~Elokuiset 2020~

@MonaLisa33 voi että on kyllä raastavaa tuollainen, kun ei voi yhtään tietää mitä se turhuttelu meinaa! :eek: Toivon niin kovasti, että olisi täysin harmitonta. Samoin toivon edelleen parasta sinunkin tilanteessasi @Helema!

Onhan tämä vaan niin herkkää ja pelottavaa aikaa! :confused: Meillä oli tuossa viikonloppuna kaksi säikähdystä, kun huomasin verta vessassa käydessäni. Onneksi molemmat paikannettiin ulkoisiksi, haavaumien ja - inhottavaa kyllä - peräpukamien aiheuttamiksi. Täytyy sanoa, että en ole koskaan ollut yhtä onnellinen alapään haavoista ja peräpukamista kuin olin siinä tilanteessa :ROFLMAO::ROFLMAO:

Huh kun kuulostaa pahalta tuo sun pahoinvointi @Pörröviltti :sick: Toivottavasti helpottaa pian!

Onnea @Uusintayritys ja tervetuloa! :love:

Viimeksi muokattu:
@Uusintayritys Paljon onnea plussasta! :love: Toivottavasti raskaus sujuu hyvin. :)

@Appelsiiniomena Hienoa, että viiva vahvistuu! :love:

@Evananna Oi, jännittävää tehdä tuo testi! Pidän sulle peukkuja, että 3+ tulisi (y) Mua palelsi tänään päivällä. Pidin sisätiloissakin ulkotakkia villapaidan päällä. Nyt iltaa kohden on palelu vähän helpottanut.

@Kettupieni Voi että! Toivottavasti flunssa helpottaa pian. Miettivätkö siis ihan kortisoni tabletti kuuria?

Kuulostaa hurjalta tuo pahoinvointi! Tsemppiä kovasti teille, jotka siitä tällä hetkellä kärsitte. :unsure:

Päivystysreissu takana. Flunssan takia astma paheni ja henki ollu ahtaalla. Kahden lääkärin mielipiteellä en saanut aloittaa tässä kohti tavallista kortisonikuuria raskauden takia. Nyt pitää vaan toivoa että keuhkot kestää ja että siellä vatsassa edelleen joku on vaikka on yskinyt keuhkoja pihalle. Itsellä myös on vaivannut lisäksi selkä-ja vatsakivut, ei sellaista jatkuvaa, vaan vihlaisuja aina silloin tällöin, joskus vähän pidempää. Vuotoa ei kuitenkaan ole joten kai se on ihan normaalia kipuilua sitten (n)
Tsemppiä kaikille oireiden kanssa!
Voi ei, onpa sinullakin haastavaa! Auttaako avaava lääke tässä tilanteessa ollenkaan? Toivottavasti keuhkot kestävät ja olo helpottaa! Uskoisin, että ei se pikkuinen varmaankaan siitä yskästä helposti hätkähdä, jos ei rajusta oksentelustakaan. Tsemppiä!

Mulle pyysi tulla postissa digi ja pari liuskaa. Tänää sit päivällä pidättelin pissaa ja innoissani juoksin postilaatikolle jossa ei ollutkaan mitää testejä. Tilasin perjantaina ja maksoin euron siitä että pitäs tulla 1-3 arkipäivässä ja maanantaina olivat heti aamusta lähettänyt ne. No josko huomenna sit. Mulla nyt 5+4 mut en tiiä uskallanko tehdä sitä digiä vielä vai ootanko ens viikkoon.

@Nadine88 Mä tein digin 5+1 ja näytti silloin 3+. Olin malttamaton :D

Mukava lueskella muiden kuulumisia. Täällä ei edelleenkään juuri mitään oireita. Rinnat hieman kipeät ja aamupäivällä saattaa olla lievää pahoinvointia jos oikein kuvittelee. Naamaan on kyllä finnejä lehahtanut urakalla.. 5 yötä ultraan :love:

Listaan voisi laittaa seuraavalla päivityksellä Aileen LA 15.8, 2. lapsi :)

Täällä unet jääneet vähemmälle. Illalla ei meinaa saada unta kun ajatukset pyörii ja aamulla herää aikaisin vessaan kun rakko painaa. Flunssa yrittää iskeä ja iltaisin vatsassa pieniä tuntemuksia. Oireet on vähäisiä joten tökin välillä varmuuden vuoksi rintoja että onko ne vielä kipeät :LOL:

Haluaisin niin päästä jo katsomaan ultraan. Pitkät 2,5vkoa tulossa.

Päivitin edellistä listaa. Nostelen sitä keskustelun edetessä :)

Tänään aamulla tein digin ja näytti 2-3(n) Tänään tosiaan 5+2, mutta mitä oon liuskoja tehny niin ne on tummunut vähän hitaasti mut tasaisen varmasti. Ärsyttää vähän kun oisin halunnu sen +3 ja sit oisin lopettanu testaamisen, mut nyt aattelin että ostan vielä pari liuskatestit ja seuraan siinä viivan tummumista. Ihme pakkomielle testaukseen :D

• Tykkää
Reactions: Aavikkokettu
Mä en oo tehnyt sen ensimmäisen ja ainoan positiivisen testin jälkeen mitään. Vois kyllä kun testejä kaapissa, turha niitä alkaa säästämään (n)

Täällä oireina väsymystä, etovaa oloa (ei kuitenkaan oksua), kipeät rinnat ja sitä niin ihanaa ummetusta o_O

Varattiin varhaisultra 23.12, silloin 7+0. Jos siellä kaikki ok, niin sit harkitaan perheelle kertomista jouluna. En kyllä haluaisi vielä noin aikaisin mutta voi olla vaikea pitää salassa.

Hei kaikki,

täällä yksi uusi odottaja. Luulin, että taaperon iltaimetys tai joku muu terveysongelma olivat sekoittaneet kierron, kun kuukautisia ei kuulunut eikä mitään raskausoireita ollut. Enkä edes täysin poikkeuksellisesti huomannut ovulaatiota viime kierrossa. Päätin sitten tehdä ihan vain varmuuden vuoksi tehdä testin menkkojen ollessa 5 päivää myöhässä, etten syö mitään sopimatonta viikonlopun reissulla... ja täydeksi ällistyksekseni se olikin positiivinen!

Olemme todella onnellisia tästä raskaudesta, mutta oireettomuus ahdistaa. Miten paljon teillä muilla on tässä kohden oireita? Onko joku käynyt jo ultrassa? Meillä on ennestään kolme lasta ja kaksi keskenmenoa, joten kaikenlaisia kokemuksia on. Nuo keskenmenot ovat kyllä olleet aikalailla oireettomia, mutta myös onnistuneiden raskauksien kanssa on ollut vaihtelua: jonkun kohdalla oireet alkoivat jo ennen testaamista, toisen kohdalla tulivat ja menivät, kunnes tulivat kunnolla päälle joskus viikolla 8. Mutta tämäkään tieto ei rauhoita yhtään...

Osaako joku suositella Helsingistä edullista ja hyvää varhaisultraa?Tehdäänkö missään vatsan päältä? Ahdistaa ajatus alakautta ultrauksesta; kahdessa viime raskaudessa kaikki kunnalliset ultrat tehty vatsan päältä.

merin 5+5

merin jatkaa vielä... En nyt siis IHAN oireeton ole ollut, välillä on ollut lievästi etovaa oloa ja joskus rinnat ihan lievästi kipeät koskettaessa, mutta useimmiten eivät. Niin, ja sunnuntaina olin lähellä pyörtyä: koko maailma alkoi pyöriä, silmissä sumeni ja korvissa hurisi ja ensin luulin, että nyt varmaan kuolen, mutta sitten jotenkin tajusin raahautua läheiseen vessaan makuuasentoon (olin julkisella paikalla), ja siellä sitten helpotti. Eilen tuntui nipistelyä alavatsalla, mutta tänään ei.

Taaperon iltaimetykset jätin heti testin jälkeen... En vain kykene kestämään sitä pelkoa, että mitä jos kuitenkin jotenkin vaikuttaa... Kokemamme keskenmenot olleet nimenomaan imetysaikana. Hämmästyttävää kyllä, lapsi otti asian oikein hyvin, ja on innoissaan, kun saa toisen jännän herkun sen sijaan. Toisaalta surettaa, että jos tämä meneekin kesken / on tuulimuna, niin sitten menetin tuon kuopuksenkin viimeiset imetysajat. Mutta kun tämä niin hyvin vierottui, niin kaipa hän sitten oli valmis.

@merin onnittelut ja tervetuloa! :love:

Perhe-Arte tekee helsingissä ultria, maksaa noin 80-90e. Mulla on siellä ultrattu sekä vatsan päältä että alakautta joten luulisi että onnistuisi vatsan päältä jos vaan kysyy ja sitä kautta jotain näkyy. :)
Kiitos ja kiitos vinkistä! En ole siis koskaan ollut varsinaisessa varhaisultrassa. Tokassa onnistuneessa raskaudessa olin gynellä Mehiläisessä vuodon takia joskus viikolla 9-10, ja siellä ultrattiin jollain antiikkisen vanhalla härvelillä alakautta (gyne pahoitteli, että kunnon laitteet oli varattuja, olin päivystysajalla, kun luultiin keskenmenoksi). Kolmannessa onnistuneessa raskaudessa neuvolan terkkari katsoi vatsan päältä ensikäynnillä, ja sai sykkeen näkyviin. Nyt on eri neuvola kuitenkin, enkä tiedä, onko siellä ultraa tai haluavatko sitä käyttää. Täytyy selvittää tuo Perhe-Arte!

Tänään ne testit tuli ja teinki päivälirusta heti yhden liuskan ja hyvä ettei räjähtänyt koko testi kun nii vahvat viivat tuli :ROFLMAO: siitä innostuneena soitin neuvolaan mut ei sieltä vastattu. Jätin tekstarin ja toivon mukaan soittavat takas sit viimestää huomenna. Digin teen ehkä huomenna tai lauantaina.

Mulla viime raskaudessa tuli aika myöhään vasta tasavahvat viivat. Oisko ollu 5+3 ku tuli. Nyt on 5+5 ja en tossa välissä testannut kun ei ollu testejä mut nyt oli kyl tosi vahva viiva jo. Eli ei ne välttämättä kaikilla kauheen aikasi tummu.

Mä soitin tiistaina neuvolaan mutta en varannut aikaa kun sovittiin että puhun vielä miehen kanssa. Mulla on kahdesta edellisestä ollut eka neuvola rv 10+ joten ei nuo 9+ eka neuvolat kovin myöhäisiltä kuulosta. Siellä ekalla kerralla kun ei tapahdu vielä mitään.

Tarkka oli sitä mieltä että luotetaan siihen että raskaus ok vasta n. rv 5+ vaikka mä sanoin että epäilen sen olevan pitemmällä. Nyt tässä mietinkin että pitääkö mennä yksityiselle ultraan selvittämään oikeat viikot. Kaarinassa on sellainen tosi kehuttu Jussi Savonlahti jonka ultra maksaa 130-170euroa niin ehkä sinne päädyn.

Mä soitin tiistaina neuvolaan mutta en varannut aikaa kun sovittiin että puhun vielä miehen kanssa. Mulla on kahdesta edellisestä ollut eka neuvola rv 10+ joten ei nuo 9+ eka neuvolat kovin myöhäisiltä kuulosta. Siellä ekalla kerralla kun ei tapahdu vielä mitään.

Tarkka oli sitä mieltä että luotetaan siihen että raskaus ok vasta n. rv 5+ vaikka mä sanoin että epäilen sen olevan pitemmällä. Nyt tässä mietinkin että pitääkö mennä yksityiselle ultraan selvittämään oikeat viikot. Kaarinassa on sellainen tosi kehuttu Jussi Savonlahti jonka ultra maksaa 130-170euroa niin ehkä sinne päädyn.
Meillä epäselvissä tilanteissa kyllä saa varhaisultran ihan neuvolan kautta..

Mulla varhais ultra 2.1 nyt vain odotellaan.
Mä odottelen jo aikaa että omalla dopplerilla kuulee kotona pienen sydänäänet. Onko kellään kokemusta miten aikaisin niillä jo voikaan kuulla? Muistelin jotain 8-9viikkoa.
Ite sain viime raskaudessa sydänäänet kuulumaan noin 10+. Sillon sain vasta dopplerin hankittua niin en sit tiiä oisko kuulunu jo aiemmin. Nyt aattelin kokeilla joko 8+ kuuluisi.

• Tykkää
Reactions: Kyfi ja MonaLisa33
Tänään 5+0 ja uitin viimeisen liuskan aamulla, vahva testiviiva tuli ennen kuin neste oli edes kerennyt puoleen väliin ja kontrolliviivakaan ei ollut näkyvissä. :ROFLMAO:

Tänään käyn ostamassa kuitenkin sen digin vielä ja teen sen aamulla. Se jo on ihanaa kun näkee raskaana-tekstin :love:

Ihanaa että viivat vahvistuu!! :love:

Tein digin eilen viikolla 5+2 ja näyttöön tuli 3+. JES!! Oletan, että toistaiseksi pienet ruskeat vuodot eivät ole aiheuttaneet keskenmenoa. Ainakin hormonitaso on noussut. Toivoa on. :) !!