¤^Elokuun Epelit^¤ <KESÄKUUSSA>

Kiva Sanle että saitte vauvalle vakuutuksen vaikka vähän myöhässä haittekin! :)

Paulina onnea uudesta kämpästä! Ja toivottavasti rauhoittuu noi sun supistelut. Muista ottaa rauhallisesti äläkä rehki liikaa muutossa. :)

Onnea Tii tupakoinnin lopettamisesta ja tsemppiä savuttomuuteen! Parempi myöhään kun ei milloinkaan. ;)

Helvetti tota Koksin toimintaa!! Mulla meni viime yö kokonaan valvoessa ku tuli ensin kivuttomia suppareita varmaan 5min välein ja sitte alko ihme menkkajomottelut.. Vähäks aikaa rauhottu ja sitte aamuyöstä alko tulla napakoita ja aika kivuliaita suppareita. Ja se vauvan pää tosiaan painaa tonne kohdunsuulle nii sekin huolettaa.. Soitin sitte klo7 aamulla ihan paniikissa synnärille ja selitin noi hommat tosi tarkkaan, nii se muija vaan totes että joo, ota pari panadolia ja käy takas lepäilee! Voi vittu! Painotin sille vielä että mulla on laskettuun aikaan vielä 2 kuukautta ettei todellakaa tarvis vielä syntyy, ja ois kiva et joku tsekkais missä kunnossa noi paikat on, mut ei! No nyt on jo paljon parempi olo mut jos vielä jatkuu nii meen kyllä sinne synnärille ja pakotan ne tutkii kohdunsuun. Ei pitäis olla iso homma.

Joo, mulla ei nyt muuta tuu mielee. Ihan hirvee väsymys päällä, kohta pääsen päikkäreille onneks. Hyvää viikonloppua mammoille! :)

Nepo ja Pirpana 31+1
 
Paulinalle onnea uudesta kodista! Tsemppiä muuttoon! :)

Tii Onnea savuttomuudesta! :)

Nepo :hug: Todella harmi, että juuri kun kaipaisi ammattilaiselta ammattimaisia ohjeita ja sopivasti rauhoittelua, niin ei käykään. Hienoa, että on jo parempi olo, pidän peukkuja, että se jatkuu. Olen sitä mieltä, että jos supparit jatkuvat, niin on paljon parempi mennä näytille kuin jäädä kotiin ja pohtia. Meille ainakin on sanottu, että parempi mennä pari kertaa turhaan kuin jäädä pohtimaan epävarmuuden kanssa.

Kiitokset sairaalakassivinkeistä! Täytyykin rauhassa pohtia, että onko meillä mitään tarpeeksi isoa, johon saisin vaihtovaatteet ja muut tarvikkeet mahtumaan, ihan sitä lentokoneen käsimatkatavaroihin mahtuvaa vedettävää ei tekisi mieli ottaa mukaan, vaikka näppärä se lyhyillä reissuilla onkin. Onneksi on aikaa käydä läpi myös äidin laukut ja pyytää lainaan, jos sopiva löytyy...;)

Kuinka helppoa se neuvolan vaihto oikein on? Meilläkin se on edessä jossakin vaiheessa ja olemme molemmat hieman pihalla, että miten asia kannattaisi tehdä. Muuttopäivä on vasta suunnitelmissa, remppa tulee ensin ja senkään tarkasta aloittamisesta ei ole tietoa. Olemmekin pohtineet, että muuttaisimme neuvolan vasta pikkuisen syntymän jälkeen, sillä pidän paljon nykyisestä terkasta ja kesä tuo muutoksia asioihin joka tapauksessa. Nykyisen neuvolan kanssa olemme sopineet, että käymme siellä kaikki perhevalmennukset, mutta sen tarkemmin emme ole asiasta jutelleet.

Ihanaa, että odotus on jo näin pitkällä...:)

Upeaa viikonloppua & jaksamista kaikille! :)

Luckygirl & Vintiö 30+0 POKS!
 
siis kello ei oo vielä kahtatoista ja oon leiponu kaks pellillistä mokkapaloja, laittautunut, leikannut pojan hiukset ja siivoillut.. tää lista varmaan jatkuis jos vaan jaksais kirjottaa :D

tii onnea savuttomuuteen, mulle oli jotenki liianki helppoa luopua röökaamisesta molemmissa raskauksissa niin en siks puhu niistä tupakkajutuista ikinä. mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan niinku joku tais jo sanoa ;)

nepo mulla oli ekas raskaudes ennen aikaisia kivuliaita supistuksia, niin ainaku kätilöopistolle soitin niin eka neuvo oli tosiaan toi että ota panadol ja lepäile että jos ei muutaman tunnin päästä oo rauhottunu niin sitten vasta menee sinne tsekattavaks. mutta jos susta tuntuu että se oikeasti vähättelevään sävyyn puhu sulle niin en tykkää :( kyl pitäis tosissaan ottaa, etköhän sinä kuitenki itse tiedä mikä tuntuu pahalta ja mikä pelottaa/jännittää, ei sitä kukaan muu voi tulla sanelemaan. mut ellet ottanut jo niin ota se panadol ja jos ei auta niin sit äkkii sinne synnärille, kyllä ne sut sitten tutkii. tulee kyllä kumman voimaton olo kun ei puhelimen toisessa päässä toinen ota kuuleviin korviinsa toisen huolta.

mä oon molemmissa raskauksissa joutunut vaihtamaan neuvolaa, ekalla kerralla soitin eka vanhaan että nyt on muutto edessä ja peruttiin tuleva aika ja soitin sitten uuteen samaan syssyyn ja kerroin asiani ja kerroin sitten samalla että missä neuvolassa olen käynyt, uusi neuvola sitten huolehtii että ekan kerran kun menee vastaanotolle niin siellä on valmiiks kaikki sun paperit/tiedot raskaudesta ettei itse tosiaan tartte niistä huolehtia sen enempää. tällä toisella kerralla kävin puhelin aikana uuden neuvolatädin luona kun satuin lähistöllä olemaan kävelyllä ja sovittiin aika ja jne. :)

poika on alkanut nyt ihan kauheesti riehumaan masussa, siis mä jo ajattelin et tää olis jotenki laiskempi tapaus mutta nyt näköjään alko vilkkaat päivät :D ennen oli että aamulla ja illalla oli elämää ja muuten koko pv oli aika rauhaisaa, en kyllä ottanut stressiä asiasta pahemmin mutta nyt on ihan "kiusaks" asti liikettä, inhottavaa kun yrittää syödä/on juuri syönnyt niin toinen aloittaa zumba hardin niin meinaa alkaa tavarat tulee takasin päin :D no osaan mä tästä nauttiakin. tätä kestää enään niin vähän aikaa ja tiedän että ei mee kauaa kun on masua ikävä vaikka vauva onkin sen masun paremmalla puolella ;)

nyt sitten pitäis syödä jotain, se on tässä tohinassa unohtunut :O sentään aamuteen sain suukkiin aikasemmin jo. ei tässä oo kun jo kuudelta taas herätty :D

samunäiti&alex 29+4
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on neuvola vaihtunut kahesti raskausaikana. Ensin reilun 300km päästä tänne ja täällä toisesta neuvolasta toiseen. Mun piti aikasemmalla paikkakunnalla neuvolakäynnin yhteydessä allekirjoittaa suostumus tietojen lähettämiseen tänne. Mutta täällä se onnistu neuvolasta toiseen ilman minkäänlaisten papereitten täyttöä. Oisko syynä se, ko sama kaupunki nii näkevät edellisen neuvolan tiedon suoraan. Tuossa neuvolan sisäisessä vaihdossa mulle varattiin edellisestä neuvolasta tuonne uuteen aika, ettei oo ite tarttenu hoitaa ko sen ensimmäisen neuvolan vaihto tänne. :) Oisin saanu jatkaa tuolla vanhassamutta uus on tuossa 500m päässä. Eli helppoa on ollu vaihtaa. :)

Täällä supistelee päivittäin. En oikein tiedä miten noihin pitäis suhtautua, ko osa on niitä kipeitäkin. Mulla on kolme kertaa tarkistettu tilanne ja mitään ei oo tapahtunut alhaalla. Perjantaina on seuraava neuvola, joten pitää siellä taas ottaa asia esille. Nuo on kyllä helpottanu ja lopulta lakannu neuvolatädin ohjeistuksella, että ottaa vettä ja särkylääkettä. Kuitenkin esikoinen kyseessä niin ei tiedä miten suhtautua nuihin. Pitää vaa uskoa sihen, että tietää kun tosi on kyseessä.

Neiti on tosi vilkas masussa. Jatkuvasti hikkaileeki, välillä tuntee mahan pinnalta välillä taas jotain sisäelimiä vasten. Päivittäin miettii miltä tulokas näyttää. Ei malttais oottaa sitä hetkiä, kun oman lapsen saa ensimmäistä kertaa syliin. :heart: Alle 2 kuukautta enää la:han. :) Jos meneeki yliaikaseks nii viimestää 10vk päästä on vauva syntynyt. Tuntuu, että alussa aika mateli, mutta nyt ollaa jo näin pitkällä!

Jaanel ja 31+2
 
Vais kesäkuu ja outoa, että ihmisillä on jo noinkin pitkällä viikot kuin 32+.

Onnittelut tupakoinnin lopettamisesta tii. Siitä voi olla ylpeä!

No nii, ny on sit alotettu vanhuspuolella työt. Alkuun ajattelin, että työn kevennyksiä voi pyytää, jos on liian raskasta. Mutta tällä hetkellä teen kaikkein kevyintä työtä mitä voin tehdä ja ongelmia alkaa silti olla. Viime ke alkoi alavatsakivut, sellaset tasaiset ja ainoastaan nukkuessa taukoavat. Ei mitenkään supisteluihin liittyviä. Pelottaa, että siellä jokin tulehdus jyllää. Pissa oli puhdas ja muutenkaan ei ole sellasia tavallisimpien tulehdusten oireita. Pika-crp alle 10. Kävin polilla lääkärin tykönä, joka oli kans ihan tyhjä reissu. Ei hän sanonut muuta kuin, että jos kovenee tulla takaisin. No eipä sielä oikeastaan ole muuta edes tehtävissä, joten ootella nyt maanantaita ja labrojen aukeamista ja omaa nla-aikaa. Olikos muilla ollut näitä alavatsakipuja (menkkamaisia)??? Hitsit, ku pelottaa että joudun sairaslomalle, kun en haluais, mutta silti täytyy pitää mielessä, että ei tässä kipujen kanssa pidä kärvistellä vaan jäädä jos joku sinnepäin vähänkin ehdottaa.

Pinnasänkyä ei sitten tarvinnutkaan ostaa, koska veljen vauvan pinnasängystä sai kuin saikin irti toisen reunoista, joten saan sivuvaunun laitettua.. Eli taas mulla jää lisärahaa sisustamiseen =)

Tuo sairaalakassi vois kyllä tosiaan olla kyllä ihan tuollanen vaunujen kassi. En oo kyllä vielä pakannu, mutta toisaalta mitäpä tuo haittaa jos se valmiina on. Viimeks ku pakkasin kassin ja mulla on raskausdiabetes niin löin sinne ensimmäiseksi suklaalevyn. Sitten heti synnyttäessä kysyin, joka tätä sais syödä. Klö lupas, mutta ku löin suuhun sen siinä kärvistellessä totesin, että ei ihan ole oikea paikka nautisella suklaata. Oli nimittäin jostain syystä todella pahanmakuista :D

Innoissani odottelen painoarviota, jonka saa ens ke. Jotenkin tuntuu ikuisuudelta viime nla-käynti.

rv 27+6
 
Nyt iski paniikki ! Tajusin äsken kun tein ja söin salaattia, mitä oon koko raskauden ajan syönyt ihan normaalisti, niin se salaattijuusto ei ookkaan pastöroitua !!! Oon käyttänyt rainbow salaattijuustoa siis.
 
Hmm, saatiimpa täälläkin ensimmäistä kunnon kommentointia masun koosta eilen töissä ollessani. Tähän mennessä on tyydytty vaan varovasti onnittelemaan..
Kysyi ensin että "anteeks vaan mutta montako viikkoa on vielä jäljellä", ihmetteli ja kailotti sitten varttitunnin siinä kuinka iso massu mulla voikaan olla vaikka LA on vielä se vajaa 3kk. Taisipa siinä kommentoida jonkun siskonkaimantyttönsä painoakin kun hän vauvaa odotti. Oli kuulemma hänelläkin vatsaa kertynyt. Ei menny enää Xs:ät päälle vaan piti ällä kokoa ostaa. Mitä sitten. Olihan tuota painoa arvon rouvallakin ylimääräistä. Eihän se nyt s*** soikoon ole ihme eikä mikään jos se maha vähän kasvaa, siellähän on vauva. Ekaa kertaa kyllä ärsytti, vaan annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Minähän oon perhana tätä massuani 3 vuotta odottanut ja aijon tästä nyt nauttia. Oli se iso tai ei. Ja ohan se :LOL:

Toinen asiakas oli katsellut hetken kun tuli suppareita ja puuskutin siellä ja piti mennä sitten palvelemaan häntä niin hän tuumasi että tule vaan rauhassa, ettet vaan vielä synnytä. Kehaisi että on sulla kyllä komea vatsa. :headwall:

Täällä vissiin näytetään siltä ku oisin viimeisilläni, minähän jatkan tätä masun kasvattelua kyllä sen tarvitun ajan, vielä en kyllä synnyttämään aijo lähteä :D

Eipä mulla nyt muuta, tulin poksumaan ja lähden sohvalle itkeskelemään väsymystäni.
Ihan hiton raskaat työpäivät takana ja yöunetkin jäi 3 tunnin pituisiksi. :stick:

Ss ja Poju 28+0 :O
 
Kiiitos ymmärryksestä Luckygirl ja Samunäiti. Joo siis tosiaan toi olis ollu ihan ymmärrettävä kommentti jos niitä supistuksia olis tullut vaan vähän ja rasituksen yhteydessä, mutta mulla niitä tuli siis ihan levossa ja useamman tunnin ajan. Ja noi menkkamaiset kivut mistä Pumppakin kärsii, ne mua alkoi tosissaan huolestuttaa kun viimeksikin ne enteili synnytystä.. Tää päivä oon nyt mennyt enimmäkseen makoillessa ja kyllähän se panadol vähän helpotti. Kauppaan kun lähdettiin niin autossa istuessa ne menkkakrampit taas alkoi, piti miehen kääntyä takaisin ja viedä mut kotiin lepäämään. Nyt mä päätin että jos yöllä alkaa taas supistella niin lähden sitten sinne synnärille. Ja makaan vielä huomisenkin päivän, maanantaina onneks pääsee neuvolaan!
Mies on ollut superihana, tuonut mulle tänään ruuat sänkyyn ja on jopa silittänyt vauvan vaatteita! :D Ekaa kertaa meidän suhteen aikana toi äijä heilu silitysraudan kans. :D

Sairaalakassi
pitäis munkin varmaan pakata. Mä en vaa yhtään tiedä mitä sinne laittaisin. :D Mä en jotenkin muista mitä mulla viimeks oli. Enkä osaa siitä stressatakaan, mies voi sitten tuoda jälkeenpäin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Nepo vaadi ihmeessä se tutkimus. Saat mielenrauhan ja jos sitten onkin aika lähteä synnärille, niin et varmasti kadu että vaatimalla vaadit tutkimusta!

Tii tooooosi pieni riski että mitään listeriaa olisit saanut. Mutta jos sua tosissaan pelottaa, niin yksityisellä ainakin tekevät listeriatestin.

mielialat Onko teillä muilla tullut/palannut mielialavaihtelut? Mä olin raskauden alun tosi maassa vaikka olinkin onnellinen, ja nyt tuntuu tuo masentuneisuus palailevan. Haluaisin vain painua peiton alle ja miehellekin olen äreä. Laitan tän hormonien piikkiin, koska mikään muu ei elämässä ole muuttunut.

Uusiäippä ja vaaveli 29+0
 
NP
Isyysloma ym. Mies jää kesälomalle heinäkuun alkupuolella. Loma päättyy LA-päivänä. Jos lapsi ei ole vielä syntynyt, mies jatkaa lomailua ylityövapailla. Sit kun lapsi syntyy, jää isyyslomalle. Tämä ihan siitä syystä, että mulla ei henkiset eikä fyysiset voimat riitä kotona Ykkösen (a.k.a Uhma-Apina :heart: 2,5v) kanssa sit loppuajasta. Isäkuukauden aikoo myös pitää.

Rintojen vuotaminen loppui ehkä viikko sitten. Nestettä oli tullut joitakin tippoja muutama kk ja pääasiassa öisin. Nooh, eilen illalla yöpaita olikin märkänä ennen kuin sänkyyn pääsin ja tänä aamuna oli pakko tehdä jotain, ettei kevätjuhlamekko olis litimärkänä ennen Suvivirttä. Ollaan reissussa, joten en voinut kaivaa kestoliivinsuojia esiin, enkä siinä välissä kauppaankaan päässyt. Otin sit sakset ja leikkasin pikkuhousunsuojan kahtia, poistin tarroista paperit ja iskin puolikkaat liiveihin. Hyvin toimi. :D

Sitten itse juhlissa mun vatsa tietysti huomattiin ja yks sukuun naitu mieshenkilö tuli klähmimään kumpua, et mitäs tää on ja eipäs oo tiedetty ja pälä pälä. Mä iskin omat käteni sen vatsalle ja kysyin, et mitäs täällä on. :D Loppui lässytykset aika vikkelään. :D

Juhlissa söin voileipäkakkua, jonka sisällöstä en oo ihan varma, ja juhlasimakin oli kuulemma vähän käynyttä, mut join silti. Toivottavasti tulee kuitenkin terve vauva eikä suohirviö.

NP ja Vatsakas 30+2
 
Poks rv 28<3 Hitaasti mutta varmasti edetään:)

Alavatsakivut: Mulla on niitä joka raskauden loppupuolella. Vauva tykkää majailla tuon päänsä kanssa paljon tuolla alhaalla. Tosiaan kävin kyllä viime raskaudessa äitipolilla nuitten alamaha kipujen kanssa. Mutta ultrasivat vain, mitään bakteerijuttua ei otettu. Ainoastaan tarkempi pissatulehdustesti. Ja kun vauva sai sen tulehduksen silloin synnytyksessä (luultavasti) Niin aion itse vaatia kyllä emättimestä sen bakteeritestin... Mutta kun nuo alamahakivut voi olla ihan tavallisiakin. Että eivät aina kuitenkaan merkkaa tulehdusta.

Sairaalakassi Itse aion pakata kaksi kassia. Toiseen ne tarvikkeet joita sairaalassa tarvin ja sitten toiseen ne vauvan ja omat kotiinpaluvaatteet. Otan tuon toisen vain mukaan sairaalaan ja mies tuo toisen sitten mukanaan kun hakee minut ja vauvan. Sairaalassa ei toisaan aina ole huoneissa sitä säilytystilaa niin kauheasti. Niin siksi en ota kaikkia kerralla.

Isyysvapaa Mies meinaa pitää lyhyen loman kun vauva syntyy ja sitten myöhemmin syksyllä kun minulla on työharjoittelu, niin silloin loput. Näin ainakin alustavasti.

Tii* Salaattijuusto. Arlan salattijuustoa olen itse paljon syönyt salaatin kanssa. Ja se on muistaakseni pastöroitua. Mutta paljon olen myös alkanut käytää ihan raejuustoa ja muita lisukkeita salaateissa. En usko että mitään on aiheuttanut jos mitään oireita ei ole ollut sinulla. Moni sanonut syöneensä raskauden aikana jotain "kiellettyä", eikä mitään ole tullut. Mutta toki kannattaa vaihtaa tuo johonkin parempaan. Ettei sitten kuitenkin satu jotain. Mutta en usko, ole huoletta.

(.) Vihdoin löysin vauvalle sen kapeamman pinnasängyn. Oli vanhempi, mutta hion ja maalaan sen uudestaan. Jotain puuhaa itselle. Alkaa vauvakin kunnolla konkretisoitumaan kun tuntee sen profiilin tuossa vatsaa vasten. Meillä on kumma vauva. Saattaa aika pitkään olla hiljaa, mutta sitte yhtäkkiä ottaa kauhean juoksuspurtin tuolla ja koko maha vain heiluu :) En vain ole niin kerennyt mitään päivärytmejä tässä seurailla. On kuitenkin puuhaa näitten muitten poikien kanssa. Itseä ei niin pelota miten pärjätään sitten 4 pienen kanssa. Kummasti ne lapset sopeutuu jo odotusaikanakin.

petite ja pieni 28<3
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa pitkästä aikaa! On vierähtäny tovi ku oon viimeks kirjotellu, oon kyllä käyny lukemassa teijän juttuja välillä, mut en kyllä tosiaan enää kaikkee muista kommentoida. :D

Tosiaan jo kesäkuu, aika on menny hurjan nopeesti. Enää 10 viikkoa laskettuun aikaan. Jännittää mutta myös innolla oottaa elokuuta. <3 Meillä mies pitää ensin kesäloman heinäkuun lopusta alkaen ja siitä heti perään isyysloman. Onneks näin niin on mun tukena raskauden loppuajan ja sit opetellaan yhessä sitä vauva-arkea. :)

Kumartuminen tuottaa kyllä vähä ongelmia täälläkin, jos suoraan alas päin kumartaa ni joutuu jalkojaan levittää et maha mahtuu :D

Monella taitaa olla jo kaikki vauvaa varten valmiina. Meillä vieläkin vaatteet pesemättä, huoneet järjestelemättä ja muutamia juttuja vielä hankkimatta. Pitäis kirjottaa lista itelle mitä on vielä hankittava. Varmaan alan sit laittelee paremmin kunhan ollaan saatu järjesteltyy meidän huoneet uudelleen. Ja muutettuu mun tavarat tänne miehen luo, onneks oon käyny silloin tällöin vähän pakkaamassa tavaroita niin ei ole niin iso urakka edessä. Ja voi pikkuhiljaa joitain laatikoita tuoda tänne, ei kaikkea kerralla tarvitse. :) Eli mullakin vaihtuu neuvola kesken kaiken, toivottavasti uusi täti on yhtä mukava ku nykyinen.

Sairaalakassiakin ois varmaan hyvä alkaa miettimään valmiiksi, että mitä mukaan lähtee. Ja etittävä sopivan kokoinen laukku. Hoitolaukkua en vielä ole hankkinut, joten voisin sen kohta hankkia ja ottaa sen mukaan sairaalaan?

Täälläki masu asukki on melko vilkas nykyään. :) Välillä tuntuu aika ikävälle ku pieni ''työntää'' itteesä ulospäin. Masu on toisinaan ihan toispuoleinen ku toinen hengailee toisellapuolen mahaa. :D Niin ja tosiaan meillä on synnytysvalmennus tän kuun lopulla.

Mut tässäpä tällä erää, sais aurinko tulla takas, on niin synkkää ku vettä vain sataa. :) Hyviä vointeja kaikille!

nansku: ja masu-asukki 30+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!

Vieläkö ehtii ilmoittautua mukaan keskusteluun??

Täällä 29-vuotias esikoistaan odottava nainen. LA 5.8 ja synnärinä Jorvi. Ei olla haluttu tietää kumpi on tulossa.

Raskaus on muuten sujunut oikein hyvin, mutta nyt oon ollu muutamia viikkoja saikulla kovien liitoskipujen takia. Töissä oon päiväkodissa ja alle 3-vuotiaiden ryhmässä ja ei siitä vaan enää tullu yhtään mitään näiden kipujen takia. (Esim. vasen jalka pettää alta mikäli on pidemmän aikaa, eli yli tunnin, jalkojen päällä yhtämenoa... alapää huutaa hoosiannaa heti jos pitäis nopeesti päästä liikkeelle esim just töissä jonkun lapsen perään yms.) Nyt mennään sitten sellaista rauhallista tahtia kaikessa ja onneks on mahdollisuus tehdä asioita nyt sitä tahtia kun pystyy :)

Oon siis seurannu tätä ketjua jo pidempään, mut nyt vasta sain luotua tunnukset ja kirjotettua... no vielä sitä ehtii muutaman viikon osallistua jutusteluun.

Huomenna viikot 31... Jeeee!
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
hei moi :wave:

kävin siis perjantaina siellä lääkärillä.. kohdunsuuta jäljellä kuulemma ihan reilusti, ja on kiinni.. ainut mitä oli tapahtunu, ni kohdunsuu oli kuulemma pehmennyt aivan selvästi ja paljon. lääkäri meinas laittaa lähetettä sairaalaan, mutta tuli siihen tulokseen, että kyllä mä uudelleen synnyttäjänä tiedän millon sinne pitää mennä, ja niinhän mä tiedänkin :) enkä myöskään nähny tarpeelliseks lähtee sairaalalle, koska tilanne oli ihan rauhallinen ja kaikki ok.

viikonloppu meni ihan hyvin ja mukavasti, mutta nyt kun tossa jokunen tunti sitten päästiin takas kotiin reissusta, alko supisteleen. kivuttomia supistuksia tulee aika tiuhaan, ja sitten tuntu tunnin verran alavatsassa sellanen todella viiltävä kipu. sellanen samantapainen, kun olis syöny just vatsansa täyteen, ja lähtee juokseen, ja alkaa pistään niin pirusti vatsaa, paitsi et kipu oli kovempaa ja tuntu koko alavatsassa. mulla oli tätä samaa esikoisesta 2pv ennen kun synnytys käynnisty, ja vielä siinä kun oltiin lähdössä synnyttämään, tuli tällänen tunnin-puolen toista mittanen pistokipu kohtaus. mä en vaan yhtään tiedä mistä se johtuu, enkä tiedä edes ennakoiko se synnytystä, vai oliko se sattumaa että tommosta kipua oli sillon esikoisen synnytyksen alussa, ni en tie pitäiskö mun soittaa huomenna sairaalaan jos se alkaa taas vai häh. onko jollain muulla kellä ennestään lapsia, ollut tälläistä synnytyksen kieppeillä tai muuten? yritin googlettaakin, muttei löytyny mitään asiasta. :confused: pikkusen tuntuu kipua noiden supistusten ohessa, mut ei ny hirveesti.. tommosta pientä jomotusta lähinnä lantiossa. tarvii siis seurailla tilannetta. niin.. ja sitä kirkasta limaa mistä taisin puhua viimeksi.. sitä tuli tossa taas sen kipukohtauksen jälkeen.. taitaa se siis liittyä supistuksiin. siinä ei kuitenkaan oo ollu verta, ni siittä ny en oo huolissani..

Emilien ja pikkunen 30+3 :heart:
 
Heippa :wave:

Täällä aloitettu vauvojen vaatteiden peseminen, voi että kun ne vaatteet olivatkin pieniä ja suloisia! Kaksi vuotiaan esikoisen vaatteet tuntuvat aivan jättimäisiltä niihin verrattuna. :LOL:

Joka päivä täälläkin on pieniä supistuksia ollut, suurin osa ollut täysin kivuttomia, mutta muutama kipeäkin tullut. Nivusten vihlonta on jotain aivan järkyttävää...Meillä vielä on todella matalat sohvat, joten ylös nouseminen tuottaa tuskaa, saatikka sitten yöllä sängyssä kääntyily. Onneksi tyyny jalkojen välissä helpottaa hieman, sekä Panadol. :)

Mitäs meidän toiselle kaksosten odottajalle kuuluu? Eli Nippe miten on mennyt? :)

Ja miten vauvansa saaneet Kisuliina ja Annukka ovat vauvojensa kanssa voineet? :) Itse kun en kuulu facebook ryhmään, niin en tiedä ovatko he siellä kuulumisiaan kertoneet..

Sinful89 ja tupla-Pampulat 30+4
 
Tervehdys! :)

Täällä kans kiinnostais tietää mitä jo syntyneille vauvoille äiteineen kuuluu. Minäkään en fb ryhmään kuulu joten voi mennä siks jutut ohi.

Huomenna olis taas neuvolalääkäri. Jännittää onko muutoksia kohdunsuulla kun supistelut vaan lisääntyneet. :| Ja edelleenkin jotenkin hirvittää kun ei mitään ultra kontrollia ole enää missään vaiheessa.... Meillä ei täällä neuvolassa ole mitään ultra laitteita.

Nyt pieni mies herää unilta joten palaillaan taas!

Devil+pyöriäinen 32+1
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Vasta löysin tämän Kaksplussan keskustelun ja täällähän on varsin vilkasta :)

Täällä odotellaan kakkosta, esikoinen (tyttö) juuri täytti 3-vuotta. LA on 8.8. ja nyt siis viikkoja 30+5. Sukupuolta ei ole selvitetty etukäteen, ja synnäri tulee olemaan Hyvinkää.

Olo on aika raskas ja tukala. Supistuksia tulee pääasiassa kivuttomia, mutta välillä vihloo oikeinkin kovasti. Työssä jaksaminen alkaa olla kortilla, yritän tämän viikon sinnitellä jotenkin. Istumatyössä vauva painaa alavatsalla niin kovasti ettei tahdo ylös päästä enää iltapäivisin. Ja eniten tietysti harmittaa että iltaisin ei ole energiaa olla esikoisen kanssa juurikaan.

Vaivaisempi on ollut tämän toisen odotusaika, varmaan johtuu siitäkin ettei ole mahdollisuutta niin lepäillä kuin esikoista odottaessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Heippati hei

Täällä käyty kinuamassa huilia lääkäriltä työterveydessä. Sain kaks viikkoa, ei kuulemma voi antaa kerralla kuukautta (jonka jälkeen alkaisi oma mammaloma) vaan pitää mennä sit uudestaan jos ei jaksa.

Neuvola täällä seuraavaksi viikon päästä. Joskohan sitten alkaa käynnit kahden viikon välein...

Vaatteita olen pessyt, nyt vaan odottelen äippäpakkausta ni saan pestyä loputkin. :) Muutenkin tuli vkonloppuna otettua enemmän vauvatavaraa esille, jotta kisut tottuu. Samalla pystyn kouluttamaan kissat siihen ettei vauvan sitteriin mennä ym. Meillä siis kissat eivät edes käy sohvilla, kun olen ne niin kouluttanut :LOL: Raakaa eikö ;)

Ninzi & Tyllerö 30+4
 
Terveiset neuvolasta! Mulle saarnattiin taas painonnoususta.. Mä en käsitä miten mulle voi tulla kiloja, vaikka en syö herkkuja ja oksennankin välillä. :O Sf-mitta oli 26,5 (keskikäyrällä) ja vauvan syke 155. Toinen riehkas niin paljon, että terkka kuunteli pitkään sykkeitä. Ei kuulema tarvi kuitenkaan huolestua ku välillä se syke rauhottu. :D Saapa nähä kuinka villi tapaus sieltä tulee...

Mesikämmen ja masukki 29+4
 
Elomamma83 ja Silwan_81 Lämpimästi tervetuloa mukaan keskustelemaan! :)

Ninzi Oikein hyvä, että hait sairaslomaa. Nyt on tärkeää mennä omien voimien ja tuntemusten mukaan.

Nepo Mene ihmeessä ottamaan tarkemmin selvää, jos oireet jatkuvat ja yhä huolestuttaa.

NP Olisin aivan varmasti tehnyt ihan samalla tavalla, jos joku sukulaismies olisi koskenut vatsaani! ;)

Terveisiä neuvolasta tulee täältäkin. Olin innoissani siitä, että Hb on nyt 130, joten se on noussut viime visiitistä. Painonnousu on kuulma hyvä, +400g tullut (yht. 3.9kg, josta äiti on jo ehtinyt huolestua). Sf mitta oli nyt 27, kuulma normaali. Pikkuisen syke oli 140, sama kuin kaikilla kerroilla. Terkka kun tunnusteli pikkuisen asentoa, hänen oli todettava, etta Vintiö on hyvä nimi vauvallemme, sillä Vintiö livisti eri puolille kohtua minkä kerkesi!:LOL: Todettiin, että selkeästi pikkuisella on tilaa liikkua.:) Oli aivan ihanaa tietää, että vauva oli raivotarjonnassa - olin siis oikeassa siinä, että pikkuinen on vaihtanut asentoaan. Olen niin pitkään tuntenut liikkeet alhaalla, nyt niitä tuntuu sivuilla ja keskellä.

Terkka laittoi eteenpäin myös lähetteen synnytystapa-arvioon, koska olen pienikokoinen ja koska minua huolestuttaa, että miten ahtaat minun paikkani ovat, kun suvussa ahtaita lantioita riittää. Toki voidaan vielä todeta, ettei laajempaa synnytysarviota tarvitse tehdä, mutta minua helpotti huomattavasti jo se, että lähete laitettiin menemään. Mielialakyselyn kohdalla kun ainoa, josta sain pisteitä oli se, jossa jokin asia pelotti ja se liittyi juuri tähän asiaan.

Neuvolanvaihdosta Kiva kuulla, että se toimii noinkin hyvin.:) Juttelimme hieman terkan kanssa asiasta aamulla, mutta millään kiireellä ei olla mitään tekemässä, kun emme tosiaan vielä tiedä muuttopäiväämme. Tässä vaiheessa aiomme käydä neuvolassa ja perhevalmennuksessa aivan suunnitelmien mukaan tässä samassa neuvolassa.

Ihanaa uutta viikkoa kaikille! Hyviä vointeja ja jaksamista!

Luckygirl & Vintiö 30+2
 
Kävin tänään hakemassa glukoosimittarin ja ohjeet ruokavalioon. Nyt mennään sitten hiilareitten laskemisella eteenpäin ja mittaillaan arvoja ennen ja tunti jälkeen aterian, n. 4-6krt/pv ja pari kertaa/vko.
Supistelut onneksi pysyneet minimissä nyt eikä ole ollu kipeitä, joten kyllä tässä taidetaan ihan hyville viikoille kuitenkin päästä :)

Ja POKS vaan! :D

-pansku- ja bubu 31+0 :heart:

ja vielä massukuva, siis 29+0 ja 31+0
Aijaa.com - 10307228
 
Viimeksi muokattu:
emilien mulla on ollut tollasta samanlaista kipua jo monta viikkoa kävelyn yhteydessä. Eli loppuu samantien jos lopetan liikkumisen. En kans tiedä mistä johtuu mutta ei tässä ainakaan vielä ole synnyttämään tarvinnut lähteä :D Että en itse ainkaan ole huolestunut koska olen saanut sen loppumaan lepäämällä.

Tervetuloa uusille! Nyt pitää lähteä tekemään toka vikaa työpäivää että kirjoittelen lisää paremmalla ajalla :)

Scarlett ja sissi 30+3
 
Scarlett89: nii, mut mulla sitä on vaikka ei liikkuis yhtään.. :O ja se kipu on todella kovaa.. sillon kun sitä oli esikoisesta, multa meinas ihan kirjaimellisesti lähtee taju muutamaan otteeseen. ei siis pysty oleen mitenkään päin kun sattuu niin paljon. nyt se kipu ei kuitenka vielä ainakaan ollu sellasta että olis silmissä sumentunu, mut todella kovaa.. saa nyt sitten nähdä.. tarttee ottaa rauhallisesti :)

yö meni rauhallisesti, mut heti taas ku sängystä nousi, ni alko supisteleen.. huoh. nooooo, tarttee koittaa olla tekemättä mitään :D

emilien ja pikkunen 30+4 :heart:
 
Moikka kaikille! :)

En oo nyt yhtään ehtinyt enkä oikeastaan jaksanutkaan kirjoitella kun tässä aletaan vasta pikkuhiljaa selviämään muuton rasituksista... :D Otti kyllä voimille jotenki kovasti, varmaan alhaisella Hb:llä osuutta asiaan. Tänään oon ahkerasti purkanut tavaraa ja jaksanutkin yllättävän hyvin! Vielä on paljon hommaa ja kaikki vauvan tavarat ja vaatteet on mun vanhempien luona koska en halua tänne vielä mitään ennenkuin saadaan omat tavarat järjestykseen ja koti kunnolla siistiksi :) Sais tulla jo mukavammat kelit!

Masua ihmeteltiin, kun olin kaverin yo-juhlissa lauantaina. Kaikki eivät edes raskaudestani tienneet, kun asuimme niin kaukana ja olivat oikein yllättyneitä. Kaverin isä iski heti kätensä mahalleni kun tulin ovesta sisälle ja vielä uudestaan ennenkuin lähdin juhlista. Eikä edes ottanut päästä yhtään, oli vain jotenkin suloista! Kaverin isä on tosi miellyttävä ihminen ja oikein lapsirakas (heillä on 6 lasta)... Tulinkin siihen tulokseen että mun kohdalla taitaa olla olennaista se, kuka masua silittelee :D toki luvan voisivat kysyä etukäteen!

Taas tämä on tämmöinen omanapailu viesti, nyt pitää kuitenkin mennä hetkeks jatkamaan siivouksia ennenkuin mies tulee töistä. Sitten mennäänkin mun vanhempien luokse syömään :)

Minea ja maha-asukki 31+1
 
NP
Onko Kelan käytäntö muuttunut äitiys- ja vanhempainrahan suhteen? Olen luullut, että jos seuraava lapsi syntyy 3v sisällä, em. tuet maksetaan saman suuruisina kuin edellisen kohdalla. Mutta nyt mulle tuli ilmoitus, että saan vain minimin, koska vuonna 2010 ei ole ollut työtuloja. Onko kenelläkään teistä tästä tietoa? Tänään en enää ehdi asiaa selvittämään ja vituttaa kuin pientä oravaa pakkasella kun käpy on jäässä. :mad:
 

Yhteistyössä