¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Heipä hei kaikille..
Ja onnea uusille liikkeiden tuntijoille.
Itse en luule kertaakaan tunteneeni liikkeitä, ei saisi huolestua, mutta kun jokainen ensisynnyttäjäkin täällä jo näyttää tunteneen. On iloinen toisten puolesta, mutta tulee vaan niin paha mieli omasta puolesta, että mietin jo että pitäisikö muutaman viikon tauon tämän palstan lukemisesta :'( Eipähän vaan sure omaa mahaansa, kun ei yhtään mitään tunnu ja kaikilla muilla tuntuu.. Eikä paljoa auta oppikirjojen oppi "ensisynnyttäjät tuntevat 18-20 viikolla", kun jokainen täällä käytännössä tuntee aiemmin.
Entä jos vauvalla onkin joku lihasheikkous tms. ja siksi ei tunnu yhtään mitään?! Huolettaa...
Viikkoja tänään 17+1.

Muutoinkin olen voinut niin hyvin, mahakin tuntuu kasvavan huomaamattomasti ilman mitään sen kummempia repäisyjä tai vihlontoja.
Vauvan vahvat sydänäänet kuuluvat hyvin dopplerilla kotona, ei siis siitä ole huolta, etteikö eläisi.. Mutta alan tosiaan jo ihmetellä. :'(

Ai niin, äiti lpr, kelan nettisivuilla saa tosi hyvin laskettua milloin oma äitiysloma alkaa.
 
Huh, ihan hurjaa miten paljon tänne tulee tarinaa.. parissa päivässä 4 sivua lisää..

Bonustehtävä: kiitos kannustavista kommenteista outojen tuntemusten vuoksi.

Mulla oli tiistaina neuvola ja terkkarikin vahvisti että johtuvat varmasti vain kohdun kasvusta. Jatkuvat tuntemukset ovat nimenomaan alavatsan sivuilla jossa sijaitsevat kohdun kiinnikkeet. Lisäksi kiristelyt todella voivat olla supistuksia ja ihan huoletta. Kaikki oli kaikinpuolin muutenkin hyvin, vauvan syke 140.. hmm. poikakohan mahtaa olla tälläkin kertaa. Oma verenpaine 90/60, hg peräti 150.

Kaikinpuolin hyvillä mielin siis.

RV 17+2
 
Neuvolassa käyty, raskausdiabetes on uusinut jo :( Sokerirasituksessa 0-arvo oli 5,9 eli koholla, muut normaalit...Mutta muuten kaikki hienosti!

Vauvan sydänäänet kuului oikein tosi vahvasti ja oli 146. Sf-mitta oli 15cm eli yläkäyrällä masu kasvaa(minä kun luulin ettei mulla ole mahaa viel ollenkaan). Painoa oli tullut 2 kg viime kerrasta, eli yhteensä kaikenkaikkiaan 2,5 kg mikä on ihan hyvä, enemmänkin olisi saanut tulla kylläkin, mutta eiköhän sitä ehdi muutenkin kertyä ihan tarpeeksi. Verenpaine ja hb hyvät...

Kotiäiti, hienoa kun tutkimus meni hyvin. :)

Pieniananas, älä suotta huolehdi liikkeistä, kyllä ne jossain vaiheessa alkaa tuntua varmasti! Mä tunsin esikoisesta rv 20+ ja nyt olen tuntenut vain ihan muutaman kerran, ja nyt on siis 17+5.

Kyselin supistuksista neuvolassa, eikä täti ollut yhtään huolissaan, kun kipua ei supistuksissa ole. Hän sanoi että luultavasti tuon ison vauvan jatkuva nostelu lattialta syliin aiheuttaa niitä, vielä kun se on sellainen kumarteleva liike. Eikä tuo mun poju ole mikään tirriäinen muutenkaan:)

Tänään on siis ollut ihan hyvä päivä meilläkin, nyt kun ei tarvitse taas huolehtia vähään aikaan mistään... Rakenneultra-aika meni vähän liian pitkälle, kun ei vapaita aikoja ollut, mutta täti käski mun yrittää soitella peruutusaikoja. Aika on 7.4 ja se on kuulemma vähän myöhään.

Sain muuten esitietolomakkeen ja täytetty on, nimiehdotukset myös! Mies ehdotti pojan nimeksi Santer, mutta en kelpuuttanut sitä, kuulostaa oudolta:)




=) =)
 
Miks mä en ikinä ole löytänyt sitä laskuria sieltä kelan sivuilta!? Mutta äippälomahan alkaa 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa.
Niin eilen kävin täällä jupisemassa suppareista..luulin niitä niiksi, mutta vatsatautihan se sieltä jylläs päälle :| Loppuviikko saikkua sitten. Aina säikähtää että miten kaikki vaikuttaa vauvaan, mutta eiköhän tää tästä kun kaikki kummiskin pysyy sisällä, kouristaa(ja pierettää :whistle: ) aina kun syö jotain.
Mulla taaksepäin kallistunut kohtu, mutta maha on jo komean kokoinen :D En kyllä arvannut että tässä vaiheessa on jo tällänen pallo :heart:
Naisten päivästä; meillä isäntä joskus tuonut kukki tms.mutta ei nyt ihan joka vuosi. Enkä minä nyt niin kauheasti odotakkaan. Ihan kiva jos muistaa
=)

fosfori ja pampula 18+3
 
Kiitos säihke ja pippuri83 vastauksistanne, itsellä todettiin 8 vuotiaana selkärankareuma, mutta nykysemmin sitä kai kututaan moninivelreumaksi tai jotain koska se on kyllä kaikkialla, varsinkin ranteissa ja sormissa, polvissa ja selässä. mulla kans puotettiin lääkitys raskauden ajaksi pois, vahvat kipulääkkeet mulla siihen olikin,vaikeimpiin kipuihin (tramal 100mg)

pieniananas itse olen ensisynnyttäjä, minulla tuntuu välillä jotain pieniä potkuja, ei todellakaan mitenkään vahvasti, ja ei tosiaankaan joka päivä. Että ole huoletta, varmasti kaikki on hyvin, eikös se istukankin paikka liity siihen ja suurimmalla osalla tutustani liikkeet on tuntunut puolenvälin maissa.

Vib:lle harmittelut raskausdiabeteksestä.. :hug:

mä yritän epätoivosesti seurata painoa ettei se nousisi ihan kauheasti (nyt siis jo 4,5-5kg) , olin normaalipainoinen ennen raskautta, ja alussa lihoin sen 4kg pahoinvoinnin ja jatkuvan nälän takia, nyt taas "ongelmana" kun jätän ruokailuvälit liian pitkiksi nii taju meinaa välistä lähtee kun tulee niin hel*etin heikko olo, mut ihteesä tästä saa vaan syyttää :| , ja sit iltasin iskee ihan kauhee nälkä ja tulee syötyä ihan liikaa..

Illanjatkot!

t. Hosso ja Iisakki 18+1 :heart:
 
Liikkeistä , eli niitä on harvakseen, ei edes joka päivä. Kaikista en ole edes varma ovatko liikkeitä vai pelkkiä ilmavaivoja :LOL: :LOL: :LOL: Odotan siis toista ja nyt viikkoja kasassa 17+0, istukka edessä toimii hyvänä "air bagina". Olkaa huoleti jos ei mitään liikkeitä oikeastaan tunnu, se on "normaalia", oikeasti tosi harva ensisynnyttäjä tuntee varmasti liikkeet ennen viikkoa 18 =) En tarkoita että te jotka tunnette liikkeitä olisitte keksineet ne, mutta moni tuntee myös mitä haluaa tuntea ja tietty aina löytyy poikkeuksia jotka vahvistavat säännön, eli tuntevat liikkeet oikeasti tosi aikaisin =)
 
Moiks!

On tullut pieni tauko tähän kirjoitteluun, ja tekstiä oli ilmestynyt PALJON! Multa meni pari iltaa kaikkien kirjoitusten selaamiseen!!

Tervetuloa uudet masun kasvattajat ja HooÄsälle kiitokset uudesta palstasta!

En edes muista mistä kaikesta täällä on ollut puhetta :/

Poika- ja tyttöoloista... Mulla oli alussa tyttöolo, mutta nyt en enää tiedä... Maha kasvaa eteenpäin ja kaksi kertaa (ainakin) olen nähnyt unta jossa vauva on poika. Rakenneultrassa meinataan kysyä asiaa 26.3. jos vaan ultraaja suostuu kertomaan ja "Tyyppi" suostuu värkkiään vilauttamaan.

Liikkeistä... Liikkeitä mulla on tuntunut satunnaisesti alkaen noin rv 14+5, ja jatkuu edelleen koko ajan voimakkaampina :heart:

Nyt pojua sänkyyn päin saattelemaan, huomenna taas hoito- ja työpäivät meillä... :)

terv. Jennika1983


 
Iltaa!

Mulla alko tänää vissiin iskias!! Nyt illasta alkanu sattumaa molempiin lonkkiin/yläreisiin/peppuun jonnekkin tonne sisälle. Vaikee selittää...Varsinki seisominen sattuu ja särkee ihan hitosti, onneks istuessa ei niin paljoo satu. :kieh:

Naistenpäivää ei meijänkään isäntä muista mitenkää. Unohtaa aina kaikki tollaset erikoisemmat päivät.

Lomaalkaa mulla kesäkuun alussa. Siihen asti työsopimus, enkä ajatellut jatkaa vaikka tarjoisivat. Mä haluun jäädä kotii köllii, nukkumaa ja valmistautumaa yöheräilyihin yms. :D

Liikkeitä tuntuu joka päivä. Joskus enemmän, joskus vähemmän.

Apua, Suomen unelmien poikamies onki näköjää menossa. Ärsyttävä ohjelma, mut pakko kattoa. Siirtyy sohvalle napostelee porkkanaa... :wave:


 
Joo mie tunsin esikolta liikkeet viikolla 19+ ja ne alko kyllä hennoilla potkuilla!! ja oli tosi rauhallinen mahassa!! tänään olen saanut tältä asukilta kuulostella pieniä jumppatuokioita :heart: muutamaan otteeseen!!! kyllä se vaan hymyn laittaa huulille!!

Onko kellään ollu kylkipistoksia?? siis niiku yläkylkee eli varmaa keuhkoon pistää yhteen tiettyyn kohtaan, välillä se menee pois ja sitte taas huomaan et tuli takas..?? onkohan jotain kasvukipuja vai pitäskö kysästä huomenna neuvolasta?? on miulla ollu kyllä joskus ennenkin, enkä oo mistään kysyny, mutta kun nyt on tää maha-asukki mukana..!!

Joo kelan laskurilta tarkistin ja oikein olin laskenu lomani!! ihanaa, 3 kk töitä ja sitten lomalle!! en malttais oottaa et pääsee hypistelee niitä pieniä vaatteita!!!

Onko teillä muilla tietyt kotiutumisvaatteet vauvalle?? mein vauva tulee kotiin samoissa ihanissa mintunvihreissä potkareissa ku poikakin, pojallekin olin nimenomaan ne valinnu etukäteen!! sitten on yhet toisetkin potkuhousut mistä tykkäsin hirveesti!! ihanaa, kohta saa taas pukea niitä!!!

no siinähän sitä tälle illalle!! ainiin, miesten ihanuudesta, käytiin syömässä hesessä tänää ja kehitettiin sitten hirmu riita kotimatkalla, ja tuli sanottua taas sitä ja tätä, ni mie painuin makkarii nukkumaan heti ku tultii kotii.. kiltisti oli pojan kanssa täällä leikkiny ja saunonu ja syöny iltapalan sillä välin!! huomas vissiin et annetaan äitin levätä, saunoin vielä yksinään sitten ku kuulin et he olivat lopettanu =) , enkä oo puhunu sille vielkään mitään, enkä puhu ennenku pyytää anteex!! ärsyttää tommoset.. miussahan ei ole ikinä vikaa :D

mut kohta alkaa Greyn anatomia!!!

Äiti lpr 18+1
 
Seksistä puhuttua..Mulla ei niin paljo ole haluja ehkä kuin ennen, mut kuin tuleekin mukaan, niin huomaa, että ihan kivaa se olikin :LOL: . Rohkeutta siis peliin. Meillä on tuo ollut aina niin sellainen henkinenkin yhteys, eikä vain joku fyysinen suoritus, joten aina on kyl harrastettu muutama kerta viikossa, kaikki odotukset ja synnytyksen jälkeen jälkivuodon loputtua taas pikkuhiljaa palattu entiselleen.

Puhumisesta...Kyllä se vain niin on, että silloin vasta on onnellista kuin kumpikin nöyrtyy aina omat viat tunnustamaan ja parempi on se, joka ensin pyytää anteeksi. Meillä ainakin puhutaan heti asiat rakkaudella halki, jos on tullut kismaa ja näin säilyy luottamus eikä tule patoumia. Kannattaa mainita omasta väsymyksestä ja pahoitella omia virheitä, kummasti toinenkin alkaa sitten omia virheitä miettimään ja yrittämään korjata niitä. Meillä :heart:
 
AAmulla nakkas mut monta kertaa pihalle ja ei antanu lähettää viestiä :headwall: :headwall: mut niin oli tökkiny muillakin!

ja nyt en enää muista mitä kirjotin :LOL:

Huomen aamuna lähtään kuiteski reissuun ja haetaan meille koiranpentu :heart: on sitä odotettu!! voi mulla kyllä vierotusoireita ilmetä, kun en tänne pääse ja sit ku pääsen niin 10 sivua tekstiä :D

Hyviä naistenpäiviä ja voikaa mammat paksusti :flower:

 
pieniananas Älä ole yhtää huolissasi vaikka liikkeitä ei tunnu. Minä tunsin esikko odotaessa liikkeet rv 20 lopussa vasta kunnolla. Meidän tyttö oli kyllä vilkas liikkumaan ,mutta liikeet oli tosi hentoja koko raskauden ajan. En kertaakaan kipeää potkua tuntenut. Nyt minulla menossa rv 16 enkä ole liikkeen liikettä tuntenut. Itsekin odotan kyllä kovasti jo ,että jotain tuntuisi.

Kyllä tämä raskaus vaan väsyttää. Olen monena iltana nukahtanut tyttö sylissä olkkariin ja siitä sitten siirrytty sänkyyn jo ennen klo 23. En yleensä koskaan mene nukkumaan ennen klo 24. Tyttökin peri minun rytmin ja vauvana meni yöunille vasta 24-01 maissa. Nykyisin on unessa jo 22-22.30.
Hyvää yötä!!
 
Iltaa!!

Tänään oli tullut kesälomatoivomuslista seinälle töissä ja lomapäivien lukumäärä. Mä laitoin nyt siihen alustavasti että jään varhennettuna ja pidän siihen alkuun vielä kesäloman joten 22 tai 23 toukokuuta ollaan viimenen päivä töissä!! Kaks ja puoli kuukautta enään!! Niin vähän! Saa onneksi sitten rauhoittua kotiin ja ehtii reissatakin vielä ennenkuin alkaa olemaan liian ähky olo. Ja saa nauttia kesästä! Tänään jouduin töissä elintarvikepuolelle tyhjäämään kuormaa ja kyllä huomaa että ollaan raskaana ja kunto huono, selkä ihan hirveän kipeä sen jälkeen!!

Talokauppoja ei meillä syntynyt kun miehen serkku tutkaili omilla mittareillaan ja löytyi monia "pieniä" remontoitavia kohteita mitkä ei mahdu remonttibudjettiin. Ellei sitten myyjä tiputa hintaa aikalailla. Tulee muuten liian kallis vanha talo. Kaikki nuo oli sellaisia jotka pitäis heti tehdä ja kun siinä olis ollu pari isoa juttua (katon vaihto ja viemäriin liittyminen) heti edessä. Jospa se oma koti tulis aikanaan vastaan ja mielellään pian!!

Mutta nyt silmät painuu väkisin kiinni joten hyvät yöt kaikille! Meillä meni viime yö pipariksi pienemmän huutamisen ja kiukuttelun takia ja nyt näyttää että kuopukselle ehkä tulossa vesirokko näppyjä??!!!
 
pieniananas älä todellakaan huolissas. Mä tunsin esikoisesta ne ekat hentoset liikkeet vasta rv 20. Kyllä sä vielä alat niitä tuntemaan. Tont Vori! :hug:

Tänää PITÄÄ muistaa soittaa lääkärii ja varata se 4d. Pelkään, etten saa enää aikaa, ku vetkuttelin näin pitkälle ton soittamisen kanssa. :/

Nyt työmaata kohti! Hyvää torstai päivän jatkoa kaikille!! :wave:


 
Huomenta mammat! ;)
Täällä ollaankin jo ihmeen ajoissa ylhäällä.. Eilen hieman siivoilin, ja heti sen masu kerto illalla että liikaa tullu tehtyä, kauhee kun mitään ei voi tehdä rasittamatta itseään.. Nyt on kurkkukin kipee, oon tähän asti säästynyt niiltä taudeilta, kumpa ei nytkään tulis.. Katselin tossa just kun heräsin, ettei musta edes huomaa että oon raskaana, vaatteet päällä meinaan.. Mutta tulin siihen tulokseen että on vauvan pakko kasvaa kerta se potkii nii pirusti iltasin :heart: Ehkä mun pituuskin vaikuttaa, että maha ei niin hyvin näy, vielä se ehtii näkyä kuitenkin sit, ja salassa saa vielä pidettyä :) Heheh.. Meillä ei oikein vielä ainakaan ole noita kotiutumisvaatteita vauvalle, en oo käyny läpi yhtään noita mitä oon saanu, ei oo viittiny :) mullakin alkaa loma toukokuun lopussa, enää 2,5kk, niin se aika menee!

Me lähetään kaverin kans ikeaan ajeleen, hän odottaa myös esikoistaan, mua 5vkoa edellä :) eli mammojen kesken mennään :) Siinä omaa napaa taas!
Päivänjatkoja masut ja mammat ja pysykää terveinä!! :heart:

katham ja vaavi 18+3
 
Enpä minäkään ole tuntenut liikkeitä. Olisi ihana tuntea, ja harmittaa kun mitään ei tunnu. Välillä miettii, että onkohan kaikki edes kunnossa. Kaikenlaisia tuntemuksia mulla on kyllä masussa, mutta luultavasti suolisto siellä vain jylläilee. Mulla on nimittäin ollut viime viikkoina ihan kauheita ilmavaivoja (ja mulla ei ole edes ummetusta). :/ Luin äitini neuvolakorttia ajalta, kun hän odotti minua. Laskettu aika (kuukautisista) oli muistaakseni 27.8. Neuvolakorttiin oli kirjoitettu, että tunsi liikkeet 4.4. ja siitä päätellen laskettu aika olisi 19.8. (ennenhän pääteltiin laskettu aika myös liikkeistä). Eli siitä päättelin, että jos äitinikään ei tuntenut mitään tässä vaiheessa eikä vielä lähes kuukauteen, niin ei minunkaan ole tarvitse tuntea mitään! Älkää te muutkaan hermostuko! Kyllä mekin vielä ehditään! :heart:

Marikki ja Pikkuinen 16+2
 
Huh huh, eilen vihdoin päästiin keittiökaupoille miehen kans ku saatiin lapset hoitoon... eli nyt päästään sit tekemään keittiöremonttia vihdoinkin, ihanaa :) mammaliini se kertoi että olivat hylänneet jonkin vanhan talon, meillä kans vanha talo jota ollaan rempattu tän kolmen vuoden aikana mitä ollaan asuttu tässä, ja tosiaan katto vaihdettiin viime kesänä( mieheni on näppärä tekijä, joten huomattavia summia säästyy kun ei tarvi teettää) samoin ois tuo viemäriin liittyminen edessä.... eli koko ajan jotain pientä ja isoakin tekeillä =)
Mutta tää on mukavaa pikkuhiljaa muokata kodista omansa näköistä.

Ei tosiaan kannata hermostua jos ei liikkeitä tunne mä tunnen ne yleensä vasta rv 20 tienoilla vaikka on jo useampi raskaus koettuna :) Voihan se tietty olla niinkin ettei mulla oo kamalasti aikaa keskittyä noihin ihan pieniin tuntemuksiin ja sit laittaa ne suolen liikkeiks jos jotain tuntuuki :kieh:

Pitäs kohta alkaa miettii tuota lapin reissua, viikon päästä ollaan menossa, saas nähä mitä siitä matkustamisesta tulee 4 pienen kans... ( vajaa 1000 km!!) No tullaan sit autojunalla takas, jos se menis sit ainaki helpommin.
 
tervehdys!

nyt katos kyllä päästä kaikki mistä täällä on puhuttu, mutta jotain yritän silti raapustella
oma olo on oikein hyvä, jos liikaa erehtyy touhuaan niin supistelee ja liika kävely ärsyttää liitoskipuja mutta muuten sujuu oikein hyvin, maha on pompahtanut esiin vaikkei vielä iso olekkaan mut nyt sen sentään huomaa =) housuja täytys jostain hankkia, luulen että kaikki jotka mulla oli poikaa odottaessa on isoja reisistä ja pepusta ja ne onkin vielä lainassa kaikki, kai niitä alan pikkuhiljaa takasinpäin saamaan mutta olis kva jotkut uudetkin saada, vois vaikka ensviikon ultran jälkeen kiertää kirppiksiä ja jos ei sieltä löydy niin sit jotkut uudet

seksistä oli jossain vaiheessa puhetta, niin piti kysymäni että mitä se on?? :LOL: kai sitä vois harkita aina välillä mut tosi hiljasta on kyllä ollu, mutta meillä miestäkään ei kauheesti kiinnosta raskausaikana, mulla meni muuten kans niin et tyttöä odottaessa ajatuskin oli ihan kauhistus, mutta poikaa odottaessa oli ihan normaalit halut, ja nyt ei tosiaankaan kiinnosta, et saa nähdä sitten onko asialla mun kohdalla jotain yhteyttä =)

mutta kaikille oikein hyvää viikonloppua ja naistenpäivää, me lähdetään mummulaan kyläilemään että palailen linjoille taas ensviikolla =)

eliisa ja pikkuruinen 18 tasan!!
 
Huomenta tai päivä alkaa kohta jo olla.. oon ollu niin työn touhussa koko aamun etten oo kerenny tännekään!!

Eipä tänne mitään uutta, suklaata on menny ja eilen illalla pari jäde puikkoo ja tosi paha olo tulee aina heti ku syö jotain tollasia herkkuja.. ennen meni suklaalevy kevyesti ilman paha oloa..

Ja miehelle en puhunu aamullakaan vielä mitään, ku miuta vaan ärsyttää et se ei voi ikinä tulla pyytää anteex, vaikka tietäski olevansa väärässä.. itepäisiä ollaan molemmat ja sen takia on hirveesti erimielisyyksiä, kummatkin ku luulee olevansa oikeessa.. mutta näin ollaan menty aina ja tullaan varmaan aina menemäänkin.. no katotaan, varmaan mie meen tänää sille sitten puhumaan jos se ei osaa avata suutaan, mie oon kuitenki sitä mieltä että aina pitää selvittää nuo riidat, ja se käy parhaiten ku on tunteet rauhottunu!!

Miulla on toisen sieraimen limakalvot vähän herkkänä..eilisestä asti tullu verta ku niistää, ja iha kunnolla..ei nyt onneksi valu mutta kuitenkin.. pojan aikana oli ihan sama, muuten miulta ei oo koskaan tullu verta nenästä.

Ihanaa kohta saa taas syödä!! kyllä mie rakastan sitten tota syömistä!! kesällä oon varmaan paisunu muodottomaksi valaaksi, jossain vaiheessa (kun olin reilusti ylipainoinen) ristin itseni ryhävalaaksi, ja miulla oli kalenterin kulmassa lehti juttukin ryhävalaasta, taidanpa ottaa sen nimen takas kohta puoleen :kieh: !! ku löytäs vielä jostain paidan, et PELASTAKAA RYHIS, tai jotain :LOL: . miun rakas mieheni ystävänsä kanssa oli viime kesänä ostanu miulle paidan jostain kojusta, YLILEVEÄ KULJETUS. Oon nyt ollu kotona se päällä, se sopii hyvi tähän tilanteesee :D , jos vielä kesällä mahtus päälle!!

no nyt ei vissiin muuta ku pitää jatkaa töitä!!

Äiti lpr 18+2

P.S. Kotiäitille tsemppiä tulosten ootteluun, toivotaan kovasti että siellä massussa on kaikki hyvin!!!
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille!

Minä oon ollu tämän pinon hiljaisena jäsenenä jo jonkin aikaa, on ollut sen verran suuria ongelmia elämässä että en jaksanut enään konettakaan aukaista. Miehen kanssa oli taas joku vaihe menossa kun toisen naama ei miellyttänyt ollenkaan ja piti asua erillään (mies mökillä ja minä kotona) kuukauden verran että pystyi taas puhumaan toisen kanssa ilman riitelyä. Erokin oli niin hemskutin lähellä, että tuntui ku maailma ois romahtanu. Pienen avulla kuiteski jaksoin tsempata kaiken yli ja nyt ukon kanssa meneekin ihan hyvin,saman katon alla asutaan ja toivottavasti taas pitkään ;)

Minä olin tuntevinani silloin 14+6 viikolla pienen liikkeitä, tai siis niitä ilmakuplia mutta sen jälkeen oon saanukki jahdata niitä ihan urakalla, on ne niin hentoisia vielä ettei niitä tunne jos ei oikein keskittymällä keskity. Tällä viikolla en ole tuntenut kertaakaan. Postissa tuli eilen saapumisilmoitus kotidobblerista, saan tänään sen haettua jahka mies tulee töistä niin saan lämpimän auton ei tarvitse omaa rotteloa laittaa lämmitykseen :) saa kuunnella pienen :heart: -ääniä kun eivät sillo neuvolassa viikolla 12 saaneet kuulumaan mut kovat oli silti sykkeet kun lääkäri niitä haeskeli, näkyi ruudussa 150 :heart:

Kävin seulonnoissa, aamulla yhdeksän pintaan soittelivat keskus-sairaalasta että down-arvot oli ihan ok,ei hämminkiä mutta joku muu (kuulinkohan oikein että joku ab-arvo??) oli 51 ja sen takia huomenna äippäpolilla ultraavat ja kahtovat että on varmasti kaikki kunnossa. En itse oikein ymmärtänyt mitään vaikka hoitaja selittikin minulle sen,tosin niin hienoilla sanoilla ettei tavallinen lähihoitsu niitä ymmärrä ollenkaan :D Muuten on mennyt ihan hyvin. Vieläkin joskus tyhjällä masulla saattaa oksu tulla, mutta se on pientä kun tietää mitä on tulossa.

Alamaha pikkasen pullottaa, mutta eipä vielä näy sen pahemmin että raskaana olisin. Äiti kommentoi ja seurailee aina mahankasvua, sille on aina ihan vakiotehtävä päästä kahtomaan meidän suvussa mahaa että onko sieltä tulossa tyttö/poika. Saas nähdä kumpi tulee, toisaalta kumpikin odotetaan poikaa mutta jos tyttö tulossa ni onnellisia ollaan siltikii!

Mutta minä lähen nyt saunan pesuun, eilen urakoin koko kämpän pestä ja kyllä tuntu että jotain on tehnytkin. Koulussa on niin hiljaista nykyään, harvakseltaan siellä käydään. Kohta alkaakin 8vko:n harjoittelu, ei oikein innostaisi mutta sen jälkeen saaki huudella että ohi on!

Kaikille jaksuja odotukseen!! :hug:
 
Heippa!

Triinelle kovasti onnea uudesta perheenjäsenestä =) .

Mulla taisi eilen alkaa liitoskivut, mistä täällä on moni jo ehtinyt puhua. Nivusten alueella kipua ja tuntuu, kun joku painaisi siellä alaspäin. En kyllä muista, et esikoiselta olis näitä tullut vasta kuin joskus loppuraskaudessa.

Noista liikkeistä vielä, niin moni ensisynnyttäjä saattaa tuntea liikkeitä, mutta ei vain tiedä, että ne on vauvan aiheutteuttamia. Sitten kun ne muuttuvat selviksi, sitä hoksaa, että vitsit, näitähän on ollut jo monta viikkoa. Eli ei senkään puolesta tarvii olla huolissaan, jos niitä ei vielä tunnu. Itelläni ei oo vielä ollut yhtään ultraa, eka ja ainoa silloin 1.4. , viikot laskettu kuukautisista, syksyn ajan ne oli aika oudot, joten jännätään, muuttuuko la ja miten paljon, jos muuttuu ja mihin suuntaan. Eli sitten vasta tiedän, millä viikolla oikeesti tunsin liikkkeet =)

Me ollaan miehen kanssa aika huonoja tappelijoita... inhotaan molemmat tappelua. Kyllä me nahistellaan yms. varmaan päivittäin ja meiän huumori on aika tyhmää, mut enpä muista, milloin me oltais oikeesti tapeltu. Välillä tietty suututaan ja mökötetään, mut ei meistä kumpikaan jaksa sitä, varmaan joku 15min maksimissaan jaksetaan mököttää...

Me taidetaan tästä lähteä uimahalliin!
 

Yhteistyössä