~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Onnea tyttö ja poikalupauksista :)

Äitiyspakkauksesta vielä.. Itse vien paperit vasta toukokuussa kelalle niin luulisin, että silloin saan varmasti 2011 pakkauksen :p Nyt jo odotan innolla kun pääsen nypläämään niitä pikkuisia vaatteita :heart: ja saan kelan paperit muutenkin vasta huhtikuun lopulla koska silloin seuraava neuvola, silloin viikkoja onkin jo 25 :)

Onnea ultriin meneville!!

Pieni Tähtönen ja Martta 21+1
 
Äitiyspakkauksesta Ekalla ja tokalle otettiin, kolmannelle ei ja se harmittaa edelleen, nyt neljännelle otetaan. Kyllä meillä vaatteita on paljonkin, mutta se pakkaus on vaan sit niin ihana hakea kotiin ja tutkia niitä ihania pieniä vaatteita. Mä katson kun uusi pakkaus esitellään, et miltä se näyttää, jos on parempi se viimevuoden pakkaus niin vien laput samantien kelaan, mut jos uusi parempi niin sitä lappujen viemistä sitten hieman pitkitän. Kelassahan paperit pitää olla viimestään 2kk ennen la:ta.
Mun tekis mieli jo varastosta käydä hakemassa kaikki pienet vauvan vaatteet ja alkaa niitä tutkailemaan ja pikkuhiljaa pesemään, mutta jos sitä vielä hetken saisi pidettyä ne tuolla varastossa, ensin kuitenkin pitäisi raivata niille sisällä tilaa tuohon hyllyyn.

Jostain pitäis hommata pieneen läjään menevät matkarattaat mitkä saa makuuasentoon ja käy ihan vastasyntyneelle. Meillä ei sit autoon mahdu enää ku ihan pienet rattaat ja pituuskin pitäis olla alle 90cm kasattuna. Meillä on se toyota verso 7 paikkanen versio, mut siitä tulee 6 paikkaa käyttöön ja peräluukkua jää vain se ½ käyttöön.

Jospa sityä kohta pienten kanssa tuonne perhekerhoilemaan :wave:
 
Jostain pitäis hommata pieneen läjään menevät matkarattaat mitkä saa makuuasentoon ja käy ihan vastasyntyneelle. Meillä ei sit autoon mahdu enää ku ihan pienet rattaat ja pituuskin pitäis olla alle 90cm kasattuna. Meillä on se toyota verso 7 paikkanen versio, mut siitä tulee 6 paikkaa käyttöön ja peräluukkua jää vain se ½ käyttöön.
Meillä on esikoisella tällaiset Graco Mosaic -rattaat
ja ne mahtuvat mukavasti zafiran takatilaan penkkien taakse poikittain.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka moi naiset PITKÄSTÄ aikaa :)
meidän elämässä tapahtunu ihan kamalasti viime aikoina niin en ole täälläkään päässy käymään... Ensinnäkin onnea kaikille mammoille hyvistä uutisista ja pahoittelen huonoja uutisia kohdanneita :hug:
Nyt sit viime ajan tapahtumiin..mistäs aloitan, Sain kenkää töistä, firma meni konkurssiin, eli tää mamma on nyt työtön ja mökkihöperö kohta, kun ei mitään tekemistä kotona :( Ja pitää raha-asioita vatvoa, kun eihän ne sit sieltä edes kk palkkaa enää maksaneet ja kaikki palkkaturvan kautta haussa, Rakas siskoni sai pienen pojan tässä maaliskuussa(oikea hurmuri, ihana :heart: ), Sairastimme oksennustaudin TOSI rajun sellaisen että ei meinannut suppailusta loppua tulla, ja sehän vei sit sairaalaan asti tarkastukseen..olikos muuta...hmmm..ei tainnut ikäviä asioita olla enää..mut kaamee stressin määrä, mut eilen oli rakenneultra ja siellä vauva voi hyvin :heart: mut olin tosi valmistautunut poikaan kun ihan oli poikaolo koko ajan, ja poikien nimiä isukin kanssa jo mietiskeltiin...mutta siellä meille vilkutteli terve TYTTÖ sanoi mukava ultran täti että jo viime ultrassa näki mutta silloin olis ollu vaan arvailua mut nyt on ihan varma että tyttö siellä on :) Tää äiskä vasta sulattelee sitä uutista, mutta ihanaa että tyttö on terve ja normaalisti kehittynyt, ihanaa :heart:

Ihania ja lämpimiä kevätpäiviä!

Terkuin nti. + pikkuneiti 20+4
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Neuvolakuulumisia:

18+6

Painoa tullut 3 kg lähtöpainoon, tasaisesti 200 g/vko.
Paineet 130/74
Pissa puhdas
Hemppari 126
kohdunpohjankorkeus 17 cm, el yläkäyrillä mennään, esikoisesta tässä vaiheessa vasta 15,5 cm.
Vauvan sykkeet 140.

Eea & Urkki 18+6
 
Onnea nti. ja ulleli tyttölupauksista ja maamille onnittelut poikalupauksesta! :heart:

Ihania kuvia maamilla! :heart:

Violalle ihanaa hääpäivää. :heart:

Mä sain eilen Kelan paperit postissa ja täytin ne heti ja vein postilaatikkoon kun mä niin tykkäsin siitä 2010 pakkauksesta että mielelläni sen otan ja olisihan sitä ihanaa päästä hiplailemaan.

Onpa ihanaa kun aurinko paistaa ja jos loppuviikolla vielä lämpenee. Tänään on jumppa. Harmittaa kun jäi viime viikolla väliin kun oltiin siellä päivystyksessä. Mä nyt yritän hillitä mun makeanhimoani kun alkoi jo olemaan huono-olo karkin syömisestä. Kumma vaan että joulusuklaat meillä jää aina kaappiin. Niitä ei tee koskaan mieli syödä.

Päksäkkä 22+5:heart:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista jälleen:) toivottavasti hyvät kuulumiset jatkuu vielä huomennakin kun on meidän vuoro:)

meidän mammajumppa tältä päivältä peruttu..toisaalta hyvä kun olis tullu aika tiivis ilta,kun on esikoisen koulun vanhempainiltakin tänään..kiva että menee ilta puuhaillessa niin ehkä ei ehdi jännittämään huomista niin paljon :D

Mammy&piiperoinen 20+0..niin se vaan puoliväli poksahti:)
 
Onnea kaikille jotka ovat käyneet mukavassa rakenneultrassa ja saaneet vielä lupauksen sukupuolestakin. :)

Äitiyspakkaus tuntuu utopialta, mutta tilaan sen heti kunhan neuvolasta paperit saan parin viikon päästä.

Mammajumpasta: Käyttekö? Onko jokaisen paikkakunnalla jokin äitiysryhmä? Mie en tiiä täällä olevan. Harmittaa vähän.. :(

Päätettiin antaa Nokalle uusi tekonimi: Onni. Se on lupauksena itselle ja miehelle että nyt pelko saa väistyä ja onni tulla tilalle. :heart:

Maha venyy ja viikot poksuu!

-Mandalay + uudelleennimetty Onni rv 21+0
 
Heips leidit taas :)
Sellanen mieltä painaa, että onko Teidän vauvat ollu minkä kokoisia rv 20?
meillä tosiaan 20+4 ja vauva painoi 370g ja oli 16.7 cm..eli onko sieltä tulossa jättiläinen, ku kaikkien mitä tähän mennessä oon kuullu niin vauvelit paljon pienempiä näillä viikoilla :p Meillä sit vissiin painon nostaja tulossa:D
Ja toinen kysymys: Onko arpia tullu kuin paljon? Meikä on vielä *koputtaa puuta* selvinny ilman arpia, ja massu kuitenkin tosi pyöree ja tosi eteenpäin työntyvä, napakin pullahtaa ulos ihan just, mut arpia ei ole onneksi tullut, käytän kuorintavoidetta ja rasvaan joka ilta, en tiedä onko huuhaata mut meillä hyvin "toiminut"

terkuin nti
 
Heips leidit taas :)
Sellanen mieltä painaa, että onko Teidän vauvat ollu minkä kokoisia rv 20?
meillä tosiaan 20+4 ja vauva painoi 370g ja oli 16.7 cm..eli onko sieltä tulossa jättiläinen, ku kaikkien mitä tähän mennessä oon kuullu niin vauvelit paljon pienempiä näillä viikoilla :p Meillä sit vissiin painon nostaja tulossa:D
Ja toinen kysymys: Onko arpia tullu kuin paljon? Meikä on vielä *koputtaa puuta* selvinny ilman arpia, ja massu kuitenkin tosi pyöree ja tosi eteenpäin työntyvä, napakin pullahtaa ulos ihan just, mut arpia ei ole onneksi tullut, käytän kuorintavoidetta ja rasvaan joka ilta, en tiedä onko huuhaata mut meillä hyvin "toiminut"

terkuin nti
Meillä ei saatu kokoarviota ku se tehdään kuulemma rv 32-34. :(
Arpia ei ole vielä, ja rasvaan sekä kuorin säännöllisesti.
 
Janttu672 Minkä merkkiset nuo rattaat on? Paljon löytyy eri nettikaupoistakin matkarattaita mut ne on yleensä kokoontaitettuna just sen 90cm. Voi olla että ehkä hieman poikittain maihtuis.

nti. Meillä oli kokoarvio rv 20+3 vauvalla 405g, pituudesta ei ollut puhetta.
 
nti, meille se ultraaja ei eilen sanonu muuta ku "näillä viikoilla vauva on keskimäärin noin 20cm pitkä ja painaa 250-300g". En sit tajunnu kysellä tarkemmin..

Raskausarpia ei tästä oo tullu, mut niitä on tullu lihomisen myötä entuudestaan. En oikein jaksa rasvailla ja kuoria. Oon laiska. :D

Mandalay, ei oo tullu jumpattua.. Täälläpäin kyl ihan varmasti on jos jonkinmoista jumppaa, jos vaan viittis hakeutua sellasiin.


u & Liipukka 20+0 POKS!!
:heart: Nyt juhlimaan miehen kanssa! Mennään ravintolaan syömään. :heart:
 
Siobhan42 - Kerron, jos keksin! :D Ei muakaan tee mieli jäätelöä tms, suklaa on vaan nyt niin hyvää ;)

Onnea myös tyttö-ja poikalupauksista! :)

Tänään oltiin rakenneultrassa ja sielä oli kaikki niin hyvin kuin vaan tässä vaiheessa voi olla! :) Paino arvio oli 348g ja vastas hyvin viikkkoja ( päivää vanhempaa, mitä np-ultrassakin ). Kysyttiin myös sukupuolta ja veikkaus saatiin, mitä en vielä ainakaan uskalla paljastaa täällä jos joku tuttu käy lukemassa kirjotuksia, kun pidetään toistaseksi vielä salassa! :heart:

Raskausarpia - Tuli esikoisen aikana jo ihan kiitettävästi, toivattavasti ei ainakaan lisää tulisi!! :|

Majj & 20+2
 
Moi kaikille! (Piiiiitkästä aikaaa) :wave:

Varmaankin pari kuukautta kulunut viime kirjoitteluista, mutta hengissä ollaan :D En oo vaan yksinkertaisesti jaksanu kirjotella, väsymys on ollut ihan järkyttävää, samoin pahoinvointi ja oksentelu.. Nyt tuntuu onneksi että vähän on helpottanut! Lukemassa oon käyny teidän juttujanne aina välillä, mutta tarviipas perehtyä vielä paremmin!

Rakenneultrassa käytiin maanantaina ja selvä tyttöolo sai sitäkin selvemmän tyttölupauksen :heart: Kaikki oli paremmin kuin hyvin ja siellä hän vilkutteli. Isäkin pääsi ensimmäistä kertaa mukaan ultraan, mistä olin enemmän kuin onnellinen! Vaavin painoarvio oli 493g ja rakenteet oli kunnossa. Istukka on etuseinässä, kuulemma ihan hyvällä alueella. Migreenin takia ultraamassa oli erikoislääkäri =)

Liikkeitä oon tuntenu monen monta viikkoa, ehkä viikolta n.16 alkaen.. Nyt tuntu paljon aikasempaa kun ekassa raskaudessa, tai sit osas vaan odottaa millasia ne on. Nyt ne tuntuu jo tosi voimakkaina, joskus maatessa jo vatsan päältäkin! JEE!

Raskausarpia ei oo ilmestynyt, niinkuin ei ensimmäisessäkään raskaudessa(vähän tuli rintoihin), vaikka painoa on kyllä tullut..

Valituksia: Mulla supistelee välillä aika paljon, mutta rauhottuu onneks aika pian. Supisteleeko muilla? Vessassa joutuu ramppaamaan edelleen koko ajan, päätä särkee lähes päivittäin, iskiaskivut on ihan järkyttäviä! Vatsa tulee täyteen ihan mini-annoksista ja sitä seuraa kauhee ähky :D


Perjantaina olis neuvola, kuullaan silloin lisää!



-Fanny- ja vaavi 22+3 :heart: Mihin tää aika on mennyt?? Tätä vauhtia ollaan jo kohta synnyttämässä ;)
 
Painoarvio meidän kirpulla oli 279g,vastasi viikkoja 19+1, mulla oli sillon rv 19+4. Mä veikkaan että viikot on ihan oikein mitkä mulla onkin, nuo edellisetkin lapset vaan olleet niin pieniä että Kirppu seuraa perässä :D

Raskausarpia mulla ei oikeastaan ole. Muutenkin maha palautunut tosi hyvin kahdesta synnytyksestä ja TOIVON että palautuu myös tästä. Ei siis roiku ja on suht kiinteä. Mä oon tosi tarkka mun mahan ulkonäöstä ja en kestä jos siihen tulee arpia:snotty:

karvatonkoira carena easyt on meillä ja ne on just sen 90cm. On tosi kätevät!

mammyn huomista ultraa odotan! Sinäkin hyppäät meidän muiden kanssa ostelemaan pinkkejä rinsessamekkoja ;) Monelta sulla se oli?

(.) Kirppu potkii nyt jo päivälläkin,varsinkin ku oon syöny :D Ja väsymys katosi eilen jonnekkin? Tänään oon siivonnu,tuulettanu petivaatteet,vaihtanu lakanat,tehny ruokaa,kävellyt kauppaan..kaikkea :D Ehkä noin 4kk enää kun Kirppu syntyy! En malta odottaa. Olen ostellut pinkkejä vaatteita jo kirpparilta ja netistä:heart:

MM ja Kirppu 20+4
 
nti. Meillä oli tämä Martta ultrassa rv 20+0 344g eli hyvän kokoinen. Edellinen lapsukainen oli ultrassa rv 21+1 436g ja lapset olleet syntyessään lähes nelikiloisia ja toinen pojista tosiaan yli neljä kiloa.
Arpia on maha täynnä neljän lapsen odotuksista ja tuskin enään venyy tästä viidennestä :D

Pieni Tähtönen ja Martta 21+1
 
nti.: ei toi mun mielestä kuulosta niin isolta, uskoisin että ultraajakin olis jotain sanonut jos olis huomattavasti isompi kun kuuluis.. itteäni mietitytti kans ultran jälkeen et onkohan toi paino ihan ok. Meillä oli viikolla 21+2 eli maanantaina 389grammaa mut pituutta ei sanonut =) Googlettelin aikani ja aika erilaisia lukuja ihmiset saa ja vauvat kasvaa nopeesti näillä viikoilla.. :)

Mä oon ollu ikäni huono liikkumaan ja nyt oon tosiaan kuukauden verran polkenu melkein päivittäin (viikonloppusin pidän vähän taukoa) sen 30-40 km illassa tolla kuntopyörällä sellasta tasasta tahtia.. kyllä on tehny hyvää ja on tuo kuntokin tosta noussut ihan kivasti. Mammajumppaan ajattelin et ilmoittaudun sit ku jään lomalle toukokuus.. jos sellaseen vielä mukaan pääsee :) ja uimassa alan käymään säännöllisesti kun siitä kuulema sikiöt tykkää paljon.
Tää raskaus on kyllä ihmisen parasta aikaa, nyt kun tästä jo osaa nauttia :)

Elokuunvaavi 21+4
 
Siellä se vilkutteli ja kölli :heart:

Painoarvioksi tuli lähes 400g, pituutta kaverilla on reilu 20cm ja sitten se tärkein, jota toivoin vaikka yritin oloksi muuta veikata: pallit ja nakki!

Kaikki oli hyvin ja suloinen tapaus oli vatsassa!

-Miuski & "Ötökkä" 19+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!! :heart:
Mulla vielä pitkä odotus edessä, rakenne ultra vasta rv 21+2 ja se olis 21.4... eli 3 pitkää viikkoa vielä. Eikö se sitten sieltä tule. Jännittää kyllä ihan mielettömästi koko rakenne ultra. Kun ei voi ihan varma olla, että kaikki hyvin olis. Np- ultrassa vielä näytti kaikki ihan hyvältä, kun sydäntä ja aivoja katsottiin. Toivotaan, etä pysyykin tiedot samanlaisina

Liikkeet on tuntunut muutaman viikon ja 16+ lähtien kunnon potkuja/töytäisyjä kädelle asti. Lapset ja mieskin päässyt jo kokeilemaan potkuja. Jotkut päivät on hiljaisempia, tämä päivä on taas ollut jumppa päivä. :heart:

Äkkiä tämä viikot loppu viimein menee vaikka tuntuukin välillä aika matelevan. Minäkin hännän huippu olen tiennyt plussasta jo reilun 3kk ja silla lailla se tuntuu pitkältä ajalta. lähteekö nyt sitten jo 5kk käyntiin vai miten se lasketaan? Marraskuun menkoista on jo yli 4kk aikaa... Eli kaiken järjen mukaan menis jo 5kk alkumetreillä...:cool:.

Täällä tais olla monella jo vauvan sukupuoli tiedossa :heart:. Itellä annettiin veikkaus jo 16+ ultrassa ja ihmettelen kyllä jos vielä rinsessaksi muttuu, niin selkeä pallurat ja sojotin näkyi jo. Mutta katsotaan vielä mitä rakenne ultra sanoo. Voihan se olla, että napanuorakin viel sekoittaa, joten ihan varma en uskalla olla, 95% varma kuitenkin. :heart:

Raskausarpia ei ole tullut edellisissä odotuksissa ja toivotaan, että ei tule nytkään. Toivossa on hyvä elää. :LOL:

Leo rv18+
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrakuulumisia taas niin monella! :)

Sammeli: Mahtavaa että lääkäri otti tilanteesi tosissaan ja saat lomaa ajatuksillesi ja mietteillesi. Minusta jo lääkärissä käyminen vaatii rohkeutta ja olet jo päättänyt että elämäsi alkaa muuttumaan valoisaksi taas. Tsemppiä!

Itse olen piristänyt itseäni laskemalla päiviä.. Äitiyslomaan on enää noin 100 päivää. :) Ihanaa! Odotan niin kovasti. Ultraan puolitoista päivää, muuttoon on 27 päivää, lomamatkaan 43 päivää ja kesälomaan eli juhannukseen on 85 päivää. :D

-Mandalay + Onni rv 21+0

Ja se tärkein laskuri:
 
mittumaaria ultra on 10.30...sitä ennen sisätautilääkäri 9,30 eli sairaalalla pittää olla jo ysin jäläkkeen :) miulla vaan poikaolo vahvistuu mitä lähemmäs ultraa mennään :D miun tuurilla hää ei ees näyttäydy,kuten ei keskimmäinenkää viel näillä viikoilla :D
 

Yhteistyössä