¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

scala: ihana vauva, taidanpa ekaa kertaa nähä tollaisen 4d kuvan sehän on just niinku oikee valokuva!!!

sairaalamaksuista: mulla on sellainen muistikuva että nuo mun synnytykset on maksanut n.70e ja ekalta oltiin miehen kans perhehuoneessa ma-to, tokalta tavallisessa huoneessa ma-ke ja tolta kolmannelta kans tavallisessa huoneessa ti-pe jos oikein muistan.

joku kyseli nuista synnytyksistä mulla meni kaks ekaa just samallain en kyllä osannu etukäteen yhistään, eli: sunnuntai iltana kahtottiin elokuvaa, saunottiin ja mentiin ennen kahtatoista nukkumaan ja mies on sanonut mulle että ei lähetä tänään synnyttään ku väsyttää niin paljon ja samantien kun mies on saanut unen päästä kiinni niin mulla on posahtanut lapsiveet sänkyyn ekalta veet meni klo:00.05 ja tokalta klo:00.15 ja sit oli menoa :) :)
kolmas käynnistettiin saapa nähä miten nyt käy.
jaa se on kello nuin paljon pitää lähtä lykkään makaroonit uuniin.

MOI :wave:
 
Ilmottaudun minäkin mukaan, kun olen kuitenkin tammikuusta asti päivittäin lukenut juttujanne. Ensimmäistä lasta odotetaan, LA 20.8, sairaala on KHKS, sukupuolesta ei ole tietoa, muutakuin oma tunne tytöstä (tai pojasta).. :D

Kaikki on mennyt hyvin, mahatyyppi on vaan kovin aktiivinen, toivottavasti ei synnyttyään jatka samanlaista mylläämistä mitä on nyt kesäkuun pitänyt..
 
Scala Voi kun suloinen tuo teidän masuvaavi :heart:

Me ollaan saatu talokauppa etenemään siihen pisteeseen että perjantaina tehdään kaupat virallisesti ja liikutellaan rahat. Ei varmaan kovin pitkään mene sitten että pääsee muuttamaan. Osoitteenmuutoksen ainakin teen niin pian kun mahdollista ja raahaan sinne sängyt ja astioita, vaatteita ja ruokaa niin että päästään virallisesti pian muuttamaan. Loppuja kamoja voi sitten pikkuhiljaa kuljetella sinne kun tän vanhan kämpän kanssa ei ole niin kiire. Olen siis niii-in innoissani että... varmaan 20 laatikollista jo pakattunakin on vaikkei ole edes nimiä ihan vielä papereissa... :D

Huomenna taas neuvolakin, toivottavasti viimeinen tällä paikkakunnalla... :)

terv. Jennika1983


 
Tervetuloa Nucca joukkoon! :wave:

Mä tein jo tällee hyvissä ajoin listan mihin voin sitte lisäillä syntyneet elomasut. :D Linkki löytyy tuolta ekalta sivulta. Ja jos teille tulee mieleen mitä muuta tohon listaan vois laittaa, ni ilmotelkaahan niistä. :wave:
 
Me tultiin neuvolasta =) Sf oli nyt 27 eli alarajalla edelleen mutta pienellä aikavälillä kuulema ihan hyvä kasvu, vielä ei tarvii lähteä äippäpolille tutkimaan.. Muutenkin kaikki oli hyvin =) Mikä parasta, mulle ei oo enää tullu painoa kun vauvan verran B)

33+4 :heart:
 
Scala ihanan sulonen vaavi! Voi vitsi etten oo ennen nähnykään tommosia kuvia, tosi selkeitä!

Neuvolassa ja istukka-ultrassa käyty tänään. Kaikki ok neuvolas.
Ultrasta sain nyt lähetteen sinne äitipolille, koska istukka on edelleen hieman kohdunsuun edessä. Tarkoittaa siis sektioa mitä luultavammin. No, olen tosin muutenkin menossa synnytystapa-arviointiin toivomaan sektioa, joten ei sen puolesta haittaa. Painoarvioksi tuli n.2300g rv 33+1.
Vitsit kun tää loppuaikakin menis yhtä vauhdilla kun tähän asti, mutta odottavan aikahan on tunnetusti piiiitkä.
Nyt ruuan laittoon!
Hyviä vointeja vaan kaikille!!
 
Huh kohta on eka työpäivä takana ja oon kyl ihan loppu...pää meinaa koko ajan alkaa särkee. Sitten tää istuminen on aika tuskaa, kun toi yks päättää potkii ja muljata koko ajan :)

Mulla on sf-mitta ollut 31+4 31 cm ja 30+5 painoarvio ollut 2,3 kg :| Jotenkin sellanen olo et käynnistellään aika aikasin, ettei asukista tule ihan jättiläistä. Ainakin itse haluaisin niin. Ei auta vaikka söisi miten, kun yks kasvaa vaan :headwall:
 
Ihana kuva vauvasta Scalalla!! Voi kun tekis itekkin mieli tollaseen mutta lähin taitaa olla tampereella?? Ei kyllä sinne asti tuu lähettyä.

Vettä sataa niin että tulee kohta katosta läpi! Hui!

Vitsit kun menin pilkkomaan paprikaa noille muille ruualle ja heti alkoi kutiamaan kädet!! Onneks on tuollasta rasvaa mikää hieman hellitti kutinaa mutta että voi mennä hermot tähän allergiaan.... kuopuksen syntymän jälkeen on vaan pahentuneet. Saa nähä mitä sitä kohta enää uskaltaa tehä ja mihin koskea.

Mutta nyt meen itekkin syömään jotain!
 
neitiperho
Heissan

Neuvolassa tänään käyty ja sieltä kuulumisia
rv 32+6
painoa tullut kiitettävästi :ashamed: 3kg/3vko
RR 106/65
Hb 98 (en tosin oikein usko enään siihen mittariin)
Vaavi rt
syke 130< ei oikein tarkasti saatu kun itelle tuli jo niin huono olo pitkällään ollessa. Hyvin kuitenkin sydän jumputti ultrassa joten se riitti meille.

Seuraava neuvola olisi sitten kolmen viikon päästä. Silloin käynti kestää pidempään, kun samalla on ikään kuin synnytysvalmennus kerta. Mulla siis ei tätä yleistä valmennusta tule olemaan ollenkaan. Ja viikko siihen päälle niin olisi viimeinen käynti lääkärillä. Muistaakseni 15.7. menen tutustumaan synnärille, kun soittelin sinne tänään aikaa. Aika kauan siihenkin aikaa varattu, 1,5tuntia. Tietty joo käydään osastolla sun muuta. Itteä nyt lähinnä kiinnostaa vaan kiertää ne salit ja poli yleensä. Osastot kun nyt muutenkin on jo tuttuja kun töissä tuolla sairaalassa on tullut oltua aikoinaan vuosia.

Häpyluun kivuista kärsivä löytyy tosiaan myös täältä. Tainnut niitä jo kiitettävästi täällä jo valittaakin. Mulla lähinnä ongelmaa tuottaa pukeminen, kun ei meinaa koipi kipujen vuoksi nousta sitten mitenkään. Lisänä tietty tuo jonkin sortin issias kipu vas. pakarassa joka nykyään valvottaa joka yö. Viime yönä helpotti hieman oloa Panadol, mutta yöllä särky ja liikkuessa tuleva vihlonta palasi sitten.

Hengenahdistuksesta Mulla sitä ollut jo jonkin aikaa maatessa. Tuntuu tosiaan että keuhkoihin ei saa happea ollenkaan ja ihan kuin rintojen alla jatkuvasti olisi jokin vanne joka puristaa kasaan. Samaa taisit HooÄs valittaa. Se todellakin ahistavaa. Ja sitä samaa kun on myös istuessa. Sitten vaan jatkuvasti huokailet ja puuskutat.

Mulla alkanu innostus loppumaan totaalisesti tähän odotukseen. Paljon ei helpota ihanat ystävät jotka kaikki kehumassa kuinka näytän ihanalta masun kanssa, voi kun ihanaa kun olen raskaana yms. Mun naamasta ovat kyllä aika nopeesti nähneet ärrä päät ja, että tää odotus ei tosiaan ole ollut mitään herkkua. Työpaikallakin kävin piipahtamassa tänään. Olisin niin valmis ollu jäämään samantien töihin..tympii tää kotona olokin jo. Ens viikolla mulla olisi kyllä mahdollista mennä töihin..kesäloma loppuu 29.pvä ja äippäloma alkaa vasta 10.7. Mutta eipä mulla taida siltikään enää olla asiaa ambulanssin takaboxiin tän mahan kanssa. Työnantajakaan (oma mies) ei taida siihen suostua. Meen siis tällä viikolla lekurille hakemaan saikkua.

Sainpahan taas romaanin aikaiseksi tässä ohi mennen. Joten herätys taas kaikki, tää loppuu nyt :D

Jaksamisia kaikille jälleen. Yksi päivä vähemmän odotusta taas takana, jipiii....*yrittää epätoivoisesti piristää*


Tosiaan vielä piti kommentoida Scalan kuvaa, että kylläpä oli selkeä. Meillä ei viel kertaakaan 4D olla saatu noin hyvää kuvaa...*katkerana murisee* :D
 
Scala, SULOINEN kuva!!! Me käytiin jo rv 23 tuolla 4d:ssä, joten vaikka kuva oli ihan hyvä, oli kaveri vielä kovin laiha, eli ei niin vauvamainen kuin teidän poitsu.

Täällä saatiin viimein pyykki- ja silitysrumba vauvan tavaroiden osalta päätökseen. Millaisissa kamppeissa nukutatte ihan pientä vauvaa? äitiyspakkauksen peitto tuntuu aika isolta ja kuumalta.

Terkuin Kiinea 33+4
 
Moi!

Hieno kuva Scalalla, oikein selkeä. Joitakin 4D kuvia olen nähnyt, mutta en ihan noin selkeää. Ja tervetuloa Nucca!

Tänään oli taas neuvola, vaikka viimeksi olo viime viikolla. Terkka haluaa tavata mua nyt hiukan useemmin, kun olen juuri muuttanut uudelle paikkakunnalle ja hän ei tunne minua =) Seuraavan ajan sain jo ensi viikon tiistaiksi, kun yllättäen verenpaineet on taas koholla. Taitaa johtua tästä muutosta ja kauheasta hässäkästä. Kaiken kukkuraksi mulla puhkes herpes alahuuleen :( Ei ole ainakaan kahdeksaan vuoteen oireillut. Terkka epäili, että johtuu osaksi stressistä ja raskauskin voi altistaa. Naureskeli, että nyt on molemmilla uusilla odottajilla puhjennut herpes, kun on tänne muuttanut. Minun lisäkseni on siis muuttanut joku toinen odottaja tänne käpykylään :LOL:

Varailin tänään aikaa synnytysvalmennukseen ja sain sen 14.7. Ja Tyksiin ollaan menossa. Hyvä, että tuo onnistui, kun jäi perhevalmennusjutskat kaikki käymättä entisellä paikkakunnalla. Nyt pääsee tutustumaan synnytyssaliin ja osastoille. Äitiyspakkauskin on tullut postiin. Pitäisi sekin lähteä hakemaan, mutta tarvitsen siihen kyllä miehen apua, kun pakkaus painaa 8kg:a ja tässä talossa ei ole edes hissiä ja kolmannessa kerroksessa asutaan.

Eikai tässä sen ihmeempiä.Moiii!!

Bella-Lumia 32+5 (muistaakseni)

Ainiin ja synnytystapa-arvioon joudun Tyksiin, koska täällä kokeneempi lekuri lomalla kesän.
 
Hej! :wave:

Lukemassa käyn päivittäin monta kertaa,mut kirjottaminen jääny vähemmälle.

Joku kyseli ,et miten vauva nukkuu.. Mä laitan ihan yökköriks koko puvun ja sit viel äitiyspakkausken peiton,vastasyntyneillä kun on kuitenki kylmempi.

Mulla on Pelkopoli aika torstaina sinne siis taas vaihteeksi,esikon aikanaki kävin. Turhaan seki on,koska ne ei saa mua synnyttämään alateitse kuitenkaa.

Lääkärikäynneista oote myös puhunu.Meillä niitä on kolme ja viimenen lääkäritarkastus tehään synnytystapa-arvion kanssa samaan aikaan ja siellä saan myös sitten leikkaus ajan.

Neuvola ois perjantaina sitä odotellessa,paino taas varmaan noussu pilviin :snotty:

Ihana kuva tosiaan Scalalla :heart:


Mä oon tosi huono kirjottelemaan ittestäni ym.
:D
Joten empä keksi taas mitään fiksua,niin annan tilaa teille,palailemisiin :wave:
 
Neuvola kuulumisia täältäkin!
Rv 33+0
Paino +200g/vk (nyt siis 59,9kg, ennen raskautta 49kg)
Rr 121/69
Pissa puhdas
Sf 28
Vaavi rt, syke +142 (nousi 160 kun "kiusattiin"), liikkeet ++
Ei turvotusta
Ei otettu hb:a kun viimeksi näkyi olevan noususuunnassa, enää onneks 2tablettia jäljellä!! Huoh, onhan niitä tullu sellaset 150päivää syötyä jo, eli ekasta neuvolakäynnistä saakka..

Seuraava käynti jo ensi viikon keskiviikkona ultran jälkeen. Ois muutoin tullu 3vk tauko niin antoi jo ens viikolle ajan =) Esitietolomake katsottiin läpi ja aikoi laittaa menemään nyt sitten sen synnärille..:)

Tuli aivan järkyttävä alamasun särky neuvolan jälkeen, vihloi kipeästi, ei oo ennen tuollaista kipua ollu.. Lepäilin vähän ja helpotti jotenkuten.. Äsken sitten alkoi vihloa alaselän puolelta tooosi kipeästi, mutta tukivyö toi avun siihen.. Miehelle jo totesin että joko tässä supistukset alko kun ennenkuulumattomia kipuja siis molemmat, ennen ollu erilaisia särkyjä ja kolotuksia...

Ihanaihana vauva Scalalla!!! :heart:
Tervetuloa Nucca! :wave:

Mötky täällä liikuskelee ja protestoi ilmeisesti tukivyötä vastaan, sen puristus kun vie hänen yksiönsä neliösenttimetrejä hurjasti ;)
 
Ihana ja selkeä kuva Scalalla.. :heart: Tuntuu niin hassulta että meillä jokaisella asustaa masussa tuollanen ihan oikea vauveli.. :)

Leivoin justiisa 2 pellillistä suklaapiirakkaa ja nyt on masu ihan oudon kipeä! Vauva tuntuu koko ajan liikuskelevan ja jotenki nuo vauvan liikkeet sattuu, eteenki tuonne oikealle puolelle mahaa.. :( Ei oo kyllä ennen tällasia kipuja ollu, toivottavasti menee pian ohi!!
Kävin kyllä ennen leipomista pojan kanssa rattailla kaupassa ja kannoin raskasta kauppakassia,että lienekkö siitäkin sitte nuo kivut?

Juu, on kyllä tosiaan ihmeellistä ettei mulla oo ku se yks lääkärineuvola ja muilla 3. Ihme asioissa täällä kyllä säästetään.. |O Pelottaa vaan ku on kuitenki jo toissynnyttäjä, ni mistä sitä voi tietää vaikka paikat pehmenis aikasemmin tms? Noh, jospa kaikki ois kuitenki ok..

Hikoilemisesta on ollu juttua. Mulla on nyt tullu ihan kamalia hikikohtauksia. Saattaa olla monta tuntia hirveä hiki päällä, ihan ku saunassa ois, vaikka vaatetta ois tosi vähän! Inhottavaa!! Onneks hajuongelmaa ei oo, en oo ainakaa huomannu.. ois se mies varmaan huomauttanu jos kauhee hiki haisis... :whistle: ;)

Sitte nolo kysymys: Onko teillä muilla, varsinki jotka ootatte jo toista/useampaa lasta, niin nyt raskausaikana ilmenny virtsanpidätysongelmia? Mulla vissiin alakaa olla huonot lantiopohjalihakset, ku tuntuu että jos liian kauan piättää pissaa, ni tosi helposti lirahtaa sitte vähän housuun... :| :ashamed: Ilman pikkuhousunsuojaa ei kyllä pärjäis, ku sitte ois housut märkinä.. Mut oonko mä ainut joka kärsii tällasesta nolosta ongelmasta? :ashamed:

Mut nyt tuo poika riehuu tuossa sylissä niin ettei onnistu kirjottaminen..

Annilia & Nuppu 33+1
 
Ihania kuvia olitte laittaneet :heart: .

Mä kävin tänään neuvolassa sen "vesivahingon" takia ja nyt näyttäis siltä, että se oli vain TODELLA vetistä valkovuotoa, mitä tuli kerralla HYVIN runsaasti. Ultrattiin maha sekä päältä että alakautta, eikä mitään reikiä näkynyt, kohdunsuu vielä hyvin kiinni ja kiinteä. Vähän harmitti, kun nuo neuvolan laitteet on ihan p...stä, kerrankin kun pääsee "ylimääräiseen ultraan" ni sit ei saa ite mitään selvää kuvista... no, pääasia, et vauvalla on kaikki hyvin! Raivotarjonnassa siellä köllöttelee, tosin sen oon iteki tuntenut jo piiiiiitkän aikaa. Ja sydämen sykkeen sentään erotin siitä epäselvästä kuvasta :heart:
Vielä eilen terkka oli sitä mieltä, et ruvetaan nyt seuraa tilannetta tiheemmin, tänään sit olikin sitä mieltä (ennenkuin olin päässyt lääkärille) et kun mulle oli sovittu aika ensi viikoksi, et siirretään se myöhemmäks - ota noista nyt sit selvää... mutta jos tulee vielä "vesivahinkoja" pitää heti olla yhteyksissä neuvolaan tai polille...
hemppa oli laskenut, vaikka syön rautaa koko ajan, mut vielä ihan ok lukemat (120). Pyysin mittaamaan, kun on ruvennut väsyttämään urakalla, kait se on sit vaan ihan normaalia viimeisen kolmanneksen väsymystä. Sf-mittaa ei nyt mitattu, enkä oo jaksanut ettii mittanauhaa, et saisin mahanympäryksen mitattua. Paljonhan siihen vaikuttaa se, mikä oli mahanympärys ennen raskautta - montako "ylimääräistä" senttiä on tullut.

Anniliakos se kyseli lääkärineuvoloista? Mulla oli tänään toinen käynti, ja tääkin ylimääräinen. Tosin olin tonne rv 27 asti Norjassa, missä on vähän eri käytännöt... normaalisti olis 3 käyntiä, yksi jokaisessa kolmannessa.

Esikoisen syntymän aikaan maksoi sairaalavuorokausi 25? (äiti+vauva, reilu 3v sitten. K-SKS:ssa). Ootteko muut miettineet nopeaa kotiutumista? Siitä oli lehdessä viikko-pari sitten juttua. Ite vois hyvinkin ajatella, jos synnytys menee hyvin.

Mä oon pari viime päivää stressannut työasioita pienessä mielessäni ihan liikaa, tänään sit jotenkin ajatukset loksahti paikoilleen kun kävin koiran kanssa lenkillä. Nyt en malta oottaa kehityskeskusteluani, mikä on parin viikon päästä! (ja siitä viikko ni jään äippälomalle!, heh)

 
Mä oon ajatellut että jos molempien kunto vaan sallii niin kotia heti kun pääsee. En saa nukuttua sairaalas ja noiden allergioideni takia stressaan omia syömisiäni kun en aina itekkään tiiä mitä uskaltaa syödä niin saati sitten että siellä on joku muu kokkina (tai muita kokkeina.) Apu ainakin on lähellä jos allerginen shokki tulee mutta silti, painajaiseni jo nyt!

Kauppaan pitäis vielä jaksaa vääntäytyä. Oon hillunut koko sateisen päivän ihme rönttösissä ja nyt pitäis vielä tällätä ittensä ihmisen näköiseksi että selviää kauppaan. Jos pääsis saunaan sen jälkeen. Meillä ollut sauna piiitkään varastokäytössä kun loppuu kaappitila täs pienes vuokra-asunnos mutta nyt oon saanut niitä pikkuhiljaa järjestetyä ja hävitettyä joten jos nyt sinne mahtuis jopa saunomaan!
 
Hei vaan kaikille!
Eipä oo tullut täälläkään pitkään aikaan käytyä.. On tuolla duunin puolella niin "kiire" ja sit ku kotiin pääsee saa ruveta hoitamaan näitä ihania arkisia hommia, ni ei sit oo kerennyt tän koneen äärellä istuskella.

Vielä tämä viikko töitä ja sitten äippälomalle.. :)

Painoa on mulle nyt tullut sellaset 14 kiloa.. (ekan aikana tuli koko raskauden aikana yhteensä 15).

Vauveli kääntynyt ja loistavasti painaa rakkoon.. Koko ajan uskomaton pissahätä, varsinki ku seisot.

Eipä mulla mitään kummempia.. Ehkä sitä tän viikon jälkeen tulee täälläkin käytyä useammin, jos vaik poitsun päikkäri aikoihin olis aikaa..
 
Heissan! Tänää mulle soitettiin tilitoimistosta töistä, että ne maksaa mulle 3 ekaa kuukautta PALKKAA!! jihuuuuu!!! Mä luulin koko ajan ettei meillä semmosia makseta, ainakaan mulle. Mutta oli kyl tosi positiivinen yllätys ettei heti joudu niille mammarahoille.. Voi shoppailla enempi sit vauvalle kaikkee :LOL: tai itelle kun en itelle paljon oo 8kk aikana mitää ostanu..

Heitsu86 Mä kävin jo eilen kirpparit kierteleen :D En löytäny taaskaan mitään, mut parempi niin, alkaa noita vaatteita oleen vaikka muille jakaa jo.. :D Oon vissii jotenkin nirso noitten kirpparivaatteitten kanssa, en haluu maksaa käytetyistä kun muutaman euron ja joku myy tosi kalliilla niitä ja vielä ei niin hyvän kuntosia..

Tänää on supistellu oikein mojovasti, sittarissa kun kävin nii hyvä etten synnyttäny sinne.. Oottelin koko ajan että kohta varmaan lorahtaa lapsivedet, mutta ei onneks sentään!

Ihana ultrakuva scalalla, kyllä harmittaa kun ei ite tullu mentyä siihen 4d ultraan.. ja nyt se on jo liian myöhästä.. No kohta onneks näkee ton tulokkaan ihan livenä :heart:

Katham ja poju rv 34+2 (tj 40) :heart:
 
Heipsis!

Joku mietti, että äitiyspakkauksen peitto on turhan paksu vauvalle. Mä olen pähkäilly sitä kans, että aika paksu on. Mä ajattelin kattoo josko löytyis joku ohuempi vähäks aikaa. Ihan pelkkä lakana ei musta riitä.

Sairaalasta kotiutumista ootte täs kans puhellu. Mä ajattelin aika nopsaan kotiutua, jos vaan kaikki hyvin. Oon tosi huono nukkuun oudossa paikassa, joten yöt sairaalassa jää mulla aika vähä unisiks.

Ja Scalalla tosiaan ihan hurjan ihana ultrakuva :heart:

Tänään käytiin sit ostamassa vauvalle uus sänky. Mies lähti suoraan kaupoilta töihin ja mä laahustin tua kylillä viä useemman tunnin. Sit kun pääsin kotiin, niin pakkohan se sänky oli heti kasata. Tosin aiheutin sillä parit supistukset, mutta onneksi kivuttomat.

Nyt illan aikana oonkin saanu viä aikaseks sämpylöitä ja pullaa, on sit miehelle kunnon iltapalat, kun kotiutuu. Ihmettelen tosin, että mistä moinen leipomisvimma, minä kun en leivo kun max kerran vuodessa. Enkä varsinkaan samaan aikaan sekä pullaa, että sämpylää. Mutta tää raskaus kai teettää kummallisia juttuja :LOL:

Taidanpa nyt herkutella pullalla, pari sämpylää kerkesinkin jo maisteleen.

Emeelia 33+1
 
Aivan ihana kuva scalan vauvasta!!
voi itku ku ne on jo ihan oikeita vauvoja. menis aika äkkiä, et saa pienen syliin :heart: :heart:

Minä oon kans miettiny sitä nopeaa kotiuttamista, mut oon ihan mielellään yhden yön siellä. mut 3 vrk on ihan liikaa 2 menee just ja just :D

mammaliini tais miettiä onko ollu tietoo ku lähtö lähenee? ekasta alkoi supparit yöllä just ku olin nukahtamaisillaan. yön kävelin taloa ympäri, aamulla 5 maissa herätin miehen et varmaan tarvis pian lähtee.
toinen alkoi myös suppareilla, mut aamulla vedin takin päälle missä oli vetskari soinu ennen. se hulahti vaan kiinni ja tilaa jäi monta senttiä. sillon aavistin, et voi olla lähtö lähellä. päivällä irtos sit limatulppa ja siitä alkoi pikku supparit.
toivotaan, et tää alkaa myös suppareilla. muuten en ehi kissaa sanoa. tuppaavat tulemaan joutuin ja oikeesti kipeitä supistuksia ei tule ku pari ja vauva onkin jo syntynyt. kalvot puhkeaa niin kätilö saa ottaa kopin!

nyt mä meen nukkuun :wave:

illetuleevauva.net/pic0829424ffa0d3a2547b6c9622c77de03iv1494.png[/img]
[/url]
 
Aloin jo ihmetellä mistä Scalan kuvista kaikki hehkuttaa, ku en saa mitään näkyviin. Mutta selvesihän se sitten. Aijaa tukossa Iltalehden jutun takia... :kieh:

Toivottavasti tuo kohu laimenee pikaisesti ja saan minäkin nähdä kuvan Scalan pikkusesta!

Aloin sitten paastolle ja aamulla verikokeisiin. Mitenhän sitä pärjää ilman ruokaa aamulla, ku aamuyöstäkin olen heräillyt nälkään... :LOL:

Kiia tasan 34 (hui!)
 
Tänään käyty neuvolassa. Sanoin päivittäisistä supisteluista ja terkka sanoi että nyt pitää ottaa 3vkoa rauhallisemmin. Ja just kun olin aloittanut reippailun noiden sokeriarvojen takia. Sen tietää kuinka niille ja mun painolle sitten taas käy. Teeppä niin tai näin niin aina huono jollakin tavalla... hemoglobiini oli 104 tuplaraudan syönnistä huolimatta, toivottavasti ei mene alle sadan koska sitten joutuu niihin veritutkimuksiin...

Mairo rv 33+3
 
Huomenta =)

Täytyy munkin kyllä hehkuttaa tuota scalan vauvan kuvaa :heart: Aivan ihana!!!!!!!! Pidemmän aikaa on jo itseäkin harmittanut, ettei menty sinne 4D:hen vaikka oli tarkoitus.

Tervetuloa Nucca!

Pelästyin eilen hemmetinmoisesti, kun oltiin kaupassa ja kesken kaiken alkoi tuntua siltä, että vasemmasta silmästä lähti osa näkökentästä ajoittain pois :eek: Ajattelin ekaks, että se on vaan jotain roskaa tms, mutta tilanne vaan paheni. Vartin päästä en nähnyt tuolla vasemmalla silmällä enää kuin osan asioista ja suuri valkoinen sahalaitapallo pyöri kaiken muun päällä - oli silmä auki tai kiinni. Oikealla näki onneksi ihan normaalisti. Sitten alkoi kaiken lisäksi vielä huimaamaan ja särkeen päätä. Sanoinkin miehelle, että onneks en ollut matkassa yksin sillä kertaa... Puolentoistatunnin päikkärit sitten otin ja sillä sain tilanteen tasaantumaan. Nyt tuntuu jo suht normaalilta toi näkö ja päänsärkyäkin on enää ihan minimaalisesti. Toivottavasti oli tuollainen kohtaus ekan ja viimeisen kerran :|

Onko teistä kukaan käynyt vauvauinnissa? Kokemukset kiinnostais, kun nyt olis viimeisiä aikoja täällä ilmoittautua jos meinaa mahtua mukaan.

kaneliomena ja Elmeri 34+1
 
vauvauinnista me käytiin vauvauinnissa ja ihanaa oli poika rakastaa vettä me jatkettiin vielä suoraan vauvauinnista perheuintiin me ollaan nyt suoritettu eka uintimerkki mikä on erityisryhmille tarkoitettu meritähti merkki poika ui jo käsikellukkeilla (2,8v) ja jotenkin tuntuu että vauvauinti ois auttanut poikaa myös oman vartalon hahmottamisessa ja tasapainon kehittymisessä
 
Äkkiä kommentoin tuohon Kaneliomenan kohtaukseen. Kuulostaisi migreenikohtaukselta, itsellä ainakin migreeni aiheuttanu ihmeellisiä näköhäiriöitä ja huimausta teini-iässä ja nyt raskauden aikana taas ajoittain kärsiny siitä. Ne kohtaukset on tosi ikäviä, eikä tavalliset särkylääkkeetkään auta, eli oikeastaan nukkuminen on ainut keino päästä siitä eroon. Onko sulla ollut verenpaineen kanssa ongelmia?

Pitää äkkiä jotain aamupalaa tehdä kun kahdeltatoista neuvolaan aika ja ajattelin mennä kävellen,pakko saada raitista ilmaa. Toivotaan ettei hirveästi ala supistelemaan pienen lenkin takia :whistle:
 

Yhteistyössä