Elokuisia varovasti huhuilen..

Kiitos Mini-n-n ja minimininen! :)

Meillä se ultra on torstaina, ja täällä jo kans kovasti jännätään ja odotellaan päivien kulumista :) @Minimininen

Onko suurinosa jo facebookin Elokuiset-ryhmässä? Ite ajattelin ehkä sit vasta uskaltautua kun on nt-ultra takanapäin. Jos vaan tilaa vielä jossakin ryhmässä on :D
 
Tervehdys vaan uusille :)

Täällä päivä kerrallaan, kun enempää ei pääse. En tiedä missä vaiheessa pää hajoaa totaalisesti.
Viime yönä oksentelin lähemmäs aamu viittä, nukuin päivällä kahteen ja nyt vuoron perään oksennan ja lojun sängyssä. Yli vuorokausi edellisestä ruuasta, poislukien yksi omena, joka ei todella pysynyt sisällä ehkä tuntia kauempaa. Jaffaa ja hedelmäsokeroitua jotain vitaminoitua vissyn tyyppistä saa vähän juotua, että saa hieman verensokeria ylös.

Jostain kumman syystä joka päivä on kuitenkin ollut hetki, jolloin saa syötyä jotain lämmintä "kunnon ruokaa". Oli se sitten hesen hampurilainen tai kotitekoista kikhernecurrya, enää en kykene edes välittämään ravintoarvoista, kunhan saa vuorokaudessa syötyä jotain joka pysyy sisällä edes jonkin aikaa. Mies tuolla paistaa puolijäistä jauhelihaa, kun unohdettiin ottaa sulamaan. Toivon sydämeni pohjasta, että saisin siitä vähän energiaa. Mitään pikkuvälipaloja on turha yrittääkään, ne tulee kaikki heti ylös. Jos tiistaihin selviän, pääsen neuvolaan ja toivottavasti saisin jotain apua. Nautinto kaukana. Anteeksi vuodatus, mutta seinät kaatuu päälle :cry:
 
Tervehdys vaan uusille :)

Täällä päivä kerrallaan, kun enempää ei pääse. En tiedä missä vaiheessa pää hajoaa totaalisesti.
Viime yönä oksentelin lähemmäs aamu viittä, nukuin päivällä kahteen ja nyt vuoron perään oksennan ja lojun sängyssä. Yli vuorokausi edellisestä ruuasta, poislukien yksi omena, joka ei todella pysynyt sisällä ehkä tuntia kauempaa. Jaffaa ja hedelmäsokeroitua jotain vitaminoitua vissyn tyyppistä saa vähän juotua, että saa hieman verensokeria ylös.

Jostain kumman syystä joka päivä on kuitenkin ollut hetki, jolloin saa syötyä jotain lämmintä "kunnon ruokaa". Oli se sitten hesen hampurilainen tai kotitekoista kikhernecurrya, enää en kykene edes välittämään ravintoarvoista, kunhan saa vuorokaudessa syötyä jotain joka pysyy sisällä edes jonkin aikaa. Mies tuolla paistaa puolijäistä jauhelihaa, kun unohdettiin ottaa sulamaan. Toivon sydämeni pohjasta, että saisin siitä vähän energiaa. Mitään pikkuvälipaloja on turha yrittääkään, ne tulee kaikki heti ylös. Jos tiistaihin selviän, pääsen neuvolaan ja toivottavasti saisin jotain apua. Nautinto kaukana. Anteeksi vuodatus, mutta seinät kaatuu päälle :cry:
Voi ei, kovasti voimia sinne! Varmasti on rankkaa... Voin vaan kuvitella. Se on kyllä sekä henkisesti että fyysisesti raskasta voida pahoin jatkuvasti.
Kannattaa kokeilla soittaa neuvolaan ja kysyä mitä ne tuumaa. Ei kannata päästää itseään ihan kuivumaan, äkkiä se elektrolyyttitasapaino alkaa heittää kun oksentelee paljon eikä ruoka pysy sisällä. Toivottavasti saat jostain helpotusta!

Täällä mä oon lähdössä aamuvuoroon. Väsyttää ihan sikana mutta pahempaa se väsymys on kiireisen aamuvuoron jälkeen... ja mulla vielä vaihtui työpaikka eilen joten muutenkin vie energiaa opetella uutta ja tutustua uusiin työkavereihin. Ja vielä kun tää jatkuva kuvotus vaivaa :sick:

Mini-n-n 6+5
 
Hei. Täällä mennää 7+1 mutta vielä oon viettänyt hiljaisuutta koska pelkään että jokin menee pieleen. Mulla ensimmäinen raskaus oli rypäle raskaus (mola) joka todettiin vasta vähän ennen 12+0. Oireena silloin oli todella pahin raskaus pahoinvointi mitä voi ees olla ja sit kaavittiin ja saatiin 6kk karenssi siitä että arvot on taas nollat jotta mola ei uusiutuisi eli karenssi todellisuudessa oli sen 8kk. No sitten tärppäs heti taas ja no kävin ultrassa viime viikolla ja siellä näkyi syke ja pieni alkio. Olot taas ihan kamalat ja jos ei oksenna niin on niin paha olo että on melkein pakko oksentaa koska muuten ei pysty olemaan tai nukkumaan. Minäkään en vielä halua liittyä facebook ryhmiin ennen viikkoa 12 mutta odotellaan ja katsellaan. Mutta kaikille vielä tiedoksi että vaikka olisikin ns pahatkin raskaus oireet niin se ei ole tae että raskaus olisi onnistunut, niikun mulla kävi. Onnea kaikille plussista ja toivotaan että kaikilla menee hyvin raskaudet:)
 
totoro- onnea raskaudesta ja tervetuloa mukaan! Tuota rypäleraskautta mäkin olen välillä pelännyt, kun on niin huono olo. Tänään itseasiassa neuvolassa mietin ääneen, että toivottavasti siellä on vauva, eikä mitään ylimääräisiä kasvustoja. Siihen hoitaja vaan kyseli, että onko ollut kipuja tai vatsa kasvanut jo huomattavan paljon. Kun ei ole kumpaakaan, niin ilmeisesti ei oikein mitään sen kummemmin tutkita, jos ei muuta aihetta ilmene. Mitään vuotoakaan ei ole ollut, ei pienintäkään.
Mutta, niin se kai on että mikään raskausaikana ei ole varmaa ennen kuin se päättyy elävän vauvan syntymään. Yritän huolehtia mahdollisimman vähän, kun en voi kuitenkaan asiaan vaikuttaa (paitsi ehkä jos haluaisin mennä alkuraskauden ultraan, mitä nyt en ehkä kuitenkaan tee, eikä sekään siihen vaikuttaisi mitä vatsassa todella on..) Kaikki siis mahdollista, mutta todennäköisempää kuitenkin lienee, että on vauva eikä rypäleitä.

Pahoinvoinnin takia pääsin siis jo tänään käymään neuvolassa (rv7+2). Virtsan ketoaineet koholla, eli elimistö melko kuiva. Painoa tippunut pari kiloa. Sain ohjeeksi koittaa juoda niin paljon kuin voin (vettä ja vissyä tms, josta saa suoloja) ja täytyy pitää kirjaa siitä, miten paljon saa nestettä alas. Loppuviikosta uusi käynti, josta sitten tarvittaessa lähete nestetiputukseen. Toivossa elän, että nyt illalla ollut yllättävän siedettävä olo jatkuisi. Tilasin huomiseksi jo mieheltä kaikenlaista ruokaakin kaupasta, kun pystyi taas haaveilemaan hieman :)
 
Kukha mullakaa ei ollu yhtään vuotoa ja en kuulunu ees oikeesee riskiryhmään mikä oli outoa että se mulle osu enkä silloin sitä osannut edes pelätä. Jos voisin mennä ajassa taaksepäin olisin menny alkuraskauden ultraa jossa ois selvinnyt ja olisin säästynyt paljolta. Nyt onneksi seuraavat tätä raskautta tarkemmin tuon aiksisemman rypäleen takia ja pääsin jo ultraan. Mutta aina sitä murehtii kumminki pääsi sinne ultraa tai ei. Nyt joudun odottamaan sinne viikolle 12 että pääsen uudestaan ja kun pahat olot nii toivo meinaa kans loppua. Kiva että pääsit kumminki neuvolaa, mullakin perjantaina aika sinne nii pääsee kans avautuu tästä pahasta olosta (toissapäivänä tiputuksessa) ja kun ihan perusasiat tekee jo vaikeaa kuten käydä suihkus tai yrittää hakea vettä keittiöstä. Älä lannistu. Jotkut sanoo että ei se raskaus oo sairaus mutta kyllä se kun oksentaa kaiken ulos eikä pysty tekemään normaalisti asioita katsotaan jo sairaudeksi kuten se että se ei kestä sitä aamua vaan kestää 24/7 Eikä sen takia voi edes nukkua. Tsemppiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kukha
Tottahan se on, että alkuraskauden ultra toisi tiedon siitä, että mitä vatsassa kasvaa. Itse olen kuitenkin kovasti pohtinut asiaa, ja tullut (toistaiseksi) siihen tulokseen, että henkilökohtaisesti en varmaankaan mene varhaisultraan. Tämä siksi, että sykkeen yms kuullessa tulevaan vauvaan varmasti kiintyisi vielä entistä enemmän. Eletään kuitenkin vielä keskenmenon kannalta suurimpia riskiviikkoja. Jotenkin vauvan menettämisen pelko konkretisoituisi.
Ajattelen että on helpompi kestää myöhemmin tuleva tieto siitä, että mitään elävää ei ole, kuin se, että jonkin jo nähty ja kuultu, todistetusti olemassa ollut hiipuisikin pois. Vaikka kaikki on mahdollista, niin todennäköisyys on käsittääkseni kuitenkin elävän vauvan puolella.

Tsemppiä sullekin totoro- pahoinvointiin ja koko raskauteen :)
Seksin lisäksi me voidaan kuitenkin loppujen lopuksi niin vähän tehdä sen eteen, että vauva meille suodaan. Toivotaan parasta ja jos joskus huonosti käy, niin taistellaan taas itsemme takaisin parempien asioiden ääreen :)
 
Kukha

Mun kohdalla se alku ultra oli tärkeä koska sain tietää että kyseessä on vauva ettei ole rypäle ja jos ois tiedetty esim rypäleen aikana nopeammin esim jo alku ultrassa että kyseessä ei oo vauva olisin päässy paljon helpommalla ja päässy kaavintaa nopeammin ja en ois joutunut kestää niin paljon kun mitä silloin jouduin koska kun se pahoinvointi on nii voimakasta ja se ns lapsi on sun sisällä sinne viikolle 12 saakka niin kyllä se on yhtä tunteikasta vaikka ei niitä sykkeitä tai muita olisi nähnytkään koska nainen tuntee muutokset kehossa ja vaikka sitä ei tietäisi oikeaksi lapseksi. Mä sain voimaa siitä että nyt on oikea vauva ja antaa voimia tähän pahaan oloon että tietää että sielä on joku. Mutta voimia sun odotukseen :) ps. En saanu tätä tummennettu asetusta pois sori siitä :D
 
Mun mielestä alkuraskauden ultra on myös siinä mielessä tärkeä että on vähän eri asia tyhjennellä tuulimunaa ar- ultran jälkeen kuin vasta nt- ultran jälkeen. Itsellä tuulimuna rv 6, ja se jo oli jo ihan tarpeeksi kivualista. En halua tietää millaista se on myöhemmin, jos sen vaan voi välttää.

Eikä muakaan ois huvittanut kärsiä niistä oireista "turhaan" monta viikkoa.
 
Moikka! Ilmoittaudun mukaan, testi näytti vahvaa plussaa uudenvuoden aatonaattona ja samana päivänä tehty digi raskaana 3+. Edellisistä menkoista ei muistikuvaa, kierto pitkä ja epäsäännöllinen joten kävin tänään varhaisultrassa tarkistuttamassa tilanteen. Siellä oli sentin mittainen pieni kippara jonka sydän sykki reippaasti <3 Nyt siis ilmeisesti rv 6+6 ja la 30.8, tarkentuu sitten nt-ultrassa. Pikkuinen pysyy salaisuutena sinne asti joten ihanaa päästä puhumaan edes jonnekin :)
 
Täällä tänä aamuna oksennettu ekaa kertaa, tai oikeastaan oksennus tuli kahdesti. :sick: Hehkeä olo lähteä tästä nyt aamuvuoroon uuteen työpaikkaan. :ROFLMAO::poop: tänään on viimeinen päivä perehdytystä ja sitten pitäis ihan ite siellä ruveta säätämään. Onneks on työkaverit keneltä kysyä :D

Edelleen on heikko olo, pitäis lähteä ajamaan 18km matka töihin. :sick: jännittää miten nää aamut sujuu jos tää oksentelu alkaa nyt... kestokrapula mulla on kylläkin ollut jo kaks viikkoa. :sick:(n)

Mini-n-n ja tärppi 7+1
 
@Mini-n-n Huh, tsemppiä pahoinvoinnin sietämiseen!! Itsellä edelleen vain lievää pahoinvointia, mutta saa nähdä miten homma etenee.

Varhaisultrassa käyty tänään heti aamusta ja kyllähän sieltä yksi senttisintti selkeällä sykkeellä löytyi. :love: Alkion koko vastasi viikkoja 7+2, mikä itse asiassa sopii hyvin yksiin oletetun ovisajankohdan kanssa (edellisistä menkoista laskien nyt olisi 7+0). Tulipa kyllä helpottunut fiilis :love:
 
Onnea uusille ja tsemppiä kaikille! Täällä 7+0 ja varhaisultra maanantaina... 5+6 nähtiin jonkun köllivän oikeassa paikassa mutta ei vielä syke näkynyt. Jännittää.

Oireita kyllä on. Kipeät rinnat ja iltapainotteinen pahoinvointi, johon ainakin vielä auttaa ne seaband-rannekkeet :)

Ryhmään mahtuu vielä eli etsikää Facesta Katja Koo, jonka profiilikuvassa näkyy mustavalkoisen kuusitapetin edessä harmaapöksyinen vauva varpaat paljaana, ja pankaa Katja Koolle kaveripyyntöä niin saan lisättyä ryhmään :)

Catalinas 7+0
 
Kiitti @Minimininen! Toista lasta odotan, esikoinen on pian nelivuotias ja kaikki on ihan uutta ja jännää nyt kun olen autuaasti ehtinyt unohtaa millaista on olla raskaana Onnea ultrakuulumisista! ♥ Päivän välillä näköjään mennään

Hirmuisesti onnea kaikille iloisista varhaisultratuloksista ja tsemppiä niille joille raskaus teettää pahoinvointia! Oksentelu on ihan hirveää Mulla pahoinvointi on mallia etoo aamusta iltaan, samoin oli esikoisen aikaan. Lähes koko ajan ällöttää, tietyt ruuat ja hajut ällöttää ja pitää olla tarkkana mitä syö ja milloin. Oksentaa ei ole tarvinnut kertaakaan, kyökkiä saa päivittäin.

Mulla oli tänään eka neuvola ♥ Sain kortin ja lähetteet seulontaverikokeisiin ja nt-ultraan. Seuraava aika 4 viikon päästä. Terkka oli ihana! Kävi hyvä tuuri. Kaikki oli ok ja mukaan tuli pari lippulappua ruokavaliosta ja seulonnoista. Odotan innolla että LA tarkentuu sitten seulontaultrassa

Osallistutteko muuten seulontoihin? Mulla on ihan ehdoton kyllä, mä en ole mikään nuorikko enää ja muutenkin haluan kaiken mahdollisen tiedon. Varmaan seula hälyttää jo pelkän iän vuoksi, sitä kun on mittarissa jo 35

Niin, ja tämän viikon nippelitieto: rv 7+0-7+6 keskenmenoriski on ilmeisesti enää 4,7%

Miljamaaria ja Piipana 7+1
 
Tervehdys vaan uusille :)

Täällä päivä kerrallaan, kun enempää ei pääse. En tiedä missä vaiheessa pää hajoaa totaalisesti.
Viime yönä oksentelin lähemmäs aamu viittä, nukuin päivällä kahteen ja nyt vuoron perään oksennan ja lojun sängyssä. Yli vuorokausi edellisestä ruuasta, poislukien yksi omena, joka ei todella pysynyt sisällä ehkä tuntia kauempaa. Jaffaa ja hedelmäsokeroitua jotain vitaminoitua vissyn tyyppistä saa vähän juotua, että saa hieman verensokeria ylös.

Jostain kumman syystä joka päivä on kuitenkin ollut hetki, jolloin saa syötyä jotain lämmintä "kunnon ruokaa". Oli se sitten hesen hampurilainen tai kotitekoista kikhernecurrya, enää en kykene edes välittämään ravintoarvoista, kunhan saa vuorokaudessa syötyä jotain joka pysyy sisällä edes jonkin aikaa. Mies tuolla paistaa puolijäistä jauhelihaa, kun unohdettiin ottaa sulamaan. Toivon sydämeni pohjasta, että saisin siitä vähän energiaa. Mitään pikkuvälipaloja on turha yrittääkään, ne tulee kaikki heti ylös. Jos tiistaihin selviän, pääsen neuvolaan ja toivottavasti saisin jotain apua. Nautinto kaukana. Anteeksi vuodatus, mutta seinät kaatuu päälle :cry:
Täällä sama! Tänään on ollu vähän parempi olo, ihme kyllä.. mutta huomenna voi taas olla eri ääni kellossa (n) tänpäivän positiivisin juttu oli se, kun sain sydänäänet kuulumaan dopplerilla. :love: Tuli taas hetkeksi helpottunu fiilis, kun keskenmenoja takana.

Papunen 9+3
 
Täällä sama! Tänään on ollu vähän parempi olo, ihme kyllä.. mutta huomenna voi taas olla eri ääni kellossa (n) tänpäivän positiivisin juttu oli se, kun sain sydänäänet kuulumaan dopplerilla. :love: Tuli taas hetkeksi helpottunu fiilis, kun keskenmenoja takana.

Papunen 9+3
Mikä doppler sulla on? Oon kans miettinyt sellasen hankkimista, viime raskaudessa lainasin tutulta, mut vasta ihan viimeisille viikoille.

Ja siis kuinka voi väsyttää. Näin. Paljon. :sleep: Tuntuu että voisin nukkua koko päivän. Nyt menossa 9+0.
 
Varhaisraskauden ultrassa ei käsittääkseni tarkisteta kuin että raskaus on oikeassa paikassa ja vastaa viikkoja ja syke näkyy. Sydänäänet eivät vielä kuulu. Jos yhtään mietityttää, kannatan siellä käyntiä. Jossain esim. Lahdessa ja Helsingissä kätilön tekemään ultraan pääsee reilu 80 eurolla :)
 

Yhteistyössä