¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

http://elokuunmasut.suntuubi.com/?cat=1&preview=1&=Esikatsele

Syntyneet:
http://elokuunmasut.suntuubi.com/?cat=7&preview=1&=Esikatsele


Sairaalakasseihimme pakkaamme seuraavaa:

- Neuvolakortti
- Peseytymisvälineet: shampoo, hoitoaine, suihkusaippua, dödö...
- Hammasharja + tahna
- Meikit + puhdistusaineet
- Kosteusvoide, harja, ponnareita/pinnejä
- Imetysliivit ja liivinsuojia
- Kotiutumisvaatteet itselle (+yösiteitä)
- Vauvalle kotiutumisvaatteet
- Kamera + laturi/pattereita
- Kännykkä + laturi
- Rahapussi + rahaa
- Mp3 soitin tmv.
- Pientä syötävää + juotavaa
 
Huomenta!

Se olis sitten kesäkuu ja kaks kuukautta jäljellä, niin on meidän kuukausi. =)

Ihana ilma taas heti aamusta, arska porottaa pilvettömältä taivaalta ja mittari näyttää +26. Auringon puolella kylläkin. B)

Tänne ei erikoisempaa. Masussa jaksellaan ilmeisesti hyvin.
Tänään on kummipojan 3v. synttärikemut. Kakkua... :p :p

Pitää mennä aamupalan laittoon, lupasin miehelle, että saa nukkua ja tullaan sitten herättämään pojan kanssa pekonin tuoksuiseen aamuun. :D

Nauttikaa mamit ilmoista ja muistakaa hemmotelkaa masulaisia jäätelöllä. Mä ainakin muistan, ehkä liian useinkin... :whistle: :wave:


 
Huomenia ja mukavaa kesäkuun ensimmäistä päivää! HooÄssälle kiitoksia uudesta pinosta :wave:

Eilen sitten velipoika sai valkolakkinsa ja koko päivä menikin juhlissa. Olisi melkein pitänyt laskea kuinka moni vähemmän läheinen sukulainen ja naapuri tuli kyselemään samoja asioita vauvaan ja raskauteen liittyen. Näin jälkeenpäin kun mietin niin sellainen kyltti johon kirjoittaa laskettuaika, vauvan sukupuoli, omat vaivani jne jne olisi ollut enemmän kuin tarpeen, ettei kaikkien samoja asioita olisi tarvinnut erikseen kysellä hehe! Ihme kyllä oli vielä monia, jotka ei tästä mun tilastani tienneet. Yleensä kun tuolla vanhalla kotipaikkakunnallani toimii puskaradio paremmin kuin hyvin :LOL: moni ihmetteli mahani kokoa ja olivat ihmeissään kun kerroin että yksi sieltä on vain tulossa ja vasta elokuussa..eli taas lisätodisteita siitä että valasosastoon kuulutaan :)

Kärsiikö kukaan muu siitä että maha on sekaisin aamulla? Ajattelin vain kun itse en saa edes näin viikonloppusin nukuttua pitkään kun joutuu viimeistään kahdeksalta juosta vessaan. Mahataudista tuskin on kyse kun tätä on nimenomaan vain aamuisin, mutta liittyyköhän se tähän raskauteenkaan? :snotty: kaikenlaisia vaivoja sitä pitää ollakin...

Ihanaa tuo minun ukkoseni aikoo tänään kasata pinnasängyn. Joudutaan heti laittaa vauvalla oma huone jonne tuo sänkykin tulee, koska meidän makkariin se ei oikein mahdu ja mies tekee kolmivuorotyötä joten yövuorojen jälkeen saa rauhassa nukkua päivät meidän makkarissa ja vauva päikkärinsä omassa huoneessaan. Tulee olemaan varmasti raskasta nousta keskellä yötä ja hipsiä toiseen huoneeseen imettämään, mutta ei oikein muutakaan vaihtoehtoa ole,pitää sitten vaan itkuhälytin käydä ostamassa. Ainakin näin olisi nyt suunnitelmat, enkä ajatellut käyttää äitiyspakkauksen laatikkoakaan vauvan ensisänkynä, mutta muutoksia toki saattaa tulla =)

Jospa sitä lähtisi aamukahvin ja kaurapuuron keittoon, jostain syystä alkoi kauheasti tekemään mieli puuroa..pitkästä aikaa terveellisiä mielihaluja :D

Triinu ja beebis 28+4 (?) :heart:
 
irtis: mäkin oon ostanu indiskasta muutaman mekon ja hameen kesäksi. Äitiysvaatteita eivät myy, mutta normikokoisissa mekoissa tosiaan väljät mallit in. Vaikka itse kuulun jo "valasosastoon" (sf 29,5 cm, +15kg tullut painoa), m-kokoiset indiskan mekot oikein mukavan väljiä, mutta silti niiiiiin hyvännäköisiä B)

Mukavaa sunnuntaita kaikille, tämä lähtee kymmeneksi tunniksi töihin (pihalle kun katsoo, huvittais ennemmin jäädä ottamaan aurinkoa..... :LOL: !)

Elo-onni ja "Jyry Yrmy" 27+3
 
Kiitos taas uudesta pinosta!

Ihanaa, on jo kesäkuu.. aika menee niin nopeesti.. ja vieläkin kaikki vauvaa varten on vasta suunnittelu asteella.. no.. torstaina on vipo työ päivä ja sitten jaksan alottaa pesu ym. projektit!!!

Eipä muuta ku nautitaan auringosta.

Ainiin ja miulla alko dieetti.. mies ja miun isä alottavat yhteisen dieetin ja mie lupasin tukee niitä ja olla syömättä herkkuja :kieh: .. mut ainahan sitä voi salaa käyä jätskillä :D

Äiti lpr 30+5
 
Sone
Minusta aika ei mene yhtään nopeasti :headwall: 6 viikkoa olis vielä äitiyslomaan aikaa, odottelenkin jo että pääsee sitten löhöilemään rannalle valaaksi :) Keskiviikkona on meillä ultra, kasvukontrolli. Ainakin minä olen kasvanut jos ei muuta :LOL: Alkaa olla ikävä omaa kroppaa ja vyötäröä.

Meilä taitaa olla ipanalla vesirokko tulossa, tai sitten ne on itikan pistoja kasvoilla ja käsissä. :whistle:
 
Musta aika on mennyt tosi nopeasti. Kohtahan on jo elokuu, vaikka sinne loppukuuhun asti saankin odottaa. Juhannuksen jälkeen vielä 2 päiväksi töihin ja sitten alkaa meikäläisen ensin kesäloma ja sitten äippäloma. Töihin takaisin joskus ens vuonna.

Triinua lohdutan ja sanon ettet ole mahavaivoinesi ainoa. Yleensä aamuyöllä käyn vessassa siinä 5 aikoihin ja sitten takaisin sänkyyn ja unta kaaliin. Viimeaikoina vaan on saanut laukata sängystä takaisin vessaan istunnolle kun mahaa on polttanut niin ...keleesti.

Kuuma! Mun on kuuma! Hiki valuu vaikka ei mitään tekisi. Kohta saa varmaan kääriytyä sideharsoon, ettei hiki valu nilkkoihin asti. Ja kesä on vasta alussa, miten mä selviän sinne elokuuhun asti ?!!!
 
Kiitos uudesta pinosta HooÄs!

Neuvolassa kävin torstaina rv 29+3. Kaikki ok. Sf 29cm, kohdunsuu pehmeä mutta kiinni, painoa tullut 10kg, sydänäänet kuuluivat...

Nyt on työt sitten loppu. Perjantaina oli viimeinen päivä... Mies lähti ruotsiin keikkatöihin kahdeksi viikoksi hankkimaan lisäansioita. Jotenkin masentavaa ja ennenkaikkea tylsää tää toimettomuus. Tosin huomenna menen katsomaan yhtä taloa kotipaikkakunnaltani, ja jos se on ok niin meillä on sitten muutto edessä ja se on IHANAA. Olen inhonnut tätä kaupunkia ja sen ihmisiä ja muita juttuja ihan alusta asti :kieh: Myyjä on tuttu ja talokin entuudestaan, joten aika varma juttu tää on. Ihanaa jos pääsee muuttaa pois täältä eikä tarvitse täällä äitiyslomaa lusia. Toivottavasti ei ilmene nyt sitten mitään isoja vikoja talossa... Huomenna käikki selviää, jännittää pirusti...

terv. Jennika1983

 
Jee uus pino! Kiitos siitä, HooÄs!

Aatelkaas, miten nopeesti aika meneekään! Nyt jo kesäkuu! Ens kuun loppupuolella, viikolla 30 tulee se maaginen 37 raskausviikkoa täyteen ja silloin vauva onkin jo täysiaikainen (silloin ei enää määritellä keskoseksi) ja valmis syntymään!!! Siis 7 viikon kuluttua! Alkaa pikkuhiljaa jo vähän jänskättämään! |O

Mites te muut, ootteko jo pakkailleet sairaalakassia? Mä oon jo alkanut pikkuhiljaa pakkailee... Siel on jo vauvalle kotiutumisvaatteet, muutama vaippa, ensitutti, mulle liivinsuojuksia, terveyssiteitä yms. yms... Viel on pakkaamista :D
 
tosiaan kiitos upp3 kun ohjasit minut tänne. mie vaan ihmettelin edelleen tuolla toukokuun pinossa. =) .. eli onko teillä kellään ollu semmosta kuukautis kipua mahassa välillä? kun mulla sitä on ollu nyt pari päivää ja oon vähän huolissani. lääkärissä kävin viime viikolla ja kohdun suu oli ainakin sillon kova ja kiinni..
 
Moikka kaikille!!:)
Kiitti HooÄssälle uudesta pinosta! Aika todellakin lähti juoksemaan viikon 22 jälkeen..!! Ihanaa, pian on elokuu!! B)

Huhhuh, juhlat on nyt juhlittu, hikoilut hikoiltu ja lakki saatu! Lukiolla hikosin kuin pikkusika, käsissäni puristin ohjelmalehtistä ja se oli aaaivan märkien sormenjälkieni peitossa! Samoin puku sai osansa "vuotavasta kehostani".. :x Kaikki meni hyvin, myös ne kauhuportaat kauhulakituksineen ;) Oli ihanan vapautunut olo sen virallisen tilaisuuden jälkeen ja kun pääsi kotiin juhlimaan. Voisin viettää tuollaista "palkkapäivää" joka viikonloppu, tähän mennessä oon "tienannut" 820e!! :eek: Huomenna käy vielä yksi kummisetä, saa nähä tuleeko siltä tavaralahja vai rahaa, vai odotanko turhaan lahjaa :LOL: Vieraita kävi kiitettävästi, ehkä lähemmäs 100.. Juhlapäivä sattui kyllä kohdalleen, aurinko paistoi ja oli LÄMMIN. Tänään onkin satanut vettä.. Vieraita kävi aina kello iltakahdeksaan saakka, milloin olinki jo ihan rättipoikkiväsynyt, ja sammuinki sänkyyn yhdeksän aikaan. Aamulla sit heräsin ennen kahdeksaa ja painuin suihkuun, ja sit käviki viel pari vierasta. Ihanat ja varmaan ikimuistoiset juhlat! :flower: Ruusuja sain mielettömän kasan jo lukiolta, tosi moni oli muistanut minua! "Hiukan" haikeahan se oli siellä juhlassa miettiä ettei kouluun enää palata eikä olla enää niin paljon yhdessä kavereiden kanssa, kun niin moni muuttaa/on jo muuttanut muualle.. :(

Hmm.. Ei tässä nyt muuta jaksa kirjottaa, väsyttää |O
Hienoa päivän jatkoa massumussuille!:D
Onnellisesti lakin saanut Upp3 ja paljon potkiva Mötky 29+5
 
kiitos Hooässälle munkin puolesta!!

nea85 kyseli kivuista, mul tuntuu menkkamaiselta jomotukselta supistukset mitkä tuloo, semmosena aaltoilevana.

tosta sairaalakassin pakkaamisesta, hmm.. mitä sinne kantsii ottaa ehdottomasti mukaan? kyl nyt suurpiirteittäin tiedän mitä kantsii mut jos on hyviä vinkkejä niin mielellään otetaan vastaan.. =)

olo tääl ihan hyvä muuten, v*tuttaa vaan kun olen niin paljon yksin nyt, ja miehen kans ei vietetä aikaa yhes juurikaan, paitsi nukutaan yöt yhes, muuten se on töissä varmaan vauvan syntymään saakka näin paljon... :'(

t. hosso ja iida 30+5 :heart:
 
Sone
Sairaalakassiin:

-Ne rintasuojukset vai mitkä ovatkaan nimeltään olis ollu tosi hyödylliset mukaan viimeksi, en tajunnut ottaa... Sairaalassa oli vaan jotain tuppoja tuohon nännin päälle. Maitoa suihkus ihan hulluna, joka paikka märkänä

-Ihonhoitotuotteet!!! Kosteusvoide ja huulirasva kaikista tärkeimmät! Minulla rapisi oikein kasvot. + muut hygieniatuotteet

-Minulle tärkeetä on omat vaatteet tai yökkäri. Kotosampi olo. Viimeksi olin niin monta päivää sairaalassa että omat vaatteet oli ihan kiva juttu, samoin imukykyiset siteet.

-Kirja tai lehti

-Kamera

Siinä tärkeimpiä..


Suuri toive on että tällä kertaa homma menis lyhkäsemmän kaavan mukaan, ja pääsisi kotiin mahdollsimman nopeasti! :)
 
suuret onnittelut uppille valkolakista :flower: :flower: :flower: :flower:

täällä päivä mennyt kohtuu hyvin, aamulla oli pilvistä ja vasta iltapäivällä rupes aurinko porottaan.
olokin on hiukka parempi kiitos uuden lääkekuurin. olinpas muka ahkerakin ja leipasin parin litran pullataikinan, ja arvakkaas vaan minkä näköinen mun paita oli tosta mahan kohdalta ja onneksi en polttanut sitä ku ähersin tossa uunin luukulla :LOL:
mut nyt saunomaan ja iltapuuhiin, kivat päivän jatkot kaikille!!
niin joo ja kiitos uudesta pinkasta.

moido :wave:
 
Heips piitkästä aikaa! Kiitti taas uudesta pinosta =) Ja upp3 onnea lakista :flower:
Mulla alkoi loma viime perjantaina. Sunnuntaina ajeltiin Turkuun kylpylään, en muista kerroinko siitä täällä..(pitäsköhän yritää käydä useammin.. :whistle: )No, pojalle kumminkin nousi kuume sillä reissulla ja tiistaina käytiin lääkärissä. Korvatulehdus taas oikeessa korvassa :/ Kuuri ei purrut eli eilen nousi kuume uudestaan ja huusi korvaansa koko päivän.Illalla käytiin sit päivystyksessä saamassa toinen kuuri, tulehdus molemmissa korvissa. Nyt todella toivotaan että tällä kuurilla lähtis! Ei menis ihan koko loma pilalle |O No, ei voi poikaa kokonaan syyttää sairastamisesta koska itekin kävin torstaina lääkärissä hakemassa lääkkeet poskiontelontulehdukseen :ashamed: Oli jatkunut jo sunnuntaista asti..Nyt alkaa helpottamaan..Että näin meidän lomat alkoi :D :headwall: Ainiin, käytiin hakeen sillä samalla Turun reissulla vaunut. Ihanat :heart: Oon jo pessyt kaikki kankaat ja patjaan pitäs vielä tehdä suoja :D Ehti poika jo koppaan piirtään hopeatussilla, mutta onneks mies sai sen pois! Ois ehkä voinu muuten tulla ruumiita.. :LOL:
Omaan oloon: Selkää ei ole nyt särkenyt *kopkop*, mutta kuumuus jotenkin pistää pikkasen tukalaksi olon :| Ja tuntuu että maha repee sivuilta. Tyyppi ei vieläkään ole kääntynyt raivotarjontaan, melskaa miten sattuu tuolla mahassa. Liikeitä oon laskenu.
Huomenna neuvola, vähän taas jänskää toi punnitus. Tuun sitten kertoileen miten meni
:D
Vauvan tarvikkeista, oon pessyt sitterin ja kaukalon. Nyt on työalla kaikki miljoonat potkarit ja bodyt. Sit kohta pitäs alkaa pikkutarvikkeita hommaamaan :heart: Ajatella että 2 kuukautta! Ihanaa ja alkaa mietityttään jo tuo synnytys..Mihin tää aika oikein katos :D

Nyt riittää läpinät
f ja p 31+1
 
Siis vau mitä mahoja tuolla mahapinossa on.. miunki maha näyttää pieneltä :D , mut ei huolta, kasvan varmaan samoihin mittoihin!!!!

Se ois niiku vimppa viikko käsillä =) , niinku töissä!!! vähänkö kivaa!!! perjantaina ois eka lomapäivä.. nukkuskohan vaik pitkään.. niiku tänä aamuna.. poitsu tuli joskus 6 aikaan miun viereen.. mut eihän se lomalla haittaa, ku voi nukkuu sit päikkärit!!!!

Muutamana päivää ollu sellanen ällö olo.. niiku närästys tai jotain, mut ei tuu päälle.. tösi inhottavaa.. ei tiiä et onx nälkä vai mitä.. ne on nyt varmaan näitä loppuajan juttuja, enneku vaavi laskeutuu..ja syntyy.. hui ku ootan kovasti jo synnytystä..

Hurjat bileet on toisinaan masussa käynnissä.. niiku eilenkin illalla.. tiiä meinaako se tulla ulos kyljestä vaiko navasta :D , kädellä pakko pitää vastaan, ettei tuntus niin pahalta!!

Mut nyt alan reippaana tehä töitä!!!

Ja ÄLKÄÄ MAMMAT HYLJÄTKÖ TÄTÄ PALSTAA NÄIN LOPPUMETREILLÄ, VAIKKA KESÄ ALKAAKIN!!!

Äiti lpr 30+6

Lisäys : sairaalakassi :
-HIUSHARJA, se unohtu viimeksi enkä tajunnu pyytää sitä keltään, ja oli ihan hirveetä olla siellä sairaalassa, alapää tohjona ja muutenki heikko-olo ja sit viel tukka ihan takussa ja ties mitenpäin.. nyt otan kyllä mukaan varmaan just sellasta mikä kohentaa omaa oloa!!
-tietty kosteusvoiteet ja huulirasva, miulla ollu äly kuivat huulet koko raskauden ajan
-imetysliivit ja suojat
-omat alushousut ja rättejä :kieh:
-puhtaat kotiutumisvaatteet
-kirja tai joku muu vastaava
-kamera

tossa ainakin alux listaa..

ja vauvalle laitan sitten kotiin valmiix turvakaukaloon kotiutumisvaatteet, ni mies voi tuua ne sitten ku tulevat hakemaan meitä kotiin!!!

Ihana aatella jo tälläsiä juttuja :heart:
 
Huomenta!
Kiitos vielä onnitelleille! =) :flower:

Väsyttää, oisin varmaan vielki nukkumassa ellei mies ois herättäny ennen töihin lähtöä.. Ja mukavasti muuten herättikin...;) B) Viime yön nukuin hyvin ilman selkäsärkyjä, liekkö johtuu lisäpatjoista jotka laitettiin kovaan sänkyymme pehmusteeksi. Pitää ilmeisesti ostaa vähintään uus sijauspatja,ei nuita särkyjä enään jaksa, varsinkaa kun varmasti pahenevat loppua kohti..

Ois pankissa joku keskusteluaika pankkiasioista klo 12, kuulemma aina ollut tapana kutsua kevään abit keskustelee... No,saapahan samalla vietyä nuo lahjarahat tilille. Paska vaan kun vettä sataa enkä jaksais (=uskaltais) autolla lähteä ajelee. Eipä tästä oo ku ehk kilometri pankkiin nii sama ajaa pyörällä ja kastua. Samalla vois varmaan käyä myös verotoimistossa lasketuttaa veroprosentin sopivaks..

Lätinät sikseen ja aamupalalle (nam, kotiruisleipää ja -rieskaa jäi juhlista!!) !
Upp3 ja iilimato-Mötky 29+6 (se tuntuu iilimatomaiselta kun vaavi mönkii ihon alla, vaikkei mulla kokemusta iilimadoista olekaan!! :LOL: )
 
Kiva, kun on taas uusi ketju! Miehestäni tuli setä viime yönä. :) Toivottavasti pääsee tapaamaan tulokasta pian! Ystäväni varoitti, että siitä voi tulla vauvakuume. :LOL:

Minulla on myös usein aamuisin kiire vessaan. Se on sellaista epäsäännöllisen säännöllistä kiirettä. Joku aamu on kiire, ja toisena ei. Mun vatsa reagoi herkästi hormonimuutoksiin muutenkin (esim kun menkat alkaa, on mun vatsa aina sekaisin), joten pidän sitä nytkin "asiaan kuuluvana vaivana". Täällä on myös kuuma. Viime yönäkin hikoilin kuin pieni possu. Aamulla oli pakko käydä suihkussa. Mun jalat ovat myös muuttuneet tankeiksi. Nilkkoja ei paljon erota. Kauheeta turvotusta, mutta ei minun mielestäni vielä huolestuttavan paljon.

Marikki ja pikkuinen 28+6
 
pitkästä aikaa :wave:

ihan pihalla nyt jutuista, mut pikaiseen omat kuulumiset. sit tyttö kesäkerhoon ja koira lääkäriin, säpinää piisaa!

perjantaina oli neuvola/kontrollilääkäri. sairasloma jatkuu kesälomaan saakka. supistuksia tulee koko ajan, mut onneksi mitään hälyyttävää ei ole tapahtunut.
paino +600g/vko (tosi vähä, syön suklaataa ihan hulluna+ muut herkut päälle)
sf 24 keskikäyrän alapuolella tasaisesti menee, ihmeellistä ku tässä kolmannessa kaikkein pienin masu? luulis et nyt olis oikea tursake :LOL:
hb 128 hieman oli laskenu
rr 120/76
vaavin syke 145 :heart:
mitähän vielä? no jatketaan päivemmällä, jos ehtis lukee nuo edelliset jutut.

triine ja trinsessa 28+1
 
Kiitos uudesta pinosta :wave:

Joko te ootte alkanu sairaalakassia pakaamaan? :eek: Pitäiskö itekki jo pakata :D
Ollaan kyllä tosi pitkällä jo,nyt on kesäkuisten vuoro,sit heinäkuiset ja seuraavaks me! :)
Huomasin,et on tullut jo helmikuistenki pino :eek:

Täällä on flunssa varmaan alkamassa ja tyttö on kuumeessa ja flunsassa lisäks on ykskäkin tullut :/
neuvola on 11 päivä,sitkö ne rupee siirtymään joka 2 viikon välein? mä en millään jaksais,en oikeen tykkää käydä siel neuvolassa,en tykänny esikoisenkaan aikana
 
Kyl joo nyt 30 tienoilla pitäs kaikilla siirtyy 2vk välein neuvolat! mie kyllä tykkään juosta siellä, ei viiti miehelle höpöttää koko aikaa kaikkia rakaus juttuja ja vaivoja :D siellä on terkka sitä varten :D

En miekä oo alkanu viel pakkailee sairaala kassia, mut voishan tota listaa jo tehä paperille, ni muistais sit pakkaushetkelläki mitä piti ottaa!!
 
huomentavaan täältäkin päin!!
ankee ilima vettä sataa kaatamalla, no puhdistaahan se ilmaa ja kastelee pihan samalla.
mulla kans aivan kamala selkäsärky päällä piti ihan panadoli ottaa jospa se helppais hieman, oon tainnut nukkua jotenkin huonosti viime yön.
täällä on kans massussa vaavilla bileet menossa, ihana kun potkut tullee tonne alas niin saa kyljet hieman levähtää. saishan tuo pikkuhilijaa ruveta kääntyyn pääalaspäin, paitsi että mulla tais viimeksikki poitsu kääntyä ihan viime metreillä pääalespäin.
ihanaa kun on kesä tulee lapsillekkin näemmä aamusta lasten ohjelmaa niin ei tarvii äipän olla viihdyttämässä heti aamusta.
sairaalakassista oli jotain puhetta omat shamppoot ja hoitoaineet on ehottomasti oltava mukana, mun tukka ei ainakaan tykkää yhtään siitä sairaalan shamppoosta. ja harja on mullakin jäänyt ekalta kotia piti omalle äitille sit soitella että viittisitsä tuua mulle harjan.
omat rätit ja pikkarit on kans mun listalla ja tietty nuo kamerat lompakko liivit suojat sukat yms... ja kotia laitan sit vauvan kassin kaukaloon ootteleen että iskä tulee sit sen kans hakemaan.huomenna ois taas äippäpolille ultraan aika tarkastavat tilanteen ja et onko lääkekuuri ruvennut tehoaan, ja nään taas meidän pikkupoitsun =) vaikkakin se rupee oleen jo niin iso et saa tarkkaan katsoa et mikä on mikäkin.
oon vieläkin niin haltioissaan kun kuulin et neljäs poika, anoppi mulle sanoikin kun kolmas poika syntyi että sut on varmaan luotukkin poika perheen äidiksi :)
ja totta tosiaan enään kaks kuukautta ja on meidän kuu!!!
oon tässä jänskättänyt ku parilla kaverilla oli toukokuun lopussa lasketut ajat ja vielä ovat yhtenä, synnyttävät ihan millon vaan. pääsen minäkin sit vähän paijaan vastasyntyneitä, ihanaa.

mut nyt täytyy vääntäytyä aamupalalle.
hyvät päivänjatkot teille mammat.

:wave: :wave: :wave:
 
Tuli tuos torstaiehtoolla extempore reissu tätini luo Kuortaneelle lasten kanssa!! Kotiuduttiin eilen illalla. Oli ihana lomailla taas sielä päin!!

Neuvolakuulumisia viime torstailta:
RV 29+6
Paino/viikko +600 g, yhteensä 17,5 kg :ashamed:
RR 115/55
Pissa puhdas
HB ei nyt mitattu
Sf-mitta 32 cm!
Tarjonta RT
Syke 140
Liikkeet ++

oviili: Juu, pikkusiskoni sai 29.5. (2 pvää ennen laskettua) esikoisensa ja tyttö tuli!! Voi lutunen kun oli suloinen, kun käytiin perjantaina kattomassa. Niin pieni ja viaton :D Pääsivät eilen kotiin. Mä veikkasin alusta asti heille tyttöä sydänäänten perusteella ja muut poikaa mahan perusteella. Taas nähtiin kuka oli oikeassa, heh!!!!

Onko normaalia, että joka vessareissulla saan vaihtaa pikkuhousunsuojan koska sinne on tullut paljon jotain kellertävää juttua?? Pitäiskö olla huolestunut??

No onpa meitä lyhkäisiä (alle 160 cm) pätkiä täällä muitakin etten ollut ainut!!! Mä oon sen 158,5 cm ja joka kerta mulla ollut JÄTTIMAHA. Nyt vedetään kyllä kolmen edellisen raskauden ohitse jo sf-mitoissakin :LOL:

PROFIILISSA PÄIVITETTY KUVA!!!

Niin, ja oikein paljon onnea kaikille valmistuneille :flower: Mun pikkuveli valmistui suurtalouskokiksi.

Sairaalakassi: Vielä en ole sitä alannut pakkailemaan. Ehkä joskus heinäkuulla laitan sen valmiiksi. Vielä pitäis tällä kuulla aloitella vauvan vaatteiden pesua, huh huh.

Itellä hyödylliset tavarat kassis on olleet:
- kotiutumisvaatteet
- lukemista
- kamera
- pesuaineet, hiusharja, hammastahna + harja
- imetysliivit + liivinsuojia
- siteitä kotiutumista varten
- vauvalle vaatteet
Siinäpä tais olla tärkeimmät mitä nyt tuli mieleen.

Mullekin muuten kaikki povaa poikaa mahan perusteella ja mä tyttöä sydänäänten perusteella. Eli mä olin luultavasti taas oikeassa itte, kun ultran mukaan tulossa tyttö :heart:

Masussa on ollut ahkerasti liikettä. Illallakin menin nukkumaan ja ihan otti kipeetä kylkiin/mahaan, kun vauva liikkui ihan mahdottomasti. No, pääasia, että liikkuu päivittäin!!!

Tatjana80 ja tyttö 30+3
 

Yhteistyössä