja hätäsektio päälle on karua totuutta. Vaikka tietty siitä viis, kunhan tämä "toope" eli vauva saatais ulos kunnialla.

Nyt pyykkiä silittelemään ja sen jälkeen lähden käpyttelemään näitä meidän kortteleita ympäriinsä, raitis ilma tekee varmaan ihan hyvää ja tolle selälle tuntus auttavan enemmän liike kuin paikallaan makoilu nyt.

=) runttis ja sytkylä (uskallankohan mä ees mennä sinne neuvolaan huomenna, kun se terkka oli jo viime viikolla, et mitä hitsiä mä vielä yhdes kasas olen... mitähän mieltä se sit huomenissa on... :whistle: )
 
chevanne Sulla oli kyllä aika rankka kokemus... :/ :hug: Onneksi kaikki lopulta on jälleen hyvin, mutta varmasti jätti aikamoisen pelon.

:flower: Onnea jälleen myös uusista ihanista vauvoista! :)

Sandeliini varmaan onkin jo tositoimissa tai ainakin laskeskelee tiiviisti suppareiden välejä. :) Tsemppiä sinne!

Tosta mun liikelaskentaliipalaapasynnärijutusta sen verran, että päätin, että sitten kerran illassa lasken liikkeitä, ja jos niitä on enempi kuin ihan yksi tai kaksi, niin pysyn kotona. JOS siis oon edes jotain tuntenut pitkin päivää. Tuntuis nimittäin nyt niiiiin tyhmältä mennä sinne taas, kun on kerta sanottu, että kaikki näyttää hyvältä ja kätilö kyseli, että ootko varmasti laskenut kaikki pienetkin liikkeet. :/ Toivottavasti pian syntyis, niin ei tarvis noita miettiä..... Tuntuu vain niin ristiriitaiselta, että annetaan ohjeet ja kriteerit, mutta ei se sitten enää haittaakaan jos ei täyty, koska asiat NÄYTTÄIS olevan ok. :headwall: Eikä sit vaivauduta odottavalle äidille asiaa sen enempiä selvitellä.... No mutta se siitä. Sai vaan olon eilen aika turhaksi.

Tänään tarvis viedä pankkiin noita säästettyjä kolikoita ja ajattelin käydä vähän lastenkirppista samalla tytön kanssa kiertelemässä. :) Jos vaikka jotain tarttuis mukaan.... Mä vaan oon vähän sellanen laiska kirppiksen kiertäjä, kun en jaksais penkoa ja nyppiä niitä vaatteita. Kaiken pitäis pomppia suoraan syliin ja huutaa "osta minut!". :LOL:

Polttelua on nyt heti aamusta ollut, mutta tais jo vähän poiskin jäädä...

Tiinuz ja vaavi 39+1
 
Vauvis, sulla kuitenkin aika lähellä jo käynnistyskin :hug: Mullehan se on sit joskus ens viikon puolivälissä, jos tämä ei ymmärrä tulla ulos omin keinoin... yliaikakontrolli vissiin tulis ens viikon maanantaille, voiskohan sitä naukua siihen jo sit että käynnistelis samalla jo... vaikka eipä kait ne käynnistele...
 
Huomenta =)

Onnea vauvikselle LA :heart: ei kestä enää montaa päivää kun pikkuinen on maailmassa!

Runttis Mä olen saanut jokaisen kohdalla jäädä yliaikaiskontrollissa jo käynnistykseen tai tulla viim seuraavana aamuna. Koetat vaan kertoo kuinka olet väsy, etkä saa nukuttua ja plaa plaa, niin kyllä ne sut käynnistykseen ottaa =) (ainoa tietty jos on salit täynnä, mut muuten niin kyllä ne periaattees voi ottaa milloin vain)

Sanden uutisia odotellaan täälläkin =)

Tiinuz Mulla tuli vähän sama olo kuin sullakin kun kävin pari päivää sit just liikkeiden takia synnärillä. Tuli olo et täh? Jospa se sunkin pikkuinen päättäis tulla ulos niin ei tarvitse liikkestä olla huolissaan. :heart:

ON: ei mitään, ei siis kerrassaan mitään!! Tai no vähän suppailee ja jotai limaa tulee mut näillä ei kyl ikinä pääse synnyttään. Ja mä en enää edes jaksa ajatella synnyttäväni ilman käynnistystä... Tietääkö kukaan millä viikolla PHKS käynnistää? Et onkohan mulla mitään tsäänssejä saada käynnistystä jo 1.9. kun käyn konrtollissa ton tarjonnan takia..

Peppi ja Hertta 38+6
 
Voi hitto, mies meinaa viikonlopuks vielä vuokrata jotain pihanmöyrimisvehkeitä :LOL: :LOL: Aika paljon sekin uskoo, että tää syntyis ennen syyskuuta....
Peppi, ok, mulla on ens ma 41+6 joten aika lähellähän se sitä 42+1 päivää jo onkin...
Mutta nyt hommiin, silittelen vähän aikaa ja sit liikenteeseen jalkapelillä =)
Mukavaa maanantaita jäljellä olevat :heart:
 
Huomenta! Ja rv 40 POKS! :D

Eilen harjoitin siivousta, lenkkeilyä ja saunomista ja sain aikaan vatsassa sellaisen myllerryksen, että kolmas S piti kyllä jättää väliin. :LOL: Vauvasta tuli ihan älyttömän vilkas, ja kohtua ja nivusia särki ja tuli välillä niitä puukoniskuja. Olin jo aika toiveikas nukkumaanmennessä, mutta tilanne rauhoittui, ja tässä sitä ollaan. Nytkin on pieniä kipuja tuolla alavatsalla, mutta ei varsinaisia supistuksia kuitenkaan. Jos olis tänään reipas ja tekis vaikka saman setin uusiksi!

On tuo raakaa hommaa tuo synnyttäminen. Sitä alkaa arvostaa kaikkia maailman äitejä ihan eri tavalla, kun lukee noita tarinoita. Minullahan eka synnytys oli helppo: kesto 2,5 h ja ei mitään repeämiä tai välilihan leikkauksia tarvittu. Ja vaikka sain kivunlievitystä, niin oli se silti kipeää hommaa. Mutta kyllä se on myös sen verran arvokasta (ja luonnollistakin), että kyllä sen kestää. Mutta ei oo helppoa. Onneksi sen saa nykyisin tehdä asiantuntijoiden silmien alla.
 
Tämän päivän nla-kuulumiset eka, jonka jälkeen lueskelemaan teidän viestejä:

RV 40+5 / 40+0

Paino: 80,2 / (79,4)
Verenpaine: 115/74 / (118/63)
Pissa: Puhdas / (Puhdas)
Hemoglobiini: 127 / (134)
Kohdunpohjan korkeus: 33 / (33)
Tarjonta: RT / (RT)
Sykkeet: 115-135 / (122-134)

Eli kaikki hyvin. Seuraavan ajan antoi perjantaille, mutta jospa ei sinne tarvitse mennä.. Mutta sitten, jos vain ei ala lähtee itsekseen käyntiin, niin viikon päästä pitäisi olla noin klo 9.00 KYS:issä.

Sitten mie en ymmärrä sitä, että jos hemoglobiini o viimex ollu hyvä, ni miksei sitä sitten tarvitse mitata. Yrittävätkö säästää neuloja vai mitä. Mittas, ku sanoin, että haluan tietää paljonko on.

Terveydenhoitaja mahan päältä kopeloi ja sanoi, että tuskin 3,5 kg edes painaa. Mutta lisäsi myös sitten sen, että eihän sitä koskaan tiedä.

Tänne ei mitää sen ihmeempää. Nyt rupean yhdistelee haalarin hihat paikoilleen, haara- ja hihasaumat.. Mutta pientä hampaiden kiristelyä tiedossa, koska en osaa yhdistellä.. Ja sitten vielä toinen hihan on muutamaa kerrosta pidempi kuin toinen. Menin näköjään sitten laskuissa sekaisin, ku muut tulivat eilen makuuhuoneeseen häiritsemään =/. Voisihan sen tietenkin purkaa, mutta en enää jaksa. Onpahan hieman erivärinen sitten.

RD & Pörriäinen 40+5 :heart:
 
EI TÄÄ NÄEMMÄ AIO SYNTYÄKÄÄN!

Ihan uskomatonta, koko viikonloppu mennyt ees taas oireillessa, supistuksia menee ja tulee, voi huooooh |O Ensin en ollut valmis ja nyt sitten olisin, niin mitään ei tapahdu.

Mä olen levännyt, rehkinyt ja vaikka mitä! Mitäs vielä vois tehdä...

Täysin omanapaista ajatusta täältä... sori...

Eli POKS 39+0

kreta (ja vain kreta :) )
 
RD Mulle neuvolantäti sanoi et lopussa hemoglobiini harvoin enää laskee...tiedä sitten mikä on totta ja mikä ei, kun tää täti ei ole mua kovinkaan vakuuttanut.

jonna82 Voi prkle!! Eli mää sit jakaudun joskus syyskuun lopussa kun ei nää edes hetkessä käynnisty... Voi huoh!!! :headwall:
 
Täällä yhä :wave: vaikka empä kyllä oo tosissani oikein uskonutkaan että tässä lähtö tulis ainakaan ennen laskettua :| Mutta oon kyllä aika varma et se keltanen lima on limatulppaa(sellastahan se kuulosti muillakin olevan)ja mulla tuo limatulpan tulo on ennustanu synnytyksen käynnistymistä.Tosin ennen se on tullu isompana verensekaisena klönttinä..vaik en kyllä tarkkaan muista millasta se oli.Verta kuitenki ollu aina seassa.Nythän sitä tulee tosi vähän.Tänään ei vielä ollenkaan.
Maha tuntuu jännälle.Vähän kuin jotain menkkakipuiluja ois,mut lievempänä.
Vauvan liikkeet vähentyneet selvästi(liekkö jatkuvat suppailut vaikuttaa)ja sehän huolettaa kun tää on ollut tosi liikkuvainen vaaveli.
Supistuksia tosiaan tulee nyt joka päivä mutta niistä tuntee et ne on vaan jotain harjottelu suppareita.Maha menee kuitenki kivikovaksi ja kävelylenkeillä tulee kova paine myös takapuoleen sillon ku supistaa.
Tahtois jo tän vauvan ulos mahasta ettei se enään kasvas isommaksi ja muutenkin tämä pikkuinen ois niin ihana saada syliin hoivailtavaksi :heart: Ja sittempä ei tarvis enää miettiä et liikkuuko mahas tarpeeksi vai ei.

Chevanne Onnittelut pojasta :heart: Tosi rankka synntys sulla ollut ja se mies kätilökin pahentanut tilannetta(mieli vois olla parempi rankastakin synnytyksestä huolimatta jos kätilö ois ollut sydämellinen ihminen) :'( Suretti sun puolesta ku luin jutun.
Onneksi oot kuitenki saanu hyvää hoitoa muilta ja vauva myös ja selvisitte tuosta koettelemuksesta :heart: Ihania alkupäiviä vauvan kanssa ja tuosta synnytyksestä kannattaa puhua neuvolassa tai sairaalassa niin paljon kuin tuntuu hyvälle,ettei jää mielenpäälle vuosiksi kaihertamaan.

Korvapuusti Minkä ikäinen kuopus sulla on?
Meillä 2v4kk ja nyt alkaa olla uhmaa jonkin verran.Ollut aina tosi hyväntuulinen poika mut nyt on päivänmittaan kovastikkin kitinää.Mutta usein tuo kitinä kohdistuu isosiskoihin kun haluais jotain niiden leluja ym.Ei nyt mitään pahaa uhmailua oo mut mua tympäsee jo tuo jatkuva kitinäkin kun nyt ei jotenki jaksas kuunnella sellasta.4vuotias kitisee kans,ku pyytää vaik aamupesulle niin kitinää saa vastaukseksi.Muuten kyllä tosi reipas.Ja esikoinen 6v on nyt kans koetellut niin mun kuin miehenikin hermoja..sellasta vastaan "urputusta" ollut monesta asiasta |O Huooh..toivoa täytyy että vauva on rauhallinen tapaus(jota epäilen aijempien mahamyllerrysten takia ;) ) niin kerkee yhä keskittyä myös isompiin lapsiin.Luulen että muuten tota kitinää on vielä enempi.

AnQ Onnittelut pojasta :heart:

Sandeliini Sulla on varmaan pian vauva sylissä.Jollei oo jo =) Toivottavasti supparit ovat siitä vahvistuneet..hyvälle ainakin kuulosti

Maijamehi Mun kolmen ystäväni vauvat saivat avun vyöhyketerapiasta.Kaikilla oli koliikkityyppistä mahakipuilua ja vissiin kolmen hoitokerran jälkeen kipuilut loppuivat muistaakseni jokaisella.
Sitä hierontaa voi vähän opetella siinä samalla itekkin ja minä oonkin hieronut vauvoja aina sit vaipanvaihdon yhteydessä itsekkin jos yhtään on tuntunut että maha ois kipeä tai ei oo kakannu pitkään aikaan.Ainakin se navan ympäriltä hierominen on helppoa.En vaan nyt tarkkaan muista kumpaan suuntaan piti "pyörittää" sormilla ja mistä kohtaan tarkalleen

Tiinuz Inhottavaa kun oot saanut nuin huonoa palvelua kätilöltä :hug: Varmasti jäänyt outo olo et mitä pitää tehä.Vähän niinku ois jätetty koko asian kans oman onnen nojaan.Kätilönhän se pitäs antaa kunnon varmat ohjeet eikä mitään "en minä tiedä" ohjeita.

mamacita74 Kohta sinullakin on vauva sylissä :heart: Onnea matkaan =)

Jaaps taidampa lähtä pyykkikoneen tyhjennykseen ja sitten lueskelemaan lapsille ennenkuin ruoka on valmista.Eilen luutusin konttaamalla,imuroin,pyyhin pölyjä,silitin,viikkasin,pesin pyykkiä,vaihoin lakanat ja mitähän muuta..jos tänään tekis taas kunnon siivous projektit niin sais ees kodin puhtaaksi jos ei muuta :LOL: Täytyy nyt eka touhuta muksujen kans ja siivota sit ku pienimmäinen menee ulos nukkuun.

Niin joo ja ootan täällä kovasti torstaita että pääsen ostaan vauvalle sen silkkimyssyn ja yhen ihanan haalarin.Saa nähä pääsenkö ostaan niitä ite(toivottavasti en :D ) vai pitääkö antaa miehelle ohjeet mitä tuua sairaalaan.Nyt alkaaki niin kylmeneen ilmat et puku varmasti saa olla päällä kun sairaalasta lähtee.
Täytyy vielä sanoa että vaik päivällä ootanki iha kauheena synnytystä niin yöllä veskireissuilla hiippailen varoavsti vessassa ettei vaan mitään ala valumaan ja lähtö tuu sillon :LOL: jotenki yöllä kammottaa enmpi toi synnytyksen ajattelu ja haluttaa vaan nukkua :D

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 38+6 JEE huomenna poksuu!
 
taas uusi mielenkiintoinen asia havaittu :D

hakenu omaan läppäriin osia tai jotn, niin alkanut tuntua sellasta tasasesti voimistuvaa ja laskevaa jomottavaa kipua, välillä tulee kuin puukon iskuja reisiin/reiteen... tätä ollut nyt 15-30 min ja muutama supistus. välillä tuo jomotus on oikeasti kipeää ja vaihtaa koko nivusten alueelta toiseen yksittäiseen paikkaan... :eek:

eilen sit kävin yöl saunas ja heitin pitkästä aikaa kunnolliset löylyt :D poltot=nothing. maha kovettu ensimmäisten 3 kuupan jälkee eip muuta, oli viel sängyssäki kovilla, samoin aamulla puol 6 aikaa ku vessas kävin sekä puol 8 aikaa ku ukon töihin vein... siin tuli 8 aikaa pien tauko ja nyt ollu taas pitkän aikaa kovan..
särky levis eilen ja yöllä myös selkään..

tai sit vaan haaveileen liikaa lähdöstä..

tai sit alkaa tapahtuu, toi jomotus muuttuu ny säyks ja alkaa tulee kipeempii supistuksii..
 
:wave:

Onnea taas vauvan jo kainaloon saaneille :flower: ja tsemppi :hug: vielä omaa vuoroaan odotteleville.

Täällä vauva-arki pitänyt kiireisenä. Vatsavaivoja ollut riesana, mutta nyt onneksi helpottamaan päin. Oma toipuminen ollut nopeaa ja reilusta 12:sta raskauskilosta jäljellä 2,1kg. Päivittäin ollaan käyty reippailemassa aurinkoisessa loppukesän säässä vaunujen kanssa. Ihanaa kun pääsee liikkumaan taas reippaasti :)

Sipsunen & "Nalle " 2vkoa ja 1pv :heart:
 
Sipsunen :headwall: :headwall: EN olis uskonu olevani NÄIN kateellinen heh... :LOL: :LOL: :LOL: Siis kun oma liikkuminen on tämmöstä rahtilaiva-tyyppistä etenemistä...

Jooh, käväsin perhekahvilassa ja siellä olikin jo ilmottautuminen syksyn valokuvauksiin. Lokakuussa pääsee sit ipanaiset kuvaan, ihanaa kun on tommonen mahdollisuus. Ja hintakaan noissa kuvissa ei tosiaan ole mikään paha, vaikka valokuvaamo onkin tekijänä.

Mulla tuo selkäsärky on ainoo oire oikeestaan, eikä sillä pitkälle pötkitä. Olen nyt jo täysin varma, että pistetäänpä kalenteriin sitä ens vkoa ja silloin synnytetään, mitäs tässä itteään kiusaamaan enempää.

Nyt pyykin silitykseen :wave:
 

Yhteistyössä