*** Elokuun 2011 masumurut KESÄKUUSSA ***

Eea
kirppareita kierretään täälläkin ahkerasti. Välillä ehkä liiankin. :whistle:

Huuhteluainetta käytän melkein aina pyykin mukana pikkuisen. Ei sitten likakaan tartu niin helposti vaatteisiin. En tosin laita niin paljoa kuin huuhteluaineiden kyljessä ohjeistetaan. Nyt olen kuivattanut vauvan vaatteet (niin kuin muunkin pyykin) sisällä siitepölyn takia. Aiemmin keväällä pesin mutaman koneellisen vauvan vaatteita ihan sen vuoksi, että sain kuivatella ne vielä ulkona.

Miuski Toivottavasti olo ja vointi on parempi!! :flower: Ihanan toimeliaita ja fiksuja lapsia!

Lapsivesi miulla on aina merkitty vaan normaalina. En ole tuollaisista lukemista koskaan kuullut.

Huikkis liitoskivuiltahan nuo kuullostaa. Täällä ne ei ole vielä alkaneet vaivaamaan, mut onhan tässä vielä viikkoja jäljellä. :)

Eea & Urkki 28+1
 
Kirpputorit - Käyn silloin tällöin kiertelemässä kun aikaa riittää ! Tulevalle vauvalle en ole sieltä ainakaan vielä mitään löytänyt. Mä oon aika tarkka, tai en halua ostaa jos on esim. vähäkin nukkaa tms. Vaikka tulishan se edullisemmaksi jos sieltä ostais suurimman osan.

Huuhteluaine - Mä en ole vielä pessyt yhtään vauvan vaatetta, mutta esikoisen vauva aikana käytin hajusteettomia tuotteita, ja kyllä mä huuhteluainettakin käytin. Eikä koskaan mennyt huonoon kuntoon tms, päin vastoin oon usein ihmetellyt miten jotkut saa lasten vaatteet pesemällä "huonoksi". Nytkin käytän huuhteluainetta paitsi tummassa pyykissä, mun mielestä on kiva kun vaatteet tuoksuu hyvältä! :)

Vitamiinit - Kaapista löytyy multa tabs raskaus tabletteja, mutta myönnän että niitä ei tule päivittäin muistettua ottaa. Välillä juon niitä C-vitamiini poretabletteja. Minttu81 mulle sanottiin kans et olis hyvä just ton kalsiumin takia syödä 2per päivä, kun en juo maitoa tms. jugurttia ja juustoa kylläkin syön.

Miuski - Reippaita lapsia! :hug:

Majj & 29+4
 
Kirpparit Minäkin olen yrittänyt kahlata kirppareita läpi, mutta aika huonosti kerkiän niihin yksin ja noiden kolmen huligaanin kanssa ei siitä kiertämisestä tule mitään..

Vitamiiniksi syön tuota multitabsin raskaus ja imetys vitamiinia, pian pitäs käydä investoimassa uuteen purkkiin. Onneksi on niin isoja purkkeja ettei tarvi usein ostaa :d

Vicy+Tirppa 28+1 (ei koskaan muista tulla tänne täysinä viikoina :D )
 
Kissoista ja toksoplasmoosista, meillä on kaks kissaa ja ekalla neuvolakäynnillä kysyivät niistä. Tiedettiin kuitenkin jo entuudestaan riskit, joten mun mies hoitaa yksin kaikki hiekkalaatikonputsaukset yms. (on hoitanut jo vähän ennen raskautta, hyvin oon kouluttanu :LOL: ). :) Sisäkissoja ovat, joten neukkutäti sano, että voi paijailla yms. ihan normaalisti, ei tarvi varoa.

Kirppareista, mä en jotenki tykkää käytetyistä.. En oo ikinä tykänny ees itelläni mistään käytetystä, oli kyse sitte vaatteesta tai jostain ihan muusta esineestä. Yks duunikaveri tohon jo kommentoikin, että se oli aikoinaan ekan kanssa samanlainen, mutta tokan kohalla oli sit jo kunnon kirppisfriikki. Voipi olla, että mullekni käy niin.. Katotaan sit. :)

Söin Ladyvita raskaus-vitskuja ekat 12 viikoa, sitten en enää jaksanu ku niit piti ottaa kolme (!) päivässä ja ruoan kanssa. Tuolla ne kulkee kassissa muakana kuiteski, jos joskus innostuis niitä popsimaan..


u & Liipukka 29+2
 
vitamiineista käytän raskaus/imetys multivitaa. Olen käyttänyt jo kauan, kun oli kuopuksen odotus ja imetys ja sitten suoraan jatkoin samoilla, kun alettiin suunnitella viidettä lasta :heart:
Lisäksi syön kalsiumia ja kalaöljyä. Ja tietty rautatabletteja.

Kirpparit Kiinnostavat kyllä mutta harvoin saan lähdettyä sinne. Ennen vauvan syntymää laitan kirppispöydän kyllä, kun tuota tavaraa on paljon.

Huuhteluaine joskus käytän. Vauvan vaatteissakin käytän silloin tällöin.
Odottelen vielä äitiyspakkausta ja alan sitten pesemään vauvan vaatteita hajusteettomalla nestemäisellä pesuaineella. Merkillä ei sinänsä merkitystä, kunhan on hajusteeton ja muutenkin mieto. Sisällä kuivatan ehdottomasti näin siitepöly aikana.

lapsivesi on aina merkitty kortteihin vain N merkkinä

Isyyspakkausta en taida tehdä enkä ole koskaan tehnytkään. Ois kyllä varmaan kiva :D

Pieni Tähtönen ja Martta 30+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moikkelis kaikille!

Miuski, ompas sulla ollu pelottava tilanne kotona! Hienosti oli lapset osanneet toimia. Toivottavasti voit jo paremmin.

Vitamiineja en ole syönyt muuta kuin foolihappoa ja d-vitamiinia. Syön monipuolisesti, joten eiköhän sitä sieltä saa muut tarvittavat.

Mulla oli keskiviikkona neuvolalääkäri. Oli vähän pettymys, aika pikainen käynti, eikä lekuri oikeen kertonut mitään ihmeempää. Paineet ja hbg oli ok, pissa kans. Painoa tullut 550g/vko viime käynnistä, alkupainosta nyt tullut 11 kg lisää. Sf mitta mulla vaan huitelee yläkäyrien yläpuolella, se oli 32! Jos trendi jatkuu tuollaisena, niin sitten laittavat ultraan painoarvioon. Toivottavasti käyrä vähän laskisi... Kohdunsuu oli vähän pehmennyt, mutta kun ei ole minkäänlaisia supistuksia, niin ei kuulemma ole vaarallista.

Liitoskipuja on täälläkin vähän. Häpyluu on arka ja sitten kankusta pistää kans välillä tosi ilkeesti. Mutta se yleensä helpottaa, kun vaan vähän liikkuu.

Eilen tuli kyykittyä pihalla oikeen urakalla. Ja illalla tiesi kyllä tehneensä, selkä oli aikas juntturassa, yöllä ei meinannu päästä sängystä ylös pissille. Mutta kyllä se helpotti taas aamulla, kun sai itsensä käyntiin.

Soulmama ja Kunto-Oskari 29+0
 
Lääkärissä käyty ja neuvolaan ei päässyt, koska siellä vain keskiviikkoisin lääkäri, työterveyteen ei ollut aikoja, joten päivystävälle lääkärille pääsin sitten. Se paska homma tässä on, että joutuu noista käynneistä maksamaan. EIpä se nyt kallista ole, mutta silti. Sairasloman kirjoitti pelkällä kävelytyylin näkemisellä ilmeisesti, koska ei tutkinut mitenkään. Kysyi heti nähtyään, että onko sun selkä noin jumissa. No ei ole edes selkä vaan lonkka. Oli sitä mieltä, että asennon muuttuminen on ärsyttänyt mun lonkan joka on silloin lapsena hoidettu kun on ollut tuo synnynnäinen lonkkavika. Kehoitti hankkimaan tukivyön. Onneksi on sairasloman perään vielä yksi vapaa ja sitten arvioidaan uudellen tilannetta. Siinä olis sitten enää viikko kesälomaan.

Leo rv 27+3
 
Täälläkin kaikki oikein hyvin vaik supistelee jo ja kippeesti, nyt varmaan 30+5... Toi sf mitta ei kyl sano mitn lapsen koosta. Mulla aina menee yli käyrien omalla käyrällä, ja lasien koko on ollut ok, 2640g, 3740g, 3500 ja 3035g, joten ei kannata olla huolissaan.. Nytki mulla oli viimeks ku nla täti otti niin sf 32 mut se lääkäri sai 30.. et ei välttis ole iso vauva.. minäkin ky joudun aina ultraan ennenku vauva syntyy et ku nii iso vauva tulossa mutta yhtään isoa vauvaa en ole viel saanu:) mut toisaalta haluan siksi lopussa käydä ultrassa et kaikki on ok ja vauva on pääalaspäin. meillä ei nla ole ultra laitetta niin siksi pitää lähtä muualle ultraan.. Toki mulla on kohtuvirtaukset päin seiniä, joka voi olla syy miks lapset ei ole 4kg vaik maha iso:) on ollut ekassa raskaudessa myrkytys ja 4 raskaudessa oli lopussa oireita joten se syy niihin virtauksiin.. mut johko nyt ei tulis mitn ongelmii...
 
Hellou!!! :wave:
Ihana ilma täälläpäin, tosin tuulinen, mutta rakastan niin tota aurinkoa =)

Kävin äsken ultraamassa nuo mun kainalopatit ja mitään "pahanlaatuista" ei niissä ollut :xmas: ONNEKSI!!!! Tiesin jo melko varmaksi että ovat samoja mitä mulla ollut aina, mutta kyllä se silti pieni pelko persuuksissa aina on... Kyseessä oli siis jotku rintarauhasjutut, jotka yleensä pitäisi olla laskeutunut rintoihin, mutta mulla ne jostain syystä on kainaloihin jäänyt. Voisivat kuulemma pahimmillaan aihuttaa sen että kainalossa olisi ns."valenänni" ja kainaloista voisi ihan oikeasti tihkua maitoa :O :eek: No totesinkin lääkärille, että näistä vaihtoehdoista pidän paljon mielummin pelkät patit kainaloissa :LOL:

Huuhteluaineesta: Itse käytän mietoja huuhteluaineita kohtuullisina määrinä ihan samoilla perustein kuin majj. Pyykit pysyy paljon parempi kuntoisina ja allekirjoitan myös ihmetelleeni miten pyykit saa pesemällä niin nukkaisiksi kuin monilla joilta vaatteita olen esikoiselle saanut?!

Vitamiineja: Syön raskaus multivitaa ja jatkan imetysajankin. Lisäksi syön kalaöljyä. Pyrin syömään aina terveellisesti ja monipuolisesti, mutta en usko että monivitamiini lisästä on haittaa ja eipähän ainakaan tulisi mitään "puutostiloja" mitä on sitten vaikempi paikata kuin ennaltaehkäistä!!!

Taaperomammakohan se kirjoitteli omasta olon ja elon helpoudesta... voisin olla itse kijoittanut koko juttusi. Maha kyllä kasvaa, mutta en koe että se vielä juurikaan elämääni tai liikkumista häiritsee. Käyn edelleen lenkillä, eilen kökin pihalla kukkapenkeissä, pesin autoa jne. eikä maha kyllä ole vielä juuri tiellä. Ainut missä olen mahaa kironnut on meän pieni pesuhuone, siellä meinaa hermo mennä kun pyykkiteline on täynnä pyykkiä ja pitäisi päästä sen ohi kulkemaan esim. vaippoja ym. hakemaan niin maha aina ottaa telineeseen kiinni :LOL: Painoa on tullut nyt n.10kg, ja tavoitteessa olisi ettei kovin paljoa yli 15kg nousisi, mutta saattaa kesähelteillä olla ihan mahdottomuus pitää paino kurissa :/

Kesälomareissulle aiomme mekin juhannuksena täältä Oulun seudulta Muumimailmaan tuon meidän pienen muumifanin kanssa =) Lisäksi haluan nähdä turkua kun en ole siellä koskaan käynyt. En tiiä miten matkan teko sitten käyttää masun kanssa mutta jos elo pysyy samanlaisena niin eiköhän siitä selviä. Meän 2wee kanssa kun ei muutenkaan pitkään ajeta yhtäkyytiä niin pitää vaan kattella mukavia stoppipaikkoja ja ottaa matkustamiseen aikaa!!! Joltakin tuli hyvä vinkkii ottaa paikallisia yhteystietoja äitiyspoleille jos jotain tulee!!!!

Kirppiksistä en oikein minäkään perusta. Esikoisen aikaan kävin kerran enkä oikeen mitään löytänyt niin toista kertaa en oo vielä ainakaan mennyt. :LOL: Olen melko tarkka että vaatteet on hyväkuntoisia enkä tykkää jos vaatteet näyttää nuhjaisilta päällä. Lisäksi en tykkää käyttää esim. ulkoiluvaatteita jotka näyttää jo siltä että ne on vanhoja jne... Halvemmaksihan se tulisi ostaa käytettynä, mutta toisaalta saan pajon sukulaisilta vaatteita ja valkkaan niistä parhaat ja tykkään että saan ostaa vaatteita myös uutena ja juuri sellaisia mitkä miellyttää =)

Nyt hakeen esikoista hoidosta, on varmaan jo herännyt päiväunilta. Ostettiin vielä 6pv/kk hoitopäiviä että saan käytyä kaikki nuo äitipolikäynnit yms. ilman että lasten hoitajasta tarvii huolehtia. Neiti pääsee aina tutulle hoitajalle!!!
Aurinkoista päivää kaikille!!!

Viola 31+1
 
Kirppareista: mä rakastan niitä ja niiden tunnelmaa. Aika valikoiden kyllä niistä mitään ostan, mutta kyllä sieltä aina helmiä löytyy, kun jaksaa kierrellä. (vanhoja huonekaluja niistä usein metsästän) Ja ihan pieniä vauvanvaatteita sieltä kyl löytyy hyvin. Mä sain miehen siskolta pari säkillistä tyttövauvan vaatteita, niiden lisäksi oon kirpparilta valikoiden ostanut ja on siis tosi hyvin jo vaatteet kasassa. Nyt voiki sit ostaa uutena jotain höpöhöpöä, kun on perusvaatetusta paljon kasassa. :D

Pitäs iteki pistää taas pöytä kirpparille pystyy, poikain vaatteita on isot kasat jemmassa, eiköhän ne suurin osa mee kaupaksi. Loput lahjoitan sitten SPR:n kirppikselle. (ei ole nimittäin nyt sukuun tiedossa ainakaan uusia vauveleita, että voisi sinne lahjoitella)

huuhteluaineita ei meillä käytetä. Etikkaa olen kyl joskus käyttänyt.

Vitamiineja: Oon syöny multitabsin raskausvitamiinia sen 2tbl/vrk melkoisen uskollisesti koko raskauden ajan. Ja jatkan edelleen, kun neuvolatäti sitä suositteli.

toksoplasmoosi: viime raskaudes testautin ja mulla ei ollu vasta-aineita. Mut se ei nty sit kertonu mitää, että onko meidän kissoissa sitä vai ei ja enkö vaan oo saanu sitä. No mies hoitaa kyl yleensä meillä nuo kissanvessat, joten sillä tahdilla jatketaan edelleen.

Miuskilla ollu jännät paikat. Samaa sanon mitä edellä, ihanan tarmokkaita ja reippaita muksuja sulla! Parempaa vointia jatkossa!

Mun liitoskivut on helpottanu, en tajua miks. Mut eilenki kyykin kukkapenkkiä laittamassa eikä tuntunu missään. Tyynyäkään ei ole tarvinnu taas jalkojen välis öisin. Heräilen kyl öisin yhä, mutta en liitoskipuihin. Mystistä, no jospa tämä on tyyntä myrskyn edellä.

Kesälomareissut saa silti jäädä. Mulla ei jalat kestä pitkään istumista (tai seisomista). Suonikohjuja tullu jalat täyteen ja helpolla puutuvat ja särkevät. Tukisukat hommasin joku aika sit netistä, mut en tiedä osasinko oikein mittoja kunnolla ottaa. Lisäks on markettien tukisukkia, kai neki on parempia ku ei mitään. Pitää ens viikon äitipolikäynnillä näyttää lääkärille noita jalkoja ja kysyä pärjäänkö mä niiden kans elokuulle.

Vielä yksi työpäivä ja sit jään kesälomalle ja kesälomalta äitiyslomalle. Ah ihanaa! :heart:

Koralli & Tähkäpää 30+2
 
Onpas Miuskilla ollut hurjan kuuloinen tapaus, onneksi sulla on noin reippaat lapset!

Isyyspakkauksen haluaisin tehdä, mut vielä ei siihen ole varaa. Olen jo suunnitellu ostavani siihen jonkun ruokalapun, tuttipullon, batteryä, sikari?, korvatulpat, lisävinkit ovat tervetulleita.

Huuhteluainetta en käytä muutenkaan, ostin nyt vauvan vaatteiden pesua varten hajusteetonta pesuainetta. Ite tykkään, että omat pyykit saa tuoksua jollekin.

Kirppareilla käyn sillon tällön, vauvalle en kylläkään oo ostanu sieltä mitään. Mulla ei mee oikein jakeluun, ku useat pyytää todella käytetyn näköisistä vaatteista monta euroa. Kyllä sillä hinnalla saa jo melkein uutta, varsinkin alennusmyynneistä.

Täällä oli myös vähän aikaa sitten karvagalluppia, johon itekin jo vastasin, mut vielä lisäys siihen. Nyt ku pitkästä aikaa meikkasin, huomasin, että minun ripset on kadonneet. Tai no on niitä, mut ennen raskautta ne oli pitkät ja nätisti kaartuvat, nyt ne on rumat, lyhyet töpöt. Jos mulla olis rahaa, kävisin laitattamassa ripsien pidennykset.

Ja karvoista pääsenkin sujuvasti omaan napaan... kävin sitte tänään kampaajalla. Ohjeena oli, että takaa voi leikata enemmän, edestä maksimissaan sentti. Hiusmalli mulla on siis ollut polkkatukka, joka on takaa lyhyempi ja edestä pitkä. Lopputulos on kauttaaltaan lyhyt, kynitty tukka, joka ei yllä enää edes kiinni. Onneks hiukset kasvaa, mut niin toivottoman hitaasti. Olin niin järkyttyny hiuksistani, että en saanut sanottua kampaajalle mitään. Ja yleensä minä kyllä uskallan antaa palautetta. No huomenna olis parit juhlat tiedossa, katotaan miten tuon kynityn karvakasan saa laitettua kuosiin.

Poikanen on myllännyt mukavasti mahassa. Se tykkää nyrkkeillä virtsarakon kanssa ja pyllyä on kiva työntää kylkiluihin. Tässä yksi ilta saunassa mieskin tunsi pienen pyllyn minun kylkiluiden vierestä. Ensi viikolla olisi taas neuvola, niitä on jo kahden viikon välein. Aijoo...miehen siskot muistutti, että mikäli vauva tulee isäänsä (ja sen puolen sukuun), se ei synny ajallaan, vaan huomattavasti myöhässä. Minä kun vähän toivoin, että poikanen syntyisi heinäkuun puolella.

Vielä muistin, että meillähän oli eka perhevalmennus tällä viikolla. Joo, no ei siitä kovin paljon jäänyt käteen. Terveydenhoitaja luki asiansa suoraan power pointilta aika innottomasti. Osallistujat toivoi käytännönläheisiä vinkkejä, mut niitä ei kyllä juurikaan tullu. Ainoa mulle hyödyllinen asia oli imetykseen liittyvä välineistö, miehelle luennosta oli ehkä muutenkin hyötyä. Mut sekin oli samaa mieltä, että erilaisella esitystavalla olisi voinut saada enemmän irti. Ensi viikolla on taas valmennusta, sillon aiheena on itse lapsi. Ja sit kolmas valmennus on tuolla Kysissä, jossa käydään synnytystä läpi.

Kylläpäs minä taas valitin. Pahoittelen!

Biliga ja poikann 31+4 (ei meinaa pysyä perässä viikoissa ja päivissä)

Pakko lisätä tää vielä...tätä kirjoittaessa paitani kastui ekan kerran jostain maidon tapaisesta...aika ällöä!
 
Mie kyselin tätä jo tuolla facebookin puolella mut kysynpä nyt täälläkin:) onko kenelläkään tietoa et jos halutaan pitää ristiäiset miehen kotipaikkakunnalla seurakunnan tiloissa niin joudummeko maksamaan siitä tilasta?omastahan ei tarvis maksaa..emme siis kumpikaan ole sen seurakunnan jäseniä..mietittiin että eihän me kunnalle eikä sille omalle seurakunnalle sitä kirkollisveroa makseta et järjellä ajateltuna ei pitäis olla väliä minkä seurakunnan palveluja käyttää..mut onko kenelläkään oikeesti käsitystä tästä?:)
 
Mammy: Tampereella ei olisi maksanut vaan 5h oli ev.lut.seurakunnan jäsenelle ilmaista (ei ollut oman seurakunnan alueella), mutta Ilmajoella olisi maksanut 40e ja maksaa siis siellä iha paikallisillekin. Että mun pienellä otoksella näyttäis, että vaihtelee paikkakunnittain.
 
Meillä muuten maksaa jos vuokraa seurakunnasta kahvitilaa :/ Samoten kirkon tilojen vuokra maksaa! Vaikka kuulutaan kirkkoon. Ihmeellistä.

Kirpparilla kierrän ahkeraan :) Ja lähes kaikki vaatteet on vauvalle sieltä. Jotain olen alennuksistakin ostanut. Täältä päin löytyy välillä uuden veroista vaatetta muutaman euron hintaan!

Isyyspakkauksen tein miehelle kun oli miehen esikoinen tulossa. Sieltä löytyi sikareita,batterya,sisua,tulitikkuja,oksennusämpäri (miehellä vähän herkkä tuo yrjörefleksi kun vaihtaa vaippoja :D),kumihanskat,vauva-omistajan opas,tutti,suklaata (annettavaksi äidille kun äidin hermoja kiristää ;) )..muutakin siellä oli,en nyt muista kaikkia.

Mä ajoin eilen autoni sitten ilmeisesti lunastuskuntoon. Tai eihän se mun vika ollut. Postiauto pysäytti mun eteen,laittoikin pakin päälle ja tuli melko vauhdilla nokkaan :eek: Volvosta on nokka kasassa ja tuskin alkavat sitä korjaamaan. Eli eipä ole autoa tässä vähään aikaan sitten,jos vakuutusyhtiön kautta auton haluaisi niin joutuisi itse maksamaan siitä osan (!!) vaikka kolari ei ollut edes mun vika. Ja vakuutusyhtiö oli sitä mieltä,että kotiäiti ei tarvitse autoa :) Tosi kiva. Meiltä on 12km kaupunkiin ja bussit kulkee vaan pari kertaa päivässä+maksaisi meidän poppoolta lähes kympin/suunta. Että ei kiitos..

MM ja Kirppu 30+0 Että POKS uusille kymmenyksille :):heart: Enää ehkä vaan 7 viikkoa!
 
Isyyspakkaus on täälläkin tekeillä. Sinne tulee:
-batteryä
-tulitikut silmiin
-korvatulpat
-pyykkipoika nenään
-vauva-suomi-vauva sanakirja
-vauva-omistajan opas
-vaipanvaihdon maailmanmestari-sukat
-T-paita, jossa teksti "uunituore isä" ja täytettävät sarakkeet (paino, pituus yms)
-ruokalappu, jossa lukee "tähtää ylemmäs isi!"
-tutti, jossa lukee "isin pelikaveri"
-lisäksi jotain karkkia verensokerin kohottamiseksi (mies syö kerran vuodessa karkkia, siks pitää miettiä).
-sisua
-kumihanskat
Kaiken tämän lisäks kortti, jossa selitetty kunkin esineen käyttötarkoitus.


u & Liipukka 29+3
 
Viimeksi muokattu:
Terve!

Kirpparit, tulee käytyä toisinaan, joskus teen löytöjä, mutta oon kanssa aika tarkka mitä sieltä ostan. LASTENTARVIKEKIRPPAREILLA tulee käytyä useammin.

Toivottavasti Miuskilla jo parempi olo.

Viola, onneksi patit harmittomia! :flower:

Isyyspakkauksen tein esikoisesta, nyt olen jotain ostanut, kuten pari bodya teksteillä ja hatun samaten ja isille T-paidan, jossa edessä Supermies-logo, jossa lukee ISI. Jos jotain erityisen aiheeseen sopivaa tulee vastaan, hankin lisäksi.

( . )
Täällä vietetty lauantaita ihanassa säässä perhepiirissä. Paikallinen lastentarvikeliike lopettaa toimintansa ja siellä oli hurjat aleet, joten tuli käytyä ja tuhlailtua :ashamed: vaikka siis halvalla kaiken saikin. Ja hankittua sitten lähes kaikki loput tarvikkeet vauvaa varten. Mm amme, rintakumit, Aventin antikoliikki-tuttipullo varalle, lisää imuja kestoja varten, pieniä vaatteita vauvalle: bodyja, potkareita, sukkia. Tuli vähän osteltua kun kaikki oli vähintään -50% ja osa jo valmiiksi alennettuja! Yhden Name Itin neulehaalarin vuorella syksyä varten sain myös, oon sitä käynyt ko. liikkeessä kuolaamassa useasti mutten oo raaskinut ostaa, nyt sitten kun oli -50% lopulta sorruin :D Enää puuttuis se itkuhälytin, ei tuolla enää ollut niitä. Kaikki muu taitaa olla nyt hankittu!
Ilta oltiin grillailemassa ja saunomassa mun vanhempien luona, ihana kesä! :cool: Matkalla esikoinen näki varmaan ekaa kertaa sateenkaaren ja oli siitä aivan ihmeissään :heart: Ne pienet hetket.....

Kirppiina ja muru 31+5
 
Tulin vaan poksumaan rv28!! Oon niiiin onnellinen et oon selvinny tänne asti :heart:

"Nyt onkin syytä juhlia, sillä lapsellasi on jo erittäin hyvät mahdollisuudet pärjätä myös kohtusi ulkopuolella. Jos lapsi syntyisi nyt, on sillä 90 % todennäköisyys selvitä hengissä! Voit siis tuntea olosi turvalliseksi ja nauttia hyvistä tuntemuksista." :heart:
 
Eea
Isyyspakkausta en ole ajatellut koota, mutta suunnittelin että ostaisin tulevalle isukille ja esikoiselle jotkut kivat lahjat, jotka piilotan kotiin ja saavat sitten miun ollessa sairaalassa ne ettiä ja aukasta. Esikko jo nyt murehtii miun sairaalassa oloa kun vauva syntyy. On kuulemma ihan tyhmää ja hänelle tulee ikävä.

Viola onneksi patit ei olleet mitään vakavaa. :)

( . ) Eilen oltiin ylioppilasjuhlissa. Hieman tuotti vaatetus ongelmia. En viitsinyt uutta juhlavaatetta yhtien juhlien takia ostaa. Onneksi löyty mekko, joka mahtui mahasta huollimatta päälle. Olo on pysynyt edelleen tosi hyvänä. Ei voi valittaa, tosi helpolla olen päässyt. Välillä raskaus pääse unohtumaan ja esim. kumartuessa huomaan miettiväni et mites tää nyt ei ihan niin helposti onnistukaan. Ai niin, maha ja vauvahan se ottaa kiinni. :) Muutamana päivänä on lantiossa tuntunut pikkasen kipua, elikkä taitaa liitokset alkaa antaa jo periksi.

Eilen alkoi tuntua siltä, että vauvahan syntyy jo ihan kohta ja paljon olis vielä tehtävää ja ostettavaa. Esikoisen aikaan kaikki tais olla jo näillä viikoilla hankittu. :) Viikolla ompelin vauvalle pussilakanoita ja nyt pitäis saada vauvan virkattu peitto valmiiksi.

Aurinkoista kesäpäivää kaikille! :)

Eea & Urkki 28+3
 
Täällä on ollut hiljainen viikonloppu! :wave:

Me oltiin eilen myös ylioppilasjuhlissa, ja onneksi löysin muutama viikko sitten mekon joka on ollut nyt kaksissa juhlissa päällä tällä viikolla, onneksi molemmissa oli eri vieraita niin ei haitannut että oli sama mekko! ;)

Isyyspakkaus - En ole tehnyt, mutta toisaalta olis kiva idea ! :) Pitää katsoa jos keksis jotain, mun mies ei ole sen tyylinen että pitäis jotain "isi" paitaa päällä, mutta sukkia tms vois kattoa..

Huomenna vaihtuu taas viikot ! Jotenkin kun kolmekymmentä viikoille pääsee alkaa tuntumaan kuinka lähellä oikeasti vauvan tulo jo on! :)

Paino - Kävin eilen anoppilassa ja puntari näytti edelleen + 6-7kg ! Luotan eniten tohon anopin puntariin kun oon siinä käynyt pian 5 vuotta aika säännöllisesti!

Nyt takaisin leipomusten pariin ! Juhlitaan tänään vielä esikon 3-v synttäreitä, vaikka oikea päivä ei tänään olekkaan ! :)

majj & 29+6
 
isyyspakkausta en ajatellut tällä kertaa tehdä (kahdella edellisellä kerralla kyl tein), mut toi eean vinkki olikin hyvä. Voisikin piilottaa jotain kotiin, sekä miestä että noita tulevia isoveljiä ajatellen, ja sit antas sairaalasta vinkin/kartan millä ne löytyy. Saisivat leikkiä täällä vähän aarteenmetsästystä silloin :p

Mulla alkoi nyt kesäloma, eilen oli vimppa työpäivä. Nyt vois alkaa pestä vauvan vaatteita ja mulla on yks vauvan neulepeitto vielä vaiheessa. Sit vanhoja kestovaippoja pitäs vähä trimmailla, vaihtaa kuminauhoja ja jotkut vanttuut/sukatki pitäs vauvalle kait neuloa vielä. Onneksi on vielä aikaa tässä.

Koralli & Tähkäpää 30+4
 
Huijui! Täällä iski tajuntaan, että ens viikolla poksuu jo 30+0! Taas tuli sellanen olo, että aika on hujahtanut kauheeta vauhtia. Iik, kohta pitäs synnyttääkin! :O

Mulle on tullut tyhmä pelko viimepäivinä: entä jos mä en pääsekään Naikkarille synnyttämään mahdollisen sulun vuoks. :stick: Jos mä joudunkin siinä tilanteessa mukautumaan eri synnytyspaikkaan. Argh. Enhän mä osais Kättärillä mennä ees oikeesta ovesta sisään..


u & Liipukka 29+4
 
huuhteluaineista. Käytän kyllä.. Enkä varmaan osais olla ilman,kun niin ihanan pehmeää pyykkiä saa.. En kuulu ihmisiin,joka jaksais silittää tai mankeloida edes vuodevaatteita.. Muuten tosta silittämisestä,kuinka pakollista se on pikkuisen vaatteiden kohdalla? Eihän niitä oo pakko silittää? Ko mun pittäis ostaa sit silitysrauta ( nykyään tarviin sitä niiiiin vähä,että käyn anopilla silittää)

Lapsivesi En edes tiedä onko mulla siitä mitään merkintää? Kait se pitäis olla,mutten oo tutkinu vissiin neuvolakortin joka kohtaa niin tarkkaan :p

Kirpputoreilla en käy,kun en tykkää ahtaudesta.. Tai ainakin yleensä missä kirppiksillä mä oon käyny,niin kaikki on niin täyteen sullottuja,että ahdistun.

Vitamiinit on käytössä satunnaisesti.. En vain yksinkertaisesti muista niitä joka päivä syödä.. Sillon kun se kaapin avaan,missä vitskut on!

isyyspakkaus olis kiva,saisin sen vain aikaseks väkerrettyä.. No jospa tässä kun kahden viikon päästä alkaa loma,niin sitten on taas aikaa miettiä ja tehä vaikka mitä!

Liitoskipuja on ja hermo menee niiden kanssa. Ei nousta sohvalta enää samaa tahtia.. Sit kun liikut niin ne ei tunnu,mutta mulla ihanasti tuli kaveriksi selkäkipu! Kun hoitolasta nostin tässä yks aamu,niin oikein naksahti selässä! Ja nyt aina kun astun vasemmalla jalalla tuntuu semmonen pistävä kipu selässä,MUTTA välillä myös niin kun jokin terävä iskettäis mahanpuolelle selästä läpi. En kehtais saikkua hakee,kun vain kaks viikkoo töitä,mutta en oikein jaksa lasten perässäkään pysyä kun sattuu :(

Kesälomareissun teen,jos vointi antaa myöten.. Kaupunkiin pittäis suunnistaa.. Helsinkiin.. Tai laivalle. Riippuen nyt tuosta seurasta ja sen reissun ajankohdasta. Mutta kovasti olisin lähössä. Ja tänä kesänä pääsen pitkästä aikaa ihan kotipaikkakunnan kesätapahtumiin osallistumaan,josta olen erittäin ilonen :) (nyt aikuisiällä,kun oon ollu kesän aina töissä,niin eihän sinne oo päässy)

Ullelin isyyspaketti kuulostaa kivalta ! :)

Ja vielä ON: (jos tähän enää mahtuu :D) Eli sokerirasituksesta selvisin puhtain paperein! (JEEE) ja painokaan ei ollu noussu yhtään! Mut pakkohan pojan on ollu kasvaa? Eli meinaisko tää nyt sitä,että oma paino on tippunu? Jos niin on,niin tosi hyvä :p

Mutta nyt,vaikka siis synnytys ei edes vielä oo lähellä,niin mulle tullu pelko,että millä mä sinne sairaalaan menen! Taksilla? Lanssilla? Taksista ahdistun kun matkaa sairaalaan on kuitenkin se 100km ,että jos en selviikkään sillä.. Ampparia pelkään,että jos siellä on yks tuttu mies töissä,niin en tahtois sille levitellä jalkojani,vaikka työtään se vain tekee.. Ja kolmas,että oma ukko vois viedä,mut entäs jos se on sillä viikolla töissä ja meillä kun sillon välimatka on sen 700km että tuskin kerkee vaikka sen heti hälyyttäisinkin.. Onko tyhmää miettiä tämmösiä?

Ja sain rattaatkin tilattua! En tiedä siitäkään oonko liian aikasin liikenteessä,mutta oli ihan pakko.. Kaikki niin uutta ja ihmeellistä ettei tiedä mistään mitään :D Tilasin firkonin f7 metallilime/musta.. Ihanat!

Mutta kiitos taas kun sain purkaa,nyt pakko jatkaa töihin

Ainiin Biliga kiitos onnitteluista ja onnea muille synttärisankareille!
Ja päivittäjä jos vois laittaa mulle sen 24:)

Taiska ja napero 29+2
 
Terppa! :wave:

Isyyspakkaus ois aikomus tehä. Ihania ideoita monilla ollut!

Huuhteluaineista omassa pyykissä aina oon käyttäny, rakastan sitä tuoksua ja pyykin pehmeyttä! Mutta vauvan vaatteet olen pessy ihan hajuttomilla pesuaineilla ilman huuhtista, mutta toisaalta vois sitäki käyttää...

Kirppiksiä kiertelen, sieltä löytyy monesti uudenverosia vauvan vaatteita ja makuupusseja ja petareita oon löytänyt. Rintarepunkin ja leikkimaton hankin sieltä, säästää sievoisen summan! :) mutta ei silti malta olla ostamatta uusia vaatteita <3 on ne niin ihania.

Mulla on ihan idioottikysymys! mutta vastailkaa kuka kehtaa..
Mitä laittaa vaunuun lämmikkeeksi, pehmusteeksi näin kesä/syksy vauvalle? entäs talvella.. vaikuttaako siihen kantokoppa/kassi? Oon vähän ummikkona näissä..

Taiska joko sun rattaat tuli? Miekin päädyin Firkon F7 yhdistelmiin. :) kohta pitäs tilata..



( . ) Rv 30 poksui perjantaina, uskomatonta miten aika menee! Pitäis hankkii vielä ihan kamalasti kaikkee.. vauvalle ei oo edes peittoja ostettuna.. niitäkin muutama pitäs hankkia. HUH.. tuntuu että aika loppuu kesken. Ja mulla pälähti mieleen että herttinen! joko tässä tai jo ens pinossa voi olla syntyneitä vauvoja!! uskomatonta :p

Hyppy ja murunen 30+2
 

Yhteistyössä