¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Moi kaikille! :wave:

Se on nyt sitten tämäkin mamma saikulla. Sain tämän viikon, kun viime viikolla alkoi verenpaineet nousta ja näitä turvotuksia mulla on ollut jo vapusta lähtien. Viime perjantaina kävin neuvolas(sain nopean ajan) ja pissa katsottiin, niin onneksi se oli puhdas. Verenpaineet vaan niin koholla, että nyt pitää mittailla kolme kertaa päivässä.

Muutto sen kuin lähestyy, mikä on toki aivan upea juttu. Harmittaa vaan, kun mä olen ihan poissa pelistä. Laittelen toki pikkuhiljaa tavaroita täällä päässä kasaan, kun eka muuttokuorma varsinais-suomeen lähtee ensi viikonloppuna. Olenkin nyt yksin täällä pääkaupunkiseudulla. Miehellä alkoi työt tänään uudella paikkakunnalla. Ikävä tulee miekkosta, mutta onneksi jo perjantaina nähdään. Ja soitellaan monta kertaa päivässä ja meseillään ehtosten:D On mulla niin ihana mies, että en tiedä mitä olen tehnyt, että olen hänet saanut :ashamed:

Joku kyseli menkkamaisista kivuista. Mulla on ollut muutamaan otteeseen sellainen tunne, että nyt just alkaa menkat. Kyselin lääkäriltä sitten, että ono tuo vaarallista niin se sanoi, että ei sitten, jos ne kestä kauan eikä ole vuotoja.

Mitäs tässä muuta...kiitos HooÄs uudesta pinosta, tervetuloa uudet :flower: Ja halit kaikille niitä tarvitseville :hug:

Bella-Lumia 29+4
 
Hauskaa maanantaipäivää! Ihanaa kun on kesä! :)

Mistäs täällä taas onkaan puhuttu... niin, ainakin pituudesta. Minä kans aika lyhyt, 155 tai 156cm riippuen mittaajasta;) ihan sopivankokoinen omasta mielestäni.

Turvotuksia ei ole vielä mulle ilmaantunut, onneksi. Närästys on ikävä vaiva, mutta ei nyt muita vaivoja juuri olekaan, kun supparitkaan eivät enää ole kipeitä. Mulla on vauva tosi alhaalla, ja pää tuntuu pelottavan selkeästi ohuen ihon läpi, pelkään koko ajan että jotenkin satutan vauvaa! Tuntuu että sitä pikku päätä ei suojaa mikään.

Raskausaikana on jännä, kun ruskettuu niin paljon helpommin kuin normaalisti, ainakin minä olen huomannut. Samoin pisamat on paljon tummempina näkyvissä. Tosin nyt ollaan oltu kaiket päivät ulkona pojan kanssa.

Sain muuten kutsun sukukokoukseen, se olisi 12.7. Sinne olisi muutaman tunnin ajomatka, uskaltaisikohan lähteä? Silloin kun odotin poikaa, niin olin kyllä setäni hautajaisissa kuuden tunnin matkan päässä juuri kuukautta ennen laskettua aikaa. Haluisin todella paljon mennä kun nuo sukukokoukset on niin kivoja eikä noita sukulaisia muuten näe:) Oletteko muut olleet liikenteessä noilla viikoilla, autolla tai muuten?
 
Minäkin olen ihan sitä mieltä että aika on mennyt vähän liiankin nopeasti :eek: Meidän pitäisi miehen kanssa viettää vielä kahdenkeskinen viikonloppukin ennen Tiitin syntymää, ja kalenteria katsellessani tajusin että ensi viikonloppu on ainut mahdollisuus. Täytyy toivoa että pojan kummitädille sopisi ottaa poika hoitoon... Mies tosiaan kun pitää kesälomansa vasta elokuussa vauvan synnyttyä ja kaikki muut viikonloput ennen Tiitin laskettua aikaa on täynnä synttäreitä ja häitä ym.ym.

Minä kärysin koko viikonlopun auringossa, ja tulihan sitä rusketusta taas ihan kivasti :) Muuten kun olen aika lailla kuin kalkkilaivan kapteeni... Mies ja poikakin saivat samalla vähän väriä iholle. Miehen nyt ei tarvitse kun näyttäytyä auringossa niin on heti ihan ruskea. Sama näyttää pätevän poikaankin. Myönnän että olen kateellinen :D

vib, kyllä uskon että voit ihan hyvin vielä sukukokoukseen lähteä :) Omaa oloahan ei voi tietää vasta sitten kun pitäisi lähteä, mutta jos kaikki on ok niin miksi ei. Minun pitäisi vielä heinäkuun loppupuolella tehdä pari pidempää reissua häihin ja sukuloimaan ja olen kyllä menossa. Jos kuitenkin olo on ihan hirveä tai synnytys enteilee niin ei auta muu kuin perua menot. Eiköhän muut sen ymmärrä :)

Masuasiaa ei nyt oikein ole kun kaikki on ihan ennallaan eli hyvin...

Lilli ja Tiitti 30+5
 
Hellurei!!

Milba yyveetä laitettu!!

Hooäs kivaa uus pino... =)

Viikonloppu meni ja vointikin alkaa olemaan hieman parempi, energisempi ainakin. Ihanaa! Jospa se myt alkais ees vähän helpottamaan.

Haettiin tytöt mummolasta ja oltiin viikonloppu itekkin siellä. Eilen tultiin sitten mutka alahärmän ja power parkin kautta. Hetken jaksettiin heppoja kattoa, oli vaan niin kuuma ja pölisi että menin heti tukkoon. Huvipuistossa meni sitten kaks kolmisen tuntia. Tytöt kävi kolmessa laitteessa ja mies mun pikkusiskon kans kahessa. Tuo puinen vuoristorata on muuten paras juuri tuolla härmässä. Ihanaa kun on vihdoin noinkin lähellä huvipuisto ja vielä sellainen jossa todellakin kannattaa käydä. Tarjonta on monipuolista ja paikka tosi viihtyisä ja kaunis.

Pikkuisen koitan saada järjestettyä hissukseen noita vauvan vaatteita että sais ne edes jotenkin järjestykseen. On vaan vähän sellaista että ennenkuin saat jonkin tavaran kaappiin niin sille pitää tehdä tilaa ja siivota taas joku muu kaappi että saa sinne toisesta. Meillä kun täs vuokra-asunnos on aika vähän kaappitilaa ja varastoon ei voi vaatetta viiä. Alkaa olemaan hieman ahdasta nyt kun viidennen ihmisen tavarat kolmioon pitää ahtaa. Ja niin nopeaa ei saa hävitettyä vanhaa kuin pitää ostaa uusia kaikille.

Mutta nyt meen pitkäkseni hetkeksi!!

Mukavaa viikonalkua kaikille!! Mammaliini83 ja Api 29+6

(kolmekymppiä huomenna täys! alkaa käymään viikot vähiin... aatelkaas! Muutama viikko niin ekat voi jo alkaa synnyttämään... HUI! )
 
Nyt voisi pakkailla sairaalakassin ajoissa. Viimeksi synnytys yllatti niin ,että mukaan kerkesin ottaan vain neuvolakortin. Harmitti ,kun kamera jäi kotiin. Mies toi sitten seuraavana päivänä kaikki tarvittavat tavarat. Meillä on sairaalaan n. 50 km ja viimeksikin mies kävi joka päivä kotona ,vaikka olimme perhehuoneessa. Koirat ja kisut piti kotona hoitaa. Hän sitten toi aina puuttuvia kamoja. Nyt emme ota perhehuonetta ,kun mies on tytön kanssa kotona. He käyvät kuitenkin päivittäin sairaalassa. Musta oli vaivaton käyttää sairaalan vaatteita ,kun hikoilu oli runsaanpuoleista ,niin oli helppo vaihtaa aina uutta puhdasta päälle. Liivisuojat ja omat siteet tärkeitä. Mulla ei ollut ainakaan kovin runsasta jälkivuotoa niin pärjäsi hyvin normi yösiteillä. Sairaalan siteet ovat niin järkkyjä.

vib omasta voinnistahan tuo autoilu on kiinni. Mulle autossa olo sopii oikein hyvin ,vaikka supparit muuten riesana. Autossa saa vain olla, etenkin kun mies ajaa.

Nyt päikyille pian ennen kuin tyttö herää...
-Poni ja Manteli 28+5
 
Muuten, nyt huomasin että mullekin tullut tuo linea negra ja näkyy ainakin navan yläpuolella. Sekös oli poikamerkki?? Aina vaan vahvistuu nuo merkit pojasta joten ihme jos se on tyttö. Mutta ennen en usko ennenkuin näen pikkupippelin! :LOL:
 
Heippa!

Unohtunu aikasemmin: Hirrmusesti onnea Upp3:lle valkolakista! :flower:

Oltiin aamupäivä kaverilla, kenellä kuukauden ikänen poika. Ja tuo meijän poika on niin kiinnostunu vauvoista. Nätisti silittelee. Luulen, että sit kun syksy tulee ja meikäläin epoksahtaa, niin sit ei ookkaan niin kiinnostunu. Luulen että siitä tulee niiin mustis ku vaan voi jostain tulla. :/ Kotimatkalla käytiin pojun kanssa just kirjastossa hakemassa kasa kirjoja ja pari Puuha Pete Dvd:tä. Tuolla se heti kattelee piirrettyjä ja naureskelee yksikseen. :D

Tatjana, mitäs ne sykkeet on ollu, että on tyttöä povailit? Mielenkiinnosta kyselen... ;)

Sairaalakassia en ajatellu mäkään vielä pakkailla. Edellisessä raskaudessa, kun jouduin yllättäin jäämään osastolle päivää ennen käynnistystä, niin kirjoitin siellä miehelle lapun mitä tuo kotoota ja oikeet tavarathan se osas tuoda. Ni jos nytkin tulee kiire lähtö tmv. niin luotan isäntään taas. Ajattelin pakkailla heinäkuun puolella sitten kassin kuitenkin varmuuden vuoksi.
Tosiaan imetysliivit ja suojukset on sellaset, mitkä viimeks jäi kokonaan huomioimatta ja mä olin ihan hätää kärsimässä sairaalassa, ku en ollu niitä ees ajatellu. :eek: Eli ne menee nyt ensimmäisenä kassiin/listalle!

Mulle on kanssa tullu auringosta pisamia, mitä en oo ikinää ennen ees huomannu olevankaa. Pigmentti tulee jotenki erilailla nyt esiin ilmeisesti.

Olikohan muuta...ei muistu mielee.

Hyvvee viikonalkua kaikille!! :wave:



Ainii, kukahan tuolla ekalla sivulla olikaan ahkeroinu pullaa leipomalla...Arvaa vaan kuinka alko tekee mieli omatekosta pullaa? *Lähtee kaivamaan hiiva ja jauhopussit esiin samantien* :p
 
Mä oon taas tykännyt noista sairaalan siteistä ja olisimpa voinut niitä kotiakin napata pari kun olisin tajunnut! Mä vuodan ihan kivasti muutaman viikon ja inhottaa joka välissä ravata vessas vaihtaas sidettä. Sairaanlan vaatteitakin oon pitänyt vaikka ei ne kovin ihania olekkaan mutta ei tarvi lähteä likaisa raahaan kotia. Muutenkin pyykkiä alkaa olemaan hyvin viideltä hengeltä.

Liivisuojia otan, kameran, hygienia-juttuja, neuvolakortin, kotiatulovaatetta ja ehkä jonkun lehen. Miehelle pakkaan kotia vauvanistuimeen pussin mitä tuo vauvalle sitten hakuvaatetta. Me asutaan noin 2km sairaalasta ja saa sitten tuottaa miehellä mitä tarvii.
 
Noista pigmenttijutuista ollu puhetta, mä oon huomannu että mulle tulee maksaläiskien tapaisia semmosia vaaleita länttejä kasvoihin, "silmien alle", toivottavasti häviävät raskauden jälkeen.

onko teillä muilla että istuminen, tuntuu tosi tukalalta, varsinkin jos suorassa istuu, tuntuu painontunne ja sit jos pikkuneiti sattuu viel jumppaamaan samaan aikaan niin huh huh... :)

keskiviikkona ois neuvola, jänskättää vähän et onko rauta-arvot laskenu, viimeks oli 119, ja painoa tullu 1,5kg, nyt ei ainakaan pitäis hirveenä tullu kun oon liikuskellu ja kotivaaka näytti miinusta (hurjan kilon :) ) mut kuitenkin. vaikka normaalipainonenkai mä oon, tuntuu vaan itellä olo ihan kauheelta jättiläiseltä..

voikaahan kaikki hyvin, mä taidan sadepäivän ratoks ruveta siivoomaan...

t. hosso ja iida 30+6
 
mahtava masu tatjaanalla! mulla oli viimeksi sf mitta 32, ku lähin synnyttään :D ja ekalla kerralla 33! pientä eroa, juu..

pieniä olette, minulla pituutta 170 ja viimeksi eilen yks tuttu ihmetteli, et mistä se vauva syntyy, ku masua ei juuri ollenkaan :/ on se jo itestä ihan iso :D
 
Mulla oli esikoisen aikaan "varma" pojan merkki kun linea negra oli tosi tumma ja meni yli navan. Ja tyttö tuli! Nyt ei näy mitään merkkejä koko linea negrasta ja muutenkin oireet erilaisia, joten povaan itselleni poikaa...saas nähä! :) Onko moni kysynyt ennustaja-Elliltä kumpi tulee? Mä kysyin ja poikaa povasi...no, siinähän on tasan kaksi mahdollisuutta... ;)
 
Moips kaikille!

Kamalan kuuma ollut, alkaa olla tukala olla, kun kotona yläkerta on kuin sauna ja ulkona myös :s
Hei, tyhmä kysymys:
Mistä te tiedätte, minkä kokoista vauvan vaatetta mukaan otatte synnärille tai siis laitatte turvakaukaloon valmiiksi? :D Ku jos vauva onkin 47cm tai 56 cm, niin siinähän on iso ero..Meillä on joitain 50cm vaatteita ja sitten 56cm:a, pieni vauvahan hukkuis noihin 56cm:, kai?:D Ellei nyt siis varta vasten tiedä, että iso vauva olis tulossa tms.ja onhan niissä aina se virhemahdollisuus...

Mulla kamalia supistuksia ja menkkamaista tunnetta varsinkin iltaisin. Tuntuu, että vauvan pää on tosi alhaalla. Joten sen kannalta, voi olla, että turha edes miettiä tulisko iso vauva...Jos sama meno jatkuu. Ens viikolla olis taas lääkärikontrolli, ja kohdunsuun tilanne selviää. Seuraavaan neuvolaan on yli 2 viikkoa vielä myöskin. Eli ainakaan mulla ne ei ole vielä 2 viikon välein, voi tietty johtua, että ravaan tuolla äitiyspolilla.

Mulla ei ole linea negraa tullut... Mutta tosiaan, kaikki merkit menee ainakin mulla päin honkia sukupuolesta muutenkin, joten enpä noihin usko kyllä:D Urbaania legendaa.
Nyt ruokaa..Jaksamisia kaikille!!
 
potkuhousut saa ainakin hyvin "lyhennettyä" ku laittaa sukat niitten päälle. mein kotiutumis vaatteet on varmaan kokoo 50-52cm. ja jos tulee jättivauva, ni saahan se mies tuua sitten isommat vaatteet kotoo sille :D

mie oon luullu aina et tuo linea negra mikä tulee navan yli, tarkottaa tyttöö ja mikä jää navan alle on poika..
 
Viime viikolla kävin sokerirasituksessa ja tänään sain tulokset. Kaikki arvot koholla. Neuvolasta lupasivat laittaa lähetteen TYKS:iin ja nyt sitten vaan odottelen kutsua sinne. Mulla onkin kaikki tähän asti mennyt tosi hyvin, niin tottakai nyt loppumetreillä piti tulla jotain. :'( Toivottavasti selviän pelkällä ruokavaliolla ja liikunnalla.
 
Miehen lähisukulaisella oli hyvin selkeä pitkä linea negra, josta kaikki ennustivat, että kyllä se on poika tulossa, vaikka olivat käyneet jo 4D-ultrassa, ja tyttö oli nähty selvästi. No tyttöhän sieltä myös syntyi.

Sussuliina: :hug: Toivotaan, että arvot palaavat kohdalleen ruokavaliolla.
 
neitiperho
Jospa nyt tännekin sitten jotain kirjoittelisi. Lukemassa käyn kyllä, mutta kun tuntuu että aina vaan valittamisen aihetta niin ei sitten viitsi kirjoitella.
Meillä alkoi aamusta pihan laitto urakat...VIHDOIN. En sitten odottanutkaan sitä kuin kaksi kuukautta. Nyt sitten joka aamu herätys viimeistään klo 7 kun alkaa koneet pihalla huutamaan. Noh, kävin aamusta heti koirien kanssa lenkillä joka kummasti piristää. Ainoa et sain vähän huonon olon siitä myös.

Mulla nyt siis ongelmaksi koitunut ruoka/närästys puoli. Jos syön liikaa eli vaikka kaksi leipää kerralla, puolen tunnin sisään oksennan. Jos taas syön (niin kuin nyt aamulla) yhden viilin, tulee huono olo kun ei kunnolla ole syöny. Koko ajan hirvee nälkä, kun mikään ei pysy tuntia kauempaa sisällä. Ihan hanurista siis suoraan sanoen. Yöt on kans yhtä h***ttiä. Selällään nukkuminen kun alkaa ahistamaan ja painaa selkää. Kyljellään olo...no hetken pystyn olemaan, jonka jälkeen välittömästi juoksen vessaan oksentamaan. Eilen en saanut syötyä varsinaisesti mitään..tai siis mitään en saanut pysymään sisällä.
Ei muuten, mutta jos tää alkaa jatkumaan hirveen pitkään niin kuinkahan mun nestepuoli :/ Tänään kätilö parka saa varmaan taas kuullakin pelkkää valitusta kun illalla olisi neuvola.

Mutta voikaa edes te muut hyvin. Levätkää saikkulaiset :hug: Ja onnittelut lakin saanneille, hieno homma :flower: :D

Mitäs vielä..no eiköhän tää nyt riitä taas tällä kertaa. Voitte herätä, mä lopetan nyt :LOL:


 
Heippa hei!

Lääkärissä käyty ja kaikki ok.
Viikot 30+1
Hb 118, rautakuurille laitto
Rr 133/73, mulle vähän korkee, mutta ok lääkärin mukaan
Paino +470g/vko, kokonaispaino nyt 11,7kg
Sf-mitta 30, yläkäyrän yläpuolella menee, mutta laskua edelliseen oli.
Kohdunsuulla kaikki ok.
Vauvakin on pää alaspäin.

Selkä-,lonkka- ja nivuskipuihin lääkäri kehotti syömään koko sallitun päivä annoksen panadolia, eli kuusko niitä sit tarttis nappailla.
Seuraava käynti onkin sit heti juhannuksen jälkeen. Oma neuvolantäti on lomalla, mutta onpa sijainen tuttu, kun on miehen sedän vaimo.

Viikko on onneks alkanu paremmin, kun tuo viime viikko oli niin surkee. Exäkään ei oo koitellu mun hermojani. Ja typy on ollu hirmu kiltti alkuviikon :)

Nyt tekeen ruokaa :wave:
 
Mullakin nyt saikkua kesälomaan asti(kesäloma alkaa 18päivä)
Vähän hävettää kun ei mulla oikeasti niin kamalan paha olo ole, ettenkö pystyisi töissä käymään.. :ashamed: mutta töissä joka tapauksessa sellainen tilanne,etten halua vaarantaa vauvan, enkä omaani terveyttä. (työskentelen kehitysvammaisten kanssa, ja osastolla missä työskentelen on ilmennyt agressiivista käytöstä) ajattelen,että se on tärkeintä, että voidaan vauvan kanssa hyvin.koska jos töissä jotain olisi tapahtunut, en olisi ikinä itselleni anteeksi antanut.. :'(
supisteluja on alkanut jonkin verran myös olemaan, varsinkin aamuisin..mistäköhän johtuu..? :/ ja närästys vaivaa, muuten olo on hyvä :)
nyt kun on kotona on aikaa siivota :LOL: arvatkaa vaan huvittaisko? :kieh: pitäis ruveta ikkunoiden pesuun..
kävin katsomassa tuolla masukuvapinossa kuvia, ja joillain teistäkin on jo hurjan isot masut!!oma masu kyllä kalpenee niitten rinnalla :snotty:
huomenna neuvola.
täällä puhutaan jo sairaalakassin pakkaamisesta!kääääkk!kyllä aika menee äkkiä!! :p
onkos täällä muuten paljon muitakin ensisynnyttäjiä?mä en ole itse vielä kauheasti koko synnytystä miettinyt, kuvittelen,että kai se menee omalla painollaan jotenkin. toivottavasti :)
vointeja mammoille ja masuille!
ajatar&vekara rv29+4
 
Sain vihdoin aikaiseksi ottaa Kelaan yhteyttä. He ovat saaneet hakemukseni, vaikka ne eivät sivuilla näykään. Paperit meni Kelaan jo reilu kuukausi sitten eivätkä he ole vielä ehtineet käsitellä niitä. Ei kovin nopeaa toimintaa Helsingin Kelassa. Mutta toisaalta ei tässä nyt mikään hoppu ole. Työnantaja maksaa vielä palkkaakin loman alussa, ja niitä pikkunuttujakaan ei (toivottavasti) tarvitse ennen elokuuta. Olisi vain ollut kiva saada pakkaus ja päästä hypläilemään niitä pikkuruisia vaatteita. Meillä ei nimittäin muutenkaan ole vielä juuri mitään hankittuna.

Marikki ja pikkuinen 29+0
 
heippodei!=)
Täällä sisällä vaan öllötetään vaikka ois ulkona taas kaunis ilma.. :snotty: Oon mä jopa saanu aikaseks pestä koneellisen vauvan vaatteita ja viedä ne ulos, ja pyörittää astianpesukoneen ja tyhjentää sen..! Tylsiä nämä yksinolo päivät. Miehellä ois viel tää viikko työharjottelua ja 3vk koulua.. Toisaalta se on sellane levoton sielu että kokoajan saa olla menossa siskoillemme tai mihin vaan ku "kotona ei oo mittää tekemistä", nii täytyy vaan nauttia tästä rauhasta ja hiljaisuudesta, kun saan vaan OLLA tekemättä oikeen mitään.:D Tänään on meijän kaksvuotispäivä. B) Tuntuu toisaalta et oltais oltu jo pieni ikuisuus yhdessä, toisaalta nää kaks vuotta on menny tosi nopeeta! :LOL:

Illalla kävi viel kummisetä lakkiaiskahvilla, sain lahjaks tollaisen omatekoisen kortin taulun muodossa sekä jonkun tosi hienon (ja taatusti kalliin!) Ristomatti Ratian kynttilä somisteen!:) Kiva kun sain uusia Iittalan juomalasejakin lahjaks nii ei oo pelkästää jotain Ärrän leffalaseja tai Cocacola laseja..:D

Hmmh..Ukolla ois viel reilu kaks tuntia töitä, sit lähetään käymään pitsalla pitkästä aikaa, täytyy juhlistaa vähä tätä vuosipäivää =)

Upp3 ja iilimato-Mötky tasan 30!!
 
Meikäläisellekin on sitten ilmestynyt linea negra, jee! Se menee melkein rintojen alta alapäähän asti :D No, mulla on kolmessa edellisessäkin raskaudessa viiva ollut ja tulihan se viimein nytkin.

HooÄs: Kyselit mitä sykkeet on olleet, kun olen povaillut tyttöä (siskolleni ja itelleni). Tytön sykkeet on olleet 140 eteenpäin ja pojan sykkeet alle 140. Mulla on noi sykkeet pitäny kaikkien lasten aikana paikkansa ;)

Mulle siis tullu painoa jo hurjat 17,5 kg :ashamed: Kysyin eilen mieheltä, että huomaako sitä mistään, niin tuumas, että joo mun perse, reidet ja käsivarret on levinny :headwall: Oli tosi kohteliaasti asia ilmoitettu :LOL:

Mä oon tänään aamusta jo kovaa kyyttiä leiponu. Tytöllä on lauantaina 5-v synttärit (oikeesti huomenna), niin tein jo kuivakakut ja kääretortut valmiiksi. Vielä pitäis joku päivä ehtiä tekemään kauralastuja ja siivoamaankin. Tiukkaa tekee. Huomenna en ainakaan ehdi, kun tyttö menee 5-v neuvolaan päivällä.

triine: Juu, todellakin on sf-mitoissa "pientä" eroa, kun mulla on nyt se 32 cm ja sä oot jo siinä vaiheessa ollut synnyttämässä!!! Huippulukemat mulla on raskauksissa ollut viimesilläni 38 cm ja nyt vedetään luultavasti kevyesti ohi :LOL: :ashamed:

Nyt taas koko maha hyllyy ja liikkuu, kun vauvalla jumppatuokio meneillään, kiva. Masua on kyl ihana seurata, kun se heiluu joka suuntaan ja välillä tuntuu joku kova klöntti, olisko jalka...

Meikäläinen hankki viimein eilen itelleen Baden baden-tuolin kesäksi!! Oon jo monta kesää siitä haaveillut ja nyt mä sen viimein sain. Saan siinä köllötellä ulkona, kun lapset leikkii. Musta tainnu tulla vähän laiska :LOL:

Jahas, ei muutakuin pyykkiä kuivamaan taas, huh huh. Voidaan paksusti ja ei olla liikaa auringossa.

Tatjana80 ja tyttö 30+4
 
Moi!!!
onpa makee ilima ulkona just sain kukat amppeleihin ja ruukkuihin niin piti jo sisälle tulla välissä ku tuli niin kuuma ja samalla nuorimmainen päikkäreille.
niin aamusella taas käyty äippäpolilla, kaikki oli ok!! =) =) =)
ensviikolla pitää vielä kontrolli pissat sinne heittää ja tästä eteenpäin riittää neuvola seuranta 2viikon välein.
mua tosin hirvittää kun mulla on nämä kaks edellistä syntynyt heinä/elokuun vaihteessa ja mulla on ollut raskausmyrkytyksen oireet, verenpaineet taivassa ja pissat sekasi.
pelkään vaan että nyt käy samallain kun on tuo kesä edessä....täytyy välttää suolaa ja muistaa juoda paljon.
ai niin vauvan painoarvio oli 1200g ja kuulemma erittäin liikkuvaa sorttia :)
onko kellään kokemusta perätilasynnytyksestä? ku mulla tuo vaavi on perätilassa (toki kerkee vielä kääntyyn) mut en hoksannut kysyä polilla että saako täällä synnyttää perätilavauvan, jos ei saa niin saakohan sitä vaihtaa synnytyssairaalaa ku tossa naapurissa oi pari sairaalaa jossa saa synnyttää perätilavauvan.
kun en siihen sektioonkaan halua.


mut nyt syömään ja tirsaileen hetkeksi poitsun viekkuun.

niin ja uppillakos se vuosipäivä oliki? oikein paljon onnea :flower: :flower:

jyffe ja vilkas
 

Yhteistyössä