Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Näköjään minun ei tarvitse enää murehtia sitä lomamatkaani. Kilpparilääkäri haluaa seurata tilannettani vielä syyskuulle asti eli ai'intaan syyskuussa voin ilmoittautua hoitoon... mikä menee laskelmieni mukaan syyskuun loppupuolelle. :mad:
 
Ihan oikein meni, ensimmäinen ICSI tämä oli. Edelleen vaikeaa tajuta mitä on tapahtunut. Mutta kai se tästä sitte ajan myötä selkenee, jos kaikki menee hyvin. Kiitos onnitteluista, toivottavasti tulee lisää plussia tähänkin pinoon.. :)
 
Tähtitomu, sulta piti kysyä, että ootko huomannut tuon vehnänalkioöljyn rasvoittavan kasvojen ihoa? Mulla varmaan osasyy on tuo dhea, mutta nyt tuon öljyn aloittamisen jälkeen naama suorastaan tihkuu rasvaa. Muualla ihossa en ole huomannut mitään oireita.

Ovis tuli kummallisen aikaisin. Mikä lie syy; kesä, dhea, vehnänalkioöljy vai tuo omenaviinietikka, jota innostuin naukkailemaan :confused:
 
Nat
löytyykö joku, jolle tehtiin laparoskopia noin 40 vuotiaana?

itsellä on takana kaksi laparaa. Viimeisen v.2007 aikana ovariot ja tuubat olivat kiini lantioon. Vapautettiin silloin.
ja nyt 6 vuoden päästä, luulen, että niitä on aivan varmasti taas kasvannut. Seksi ja ovulaatio ovat pahasti kipeita. Mutta kun ultrassa ei niitä näy...

amh ja fsh niin huonoja, että IVF on ihan turha, tai vaikea uskoa että joku klinikka suostuu tehdä sen "in narutal cycle"
ja jos myös kiinnikeitä.... niin, mahdollisuus luonnolliseen raskauteen on alle nolla... :(

mikä olisi sitten riittävä peruste laparaskopiaan? kipu?
 
Viimeksi muokattu:
Hiskias, en kyllä oo moista huomannu. Mulla nyt tosin on naama muutenkin vähän rasvanen. Hiuksissa oon kyllä huomannu, että kun mullahan on hiukset alkanu harventua tuolta päältä niin nyt tuntuu että sinne on tullu lisää hiuksia :eek:
 
Kiitos Tähtitomu!
Soitin klinikalle.
Sumuttelut alkaa heinäkuun lopulla 29pv.
En tiedä, meneekö metsään.. hoitosuunnitelma sama kun aiemmin, mutta PIENEMMILLÄ lääkemäärillä.:confused: Lääkäri meinaa, että näin saatais aikaan parempia munasoluja, ja ettei tulis niiin paljoa, vaan parempilaatuisia.. ja olokin olis kuulemma helpompi. Mutta, mutta.. nythän edellishoidossa jäi loppupeliin vain 1 alkio..
 
Voi apua! Virallinen testipäivä on huomenna, pp 18, koska pistin Pregnylin viimeksi 5.7. Hätähousuna tekaisin ovistestin tänä aamuna, ja siinä oli hailakka viiva... oon aamun googlaillu voisiko tuo olla nyt sitä itseään vai huijaanko vain itseäni? Laskujen mukaan Pregnyliä olisi elimistössä enää 2,4 iu, ja eikös herkimmät raskaustestitkin ole 10iu?
 
Hei pitkästä aikaa! Ollaan hoidoista kesälomatauolla, joten käyn täällä vähän harvemmin... Sitä haluaa aivoillekin lepoa välillä koko rumbasta. :)

Milk@alle onnea plussauksesta ja toivottavasti InMyDreams teilläkin onnistaa!

Lisään itseni myös listaan, olen täällä taas aktiivisemmin roikkumassa varmaan elokuun puolella... :)

Hoito:

Krish73............5.IVF................ .... 07/13
Tähtitomu........2.ICSI:n 2.PAS....... 08/13
Hiskias.............2 IVF:n 2. PAS........08/13
Rouva P...........3. ICSI...................08-09/13

Piinailijat:

InMyDreams.... 4.IVF 3.PAS..... 16.7

Plussanneet:

Milk@ ........ 1. ICSI ..... kesäkuu 2013
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
InMyDreams, testasitko tänään uudelleen oikein raskaustestillä? Olen kuullut, että kyllä nuo ovistestitkin raskauden näyttää. Ne taitaa olla paljon herkempiä kuin raskaustestit, mutta tuskin nyt noin herkkiä, että tuon 2,5 näyttäisi. Herkimmät raskaustestit taitaa mitata sen 10. Pidän sulle peukkuja :heart:

RouvaP, onko sulla dhea-kuuri taas meneillään? Samoissa aikatauluissa sun kanssa mennään, jollei nuo mun pakkasalkiot selviä elokuussa sulatuksesta, niin sitten heti seuraavasta kierrosta julkisen viimeiseen IVF:ään. Tekisi mieli kyllä kinuta lisätutkimuksia ennen sitä, vaikka niitä vasta-ainekokeita. Mukavahan se olisi tietää myös fsh ja amh arvotkin, mutta tuskin niitä "nice-to-know" periaatteella tutkitaan.
 
Hiskias, mulla on myös menossa dhea-kuuri. Onneksi sain reseptin, että ehdin syödä sitä vähän kauemmin ennen seuraavaa ICSIä. Viimeistä julkista sitten meilläkin viedään syksyllä, elokuussa selkenee aikataulut. Mulle tehtiin vasta-ainekokeet viime ICSIä aloittaessa, mutta ei sieltä löytynyt mitään poikkeavaa. Kysy ihmeessä sitä vasta-ainekoetta - eihän se ole kuin yksi verikoe, niin luulisi, että tekisivät sen...?
 
"Ei raskaana" tekstihän sieltä aamulla tuli. Ei tää onnistu ei vaikka mitä tukihoitoja lisätään... :(

Mulla oli Pregnyl pistokset tukena siirron jälkeen, 3 kertaa 2500 iu (puoli ampullia) pistettiin. Siirtopäivänä, kolmen päivän päästä ja kuuden päivän päästä.
 
InMyDreams :hug:. On tämä niin persiistä, sinäkin olet jo niin pitkän tien kulkija, että luulisi jo onnistuvan! Monesko alkionsiirto tämä sinulle oli?

Krish73, ne antaa tuon Pregnylin kiinnittymisen tueksi, juurikin tuolla 3 pistoksen mallilla. Pummaa sinäkin seuraavassa hoidossa. Kaikkeahan on kokeiltava :)
 
InMyDreams, voihan helkutti sentään. Mä jo olin ihan vissi, että plussaa olis näyttänyt.:hug: Mutta, älähän anna periksi.

Hiskias, niin mä meinasin kyllä pyytää. Enkä taaskaan ymmärrä, että miksei sitä jo ole tehty aiemmin.... resepti oli viimekski useammalle piikille, mutta tohtoripa teki niinkun teki. Aargh! Mä en kestä. Itekkö tässä pitäs kaikki osata vaatia ja tietää!! (totes vaan, että mennään näin yhdellä pistolla)
Ja seuraavaa hoitoa suunnittelee "pienemmällä lääkemäärällä". Epäilyttää koko homma taas..:kieh:
 
Moi kaikille! :wave:

Ajattelin liittyä joukon jatkoksi ja huomasin, että tuossa kuumeilija listassakaan ei kovinkaan montaa nimeä ole, niin tässä tulisi yksi "tapaus" lisää =)

Lyhyt (jos mahdollista) esittely ja historiikki lienee paikallaan, eli:

Minä 36, mies 39 mutta molemmille tulee syksymmällä vielä vuosi lisää.
Vauva ollut toiveissa 11/09 asti ja saldo tähän mennessä:
-km/kem 06/10 rv 5+
-km 12/10 rv 7+5
-km/kem 01/12 rv 5+
-ja viimeisin oli kohdunulkoinen raskaus 05/12 todettiin rv 7+6
Sydämmen sykkeet kuuluivat valitettavasti vasemmasta munanjohtimesta, jonka seurauksena laparoskopiassa vaurioituneen johtimen poisto.
Oikea johdin OK!

Keskenmeno tutkimuksissa ei mistään löytynyt mitään, kromosomit, hyytymis tekijät, kilppari arvot yms. kaikki ok.
Viime syksynä lääkäri sitten ehdotti siitymistä suoraan IVF hoitoihin, kun tuota ikääkin jo "hieman" on ja tosiaan ei tuo yksi tuuba välttämättä ainakaan raskaaksi tuloa nopeuta.
Elikäs muuten sitten selittämätön tapaus ollaan.

Hoidot alkoi tän vuoden helmikuussa lääke satsilla: Puregon 150ui + Orgalutran + Pregnyl 5000ui
Saaliina 10 kypsää solua joista 7 hedelmöittyi ja niistä saatiin yht. 4 alkiota 5:den päivän viljelyllä eli blastoja kaikki.

Ennen kesä paussia tehtynä tuoresiirto + 2 passia ja kaikista NEGAAAAA!! :kieh:
Vielä olisi 1 veijari pakkasen uumenissa, joka on muuten jo toista kertaa siellä.
Eli ekassa sulatuksessa alkion ulkomassa tuhoutui täysin ja alkio oli siirto kelvoton. No sitten viljelivät uudestaan, tosin lääkäri ei paljoa toivoa sille antanut.
Mutta se taitaakin olla aikas sitkeä sissi, kun lähtikin jakautumaan hienosti uudestaan ja nyt odottelee siellä uutta yritystä. =)

Mä en nyt ole ottanut selvää teidän muiden historiasta tarkemmin, mutta kyllä tuosta listasta huomaa, että pitkän matkalaisia olette kaikki ja ihan uskomattoman vahvoja naisia tässä porukassa, kun hoito kierroksia on jo monia takana.
Hatun nosto ja halaukset teille kaikille :hug:

Itse olen vakkari tuolla 3-kymppiset ensikertalaiset ketjussa, mutta täälläkin varmasti tulen viihtymään teidän ihan oikeiden hengen heimolaisten, hoitoja läpi käyvien kanssa. =)

Milk@ tosiaan olikin tuolla 3-kymppisissä ja siitä tuttu. Upea juttu, että heillä hoidot toi tulosta heti.

Jos joukkoonne huolitte, tällaisen teihin verrattuna noviisin näiden hoitojen puolesta, niin mielelläni liityisin seuraan, seuraavin tiedoin:

Dazzler...... 1.IVF 3.PAS 09-10/13

Ps. Ja kuten huomasitte, lyhyesti en sitten pystynyt kirjoittamaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Dazzler! Onpas ikävää, kun sulla on ollut noin monta keskenmenoa :(. Toivotaan, että se sitkeä sissi siellä pakkasessa on ”se” alkio. Täällä on vähän hiljaista näin kesäaikaan, mutta eiköhän tämä tästä virkisty, kun elokuu koittaa.

Tähtitomu, se mun naaman rasvoittuminen ei sitten ollutkaan siitä vehnänalkioöljystä johtuvaa. Sen lisäksi oli läjäpäin muitakin oireita ja sydämentykytysten ilmaannuttua tajusin lopettaa dheat. Joko sulla kohta hoitokierto alkaa?

Krish73, milloin sun hoito starttaa? Ja pienemmällä lääkemäärällä :confused: Lyöt nyt sitten nyrkkiä pöytään ja sanot, että KAIKKI lääkkeet ladataan tähän hoitoon. Josko ne jo ymmärtäisi.

(.) Nyt mennään sitten vain vitamiineilla kohti pasia ja sen mahdollisesti kariuduttua kohti viimeistä hoitoa. En ikinä olisi uskonut, että dhea aiheuttaa mulle sellaiset oireet, kun viimeksi ei tullut niin yhtään mitään. Eipä auta itku markkinoilla, kaikki se on otettava vastaan mikä annetaan : /.
 
Ja listan päivitys :heart: Mites muuten Nat, Sadana ja Mirnela - haluatteko listalle?

Hoito:

Krish73............5.IVF................ .... 07/13
Tähtitomu........2.ICSI:n 2.PAS....... 08/13
Hiskias.............2 IVF:n 2. PAS........08/13
Rouva P...........3. ICSI...................08-09/13
Tiltu77................2. IUI..................syksyllä
Dazzler............1. IVF:n 3. PAS........9-10/13
InMyDreams....

Piinailijat:



Plussanneet:

Milk@ ........ 1. ICSI ..... kesäkuu 2013
 
Hiskias, :D just äsken kun töistä kotiin ajelin hankailin naamaa ja mieitn ku tuntu niin rasvaselta :D Oon meinaan vaihtanu noi kapselit nyt ihan oikeeseen öljyyn (ah, kun hyvää :| ) ja mietin josko se siitä johtuu.
Kierto on pärähtäny käyntiin ja nyt odotellaan maanantaita että saan soitta ultra aikaa. Se ois melkeenpä pakko saada ens viikon to-pe.
Loppupeleistä tää "loma" meni kyllä tosi nopeesti, eihän tässä oikeestaan ollu sen enempää odoteelua ku normistikaan. Lääkkeiden lopetus kierto ja nyt alko sit uus ja PAS kiikarissa, ihan niinku normistikin :)

Muoks! Dazzler (olikohan noin) tervetuloa joukkoon hiljaiseen :) Jospa täällä tosiaan alkais vilkastua.
 
Tähtitomu, kyllä se oikee öljy varmaan imeytyy kuitenkin paremmin kuin kapselit ja varmaan aiheuttaa tuota rasvaisuutta. Saattaahan se olla, ettei tää kukkiva naama ollutkaan dhean ansiota. No, ans kattoo, viikko on mennyt ilman niitä ja edelleen puskee ällöjä näppyjä. Se rasvaisuus kyllä vähän helpotti, kun iltaisin en laita voidetta ollenkaan naamaan. Mulle passaa hyvin, tuo ehdottamasi kokonaan uusi ketju. Liekö nuo nettilomalaiset sinne sitten osaa, täytyisi varmaan laittaa opasteet tänne vanhaan :D
 

Yhteistyössä