~elokuun epelit 2012~

Tervetuloa uusille!

Hevis Minulla ainakin se eka sokerirasitus on viikoilla 12-16 ja toinen sit joskus myöhemmin 20+ jotain viikoilla. Ekassa raskaudessa ei ollut rd ja sokerirasitus tehtiin vain kerran. Mutta kun sukurasite on niin siksi kai tekevät kahteen kertaan.

Eka neuvola takana ja samat löpinät kuin ennenkin. Hb oli 148 ja muutenkin kaikki ok. Sydänääniä ei kuunneltu kun melko todennäköisesti ne ei olis kuitenkaan kuulunut, joten sanoin että jätetään suosiolla välistä. Nt-ultra olis sitten 17.1. ja maanantaina menen niihin verikoe seuliin.

Lemmikeistä meillä kolme koiraa. Pari belkkaria ja airis. Eivät ole aiemmin lasten kanssa olleet tekemisissä, mutta todella hyvin sopeutuivat ja suhtautuvat esikoiseen (joka siis nyt 9kk vanha).

Muoks. joo ei kannata kotoa lähtiessä käydä vessassa koska neuvolassa pitää pissanäyte antaa.
 
Viimeksi muokattu:
Muoks. joo ei kannata kotoa lähtiessä käydä vessassa koska neuvolassa pitää pissanäyte antaa.
Kiitos tiedosta. :) Nyt kun sen vielä myös muistaisi! :D

Vaatteiden väreistä On ollut kivaa havaita, että täällä monet muutkin ovat samoilla linjoilla, ettei lapsen vaatteiden väri ole niin olennainen juttu; tytön voi pukea siniseen, jos siltä tuntuu. Juttelimme mieheni kanssa siitä, että voisiko pojan pukea punaiseen, niin hän oli sitä mieltä, että mikä ettei, joskaan ei ko. väri olisi se ihan ensimmäinen vaihtoehto. Minulla hieman siinä kohtaa tökkii (mahdollista joulutontun asua lukuunottamatta), mutta kun lapsi on tarpeeksi iso kertomaan itse, että mistä väristä tykkää, niin silloin ei punaisen hankkimisessa pojalle ole mitään ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin naiset, täältä tulee tekstiä :)

Ensinnäkin, tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Callisto Joo no siis siinä mun vitamiinissa on 400mikrog A-vitamiinia mut oon sitä nyt säännöllisesti ottanu vasta vajaan viikon. Nyt kävin ostaa poretta jossa sitä ei ole, vaikkakin multivitan vitamiini ja kivennäisaineoppaassa sanotaan etä raskaana olevan pitäis saada 800mikrog A-vitamiinia.. En tiiä sit onko toi maksimi mut en nyt panikoi koska en oo saanu sitä niin paljoa. Tietty silti googletin et mitä siitä nyt sanotaan ja löysin tälläsen: A-vitamiini

Minea Jaa sielläkin on flunssaa? Mäkin oon ollu nyt muutaman päivän kauheessa räkätaudissa ja yskässä. Tuntuu ettei tää lähe millään, vaikka kuinka koittaa levätä ja pysyä lämpimänä..

Sukupuolella ei itelleni olis ihan kauheesti väliä mut kyllä sen ehkä silti haluais tietää.. Mies ainakin haluais, koska se haluaa poikaa kovasti, miksiköhän.. :) Mulle on aivan sama, kunhan on terve.

ON Uskalsin tänään varata ekan neuvolan!! :) Se olis nyt sitten 16.1. ja eka lääkäri olis ennen tammikuun loppua ja eka ultra sitten ennen helmikuun puoltaväliä.. JÄNNITTÄÄ! Ja ne sano vielä että jos mies ei pääse ekalle käynnille mukaan ni toivovat että tulis ees tokalle käynnille mukaan. Se kun ei hirveä lääkäreiden tms ystävä muutenkaan ole ni voi olla työn takana että se pääsee mukaan, ellen sit sovi sen ajan niin että sillä on silloin yövuoro :) Miten mä nyt maltan odottaa sinne 16.1. asti? Ja joo, sinne pitääkin sitten mennä 4 tunnin pissa rakossa, miten mä kestän pidätellä :D

Ja kaiken lisäksi! Tänään loppui kurssi, olin sellasessa työkkärin SOTE-alan ohjaavassa koulutuksessa 3kk. Nyt sitten meinasin että meen työharjoitteluun 9.1. kunnes sitten haen työvoimakoulutukseen lähihoitajaksi. En voi lähteä yhteishaussa hakemaan koska tulot tippuis(liiton rahoista) 800e, saisin vaan reilu 300e kuussa Kelasta. Noh, siinä taustat. Tänään sit tulin kotiin käytyäni työkkärissä ja menin postilaatikolle. Ni kappas, sielläpä olikin Koulutuskeskus Salpauksen kirjekuori! Ja siellä oli kirje jossa sanottiin että Onnea ja tervetuloa lähihoitajakouluun 16.1. :D Ja hauskaa tästä tekee se, että mä en oo ees hakenu siihen koulutukseen koska se on nimenomaan aikuiskoulutusta johon en sais mitään tukia :D Opettajat ilmeisesti on kattonu että mä oon niin motivoitunu jne ni hakenu mun puolesta. Nyt sit odottelen työkkärin yhteyshenkilöltä lisäohjeita että meenkö vai en. Kun vois olla et ne vois ostaa mulle sen koulutuksen erikseen itelleni, jolloin saisin ne liiton rahat. Mut sit taas jos pääsen sinne, ni siinä on se ongelma, et mähän jäisin äippälomalle kesällä. Ni tässä sitä nyt sitten ollaan, kahden tulen välissä. Kun en viittis vielä raskaudesta kertoa, kun on vielä niin alussa, mut sit taas jos en kerro ni katotaanko se valehteluks tms.

Muoks..

Neuvolan mukaan se olis nyt sitten 6+0 ! :) (POKS)
 
Viimeksi muokattu:
Sanle Kiitos selvennyksestä, ihmettelinkin kovasti asiaa :)

Sinful89 Lääkärineuvola on 20.2, sen unohdin välistä. Muuten täällä Espoossa ei näitä neuvoloita kovin tiheään näy olevan. Tosin olen perusterve, eli se varmaan osaltaan vaikuttaa, jos olisi jokin krooninen sairaus, olis neuvolakin varmasti useemmin?
 
nereida täällä synnytystapana sectio.neljä sectioo takana :)
hiusten värjäyksestä hiukset saattaa raskausaikana käyttäytyä hieman erilailla kun normaalisti.mä oon aina blondannu ja raskausaikoina on ollut hiukset hauraammat ja ottaa vissiin vihreen ja vaaleenpunaisen sävyjä herkemmin :D

meillä on selvitelty sukupuolet aina.tulee aina rakenneultrassa selvitettyä :)

nopee teksti vain tälläerää.

daizy06 ja 5+2
 
Täältä pikkuhiljaa ehkä uskaltaudun ilmoittautumaan mukaan elokuisiin. Eli esikoista ollaan toivottu jo pari vuotta, takana pari keskenmenoa ja nyt hieman luontoa avustaen vihdoin raskaana. Plussattu jo marraskuun lopussa, mutta noiden keskenmenojen vuoksi en ole juuri uskaltanut uskoa että tämä on totta. Laskettu aika on 7.8.2012.

Nyt menossa siis rv 8+3 ja tänään oli eka neuvola. Meillä ei tarvinnut vielä pissata purkkiin, mutta hemppari oli 141. Ultrassa olen kunnallisella puolella jo käynyt parikin kertaa rv 6-7 keskenmenon pelon vuoksi/ruskean tuhrun. Ultrassa olikin mukava yllätys, kaksi sykkivää sydäntä! Ensimmäisen ultran jälkeen pelko keskenmenosta iski valtavaksi, koska ultrauksen jälkeen n. 9 h kuluttua alkoi verinen vuoto ja runsaana. Mutta pari päivää siitä uudessa ultrassa kaikki oli muutoin hyvin, mutta hematooma oli ilmestynyt kohtuun, joka vuotelee (pelottelee) sitten viikko tolkulla. Toki tuosta viimeisimmästä ultrasta on jo viikko aikaa, että toivossa on hyvä elää, että pienokaiset ovat vielä hengissä ja voivat hyvin. Onneksi viikon päästä on seuraava seurantaultra ja sitten siitä 1,5 viikkoa neuvolalääkäriin (sain ekstrana kun haluan nähdä onko vauvat hengissä) ja sitten nt ultraan on tästä 1-2 viikkoa. Eli tarkassa seurannassa olen, tosin omasta pyynnöstäni. Sillä aikaisemmissa keskenmenoissa ei ollut kipuja, ei vuotoja, joten tulivat täysin ylläreinä. Mutta siltikin viikot tuntuvat matelevan.

Sukupuolen selvittämisestä täällä onkin keskusteltu ja me molemmat tahdottais tietää. Sillä ei oo väliä kumpia lapset ovat, mutta haluttais muuten vaan tietää.

Mulla tilanne vähän hankala, koska aloitin syksyllä opinnot täysin uuteen ammattiin. Olen vakituisesta työstäni opintovapaalla toukokuun loppuun saakka. Nyt neuvolassa sanottiin, että monikkoraskaudessa saan varautua siihen, että koulu voi jäädä piankin minulta ohjelmistosta pois, koska sairaslomalle voi joutua paljon aiemmin. Toisaalta koulussa altistun jonkin verran metallipajatyöskentelylle.
 
Heippa:wave:

Tervetuloa Nippe82 ja paljon onnea kahdesta pienestä elämän alusta:flower:

Nereida ja daizy06: Täällä myös sectiolla lapsensa saava. Ensimmäisestä sektiosta on 5 kuukautta, joten just ja just vuosi tulee täyteen, mutta se on liian vähän. Itteä vaan jännittää että miten kohtu kestää kun edellisestä niin vähän aikaa, mutta toivotaan parasta. Ja ihanaa, että lapsia on siunaantunut teille monta sectioista huolimatta. Mua varoiteltiin esikoista odottaessa, että jos haluu enemmän kun yhden ni sektio ei oo hyvä juttu..mutta toivottavasti tuo ei pidä paikkaansa.

ON: Tiistaina tuli käytyä neuvolassa.. ja sen mukaan laskettuaika olis 26.7, mutta oon ihan 100 varma et siirtyy viikolla eteenpäin. Seuraava ultra olis nyt tulevana tiistaina ja sit np-ultra 20.1. Täällä koko aika pelätään myös tota hemmetin keskeytynyttä keskenmenoa . Olo on kyllä edelleen etova ja oksennettua tulee ainakin kerran aamulla, mutta sitä ei näin illalla enää muista..onneks noita ultria on aikas tiheesti:)

Huomenna tuleekin 7,5 viikkoinen koiranpentu kotiin, joten josko se veis vähän ajatuksia muualla:heart:

Huomista jännittävä Annubella ja Onni-Ilona 9+0 (Poks poks)-10+1 (neuvola)
 
Moi kaikki!

Onpas tullut paljon uusia-onnea vaan kaikille ja Nippe82, taidat olla toistaiseksi ketjun ainut kaksosten odottaja -tupla onnea siis!! ;)

Ollaan anoppilassa ja mua vasyttaa ihan havettavan paljon- nytkin makaan sangyssa... Appiukolle ei olla viela kerrottu kun on niin huono pitamaan salaisuuksia, luulee etta olen flunssan kourissa. Ajateltiin paljastaa hanelle uuden vuoden jalkeen ennen kuin lahdetaan kotiin. Muut perheessa tietavatkin. Mulla alkanut hiipia alkavaa pahoinvointia, pitaa olla tosi tarkkana etta syon vahan valia jotain.

Sukupuoli haluttaisiin tietaa etukateen. Tyttoa toivottaisiin, vaikka olisi toinen poika ihan yhta ihana.

Hyvaa Uutta Vuotta kaikki aidit!!!
 
Mulla nää pahat olot näkyy menevän niin että aamulla yököttää ja aamupalan kanssa saa tosiaan nieleskellä, mut sit ku saa syötyä niin helpottaa ja päivä menee ok jos ei liian pitkäksi veny ruokailuvälit. Sitten illasta taas rupee etomaan. Mulla tekee koko ajan mieli kaikkea suolasta ja rasvasta. Äskenkin kun rupes etomaan niin paistoin itelle lenkkiä ja kanamunaa :whistle: Nyt on taas parempi olo. Mut tää on tuttua poikien odotusajalta. Minä joka yleensä oon semmonen sokerihiiri, ei tykkää ollenkaan makeasta raskausaikana ja kaikkea suolasta pitäs saada. Onneks tää yleensä alun jälkeen hieman hellittää. Ja jano on kans koko ajan. Johtuu ehkä myös tuosta suolasen syönnistä mut muutenkin. Ja yöllä saa jo rampata pissalla. Ihanata, mut en valita. Kaikki oireet on vaan hyvästä.
 
Scarlett: Mäkin luin viikon vanhoja kehitysjuttuja, kun luulin kans alkuun että menee noin että 7+X on 7. viikko. Mut joku täällä selvens kans mullekin, kun rohkeana kysyin :D

Mulla kans seuraava neuvolakäynti on samalla viikolla kun ultrakin, eli ultra on 17.1. ja lääkärineuvola sit loppuviikosta.

Hb oli mulla yllättävän korkea.. 140. :D Kuukausi ekasta neuvolasta takaperin hemppari oli joku 135 kun harjottelussa mittasin ite. Toki noissa mammavitamiineissa on rautaa kans, kai ne on vähän nostanu, mutta ei kuulemma haittaa jos liikaa sai, kuhan muistaa vettä juoda. Verenpaine sitten taas olikin 114/75.
 
Osalla onkin jo synnytystavatkin tiedossa. Minä en vielä uskalla sinne asti ajatella, katsotaan selviääkö pienokaiset ensin nyt sinne 12 viikon ultraan asti. Pelkään tosin kamalasti kipuja, jo verikoe tuntuu melkein ylitsepääsemättömälle... En edes uskalla ajatella miten piikittäminen onnistuu rv 12 alkaen, jos sinne asti päästään. Saan silloin disperiinien tilalle verenohennuspistokset veritulppariskin vuoksi. Ja noiden piikkien ansiosta ei vissiin sit välttämättä oo mahdollista saada synnytykseen epiduraalia tms... Koska piikit pistetään 12 h välein ja edellisestä piikistä pitäs olla aikaa 12 h, että epparin voi pistää (kait)...

No otetaan välietappi nyt eka sinne 12 viikolle, jos siitä selvitään, niin harvemmin ne vauvat on tainnu mahaankaan jäädä ;) Ihan tarpeeksi tässä stressiä jo odotella kuukausi turvallisemmille vesille.

Onko kellään tietoa siitä dopplerista millä vois kotona kuunnella sydänääniä, että jos masussa onkin kaksi sykettä, että erottaako ne? Siis toisinsanoen onko siitä mitään hyötyä, että sillä vois kuunnella onko molemmat kunnossa?
 
annubella sectioden määrä riippuu ihmisestä.jotkut kestää yhden,,toiset voi tehdä melki kymmenenkin sectiolla.
mulla on kans lyhyet välit olleet sectioissa. esikoinen 10/04 alatie, toinen 9/05, sectio, kolmas 11/06 sectio, neljäs 9/08 sectio viides 9/09 sectio.eli lyhyet välit olleet.viimeisimmässä raskaudessa oli ongelmia kohdun paksuuden kanssa ja poika leikattiin jo 36+5. silloin sanottiin että pari vuotta hyvä pitää nyt väliä,yhden voi kuitenkin tehdä. ja tässä sitä ollaan. :) ja toivotaan että kaikki menee hyvin.tämän jälkeen mulle sitten tehdään sterilisaatio.

mielihimoista: onko teillä niitä kuin paljon ja millaisia?? mulla on pakkomielle saada pakaste kasvispizzaa... :LOL: saas nähä mitä kaikkee viel alkaa tekee mieli..
 
Moikka! Onnea kaikille uusille, tervetuloa mukaan. Pahoittelen, että tulee vähän omanapainen päivitys, mutta kävin tänään varhaisultrassa. Siellä löytyi tirrikkä joka vastasi viikkoja 6+5 ja syke näkyi. Sitten lääkäri sanoi, että "katsotaanpas sitten tätä toista!" Arvatkaa meinasko mennä sylki väärään kurkkuun. Kysyinkin lääkäriltä, että älä ny vaan sano, että siellä on kaks. No hän tuumasi aluksi että niin hänkin katsoi aluksi, että täällä olis kaksi, mutta toinen pussi vaikuttikin tuulimunalta, ei löytynyt sikiötä. Ja sitten kun aikansa ultrasi päätyi siihen, että kohtuontelossa on nestettä. No tuo jäi ehkä aavistuksen mietityttämään. Onko kenelläkään kokemusta aikasemmasta raskaudesta vastaavasta?

emmin ja tirriäinen 6+5
 
Heissan :)

Onnittelut iloisista ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille! Tekstiä pukkaa niin paljon, ettei mukana meinaa pysyä.
Sukupuoli ollaan kysytty (tai odotettu et kätilö sitä ehdottaa jos se näkyy, osa kätilöistähän ei sitä halua edes kertoa...) ja kai se nytkin selvitetään jos niin pitkälle päästään. Jotenkin hävettää, kun en jaksa olla innostunu tästä kolmannesta raskaudesta yhtään. Olen järkyttävän väsynyt, pahantuulinen ja huonovointinen - vuoron perään. Lapset kärsii ja mies ei käsitä mikä NYT niin paljon voi tommosta aiheuttaa. Kai mä olen kaks aiempaa raskautta ollu kuin äiti amman, yhtä aurinkoa... grrrhh.

Noista piikeistä, verenohennuspiikkejä jouduin minäkin kuopuksen (hätäsektio ja kaikenlaista hässäkkää) jälkeen piikittämään ja sokkona nakkasin mahamakkaroihin, olen ylikammoinen piikkien suhteen. Mutta jotenkin siitä vaan selvis, kun eihän se piikki satu.. enemmän korvien välissä koko homma. Nytkin jos tämä kolmas menee maaliin saakka, olen leikkaussalissa ja enemmän hirvittää ne puudutukset kuin että vatsa revitään auki. On ne aikamoisia ne piikit, kun tommosen pelon saa aikaseks.

Dopplerilla meinasin tossa lähipäivinä jo kokeilla, mitä sieltä kuuluu. Muistelen, että kuopustakin odotellessa aika aikaseen ne kuului, vaikka 10 vkoahan sitä pidetään et siitä lähtien. Näin aikaseen vaan ne äänet voi olla tosi tosi alhaalla ja hetkellisiä, mut meinaan kokeilla. Ultran jätän nyt väliin, mietin jos meniskin siihen 3d vai 4d ultrako se nyt on, kun molemmista aiemmista se jäi käymättä. Ja tämä lienee viimeinen lapsi meille, niin voisi senkin sitten kokea :)

Ai niin, värjäämisen suhteen olen ollut ekan kolmanneksen suhteen nollanlinjalla ja sit muuten raskauden aikana muutaman kerran värjännyt. Nämä ekat kolme kk koitan olla myös vähillä lääkkeillä, vaikka mun vaivaan lääkäri sanokin et on täysin turvallinen lääke.

Jep, nyt vähäksi aikaa jotain järkevää tekemään ja sitten nukkumaan, on taas hirvee iltapalelu ja väsymys...

runttis ja toukka jotain 8+
 
Onnea Nippe82 kahdesta pikku kyytiläisestä! Toivotaan että menee tällä kertaa hyvin loppuun asti. :heart:

Ihanaa kun on tullut niin monelta jo neuvolakuulumisia! Itsellä eka käynti vasta ensi viikolla..

Muakin alko nyt vähän kiinnostaa noi äitiysliikuntahommat! Pitänee perehtyä asiaan. :)
Mä oon nyt hirveästi alkanut tarkkailemaan mun painoa, joka aamu olen käynyt vaa'alla ja onneksi ollaan vielä samoissa lukemissa kun ennen raskautta.. Esikoisestakaan ei ylimääräisiä kiloja tullut. Olenkin aina ollut hoikka ja en jotenkin vaan liho. Aika ihme ettei tule painoa kun olen tässä raskauden aikana syönyt ihan järjettömän PALJON! Siis kokoajan on nälkä ja tekee mieli kaikkea tukevaa ruokaa.

Mullakin on alkanut oireet vähän hiipumaan jo.. Mutta en jaksa siitä huolestua kun onhan noita viikkojakin jo.. Eikä niitä oireita nyt alunperinkään niin hirveästi ollut. Jäljellä vielä siis nälkä, pissalla ravaaminen(etenkin öisin) ja iltaturvotus. Kiukkuisuus on jo palautunut normaalille tasolle, ihanaa! :D

Daizy hyvä tietää että raskausaikana blondaus menee helpommin pilalle. Mulla kanssa vaalea tällä hetkellä, mutta taidanpa vaihtaa vähän tummempaan seuraavalla värjäyskerralla. Elikkä siis aijon värjätä raskausaikana mutta harvemmin kun normaalisti..

Nyt äkkiä suihkuun ja hetkeksi rentoutumaan nyt kun vihdoin sain ton tyttöparan nukahtamaan. Miten voikaan olla noin pienellä noin helvetillisen paha vesirokko!

Hyvää viikonloppua mammoille! :)
 
Onnea kaikille uusille!

Terveiset Flamingon Spa & Wellnessistä jonne tänään lähdin haparoivan pahaa oloani uhmaten. Paha olo pysyi poissa ja oli erittäin rentouttava paikka, niinkin rentouttava että tänään ei oo sen jälkeen kyennyt muuta kun nukkumaan. Avokkia nauratti kylpylässä kun suunnittelin koko ajan mitä aion syödä seuraavaksi.

Kotieläimistä Meillä täällä kotona on 8-vuotias karkeakarvainen mäyris. Tuolla se pesässänsä lekottelee autuaan tietämättömänä mahdollisesta tulevasta perheen lisäyksestä.

Sukupuolesta Haluan ehdottomasti tietää kumpi on. Mies on perheestä jossa vain poikia, joten hänestä olisi kuulemma outoa ja aika vierasta saada tyttölapsi.Toivon itsekin jostain syystä poikaa, mutta se tyttökin varmasti olisi aivan ihana.


Mulla on takana j ä r k y t t ä v ä n huonovointinen viikko. Lähes mikään, mitä yritti syödä tai juoda ei pysynyt sisällä. Tuli kyllä kirottua maat ja taivaat ja tämä siunattu tilakin.
Lopulta soitin neuvolaan kun vesikin tuli samoin tein ylös. Neuvolassa kerrottiin että mua ennen sinne oli just soittanut yksi nainen samoilla viikoilla kuin minä ja oli valittanut ihan samaa, joten neuvolatäti epäili että joku vatsatauti riehuu täällä päin, koska mahan kuralla oleminen ei ole normaalia alkuraskaudessa. Tosin ei kyllä avokkiin tarttunut vatsatauti.
Aivan hirveetä ja onneksi on OHI!
Siinä sitten pahoinvoinnin tiimellyksessä tilasin Sea Band- rannekeet, en tiedä ovatko auttaneet pahaan oloon, mutta raju oksentelu on vaihtunut pelkkiin aamuisiin yökkäyksiin. En uskolla ottaa niitä enää pois ranteista, vaikka välillä hieman epämukavilta tuntuvatkin.

Viime viikolla söin myös inkivääriä sushin kera, joita oikeen yksi ilta himoissani etsin, soittelemalla lähes kaikki Helsingin keskustan sushiravintolat läpi, jos niiltä sais Take awaytä ja avokki hakuriksi. Sainkin sitten siitä inkiväärin syönnistä älyttömät morkkikset, mutta en enää kestänyt sitä nälkää ja pahaa oloa, ja toisaalta varmaan lähes kaikki tuli ulos samoin tein!

Meillä NP-ultra taitaa olla 17.pvä ens kuuta. Jännittää niin vietävästi, aina kun asiaa ajattelee.. Päivää sitä ennen on 2. neuvola, jossa sit mahdollista kuunnella sydänäänet. Ihan kiva niin koska meidän neuvolatäti on niin mukava ja on ehkä kivempi kuulla ne mahdolliset sydänäänet hänen kanssaan, ennen kun menee kauhusta kankeena ultrattavaksi sairaalaan. Me ei käydä lainkaan varhaisultrassa.

Tuntuu yhtäkkiä siltä että aika ois kulunut todella nopeeta. Kohta alkais jo 10. viikko, huisia.
Vaikeeta tässä huonon olon lomassa on ollut se, että on ollut niin pimeetä. Tuntuu että päivät menee ohi tollasena harmaana ja mustana massana vaan. Onneksi mennään koko ajan kohti valoisampaa aikaa.

Hyvää vuoden vaihdetta kaikille ja tuokoon ensi vuosi mukanaan kaikkea parasta!

Maygory 8+4
 
Saraella itse ainakin olen ihan perusterve, eikä suvussanikaan ole mitään sairauksia. Täällä neuvolakäynnit ovat aluksi kuukauden välein, rv 30 alkaen 2 viikon välein ja viimeisenä kuukautena viikon välein. Sitten lisäksi neuvola tarjoaa 3 ultraa + lääkärikäynnit. Suht pieni paikkakunta on meillä kuitenkin kyseessä.

Täällä taitaa sittenkin olla asiat äippäneuvolan suhteen ihan hyvin. :) Toisin synnyttämään Tyksiin tulee matkaa n.70km :eek: Täältä lopetettiin synnytysosastot joskus 90-luvulla. :/

-Sinful89 ja Pampula 7+2
 
Täällä Helsingissä neuvolassa käydään TOSI harvoin! Tammikuussa kun aloin kolmatta odottamaan, eka käynti oli helmikuun alussa 6+ viikolla, toinen rv22, kolmas oli lääkäri viikolla 26, neljäs viikolaa 33 ja viides oli lääkäri viikolla 36. Välissä sitten olivat ultrat: np 11+ ja rakenne 19+. Nyt olisi samalla lailla, paitsi olen saanut ylimääräisen käynnin viikolle 16+ ja saan mennä aiemminkin jos siltä tuntuu. Ja äippäpolinseurannassa olen rakenneultrasta eteepäin.
 
Mie luulen jotenkin vainoharhaisesti, että noista mun elukoista toi neiti vaistoais jotain. :LOL:
Mistä se nyt moista osais tiedostaa, mutta tuntuu että se tuijottaa vähän väliä eri tavalla, ihan kun vahtis jotain :D Ja tulee enemmän kiehnäämään kylkeen.
 
Mun anopilla on reuma ja niillä on mäyriksen ja terrierin sekotus. Anopin toinen käsi on terve ja se koira hyppii ja leikkii sillä kädellä, mut se käsi joka on aina tosi kipee, ni se koira vaan nuolee ja nuuhkii sitä.
Kyllä ne koirat monesti vaistoo asioita:)
 
Sukupuolesta: Pojista ollaan kysytty rakenneultrassa ja kyllä minä tästäkin haluaisin tietää mikäli sinne asti päästään. Mies on ollut enempi sitä mieltä että annettais olla ylläri mut en minä malta.

Vaatteiden väristä: Kun on 2 poikaa niin luulen että jos tyttö satuttais saamaan niin tää mamma saattas kokea vaaleanpunaisuus höperyyden. ;) Poikiakaan en oo kyllä mihinkään vaaleansinisiin pukenut, enemmän tykänny vihreästä, ruskeasta ja turkoosista. Mut luulen että jos tyttöjen puolelle pääsisin vaatteita hipelöimään niin saattas sieltä pinkkiunelmiakin mukaan lähteä. Tosin tytöillekin on tosi monipuolisesti värejä ja kuoseja tarjolla, joten ihanuuksia löytyy muissakin väreissä.
 
Jännää kuinka erilaisia eri paikkakunnilla on käytännöt ultrien/neuvoloiden suhteen. Meillä on aluksi kuukauden välein neuvola, mutta kohdallani varmasti tiheämmin, koska monikkoraskaus kyseessä. Ainakin neuvolan täti sanoi, että olen sitten usein ultrassa kaupungissa (matkaa n. 75 km) äippäpolilla tämän monikkoraskauden vuoksi. Jos nyt tällä kertaa päästäs loppuun saakka. Mutta ehkä minun historiallani tämä alkukin on mielenrauhan vuoksi tarkemmassa seurannassa ja toisaalta eipä täällä ole edes yksityistä gyneä, jolla käydä tarkistuttamassa tilanne, joten hyvä että kunnalliselle puolelle pääsee...

Eilen illalla aivastin sohvalla kovasti ja järkyttävä kipu iski hetkellisesti alavatsaan. Toivottavasti kyytiläinen ei irronnut tms. Ihan kuin jotain olisi katkennut. Eipähän aivastaminen ennen oo ollu näin pelottavaa...

Täällä ei oo vielä ollut pahaa pahoinvointia, siis tuntuu vaan ettei tee mitään mieli syödä ja toisaalta on pakko syödä koko ajan jotain, ettei tule pahaolo. Sipsit on melkein ainoot mitkä menee alas... Eikä niitäkään viitsis kamalasti syödä... Painoa tullut jo alusta alkaen n. 2-3 kg, johtunee jatkuvasta syönnistä, pelkään niin paljon sitä pahoinvointia...
 
Heippa:wave:

Tervetuloa Nippe82 ja paljon onnea kahdesta pienestä elämän alusta:flower:

Nereida ja daizy06: Täällä myös sectiolla lapsensa saava. Ensimmäisestä sektiosta on 5 kuukautta, joten just ja just vuosi tulee täyteen, mutta se on liian vähän. Itteä vaan jännittää että miten kohtu kestää kun edellisestä niin vähän aikaa, mutta toivotaan parasta. Ja ihanaa, että lapsia on siunaantunut teille monta sectioista huolimatta. Mua varoiteltiin esikoista odottaessa, että jos haluu enemmän kun yhden ni sektio ei oo hyvä juttu..mutta toivottavasti tuo ei pidä paikkaansa.

Mulla on toisesta sectiostani ensi viikolla 9 kuukautta. Ihan samoja asioita olen miettinyt kuin sinäkin, että miten kohtu kestää kaksi lähekkäistä sectiota. Onhan sectiossa aina riskinsä, mutta ei se lapsilukua automaattisesti kaikilla määrää, niinkuin jotkut lääkärit karusti antavat ymmärtää. Tuttavallani on kuusi lasta ja kaikki sectiolla, joista viimeiset kaksoset! Kohtu kestäisi lisää raskauksia vielä sanoi viimeksi leikannut lääkäri.. Ja yhdelle tutun tutulle sanottiin taas ettei hänen kannata enää kolmannen section jälkeen lapsia haaveilla, sillä kohtu oli hauras... Jos sinua ei ole "kielletty" raskautumasta, uskon ettei mitään hätää ole! :)
 

Yhteistyössä