Elokuisia varovasti huhuilen..

Hahah, @tilliina, tuun kohta perässä faceen. :)

Onko joku ehtinyt jo vertailla eri sovelluksia raskausajalle? Onko olemassa mitään suomenkielistä?
Yllätysyllätys, oon jo testaillut viittä eri äppiä. :DPäädyin niistä tyylikkäimpään, Preglifeen, joka näyttää myös kalenterin, josta voi tarkastella aina tietyllä päivämäärällä, monesko raskausviikko+päivä on menossa. Toi oli mulle ehkä tärkein ominaisuus. Preglife on suomenkielinen.

Mut jos löydät parempia, niin infoa toki! Kokeilin myös vau.fi:n äppiä, pregnancy+ -äppiä, vauva-äppiä ja flown raskaustilaa. Oon yllättynyt, miten surkeita nuo kaikki on.
 
Siis oon edelleenkin ihan melkein oireeton! Vähän menkkakipuja, valkovuotoa tulee paljon ja tissit ihan ministi kipeet.. miks mua huolettaa :ROFLMAO: esikoiset kohdalla oloja oli jo heti alussa.. tosin vasta 5+0 :rolleyes:
Vähän samat tunnelmat... Tissit kipeet, vatsaa kihelmöi ja nippailee, välillä lieviä kuukautiskivun tyylisiä tuntemuksia... Valkovuotoa tuli viikonloppuna, nyt ei juuri sitäkään... Huonoa oloa ei ole... Väsyttää, mutta en osaa sanoa johtuuko raskaudesta... Huoh.. 4+4 tänään.
 
Hei,liittyisin joukkoonne jos sopii?Plussasin lauantaina ja varovasti iloitaan tästä toisesta lapsesta, koska takana on niin paljon alkuraskauden keskenmenoja. Kauan saatiin taas odotella;1,5v samoin kuin esikoisenkin kohdalla. Toivottovasti tämä nyt vaan pysyy matkassa. ☺ Raskausoireita on jo paljon; väsy,tissikipu,valkovuoto, etova olo jos vatsa tyhjä,tietyt hajut oksettaa, himo vihanneksiin ja hedelmiin,pistelyt ja kuumotus ja painontunne vatsalla, tunteet pinnassa.jne..eli aika samat kuin esikoistakin odotellessa, tietäisköhän oireet myös tällä kertaa tyttöä☺ ..
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina
Hei,liittyisin joukkoonne jos sopii?Plussasin lauantaina ja varovasti iloitaan tästä toisesta lapsesta, koska takana on niin paljon alkuraskauden keskenmenoja. Kauan saatiin taas odotella;1,5v samoin kuin esikoisenkin kohdalla. Toivottovasti tämä nyt vaan pysyy matkassa. ☺ Raskausoireita on jo paljon; väsy,tissikipu,valkovuoto, etova olo jos vatsa tyhjä,tietyt hajut oksettaa, himo vihanneksiin ja hedelmiin,pistelyt ja kuumotus ja painontunne vatsalla, tunteet pinnassa.jne..eli aika samat kuin esikoistakin odotellessa, tietäisköhän oireet myös tällä kertaa tyttöä☺ ..
Olisi siis rvko 4+3
 
Piti vielä liaätä oireisiin järkyttävä suun kuivuminen ja jano,josta kärsin normistikin,mutta raskausaikana pahenee..lisäksi nenä tukossa. Tuntuu, että nyt kaikki oireet alkaakin nopeammin ja voimakkaampina, kun toinen lapsi kyseessä,jotenkin kroppa muistaa ikäänkuin edellisen raskauden. Raskaus kuitenkin hyvin alussa,kun viivakin aika heikko vielä testissä, sain kyllä vahvistukset digitesteillä.
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina
Onnea uusille plussaajille!

Mä just tajusin, että olen tehnyt vain yhden testin! Digin hakeminen on ollut mielessä, mutta en oo muistanut...

Melko oireeton täälläkin tämä raskaus ainakin toistaiseksi. Väsymyksen kanssa kamppailen. Sitten hoksasin saman, kuin Pandamamalta, että jano iskee! Harvemmin samalla tavalla tullut olo, että nyt on saatava kylmää vettä! Lisäksi, jos nälkä ennättää tulla, niin se on pohjaton nälkä ja ruokaa on saatava heti. :)Toivon kyllä kovasti, ettei pahoinvointi iske, kuten edellisissä raskauksissa.

Joko olette soitelleet raskaudesta neuvolaan? Mulla on sekin to do -listalla, mutten ole ehtinyt... Soittoajat on vähän hölmösti keskellä päivää.

Kirskis ja vielä nimetön 4+4 (ehkä)
 
Onnea uusille plussaajille!

Mä just tajusin, että olen tehnyt vain yhden testin! Digin hakeminen on ollut mielessä, mutta en oo muistanut...

Melko oireeton täälläkin tämä raskaus ainakin toistaiseksi. Väsymyksen kanssa kamppailen. Sitten hoksasin saman, kuin Pandamamalta, että jano iskee! Harvemmin samalla tavalla tullut olo, että nyt on saatava kylmää vettä! Lisäksi, jos nälkä ennättää tulla, niin se on pohjaton nälkä ja ruokaa on saatava heti. :)Toivon kyllä kovasti, ettei pahoinvointi iske, kuten edellisissä raskauksissa.

Joko olette soitelleet raskaudesta neuvolaan? Mulla on sekin to do -listalla, mutten ole ehtinyt... Soittoajat on vähän hölmösti keskellä päivää.

Kirskis ja vielä nimetön 4+4 (ehkä)
Mä oon soittanu ja mulla on neuvola 4.1 :) nyt 4+4 mullakin
 
Hauska ollut taustalla seurailla tämän ketjun keskustelua :)
Oletteko valinneet neuvolan sen mukaan mikä asuinpaikan mukaan on osoitettu? Vai jotain muuta? Itse jo hieman pohdin asiaa, sillä käyn Turussa töissä mutta asun naapurikunnassa. En asuinpaikkani keskustassa käy ollenkaan, ja siksi pohdituttaa, valitakko oma neuvola vai joku Turun neuvoloista. Molempiin on yhtä pitkä matka, mutta tosiaan erotuksen että Turussa tulee käytyä päivittäin kun asuinkuntani keskusta ei osu matkojen varrelle.
 
En ole vielä varannut neuvola-aikaa, jospa uskaltaisin lähipäivinä.. kotipaikkakunnan neuvolasta ajattelin varata.
Välillä oireita on vähemmän, jolloin ihan pelästyy, mut onhan tämä vielä niin alussa..väsymystä tuntuisi olevan vähemmän,kuin viimeksi, tosin menen aika aikaisin nukkumaan esikon herätysten takia..oletteko rajoittaneet muuten jotain tekemisiänne? Olin eilen aika rajussa pulkkamäessä ja mieskin muistutteli vähän rauhoittumaan..en osannut edes ajatella itseäni,kun pidin huolta esikosta, ettei hän lennä pulkasta pois..(mäki olikin ihan jäässä ja vauhdit oli hurjat, esikko taisi saada traumoja..)Ei muista varoa, vaikka nyt talvella sitä saisi varoa ettei esim. kaadu,kun on raskaana..mun täytyy rauhoittua,kun on niin paljon keskenmenoja taustalla..oletteko jo kertoneet muille raskaudestanne? Itse odottelen ainakin viikolle 12..tytöltä jo kyselin vähän fiiliksiä,miltä tuntuisi jos perheeseen tulisi vauva? Innoissan vastasi joo! (Hän on 2-v)
 
  • Tykkää
Reactions: Ann33
Täällä taas. :)
Jospa tämä kolmas kerta toden sanoo ja meillekkin se illantähti suotaisiin. 1.5vuotta yritystä ja kaksi keskenmenoa takana. Viime kerralla vannoin, etten kirjoittele tänne ainakaan ennen 20. viikkoa, mutta eihän siitä taas mitään tullut. :D Plussasin viime vkl. kolme kertaa ja varmistin vielä digillä tiistaina. vk. 4+6 nyt eli ihan alussa ollaan. 17.8. mielestäni la. Keskenmenon pelko on luonnolllisesti aika kova, mutta yritän ottaa rauhallisesti. En ole vielä soittanut neuvolaan, odottelen vielä vähän.. Oireita on ollut aika paljon. Kokoajan vähän öklöttää, väsyttää, paleltaa, rinnat kipeänä ja jostain syystä minä olen kamalan kiukkuinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Pandamama
Itsellä ollut kans todella pahoja maha- ja selkäkipuja.. tällä hetkellä siis menossa rv 5+4.
Verta ei ole kuitenkaan tullut, joten olen ajatellut että se vaan kuuluu asiaan, ainakin neuvolasta näin mulle sanottiin :cautious:
Muuten ollut vieläkin aika oireetonta, tissit vähän aristaa ja väsyttää... Mielialat heittelee ja suurimman osan ajasta olen todella kiukkuinen :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: emilyyh
Itsellä ollut kans todella pahoja maha- ja selkäkipuja.. tällä hetkellä siis menossa rv 5+4.
Verta ei ole kuitenkaan tullut, joten olen ajatellut että se vaan kuuluu asiaan, ainakin neuvolasta näin mulle sanottiin :cautious:
Muuten ollut vieläkin aika oireetonta, tissit vähän aristaa ja väsyttää... Mielialat heittelee ja suurimman osan ajasta olen todella kiukkuinen :ROFLMAO:
Mulla kanssa alaselkä kipeä! Ehkä nää kuuluu sitten asiaan! Tai tiedän että kuuluu kun viimeksi oli ihan samanlaista mutta jotenkin silti niin epäuskoinen ja pelokas (n) mulla nyt 5+2. Tsemppiä @nenni26 ! :love:
 
Heippa kaikki!

Varovainen liittyminen joukkoon, jos sopii?
Plussasin ensimmäistä kertaa ikinä juuri tänä aamuna, toinen yrityskierto ja dpo ehkä 10 luokkaa. Ajattelin, että vielä ei varmaan edes näkyisi, mutta mielenrauhan takia tein testin. Rinnat nimittäin kipeytyivät oudolla tavalla viime viikonloppuna, ja tänä aamuna ne eivät juuri enää ole arat, ehkä aavistuksen vain jos oikein runnoo. Hyvin haalea, mutta selvästi punertava viiva pärähti testiin!

Ollaan siis aivan todella alussa, rv 3+4, että kaikki on vielä hyvinkin mahdollista suuntaan tai toiseen. Toivottavasti rintojen arkuuden häviäminen ei enteile huonoa. Vaikka enteilisikin, ainakin nyt tiedän, että suht reippaasti on mulla mahdollista raskautua :) Pitänee muutaman päivän sisään vielä testailla, ja katsoa mihin suuntaan viivan väri liikkuu. Tietysti on äidin puolelta sekin "sukurasite", että olisi kaksoset, ja siksi viiva niin aikaisin.. :D

Näillä spekseillä laskettu aika ilmeisesti osuisi elokuun lopulle. Toivotaan maltillisen lämmintä kesää, ettei kaikki jouduta kärvistelemään loppuraskauden aikana loppukesän helteillä :D

t. Kukha ja ehkä pienin mahdollinen sintti 3+4
 
@Kukha Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta! Mäkin plussasin 3+4 viime lauantaina, joten ihan alussa täälläkin :)
Ja haha, joo, no jos viime kesiä on katsominen, niin sitä hellettä kestää 2,5 päivää. Ehkä me siitä selvitään, vaikka oltais kuinka viimesillämme :D
 
Kiitos tervetulotoivotuksesta! :)

Tässä vasta lueskelin tätä teidän ketjua tarkemmin ja huomasin, että teillähän on jo joku facebook-ryhmäkin. Ehkä pidättäydyn nyt pois sieltä ainakin niin kauan, että tämä mahdollinen raskaus olisi varmemmalla pohjalla.

Olen kyllä hämilläni, olin varautunut pitkään yritykseen (sukurasitetta tässäkin, tosin äiti sai minut yli 35v ja itse en ole vielä edes 25, joten ikä vaikuttaa varmasti).

Kaikille onnea siis tasapuolisesti plussista ja hyviä vointeja! :)
 
Tervetuloa Kukha! Itsekin uusi tässä ketjussa. Sain just varattua neuvolan tammikuun 11.pvä, saa nähdä joudunko perumaan, toivottovasti ei..ärsyttää,kun sydänääniä ei kuunnella vielä silloin,pitäis taas kärvistellä vkolle 12, ekaan ultraan..aiotteko mennä alkuraskauden ultraan yksityiselle?itsellä mietinnässä..
 
Mulla olis neuvola jo ensi viikon keskiviikkona :love: aika aikaisin se täti ajan laittoi vaan eipä tuo haittaa, meki mietittiin sitä varhaisultraa mutta päätettiin sitte kuitenkin odottaa sinne 12 viikolle (n)
Tänään taas oli töissä kauheet mahakrampit mutta meni onneksi ohi ku tovin istuskeli :sick:
Ja uutena oireena tullut närästys.. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Pandamama
Heippa! Minäkin ajattelin liittyä porukkaanne :) laitoin josulle pyynnönkin fbhen.

La about 1.8, eka neuvola ensi keskiviikkona. Muutama ihminen tietää, olen töissä terveyskeskuksella jossa neuvolakin on -_-.

Vähän pelottaa, kun viikkoja on 8 eikä ole raskausoireita, rinnat ovat turvoksissa ja thats it. Esikoisen kanssa oksentelin ja olin superväsynyt. Toivottavasti keskiviikkona sydänäänet kuuluvat :)
 

Yhteistyössä