*** Elokuun 2011 masumurut KESÄKUUSSA ***

Huomenta.

Huikkikselle valtavasti tsemppiä!! :heart:

Leo81 Mulla on tullu eilen esim samantyyppistä kipua. Ensiks tulee harjotussuppareita tavallista enemmän, sitten iskee semmonen kestävä kipu joka ei hellitä ja aaltoile.. mulla se tuntuu ihan menkkakivulta. Mutta se on menny ohi. Ainahan voit soittaa sairaalaan, kannattaa kysyä jos huolettaa! :hug:

Neiti 81 Joo, me just käytiin sairaalassa juttelee siitä halkiosta lastenlekurin kanssa. Hän sen sanoi että vauva viedään suoraaan syntymän jälkeen pois tutkittavaksi ja siellä samalla laitellaan nenämaha letkut. Ettei pulloa sairaalassa kokeilla, tissistä puhumattakaan. Mua harmittaa ihan sikana jos en saa edes yrittää :(

Piinappula En voi edes kuvitella sun tuskaa isän menettämisestä. Mutta voimia kovasti :heart: :hug:

Kiitos taas tsempittäjille. :) täytyy toivoa vaan parasta..

Hyppy ja poikanen 32+3
 
Miimii: ihan tuo sänky! Saako kysyä mitä kustansi?

Luumua pitää kyllä syödä laitoksella ja reilusti, voin sanoa, että tikatulla alapäällä paskominen käy työstä. Mieluummin sitten vesiripuli kuin sitä ekaa jöötiä vääntää naama punaisena. :p Joo jotta sitä taas jännittäessä etukäteen.

Sairaalakassi: Niin tosiaan sellainenkin vois olla hyvä pakata hyvissä ajoin. Omat pesuaineet ja imetysliivit pitää ainakin muistaa. (niin pitääpä niidenkin tilanne tarkistaa) ja käydä ostoksilla hakemassa lisää. En tiedä pitäiskö lähteä tuonne keskisen ostoshe....iin lähteä käymään. Josko sieltä kaikki loput jutut ostelis.

Äitiyspakkauksen saapumis ilmoitus tuli vihdoin laatikkoon. Eli tänään pengotaan koko perheen voimin se läpi. Aika lailla kaksi viikkoa meni. 3.6 oli maksettu ja tilattu ja perjantaina on täytynyt olla perilla paikallisessa postissa kun tänään tuli lappu.

Sukkapuikkotuntemuksia tulee myös täällä supistusten yhteydessä ja välillä ilman supistuksia. En tiedä mitä tekee vai tekeekö mitään. Nyt selvästi taas lisääntyneet.
 
Viimeksi muokattu:
Hyppy: Mulla se supistus oli myös heti menkkakipumainen, mutta se loppu oli sellainen, että koko maha halkeaa ja liikkua ei pystynyt mihinkään. Ei tavallinen kipeä supistus ollenkaan. En tajua mikä se oli.
 
Huikkis, tsemppiä! :hug:

Leo81, mulla oli esikoisesta "laukeamaton supistus", joka ei kyllä ollut kivulias mutta kun jouduin sen vauvan vähäisen liikkumisen takia tarkistukseen, CTG:lle piirtyi. Päivystävä gynekologi silloin huolestui siitä, sanoi että voi olla merkki istukan irtoamisesta, joskaan mulla ei ollut vuotoa joka tohon usein liittyy, mutta jos vuotaa istukasta siten että vuoto ei tule ulos vaan jää vielä kohtuun ei vuotoa ulos asti välttämättä näy. Siksi jouduin 2 vrk:ksi hätäsektiovalmiudessa seurantaan, osoittautui kuitenkin vääräksi hälytykseksi. Mutta siis, jos uusii, ottaisin heti yhteyttä suoraan päivystykseen/synnärille. Oli mikä hyvänsä.
 
Huikkikselle tsempitykset!!! Toivotaan että pikkuinen vielä hetken pysyy yksiössään! On kylläå tosiaan hurjaa että pian alkaa kuulumaan vauva-uutisia!

Leo81 Mulla myös oli muutama päivä sitten kun olin kävelyllä niin eka tosi paljon harkkasuppareita ja sitten just tuo menkkakipumainen supistus, mikä kyllä sattui niin että piti pysähtyä, ei ehkä kuitenkaan noin niin kuin sulla. Mä en osannut huolestua kun ollut niitä kipeitä aiemminkin, toi oli vaan vähän kipeämpi. Toivottavasti kaikki kuitenkin ok!

Miimii Aivan ihana sänky :)! Jos ei perhepetiä suuniteltaisi niin tuollainen meillekin tulisi :)...

Hyppy Kurjalta kuulostaa tuo tilanne. Ootko kuitenkin sanonut että haluisit yrittää? Kyllähän äidinkin sanaa pitäisi kuunnella :mad:.

Mulla just tuo on yksi asia mikä pelottaa synnytyksessä, että mua ei kuunnella tarpeeksi ja vauvalle esim. annetaan korviketta vaikken haluisi... Mutta ei kai se yleensä niin mene!
 
Huikkis - Toivotaan ettei vauva kuitenkaa vielä synny! :)

Miimii - Tosiaan suloinen sänky ! :)

Leo81 - Esikoisen aikana mulla sai pelkät sukkapuikko pistot kohdunsuun pehmenemään + aukeamaan 2-3cm.

Nyt täytyy mennä ! sisko poikineen kylässä, illemmalla lisää! :)

majj & 32+0 POKS!! :heart:
 
Vimmu Olin niin sekaisin taas viime kerralla siellä sairaalassa etten sanonu mitään oikeestaan. Kuuntelin vaan mitä he kertoi. Mutta meillä on nyt käyntiä siellä taas niin sanon kyllä että haluaisin kokeilla pulloruokintaa. Musta tuntuu niin p*skalta ettei mua äitinä kuunella, etten sais vaikuttaa ollenkaan. Mutta minkäs teet, parastahan ne vaan vauvalle tahtoo..

Kipuiluista vielä.. mullakin on ollu sukkapuikkotuntemuksia joka päivä. Joskus enemmän ja joskus vähemmän.. kuuluukohan ne asiaan vai pitääkö huolestua? onko teillä muilla?
Ja sit nuo harjotussupparit, niitä kans päivittäin ja joskus useammin ja joskus ei..
 
Hyppy: mulla vähän sama tilanne, eli päivittäin kumpiakin ja noita harjoitus supistuksia saattaa tulla toista kymmentä reilusti päivän aikana ja kesto n. ½min-2min. En tiedä, on kyllä terästä kohdun suu jos mitään ei ole tapahtunut. Jos nyt ei olis tuota kramppia tullut niin varmaan olisin seuraavassa neuvolassa keskiviikkona asian vasta puheeksi ottanut. Nyt lähipäivinä noita kipeitä supistuksia on ollut useampia päivässä.
 
Leo Pitää varmaan itekkin mainita neuvolassa noista sukkapuikko kivuista ja harjotussuppareista. Ärsyttää vaan ku mulla on kohdunsuun tilannetta seurailtu useammin tän raskauden aikana, että ihan tulee semmonen olo että jatkuvaan siellä kävisin tarkkailemassa :D :LOL: Mut harjotussupparit on täällä kans kestäneet 1/2min - 2minuuttiin..
 
Moikkelis moi! Suppareita tuntuu monilla olevan jo aika lailla. Itselläni ne on olleet kohdun kovettumista ja muutaman kerran on pistänyt alavatsaan sivulle silleen vihlovasti mutta se on ollut lenkkeilyn yhteydessä. Eilen kävin pidemmän eli n. 8 km vaunulenkin niin silloin alkoi pistelemään vatsaan, tämä oli vasta eka kerta, että piti välillä pysähtyä. Sain tänään kutsun synnytystapa-arvioon mutta se on tosi myöhään eli vasta 2.8., toisethan jo silloin ovat synnyttäneet :LOL: Tosin mun La onkin vasta 19. päivä mutta silti toi on jo joku 38 viikko tietääkseni silloin. Ilmeisesti kesäaikaan ei pääse ihan niin hyvin vastaanotolle.

Meillä on pesänrakennus menossa, mutta lähinnä esikoisen osalta ensin. Tänään tuli postissa jatkettava lastensänky ja siihen peitot ja pussilakanat. Vaihdetaan poika siihen nukkuu ja siirretään pinnis vauvalle meidän makkariin. Kuinka moni on muuten ajatellu siskonpetiä? Me ei missään nimessä siihen pyritä, en pysty itse nukkuu vauva vieressä ja meidän koirakin sitä paitsi valtaa sängyn. Pinnis tulee sänkymme päätyyn ja imettämiset hoidan toisessa huoneessa istualleen, sillä nukahdan helposti uudestaan ja en halua nukahtaa vauva rinnalle. Helpompaa kai se olis siskonpedissä pitää mutta ei sovi vaan mulle. Esikoinenkin meni omaan huoneeseen heti ku äippäloma loppui ja on nukkunut siellä paremmin ku samassa makkarissa meidän kaa ja itsekään en heräile hänen ääntelyihin yöllä.

Eipä muuta tällä kertaa

schnappy 31+3
 
Leo Pitää varmaan itekkin mainita neuvolassa noista sukkapuikko kivuista ja harjotussuppareista. Ärsyttää vaan ku mulla on kohdunsuun tilannetta seurailtu useammin tän raskauden aikana, että ihan tulee semmonen olo että jatkuvaan siellä kävisin tarkkailemassa :D :LOL: Mut harjotussupparit on täällä kans kestäneet 1/2min - 2minuuttiin..
Joo se tunne kun aina on asiaa neuvolaan :LOL:. Mulla myös kaksi kertaa rv24 ja 26 tilanne tarkistettu. Kaikki ok, joten aika paljon saa kyllä ilmeisesti supistella. Tuolloin mulla sitä outoa vuota mukana. Nyt ei onneksi ole näkynyt.
 
Pikaisesti:

Kiitos kaikille tsempeistä isä-asiaa koskien. Eiköhän tämä tästä,välillä on huonompia päiviä ja niitä tulee vielä monta tulevaisuudessa olemaan mutta päivä kerrallaan :)

Huikkikselle isot tsemppihalit vuodelepoon!!
:hug:

Ja kaikille mammoille hyvää viikonalkua, tämä on nettipimennossa suuren osan tulevaa viikkoa mutta juhannuksen jälkeen sitten taas paikalla!!

Ja eikun kohti lakeuksia :heart: :heart:

Se on MoikS! :wave:

Piianappula + PikkuPena 32+4 :heart:
 
Huikkis tsemppiä lepäilyyn :hug: Toivotaan et pikkuinen jaksais vielä hetken olla mahassa. Mut jos ei, niin hyvin jo selviää tässä vaiheessa, ei tarvitse sitä miettiä.

schnappy yritin esikoisen ekoina viikkoina sitä että nostan aina pinniksestä syliin, imetän istualtaan ja sit takas pinnikseen, mut koin sen ihan kamalaksi. Olin niin järkyttävän väsyny että itkin vaan koko ajan. Sit rupesin pitämään vauvaa vieressä ja nukahdin siihen samalla kun vauva söi. Se toimi ehdottomasti meillä paremmin kuin imettäminen valveilla. Eli vauva tulee nukkumaan mun vieressä niin kauan kun yöllä tarvii ruokaa.

suppareita tulee täälläkin mutta kivuttomia. Nyt on vaan tullu sellainen vaiva että jalkapöydän ulkosyrjä on ihan älyttömän kipeä eikä oikein kunnolla kestä astumista eikä liikuttelua :( Tavaroiden pakkailu muuttoa varten tuntuu epätoivoselta tän jalan kanssa...kauhulla odotan lauantain häitä, joissa oon kaasona, huh! Täytyy vaan kestää se päivä.

hemari ja helmiäinen 34+3
 
Ma kirjoitin viime viikolla piitkan patkan mutta nettiyhteys katkesi juuri kun olin lahettamassa sen.. kiukutti niin paljon etten sitten jaksanut kirjoitella mitaan koko loppuviikon. Eli tassa siis osa uudestaan, ja osa uutta kommenttia.

Imetysliiveista oli puhetta (monta sivua sitten). Jos erikoisia & kauniita liiveja etsitte, niin suosittelen mm. HotMilk, Cake Lingerie, Elle McPherson ja Figleaves-merkkeja. Niita loytyy seuraavilta sivuilta (toisella ilmainen lahetys Euroopassa), ja hinnat eivat paata huimaavia ottaen huomioon punnan heikon kurssin:

Designer Lingerie, Bras, Briefs, Underwear, Swimwear | figleaves.com
ASOS | Shop women's fashion & men's clothing | Free Delivery & Returns

Itsellani taitaa olla pari sellaista kaunista mallia, ja sitten kolme ihan perusmallia. Taidan parjata niilla ainakin alkuun, ostelen sitten lisaa jos tarttee.

Miimiin vauvansankya ihasteltiin. Toi on just sellainen ns. 'Moses basket' jota 'kaikki' kayttaa taallapain. Meidan (perus)malli odottaa nyt uutta tulokasta tuolla kaapin paalla, mutta olishan niita ihania uusia malleja, mm. tuo 'The snug' tarttui silmaan...

Cribs & Moses Baskets | Nursery Furniture & Accessories | Mothercare

Esikoinen nukkui meidan huoneessa Moses basketissaan ensimmaiset 6kk ja siirtyi sen jalkeen omaan huoneen pinnikseen. Katsotaan miten uusi tulokas kasvaa ja missa vaiheessa hanelle hankitaan oma pinnis. Siskonpetia emme kokeile, mulle oma tila on tosi tarkea, etenkin kun uni tulee olemaan katkonaista eika omaa aikaa juuri ole.

Meilla on sitten vihdoin ja viimein saatu esikoisen huone muokattua isojen tyttojen huoneeksi. Eli poistettiin pinniksen reuna (edelleen huutaa aamuisin, etta tulkaa hakemaan..:p), lisattiin huoneeseen pieni poyta, tuoli, matto ja lelujen sailytyslokerikko, jotta han tulevaisuudessa voisi leikkia omassa huoneessaan. Ma olisin halunnut jonkun kivan puisen sailytysjarjestelman noille leuluille, mutta mies meni ja osti kamalan muovisen hassakan.. hmpf. Mutta loppujen lopuksi olen vaan tyytyvainen siita, etta saimme projektin vihdoin tehtya, ettei silla silla sailytysratkaisulla ole niin valia. Olen yleensa aika voimakastahtoinen joten joustaminen tekee mulle vaan hyvaa, hehe. :whistle:

Harjoitussuppareita tuntuu olevan enemmistolla ja niin myos taalla. Niita tulee enemman kun esikoisen aikaan, ja tuntuvat enemman, mutta harva on onneksi kunnolla kipea. Vahan kylla mietin, etta onko tama merkki siita, etta pitaisi ottaa rauhallisemmin..? Mies on kylla ollut tosi avulias kaikessa, mutta olen esim kaynyt edelleen balettitunneilla. Mitas muut? Oletteko hidastaneet tahtia suppareitten takia? Mun mielesta fyysisella ponnistuksella ei tunnu olevan merkitysta suppareihin.. niita tuntuu tulevan eniten paivisin klo 12-15 ja iltasin klo 20-22, riippumatta siita, mita olen puuhaillut..?

Huikkikselle tsemppia osastomakuulle! Ei ole herkkua, mutta nyt ollaan jo loppusuoralla.. :hug:

Hypylle myos tsemppia tuon ikavan tilanteen kanssa. Laakari ei vaikuta kivalta mutta toisaalta kiva etta tahan asiaan suhtaudutaan noin vakavasti, vaikka hyvin epatodennakoista, etta lapsella olisi muita ongelmia. Yritan olla kuullostamatta hihhulilta, mutta joskus on myos hyva muistuttaa itseaan siita, miten hyvin meidan terveydenhoito pelaa lansimaissa. Toivoisi vaan, etta tuolla sun laakarilla olisi paremmat kommunikaatiotaidot. :hug:

Bump rv 31+4 (kaak - 6.5 viikkoa aippalomaan!) :)
 
Vink vink.. Facebookin Lasten kirppis-palstalla on tänään naistenvaatepäivä, jos joku kaipaa vielä odotusajan vaatetta! :)

Pikaterveisin Raitis ja Salarakas 33+0 ( ja se sama +6kg edelleen kerättynä! ) :)


Muoks. Tulen jatkamaan tähän samaan viestiin nyt kun on hetki aikaa.. :)

Hemarin tapaan, meillä vauva tulee nukkumaan vieressä ainakin niin kauan kuin syö öisin. Olettaen tietenkin, että imetys sujuu normaalisti. Mulle tulee kyllä olemaan ISO pettymys, jos imetys ei jostain syystä sujukaan.

Huikkikselle paljon jaksamista ja hermoja! Jalat ristiin.. ;)

Nyt herättämään neitokainen, että päästään illallakin unille.
 
Viimeksi muokattu:
Clair de Lune -koris tuolta löysin siellä on muitakin vaihtoehtoja (mun makso 120e) :)

Tänään kävin lääkärissä ja viimeviikosta mulla on tilanne vähän niinkuin huikkiksella eli viikonlopunaikana +- pehmentynyt muuttui pehmentyneeksi ja 3cm muuttui 2,5cm eli nyt on siivoukset siivottu puhumattakaan kauppareissuista..

Mulla sanottiin aivan toisin että jos jaksan lepäillä sen 2viikkoa niin sitten muikkusen tuloa ei estetä vuodelevolla.

miimii10 ja muikkunen rv30+4
 
mammy: Olipas hyvä, että tulin poikkeamaan täällä! Oon metsästellyt kovastikin mandukaa eripuolilta netin uumenista ja huutonetissäkin pyörinyt, mutta sielläkin aika hinnakkaita ovat olleet. Nyt sitten tartuin tuohon tarjoukseen heti, kun osui silmään. On tuossa säästöä kuitenkin useampi kymppi, vaikka postitse tuleekin. Isot kiitokset linkkivinkistä!:wave:

Ai täällä on ollut puhetta sukkapuikkotuntemuksista... juur eilen ihmettelin, että mitähän tämä nyt on, kun tuntui tuolla alapäässä ehkäpä juurikin kohdun suun tietämillä juur tollasta pistelyä kuin olis sukkapuikolla pistetty. Mietiskelin, että onkohan se vaan omaa kuvitelmaa vai pitäskö siitä huolestua :) Eilen muutenkin tuli taas enemmälti harjoitussupistuksia ja etenkin illalla iltavuoron jälkeen, jolloin noita pistelyitäkin tuntui. Olisikohan syytä soitella neuvolaan jo huomenissa vai odotella maanantain neuvola-aikaa?

Täällä on hommattu vaavelille oma pinnasänky, tai siis perintökalleushan tuo jo on, kun on mun isälläkin jo ollut käytössä. Siinä pyrin nukuttamaan, kun myöskin omaa tilaa nukkuessani kaipaan. Katsotaan sitten, miten sen imettämisen kanssa käy, sujuuko mukavammin istuen vai makuulla... kokemusta kun moisesta ei ole :)

Heinäneito ja Papunen 29+ 5
 
Heips kaikille.. Täällä posahtaa tänään 33 :) sokerirasitus oli hiukan koholla joten seuraillu sokereita, joka melko tympeetä hommaa... Tosta imettämisestä, et se joka laitto, ettei saa vauvaa imettää, nii kamalasti voimia.. mulla pari vuotta sitten sellanen kokemus kans et muka terveen lapsen synnytin ja jäi sitten happisaturaatiosta kiinni ja helsinkiin asti joudumme lastenlinikalle, vauvalla iso sydänvika, en saanut vauvaa imettää ollenkaan 4viikkoon ja sitten ku oisin saanut alkaa imettää niin vauva oli jo oppinut pullolle, joten imettämisestä ei tullut mitn, harmi juttu!! Mut oon aatellu et lapsi nyt terve ja kaikki hyvin, se pääasia, imettäminen oli silloin aivan sivuseikka kun lapsi taisteli hengestään, joten kaikki äidit yhtä hyviä, voiko imettää tai ei... semppiä!! Ensi viikolla ois äitipolille meno, sokereitten takia ja mukava päästä ultraan et minkä kokonen mönkiäinen on:) mut ei mul oo ollu sokerit yhtään koholla joten jospa ei oiskaa eikä tuliskaan!!
 
Imettämisestä oma puoleni, nimittäin se ei ole multa ikinä onnistunut :( Olen kuitenkin saanut lypsettyä kunnolla ja helposti niin rintamaitoa edes ovat saaneet. Tunnen oikeasti olevani huono äiti jolla on ihan vääränlaiset rinnat jne......

MUOKS: Toivon siis todella, että saisin kokea imetyksen jonkin puolen tällä kertaa. Olen aina niin onnellinen, kun jollakulla se onnistuu ja en siis tarkoita, että imettämättömyys tekisi kenestäkään muusta mitenkään huonoa, tunnen vain itse olevani huono!! Haluan siis korostaa vielä tätä ettei kukaan loukkaannu nyt turhaan! On myös niitä jotka eivät vain halua imettää ja siinäkään en näe mitään pahaa!
 
Viimeksi muokattu:
Onko muuten muita, joilla lapsen nimi viela ihan hakusessa?

Meilla riittaa viela keksimista ja keskustelemista, ennekun nimiasia on paatetty, silla miehen viimeisimmat ehdotukset ovat saaneet meikalaisen pysahtymaan siihen pisteeseen. Vai mitas sanotte seuraavista..

1) Mies katsoi Kummiseta-elokuvaa ja tuli sen jalkeen ehdottamaan, etta vauvalle annettaisiin nimi Appolonia, kutsumanimi Apple, silla elokuvassa on joku nainen silta nimelta. :confused: :confused: :confused:
2) Eilen telkkarissa pyori Likainen Harry (Clint Eastwood leffa 70-luvulta), ja mies heitti, etta miten jos lapsesta tulisi Harriet taman elokuvan mukaan.. :headwall:

Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltaan, mutta molemmat ylla mainitut nimet & selitykset tyrmattiin samantien. I don't think so.. :O
 
Meillä on kans nimi mietinnässä..tai siis on yksi nimi joka passais molemmille,mutta en ole varma onko se just se THE NIMI :D Tarvis alkaa selata vissiin taas nettiä;) laittakaa ihmeessä ehdotuksia tytön nimeksi..ei haluta mitään ihan tavallista,mutta ei myöskään mitään ulkomaalaista nimeä,eikä väännöksiä et joutuu selittämään :"niko ceellä-tyyliin"..:) toinen nimi tulee olemaan marianna,joten siihen sointua pitäis..
 
Bump Se on kyllä totta, että meillä on todella hyvä terveydenhuolto. Ja siks kai niitä ultria ym jaksaakin, lääkäristä huolimatta. Mä vaan koitan ajatella että kohta tää raskaus on ohi, joten kyllä mä kestän vielä niitä kommentteja..

Imettämisestä.. Mä oisin tottakai onnellinen jos voisin imettää, mutta kuten sanottu se ei tuu onnistumaan.. Mutta olisin kiitollinen jos saisin edes pulloruokkia vauvaa! :( joten mieli maassa sen takia, että jos hän vain letkuissa makaa enkä saa syöttää poikaa :'( mut sen näkee sitten..

Mammy Mä tietäisin tytölle just niiiiiin ihania nimiä monta :) Sara, Nea, Sofia, Wilma.. Oih kaikkia ihania <3

Mutta jos jollain on pojille nimiehdotuksia niin tänne vaan! hakusessa on ei niin tavallinen, mutta ei myöskään Nico-pettereitä :D
 

Yhteistyössä