Elokuisia varovasti huhuilen..

Catalinas Juu perhearte ainaki edullinen paikka siellä oli jtn 60e+16e se ultra. Mulla neuvolaa lääkärin aika rv10 ja neuvolassa sanottiin että ei välttämättä silloinkaan kuulu syke kun yrittävät sitä kuunella. Mulla on kyllä taaksepäin kallistunut kohtu mikä voi vaikuttaa kyllä siihen kuulumiseen. No ei siitä kauaa enää oo sit siihen seuraavaa ultraan :)
7+6
 
  • Tykkää
Reactions: emilyyh
Mikä doppler sulla on? Oon kans miettinyt sellasen hankkimista, viime raskaudessa lainasin tutulta, mut vasta ihan viimeisille viikoille.

Ja siis kuinka voi väsyttää. Näin. Paljon. :sleep: Tuntuu että voisin nukkua koko päivän. Nyt menossa 9+0.
Mulla on joku angel sounds, sellanen missä ei näy sykelukemat ja kuuntelemaam pystyy ainoastaan kuulokkeilla. Puna-vaaleanpunainen. Hyvä laite on ollut, esikoisen kohdalla hankin ja edelleen toimii vuosien jälkeen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-uu89
Mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu. Neuvolassa koitettiin kuunnella 9+0 mutta ei saatu kuuluviin. Sain kuitenkin tuolla omalla vanhalla laitteella 9+3 kuuluviin :LOL:Esikoisen aikaan myös rv 10 kuului ekan kerran. Toi Doppleri on kyllä hyvä hankita ollut, mutta sen kaa pitää vaan muistaa ettei ota stressiä jos ei kuulukaan ääniä alkuraskaudessa.
 
Liityn mukaan :)

Plussa tuli joskus ennen joulua, en muista päivää :LOL:
Mutta LA on 27.8 ja taitaa pysyä siinä, sen verran tarkka kierto on ollut.
Neljättä lasta odotellaan, tämän miehen kanssa ensimmäistä yhteistä. Molemmilla on siis 3 lasta edellisestä avioliitosta. Onneksi kaikki ei asu enää kotona :p Kotona asuu 12- 10- ja 7- vuotiaat.
Ikä painaa ja vähän hirvittää sen puolesta, itsellä siis ikää 40. Muuten on aika rento tunnelma, hyvä kun tietää aina millä viikolla on. Ei siis ole raskaus kokoajan mielessä, on vähän kiireitä tuossa arjessa muutenkin...Omalla painollaan siis mennään. Ihan alussa oli pahoinvointia, nyt ei ole oikein mitään. No, ehkä väsyttää potenssiin sata, mutta mua väsyttää muutenkin aina :sleep:
Yllättävän helposti kävi raskautuminen, ottaen huomion iän ja kaiken muunkin. Yksi keskenmeno oli lokakuussa, sen jälkeen tärppäsi taas heti. Nyt ei keskenmeno oikeastaan pelota, kun ei se pelkääminen auta yhtään. Eikä stressaaminen. Se tulee jos on tullakseen ja se on sitten niin tarkoitettu. Ehkä itsellä tätä helpottaa se, että raskautuminen ei alunperinkään ollut mikään "pakko". Päätettiin, että otetaan vauva vastaan jos sellainen yhteinen meille vielä annetaan. Ja jos ei tärppää niin ollaan onnellisia näinkin. Mutta aika ihanaa tämä on. Löysin elämäni rakkauden ja nyt vielä saadaan yhteinen vauva :)

Paljon tulee käytännön asioita eteen...Auto menee vaihtoon jne. Mehän ei mahduta kohta kuin pikkubussiin :LOL:

Tänään on ensimmäinen neuvola, jossa terveydenhoitaja myös ultraa ekan kerran. Näkee siis, että onko siellä elämää. Ihan kiva, saa jonkun varmistuksen.
 
  • Tykkää
Reactions: emilyyh
Onnea Zeena!

Mä kävin tänään varhaisultrassa, ja siellähän tyyppi piilotteli ihan perällä ja kiinni seinässä, vaikea saada kuvaa. Itkuhan siinä tuli, kun näin sydämen läpättävän. Mittojen mukaan 7+2 mutta pidän kiinni elokuun lasketusta ajasta eli 7+3 tänään :)
 
Mä voinkin varmaan tiputtautua heti pois...
Niin siinä vaan kävi, ettei terveydenhoitaja löytänyt ultrassa sydämmen lyöntejä. Sikiö näkyi mutta sydänäänet ei.
Eli ilmeisesti jälleen keskenmeno. Tätä en ehkä odottanut, koska ei ole ollut vuotoa tms. Mutta eipä se tietysti sitä vaadi.
Periaatteessa sykkeen olisi siis pitänyt löytyä koska viikkoja olisi ollut tänään tasan 8. Terkka mietti että jos viikkoja olisi vähemmän eikä syke siksi näy. Tosin sanoi itsekin että ei oikein usko siihen. Enkä usko minäkään, kierto on ollut niin tasainen ettei se periaatteessa ole mahdollista.

Perjantaina tarkistetaan vielä ja sitten lähete sairaalaan. Huomenna menen kyllä päivystykseen hakemaan saikkua, tällä mielentilalla en pysty töihin. Siellä kuulemma päivystää neuvolan lääkäri, että hyvällä tuurilla ultraa jo huomenna uudelleen ja tehdään lähete jo silloin...

Nyt on itketty silmät päästä. Mutta eipä tämä elämä tähän pääty. Tämä oli tarkoitettu näin ja jotain muuta on tulossa.
 
Voimia @Zeena! :cry:

Mulla raskausoireet on hävinneet kuin tuhka tuuleen jo joitakin päiviä sitten. Nyt alaselkä on kuin tulessa jo toista päivää ja ruumiinlämpökin on laskenut. Taidan siis mäkin pudottautua pois, vahva tunne että on mennyt kesken muttei tule ulos. Tänään iltapäivällä on lääkäri, toivottavasti siellä selviää ettei tarvitse lähteä äitipolille asti. Raskasta varautua lääkkeelliseen tyhjennykseen kun olin jo niin onnellinen vauvasta :notworthy:
 
Lopullinen varmistus tuli aamulla kun päivystyksen lääkäri ultrasi. Tuulimunaraskautta epäili. Lähete sairaalaan ja viikon sisään pitäisi päästä sinne. Yritin kysellä että miten tyhjennetään, ei sanonut oikein mitään. Riippuu kuulemma tilanteesta.
Sairaslomaa loppuviikko joka tapauksessa, ei näillä silmäpusseilla töihin pysty...

Kyllä me vielä kokeillaan ainakin kerran, kolmas kerta tiden sanoo (y)
 
Olen tosi pahoillani @Zeena... Toivottavasti pääset pian sairaalaan että pääsisit pian tyhjennykseen. Uskon että näillä viikoilla lähtevät helposti lääkkeelliseen, sitä ainakin itse odotan jahka saan tuomion. Ei tarvitsisi kajota kohtuun turhaan jos materiaali tulisi lääkkeillä ulos. Tsemppiä jatkoon, olo on varmasti nyt ihan paska.
 
Zeena voi ei :cry: voimia!! :love:

Ja tsempit Miljamaarialle! Toivotaan, että kaikki hyvin (y)

Onko täällä muuten muita kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiviä? Mulla todettiin vuosia sitten ja nyt raskauden aikana nostettiin thyroxin annosta. Tänään kävin kontrolliverikokeissa ja arvot oli menneet liikatoiminnan puolelle. Nyt mua pelottaa niin paljon, että miten tää vaikuttaa sikiöön. :cry: nyt lääkeannosta pienennetään ja ehkä niin saadaan sitten arvot kohdilleen, mutta km pelko ei taida loppua sitten koskaan. :notworthy:
 
Kilpirauhasen vajaatoiminnan hoitamisesta raskausaikana on varmasti neuvolassa paljon kokemusta. Älä stressaa liikaa @emilyyh - varmaan helpommin sanottu kuin tehty.... Mutta uskoisn että ne tietää miten sitä hoidetaan, sen verran yleistä kuitenkin.

Mulla ei ole vielä vajaatoimintaa, mutta kilpirauhanen on hajoamassa. Vielä ei näkynyt mitään, kk:n välein seurataan. Muakin kyllä jännittää nyt sikiön puolesta, koska aikaisemmissa raskauksissa kilpirauhanen oli kunnossa.

Seurataanko sullakin kk:n välein vai useammin?
 
@catalinas Odottelen nyt äitipolilla. Olin tk:ssa pari tuntia, sieltä lähete tänne. Odotan labraa ja sitten kai lääkäri ultraa. Karua olla täällä kun on aika varma olo että raskaus meni kesken, viimeksi olin täällä synnyttämässä. Pieni toivonkipinä elää mutta uskon että tämä oli tässä, kaikki oireet viittaa siihen.
 
Miten kävi @Miljamaaria? :unsure:

Mulla oli viime viikolla etovaa oloa joka aamu. Nyt tällä viikolla ei mitään ja muutenkin normaali olo. Jotenkin heti alkaa pelottaan, että kaikki ei oo kunnossa vaikka eihän oireiden väheneminen sitä automaattisesti tarkota.

Huoh, tää huolehtiminen ja pelko ei taida kyllä helpottaa missään vaiheessa.. o_O
 
Pahimmista peloista huolimatta vauvalta löytyi syke :love: Koko vastasi 4 päivää suurempaa mutta la selviää myöhemmin. Odotin melkein 5 tuntia ja olin kotona yhdeltä yöllä. Nyt väsyttää :sleep: Mutta ei haittaa yhtään, olen vain todella onnellinen että vauva on elossa.
 
Kiitti @catalinas :)

Mulla oli ekan kanssa sama kuin sulla, alkuraskaus oli oireista aikaa mutta keskiraskaus oli ihanan oireetonta ja seesteistä aikaa. Tyyntä ennen myrskyä ;) Loppukolmanneksella tulikin sitten kaikki mahdollinen kolotus ja pakotus, osin kiitos siitä kuuluu mun raskaalle fyysiselle työlle. Nyt jo ekassa neuvolassa täti sanoi että saapa nähdä miten pitkään pystyt jatkamaan töissä :eek: Noh, nähtäväksi jää. Heti np-ultran jälkeen alan ottaa iisimmin.
 
Kilpirauhasen vajaatoiminnan hoitamisesta raskausaikana on varmasti neuvolassa paljon kokemusta. Älä stressaa liikaa @emilyyh - varmaan helpommin sanottu kuin tehty.... Mutta uskoisn että ne tietää miten sitä hoidetaan, sen verran yleistä kuitenkin.

Mulla ei ole vielä vajaatoimintaa, mutta kilpirauhanen on hajoamassa. Vielä ei näkynyt mitään, kk:n välein seurataan. Muakin kyllä jännittää nyt sikiön puolesta, koska aikaisemmissa raskauksissa kilpirauhanen oli kunnossa.

Seurataanko sullakin kk:n välein vai useammin?
Kiitos tsempeistä! :love: neuvolalääkäri soittikin tänään mun arvoista ja ne olikin hyvät, toisin kun luulin. Raskausaikana kuulemma viitearvot ovat erilaiset kun normaalisti. Kuukauden välein tosiaan seurataan mullakin! V-mäinen vaiva kyllä kun vaihtelee nuo arvot kokoajan. Mutta ilmeisen yleistä tuo kilpirauhasen vajaatoiminta etenkin raskaana ollessa. Onneks kontrolloidaan!
 
Huh, täällähän on tapahtunut. Onnea kaikille onnellisille ja voimia kaikille, ketkä sitä tarvitsee!
Mä en ole juuri jaksanut kuin välillä katsella. Oksennusta oksennuksen perään täällä, kolme viikkoa nyt. Ei siis mitään uutta. Yhden tiputuksen onnistuin jo välttämään, kun olin parina päivänä saanut hieman enemmän nestettä sisään kuin sitä ennen. Kohta taas neuvola-aika, katsotaan mikä sitten on tilanne. Joinain hetkinä tuntuu, että selviää, ja toisena hetkenä taas romahtaa. Vatsa ja ruokatorvi ei tykkää jatkuvasta oksentamisesta. En kyllä nauti yhtään mistään, mutta ehkä sen aika vielä tulee. Onneksi mies on ihana ja jaksaa tsempata ja auttaa parhaansa mukaan :love:

Sinänsäkin harmittaa, että ilman tätä jatkuvaa huonoa oksetusoloa olisi mun olo aika hyvä, ei ole mitään kipuja tai muita vaivoja. Ihan joskus hieman vihlaisee, mutta niin taitaa tehdä kaikilla kun kohtu kasvaa yms. Että saa nähdä jos tämä oksentaminen joskus loppuu, mikä vaiva sitten alkaa... :unsure::eek:

T. Kukha (jolla jo parin päivän päästä tasan 9vko)
 
Huh, täällähän on tapahtunut. Onnea kaikille onnellisille ja voimia kaikille, ketkä sitä tarvitsee!
Mä en ole juuri jaksanut kuin välillä katsella. Oksennusta oksennuksen perään täällä, kolme viikkoa nyt. Ei siis mitään uutta. Yhden tiputuksen onnistuin jo välttämään, kun olin parina päivänä saanut hieman enemmän nestettä sisään kuin sitä ennen. Kohta taas neuvola-aika, katsotaan mikä sitten on tilanne. Joinain hetkinä tuntuu, että selviää, ja toisena hetkenä taas romahtaa. Vatsa ja ruokatorvi ei tykkää jatkuvasta oksentamisesta. En kyllä nauti yhtään mistään, mutta ehkä sen aika vielä tulee. Onneksi mies on ihana ja jaksaa tsempata ja auttaa parhaansa mukaan :love:

Sinänsäkin harmittaa, että ilman tätä jatkuvaa huonoa oksetusoloa olisi mun olo aika hyvä, ei ole mitään kipuja tai muita vaivoja. Ihan joskus hieman vihlaisee, mutta niin taitaa tehdä kaikilla kun kohtu kasvaa yms. Että saa nähdä jos tämä oksentaminen joskus loppuu, mikä vaiva sitten alkaa... :unsure::eek:

T. Kukha (jolla jo parin päivän päästä tasan 9vko)
Kukha voimia sinne! Mulla oli 7-9 viikkot pahimmat, nyt 10+2 olo on aavistuksen jo parempi ja oksennan "vaan" 5-6 kertaa päivässä.
 
Kiitos @emilyyh :love:

Ja hirveästi tsemppiä ja jaksamista kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Ei ole hääviä :sick: Toivottavasti pahin helpottaa pian!

Mitäs kaikille kuuluu? Onko kaikilla tänne foorumille jääneillä sama ajatus kuin mulla että faceen vasta np-ultran jälkeen? Millä viikoilla täällä porukka on? Ilmeisesti enemmän loppukuisia...? Onko teille tullut jo ultra-aikoja jos osallistutte seulontoihin?

Mulle tupsahti eilen jo aika ultraan :eek: On vasta 16.2. Pitäisi varata aika verikokeisiinkin kun saisi aikaiseksi. Väsyttää ihan järjettömästi, karsea lenssu ja keuhkoputkentulehdus päällä ja etova olokin teki comebackin. Yöllä heräsin rajuun kouristukseen alamahalla, kesti aikansa ja meni ohi. Noita on nyt viikon sisään tullut jokusia, esikosta en noita muista. Muilla samaa? Onko täällä muuten montakin ensimmäistään odottavaa? Mitkä fiilikset? On tämä toinen raskaus vaan erilainen tunnepuolella kuin eka, silloin vain leijui pumpulissa ja oli kauhean onnellinen jokaisesta oireesta :LOL: Ihanaa aikaa, ainutkertaista :love: Btw, onko teillä "työnimiä" vauvoille? Mä ristin pikkuisen Piipanaksi... :LOL:

Miljamaaria & Piipana 8+0 (tai 8+4)
 
  • Tykkää
Reactions: emilyyh

Yhteistyössä