Elokuiset 2019

@vau819 Juu kun muuten oli niin mukavan rauhallinen ilta ni pitihän sitä sit saada jotai säpinää. Onneks ei ollu paljon nopeutta. Ihan senkin takia lähin näytille, että jos tästä jotain tulee niin onpa sit kirjoissa ja kansissa. Vaikuttas kyllä et selvisin jäykällä niskalla ja päänsäryllä. Itekin näistä päävammoista aika paljon tietävänä oli kyllä ihan ehdoton et lähen näytille, sen verran kova kojaus oli.
Kiitos tsempeistä. Onneks maanantaina jout... Eikun siis pääsee taas koulunpenkille niin menee viikko nopeasti. :D Viimeset teoriat tässä koulussa jos ei opparia lasketa ni rupee tuo motivaatio hieman karkailemaan.
 
Liityn nyt tänne kans! Mikäli viikot täsmää niin 6+5 menoss tällä hetkellä ja laskettu aika 23.8.
Tää on un ensimmäinen raskaus ja meidän molempien ensimmäinen lapsi joten jännät ajat eletään!
Neuvolaan menossa tiistaina ja toivon että tekisivät varhaisen ultraäänen sillä menkat ovat olleet epäsäännölliset. En tietenkään muistanut kysyä puhelimessa mutta eiköhän se selvii ensi viikolla. Neuvolatäti kuitenkin sanoi että eiköhän se menee sitten marraskuun menkkojen mukaan , joulukuun alussa mulla oli jonkunlaiset viikon kestävät vuodot mitkä olivat poikkeus normi kierrosta.

Plussasin 30.12 , tuli kyllä shokkina vaikka oli suunniteltu :D Ajateltiin miehen kanssa että mun kroppa on edelleen ehkäisypillereiden lopettamisen jälkeen niin sekaisin että ei olisi ollut vielä mahdollisuus tulla raskaaks.
Plussan jälkeen ollut aika epätodellinen olo mutta tosi iloinen. En voi vaa ymmärtää että mun sisällä kasvaa pieni ihminen!

Ainoat raskausoireet mitä on ollut , on että rinnat ovat turvonnu ja nännipihat kipeet. Sitten olen myös huomannut että kun nälkä iskee niin sitä ruoka on pakko saada HETI! Mitään pahoinvointia tai muuta ei ole ollut vielä ,onneks! :)
 
@Noor123 olen lukenut, että vaikka äiti väliaikaisesti ei pystyisikään pitämään sisällään mitään niin vauva ottaa kuitenkin kaiken tarvittavan! Luulisin, että siksi hedelmillä on nyt niin hurja menekki tässä kohtaa :D

Tänään ultrassa kaikki ok, tyyppi hengailee pää alaspäin niinkun lepakko ja pää-perämitta piti ottaa sen takia vatsanpäältä, ja se kuva on tietysti tässä kohtaa vielä melko epäselvä. Noin 1,5 cm mittaa kaverilla ja sydän läpytteli, vaikka mainittavaa pahoinvointia ei eilisen lisäksi ole edelleenkään ollut :cautious:
Nyt tuleekin pitkä odotus seuraavaan ultraan katsomaan että onko kaikki ok, kun pääsee vasta np-ultraan joskus ties millä viikolla.

Tietääkö joku, miks äitiystopeissa on siinä sivussa sellanen ohut kankaankaistale rinnalta kainaloon, kun sen ottaa sen etuosan topista alas imetystä varten? Se lärpättää typerästi. Muuten olkain karkaa huitsin nevadaan?
T. Kärsimätön ja batbaby 8+1
 
Täälläkin yksi melko tuoreesti plussannut! Mukava lukea muiden kokemuksia. Viikkoja tänään 6+2, laskettu aika olisi siis 26.8. Raskaus on pitkään ja kovasti toivottu, olemme olleet lapsettomuushoidoissa ja nyt kolmannesta inseminaatiosta tuli se kauan odotettu viiva tikkuun! Sen myötä tulokaskin on saanut työnimekseen Viiva... Ensi viikolla on varhaisultra...voi kun päivät siihen tuntuvat matelevan niiiin hitaasti!

Olo on ollut alkuun tietysti äärettömän onnellinen ja innokas, mutta myös epäuskoinen ja pelokas, jos jokin meneekin pieleen, niin alussa kun kuitenkin vielä ollaan. Toivon että ensi viikon varhaisultra toisi edes vähän rauhaa mieleen. Jos ultrassa kaikki on kunnossa, tulisin mielellään mukaan myös fb-ryhmään, jos vielä mukaan mahtuu.

Fyysisistä raskausoireista tutuksi on tulleet rintojen arkuus ja nippailut sun muut tuntemukset alavatsalla. Viikon 5 alussa oli myös outoa nivussärkyä, onkohan kellään muulla ollut vastaavaa? Meni onneksi muutamassa, päivässä ohi. Nyt tämän viikon alussa on myös tullut lievää pahoinvointia. Ai niin ja tutulta kuulosti myös monen kokema päiväväsymys ja univaikeudet yöllä! Hiukan turhauttavaa.

Lizzy83 ja Viiva 6+2
 
@Noor123 olen lukenut, että vaikka äiti väliaikaisesti ei pystyisikään pitämään sisällään mitään niin vauva ottaa kuitenkin kaiken tarvittavan! Luulisin, että siksi hedelmillä on nyt niin hurja menekki tässä kohtaa :D

Tänään ultrassa kaikki ok, tyyppi hengailee pää alaspäin niinkun lepakko ja pää-perämitta piti ottaa sen takia vatsanpäältä, ja se kuva on tietysti tässä kohtaa vielä melko epäselvä. Noin 1,5 cm mittaa kaverilla ja sydän läpytteli, vaikka mainittavaa pahoinvointia ei eilisen lisäksi ole edelleenkään ollut :cautious:
Nyt tuleekin pitkä odotus seuraavaan ultraan katsomaan että onko kaikki ok, kun pääsee vasta np-ultraan joskus ties millä viikolla.

Tietääkö joku, miks äitiystopeissa on siinä sivussa sellanen ohut kankaankaistale rinnalta kainaloon, kun sen ottaa sen etuosan topista alas imetystä varten? Se lärpättää typerästi. Muuten olkain karkaa huitsin nevadaan?
T. Kärsimätön ja batbaby 8+1


olen yrittäny ainaikin juoda paljon, kunnes olo vähä helpottuu.
Mutta kävin terveysasemalla flunssan takia ja tulehdusarvot on aivan koholla :(


Kiva kuulla, että ultrassa kaikki hyvin :)
 
hsh
@vau819 batbaby :ROFLMAO:❤ Ihana :whistle:

Tervetuloa täältäkin uusille :)

@Lizzy83 täälläkin kaikenlaisia alavatsan seudun tuntemuksia ollut, väittäisin että ellen väärin muista niin myös nivusia välillä kolottanut o_O

@Teka uteliaisuudesta pakko kysyä, kuinka kauan ehdit olla ilman pillereitä? Itsekin söin 15 vuotta putkeen, ja yllätys oli suuri mutta iloinen kun tärppi tuli 2kk lopetuksesta :whistle: itseasiassa juuri laskin, että hedelmöitys näillä viikoilla olisi tapahtunut päivää vajaa 2kk lopetuksesta, vuosipäivän ja hääpäivän välisenä päivänä :ROFLMAO:❤

Miehelle juuri totesin, että maanantaisen ultran jälkeen on jotenkin olo muuttunut niin, ettei tunnu edes vaihtoehdolta enää etteikö tämä papu jaksaisi mukana loppuun asti :rolleyes: toivotaan taas ettei oo turhaa optimismia, mutta ainakin yksi stressi toistaiseksi vähemmän. (y)

hsh 7+5
 
Tervetuloa uudet odottajat :)

Mua huolestuttaa kun pahoinvointi on vissiin loppunut jo nyt :( Pelottaa että kaikki ei oo hyvin kun oireet vähenee.

Apustaja 7+2
 
@hsh
Elokuun lopussa lopetin pillereiden syönti (10 vuoden jälkeen) ja tyhjennysvuodon jälkeen ekat menkat oli lokakuussa. Meillä tosiaan yllätyksenä että tärppäs jo nyt! olin varautunut siihen et ainaki 8kk menee et keho oppii toimimaan "ihan itestään". Mutta hyvä näin!
Nyt toivotaan vaa että kaikki on hyvin siellä masussa , vähän huolestuttaa toi joulukuun kierrosta poikkeava vuoto, varsinki kun "menkkakivut" oli tosi voimakkaita.
 
  • Tykkää
Reactions: hsh
hsh
@Apustaja täällä sama, pahoinvointi tipotiessään. En tiedä voiko siitä kiittää sitä pelkkää B6:sta vai olisiko ilmankin kadonnut, mutta mun kohdalla oli hävinnyt lähes kokonaan jo ennen ultraa ja siellä kaikki ok, joten koita olla huolestumatta liikaa :) helpommin toki sanottu kuin tehty (n) samoin rintojen arkuus helpottanut, enää vain vähän aristaa verrattuna aiempaan. Saattaapa olla toki että helpotti kun osti sopivampia liivejä. :whistle:

hsh 7+6
 
Kiitos tsempeistä. <3 Kiva kuulla että teillä oli kuitenkin kaikki hyvin. :) Mulla alko pahoinvointi 5+6 ja oli tosi kamala jouluviikko ku makasin vaan sohvalla ku oli niin paha olo. Nyt on pari päivää ollu tosi iisiä, ja tuntuu että tissitkin on vähän vähemmän kipeät. Mä oon semmonen stressaajaluonne, että jos mua joku asia alkaa huolettaa ni mä sit tarkkailen itseäni ja olojani ihan liian tarkasti ja oikein etsimällä etsin jotain mikä nyt tällä kertaa vois olla pielessä. Pitäis nyt vaan yrittää rauhoittua näiden olojen analysoinnin kanssa, ku ekaan ultraan on vielä kuukausi aikaa.
 
hsh
@Apustaja nyt kuulostaa kyllä turhankin tutulta :whistle: pahoinvointi tosiaan alkoi suunnilleen samoilla viikoilla ja lopahti samoilla viikoilla, ja tuo rintojen rauhoittuminen myös. Plus stressaajaluonne :ROFLMAO: eli voin omasta puolestani kertoa ettet todellakaan ole yksin. (y) Uutuutena vatsan toimimattomuus toista päivää. :confused:
 
Hsh, onpa helpottavaa kuulla etten oo yksin näiden ajatuksien kanssa. :) Mullakin itse asiassa on ollu maha jumissa pari päivää.
 
Moikka, en olekaan vielä aiemmin tänne kirjoitellut. Nyt ajattelin liittyä mukaan, kun eilen varhaisultrassa näkyi syke ja viikkoja olisi koon perusteella 7+4. Voisin liittyä myös fb-ryhmään. Otetaanko sinne vielä uusia? Eilen laitoin sähköpostia, mutten ainakaan vielä ole saanut vastausta.
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja ja hsh
Ihania ultrauutisia monilla! :love:
Mulla aika ens keskiviikolle. On kans edelleen aika oireeton olo, mikä mietityttää, mutta eipä tässä muuta voi ku odotella ja toivoa parasta...

Mä en saa ees ekaa neuvola-aikaa varattua, ku siellä on takaisinsoittopalvelu, eikä töissä oikein pysty millon vaan vastaamaan. (n)
 
Täälläkin alkaa jo tuo varhaisultra polttelemaan. Vielä pitäisi malttaa odottaa neljä päivää!:X3:

Mullakin tekee aika paljon pahaa ja ihan pitkin päivää. Onneksi vain yhden kerran joutunut ihan oksentamaan. Se kerta oli kyllä hyvin harmillinen kun olin juuri ehtinyt ottaa kalaöljykapselit. :ROFLMAO: Siinä piti sitten yökkimisten seasta huutaa miehelle, että tuo äkkiä vettä niin saan suun huuhdeltua.:ROFLMAO::ROFLMAO: Tulipa opittua, että ei kannata aamusta ottaa niitä kapseleita. Ja viime yönä oli tissit niin kipeenä kyljen kääntäminenkin sattui ja siihen heräsii joka kerta.

Sosh ja "Huurunenä" (pakastealkio niin siitä nimi:love:) 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja ja hsh
Tervetuloa uudet odottajat :)

Mua huolestuttaa kun pahoinvointi on vissiin loppunut jo nyt :( Pelottaa että kaikki ei oo hyvin kun oireet vähenee.

Apustaja 7+2
Täällä myös viikot 7+0. Eilen illalla alkoi vatsan vasemmalle puolelle sattumaan ja paha olo tänään heti aamusta poissa, jännitin jo että näinköhän menee kesken. Helpottavaa kuulla että muillakin on paha olo väistynyt näillä viikoilla. Jossain kohti taisin toivoakin että menisipä paha olo pois, mutta toisaalta se oli jotenkin turvallista että tietää tyypin silloin olevan vielä matkassa. Tulevana tiistaina ultra, sitten onneksi saa vahvistusta onko siellä ketään.
 
@eeee19 Onneksi sulla ei oo enää kovin pitkä aika ultraan. Toivotaan parasta että siellä pienen sydän löisi. :love:

Mua harmittaa kun ei nyt joulun jälkeen oo varaa mennä varhaisultraan, tämä epätietoisuus on niin piinaavaa.:cry:
 
@eeee19 Onneksi sulla ei oo enää kovin pitkä aika ultraan. Toivotaan parasta että siellä pienen sydän löisi. :love:

Mua harmittaa kun ei nyt joulun jälkeen oo varaa mennä varhaisultraan, tämä epätietoisuus on niin piinaavaa.:cry:
Tsemppiä sinulle kovasti @Apustaja
On tämä odottelu ja epätietoisuus kyllä aika raastavaa välillä. Joku sanoi että pitäisi yrittää unohtaa olevansa raskaana. Miten ihmeessä sen pystyis tekemään kun tää pyörii päässä 24/7:LOL:
Täällä myös maha jumissa joten aika samoja oireita meillä tuntuu olevan...
 
Mulla täysin sama juttu, pahoinvointi tipotiessään ja tissien kipu helpottanut. Ahdistavaa! Mistä sitä nyt sitten tietää, että kyytiläinen on edelleen matkassa :( Onneksi monella näyttäisi olevan samaa! Täällä viikot nyt 8+0. Ajattelin ehkä mennä katsastamaan kyytiläistä uudelleen joskus 9+3 -10+0, kun täällä päin ilmeisesti eka ultra neuvolan puolesta on vasta noin 13+5 tms. Miten stressaavaa tää onnellinen aika voikaan olla...
 
Totesin tuossa biojäteastiaa täyttäessä että ei se mun pahoinvointi näköjään ihan kokonaan olekaan loppunut :ROFLMAO::sick:

Ja tämä jatkuva nälkä! Heti ku se pieni näläntunne ilmoittaa itsestään niin on jo kiire syömään, koska se nälkä pahenee hetkessä ihan kamalaksi. Vaikka syönkin vaan vähän kerrallaan niin saapa nähdä miten paljon se paino nousee kun 9kk on kulunut.:poop: Ja kuinka reikäiset hampaat...
 
Pitkästä aikaa kirjoittanu tänne, kävin viikolla 7+4 varhaisultrassa ja siellä kaikki ok. Mutta nyt viikot 9+4 ja pahoinvointi loppunut kokonaan.. vaikka sitä pahoinvointia en halua niin silti pelottaa että nyt jotain on vialla ku yhtäkkiä kaikki muut oireetkin loppunut.. (n) Ensimmäinen neuvolakäynti tiistaina ja siellä kuunnellaan sydänäänet että sitä odotellessa... o_O
 

Yhteistyössä