Elokuu 2017

Menisin pokkana töihin ja ilmoittaisin sitten hyvissä ajoin kumminkin, hommat aloitettuani, että sori vaan mut jään äitiyslomalle kesällä. Parempi sun jatkouran (ja sitä kautta vois ajatella että myös yhteiskunnan) kannalta jos oot valmistumisen jälkeen vaikka lyhyen aikaakin töissä ennen mammalomataukoa. Työnantajalta nyt ei asiaa kannata kysellä :)
 
Vaunuja on kyllä joka lähtöön, niitä on ihan hirveesti erilaisia. Mietin silloin kun ekoja vaunuja katseltiin että voisko näitä olla vain muutama vaihtoehto mistä valita.. mutta lopulta löydettiin meille tosi mieluisat. On kyllä kiva kun nykyään saa käytettynäkin hyvää tavaraa, meidän koppakin löytyi torista ja oli uudenveroinen.

Mulla on muuten jotkut farkut kuminauhalla kiinni. Laitan sen napinläpeen kiinni ja vedän parilla lenkillä kiinni nappiin. Joku peittävä paita siihen päälle ni ei näy mihinkään et nappi auki kuljen :D

Miettisin kyllä itekin kovasti täytyykö työnantajalle kertoa missä vaiheessa, vaikka eihän siihen oo vielä mikään velvollisuus. Noi on hankalia asioita, kun tavallaan tuntuis että valehtelee kun jättää kertomatta raskaudesta kun se työnantajaan kuitenkin jossain vaiheessa vaikuttaa. Mutta sit taas loppujen lopuks eihän tätä elämää työnantajille eletä vaan täytyy miettiä mikä itselle on parasta. Joten samoilla linjoilla @Sokeripala n kanssa :)
 
Minäkin menisin vaan pokkana haastatteluun ison villapaidan kera ja ilmottelisin sit joskus hyvissä ajoin kuitenkin äitiyslomasta! :D

Joo mulla kans tämä maha alkaa olemaan jo ihan saman kokoinen kun esikoisesta puolivälissä. Äitiyshousut ja löysä paita käytössä. :D Mä tilasin pari paitaa ja farkut hm verkkokaupasta. Edellisessä raskaudessa en ostanut yhtään odotuspaitaa, vaan venytin kaikki normaalit paitani ison mahan päälle. Nyt vanhasta viisastuneena tilasin muutaman peruspaidankin, istuu nätimmin sitten mahan kanssa noi mammapaidat.
Muita hankintoja ei olla vielä tehty eikä ennen rakenneultraa tehdäkkään. Esikoiselta on vuoden takaa kaikki säästetty, joten tuplavaunut, jonkin näköinen ensisänky..tms (esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä) ja mikäli tulokas on poika niin muutamat vaatteet aion hankkia. :)

-amijo 11+2
 
LA 3.8
Maansku/30/OYS/ 2.lapsi


Heips minunkin puolesta
Minua kiinnostais päästä mukaan siihen facebook ryhmään kun ekan lapsen kohdalla muistan että tämä keskustelupaikka unohtui aika äkkiä/ei saanut aikaiseksi vierailla. Facebookissa olis parempi jutella :)
Mites sinne hyväksytäänkään mukaan? En ihan tajunnu antakee anteeks :D
 
Heippa pitkästä aikaa!Kiirusta on pitäny, sen takia ei täällä ole tullut käytyä. Viime viikolla kävin verikokeissa ja vielä pitäis hetki jaksaa oottaa ultraa joka on 13.2. Olot on jo paremmat kuin aikaisemmin, heikotus jäänyt vähemmälle. Silti pitää muistaa ottaa rauhallisesti, ei vielä oikein kotityötkään onnistu. (n)
@Jennikp täällä sama ongelma! Paikkakunnan vaihdon vuoksi olen nyt työttömänä ja töiden hakeminen arveluttaa, varsinkin kun omassa työssäni en pysty kaikissa paikoissa työskentelemään raskaana (sikiölle vaarallista). Itse ratkaisin asian niin että olen hakenu nyt muutamaa oman alan paikkaa ja jätän kesätyöt hakematta, pienellä paikkakunnalla en kehtaa suututtaa melkeinpä ainutta mahdollista tulevaisuuden työnantajaa sillä että kesken sijaisuuden jäänkin pois..:oops: Hankalaa ja tylsää, ei haluttaisi kuitenkaan olla työttömänäkään koko tätä aikaa... Olen hakenut myös muita töitä mutta tuntuu olevan muutama muukin liikenteessä, esimerkiksi viimeisestä paikasta mitä hain tuli ilmoitus että he saivat yli 400 hakemusta!!:confused:

Täytyy vaan koittaa olla iloinen siitä että saa levätä ja keskittyä tähän raskauteen. Jotenkin vaan ei vieläkään osaa ihan täysillä uskoa ja nauttia tästä, odotan kokoajan sitä "maagista" 12 viikon rajapyykkiä ja nt- ultraa. Tunnen itseni aina huijariksi kun kerron että olen raskaana :LOL::oops: Mitkä fiilikset muilla, joko osaatte nauttia raskaudesta?

ginga ja Pirpana 10+3
 
Moikka!

Uskaltautuisinkohan minäkin joukkoonne. Olen käynyt lukemassa palstalla, mutta en ole uskaltanu tätä ennen liittyä. Harmittavan hiljaista täällä näköjään muutenkin ollut. Minä en ole fb:ssa, joten mielelläni kirjoittelisin tänne. :)

Lyhyesti taustastamme. Ensimmäistä siis odotamme. Meillä lapsettomuutta takana 4 vuotta, joista hoidoissa olimme 3 vuotta, ilman tulosta. Hoidot päättyivät ja tuloksena muutamia kemiallisia koko raskausyrityksen aikana. Nyt kuitenkin joulukuun puolessa välissä plussasin!! Enhän tietenkään uskonut, että tämäkään raskaus kestäisi, mutta niin vain on kahteen kertaan sykkeet nähty ultrissa.:love: Nyt odotellaan kutsua np-ultraan.
Olot olleet melko vaihtelevia, välillä luulin jo raskauden keskeytyneen, kun oireet hävisivät täysin, mutta tulivatkin voimakkaampina viime viikon alussa takaisin. Siitä lähtien olen ollut erityisesti koko aamupäivän ja välillä iltaisin huonovointinen. Oksentanut olen vain aamupalan jälkeen, enkä läheskään joka aamu, joten koen päässeeni suht helpolla pahoinvoinnin osalta. Enkä valita, kyllä tätä on odotettukin. ;) nyt kuitenkin tuntuu, että kotitöitäkin pystyy alkaa hiljalleen tekemään.
Katsoin, että gingan kanssa mennään aika lailla samoissa, joten mukava olisi että täälläkin voitaisiin keskustelua jatkaa.

Niin ja uskaltauduin hankkimaan ekan neuvolakäynnin jälkeen oman dopplerinkin, kun saatiin sykkeet neuvolassakin kuulumaan. Tiedän ettei dopplerilla kuullut äänet takaa ettei keskenmenoa tapahtuisi, mutta kyllä ne ainakin rauhoittaa mieltä (hetkeksi). :D Välillä tosin ollut päiviä, ettei ole kuulunut ja yleensä vieläkin saanut etsimällä etsiä, että saan ne äänet kuulumaan. Äitiyshousut laitoin tilaukseen, kun turvotusta ollut niin ettei ole enää farkkuja pystynyt töissä pitämään joulun jälkeen. Mutta olenko ymmärtänyt oikein, että turvotus voi vielä helpottaa ennenkuin oikea masu alkaa kasvamaan?

Jennica 10+2
 
@ginga kiva jakaa tuntemuksia tässäkin asiassa :) mulle mies sanoi, että ihan turhaan ajattelee, mitä työnantaja on mieltä, varsinkin jos työpaikka ei ole ehdottomasti sellainen, jossa haluaa sitten aikanaan jatkaa. Sulla tilanne tietenkin sitten siitä kurja, jos mahdollisia työnantajia on vähän.
Mulla sentään paikkoja, missä työskennellä, on paljon, mutta sijaisia tunnutaan otettavan tänä päivänä niin vähän säästösyistä ja nekin vähät paikat tuntuvat menevän sitten varmaan tutuille ihmisille, jotka ovat aiemmin jo työskennelleet vaikka kesätöissä samassa paikassa. Myös hakijoita tuntuu olevan tosi paljon...
Noh. Yritetään kuitenkin tosiaan nauttia raskaudesta. Kai nämä asiat sitten joskus selviävät :)

Itse olen tässä pikkuhiljaa alkanut enemmän nauttia. Toki oireiden helpottaminen on osasyy, mutta kyllä sitä myös usko vauvan tuloon kasvaa, kun viikkoja kertyy.


@-jennica- tervetuloa mukaan! Toivotaan teille kaikkea hyvää raskauden suhteen.
Jotkut ovat ainakin maininneet, että tuo turvotus helpottaa ennen kohtumahaa. Itsellä oli ekoilla viikoilla ihan kamala turvotus vatsassa. Se on helpottanut, mutta onhan tuo ihan kamala pötsi. Tuntuu, kuin olisin lihonnut useamman kilon, vaikka vaa'alla ei näy mitään. Mutta minä nyt et alkujaankaan ollut ihan solakka.. :whistle:

(Kävin muuten minäkin ostamassa äitiyshousut. Ai että ne oli mukavat!)


Ja uudemmille kirjoittelijoille: uutta Facebook-ryhmää ei ole vielä ainakaan perustettu ja tuohon aikaisempaan ei ilmeisesti pääse enää mukaan.
 
@Jennikp miehesi on kyllä täysin oikeassa tuossa, jos itselläkin olisi enemmän vaihtoehtoja niin en miettisi näin tarkkaan. Olen nyt kuitenkin vakituisia paikkoja koittanut hakea, se ei tunnu niin nololta jos siitä jäis pois hetkiseksi. Mutta kun niitäkään ei hirveesti tunnu olevan... Täytyy sitten vain suosiolla jatkaa hakuja raskauden jälkeen jos näyttää siltä ettei kohta tärppäile. Yritän aina uskoa siihen että kyllä kaikki järjestyy ja kaikelle on syynsä miksi niin tapahtuu :)

@-jennica- Tervetuloa mukaan! Mieltä aina jotenkin erityisesti lämmittää jos pitkän yrityksen jälkeen vihdoinkin on vauva tulossa :love:. Toivotaan että kaikki menee hyvin! Meillä ei neuvolassa ruvenneet kuuntelemaan, sanoivat ettei heidän laitteillaan saa ennen 12 viikkoa kuulumaan :unsure:. Oon itekki miettinyt sitä toista ultraa mutta tähän asti malttanut mieleni. On jo siis kertaalleen syke löytynyt 7+4 mutta siitä kun on jo aikaa...!:ninja: Kävittekö muuten yksityisesti ultrat vai pääsittekö kunnalliselle?

Mulla on ainakin alkuajan turvotus helpottanut hieman (tai sitten olen vain tottunut siihen, en nimittäin edelleenkään mahdu omiin vanhoihin housuihin :D). Kävin jo tammikuun alussa alesta ettimässä vähän normaalia isommat farkut mitä olen pitänyt. Mutta niissäkin se resori ikävästi painaa niin viime viikolla kävin sitten vihdoin ostamassa yhdet mammahousut. Olis pitäny jo aikasemmin luovuttaa ja hakea ku ovat nii mukavat :p

ginga ja Pirpana 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista! :love: Toivottavasti saan nyt myös pysyä tällä palstalla teidän kanssanne, ihanaa jakaa näitä ajatuksia jonkun kanssa. Jotenkin sitä tälläisen taustan jälkeen ei osaa uskoa, että kaikki menisi hyvin loppuun saakka. Mutta toivon, että osaisin np-ultran jälkeen jo hieman hengähtää. Odotan kovasti, että päästäisiin kertomaan perheillemme. He tietävät taustamme ja tämä tulee heille varmasti todellisena yllätyksenä, kun vielä luomusti tärppäsi.

Me käytiin ihan yksityisellä molemmat ultrat. Ensin rv6+2 ja sitten rv9+2. Olin päättänyt jo aikoja sitten, että jos ikinä tulen raskaaksi, haluan varmistaa sen varhaisraskauden ultralla. Pelkäsin kovasti tuulimunaa tai kohdunulkoista. Sitten ensimmäisen ultran jälkeen, kun oireet katosivat oli pakko saada varmistus ettei ole keskeytynyt km. Taitaa olla tämä raskaus yhtä pelkoa. Jos olisimme tulleet hoidoilla raskaaksi, oltaisiin saatu kunnallisella puolella yksi varhaisraskauden ultra.

Aah, minäkin odotan mammahousuja. (y) Olen kulkenut joulun jälkeiset viikot lähinnä vain tuulareissa ja yksissä joustavimmissa mustissa housuissa, joihin olen tosin laittanut napin kiinni kuminauhalla tai ponnarilla. :ROFLMAO: Ja vetoketju on ollut auki paidan alla. Mutta kyllä on ihanaa saada jalkaan housut jotka eivät hierrä tai purista mistään. Minulla turvotus lisääntyy iltaa kohti ja turvotuksen määrä riippuu vähän siitä mitä syö.

Vielä tuosta työasiasta. Itse olen tehnyt sijaisuutta monta vuotta, mutta nyt se on keväällä loppumassa. En tiedä yhtään viitsinkö enää siinä vaiheessa kovinkaan tosissaan mitään töitä hakea, kun en ehtisi edes töissä olla paria kuukautta pidempään. Toisaalta jotenkin toivoisin, että saisin jäädä rauhassa kotiin valmistautumaan vauvan syntymään. Kesäaika kuitenkin menee varmasti nopeasti. Mutta olen ehdottomasti sitä mieltä ettei työnantajaa kannata miettiä liikaa. Me jokainen eletään täällä itseämme varten ja mitä vain yllätyksiä voi sattua. :sneaky:
 
Niin ja sitähän minun piti vielä kysyä, että vaivaako teitä muita jatkuva nälkä? Itse joudun syömään jopa tunnin välein jotain. Aamupäivät on pahimmat. Pelkään, että lihon tällä tavalla hirmuiset kilomäärät raskausaikana vaikkakin olen yrittänyt syödä todella paljon hedelmiä ja muuta järkevää, mutta nälkä vain kasvaa. :eek: ja ne hedelmät sitten turvottavat. Kilojakin oli kertynyt neuvolassa jo reilut 3kg! (n)
 
Varmasti on läheisille yllätys! Mutta ihana sellainen :love:. Mun on kans pitäny syödä jatkuvasti, muuten iskee heti huono olo. Nyt se on jo vähän helpottanut, ei tarvi jatkuvalla syötöllä syödä. Lisäksi mua on vaivannut heikotus ja ällötys nii ei oo päässy liikkumaankaan,hädintuskin kauppaan. Oon koittanut vaan aatella tää on hetkellistä,ei voi mitään jos ylimääräistä tulee :sneaky:.
Missä kaikki muut palstalaiset,mitä kuuluu?

ginga ja Pirpana 10+6
 
Tänne kuuluu väsymystä ja huonoa oloa vieläkin. Olin viikonloppuna niin väsynyt että tuntui etten herää koko päivänä. Pitäis vissiin lähteä jo valmiiksi ostamaan lisärautaa että pääsee sitten heti aloittamaan kun mahdollista. Luulen että osa väsymyksestä menee matalan hbn piikkiin. Viime yönä nukuin kylläkin tosi hyvin ja heräsin aamulla suht pirteänä jo ennen kuutta, tänään onkin ollut vähä pirteämpi päivä ja töissä sain paljon aikaseks.
Huono olo tulee jos ruokailuvälit on liian pitkiä eli melkeinpä tunnin parin välein on myös syötävä.. oon kyllä syönyt liian paljon kaikkea makeaa ja karkkia, vähän siitä välillä tulee morkkis :unsure: mulla on vielä sama juttu ku viime raskaudessa eli hampaidenpesu tuottaa tuskaa kun yököttää niin paljo. Toivottavasti helpottais pian.

Tervetuloa @-jennica- !:) Teillä on ollut pitkä taival. Toivotaan että kaikki sujuu hyvin :)

Mullakin on nyt ollu pari päivää taas töissä mammahousut ja luulen että täytyy siirtyä niihin kokonaan, on ne sen verran mukavammat jo nyt :D
Turvotus on ehkä vähä laantunut niin et aamuisin ei oo enää mut illalla kyllä.

En oikein vielä ihan osaa nauttia tästä raskaudesta, samoin oottelen kans et 12.viikko loppuu ja viikon päästä olevaa ultraa. Ehkä sitten taas hetkeksi toivottavasti saa mielenrauhaa:)

Ja olikohan vielä muuta mihin piti kommentoida, en muista. Romaani tästäkin taas tuli, en osaa kirjottaa lyhyesti :ROFLMAO:

Unimaa 11+3
 
Täällä ollaan, vointi sen verran normaali, että ei edes tiedä mitä kirjoittelisi.

Mutta sen verran vaan, että tsemppiä niiden olojen kanssa! Kyllä ne parin viikon sisään pitäisi helpottaa (y)

Paino on kyllä varmaan kaikille naisille arka paikka, mulle myös! Onhan sitä hyvä seurailla, mutta ei kannata ottaa liian kovaa stressiä. Ainakaan tässä alussa vielä. Ja sitten vielä, jos lähtöpaino on normaali, niin vielä vähemmän kannattaa stressailla.
Mulla ekoilla viikoilla tuli heti 3kg, kaikki turvotusta. Luojan kiitos se tasaantui muutaman viikon kuluessa.
Pelottaa kyllä, kun tuntuu että tämän viikon alusta tuo ruokahalu on kasvanut ihan hirveästi, että nyt tuo paino alkaa nousta, jos en koko ajan ole tarkkana :unsure: noh. Älkäämme stressatko!
 
Heippa kaikille! Hiljaiselon jälkeen päätin päivitellä omaa tilannetta tänne. Oon ihmeen hyvin selvinny kaikista raskausoireista, eli olen lähes oireeton. Jäätävää väsymystä on ollut ja hemoglobiini liian alhaalla, jonka laitan osasyyksi väsymykseen. Välillä oireettomuuden takia miettii et onkohan masussa vielä kukaan paikalla, mutta turvotuksen alettua ei oo sitäkään tarvinnut epäillä enää :D äitiysvaatteita olen menossa katsomaan piakkoin ja onhan sitä malttamattonana pari vaaleeta vaatetta vauvallekin tarttunut mukaan. Lisäksi ollaa miehen kanssa tehty hankintalistaa ja katseltu jo hiukan käytettyjä vaunuja. Eihän koskaan voi olla liian ajoissa suunittelemassa, eihän? ;) Ultra on 13.2. Jännää nähdä miten toinen on kasvanut sitten rv 6 varhaisultran! <3

Noorasaila ja persikka 10+4
 
Tervetuloa uudet! :)
Koko ajan alusta asti täytynyt syödä koko ajan, nälän ja sen takia ettei lennä oksennus :/ edelleen sama juttu! Väsymys seurana edelleen! Sais jo loppua!
Edelleenkään ei uskalla nauttia raskaudesta, vaikkei pelko ehkä ole niin voimakkaana koko ajan mukana kun alussa..! Huomenna veristä vuotoa täynnä 10 viikkoa, huoh! Saisi sekin jo loppua! Kotidoppleri ollut ihan paras juttu tässä raskaudessa! Rauhoittanut kovasti mieltä!!
Hipiti 14+5
 
Empä ole tänne kerenny päivittelemään. Työt, lapset ja huono olo on vienyt ajan ja elämä muutenkin. Fb:ssä tulee oltua päivittäin.
Oman laskentani mukaan tänään rv 12+1 ja neuvolan mukaan 11+6, mutta ultran mukaan kasvu oli minun laskennan mukaan.
Ensi viikolla on sitten nt ultra joka vähän jännittää mutta nyt kun on varmaa ettäpikku ihmekasvaa hyvin ja syke löytyy ja kaikki hyvin niin oma mielenrauha on saatu.
Mulla myös syömistä oltava koko ajan. 1-2h välein. painoa oli tulltu 2kg mutta ne jo lähti välissä poiskin, nyt en ole varma onko tullut takaisin.

vaunuja olen tutkinut selä kaupoissa että torista. käytettynä varmasti ostan mutta aika uuden veroisia tuolla myydään. pinnasängystä haluaisin stokken, joka maksaa maltaita, joten sitäkin käytettynä sitten mutta tuntuvat minusta kalliilta käytettynäkin.

muutama vaate ostettu, mutta muuten koitan pitää kurissa ostot vielä.
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista @Kiiltokuva ja oliko joku muukin tässä välissä käynyt :) Mulla on nt-ultra 6.2. ja kovasti jo jännittää. Oon nyt saanut mielestäni dopplerilla useampana päivänä kahdet erilliset äänet kuuluviin, mikä aina vähän rauhoittaa, mutta silti...

Kun nyt ultrassa ois kaikki ok niin alkaisin hankkimaan äitiysvaatteita oikein urakalla! Maha on kasvanut jo selvästi eikä hiuspompulaviritelmät vanhoissa housuissa enää tahdo toimia joten nuo ainoat äitiyshousut on olleet kovassa käytössä. Mikähän taikausko siinäkin on, mutten jotenkin uskalla mennä viikonloppuna uusia hankkimaan jos sit maanantaina tuliskin ikäviä uutisia kun liian aikaisin intoilee o_O

Sokeripala ja tuplat 11+2
 
Tervetuloa uusille! :) Löysin muuten sen raskaussovelluksen puhelimelle mitä yritin jo kysellä. En ole vielä kauheasti ehtinyt tutustumaan, mutta tosiaan ainakin kuvia saa kivasti raskaus- ja vauva-ajasta muistoon. Sovellus on ainakin iphonella nimellä Baby story.
 
  • Tykkää
Reactions: Unimaa ja Jennikp
Onnea @Kiiltokuva ultrakuulumisista! Hyvä että molemmilla kaikki hyvin :)

Siis yök, aloitinpa tän oksentelun sit vasta tänä aamuna, viikkoja kuitenkin jo 11+5. Just olin töihin lähdössä, takki jo päällä niin eikun laattaamaan. Pakolla piti lounas syödä, kun tietty jo kauhee nälkä siinä vaiheessa, mut jännitti kyllä tuleeko ylös. Just eilen sanoin kaverille etten oo joutunu vielä kuitenkaan kertaakaan oksentamaan, ei olis pitäny :sick::confused::LOL:
 
Mulla oli tänään nt-ultra ja hyvin oli kaikki :)
Molemmat pienet liikkui niin vikkelästi ettei kätilö saanut yhteiskuvaa otettua. Lisäksi A:n hyväkäs potki B:tä kalvojen läpi, selkeesti on mun lapsi kyseessä :D Molemmilla on meilläkin omat istukat ja kalvot eli se turvallisin vaihtoehto, hyvä niin! La pidettiin 18.8. vaikka kooltaan olivat nyt kuten aikaisemmassa ultrassa pari päivää tuota pienempiä. Kuulemma täälläpäin muutetaan vaan jos eroa 5 pv tai enemmän.
Täällä on nyt siis viikot 12+3 ja maaginen 12 viikon raja ohitettu (y) Hienoltahan se tuntuu, nyt mammavaatteita katselemaan!
 
Heippa! Jospa nyt itsekin uskaltautuisi mukaan kirjoittelemaan kun nt- ultrassa löytyi vilkas tapaus. :love:
Ketjua olen seurannut alusta asti. Ensimmäistä kertaa nyt itse kirjoittelen tälle palstalle.
Etusivulla lukee, että faceryhmään haluavat voivat ottaa yhteyttä olikos se nyt kiiltokuva-nimimerkillä kirjoittelevaan. Elikkäs onko se fb-ryhmä vielä auki?

Niin ja omat tiedotkin vois pistää: :)
Elikkäs 19.8 Ällänäiti/27/NKL/2.lapsi
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä