¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Tilattiin sitten miehen kans Teutonian Spirit S3 -08 joggerit+koppa+hoitolaukku Saksasta, kidsroom.de -sivuilta. Olisimme hurjat jo menneet ostamaan ne lastenturvasta, mutta onneksi tuli katsottua vähäsen noita kustannuspuolia... säästettiin 320?!!! Antoivat vielä muutoin jo edullisesta loppusummasta 33,80? käteisalennusta, ku ei maksettu luottokortilla, vaan suoraan verkkopankista. Eli tuolla kätesalennuksella kuittaantuvat vaunujen postikulut.
AAAAIVAN ihanat ovat, ei malttas odottaa että saa ne perille. Muutamia viikkoja täytyy kuitenkin malttaa vielä
:LOL: !

onnesta puhkuva elo-onni ja jyry yrmy 31+4 :heart:
 
Moi!!
joo kylläpä on kesäkuu menny vauhdilla, rupiaa meitsikin panikoimaan viikonloppuna sain kaikki sisällä olevat vauvan vaatteet pestyä vielä ois varastossa olevat pesemättä ja samoten vaunujen ja kaukalon kankaat pitäs pestä. sais nuo pesut pois alta niin ei ois enään mitään hätää kun meitsi on ainakin tykänny synnytyksen jälkeen vaan olla pari päivää levätä ja kerätä voimia tai palautua synnytyksen jäliltä.
mulla on kans supparit muuttunut sellaisiksi "oikeenlaisiksi" no toivottavasti pääsen tällä viikolla vielä äippäpolille nuitten vatsa ja selkä kipujen kans niin varmaan samalla tsekkaavat ton alakerran.
Onpa sitten tämäkin päivä mennyt siivoillessa kun on niin mahetsu ukonilima ollut ja jälleen vettä satanut taivaan täydeltä.
Jollakin oli maininta niistä aikaisemmista neuvola korteista, ei mulla oo ollut ikinä mukana niitä kortteja kun saahan ne sieltä koneelta tai arkistosta ongittua tietoja jos tarvivat.
muakin vaivaa tuo raskausajan dementia joka muuten kestää sit n.vuoden vielä lapsen synnytyksen jälkeenkin.
Oon miettinyt pääni puhki oonko jo saanut ostettua kaikkia mahdollista itelle ja vauvalle ettei tarvis olla menossa heti kaupoille ku kotiudun laitokselta, vaippoja vois vielä paketin kaks ostaa valmiiksi.
Mut nyt täytyy mennä vielä siivoon tuo yläkerta ku vielä vähän virtaa on.

MOIDO
 
Heippahei kaikki!

Taas pitkästä aikaa täällä, eipä tule näin kesällä paljon koneella norkoiltua.. :whistle: Nytkin tässä mökillä ollaan, kannettavan sain käsiini niin ajattelin tulla pitkästä aikaa tänne kirjottaa kuulumisia!

Ja onneksi olkoon ensimmäiselle elovauvalle ja koko perheelle! Voimia sinne!

Omaan napaan ei kummempia kuulu, hyvin on odotus jatkunut. Kesälomalla tässä on jo kuukausi pyörähtänyt, huomenna alkaakin jo virallisesti äitiysloma =) ihana on kyllä ollut olla lomalla!

Vauvalla on ollut kaikki hyvin, aiemmat mahakivutkin on menneet pois. Vauva kääntyi onneksi raivotarjontaankin, kun aiemmin oli perätilassa. Viime viikolla oli äitiyspolilla synnytystapa-arvionti, siellä ottivat sydänkäyrät, jotka oli hyvät. Syke pyöri siinä 140 kieppeillä, ja välillä laski 120. Kuulemma hyvä niin. Ultran mukaan vauvan paino oli 2320g ja 43cm pitkä.

Sisätutkimus olikin hieman epämiellyttävä, kun tunnustelivat mahtuuko synnyttämään alateitse. Muuten kuulemma mahtuisi, mutta lääkäri epäili häntäluuni olevan koukkuinen, ettei vauva mahtuisi syntymään! :| Sen lääkäri siis tunnusteli peräaukon kautta, tuntuipa melko karmealta kun naputteli häntäluuta sitä kautta... :x Sattuuko muilla olemaan kokemuksia koukkuisista häntäluista??? Joudun viel keskussairaalaan lisätutkimuksiin, tutkiivat siellä tarkemmin mun häntäluun tilanteen..

Täällä tuntuu monilla olevan supistuksia, ja siks ihmettelenkin, kun mulla ei oo yhtään supistusta ollut!? Kyllä mua lenkillä ollessa saattaa kylkeä tai alamahaa vähän koskea, mutta en usko niiden olevan supistuksia. Maha ei siis kovene tai muuta sellaista.. Viikkoja on kuitenkin huomenna jo 35, luulis niitä supistuksia jo tulevan... tai siis mistäs minä tiedän :p :whistle:

Kylläpä tuon synnytystapa-arvioinnin jälkeen alkoi synnytys muakin jännittää tai jopa pelottaa! Tuntui, etten osannut edes siinä tutkimuksessa olla rentona jalat levällään, kun tuntui aika inhottavalta se.. niin miten sitä osaa sitten ite synnytyksessä olla rentona.. puhh... noh kai se menee ihan hyvin ja omalla painollaan.. =) toivottavasti niin!

oda-sofia & pikkunen 34+6
 
Hui ku on tullu tekstiä paljo, viime viikon loppupuolella ku viimeks oon täällä käyny... en ees jaksanu kaikkea lukea... :ashamed:

Äitix9, hirmuisesti Onnea pienen pojan syntymän johdosta ja voimia pienelle vauvelille!!! :hug: :flower: Varmasti tuntuu tosi oudolta olla kotona ilman vauvaa... toivottavasti pikkuinen kuitenki vahvistuu pian ja pääsee kotia äidin syliin! :heart:

Täällä menny kaikki ihan hyvin... tuntuu ettei oo ollu nyt pahempia raskausvaivoja ku närästys sun muut pienet jutut, ja siitä oon kyllä onnellinen!! :) Ainut mikä hieman huolestuttaa, on se, että vauvan liikkuminen sattuu välillä tosi oudosti! :/ Onko muilla ollut tällaista? En muista että ainakaa viime raskaudessa ois liikkeet tällä tavoin sattunut... siis kyllähän joskus sattuu, jos vauva potkii esim, kylkiin, mut tää on sellasta jatkuvaa kipua vauvan liikkuessa.. ihan ku lapsivettä ei ois enää pehmentämässä liikkeitä.. :eek: Toivottavasti ei oo mitään vakavampaa.. ylihuomenna on neuvola, että siellä puhun kyllä asiasta.

Kyllä tää 9kk vaan menee äkkiä, vaikkei se aina oo siltä tuntunutkaa.. :whistle: Ei jotenki käsitä, että vauva voi syntyä melkein millon vaan... ja mulla on ostamatta kaikki pikkujutut, kuten tutit, pullot, vaipat, siteet yms. mitä synnytyksen jälkeen tarvii. Noh, jospa sitä ehtis... :)

Elo-onni08, meillä on myös Teutonian yhdistelmät (tosin ne on rockyt, vm.07 ) ja oon ollu kyllä merkkiin enemmän kuin tyytyväinen!! Ovat ihan mielettömän kevyet ja liikkuvat hyvin, menevät pieneen tilaan, eikä mitään vikaa oo ilmenny tuon 1,5 vuoden aikana mitä niitä on käytetty!! Eli onnittelut hyvästä ostoksesta! :D

Annilia & Nuppu 34+0
 
Annilia: Täällä on myös pikkuisen isommat liikkeet alkaneet tuntua ikäviltä. Tuntuu, että kaikki sisuskalut kääntyy ympäri, kun pikkuinen pyörii. Ei tunnu mitenkään hirmu miellyttävältä.

Tänään oli viimeinen työpäivä! Jes! :D Minulla ei ole enää edes avaimia työpaikalle, joten loma alkakoon. B)

Marikki ja pikkuinen 32+6
 
Salamatkustaja, miksi haluat että vauva syntyis jo nyt ja yrität lisäksi edesauttaa synnytyksen käynnistymistä? Etenkin kun sulla ihan elokuun loppupuolella LA eli täysiaikaisuuteen (rv 37+) vielä reippaasti matkaa? :eek: Eiks ois vauvallekin turvallisempaa että pysyis ihan täysiaikaiseksi asti massussa? Älä nyt vaan ainakaan tahallisesti yritä edesauttaa synnytyksen käynnistymistä vielä tässä vaiheessa. Haluat varmasti kuitenkin vauvan parasta! Nyt lepäile ja ota iisisti =)

Melluli ja Miksu rv 33+4
 
Ihan liikutuksesta tuli tippa linssiin kun luin Äiti x9:n kuulumiset. Paljon onnea! :flower: Toivottavasti saat pikkuisen pian lähellesi, on varmasti raastavaa olla erossa. Mutta pääasia että molemmat voitte hyvin.

Aamulla katoin telkusta "Sydämen asialla" -sarjaa, siinä syntyi keskonen ja sitä piti kans vollottaa. Hitsi että sitä on tullu herkäks näin raskausaikana. :D

Nyt onkin jo kesäkuun viimeinen päivä! Huomenna pitää varmaan tehdä jo uusi ketju "ELOMASSUT HEINÄKUUSSA". Onhan tänne ihan kivasti tullut juttua, yli sivu per päivä. Kivaa kesäkuun viimeisen päivän iltaa kaikille!!
 
Heissan!

Taas on tullut muutama sivu lisää tekstiä. Kivaa kun on lukemista! Ja tervetuloa uudet :) Täällä sitä voidaan paksusti kera vaivojen :( Issias vaivaa edelleen ja on se kävely ihan kamalaa. Eikä siihen issias kipuun auta edes paracetamoli. kaipa se sitten viimeistään elokuussa helpottaa...Heräsin aamulla siihen, että masusta kuului kaksi kertaa "poks" ja vauva liikkui. Siis ihan kummallista poksuntaa, ei ole ennen moisia ääniä kuulunut. Ei varmaan ollut kuitenkaan mitään vaarallista, kun ei ollut masussa kipuja eikä mitään vuotoja ole esiintynyt. Ja vauvakin on tasaiseen tahtiin liikuskellut päivän aikana. Täytyy kuitenkin kysäsitä asiasta huomenna terkkarilta. Verenpaineiden takia olen nyt käynyt viikon välein neuvolassa.

Heinäkuun lopulle sain Tyksistä äippäpoliajan synnytystapa-arvioon. Täällä kun oma neuvolalekuri on lomalla, niin pitää Tyksiin asti raahautua, vaikka mukavaahan se kai on :)

Ecculle paljon voimia! :hug: Ja toki muillekin niitä tarvitseville.

Kääk, nyt pää tyhjeni kunnolla, enkä muista mitä piti vielä kommentoida...

Bella-Lumia 33+jotain...kai.... =)
 
Synnytyspeloista: Itseä joskus jännittää, mutta muuten menen positiivisin mielin. Toki kaikkea voi tulla, mutta uskon kuitenki, että kaikki on Luojan käsissä ja jos joku menee pieleen, siitä selvitään. Kaks edellistä synnytystä ovat olleet positiivisia kokemuksia, kun etenee vaan hetki hetkeltä, eikä sure, mitä seuraavaksi parhaiten kestää. Kipu on kova, mutta mulla ainakin on auttanut suihku ja kävely, ovat myös niopeuttaneet synnytystä. Vaik välil tuntuikin, et nyt en jaksa, mutta oikealla asenteella jaksoi taas. Kun synnytys alkaa, tietää, että raskaus päättyy pian, ja sitten se on ohi ja mikä onnen tunne onkaan kuin lapsi on syntynyt. :)
 
täällä myös sattuu vauvan liikkeet välillä. jos möyrii niin että potkii tai työntelee mahan sivuille niin sattuu, en tiiä onko siinä just sit ne pitkät vatsalihakset jotka on venymisestä hellänä tai jotain semmosta. sama kohta mitä alkaa aina kiristää ja sattua kun kävelen vähän pitempään. sit tietenki sattuu aika kovastikin välillä kun jätkä kenkii napaan:D
 
Jes..viimeis löysin sellaisen nettikaupan ,jossa oli ihania potkupukuja. Sellainen liike kuin Susanna Katriina- lastentarvikkeiden verkkokauppa..jotenkin noin se nimi meni. Melko hintavia vaatteet olivat ,mutta kerrassa somia. Nyt en osta vauvalle enään mitään vaatetta ,kun tuolta tilasin kolme pukua.

Annilia Mulla myös osa liikeistä sattuu. Vauva on ollut niin alhaalla ,että ei yllä kylkiin kipeästi potkimaan, mutta sellaista vihlovaa kipua tuntuu ,kun esim. peppua punkee vatsanahasta läpi. Monesti on koko masu ihan kosketusarka. Mulla ainakin ultrassa on ollut lapsivettä normaalisti. Esikolta en myöskään muista tälläisia tuntemuksia.

Nyt on ollut jo kolmatta päivää supparit tosi herkässä. Varsinkin tämän illan ajan. Ei voi kun maata ja istua. Juuri olin niin tyytyväinen ,kun viime viikon neuvolakäynnillä oli kohdunsuun tilanne pysynyt lähes samana ja vointi ollut tasaisempi. Tuli oikein sellainen turvallinen olo ,että eiköhän tämä tyttö kyytissä pysy täysiaikaiseksi asti. Nyt taas pelko ennenaikaisuudesta hiipii esiin :/ . Pitää nyt vielä muutama päivä seurailla ja soitella sitten neuvolaan.
 
Iltaa!!

Uusille tervetuloa!!

Nyt kun vielä muistan niin Lilli mun mielestä ehkä just tuo kahden lapsen kanssa on vaikeinta,, tai saa nähä millasta tulee olemaan kun kolmas syntyy mutta se että meillä esikoinen oli 2v ja 2viikkoa kun toinen syntyi ja kun ikäeroa noinkin "paljon" niin aika erinlaista hoitoa ja huomiota lapset tarvitsi. Ja kävi esikoista jotenkin sääliksi kun monesti se vauvan hätä on kiireellisempi kuin sen isomman. Nyt tulee ikäeroa 2v 8kk joten noista kahdesta on jo seuraa toisilleen ja ehtivät yhdessä varmasti tehdä tuhojaan kunnolla kun äiti hoitaa vauvaa... Luulen että kolmas ja sitä useampi lapsi menee jo helpommalla. Kokeneemmat korjatkaa jos oon ihan liian ruusuisissa kuvitelmissa!! :LOL:

Joo oltiin reissussa viikonloppu asuntoautolla jossa yllätys yllätys oli kaasu loppu... :kieh: Ensimmäisen yön sitten palelin hampaat kalisten ja jouduin pukemaan villapaitaa keskellä yötä päälle.. Isäntä nukkui ohjaamon yläpuolella noiden tenavien kanssa ja siellä oli ollut onneksi lämmintä. Mietin jo että kömminkö sinne kans mutta olis voinu olla vähän uhkarohkeaa. No nyt sitten yskin niin että meinaa keuhkot haljeta, kurkku kutisee ja ääni painuksissa!

Miehen sisko perheineen oli myös reissaamassa ja tulivat viime yöksi sitten kotimatkallaan meidän pihaan. Tänään käytiin Power Parkissa pikasesti kun päästiin niin myöhään liikkeelle ja miesten oli pakko päästä ajamaan kartinkia joten me sitten tenavien kanssa katottiin katsomossa ja sitten pikaisesti käytiin (tai mä en tietenkään) muutamassa laitteessa. Siellä kyllä satelikin välillä niin ei sen puoleen niin harmita vaikka aika jäi lyhyeksi. Mun kävely vaan niin tuskallista kun oikea jalka alkaa olemaan ihan entinen. Nyt on supistellut aika useasti, liekö tää yskimisen syytä. Ja närästää....

Huomenna olis neuvola mutta ei oo lastenhoitajaa joten mietin että jos soitan ja kysyn olisko sillä torstaina aikaa kun meen aamusta silloin sokerirasitukseen ja mun kaks siskoa tulee tänne, toinen lapsenlikaksi ja toinen mulle kaveriksi ja kuskiksi. Mä oon esikoiselta mennyt rasituksen jälkeen niin heikoksi että jännään kotia selviämistä. Saisin parannella tätä oloanikin muutaman päivän.

Noista suonikohjuista ajattelin kysyä ja näyttääkkin kun alapää (vielä ehkä vain oikea puoli) ihan järkyttävän näköinen ja tuntuinen ja pelottaa että ne vielä estää alatiesynnytyksen?!?!?! EN HALUA SEKTIOTA!!!!!! Pelottaa kuinka käy.... Nyt oli joku haavakin siellä kun pissaaminen kirveli ihan mielettömästi ja suihkussa tunsin kipeän kohdan, pitäis kaivaa jostain pikkupeili ja kurkata miltä siellä näyttää ja mitä on menossa näytättämään,,,

Pitäis kömpiä peiton alle kun unet jääneet aika vähille. Jos nousis tosiaan aamusta soittaan neuvolaan ja siirtäis aikaa ja jatkais sit unia jos likat antaa... Toivossa on hyvä elää...

Mutta hyvää yötä kaikille!! Toivottavasti saadaan nukuttua itse kukin! Pitää vaan koittaa tsempata itteään että tää on valmistautumista yösyöttöihin sun muihin..

Mammaliini83 ja Api rv 33+6 tai jo oikeastaan 34 (parin- kolmen viikon päästä synnytys kiitos.. )
 
Heippa Kaikille! Eilen kotiuduin sairaalasta. 23 päivä maananataina piti olla ihan tavallinen neuvola. Ei sitten ihan ollutkaan. Rasakusmyrkytys ja saman tien tyksiin ja ottivat sisälle. Siellä sitten vuodelevossa muutaman päivä kunnes 2.7 synnytys piti käynnistää. Meille syntyi pieni prinsessa=)
 

Yhteistyössä