~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

neuvolassa käyty...

rv19+5
paino -300g jeee :D
sf 16,5
hemppari 152
pissa puhdas
paineet 134/76
vauvan syke 150

Kaikki siis hyvin :) sain kuulla näyttäväni sirolta,ku maha on iso mut muualla ei näy lisäystä :D eipä ihan äsken ole sirokis meikäläistä sanottu :DD 2 viikon päästä seuraava käynti, sit saadaan ne kelan paperit jne..

tyttö ja poikaolosta mie varmaan sit teen sen ekan poikkeuksen torstaina :D olo on yttöolo,mut varmaanhan siel poika on taas :D
 
Viimeksi muokattu:
Mää oon ollut aivan alusta saakka ihan saakelin väsynyt! Tulee nukuttua koko ajan semmosii 9h unia ja siltikin oon jatkuvasti ihan poikki.. Kaippa tää talvikin on ollu tämmöne p*ska et ei oikee mitään jaksa tehdä varsinkaan ku oon saakelinmoine vilukissa.. Kevät ku tulee ja lumet sulaa nii mää luulen et energia kasvaa ja oon taas heti ensimmäisinä tuolla mullassa tonkimassa ja istuttelemassa kaikennäköstä. :)
Mullon yks semmonen pimee mieluhalu tullut nyt raskaana ja ne on pinaattiletut ja puolukka hillo! Pystyn vetään vaikka paketillisen lettuja jos vaa tilaisuus tulee.. siks oon koittanu vähän karttaa niitä, ku ohan ne sit tietty aina pakko paistaa kauhees rasvamääräs.. :D Suklaa on kyl kans pakkomielle ja se on kyl paha ku vaparin kassana on niin ympärillä sitä suklaata sit on kauheet määrät. Harvoin pääsee töistä lähteen ettei tarttuis mukaan joku "pieni" patukka :S
No perjantaina on neuvola.. En oo uskaltanu vaa-alla käydäkkään, siellä sit näkee taas kui o paino noussu.. iik!
Vähän päälle viikko ultraan! Ei malttais millään oottaa et näkis ton peikonpoikasen <3 Eikä malta isukkikaan. Joka kaupas ja kirpparil sen on räplättävä kaikkia äänekkäitä leluja ku se on nii innoissaan niistä. Taitaa meirä "Taavivaavi" jäädä pia ilman leluja ku iskä omii kaikki. :D
- Skele ja Taavi 20+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä vielä ultraa odottaville =)

Täällä ollu ihan hirveä olo koko viikonlopun. Räkä lentää (anteeksi karskea ilmaisuni) ja hetkittäin tuntuu että keuhkot lentää pihalle yskimisestä. Kävin aamulla terkkarilla, tulehdusarvot oli sen verran pielessä että kolme päivää sairaslomaa ja lepoa. Joku virus siis...ei kai siitä haittaa ole tuolle pötkylälle, kun ei terkka siitä sen kummemmin maininnut, muistutti vain ettei lääkkeitä saa ottaa :snotty:. Mietin vaan tota yskimistä, nyt kun tullut monta päivää köhittyä niin tuntuu tuo vatta kovin hellältä.. samoin alaselkä..lähinnä kylkeä kääntäessä ja esim. kumartuessa tuntuu jonkinlaista kipua : /..samaten joskus vessassa käydessä hulvahtaa sellainen kipuaalto...:O..huomenna olis meidä neuvolassa se lääkäripäivä, että jos aamulla yrittäis pirautella sinne, mitä mieltä ovat...

Vakuutus otettiin Tapiolasta, sieltä kun muutkin vakuutukset. Varausmaksu maksetaan nyt, n. 60 euroa (ilman omistajaetuja 80 euroa) ja sitten kun vauva on syntynyt, varsinainen vakuutus astuu voimaan. Melko kallishan tuo tuolla on, yli 400 euroa vuodessa nämä ensimmäiset vuodet, mutta on se varmasti myös sen arvoinen.

Nyt lepäämään, kun en enää muista mitä muuta piti kommentoida.
 
Tiedoksi kaikille:

Mä siirryn taustalle joksikin aikaa, en jaksa enää yhtään mitään ylimääräistä yhtään miltään suunnalta. Te ette ole yksikään tehneet tai sanoneet mitään mikä tämän aiheuttaa, kyse on perheasioista.

Voikaa hyvin. Saatan tulla takaisin jossakin vaiheessa, ennemmin taikka myöhemmin.
 
mammy mä katoin ihan samaa tuolta masukuvista että näytät tosi sirolta kun sun jalat on ihan tikut. =) Ja hienosti sulla on pysynyt paino kurissa. Mä olen kanssa sellainen stressaaja ton vaa,an kanssa.

Pitikö nyt mainita suklaa. Muistin just että meillähän oli pari patukkaa Fazerin sinistä jotka mies toi lauantaina kun oli saanut. No ei ole kohta enää. Muakin himottaa karkit ja sipsit. Tänään ostan irtareita kun ne on tarjouksessa lähikaupassa mutta sit on pakko koittaa taas hillitä. On tullut repsahdettua. Ihan vauvankin takia. Ja niitä kiloja on niin ärsyttävä yrittää tiputtaa..

Imetysliiveistä suosittelen edelleen Carriwellin saumattomia liivejä. Ainakin mulle jolla tissit on isoimmillaan varmaan b-kuppia. Mä tykkäsin tosi paljon ja käytin koko 10kk ajan kun imetin.

Mun terkan piti laittaa mulle postissa viime viikolla raskaustodistus ja Kelan paperit kun ei pystynyt neuvolassa antamaan kun muste oli loppunut tulostimesta. No se on vissiin unohtanut ne ja on tän viikon lomalla. Olisi vaan ollut ihana laittaa ne eteenpäin että olisi saanut pian sen äippäpakkauksen. Kummankohan sitä saa 2010 vai 2011? Varmaan saan sen uudemman kun saan ne paperit vasta myöhemmin.

Mä en ymmärrä näitä mun vuotoja. Tänään taas tuli vähän mutta sen viime keskiviikon jälkeen ei ole tullut mitään. Seksiäkään tässä ei nyt ole uskaltanut harrastella. Eilen illalla mulla taisi supistella kun toisella puolella selkää tuntui kipu. Helpotti onneksi yön aikana että jos se vuoto vaikka johtui siitä. Muuten kaikki onkin sitten hyvin. Esikoinen se vaan jaksaa pistää lujille mutta osaa se olla niin ihanakin. :heart:

Päksäkkä 22+3:heart:
 
päksäkkä ehkä tää raskaus sopii mulle ko mitä isompi maha sen sirommalta näytän :D
hus pois tuollaiset vuodot :( mullaki olis suklaata kaapissa :D taidan jättää kuitenkin sinne,,,jos sit vaikka illalla muutaman palan söis teeveen ääressä :D
 
Onnea kaikille poika- tai tyttölupauksen saaneille :flower:

Zalea, paha mennä sanomaan kun ei itellä ole oikein mitään vatsakipuja ollut, mutta umppari on ollut ja sitä ei kyl voi olla huomaamatta! Eli jos kipuilee silloin tällöin, eli kipu ei ole jatkuvaa niin ei varmaankaan ole umppari, meinaan siinä se kipu yltyy koko ajan ja viimosella ainakin iteltäni lähti taju! Ja siis vuorokauden sisällä..

Miuski, harmi! Siun jutut on ollut niin elävää luettavaa :) Mutta ymmärrän jos voimat ei kaikkeen riitä, palaile sitten kun siltä tuntuu!

Tuosta äippäpakkauksesta, eli miten nopeesti niiden lomakkeiden lähettämisen jälkeen sen pakkauksen yleensä saa? Itellä ei vielä kyl ajankohtanen, täytellään paperit seuraavalla neuvolakäynnillä huhtikuun puolivälissä, mut kävi kiinnostamaan kummiskin :)

Miulla on ihan hirvee makeanhimo! Ja siis en oo koskaan himoinnu mitään makeaa, tosi harvoin syön karkkia saatika mitään makeita leivoksia. Nyt tekis mieli vetää karkkia ja pullaa kaiken aikaa :D Ja JÄÄTELÖÄ!!!

Summersun 19+4
 
summersun pakkauksen saaminen riippuu tosi paljon paikkakunnasta ja siitä onko kelalla jonoa tms. Mulla meni viimeeks 2 viikkoa siitä kun olin laittanu hakemuksen! Yleensä kelan päätöksen jälkeen menee noin 2 viikkoa,eli meidän kela teki päätöksen nopeasti :) Esikoisesta taisin saada pakkauksen reilussa viikossa. Mä en sitä pakkausta edes ota kun on tuo junnari vasta vuoden,eli tallessa kaikki kynsisakset yms. ja vaatteitakin on. Mut mua kiinnostaa kamalasti et millanen se pakkaus on :D

MM
 
Miuskille voimahali :hug:

Neuvolassa käyty. Sykkeet 145, eli onko nää nyt enemmän poikasykkeitä (mulla tyttöolo, mutta hitusen enemmän poikatoive). Paino noussut lähtölukemista reilu pari kiloa, eli ihan siedettävästi siihen nähden että olen syönyt kuin porsas pari kuukautta huonon olon takia ja varsinkin reissun aikana herkutellut tautotta. Hemppa tippunut 150 -> 124, sain käskyn syödä rautaa joka toinen päivä. Paineet 122/76, eli hyvät vaikka mä syönkin salmiakkia joka päivä. Ja sipsejä tekee mieli, onkohan mulla joku suolapuutostila :whistle:

Mä nukkuisin kellon ympäri jos voisin, väsyttää niin pirusti kokoajan. En sitten tiedä mikä osa väsymystä on raskauden aiheuttamaa, ja mikä yleistä uupumista mun elämäntilanteessa. Kunpa joku lupais että kaikki järjestyy vaikka viimeistään heinäkuussa, niin helpottais.... miks kaikki kaatuu mun harteille... Pitäis päästä juttelemaan johonkin, mutta tähän tilanteeseen ei vaan sovi se että mä oon jonossa pari kuukautta ja pääsen sitten.

Sammeli (jonka elämä on umpikujassa) & Kirsikka 18+3
 
No niin rakenne ultra onnellisesti ohi =)

Pienellä kaikki hyvin, painoarvio 450g ja vaavi köllötteli pää alaspäin :heart: Kaikki elimet sun muut ihan kohdillaan eikä mitään huomautettavaa ollut :) Kätilön mukaan vauvasta tulossa pitkä ja hoikka :heart:

...Niin ja mulla oli siis raskauden alussa ihan poika olo...sit ihan selkee tyttö fiilis eli kun ultraan menin niin olin 99% varma tytöstä ja muutamat 50cm pinkit potkaritkin jo ostettu :D ...Mutta mutta niin siinä kuitenkin kävi että jalkojen välissä komeili vehkeet eli mulle voi laittaa POIKALUPAUKSEN :heart:

Näin pikaisesti nyt nämä oman navan kuulumiset...olo on helpottunut ja onnellinen :heart: palailen kommentoimaan taas paremmalla ajalla =)

Miuskille tsemppiä vointiin :hug: ja koitahan olla stressaamatta liikoja ( helpommin sanottu kun tehty ) :heart:

 
Heippa!

Täällä olisi yksi 34v nainen pohjois-savosta ja haluaisin vielä mukaan tähän teidän ihanan aktiiviseen porukkaan. Synnärinä olis KYS ja toinen olisi tulossa.Laskettuaika 24.8.
Alusta alkaen olen lukenu joka päivä teidän kirjoituksianne ja seuraillut kovasti teidän masu kuulumisia, mutta itse en ole rohjennut mukaan vielä =)

Eli taustoista: Minulla on edellisestä liitosta tyttö joka on tällä hetkellä 9v ja nyt tämä tulokas olisi minun ja mieheni ensimmäinen yhteinen pikkuruinen.
Tämä pieni elämänalku sai alkun Clomifen+Menopur hoidolla. Tätä ennen toukokuussa 2010 meille tuli ikävä keskenmeno raskaus viikolla 15+6 jonka takia en uskaltautunut nyt ihan heti tähän ketjuun mukaan.Ja tätä ennen on myös tullu alkuraskauden keskenmenoja pari, joten tätä nyt kovasti odotellaan :heart:

Laitoin myös pyynnön fb ryhmään tänään :)Kirjottelen paremmalla ajalla lisää, täytyy lähtee koiran kanssa ulos vaikka keli ei kyllä hirveemmin houkuttele :eek:

Oikein hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!

Paukku76+öttiäinen 18+5
 
Viimeksi muokattu:
Miuskille voimahali :hug:

Neuvolassa käyty. Sykkeet 145, eli onko nää nyt enemmän poikasykkeitä (mulla tyttöolo, mutta hitusen enemmän poikatoive). Paino noussut lähtölukemista reilu pari kiloa, eli ihan siedettävästi siihen nähden että olen syönyt kuin porsas pari kuukautta huonon olon takia ja varsinkin reissun aikana herkutellut tautotta. Hemppa tippunut 150 -> 124, sain käskyn syödä rautaa joka toinen päivä. Paineet 122/76, eli hyvät vaikka mä syönkin salmiakkia joka päivä. Ja sipsejä tekee mieli, onkohan mulla joku suolapuutostila :whistle:

Mä nukkuisin kellon ympäri jos voisin, väsyttää niin pirusti kokoajan. En sitten tiedä mikä osa väsymystä on raskauden aiheuttamaa, ja mikä yleistä uupumista mun elämäntilanteessa. Kunpa joku lupais että kaikki järjestyy vaikka viimeistään heinäkuussa, niin helpottais.... miks kaikki kaatuu mun harteille... Pitäis päästä juttelemaan johonkin, mutta tähän tilanteeseen ei vaan sovi se että mä oon jonossa pari kuukautta ja pääsen sitten.

Sammeli (jonka elämä on umpikujassa) & Kirsikka 18+3
Mistä olet kotoisin? Onko paikkakunnallasi kriisikeskusta? Sinne pääsee monesti aika nopeasti juttelemaan koska toimii vapaaehtoisvoimin. Ainakin Oulussa muistelen olleen näin. Tsemppiä!
 
taiska en tiedä halvuudesta, mutta muuten suosittelen carriwellin imetysliivejä :) On tosi ihanat päällä. H&m:ltä saa halvalla, mutta en tykkää niistä yhtään. Kannattaa ostaa laadukkaan liivit, sillä niiden kanssa saattaa joutua elämään aika pitkään :)

majj täälläkin vedellään suklaata, joka päivä :D Eikä oo ees väliä mitä suklaata, kunhan on :) Ja paino nousee...no, saahan se noustakin :)

heh, hurjan pitkiä olette ;) Täällä 172cm ja paino noussu 4kg eli 64kg on mittarissa :) Esikoisesta ei menny 70kg rikki, saa nähdä miten nyt käy :)

Onnea piinappula poikalupauksesta :heart:

Täällä myös edelleen ihan järjetyön väsymys! Voi tietty johtua tosta tulehduksesta mitä ei nyt saada aisoihin...

Onnea pilvilinna poikalupauksesta :)

tervetuloa paukku!

(.) tänne ei uutta. Edelleen tosi kurja olo ton alapääkivun takia. Ja tuntuu et pahemmaksi menee vaan... rasittavaa. No, huomenna pitkästä aikaa neuvola ja samalla tytön 1,5v neuvola :) Kiva saada mittoja tuosta kirppusesta :heart:

hemari ja helmiäinen 22+3
 
Kantoliina Löysin tänään internetistä todella hyvän nettisivuston Kantoliinakanavan kotisivut. Siellä oli hyvää tietoa kantoliinoista ja repuista. Käykää katsastamassa. Minulla on nyt kaverilta saatu kantoreppu, mutta sanoi, ettei ole kovin hyvä. Suositteli hankkimaan kantoliinan ja sen taidan jostain käytettynä yrittää hankkia.

Kelan äitiyspakkaus tulee vuoden 2010 mallia niin kauan, kuin sitä on vielä saatavilla. Kela mainostaa omilla sivuillaan, että uusi pakkaus tulee todennäköisesti keväällä 2011. Vuoden 2010 äitiyspakkauksesta on kuvia Kelan internetsivuilla www.kela.fi sieltä lapsiperheet > äitiysavustus > äitiyspakkaus kuvina. Hakemus äitiysrahastastakin on myös helpompi täytellä netin kautta kuin paperiversiona.

Tukivyö Sain tänään terveyskeskuksesta lainaan tukivyön ja todella toivon, että tämä selkäkipu alkaa vähitellen helpottamaan. Nyt vasta siis testaillaan kuin mamman käy :)

Miisu 19+0
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Tervetuloa uusille :wave:

Tuosta suklaasta :ashamed: mulla ei ole tehnyt suklaata mieli moneen moneen kuukauteen, mutta nyt se himo on jostain tullut ja kaikki suklaa käy. (tyttölupaus) Painoa tullut nyt 3 viikossa 1½ kiloa, ja tähän asti ollaan oltu vielä -5 kg miinuksella lähtöpainosta. Hävettää mennä ens viikolla neuvolaan.

Hei, jos ette kaikki oo tuolla fb:ssa, niin mulla on siellä myynnissä mama licious äitiysfarkut, pari kertaa jalassa olleet eli ihan uuden veroiset. Kokoa 33", hintaa postikuluineen 25€, jos kiinnostaa. =)
Sit olis vielä ihan uusi musta masutuubi, jossa vauvan jalkapohjat. 10€ + postarit, se ei olekkaan fb:ssä vielä... mut laitelkaa yv:tä jos kiinnostaa!

Milläs se lähtikään puuvärikynä tapetista irti? Oli pieni taiteilija asialla ja koko makkarin seinä n 4 metrin matkalla, menee 2 vihreää viivaa...oon kokeillu jo kynsilakanpoistoaineen, hiuslakan, tolun, ajaksin, ikkunanpesusuihkeen ja verhoilunpuhdistusaineen. Mitäs vielä vois kokeilla?
 
Noniin.. ennätänhän mä viimeinkin tänne :) aamulla oli rakenneultra ja kätilö oli aivan ihana vanhempi naishenkilö :) Kertoi tosi tarkkaan kaiken mitä mittaili ja katseli ja näytteli vauvaa meille <3 pyydettiin arviota sukupuolesta ja sanoi että kyllä siellä selvä herrashenkilö on ja saatiin kuvakin sitten sukukalleuksista josta ei voi erehtyä tosiaan ;) Paino pienellä oli 389grammaa ja kuulemma on oikein hyvän painoinen viikkoihin nähden. Suuri kivi vierähti kyllä sydämeltä..
Käytiin miehen kanssa ostamassa harmaa sininen nallepuh college puku pienelle vielä tämän kunniaksi <3 Kuvia tuli yllättäen mukaan iso liuta.. ainakin kymmenen kuvaa, joka oli myös mukava yllätys :) Nyt olis tarkotus sitten 11.4 mennä 4D ultraan ja sinne varailen tässä aikaa kun ehdin.. Mulle saa vaihtaa POIKALUPAUKSEN <3

Ja ps. Miuskille jaksamisia ja lämpimät halaukset.


Elokuunvaavi 21+2
 
Viimeksi muokattu:
Ihania sukupuolilupauksia ja ultrakuulumisia!!

Tervetuloa Paukku! Ja onnea hyvin edenneestä raskaudesta. :)

Meille kun annettiin viime viikolla hento lupaus molempiin suuntiin, niin eipä siihen uskalla luottaa. Siksi varasin tutulle gynelle ajan 14.4, ihan vaan sukupuolentarkistusta varten. :)

Jotenkin tää raskaus on erilainen kuin esikoisesta. Varsinkin tuo syömispuoli on niin hyvin hallinassa ja makeaa ei tee mieli. Esikoisesta vedin Kantolan suklaakaurakeksejä yöt läpeensä ja tulos +26kg + kaunis pieni tyttö. :)
Et kyllä mä vähän itse edelleen poikaa veikkaan. Tai sit mun itsekuri on kehittynyt! *heheehhe* ;)

Liiveistä puhuitte.. Mä tykkään, että normitilassa pitää olla ehdottomasti kaarituelliset, mut imetysaikaan kaarituettomat. Carrivellit ei sopinu alkuunkaan, H&M oli jotenkin tönköt, mut sit satuin näkemään Lidlissä erän imetysliivejä ja ne oli PARHAAT! Onneksi mulla on yhdet nyt käytettynä ja toiset vielä ihan paketissa. Kaveri joka parhaillaan imettää, oli kans 2008 vuonna ostanu sellaset ja kehuu niitä edelleen maasta taivaaseen. Siks mä vähän kyttäilen Lidlin mainoslehtisiä, et jos niitä tulis nytkin. Että yllättävistäkin paikoista voi tehdä löytöjä.

Mitähän kaikkea mun piti kirjoittaa.. Ai niin, me tullaan lapsimessuille perjantaina 15.4. Se on nyt varmistunut. Siks ton ultrankin varasin samalle reissulle. Ollaan varmaan Vantaalla yötä.

Niin siitä äippäpakkauksesta.. Se uusi pakkaus esitellään perinteisesti lapsimessuilla Kelan osastolla ja yleensä se on ehtinyt vaihtua kesäkuun alkuun mennessä. Meillä on just hyvä aika hakemuksille, voi vähän itse pelata kumman haluaa. Mä en kyllä aio ottaa kun esikoiselta on kaikki tärkeä tallessa ja uuden Aappa-makuupussinkin ostin masuasukille.

Raitis ja Rakkaus 21+0
 
Kiitos vakuutusasioihin kommentoineille. Pohjantähdellällä oli aika hyvänoloinen vakuutus, mutta vaatisi kotivakuutuksen sinne ja kun just kilpailutettiin vakuutukset ei viitsisi heti ryhtyä tuohon taas. Eli haetaan varmaan tapiolasta kuten muutkin.

ulleli noita manduca reppuja saa tosi hyvin myös käytettynä ja on ihan varmasti PALJON parempi kun toi Emma..Ei niistä voi puhuu samana päivänäkään,mun mielestä:D
Joo, Emma on rintareppu ja manduca kantoreppu. Eroina lapsen asento, rintarepussa vauvan jalat roikkuu liian suorana kun kantorepussa asento on sammakkomainen ja siten parempi pienen selälle. Kantoreppu on myös kantajalleen ergonomisempi. Meillä on Patapum, johon olen ollut tosi tyytyväinen. Kolmivuotiasta jaksoi vielä hyvin kantaa, vaikkakin tuolloin se oli satunnaista, reissussa tapahtuvaa. Kantoliina oli taas pienemmällä vauvalla edoton, jäi kädet vapaaksi vaikka ruuanlaittoon tai isomman lapsen kanssa leikkimiseen ja silti pieni sai olla tyytyväisenä sylissä.

Miuskille voimia. :hug:

Ja Sammelille myös! :hug: Toivottavasti löydät ja jaksat hakea jotain kriisiapua. Osaisiko neuvolasta th ohjata nopeamman avun pariin tai jouduttaa sitä, minne jonotat? Voimia!!

Karvatonkoira Oletko kokeillut ihmesientä? Löytyy isommista ruokakaupoista, en muista hintaa, mutta toimii ainakin tussijälkiin (myös permanent!) ja kuulakärkikynään loistavasti. Welcome to the official Vileda website! - Vileda

(.) Mullekin on iskenyt suklaahimo. Mutta en anna sen haitata, kun muutama päivä on päästy ilman liitoskipuja!!! Tai joo, tuntuu pientä kolotusta jos kävelen kovaa, mutta pystyn kuitenkin kävelemään. =)
 
Karvatonkoira: Ei ihan normi pyyhekumi toimis? Sillä lähtee ainakin kuulakärkikynä sohvasta jne.

Himoista... Marinoidut valkosipulinkynnet edelleen.. :p Sen lisäksi porkkanaa ja kurkkua dipattuna Ranch-dippiin! Kiinalaista söisin vaikka kuinka, mut sitä yritän välttää kun se on aikamoinen hiilaripommi.
Edelleen kaikki mäkkärit, Heset ja kebabit ällöttää. Onneksi.
 
Meillä olis muuten ollut kaapissa jotain ihmesientä, mut eipä tullut mieleen... Pyyhekumia kokeiltiin kans. Se oli luultavammin seinässä tussia oli vaan samanvärinen puukynä siinä vieressä.
Jollain uuninpuhdistusaineella isäntä sitä otti ja sit päälle hieman vaaleaa maalia korvapuikolla.

Viimeks toisesta tapetista lähti puukynä tosi hyvin sillä kynsilakanpoistoaineella, mut ihmesieni ei vaikuttanu mitään, täytyykin ostaa tuommonen viledan sieni joskus kun muistaa ja kokeilla sitä.
Poika muisti koko illlan sanoa, että soo, soo ei saa piipää seinään :whistle:

Mulla vaikutti se kellonkääntö, että mua ei sit nukuta iltasin enää ollenkaan, varmaan pitäs alkaa jättää noita päikkäreitä pois. Mut aamulla kyllä väsyttäs ku pitää lähtee eskariin viemään tuota isoa miestä |O
 
Lemongrass, mä otin aikoinaan pojalle vauvavakuutuksen eri firmasta kuin missä muut vakuutukset oli, nimenomaan vakuutuksen kattavuuden takia. Otin sieltä halvimman kotivakuutuksen myös (kun piti kerran olla kotivakuutus samassa), olisko ollut 16 euroa vuosimaksu. Kattavampi kotivakuutus jäi edelleen vanhaan firmaan. Kauheeta kikkailua, mutta jos sillä säästää tai saa paremmat edut niin mikä ettei :)

Nina V on mukana FB-ryhmässä. En vaan uskalla kirjoittaa sinne mitään kun viestit tulee näkyviin etusivulle - siis ei edes mun profiiliin vaan kaikkien kavereiden etusivulle... Ei ihan vielä tarttis kaikkien tietää pikkusesta.

Mä myös kiroon kellon kääntämisen. Aamusin on niiiiin väsynyt olo ja illalla taas ei väsytä tippaakaan.

Sammeli & Kirsikka 18+4
 
Eea
Täälläkin ollaan sekaisin kellon kääntämisestä, sekä äiti, että lapsi. |O

Itse olen käyttänyt H&M:n imetysliivejä. Minulla ovat toimineet ihan mukavasti, eivätkä ole hinnalla pilattuja.

Tälle vauvalle, ei äitiyspakkausta oteta. Esikoiselta on kaikki tavarat ja vaatteet tallessa. Otetaan avusrtus rahana, ja ostetaan sillä kantoreppu. Ensimmäiselle lapselle äitiyspakkaus oli kyllä paras valinta. On se hyvä että meillä Suomessa on tuollainen systeemi. =)

Onnea kaikille ultrassa käyneille! :heart::heart:

Vaivojen kanssa tuskaileville jaksamista!!!

Eea & Urkki 18+5
 

Yhteistyössä