ELOVAUVAT 2007 VOL. 4

Kiitokset tsemppauksesta, mutta koetan ottaa kasvuhäiriö diagnoosin hyvin rennosti. En oikeasti usko, että noin touhukkaalla ja iloisella pojalla voi olla mitään pahasti vialla. Eilen tuli jo päivämäärä lisätutkimuksiin eli 2.6 mennään jorviin. Syyt miksi kaikki mahdollinen ja mahdoton testataan ovat ihottuma kasvoissa ja painon pysähtyminen. Kolmeen kuukauteen ei paino ole oikeastaan noussut. Kristian toisaalta kohta jo kävelee niin uskon tuon duracel-pupumaisen liikkumisen olevan suurin syy painon nousemattomuuteen.

Eroahdistusta oikein kunnolla havaittavissa, äidin pitää olla noin 2 m päässä ja näkyvilla koko ajan. Aika helppoa kun asunto on pieni ;)

Imetyksen lopetan varmaan huomenna/ viikonloppuna. Olen nyt 2 viikon ajan imettänyt vain aamulla klo 6 ja illalla nukkumaan mennessä. Eilen annoin pullosta illallakin ja niin olisi tarkoituis tehdä tänäänkin. Aamulla laiskottaa ja siksi vielä silloin imetän :LOL: Helposti on sujunut vähentäminen, paitsi kukaan ei pese meillä tuttipulloja...

t.Soippa ja poika 9kk
 
Pauzi

Heipä hei!!

Ja onnea kaikille ketkä jo ovat uudestaan raskaana!! Kovasti tahtoisin minäkin, mutta vähän on kai vaikeaa kun menkkoja ei kuulu eikä näy, ja testit negatiivisia. Neuvolasta sanoivat että jos ei ole kesäkuun alkuun mennessä alkaneet, niin sit aletaan jo tutkimaan asiaa.

Meillä Milja kasvaa ja kehittyy hyvin. Kohta jo seisoo ilman tukea!! Fysioterapiaan ollaan kuitenkin menossa, neiti kun kaksi kuukautta sitten varvisti todella voimakkaasti seistessään. Nyt ei muuta tee kun vähän kipristää varpaita kun seisoo, mut olivat sitä mieltä et parempi nyt käydä varulta, kun et odottaa hidastuuko kävelemään lähteminen yms.

Me ollaan etsitty isompaa asuntoa, mut jotenkin on kauhean huono vuokra-asuntotilanne täällä päin. Tai jotenkin ei meinaa nyt löytyä sellaista mihin haluaisin. Pitäis kuitenkin olla koulu ja päiväkoti siinä ihan lähellä. Ja paineita alkaa olemaan, kun esikoinen parin vuoden sisällä aloittaa esikoulun, niin olis nyt kiva et sais kaveripiiriä ensin tutuksi... Nytkin tarjottiin yhtä asuntoa, mitä olen menossa katsomaan, mut on se sijainti jo niin huono, et tuskin tulen sitä ottamaan. Pelkään vain et eivät sit enää tarjoa...
 
Heippa kaikille kyllä oli tehokkaat antibiootti piikit eilen tänään likka kiipesi rappusia ylös ekaa kertaa elämässään ja kävellä pitäisi koko ajan tuli enkat 10 askelta ja Ihan itse,hauskaa on vaik korvat vielä kipeät et eiköhän tästä pian ylämäki ala :D
Tänään oli esikoisen eskariin tutustuminen kyllä tais molempia jännittää yhtä paljon,vaikea uskoa et tosiaan koulu tielle lähdös jo,toivottavasti kesä antaa vähän varmuutta ja kaikki menisi hyvin...Jänniä aikoja kaikin puolin näin meillä tänään hyviä öitä tai yrityksiä kaikille :wave:
 
8 kk neuvola takana ja mitat on 10,640 kg sekä 76,5 cm, pään ympärys 47,4 cm. Me saatiin ohjeet Gavisconin käyttöön kun tyttö taitaa kärsiä (ainakin pienissä määrin) refluksista, mulla ja mun äidillä on käytössä Nexiumit kummallakin. Perinnöllinen mahaportin löysyys on meidän diagnoosit. Nellalla tulee silloin tälloin mahanesteet kurkkuun ja huutaa vietävästi kun ei pysty hengittämään ja nieleskelee puoli tuntia sydän hakaten. Noita tulee useita kertoja päivässä, aina joskus. Ei ole mistään ruoka-aineesta riippuvainen eikä myöskään nesteiden nauttimisen jälkeen ole mitenkään yleisempää. Ja aina kun tyttö on mahallaan. Parhaiten auttaa se että seisottaa silloin, sylissä on maha kippurassa ja oire pahenee. Lääkäri sanoikin että kannattaa ostaa valmiiksi kotiin ja kun osuu sellainen päivä kohdalle, jolloin tuo refluksi on päällä, niin sitten kokeilee että auttaako.
Ja resepti silmätulehdukseen tuli myös. Sanoin että tänä aamuna silmä rähminyt ja mainitsin että voi johtua kaikesta pölystä mitä nyt leijailee muuton takia, lääkäri kirjoitti saman tien reseptin.

Tosi aktiivinen tyttö on ja kovasti ärrää harjoitellaan. Siitä onkin tullut meidän kauppamatkojen ajanvietetapa. Ensin mä ärräilen ja Nella perässä. Niin että jos itäkeskuksessa sattutte törmäämään isoon äitiin joka harjoittelee ärrän sanomista niin se olen minä!

Muutto edistyy, 7.6 kannetaan kaikki isot ja viikkoa aiemmin aletaan pikkuhiljaa raijaamaan laatikoita, kun näissä asunnoissa on välimatka n. 200 m.

Nella sai päivähoitopaikan alkaen elokuun alusta siihen tarhaan johon haettiin, mutta nyt näyttää siltä että saataisiin perhepäivähoitopaikka (mitä todella tahtoisin kun kyse on näin pienestä ) ja se selviää viimeistään ensi viikolla. Tämä pph paikka olisi ihan asunnon vieressä, mikä taas osaltaan helpottaisi kaikkea. Tämä jo nyt saatu tarhapaikka on mun työpaikan lähellä ja se tarkoittaa sitä että päivät venyisi mulla ja Nellalla huomattavasti, mutta sinne haettiin kun ei ollut tietoa mistä päin kämppä saataisiin. Jos tuota pph paikkaa ei nyt saada niin sitten kuulemma asunnon läheltä tarhapaikka. Mä soitinkin heti samana päivänä kun tuo asunto saatiin kolmelle eri ihmiselle jotka päättää tarha-asioista. Viime tingassa kun suurin osa päätöksistä oli jo tehty, oli enää yksi lautakunnan kokous tiedossa. Katsotaan mitä tapahtuu. Peukut on pystyssä.

Soippa:
Hyvä että teillä kaikki jatkuu ihan normaalisti, lääkärin lausunnosta huolimatta. Edelleen olen sitä mieltä että oli hiukan hätiköity diagnoosi, koska ei ainakaan näin ulkopuolisen mielestä Kristianin kasvussa ole mitään vikaa. Jaksamista kaikesta huolimatta!

Pauzi:
Tsemppiä asunnon metsästykseen, se on inhottavaa. Toivotaan että saisitte mieleisen piakkoin.

Sahei:
Oi kun mukavaa! Jospa teilläkin alkaisi helpottamaan (vihdoin) tuo sairastelu. On teidän likka kyllä nopsaan liikkelle lähtenyt, heti kun lääkkeet tepsineet. Tulepas kerhon puolelle laittamaan uusi kuva kävelevästä neidistä :D

Kaunista tiistai-illan alkua, Kirvash ja Nella 8 kk ja 1 vk
 
kirvash ollaan jo muutama päivä lähempänä viikon loppua, tänään on torstai =) ilta ja koko päivä on ollut täällä aivan ihana. mulla on vaan mennyt kokoajan sisällä haikaillessa, kun kakkonen on kuumeessa ja yskässä. illalla ei enää ollut kipeän oloinen, siis kuumeinen, joten jospa uusi päivä toisi jotain hyvää tullessaan.

hoitopaikka meille on varattu 1.8. alkaen sellaisella järjestelyllä, että kunnalta tulee hoitaja kotiin. se on kuulema täällä normaali käytäntö, jos lapsia on enempi kuin kolme. hain myös tarha- ja pph paikkoja, mutta luulen, että tämä järjestely on meille ihan hyvä. alkuun mennään omalla porukalla, mutta koska yhdellä hoitajalla saa olla neljä lasta, on mahdollista, että meille tulee hoitoon yksi lapsi toisesta perheestä. hoito alkaa sikälimikäli saan opiskelupaikan. jos jään vielä kotiin, aion pitää kaksi isompaa edelleen 10pv/kk hoidossa, toivottavasti tarhassa, koska pph ei ole ihan vastannut sitä mitä odotin. hoitaja ihan ok ja ehkä hoitopaikkanakin hyvä, mutta ei virikkeen tarjoajana.

kauheaa, kun tuntuu, että vasta tuskailtiin vatsamme kanssa, niin nyt jo tuskaa aiheuttaa töihin ja opiskeluun paluu....



 
Hyvää huomenta!

Nella seisoi äsken ensi kertaa tukea vasten :D . Nousi sohvaa vasten seisomaan kun mä löhöilin ja nappasin kädestä kiinni ettei kaadu. Kuitenkin sitten laskeutui ei-niin sujuvasti istumaan "tumpsis"- äänen kera.

Kirvash ja Nella 8kk 10 pvä
 
iltoja!

ovat taineet kaikki olla nauttimassa ihanista ilmoista ja viikonlopusta, kun on ollut niin hiljaista. mekin ollaan vietetty vloppu lähinnä ulkona pihahommissa, sen minkä lapset on antaneet tehdä.

laurille pukkaa alas kulmahammasta ja aamuyön tissittely on jätetty pois nyt parina yönä. suurta huutoa ei ole ollutm mutta ei myöskään nukuta. puolitoista tuntia meni ekana yönä ja viimeyönä vajaa tunti, ennenkuin uni voitti. seiskan pintaan on sitten ollut taas herätys, mutta sitten olen vielä tissiä antanut, niin on saanut venyttää herätystä kasin pintaan.

muuten ei meille mitään uutta. huomenna taas uusi viikko ja uudet kujeet!
 
Täällä tosiaan taisi olla muutama elokuussa 2007 synnyttänyt jotka ovat nyt raskaana.

Oletteko jo kerenneet miettimään vaunuasiaa, lähinnä meinaatteko hankkia tuplarattaat, ikäeroa ei kerta kauheasti tule, eikä tuollainen reilun vuoden ikäinen varmaan jaksa pitkiä matkoja kävellä.
 
En ole uudelleen raskaana enkä aiokaan olla, mutta kommentoinpa tuota ratasasiaa. Suosittelen ehdottomasti tuplarattaiden hankintaa. Meillä pojilla on ikäeroa 2 v 1 kk ja tuplarattaille on ollut käyttöä. Kotoa kun lähdemme kävellen vaikka leikkikentälle tai lähikauppaan (asumme muutaman km:n päässä keskustasta) niin olen käyttänyt yhdistelmissä seisomalautaa ja se toimii hyvin näin. Ostoskeskukset sun muut ovat se hankalin paikka koska siellä isompi pääsee irrallaan karkailemaan/katoamaan heti kun silmä välttää, etenkin pahimmassa mustisvaiheessa vauvan ollessa parikuinen en olisi pelkkien tavallisten rattaiden kanssa voinut lähteä lasten kanssa lainkaan kaupungille (autot, vieraat ihmiset yms.) kun isompi ei uskonut mitään. Hankittiin silloin Gracon peräkkäin istuttavat matkatuplat ja ne on olleet kullanarvoinen hankinta. Isommasta on ollut tosi hienoa kun on saanut istua ikään kuin kuskin paikalla kun vauva on takana kyydissä. Nyt esikoinen on kyllä jo kasvanut niin paljon (sekä henkisesti että fyysisesti) että pääsemme noista matkatuplista pian luopumaan.

Meillä Milo painaa menemään hurjaa vauhtia ja tehtailee hampaita. Pari kertaa poika on löytynyt portaiden puolivälistä ja hankimmekin turvaportin myös portaiden alapäähän. Tukea vasten Milo liikkuu myös aika paljon. Ryömien menee lattialla pääasiassa, mutta osaa myös kontata, taitaa vaan ryömien päästä lujempaa. Isoveikan kanssa Milo on kovasti ruvennut juttelemaan omalla kielellään, muille vähän vähempi. Suosikkipuuhaa pojalla on tällä hetkellä lehtien repiminen ja syöminen.

77mm ja Milo 9 kk
 
Eilen loppui imetys! Ihmeellinen olo, tavallaan haikea tavallaan aika helpottunut. Nyt pitäisi löytää jostain kaapin perukoilta vanhat rintsarit joita ei ole käyttänyt noin 14 kuukauteen :) Onneksi mulla on kuukauden päästä synttärit...

T.Soippa ja Kristian 9kk 1 viikko
 
Pitänee minunkin lopulta ilmottaa itsestäni ja meistä. :) Eli muutettiin vappuna takaisin kotipaikkakunnalle. Muutto olis muuten menny ihan kivasti, mut just pari päivää ennen muuttoa, eli kiireisimmän pakkausurakan keskellä sairastuttiin paskatus- oksetustautiin... veeti onneksi selvisi helpolla, ja kuivumista estävää juomaakin oli ostettu lääkekaappiin. Ite oksensin varmaan 15 kertaa ja toisestakin päästä tuli tavaraa todella ruhtinaallisesti. Voi luoja... No, ite roudauspäivänä oltiin onneksi terveitä.

Hyvin kotiuduttu tänne kerrostalon toiseen kerrokseen, 71,5neliötä lääniä, ja veetilläkin on oma huone! :D Tämä asunto on vielä ihan kesken kun eihän meillä huonekalut riittäny, tässä nyt odotetaan uutta sohvaa olkkariin. Olkkarin nykyinen sohva (vuodesohva) siirretään sit veetin huoneeseen jolloin huoneessa voi sit punkata yövieraat. Sinne tulee myös mummulasta joutilas lastensänky ja siinäkin voi lapsivieras nukkua. Kaikkea tämmöstä on kesken vielä, eikä oo tauluja eikä hyllyjäkään oikein laiteltu vielä kun ei ole huonekalut oikeilla paikoillaan. Kait tämä joskus tulee valmiiksi.

Veeti rupes äitienpäivänä nousemaan tukea vasten ja nyt sitte nousee jatkuvasti joka paikkaan. Kontata yrittää mut sit aina lösähtää lattiaan ja tuumii et ryömimällä pääsee nopeammin kun sen hallitsee niin hyvin.. Liharuuat alkanu pikku hiljaa maistumaan.

Jaahas, pitää ruveta imuroimaan kun vielä kerkiää.

Niin, imetän vielä ja menkkoja ei näy... ja veeti kohta 10kk. :/ Mieki haluan jo ruveta uutta mahaa kasvattamaan..
 
Kiitos vinkistä noitten rattaiden suhteen! Pitää alkaa etsiä käytettyjä hiljakseen. Mulla oli raskauden suhteen vähän epäilyksiä, kun vuotoa viikon verran ollut, mutta eilen selvisi, että on siellä mahas vauveli. Viikoilla 6+2, syke oli myös. Ja olin jo varma, että keskenmeno, kun eka tk:s diagnoosina tuulimuna. Onneks keskussairaalas paremmat laitteet! No, sitten Kaisan touhuihin. Neiti konttaa ja ryömii, miten vain paremmin pääsee. Ja nousee tukea vasten, mutta aika huteraa on, kun seisoo varpaillaan. Ei hoksaa laittaa kantapäitä lattiaan. Juttua piisaa myös, osaa äiti-sanan ja loput omaa juttua. Katottiin yhdes pikku yökyöpelin kans euroviisuja ja Kaisa heilutti itseään musiikin tahdis. Varsinkin kun oli joku disco-kipale. Sapuskaa menee, ja kokeillaan kaikenlaista. Jäätelöä sulaneena olen tarjonnut, kelpaa tosi hyvin. Tänään meni ranskanleipää melkoisesti. Silti paino ei nouse kovin hyvin. No, ainakin olen yrittänyt. Toki terveellistä perusruokaa tarjotaan myös. Kaisa tutustui tänään nurmikon ihanuuksiin Onni-sulhasen kanssa(7kk). Voikukat kiinnosti ja ruohot. Pitää laittaa jonkinlainen allas tytölle hellepäiviksi, kun tykkää loiskuttaa vettä. Onneksi Kaisa ei vielä kävele, pysyn perässä jotenkuten. Pitäis kait kuntoilla vähän enemmän.

Iloista kevätpäivää kaikille!
 
onnea tankki! onneksi kaikki oli kunnossa ja kaisa on saamassa leikkikaverin.

tietääkö kukaan liiviasta kerhon puolella kaivattaisiin juttujen ja kuvien hyväksymistä, sekä tietenkin kuulumisia.

tuplia suosittelen, jos ikäeroa alle 2-2,5v!
 
10kk neuvolakuulumisia

pituus 72 cm
paino 7780g
pipo 44cm

Jokeltaa tavuja, ymmärtää puhettä. Sellaisia kirjoitti neuvolatäti.

Puhuttiin siitä imetyshommasta ku minä oon jahkannu että lopettaa vai ei. No, nyt selkis että jatkan imetystä. Neuvolatäti oli sitä mieltä että kun maitoa tulee ja se imetys ei oo mulle mikään taakka ja nyt kesällä helppo eväs retkeillessä/mökkeillessä niin ei nähnyt syytä miksi lopettaisin. Tässä nyt vaan rinnalle otetaan reilummin maitotuotteita ja sitten syksymmällä jätetään se tissi pois. Jotenkin helpottunut olo.

Eipä tänne sen kummempia kuulu. Nyt pitää vaan nauttia ihan kympillä tästä kesästä ja näistä parista kuukaudesta mitkä vielä on jäljellä ennen töihin menoa. Toivottavasti nyt nämä hyvät kelit jatkuis ja tulis oikee kesä.
 
Musta on nähtävästi tullut hyvin aktiivinen tämän palstan kanssa, joka päivä täällä jotain huutelen :ashamed:

Tänään sellaista, että selvisi Nellan päivähoitopaikka. Ja se on perhepäivähoitaja. Olen todella, todella tyytyväinen, sillä en kyllä ollut aivan sujut sen kanssa että yksitoistakuinen lähtee paiväkotiin. Varsinkin kun Nella on niin huomionkipeä. Kodinomainen ja (toivottavasti pian) tuttu hoitopaikka on paras, sellainen jossa on yksi hoitaja ja samat jutut päivittäin. Tuntuu että Nella ahdistuu ja jättäytyy taka-alalle sosiaalisissa tilanteissa, ainakin sellaisissa joissa on muita lapsia. Tuo pph asuu vielä meidän uutta taloa vastapäätä, tien yli vaan niin on kotona. Huippujuttu! Meillä on tapaaminen pph:n kanssa parin viikon päästä; on kuulemma nuori nainen, joka hoitaa kotona kahta pientä lastansa, eivät ole kuitenkaan yhtä pieniä kuin Nella. Ja osasi perhepäivähoidonohjaaja kertoa että tämä hoitaja tykkää pelata jalkapalloa :D

Kuulostaa ainakin lupaavalta.

Me käytiin eilen Pikkujätissä kun huudosta ei meinannut tulla loppua ja niin vaan todettiin tytöllä ensimmäinen korvatulehdus. Pamolia on tullut annettua ja reippaasti ja viime yön nukkui jo siedettävästi. Kyllä se tästä.

Kirvash ja Nella, 8,5 kk
 
Meillekään ei kummoisia. Neiti täytti tänään 9kk. :'( Äiskällä suru, kun vauva on jo niin "iso". :ashamed: Sitä mukaan ku Miina kasvaa, niin mun vauvakuumeki kasvaa. Mut miehen ei. :)
Miina on alkanu pottailee tosi hienosti. Aamuin illoin käytetään neitiä potalla, ja heti sinne pisut pääsee. Tänä aamuna tuli kakkakin! Ja oi että oli neiti tyytyväinen kun kehuttiin. :heart:
Konttaamaan Miina on alkanut aivan vahingossa ja varkain. Ei neiti itse tajua ollenkaan, että konttaa välillä.:) Edelleen koko ajan täytyy könytä ylös päin,millon mitäkin vasten. :D

Aivan ihanaa kun on ollut lämmintä niin voi ulkoilla oikeen kunnolla!! Me ollaan pyöräilty tosi paljon (Miina tykkää ihan hulluna!), ja muutenki oltu ulkona. Vieläkin sais kelit lämmetä, ni pääsee vielä uimaanki tälle kesälle. B)

Aurinkoisia päiviä Teille EloMammat ja "vaavit"! :heart:

-Maypo ja Miina 9kk-
 
pieni mainoskatko tähän väliin:

huomenna la ja su nokian siurossa on pihakirppis klo 10-17 myynnissä on paljon mm. lasten vaatetta ja tavaraa. jos asutte lähistöllä tulkaa käymään ja tekemään edullisia lötöjä ja kartuttamaan kotiäitien virkistyskassaa =) kirppikselle on opasteita tien varsilla.

reissuviikonloppu meillä edessä, yleensä on mennyt ihan mukavasti, toivottavasti nytkin! aurikoa kaikille!
 
Laitanpa minäkin välillä vähän kuulumisiamme.

Iisa ei edelleenkään konttaa eikä nouse tukea vasten, treenaus on kyllä kova. Hirveä hinku tytöllä on joka kohtaan päästä tutkimaan ja ihmettelemän, ja kovasti kurottelee ylöspäin ja itseään yrittää hilata. Konttausasennossa aina välillä käväsee, mutta edelleenkin matka etenee sitten kuitenkin ryömimällä. Jospa tuo vielä ehtisi tässä elämässä kävelemään ihan tarpeeksi :heart: .

Juttupuolella tapahtuu sitten koko ajan. Nyt viimeaikoina Iisa on alkanut osoittelemaan asioita ja selvästi kuuntelee mitä hänelle niistä selitän. Ja yrittää aina silloin tällöin matkia mitä hänelle sanon. Tässä yksi päivä äitini piipahti ja yritti opettaa Iisalle kuinka sanotaan "mummo" - neiti vastasi siihen "mammammaa" ja sitten kun äitini tankkasi sanaa "äiti", alkoi Iisa toistamaan "ti ti ti". "Äiti" -sanakin tulee ihan täydellisenä silloin tällöin ja toisinaan, mutta mielestäni hän ei kyllä vielä oikein ymmärrä että mitä sanoo, kuhan toistelee vaan... :).

Ostimme juuri potan ja pyörään turvaistuimen. Eilen Iisa istui ekaa kertaa potalla, näytti viihtyvän hyvin. Ajattelin aloitella pottailun ihan kaikessa rauhassa, silloin tällöin otan tytön vessaan seurakseni :). Tänään meinattiin lähteä testaamaan myös tuota pyöräilyä, kivaa! :)

Ruoka maistuu mainiosti. Nyt on kaikki kotimaiset viljat jo käytössä, aamu- ja iltapuurot ovat Iisan suurta herkkua. Lihoista on maisteltu possu, broileri ja nauta. Tänään annoin ensimmäistä kertaa kalaa, seitiä - ja yllättäen maistui Iisalle tosi hyvin. Ja maitoa sitten aina pullosta välipalaksi, ruualla juomme nokkiksesta vettä. Nokkamukiakin Iisa osaa käyttää itse, ottaa aina välillä mukin käteen ja vie suuhun. Jos muki on tyhjempi, täytyy äidin joskus auttaa kallistamisessa ;) .

Tämmöistä tänne, vauvakuumetta puskee päälle täälläkin...


inom ja Iisa 9.5kk
 
Ajattelin minäkin pitkästä aikaa kirjoitella. Kirjoittelin tuossa odotuspinossa nimimerkillä pipe75, mutta nyt siis tipi75. Synnytyksen jälkeen en jotenkin oo saanu itestä irti, että olisin käyny kuulumisia kirjottelemassa. Lukemassa oon teidän juttuja aina sillon tällön käyny.

Meidän neitihän syntyi 30.7 ja nimeksi tuli Oona. Ikää on juuri tullut 10 kk täyteen. Mitat neuvolassa olivat 9,9 kg ja 72,5 cm. Meillä on juuri sairastettu vauvarokkoa, torstaista asti ollut kuume 39 asteen kieppeillä. Supolla sitä on saatu hetkellisesti laskettua, mutta kun vaikutus lakannut, kuume taas noussut.Nyt aletaan olla voiton puolella. Tänään ei oo kuumetta enää ollut. :)

Oona konttii jo kovaa vauhtia ja nousee polviseisontaan. Seisomaankin saattaa nousta matalampaa tukea vasten. Ja tykkää seisoa, kun pidetään kiinni. Kovasti neitiä kiinnostaa kaikki laatikot ja kaapit, mitkä vaan saa auki. EI sana kaikuu yleensä tyhjille korville... :kieh: Hampaita on jo 7 kappaletta ja niiden tuleminen ei oo onneksi aiheuttanut suurempia tuskia. 6 niistä tulikin aika rytinällä 2 kuukauden sisään. Oonalle ruoka maistuu hyvin ja hyvin osaa vaatia osansa kun itse syö. Pitää kyllä sellasen mekkalan, et mulle kans. :p Aika lailla kaikkea oon jo antanu neitin maistella ns. normaalia ruokaa.

Mitäs muuta mä kertoisin... Kovasti Oona höpöttelee, kaikenlaisia tavuja tulee. Pienempänä meinas kovasti jossain vaiheessa vierastaa, välillä ei mummukaan kelvannu (vaikka hän on kaikista eniten Oonaa hoitanu meidän lisäksi), mutta onneksi se meni muutamassa kuukaudessa ohi. Pyöräilemässä on kerran käyty ja siitä Oona tuntu tykkäävän.

Täälä näky muutamia olevan, joille on jo uusi vauva tulossa. Mäkin oon tässä aatellu, et vois sen kolmannen tehdä suht putkeen, mut on aateltu, et jos loppuvuodesta sit alkais yrittämään. Et tulis vähintään noin 2 vuoden ikäero. Saas nähä kuinka käy.

Mutta täytyy mennä. Palailen taas.

:wave: :wave: :wave:
 
Tervetuloa mukaan tipi75!

Nella seisoo jo kaikkialla. Mä kun niin toivoin että oltais selvitty uuteen kämppään asti (muutto ensi lauantaina), niin sitten olisi voinut kiipeillä ja kompuroida. On ollut aika tetriksen peluuta saada mahtumaan laatikot tähän kämpään tavaroiden lisäksi, mutta eiköhän tästä hyvä tule. Avaimet saadaan huomenna ja sitten iltaisin aletaan jo roudaamaan kevyempiä kamoja. Onneksi mun veli asuu ihan vieressä, siitä on ollut arvokas apu Nellan suhteen ja muutenkin jeesannut paljon.

Antibiootit auttaa, vähän jo jaksaa tyttökin nauraa, joskin itkulla yleisesti ottaen mennään edelleen. Pamolit on onneksi herkkua neidille, niin ei ole vaikeaa antaa lääkettäkään.

Mäkin lähden töihin viikon päästä, sain sovittua pomon kanssa että hoidan muuton ensin pois alta. Jännittää ja tuntuu oudolta, kun on kuitenkin melkein vuoden ollut kotona.

Ostin tänään Britaxin Freewayn Huuto.netistä, ihan niinkuin aiemminkin sanoin niin on tyhmää ostaa uusi istuin kun sitä käytetään ehkä kerran kuussa. Tuo on nyt sitten 0-25 kg, että voi käyttää pikkukakkosenkin kanssa, JOS sellaista koskaan lähdetään yrittämään. Vuoden -05 malli oli juuri mielestäni passeli, ei ole liian vanha.

Tällaista tänne, Kirvash ja Nella, 8,5 kk
 
Taas mennyt pitkän aikaa, kun en saa aikaseksi kirjottaa.. On ollu sairastelua Ukolla, jos haluatte niin käykää tuolla allergiapuolella lukemassa, pakko oli sinne tilittää. Mutta siis idea se, että Ukko on maidolle allerginen, ja me ollaan korviketta juotu jo kolmisen kuukautta! Eikä muita oireita kuin yskä.. Eikä apua oo saatu kun vasta yksityiseltä!

Muuten kaikki hyvin, Ukko seisoo jo tömäkästi ja tuntuu, etten ehi päivällä mitään tekemään kun saa olla koko ajan varmistamassa ettei lyö päätänsä kun tulee jaloilta alas. Että menoa riittää meillä, äitillä on ihan hiki koko ajan! :LOL:

Niin ja onnea kaikille raskautuneille!!! Mäkin haluaisin toisen, mutten oo vielä saanu miestä ylipuhuttua..

Veera ja Ukko
 
Minäkin olen käynny lukemasssa aina välillä mutta ei ole saannu aikaiseksi kirjoittaa paisti nyt.
Mirolla on viime viikolla 10kk neuvola pituus 72cm ja paino 8350g.
Meillä seisotaa ohohuoneen pöytää vasten ja ajetaan autolla pöydällä tai vaikka sohvan reuna käy kanssa. Taapero kärry ovat kanssa kovassa vaudissa kun Miro tyntään niitä :D . Muutama päivänä on vähän aikaa seisonut ilman tukea.
Ensi viikolla mennään käymään lääkärissä kun naamassa on ollut meikein koko ajan ihottunaa (kuivaa) , ranteissa ja polvi taipessa kanssa.


Marisa ja Miro 10kk
 
Kiitos mirjamic ja maypo! Täällä vielä vähän hermoillaan, kun aina silloin tällöin tiputteluvuotoa, mutta pitää uskoa keskussairaalalekuria, että kaikki tosiaan ok. On se ihmeellistä! Kaisalla muuten kaikki hyvin, mutta tuota painoa ei vain saa nousemaan. Vaikka kuinka yrittäisi. On tosi laiha ja kylkiluut erottuu. Ei suostu syömään 8 kk:n purkkiruokaa. Perunoita syö kun itse keittää, muttei paljon. Paahtoleipää menee hieman, mutta se suola arvelluttaa. Parina aamuna puuro tullut takaisin kaaressa. Kamalaa tämä, kun yrittää ja toinen ei syö kuin vähän ja senkin jos lelu kädessä sekoittamassa ajatuksia. Olisiko mitään vauvanlihotusvinkkiä?
 
Lara83
Olin eilen ultrassa, ja täytyy sanoa että sanoinkuvaamaton tunne oli nähdä siellä se sydämen syke :heart:
Hieman tämä raskaus vaati sulattelua, mutta nyt tuntuu tosi hyvältä. Ja mies on myös ihan innoissaan (jopa enemmän kuin minä..) :)
Kiva taas nauttia tästä pahoinvoinnista :whistle: Laskettuaika on 17.1.2009 :heart:
Joku oli kysellyt tuplavaunuista, ja mä olen jo alkanut bongailemaan niitä. Oon miettinyt jos löytäisin jotkut vähän käytetyt Emmaljungat...
Ja nyt meidän sitten on pakko muuttaa, kaksioon ei kyllä nelistään mahduta.. Eli ei kun pankkiin pyytämään lisää lainaa ;)

Meillä on Emman 10kk neuvola perjantaina, saa nähdä paljonko on kasvanut. Viimeisen viikon ajan on syönyt tosi huonosti, en sitten tiedä olisko taas tulossa hampaita.
Taaperokärryillä mennään vauhdilla ja neiti osaa seisoa nyt ilman tukea. Ja temperamenttia löytyy ;) ja kiellot kaikuu kuin kuuroille korville :)

Lara ja Emma ihan kohta 10kk

 

Yhteistyössä