¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

Heippa:wave:

Luckygirl ja Tii: Meillä oli sellassessa esitietolomakkeessa ne nimi kohdat, mutta meille ainakin sanottiin et ei oo mitenkään pakolliset.Meillä ei ollu esikoisen kohdalla eikä laitettu nyt tämän toisenkaan kohdalle. Ite oon sitä mieltä, et sit kun lapsi syntyy niin kyllä sitä sillon on jo jotkut nimet mielessä niin kyllä lapsi aina nimen saa.Ja vaikka tietäisin niin en edes haluis niitä siihen kirjottaa...

Eilen oltiin Eppu normaalin keikalla..ei tuo yli kahe tunnin istuminen ilman taukoja oo vaan enää meikäläisen juttu..takamus ja selkä nyt aivan jumissa ja silmät sikkuralla "myöhäsestä" valvomisesta:)

Kampaajaa odotteleva Annubella ja sen rakas Onni-Ilona 21+3:heart:
 
moikka pitkästä aikaa.ehtii kirjotella kun oon kipeen pojan kans kotona. meillä oli ultra vko sitten tiistaina, ja kaikki oli kunnossa vauvalla mutta istukka oli hieman kohdun suun ulkopuolella jos oikein ymmärsin ja sitä pitäää nyt seurailla. yleensä ne kuulemma nousevat itestään ylemmäs kohdun kasvaessa joten toivottavasti mullakin. seur. ultra on sit toukokuun lopussa. haluaisin kyl synnyttäää ihan normaalilla tavalla. sukupuolta ei kysytty, olin kyl ite näkevinään pippelin mutta tuskin se oli ees kun oli niin iso juttu :LOL:
hankintoja ei meidän tarvi tehä, on esikoiselta jääny kaikki. ainoo on turvakaukalo joka on nyt mun siskon vauvalla enkä tiedä saadaako takasin. en taida ottaa myöskää pakkausta kun kaikki pojan pakkauksesta on tallessa ja vino pino siskon vauvan vaatetta. noista vaatehankinnoista, meillä ei poika puklaillut juurikaan niin vaatetta vauvana ei menny paljon. aivan vastasyntyneenä oli tosi hyvät sellaset bodyt josta sai hihan käännettyä tumpuksi käden päälle kun poika raapi itseään pitkillä kynsillä joita ei saanu leikataa ekaa 2 viikkoo. ja pysy muutenki kädet lämpösenä.
ruokahimoja on irtokarkit ja limu ja kaikki hyvä :) en oo kyl paljookaan miettiny mitä syön,pitäs varmaa alkaa kiinnittää siihen huomiota. kahvia oon juonu päivättäin pari kupillista ja kolaa silloin tällöin. pojan raskauden aikana ei kahvi maistunu ollenkaa.
tissit ei oo vuotanu yhtää, ei myöskään edellises raskaudessa. vähän ovat onneks kasvaneet. lauantaina hankin äitiysvaatetta, farkut, parit legginsit ja 3 paitaa. yhet lappuhaalarit on myös tallessa.
vauva otetaan nukkumaan pinnikseen mun sängyn puolelle, jossa tosin täl hetkellä nuikkuu esikoinen. ollaan etsimäs kolmiota niin sit esikoinen saa oman huoneen ja ostetaan ison pojan sänky. tosin esikoista melkein pidin joka tapauksessa vieressä nukkumas vauvana kun se oli helpointa, ja joku joka pelkäsi menevänsä vauvan päälle unissaan ni se on turha pelko. itellä oli ihan sama juttu kun ootin ekaa ja ajattelin et oon niin sikeä ja hyvä nukkuja etten ikinä uskalla ottaa vauvaa vieree mut niin siinä vaan käy et kun vauva nukkuu vieres niin ei sitä hievahdakkaa unissaa. mulle sanoikin imetystukihenkilö sairaaalassa silloin et normaali aikuinen ihminen joka ei oo humalassa ei mee vauvan päälle nukkuessaan.
liikkeitä oon tuntenu 17+4 asti.

celia ja vauva 21 poks
 
Täällä rakenneultra takana. Pikkuisella oli kaikki loistavasti. Painoarvio oli sellasen 320g :heart: Ihania kuvia saatiin mukaan, myös 4D kuvia, missä näkee kasvot niin selkeesti. Oon ihan rakastunut !! :heart: Kovasti hääräili toinen käsillä ja paljon niitä piti kasvojen edessä, ujo tapaus siis. Sukupuolikin haluttiin tietää ja se käytiin lopuksi tarkastamassa. Mun poikaolo vaihtui tyttölupaukseks ! Myö saadaa rinsessa !! :heart:

Ninzi & tyllerö 20+4
 
Viimeksi muokattu:
Ansku: noi sun kivut kuulostaa hieman samalta mitä itekin eilen tunsin. Onneksi oon nämä jo kerran ennenkin kokenut niin enää en säikähtänyt. Edellisessä raskaudessa kävin lääkärissäkin mutta lääkäri totesi niiden olevan kohdun kasvun aiheuttamia lihasrevähtymiä. Eli kohtu kasvaa nyt niin hurjaa vauhtia ettei vatsalihakset pysy perässä ja ne venyy ja paukkuu ja sattuu ihan hemmetisti. Mullakin ne nyt tuntee just tuolla oikella puolella alavatsalla. Vatsa on pieneltä alueelta kosketusherkkä vaikkei kohtu supistakaan. Sitä on aikalailla liikuntakyvytön siinä vaiheessa kun pahimmillaan ovat, nyt onneks rauhalliset liikkeet ja lepo auttaa. Menee sir kyllä ajan kans ohi kun lihakset venyy
 
Ansku: noi sun kivut kuulostaa hieman samalta mitä itekin eilen tunsin. Onneksi oon nämä jo kerran ennenkin kokenut niin enää en säikähtänyt. Edellisessä raskaudessa kävin lääkärissäkin mutta lääkäri totesi niiden olevan kohdun kasvun aiheuttamia lihasrevähtymiä. Eli kohtu kasvaa nyt niin hurjaa vauhtia ettei vatsalihakset pysy perässä ja ne venyy ja paukkuu ja sattuu ihan hemmetisti. Mullakin ne nyt tuntee just tuolla oikella puolella alavatsalla. Vatsa on pieneltä alueelta kosketusherkkä vaikkei kohtu supistakaan. Sitä on aikalailla liikuntakyvytön siinä vaiheessa kun pahimmillaan ovat, mut onneks rauhalliset liikkeet ja lepo auttaa. Menee sir kyllä ajan kans ohi kun lihakset venyy
 
Esitietolomakkeesta: meillä se saadaan neuvolasta täytettäväksi ja sinne se palautetaankin ja ne toimittaa sen sieltä synnärille. Vielä ei terkka viimeviikolla maininnu asiasta mitään, mut muistelen että joskus viimesen kolmanneksen alkuvaiheilla se aikasemmissakin raskauksissa on annettu. Ite oon siihen myös kirjannu synnytyksen hoitotoiveisiin puudutukset. Viimeksikin kerkesin vaan mennä synnärille ja kun todettiin että 6cm oon jo auki niin kätilö tiesi suoraan laittaa puudutuksen tilaukseen eikä tarvinnu neuvotella mitä haluan.
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin panikoidaan kipujen kanssa.

Miten muilla nuo supistelut?
Itsellä tulee taas vaihteeksi ja välillä tuntuu tosi epämukavalta, ehkä hiukan kivualiaaltakin. :( Muuten on vatsa ollut jotenkin kipeä ja arka, melkein polttavaa kipua nivusissa ja tuolla kylkien puolella. Pari kertaa on alavatsalla ollut myös menkkamaista jomottelua. Onkohan nämä nyt niitä kasvukipuja? :S
Onko muilla ollut mitään tämän tyyppistä? Viimeksi raskaus oli jo päättymäisillään niin kokemusta ei tavallaan ole mitä nyt tuleman pitää.
Vissiin paikat venyy ja paukkuu..

Yritän vain rauhoitella itseäni että ovat kasvukipuja. Ja jos se sieltä ulos tulee niin sitten tulee, kun asialle ei vain voi tässä vaiheessa mitään. Kaikki vanhat muistot vaan vyöryy täällä päälle, en kestä toista menetystä enää.

Liikkeet onneksi mielestäni tuntuu, tyyppi ei oikein tunnu välittävän suppareista kun pari protestipotkua tulee aina niiden jälkeen..:)

Kovaa kipua vatsaan tuntuu aiheuttavan myös ilmavaivat?

Iskias myös tekee kipua tuonne alaselkään, ja rasituksesta tulleepi kipuja muuallekkin. Onneksi ei ole kuin pari päivää töitä ensi viikolla. Pitää vissiin jutskailla työnantajan kanssa jos saisi tehdä vähän kevyempää päivää.
Nyt tulee jo 6h työn jälkeen nämä kivut. :/

Olipas valitusta kerrakseen, onneksi kohta on neuvola, saa taas rauhoiteltua itseään. Pitää kait pyytää ylimääräinen lääkärikäynti jossa tsekataan paikat. Pää hajoaa. :stick:

Hajoileva SS ja Pippuri 18+2
 
Tervetuloa uusille :flower:

Kipuilusta mulla oli myös viime raskaudessa noin viikolla 18 niin kovat alavatsakivut tuolla alhaalla ja oikealla että olin sairaalassa vuorokauden tarkkailussa. Mitään syytä ei ikinä löytynyt ja epäilivät kaikkea umpparista, venymisiin.
Olin kanssa niin kipeä, että mies minut sinne talutti kun en pystynyt suorassa seisomaan. Lopulta kuitenkin kivut loppuivat ja synnytimme täysin terveen lapsen.

Nyt on kanssa välillä menkkamaisia kolotuksia mutta neuvolantäti sanoi ettei kannata olla huolissaan ellei kestä tunteja. Ohimenevät tuntemukset ovat kuulemma normaaleja.... että näin minulla...

Hauskaa alkanutta viikkoa!!

t. -Noelle- ja Sulo 18+5
 
Eipä oo hetkeen tullut kirjoiteltua mutta olen kyllä lueskellut ahkerasti teidän juttuja.
Tänään käytiin rakenneultrassa ja pikkuisella oli kaikki hyvin :) Koko vastasi viikkoja ja laskettuaika pysyy edelleen samana. Lääkäri ei ollut ihan
100 % varma sukupuolesta mutta enemmän oli kuulemma tytön näköinen. Saa nyt sitten nähdä että pitääkö arvaus paikkansa. Eli tyttölupaus meille. Oma olo on ollut tosi hyvä, pienen liikketkin on tuntuneet jo pari viikkoa. Tosin jotain iskias vaivaa ollut jo useamman viikon aina välillä, 4 kilsan kävelylenkki on ihan maksimi mitä pystyy menemään ilman että lonkka/takapuoli jne kipeytyy. Tosin pyörällä pystyy onneksi polkemaan vaikka kuinka.

Onko kellään muuten ilmennyt mitään ihottumaa nyt raskauden aikana? Itellä on ollut oikeessa kankussa jo kohta pari kuukautta sellainen pyöreä ihottumaläntti :O Ei vaivaa juuri mitenkään, välillä tosin hieman kutiaa. Missään muualla ei ihottumaa ole. Pitäis muistaa ensviikolla vaikka kysyä neuvolan tätiltä kun seuraava käynti...

Nimistä: Olen jo pikkuhiljaa alkanut nimiä miettimään, mieskin on innostunut jo kalenteria selailemaan että mikä olisi kivan kuuloinen nimi. Jännä kun tuntuu että tytöille on olemassa jotenkin paljon enemmän kivan kuuloisia ja ei niin "yleisiä" nimiä, kun taas pojalle tuntuu hankalammalta löytää hyvää nimeä. Haluttais kuitenkin että nimi olisi helppo lausua ja kirjoittaa mutta sellainen että ihan jokaisella ei olisi samaa nimeä. Ei toki mikään harvinaisuus tarvitse nimen olla mutta vähän erilaisempi kuitenkin.

Tarvikkeista: Vaunut ja turvakaukalon ostin jo kuukausi sitten kun olivat alennuksessa. Vaunut on Hauck- merkkiset, tiedä sitten miten kestävät/hyvät mutta ovat jämäkän tuntuiset ja helposti työnnettävät. Samoin turvakaukalo on saman merkkinen. Pinnasänky ja hoitopöytä pitäisi vielä jossain vaiheessa hommata, mutta mun vanhemmat haluaa ilmeisesti sponssata ne.

Onko muut jo kertoneet kaikille sukulaisille/vanhemmilleen vauvauutiset? Itse kerroin omille vanhemmilleni vasta muutamia viikkoja sitten. Iloisia tottakai olivat ja ovatkin kovasti odottaneet vauvauutisia edes joltain meistä lapsista, heille siis ensimmäinen lapsenlapsi nyt tulossa. Miehen vanhemmille ei olla vielä kerrottu, vähän jännittää että minkälainen reaktio siltä suunnalta sitten tulee kun appiukko etenkin tuntuu olevan semmoinen vänkyrä että mikään mitä me tehdään niin ei oikein kelpaa hälle... Tänne eteläänkään ei olis saanu muuttaa kun täällä on kuulemma niin v***umaisia kaikki ihmisetkin :stick:

Lutu ja rinsessa(?) 20+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Tii: esitietolomakkeen olen itse mielestäni täytellyt vasta siellä viimeisellä kolmanneksella.

Onkos muita sektioon meneviä äitejä täällä elokuisissa? Kolmas kerta olisi itsellä edessä, toivon kovasti ettei edellisiä kertoja kummempia vaivoja ilmenisi. Aina se haavan repeäminen tai tulehtuminen huolettaa- muuten toipuminen ollut leikkauksista ihmeen nopeaa. Seuraavana päivänä olen jo vauvan hoitanut ilman apuja ja kotiinkin päässyt jo 2 päivän kuluttua.

Kärsin ihan todella valtavasta päiväväsymyksestä |O!!! Täytyisiköhän sitä tarkistuttaa hb? Uni tulisi vaikka seisaaltaan...

Onnea kaikille ultrakuulumisia saaneille!!

Mirkku76+ touhuaja 21+3
 
Ninzi Paljon onnea ihanista ultrakuulumisista ja onnea tyttölupauksesta!:)

Tikruliinille Lämpimästi tervetuloa mukaan! Ja onnea tyttölupauksesta. :)

Celia Toivottavasti istukka siirtyy. Aion itsekin kysellä sen sijaintia. Toivottavasti silloin saatte selville, että olitko oikeassa pikkuisen sukupuolen suhteen, jos siis haluatte asian tietää etukäteen.

Esitietolomakkeesta Ajattelinkin, että olisin varmasti huomannut hätäkastenimet - kohdan, jos olisin sen tiedon sisältävän lomakkeen jo saanut. Se on varmaankin vielä edessä myöhemmin. Kiitos tiedoista, Annubella & Sanle.:)

Sektiosta Olen jo miettinyt synnytystä etukäteen. Sektio ei minua pelästystä; niin olen itsekin maailmaan saapunut, kun äitini lantio oli sen verran ahdas. Kiintoisaa tietää sitten jossakin vaiheessa, että millä tavalla Vintiö maailmaan saapuu; että olenko perinyt äitini lantion. Missähän vaiheessa synnytystapaa mietitään?

Ihanaa viikkoa kaikille! :)

Luckygirl & Vintiö 20+2
 
Luckygirl: En tiedä miten muilla paikkakunnilla toimitaan, mutta täällä meillä on lääkärinneuvola n.rv 33-35 ja esikoista odottaessa lääkäri ihan kunnolla "runnoi" tutkia tuon lantion ja ultrasi että miten mahtuu tulemaan. Jos on epäilyjä että ei mahtuisi niin sitten ilmeisesti ottavat röntgenkuvat lantiosta. Minunkin äidillä ahdas lantio ja 3 sektiota ja 1 imukuppisynnytys takana sen vuoksi. Mutta onneksi itellä ei sitä ongelmaa ollut ja hyvin on mahtuneet tulemaan. Nykyisin ahdaslantioisuus on kuulema harvinaista, johtuu kuulema paljon kasvuiän vitamiinisaannista mikä entisaikaan oli heikompaa.
 
sektiosta mä olen sitä vaihtoehtoa pähkäillyt kovasti,kun mullahan on tosi alhainen kipukynnys ja hirveä synnytys pelko ( vaikka ei uskois ku 5 oon jo synnyttänyt..) mutta jokainen on jättänyt sellaisen pelkotilan,noh ehkä sitä tarvitsee sitten lääkärin kanssa pohtia,riippuen jos suostuvat käynnistämään ajoissa niinkun muutkin on tehty niin ehkä sitä ei tarvitse murehtia ja lääkitykset laitetaan kohilleen :)

ihottumasta ihottumaa ei oo tullu,mutta muuten mulla on tän raskauden aikana iho mennyt tosi huonoon kuntoon ja sen kyllä naamasta näkee..

Esitietolomaketta meillä ei oo ees saatu,pitäsköös sitä soitella ja kysästä..:whistle:

uusille lämpimästi tervetuloa mukaan!!

sitten hiukan omaa (.) meillä on niin tohkeissaan nämä isommat tulevasta pikkuveljestä että äitin rahapussi huutaa armoo,kun pikkuveli tarvii sitä ja tätä..:LOL:
tämä viisikkohan on pahempia kun äitinsä tässä vauvatavara/vaate shoppailussa..:whistle:

Tällä erää ei kummallisempaa

Kesämasu-12 & tirppa 21+6
 
Lämpimästi tervetuloa kaikki uudet :flower:

Ja onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

Mä en ole mistään esitietolomakkeista kuullutkaan?
ehkä kaikki vielä selviää :)

Täällä on taas kaikki raskausoireet kummasti kadonnut.
Kunnollisia liikkeitäkään en vielä tunne niin välillä jo epäilyttää onko
tämä totta ollenkaan. Keskiviikkona onneks neuvola ja ens viikon torstaina
sitten se kauan odotettu rakenneultra :heart:

j_enna & toukka 19+1
 
Tervetuloa Tikruliini!

Synnytystapa-arviosta en niin tiedä, mutta muistelisin, että mulla kakkosta oottaessa viikolla 36 lääkäri tutki ja totes, että käynnistetään synnytys viikolla 38. Tosin sitä mieltä oltiin oltu neuvolan kanssa jo pitkin raskautta.

Kipuja ja kolotuksia on, eikä rohkaissu yhtään kun lääkäri sanoi, että jokaisen uuden raskauden myötä kivut ym. alkavat aikaisemmin ja ovat voimakkaampia. Tuo ajatus saa mut pelkäämään etukäteen jälkisupistuksia aivan hirveästi. Kakkosestakin oli niin voimakkaat, että hyvä ettei vauva lentäny käsistä. Ja mulle oli jääny koko jälkisupistus asia jotenkin hämärän peittoon. Esikoisesta olin niin vahvassa lääkityksessä 2 viikkoo synnytyksen jälkeen, että ei ollu mitään tietoo mistää jälkisuppareista, eikä niistä oikeen missään puhuttu kauheesti. Kakkosen synnyttyä yks hoitsu totes, että ne voi kestää muutaman päivän. Mulla kesti ainakin viikon.

Soittivat sitten mulle niitä meidän ultra-tietoja. Muuten kaikki hyvin, mutta vauvan oikeassa munuaisessa on ylimääräistä nestettä. Sitä pitää nyt sit seurata lisäultrissa. Saattaa parantua itestään raskauden edetessä.. tai sitten ei. Eipä tuosta puhelusta paljon infoa asiasta selvinny. Googletin ja löysin tiedon, että jos ei parane raskauden aikana niin vauvalla on helposti pissatulehduksia ja pissaa virtaa virtsarakosta takaisin munuaisiin. Niitä sit lääkityksellä hoidetaan. Kaverille kun kerroin tästä niin sanoi, että hänen veljenpojalla ei huomattu tuota munuaishommaa raskauden aikana ja vauva meinas kuolla parin päivän ikäisenä kun ei vikaa osattu hoitaa heti synnyttyä. Mutta meillä siis onneks vaiva tiedossa ja seurannassa.

Tuo nimien miettiminen on muuten haastavaa. Yhen kivan nimi-yhdistelmän keksin, mutta lapsen nimikirjaimiksi muodostuis HIV... niin taidan jatkaa vielä miettimistä. :) Tuota Sylviaa myös mietitään, mutta en keksi siihen mitään toista ja mahdollista kolmatta nimeä. Onneks on vielä nelisen kuukautta aikaa pähkätä.

Aurinkoista viikonalkua kaikille!
Sulo-Sylvia 21+1
 
Tervetuloa uudet! Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Mulla ei oo tullu maitoa ollenkaan, eikä varmaan tulekaan ennen synnytystä..
Itse täyttelen tuon esitietolomakkeen kuulema netissä sähkösesti. Sinne sitten kaikki ne nimet ym. ja tiedot menee suoraan sairaalaan. Tunnukset ohjelmaan saan ensi viikolla neuvolassa.

Ostinpas sitten omat vaunut, kun siskonpoika käyttääkin niitä omiaan vielä ulkona nukkumiseen... Ihanat emmaljungan city cross, semmoinen kevyt ja näppärä malli, joka sopii mainiosti meidän astran perään. Kuosi on musta, jossa ns. skottiruutua. Linkki: Emmaljunga Sopivan matalat tämmöselle persjalkaselle ja tosiaan kevyet, että saa ihan yksinkin helposti kasattua ja nostettua auton perään. Kätevästi irrotettava sekä kiinnitettävä koppa ja ratasistuinosa.

Ja ei muuta ko, POKS!

-pansku- ja bubu 21+0:heart:
 
passaako liittyä seuraan?

Mukaan ilmoittautuu neljännen odottaja :wave:
LA 5.8 ja K-SKS olisi tarkoitus synnyttää ja ikää löytyy 23v.
Rakenneultrassa käyty ja poikalupaus tuli :heart:

voisin hetken aikaa perehtyä lukemaan tein juttuja, et jospa tuota vielä pääsisi mukaan löpisemään. On niin mahtavaa päästä purkamaan odotukseen liittyviä asioita samassa tilanteessa olevien kanssa :)
 
Synnytystapa-arvio Yleensä tehdään rv 36-37. Katsotaan kohdunsuun tilanne/ kypsyys. Tehdään kokoarvio. Jos äidin lantio vaikuttaa ahtaalta lantio kuvataan. Katsotaan lapsen asentoa, kiinnittyminen, laskeutuminen. Itse olen synnyttänyt aina ennen tätä arviota, että eipä ole itselle koskaan tehty.
Esitietokaavake Täällä toimitetaan vasta myöhemmillä viikoilla. Kuitenkin ennen rv 24 puhutaan vileä keskenmenosta eikä sikiölle tehdä mitään elossa pitäviä toimenpiteitä jos syntyy. Itse olen aina vienyt kaavakkeen äippäpolille, siellä kun käyn 1-2vko:n välein, siinä rv 28-30 paikkeilla. Aina olen molemmilla sukupuolille nimet siihen laittanut, vaikka olen tiennyt kumpi tulee. Molemmat pojat ovat myös saaneet hätäkasteen synnytyssalissa. Hätäkastehan on vain etunimi, eli ei siihe tarvi mitään kolmen nimen litaniaa siihen kaavakkeeseen laittaa. Täällä, jos kaavakkeessa ei nimiä ole niin annetaan nimet Matti ja Maija. Hätäkasteessa saatua nimeä ei toki tarvi lapsella pitää, vaan sen voi muuttaa myöhemmin. Mutta kuitenkin, jos lapsi sattuu kuolemaan niin hautakiveen tulee joku nimi, eikä vain vauva. Täällä myös otetaan lapsesta valokuva ennen seurantalaitteisiin kytkemistä, jos jotain ikävää sattuu niin vanhemmilla on yksi kuva lapsesta ilman kaikkia letkuja. Tämä kuva tuodaan sitten äidin viereen synnytysosastolle.

En nyt muista mistä muusta täällä on ollut puhetta, pitää lukea paremmin. Kyllä tämä matkustus ottaa nyt jo voimille, vaikka viikkoja on vasta näin vähän. Jospa vielä pääsisi kotona käymään ennen synnytystä, mutta taitaa jäädä lentoluvan saaminen haaveeksi.
Vielä kolme yötä rakenneultraan, jännittää jo aika tavalla...

sulo-sylvia Eli tarkoitatko vesimunuaista? Veljeni lapsella on ollut sellainen. Seurattiin tiheään ultrilla ja leikattiin ihan vauvaiässä. Eli koko toinen munuainen poistettiin. Kaikki meni hyvin ja lapsi voi oikein hyvin nykyään. Ilmeisesti myös säsätävä leikkaus on tilanteen mukaan mahdollinen eli leikataan vain osa munuaisesta/ tehdään korjausleikkaus.
 
Viimeksi muokattu:
noniin, tervetuloa uudet munki puolesta ! :)

oon täs hetken ollut lukijana sivulla, tuntuu ettei oo ollut mitään erikoista kerrottavaa :D eipä sitä juuri nytkään ole viisastuneempi. muutakun että poksuiltiin vihdoin puoleen väliin! vielä toiset mokomat samanlaiset niin alkaa vauva olee aika käsillä hihi! tosta esitietolomakkeesta, meilläkään ei mitään sellasii annettu, ei edellisen eikä tän nykysen odotuksen ohella :O eipä ole niin vaivannu.

noista rattaista, noi emmaljungan on ihanat ! mulla on hirvee ratas kuume, harmi vaan että mun tulevaisuus on toistaseks sinetöity niihin britaxin b-dual kaksosten rattaisiin :D ihan vaan siksi tämä koska esikoinen viel niin pien ettei jaksais seisomalautailua.. mutta siltikin kuolailen ahkeraan joko liikenteessä ollessa tai netistä kaikkia mahdollisia hienouksia mitä eteen tulee :D voi minua!

vielä sellaset 6päivää niin olis rakenneultra, tekis mieli nyt jo kävellä tohon kättärille et olisko mahdollista aikaistaa! hirvee hinku olis jo nähdä pientä. jotenki alkanu kummittelee unissa ettei olis kaikki hyvin, liikkeet tuntuu mut viel aika sellasta epämäärästä möyrimistä. kai jokaselle tulee näitä tunteita, ainaki täältä luettuna huomaa ettei näiden juttujen kaa ikinä oo yksin vaikkei uskaltais ihan aina kaikille kertoa niitä ajatuksia.

jotain oli vielä mielessä mutta ei voi muistaa ! oli vähän "omaa napailua" niinku moni tääl sitä sanoo, vaikka musta on vaan kiva lueskella mitä toisille kuuluu ;)

samuelinäiti ja pien 20POKSUPOKSUU
 
Täällä kivut rauhoittuivat kivasti, hieman on enää sitä normaalia jomottelua siellä
täällä..:)
Supparit tosin jatkuu, ei tule montaa päivässä mutta ovat silti ikävän tuntuisia.

Meillä mies tunsi eilen pikkuisen potkut ekaa kertaa :heart:
Vaimeana, mutta tunsi kuitenkin. Aika napakasti on ruennut pikkuinen massua
jyskyttämään. Huomaa kyllä että liikkeet tuntuu selvemmin koko ajan. :)
 
Pakko sanoa, että mä olin aivan paniikissa tossa rakenneultrassa, jännitin sitä todella paljon ennakkoon, ja rentouduin ultran aikana pikkuhiljaa kun aloin uskoa, että kaikki on hyvin :D En kyllä silloin reilu parikymppisenä paljoa murehtinu, ihan eri meininki nyt "vanhana"...sitä ajattelee paljon enemmän kaikkea mitä voi tapahtua, nuorempana oli jotenkin itsestään selvyys, että vauva on terve.
Toisaalta, oon ehkä jopa paremmassa kunnossa nyt, kuin silloin parikymppisenä olin :DD

Meidän tytsy on todella liikkuvainen, liikkeet alkoi tuntua jo joskus viikolla 15. ja nyt ne on jo kunnon "jysäyksiä" välillä ja mieskin on niitä jo korva vatsaa vasten tuntenut jokusen viikon ;D

Se on muuten aikas huvittavaa, et meillä ois mies jo kovasti lähdössä vauvanvarusteostoksille ja ite jarruttelen sen intoa! Mut tää onkin miehen esikoinen :) Ite aattelin tossa kesän kynnyksellä vasta lähteä shoppaileen. Jotain vaatteita on tullu hankittua.
 
Synnytystapa-arviosta: Itsellä ei ekasta raskaudesta tehty, mutta kun synnytys meni sitten eri tavalla kuin elokuvissa, lantiosta otettiin kuvat sektion jälkeen. Toisen kohdalla synnytystapa arvio oli vk 36, ja sovittuun sektioon päädyttiin vko 39 (aiemmin ei kuulemma ole tarvetta tehdä). No vauva leikattiin kiireellisenä sitten viikkoa myöhemmin, eli viikolla 37. Tästä kolmosesta mulle on jo luvattu sektio, päivä sovitaan sit lähempänä loppuraskautta, mutta oletan et tämäkään ei sovittuja aikatauluja paljon noudattele...

Esitietokaavake on lappu joka toimitetaan synnärille lähempänä synnytystä. Siihen saa pistää hätäkastenimet, lisäksi saa laittaa omat toiveet synnytystä varten (haluaako puudutusta jne...). Eli tuota lappua ei vielä tässä vaiheessa täytellä.

Viel ois 3 aamua ultraan... Että jännittää!! :)

Mirkku76 21+4
 
täällä myös liikkeet tuntunut jo monen monta viikkoa. nyt jo koko maha heiluu, kun vauva innostuu kunnolla riehumaan :heart:
lapset tykkää kovasti kun näkevät, että kyllä siellä masussa ihan oikeasti vauva on ja kuin se jummpailee :) Mies väittää ettei vieläkään tunne potkuja, mut näkee ne kyllä :D

vaunuista En yhtään tiedä mitä tekisin.. tuplat on hommattu v08 kun kakkonen syntyi. nyt kesällä vanhin on 4½v, kakkonen 3½v ja kolmonen 2v, ettei hirveästi enää vaunuissa viihdytä. Mä niin haluisin vauvalle "normi"vaunut tuplien lisäksi, mut sit en tiä onko järkeä enää sellasia ostaa. helpompihan vauvaa ois kotona pitää pienemmissä vaunuissa.. Sit mietin, että jos ostaisi vaan jotkut vähän paremmat matkikset, mutta en tiä.. Mie niin haluisin vauvalle uudet omat vaunut..

Mulla ei ole ikinä tehty synnytystapa-arviota. esikko syntyi 37+4 koska jouduttiin käynnistämään pahan myrkytyksen vuoksi. pihallehan tuo mahtui 3,4kiloisena, joten eipä sit tyttöjen aikaan ole tarvinnut murehtia enää.
 

Yhteistyössä