En voi ajatuksilleni mitään, mutta pidän kotiäitiyttä luuserien valintana

  • Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minäkin olen sitä mieltä että on hienoa viedä lapsi vieraalle hoitoon ja mennä itse töihin saadakseen rahaa päivähoitomaksuihin ja autoon jolla kulkee töihin. Lisäksi on hienoa että äiti ei kasvata lastaan vaan hoiotäti ja että äiti on omistautunut päivisin muille ihmisille vaikka hymyilemällä pankissa, ei lapselleen.
 
a.p
[QUOTE="vieras";22463465]Minäkin olen sitä mieltä että on hienoa viedä lapsi vieraalle hoitoon ja mennä itse töihin saadakseen rahaa päivähoitomaksuihin ja autoon jolla kulkee töihin. Lisäksi on hienoa että äiti ei kasvata lastaan vaan hoiotäti ja että äiti on omistautunut päivisin muille ihmisille vaikka hymyilemällä pankissa, ei lapselleen.[/QUOTE]

On kieltämättä hienoa, että on oma ura ja itse hankitut ansiot (ei mitään valtion kirstusta nyhdettyjä almuja kuten kotihoidon tuki). Ja sen lisäksi ehtii vielä olemaan lapsenkin kanssa, harvalla se työpäivä kestää 24 h kuitenkaan. :D
 
"diudiu"
Hehe, tässä on juuri se sinun ja minun perheen ero. Meillä on molemmilla kovat palkkapussit. ;) Ja siihen on hyvä syy, mutta sinä tuskin sitä hiffaat kotiäitiyden pehmentämillä aivosoluillasi.
Ei kun nyt et vain tajunnut. Minä pääsen helpommalla olemalla kotona, mieheni tienatessa rahat juokseviin kuluihin ja lomamatkoihin yms... Tätä ei tietenkään pidä kertoa miehelle. Pitää vain valittaa iltaisin kun tää kotiäitinä olo on vaan niiiiin rankkaa ;)

Mitä minä kovalla palkkapussilla, kun minulla on / ja saan kaiken mitä tarvitsen mieheltäni :)
 
Siten, että ei siellä tarvi kummankaan mähkiä vuosikausia. Jos vaikka jakais vähän vastuuta.
No mitenköhän kauan on ok isän olla kotona? Kuukausi, kaksi? Tiesitkö urpo että vanhempainvapaa ei ole korvamerkittyä lomaa äidille, eikös isä voi ottaa sen ja äiti töihin perseilemään heti 3kk jälkeen kun ei kerran lastaan muutenkaan halua/osaa hoitaa?
 
"vieras"
mutta protestoiko ap tässä nyt ihan kaikkia äitejä, jotka ovat hoitovapaalla, vai vainko niitä jotka ovat sen 3-vuoden jälkeenkin kotona?
vai halusiko ap, nyt vain jakaa kaikkien kanssa sen, että hän on menestynyt ja tienaa hyvin?
onnea siinä tapauksessa, hienoa jos se tekee sinut onnelliseksi!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22463442]Mä oon samaa mieltä. En tiedä ainuttakaan hyvinpalkatussa, korkeaa koulutusta vaativassa, viihtyisässä, arvostetussa, kilpailuhenkisessä, kasvua ja kehitystä ihmisenä tukevassa työpaikassa olevaa naista joka olisi ollut kotona kauemmin kun alle 2 vuotta. [/QUOTE]

Kuvailemasi työpaikka löytyy noin promillelle suomalaisista ja alle puolelle promillelle suomalaisnaisista :D
 
[QUOTE="sipuli";22463459]IHMISET! te meette liian helppoihin provoihin. tää on liian selkee. A:psäälittävä yritys :) mut näköjään onnistuit kuitenkin.[/QUOTE]

Tottakai tää on selkee provo, mutta noin ahdasmielisesti ajattelevia ihmisiä todella on, joten mitä väliä onko juuri tämän ketjun ap tosissaan vai ei?
 
a.p
[QUOTE="diudiu";22463494]Ei kun nyt et vain tajunnut. Minä pääsen helpommalla olemalla kotona, mieheni tienatessa rahat juokseviin kuluihin ja lomamatkoihin yms... Tätä ei tietenkään pidä kertoa miehelle. Pitää vain valittaa iltaisin kun tää kotiäitinä olo on vaan niiiiin rankkaa ;)

Mitä minä kovalla palkkapussilla, kun minulla on / ja saan kaiken mitä tarvitsen mieheltäni :)[/QUOTE]

Et olisi ensimmäinen kotiäippäliini, joka tulee dumpatuksi, kun on parhaat päivänsä nähnyt, kun se isopalkkainen mies ottaa ja vaihtaa nuorempaan ja kauniimpaan. Mitäpä sillä äippäliinillä enää sitten, kun se on lapset hoitanut? (vrt. Jari Sarasvuon ex-muija).
 
"vieras"
[QUOTE="diudiu";22463494]Ei kun nyt et vain tajunnut. Minä pääsen helpommalla olemalla kotona, mieheni tienatessa rahat juokseviin kuluihin ja lomamatkoihin yms... Tätä ei tietenkään pidä kertoa miehelle. Pitää vain valittaa iltaisin kun tää kotiäitinä olo on vaan niiiiin rankkaa ;)

Mitä minä kovalla palkkapussilla, kun minulla on / ja saan kaiken mitä tarvitsen mieheltäni :)[/QUOTE]

Sulla itselläsi ei siis ole mitään työmoraalia, yhteiskunnallista vastuuta, itsensä kehittämisen halua, kunnianhimoa, selkärankaa? Vaan ihan mieluusti jäät muiden elätettäväksi? Vähän samaan tapaan kun toimeentuloasiakaat on valtion elätettäviä, miksi kukaan menisi töihin kun yhteiskunta kyllä elättää...
 
a.p
[QUOTE="vieras";22463513]Kuvailemasi työpaikka löytyy noin promillelle suomalaisista ja alle puolelle promillelle suomalaisnaisista :D[/QUOTE]

Ja syynä on juurikin se, että suomalaiset naiset valitsevat märehtiä mieluummin parhaat vuodet urastaan vaippoja vaihtelemassa. Vain fiksuimmille tarjotaan haastavia hommia. Tyhmäähän se olisi antaa helmiä sioille.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22463513]Kuvailemasi työpaikka löytyy noin promillelle suomalaisista ja alle puolelle promillelle suomalaisnaisista :D[/QUOTE]

Niin et en ollutkaan väärässä?
 
a.p
[QUOTE="mä";22463537]Jotkut äidit jopa ajattelevat omia lapsia <3 .

Meillä mies on rekkakuski eli työajat mitä sattuu ja itselläni on vuorotyö, joten olen todellakin lasteni kanssa niin kauan kotona kunnes nuorimmainen täyttää 3 vuotta.[/QUOTE]

Kappas, siihen asti, kun nuorimmainen täyttää kolme vuotta! (eli kunnes valtion almut loppuvat)
 
Et olisi ensimmäinen kotiäippäliini, joka tulee dumpatuksi, kun on parhaat päivänsä nähnyt, kun se isopalkkainen mies ottaa ja vaihtaa nuorempaan ja kauniimpaan. Mitäpä sillä äippäliinillä enää sitten, kun se on lapset hoitanut? (vrt. Jari Sarasvuon ex-muija).
Kyllä ne on ihan yhtälailla ne uraputkiämmät niitä jotka vaihdetaan nuorempaan. Niillä taitaa useammin olla sellaiset miehet jotka kaipaa edustuseukkoa johon nelikymppinen ei enää taivu.
 
hhhh
Tää on kyllä iäinikuinen riidan aihe, mutta heitänpä korteni kekoon. Oon alkuperäisen kanssa samaa mieltä, että itse en olisi voinut kuvitellakaan jääväni vanhempainvapaan jälkeen kotiin, mutta en ole sitä mieltä, että kotiäidit ovat luusereita.
 
a.p
Kyllä ne on ihan yhtälailla ne uraputkiämmät niitä jotka vaihdetaan nuorempaan. Niillä taitaa useammin olla sellaiset miehet jotka kaipaa edustuseukkoa johon nelikymppinen ei enää taivu.
Suurin ero siihen kotiäippään verrattuna on, että sillä "uraputkiämmällä" on todennäköisesti omakin elanto hankittuna, että ei tarvi ainakaan sossun luukulla ihmetellä elämäänsä.
 
"vieras"
No tämä luuseri päivittää koulutuksensa samalla kun on kotona vielä lasten kanssa hoitovapaan jälkeen. Monimuotoopiskeluna niin saapi olla kotona lasten kanssa samalla ja saan varmasti enemmän käteen kuin saisin jos olisin töissä.
 
"diudiu"
[QUOTE="vieras";22463527]Sulla itselläsi ei siis ole mitään työmoraalia, yhteiskunnallista vastuuta, itsensä kehittämisen halua, kunnianhimoa, selkärankaa? Vaan ihan mieluusti jäät muiden elätettäväksi? Vähän samaan tapaan kun toimeentuloasiakaat on valtion elätettäviä, miksi kukaan menisi töihin kun yhteiskunta kyllä elättää...[/QUOTE]

Joo, siis lasten kanssa oleminen on siis ihan täysin tekemätöntä työtä. Tuolla ajattelulla voisi vaikka lopettaa kaikki päiväkodit. Eihän niitä tarvita, koska niitten tekemä työ on ei mistään, siis pelkkää ilmaa, ja siitä minäkin maksan mm. pääomaveron muodossa :(

Ja jos sinulla on kolme tutkintoa, joista yksi korkeakoulututkinto, niin tule sitten sanomaan minulle, kenellä ei ole selkärankaa tai kunnianhimoa. Faktaa on se, että kaikista v---mmät, keinottelijat ja pyrkyrit vievät työpaikoilla ne mielenkiintoisimmat asiantuntijuus yms. tehtävät. Minua ei todellakan kiinnosta olla "tukka nuottasilla" muiden naisten kanssa, jotka alistuvat jopa antamaan p---settä tj:lle jotta saavat jonkun tietyn paikan.
 
"vieras"
On kieltämättä hienoa, että on oma ura ja itse hankitut ansiot (ei mitään valtion kirstusta nyhdettyjä almuja kuten kotihoidon tuki). Ja sen lisäksi ehtii vielä olemaan lapsenkin kanssa, harvalla se työpäivä kestää 24 h kuitenkaan. :D
mikä siinä on niin kamalaa saa kelalta tukea? pitäähän niistä verorahoista olla jotain hyötyäkin, kun niitä kerran niin paljon meilta viedään.
eihän se kestä, ei mutta normi 8h työpäivä ja siihen matkat päälle, eli helposti lähemmäs 10h. pieni lapsi menee yleensä aikaisin nukkumaan, kun työpäivän jälkeen on kaupat käyty ja syöty niin kello helposti jo kuuden pintaan.
lapsi nukkumaan n. kahdeksalta, niin jäähän siihen ruhtinaaliset pari tunita :) ei ehdi kyllästyä mukulaan.

kyllä mä mielummin olen paikalla, kun lapseni oppii kävelemään, enkä kuule siitä hoitotädeiltä.
 
"vieras"
Ja syynä on juurikin se, että suomalaiset naiset valitsevat märehtiä mieluummin parhaat vuodet urastaan vaippoja vaihtelemassa. Vain fiksuimmille tarjotaan haastavia hommia. Tyhmäähän se olisi antaa helmiä sioille.
Höpsis. Oikeasti viihtyisät työpaikat, joissa on hyvä ilmapiiri, hyvä yhteishenki ja vielä korkea asema ja hyvä palkkaus :D Salli mun nauraa. Niitä todellakin on edelleen promille vaikka naiset rynnisivät takaisin työelämään.
 

Yhteistyössä