en tajua, miten saatoin suostua "vesirokko kutsuihin".. tyttö on nyt sitten sairaalassa

  • Viestiketjun aloittaja "Manta"
  • Ensimmäinen viesti
"Manta"
tyttäreni, 6v sairastui perjantaina vesrirokkoon & tänään mies joutui sitten viemään tytön päivystykseen.. ottivat sisään sairaalaan. tunnen vihaa itseäni kohtaan, koska suostuin ns "vesirokko-kutsuihin" tuttavallani, jonka poika oli sairastunut. meitä oli siellä 4 äitiä, oma lapseni on ilmeisesti ainut joka sairastui noin pahasti :( tämä "kutsujen" järjestäjä & ne muut äidin hyökkäsivät voimakkaasti kimppuuni kun päivitin asiasta facebookiin, tälläisiin kutsuihin ei kuulemma ole ennenkään kukaan kuollut ja eräs jopa epäili, ettei kyseessä ole vesirokko ollenkaan.. aion katkaista välit noihin ihmisiin, syytän heitä siitä että pieni tyttäreni on sairaalassa 39 asteen kuumeessa ;( eniten kuitenkin syytän itseäni, miten saatoin kuvitella että vakavalla tartuntataudilla leikkiminen olisi pikku juttu?!!
 
"minä"
No jos et ollut aikeissa tyttöä rokottaa, niin jossain vaiheessa olisi varmaan taudin saanut joka tapauksessa.

Itse en ymmärrä niitä, jotka välttelevät vesirokkoa, mutta eivät ota rokotetta.

Mitkä oireet tytön saattoivat sairaalakuntoon?
 
N&N
Niin, aikuismaistahan on katkaista yhteydet kutsun kärjestäjiin. Että mua risoo ihmiset jotka aina syyttävät muita. Mene äiti itseesi. Nää nyt on vaan tällaisia asioita joille ei voi mitään. Sun lapses olis saanut sen vesirokon jossain vaiheessa joka tapauksessa, ja sama olis ollut edessä. Minä ainakin olin iloinen, että lapset saivat tartunnan ja ovat sen nyttemmin sairastaneet..
 
En kyllä ymmärrä miksi ystäviäsi syytät. Syy ei ole heidän.
Itseäsi voisit ehkä syyttää mutta vesirokko olisi voinut tulla ilman kutsujakin. Eli itsesyytöskin on turhaa.

Säästä voimasi siihen että hoidat tytärtäsi, lohdutat häntä. Kamalan huonoa tuuria että hän sairastui noin kovasti, mutta mistä sen olisit voinut tietää. Yleensä vesirokko kuitenkin on "helppo" lastentauti.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Blue
[QUOTE="Manta";25875569]tyttäreni, 6v sairastui perjantaina vesrirokkoon & tänään mies joutui sitten viemään tytön päivystykseen.. ottivat sisään sairaalaan. tunnen vihaa itseäni kohtaan, koska suostuin ns "vesirokko-kutsuihin" tuttavallani, jonka poika oli sairastunut. meitä oli siellä 4 äitiä, oma lapseni on ilmeisesti ainut joka sairastui noin pahasti :( tämä "kutsujen" järjestäjä & ne muut äidin hyökkäsivät voimakkaasti kimppuuni kun päivitin asiasta facebookiin, tälläisiin kutsuihin ei kuulemma ole ennenkään kukaan kuollut ja eräs jopa epäili, ettei kyseessä ole vesirokko ollenkaan.. aion katkaista välit noihin ihmisiin, syytän heitä siitä että pieni tyttäreni on sairaalassa 39 asteen kuumeessa ;( eniten kuitenkin syytän itseäni, miten saatoin kuvitella että vakavalla tartuntataudilla leikkiminen olisi pikku juttu?!![/QUOTE]

Toivottavasti pieni paranee nopsaan! Mutta pakko kysyä miksi noin? Eihän kukaan sinua pakottanut lastasi viemään.
 
armiina
[QUOTE="minä";25875621]
Itse en ymmärrä niitä, jotka välttelevät vesirokkoa, mutta eivät ota rokotetta.
[/QUOTE]

Joo, samaa ihmettelen.

Jos ei rokotetta aio ottaa, on ihan sama sitten käydä hakemassa se tauti noilta "kutsuilta", koska parempi sairastaa pois, ettei tartte aikuisena.
 
kökköliini
[QUOTE="lisbet";25875695]Sairaalassa 39 asteen kuumeen takia:/[/QUOTE]jännä muuten että kun meillä esikoinen sai multa vesirokon oli se reilu vuosikas, kuumetta oli viikon 39-40 ja se ei jaksanu kuin istua sohvalla jos ei nukkunut niin silti sitä ei edes ehdotettu otettavaksi osastolle. ja oli muuten muutama rakkulakin kaverissa, ihan täynnä. lordiki on komea siihen näkyyn verrattuna.
 
Ymmärrän toisaalta myös ap:n tuskaa. Varmasti on nyt peloissaan ja eikä silloin pysty ihan järjellä ajattelemaan.

Ja huom!!! Itsekin olen tahallaan vesirokon hakemista vastaan, mutta ymmärrän myös ap:n nykyistä olotilaa, mikä saa käyttäytymään noin.
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25875757:
jännä muuten että kun meillä esikoinen sai multa vesirokon oli se reilu vuosikas, kuumetta oli viikon 39-40 ja se ei jaksanu kuin istua sohvalla jos ei nukkunut niin silti sitä ei edes ehdotettu otettavaksi osastolle. ja oli muuten muutama rakkulakin kaverissa, ihan täynnä. lordiki on komea siihen näkyyn verrattuna.
Se vaihtelee kovin sen mukaan mihin ja millaisia rakkuloita tulee, meneekö kuume keuhkoihin jne.
 
"A.P"
suostuin, koska olen kuullut että tauti on parempi sairastaa nuorena & lähipiirin kokemusten mukaan lapset ovat selvinneet näpyillä ja pikku kuumeella.. en todellakaan odottanut näin käyvän !!
mieskin kannusti viemään tytön sinne, hänet oli kuulemma oma äiti vienyt aikoinaan vesirokkoisille serkuille leikkimään..
 
[QUOTE="A.P";25875770]suostuin, koska olen kuullut että tauti on parempi sairastaa nuorena & lähipiirin kokemusten mukaan lapset ovat selvinneet näpyillä ja pikku kuumeella.. en todellakaan odottanut näin käyvän !!
mieskin kannusti viemään tytön sinne, hänet oli kuulemma oma äiti vienyt aikoinaan vesirokkoisille serkuille leikkimään..[/QUOTE]

Se oli edesvastuutonta, mutta toimit hyvässä uskossa joten itseään turha syytellä. Parempi säästää nekin voimat lapsesta ja perheestä huolehtimiseen.
 
"A.P"
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25875757:
jännä muuten että kun meillä esikoinen sai multa vesirokon oli se reilu vuosikas, kuumetta oli viikon 39-40 ja se ei jaksanu kuin istua sohvalla jos ei nukkunut niin silti sitä ei edes ehdotettu otettavaksi osastolle. ja oli muuten muutama rakkulakin kaverissa, ihan täynnä. lordiki on komea siihen näkyyn verrattuna.
tyttö ei saa oikein jaksa edes juoda, keuhkoihin ottaa
 

Yhteistyössä