Elokuu 2017

5.8. / -Raku- / 31 / HYS / 2. lapsi

Varhaisultrasta saatu vahvistus joten nyt uskallan ilmoittautua joukkoon! :love:
Väsymys, palelu ja kauhea nälkä alkanut vaivata. Tosin työtahtikin on ollut melkoinen joten voi vaan tuntua tuolta kun ei oo aikaa nukkua tai syödä :LOL: tissit on kyllä kipeät kans ja jalat turvoksissa normaalia enemmän jos unohtaa juoda kokoajan että on varmaan aika raskas odotus tulossa kun nyt jo tällaiset oireet! :cautious: Ultraanki varattiin jo aika tammikuun lopulle! :love:

@Nachsal mulla on kans ollut paljon kipuja ja vähän vuotojakin mutta kaikki kunnossa kuitenkin. Vatsakin toimii miten sattuu ja ultrassa epäilivät että oviskin on oireillut joten syitä säryille voi löytyä kyllä vaikka mistä! :rolleyes:

Ja fb ryhmä kiinnostaa jos se on täysin salattu etsinnöiltä yms ettei muut voi vielä päätellä siitä mitään! :p:D
 
6.8./Manda_/28/SEKS/2.

Ehkä myös uskaltaudun mukaan uutena. Toista lasta täällä ilmeisesti odotellaan, vaikka itsellä vielä epäuskoinen olo. Viikkoja nyt 6+5 ja ensimmäinen neuvola 4.1. Hirveä palelu ja väsymys vaivaa ja lämpimän ruuan ajattelukin kuvottaa, mutta onneksi ei kuitenkaan ole tarvinnut oksentaa.

Minäkin voisin faceryhmään liittyä. Laitan siis viestiä @Kiiltokuva :)
 
22.8. / Sokeripala/ 34/3.lapsi/NKL
Ilmoittaudun mukaan! Eka haamu tuli viikko sitten ja tänään digitestissä viikot 2-3 joten uskallan toivoa :)
Tuo LA on ihan mun ite keksimä ja perustuu vankalle tieteelliselle todistusaineistolle: sain tokaa odottaessa samanvahvuisen haamun dpo 10 joten tämäkin tuli varmaan dpo 10 :LOL:
Kierrosta ei voi laskea, koska oli jo kp 43 menossa. Testejä tein kumminkin parin kolmen päivän välein joten eiköhän tuo aika lähelle osu, katsotaan sitten!

Olin muutaman päivän jo tuolla heinäkuisissa plussattuani lokakuussa yk 1, mutta se meni sitten alkuunsa kesken :unsure:
Nyt sitten seuraavalla, joskin pitkällä, kierrolla tärppäs heti uudelleen joten ei voi kuin olla tyytyväinen. Toki koko ajan pelkään milloin vuoto alkaa, toistaiseksi ei onneksi ole ollut merkkiäkään.
Oireet vielä enemmän fiilistelyä kuin mitään vakavasti otettavaa, mutta palelee kyllä vielä enemmän kuin yleensä.
Mä kirjoittelen varmaan enemmän täällä palstan puolella, oon ollut täällä jo 10 v sittten esikoista odottaessa ja tää tuntuu jotenkin kodikkaalta :)
 
Moikka! Minäkin tulen mielelläni juttelemaan fb-ryhmään joten yvtä pukkaa @Kiiltokuva ;) Laskettuaika 10.8 . Toinen lapsi. 28v
Meillä raskaus alkoi lapsettomuushoidoilla, pelottaa onko kaikki ok kun ensimmäisessä raskaudessa oireet olivat vahvemmat. Varasimme varhaisultran ensi viikolle niin saa enemmän varmuutta (suuntaan tai toiseen).
 
@Bea.S joo, ei voi valittaa :) Oon ajatellut että jos tää menis kesken niin ainakin näyttää hedelmöittyminen meillä onnistuvan. Ei huono tilanne kun ottaa huomioon että esikoisen yritysaikojen jälkeen on tullut melkein 10 v ikää mittariin!

Repäisin eilen ja varasin sekä ajan varhaisultraan 3.1. että ekaan neuvolaan 13.1. Oli vähän pakko kun kalenterissa oli muutama sopiva päivä näille, ollaan menossa reissuun tammikuun alussa. Mutta nyt on jotenkin sellainen fiilis että oon nuolaissut ennen kuin tipahtaa, kumminkin alkaa vuoto nyt sitten ja saan soitella ja perua :devil: Ei auta kuin ajatella että jokainen kulunut päivä parantaa mahiksia!

Sokeripala rv 4+4
 
  • Tykkää
Reactions: ginga
Heippa! Täällä uusi elokuun odottaja! Tiistaina oli varhaisultra jossa sydän tykytti tiuhasti ja laskettuaika määrittyi 3.8 olevaksi. Minua kiinnostaisi myös Fb ryhmä? @Kiiltokuva ☺

Tämä on minulle toinen lapsi, tilanne vielä sillain oudohko että uusi mies kuvioissa ja esikoisen isästä erosin vasta syyskuussa.. mutta kaiketi kaikki tapahtuu syystä
 
Digillä eilen testailin ja 2-3 viikkoa tuli näyttöön joten kai sitä on uskottava ja luotettava siihen että pieni on tulossa :barefoot:. Listalle voisin siis tulla eli 24.8/ginga/30/OYS/1.lapsi. La laitoin 28 kierron mukaan, katsotaan sit jos se muuttuu kun ne kierrot tosiaan on heitelleet aikasemmin.

Ite myös luulen että viihdyn enemmän täällä palstan puolella, jotenkin tuntuu kotoisammalta täällä kirjoitella. Toivottavasti tänne jää muitakin kirjoiteleen ettei ketju ihan hiljene. Harkitaan sitä fb:tä sit myöhemmin jos mieli muuttuukin :).

Mahakipuja on täälläkin ollu paljon jo ennen plussausta ja sen takia onkin vähän pelottanut että miten tässä käy.. vuotoa ei onneksi ole ollut (koputtaa puuta :sneaky:). Vitsi ku sitä osaisi nauttia tästä, jotenkin vain pelottaa että jos tämä kuitenkin kesken menee. Onko muilla samoja pelkoja? Toisaalta oon koittanut ajatella etten siihen itse voi vaikuttaa ja siihen on varmasti syynsä jos niin tapahtuu. Toivon vain niin kovin että kaikki menisi hyvin ja lapsi syliin saataisiin :love:

ginga ja pirpana 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Täällä on myös ollut jo aika paljon oireita, myös ennen plussaa. Mahakipu alkoi jo heti oletetun ovulaation jälkeen (en oo siis tikuttanut että näin jälkeenpäin olen vain laskeskellut) ja on jatkunut tähän päivään asti. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Tikkuilua, puutunutta oloa alavatsassa, menkkatuntemuksia ja välillä ei sit mitään. Luulen osa nuista on suolistoperäisiä koska jo nyt vatsa on alkanut oikuttelemaan (toimii erittäin hitaasti). Yhtenä iltana muistan palelleeni niin että makasin kahden peiton alla ja hampaat silti kalisi, se jäi mieleen kun oli niin outoa. Muutenkin on jotenkin kylmä kokoajan ollut sen jälkeen muttei onneksi ihan tuollaista.

Plussaa edeltävänä vloppuna ruokaa laittaessani piti välillä mennä makaamaan sohvalle kun heikotti niin kovasti.. ja sunnuntaina rähjäsin miesrukalleni ihan typerästä asiasta johon hänellä ei ollut osaa eikä arpaa. Silloin tein testin kun ihmettelin niin nuita oireita mutta oli vielä tuolloin nega.

Onko muilla tullut itkuisuutta tai mielialan vaihteluita? Musta on tullu ihan hirveä itkupilli :LOL: TV:n kattominen on ihan mahotonta ku melkein joka ohjelman aikana vaan kyyneleet valuu. Yks ilta luin neuvolan ohjekirjaa jossa mainittiin että odottava äidin tunteet voivat heitellä laidasta laitaan ja hän voi olla itkuherkempi ja ALOIN ITKEEN KU LUIN TUOTA :LOL::ROFLMAO:. Toivottavasti tää tästä vähän tasoittuu :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Zarahh
Heippa! Täällä uusi elokuun odottaja! Tiistaina oli varhaisultra jossa sydän tykytti tiuhasti ja laskettuaika määrittyi 3.8 olevaksi. Minua kiinnostaisi myös Fb ryhmä? @Kiiltokuva ☺

Tämä on minulle toinen lapsi, tilanne vielä sillain oudohko että uusi mies kuvioissa ja esikoisen isästä erosin vasta syyskuussa.. mutta kaiketi kaikki tapahtuu syystä

Meillä vähän samanlainen kuvio! Paitsi että mie ootan ensimmäistä. Onhan tämä jännittävää, muutenkin, mutta varsinkin kun rinnalla onki ihminen, jonka kanssa on pidetty yhtä vasta hirmu vähän aikaa.
 
Vapaapäivä vietetty... pari olis tarvinnut lisää. Väsymys alkaa verottamaan ja pahoinvointi ja huimaus näyttää.nenäänsä. toivoisin et ne pysyisi 10 päivää viel piilos et jaksan työt lomaan asti.
Mutta luettuani muiden voinneista niin.aika vähällä vielä olen päässyt. Ja omiin edellisiinkin verrattuna. Mutta vasta ne viikot kertyy.
 
Ilmottaudun myös mukaan :)
Ekan haamun sain viikko sitten maanantaina ja tänään digiin 2-3 joten suht luottavaisin mielin tällä hetkellä tästä raskaudesta olen. Toivotaan että kaikki menisi hyvin elokuuhun saakka :love:

21.8./Unimaa/31/2.lapsi

Ootteko muuten ottanu influenssarokotusta?? En oikein tiedä mitä sen kans pitäis tehdä kun tänään olis mahdollisuus se vielä ottaa ja raskaus kuitenkin niin alussa vasta. En hölmönä ottanu sillon aiemmin. Työterveydessä tavattiin rokotteen pakkausselostetta ja siinä luki, ettei 1.kolmanneksen ajalta ole paljoa tutkimustietoa tjs.
Netin keskusteluista oon lueskellu et aiemmin ei oo annettu ollenkaan ekalla kolmanneksella ja nyt thl:n sivuilla kuitenkin lukee et riippumatta raskauden vaiheesta suositellaan otettavaksi.
 
@Unimaa rokotteesta on ollut toisaalla keskustelua ja kovasti sitä vuositellaan raskaana oleville. Itse kerkesin ottamaan ennen raskautta niin ei tarvinnut miettiä.
 
Meillä vähän samanlainen kuvio! Paitsi että mie ootan ensimmäistä. Onhan tämä jännittävää, muutenkin, mutta varsinkin kun rinnalla onki ihminen, jonka kanssa on pidetty yhtä vasta hirmu vähän aikaa.
Me ei olla myöskään kauaa oltu, ensimmäisestä kierrosta yhdessä ollessa nappasi tämä. Ollaan käytetty kyllä kumia mutta luultavasti kännissä kun muutamat kerrat oltu yhdessä viihteellä niin kumi joko hajonnut tai oltu ilman kokonaan.

Yllätyksenä tuli ja en oikein Edes vielä tiedä miten pitäisi suhtautua, ollakko iloinen vai.. ahdistavia fiiliksiä syntynyt ja miettii vain onko valmis näin nopeasti etenemään ja miten raskauden kanssa, onko valmis uuteen vauvaan toisen miehen kanssa... tunne mylläkkä käynnissä eikä oikein ketään kelle puhua...
 
Minäkin liityn varovasti seuraan.. Nyt vasta 4+3 ja syyskuussa tehty kaavinta, keskenmeno alkoi jo heinäkuun lopulla. nyt en sit vielä yhtään uskalla iloita. pelkään vaan että menee kesken. toinen lapsi toiveissa esikoinen nyt 2,5 vuotta:) laskettuaika olisi 26.8.2017 . 5.1 olen varannut varhaisultran jos sinne asti pääsen. ja jos sieltä saan hyviä uutisia niin haluan liittyä facebook ryhmään . vielä en todellakaan uskalla.....
 
Me ei olla myöskään kauaa oltu, ensimmäisestä kierrosta yhdessä ollessa nappasi tämä. Ollaan käytetty kyllä kumia mutta luultavasti kännissä kun muutamat kerrat oltu yhdessä viihteellä niin kumi joko hajonnut tai oltu ilman kokonaan.

Yllätyksenä tuli ja en oikein Edes vielä tiedä miten pitäisi suhtautua, ollakko iloinen vai.. ahdistavia fiiliksiä syntynyt ja miettii vain onko valmis näin nopeasti etenemään ja miten raskauden kanssa, onko valmis uuteen vauvaan toisen miehen kanssa... tunne mylläkkä käynnissä eikä oikein ketään kelle puhua...
Tuttu tunne! Vaikka siis kovin toivottu vauvva tämä mulle onkin, ja isälle myös, on luvannut olla kympillä matkassa.. mutta ahdistaa tietyllä tapaa. Kun ei ole välttämättä kuitenkaan oo osannut henkisesti valmistautua, vaikka ollaankin ajateltu että tulee jos on tullakseen. Ja tiiän, että vauvvaa rakastan kyllä ehdoitta ja kovasti ootan. Mutta jännät nämä epävarmuuden tunteet kuitenki.. isästä siis, tai ehkä lopulta kuitenki itsestä. Juuriki että oonko valmis just tuon ihmisen kanssa tähän. Tai siis tätä on hirmu vaikea selittää, pitäis ehkä joskus jutella muuten ko täällä?:rolleyes:
 
@Unimaa rokotteesta on ollut toisaalla keskustelua ja kovasti sitä vuositellaan raskaana oleville. Itse kerkesin ottamaan ennen raskautta niin ei tarvinnut miettiä.
Okei, kiitos vastauksestasi Jäin nyt kuitenkin vielä miettimään rokotteen ottamista kun sen ehtii kuitenkin vielä myöhemminkin ottaa. Mies ja esikoinen otti kuitenkin.

Meillä siis esikoinen reilu 2v eli ikäeroa tulisi n 3vuotta.
Onko teillä muuten kellä jo toinen tai useampi tulossa niin oireet olleet erilaisia ekaan/edellisiin raskauksiin verrattuna? Lueskelin mitä olin kirjoitellut ekasta raskaudesta niin nyt on kyllä melko oireeton olo ollut tähän asti siihen verrattuna.

Minä voisin mieluummin myös kirjoitella ainakin alkuun täällä, ehkä joskus myöhemmin voisi johonkin fb-ryhmään liittyä. Toivottavasti täällä säilyisi keskustelu aktiivisena :)
 
Mulle tää on neljäs lapsi ja oireet aina eronnut. Tässä raskaudessa pahoinvointi selkeesti pahin.. :( ja muitakin oireita löytyy tissikivusta repäisykipuihin..

Rokotetta en ottanut , en oo koskaan ottanut niin senpä takia :)

Sais pahoinvointia pian helpottaa mutta luinkin just että rv 9 ois pahimmillaan ja mulla nyt 8+3 että jospa se tästä. :sick:
 
No niin! Ultrassa käyty! Kyllä oli piinaavaa. Ensin teki sisätutkimuksen ja sanoi vaan että kylläpäs täältä kohdusta tulee paljon verta, tuossa kohtaa jo ajattelin että peli on menetetty. Rupesi ultraamaan ja kauan ultrasi, näyttö poispäin musta. Sitte kuitenkin käänsä näytön! Ja sielä hän oli :) sydän löi! Vastasi viikkoja 8+1! Toki löytyi lisäksi suuri hematooma :/ eli vuoto ei ainakaan ole vielä aikoihin loppumassa.. riskejähän tässä aika lailla on! Nyt kuitenkin tiedän että pieni sielä on ja oikeassa paikassa. Nyt vaan täytyy luottaa ja toivoa että pieni sielä pysyy kiinni :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sokeripala

Yhteistyössä