Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Sori kun hyppään tänne kommentoimaan ihan tuntemattomana, mutta pakko oli tulla Milk@lle kertomaan oma kokemus...Minulla siis tuoresiirron jälkeen tuli myös tuota hengenahdistusta ja maha oli turvoksissa kuin ilmapallo ja hyperihän se, pirulainen, mutta siitä alkoi myös raskaus, joten en valita :) Onko sulla muita oireita? Lääkäri sanoi silloin, että hyperi voi olla lieväkin ( minulla tosin oli jo paha ) ja usein jos raskaus alkaa niin ainakin se hengenahdistus pahenee. Joten kipikapi vesilasi kouraan ja soittele ihmeessä polille :) Ja toivotaan että tämä olisi nyt hyvä merkki :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Josefiina75, mulla on maha vähän turvoksissa mutta ei kipeä. Oon juonu vettä 3 litraa päivässä.. Soitin klinikalle, ja lääkäri käski mennä päivystykseen varmistamaan, ettei kyseessä ole hyperstimulaatio tai laskimotukos. Olispa ihanaa jos tää olis merkki raskaudesta... :)
 
Täällähän on vilkasta elämää! Mä olen yrittänyt keräillä voimiani, sekä fyysisiä että psyykkisiä ja chillaillut vaan auringossa.
Täällä on niin paljon kirjoittelua, etten kaikkeen voi ruveta kommentoimaan.
Nat kyseli pk.seudun yksityisklinikoista.. Felicitas on meidän hoitopaikka ja hoitoja meillä nyt takana 4.kpl. Kaikki tuolla. Seuraavaan kerätään voimia ja pätäkkää :D
Inmy Dreams puheli "alkioliimasta". Tuolla meidän hoitopaikassa tämä liima on kuulemma aivan normitavaraa hoidoissa. (kun aiemmin ihmettelin että miksei sitä meillä käytetty 4.hoitoon, niin lääkäri sanoi, että ei siitä ees mainittu, koska sitä käytetään nyt heillä aina..) Mutta ei tämäkään mikään ihmeaine ilmeisesti ole, kun kiinnittymistä ei siis tässäkään siirrossa tapahtunut.

Lääkäri soitteli joku päivä sitten, ja meillä olis ajatuksissa vielä lähteä hoitoon. Ei tällä lääkärillä kyllä mitään uusia poppakonsteja tai suunnitelmia hoidon onnistumisen suhteen ole. En tiedä, välillä mietityttää, että pitäskö vaihtaa lääkäriä tai klinikkaa.. Mikä ois parasta..:O ja mistä sais parasta hoitoa ja uusinta tietämystä.
Puhelimessa meidän lääkäri totesi, että "teidän aiemmat hoidot (3) ja tämä viimeisin, niistä ei voi puhua ollenkaan samalla viivalla" Aikaahan noiden välillä on ollut kolmisen vuotta. Mutta emmä ainakaan ole kuullut, että mitään uutta kehitystä olisi hoidon suhteen tapahtunut. Uutta on ehkä just toi alkioliima. Muistan kun klinikan johtavan professorin kanssa keskustelimme, että pitäis olla sellainen liima, joka tartuttaisi sen alkion sinne. . silloin sitä ei ollut :whistle:
 
Luulin, etten enää palaa tänne ketjuun mutta kaksi viikkoa sitten meni raskaus kesken rv 7+4. Sikiö oli kuollut jo 6+5 eli ehkä jo samana päivänä alkuraskauden ultran jälkeen. Ensimmäinen viikko raskauden keskeytyksen jälkeen oli tosi raskas kun oltiin molemmat niin onnemme kukkuloilla tulevasta vauvasta. Mulla ei käyny mielessäkään, että raskaus voisi mennä kesken. Tuntuu kyllä niin väärältä että kahden vuoden yrittämisen jälkeen piti tulla keskenmenokin. Vielä vaikeammaksi asian tekee se, että 2 kaveria ovat raskaana ja heillä molemmilla raskaus oli ollut "vahinko". Olisi voinut tämä km tulla sellaiselle parille, joilla raskaaksitulo onnistuu tuosta vain. Tuntuu vain niin kauhean väärältä, että tuli tämäkin vielä. Ihan kuin ei edellinen vuosi olisi ollut riittävän raskas... :/

No, pikkuhiljaa alkaa taas olla parempi mieli ja pitää yrittää uskoa, että kyllä se taas joskus tärppää. Aiempi pelko siitä etten koskaan tule raskaaksi on onneksi nyt pienempi, kun kuitenkin onnistuin tulemaan raskaaksi inseminaatiolla.

Nyt pitää vain toivoa, että päästäis syksyllä inseminaatioon ja tulisin uudelleen raskaaksi ennen kuin alkaa taas lapsettomuus pelottamaan. Nyt kykenen vielä ajattemaan positiivisesti ja uskomaan, että kyllä sitä vielä joku päivä taas plussataan ennen kuin tulee ikä vastaan. Jos sitä olisi kolmekymppinen niin ei kai tässä olisi yhtään huolta... :)
 
Tähtitomu, pahoittelut ettet päässyt siirtoon :(. Miksihän ne eivät sitten sulattaneet kahta? Mikä vehnänalkioöljy sulla on käytössä? Mäkin ostin eilen sitä kaupasta, samalla ostin viinietikkaa, mutta toistaiseksi olen käyttänyt sitä vain avomaankurkkuihin :p. Pasiinhan ostin disperinit (ajaa samaa asiaa kun tuo sun Primaspan) ihan omalla määräyksellä. Alan tuntea itseni hulluksi näiden lisäravinteiden sun muiden ”vippaskonstien” kanssa. Onkohan tässä tosiaan enää mitään järkeä…

Natille tervetuloa tännekin kirjoittelemaan =)

Sadana, jos sulla on pitkä kaava, niin eikö siinä tehdä joku ”nollaultra” sumujen ja pistosten välillä? Toivotaan ettei lomareissu siirrä hoitoa, mutta onhan se niinkin, että tätä muuta elämääkin on elettävä eikä aina kulkea hoitojen ehdoilla.

Milk@ miten voit?

Krish73, voiko tosiaan olla, että tuo alkioliima on tuolla vakikamaa? Pakko kysyä ens kerralla. Tuntuu vaan hullulta, että jos se jossain maksaa maltaita ja tuolla sen saisi ”kaupan päälle”. Se olis kyllä kätevää jos olisi joku ihmeliima olemassa, joka vielä varmistaisi sen, että solut alkiossa jatkaa jakaantumistaan oikein kohdussakin :D.

Tiltu77 :hug:. Olen pahoillani. Komppaan Tähtitomua, pidä positiivinen ajattelu! Sillä mitä pidempään tahkotaan ilman tuloksia, alkaa todella kaikki olemassa ollut usko pikkuhiljaa katoamaan.

Mä täällä ihmettelen että mitä tekisin, kun kierto päätyi lääkkeellisen pasin jälkeen taas ”perjantairutiiniin” ja tällä mun ”kulkee kuin juna – 28 pv kierrolla” se tarkoittaa sitä, että 2 päiväsillä alkioilla ei pääse lääkkeettömään pasiin, kun ovisplussa on aina vääränä päivänä. Jos hakisi jostain Primolut reseptin ja saisi kiertoa siirrettyä vaikka 3 päivää, niin olisi edes jotain toivoa. Ne ei vaan suopeasti suhtaudu tuolla julkisella siihen, että hoitokiertoa ennen on käytetty jotain hormonilääkkeitä. Jospa en sitten kerro niille... Toisaalta taas ei huvittaisi tehdä asian eteen mitään :kieh:. Jotenkin tuntuu raskaalta koko ajan ajatella kaikkia asioita vaan hoitojen näkökulmasta.
 
Hiskias, ilmeisesti ne on yhden oljissa pakastettu kun ovat niin vanhoja. Mutta kuitenkin niin nuoria blastoja että pitää viljellä seuraavaan päivään. Tuossa juurikin saatiin sepustus, että alkio oli selviytynyt 100%:sti mutta sulatuksen jälkeen oli fragrentoitunut (tiiä kirjotanko ton oikein) ja alkanu hajoomaan. Toista ei sit taas voinu sulattaa kun lugeja pitää olla käytetty tasan saman verran päiviä kun alkio on vanha. Tuosta näätsen soittelin ja kyysin etteikö vois nyt samana päivänä ottaa ja siirtää sit seuraavana mut ton lugen takia ei käy.
Mulla on käytössä noi venhnänalkioöljykapselit vitatabs E50, toi on kyllä kätevä kun ei maistu miltään mut en sit tiiä vaihtaisinko seuraavaks ihan siihen öljyyn.
On muuten tullu tässä jännä huomio ton omenaviinietikan suhteen. Ne mun ällöt limavuotelut jota on ollu koko ajan kokokierron on vähentyny aikas olemattomiin.

Ainiin ja nythän on sit menossa jo kp2. jotenki nyt kyllä liputan ton omenaviinietikankin puolesta, nämä menkat on verrattavissa aikaan ennen ensimmäistäkään raskautta. Tähän mennessä ton keskenmenon jälkeen aina ollu ihan ihmeelliset.
Ja laskeskelin että aika hyvin päästäis heti elokuun alkupuolella kokeilemaan uutta siirtomahista. joutuvat kyllä polilla vaihteeks taas minun kans tiukkaan tilanteeseen kun joutuvat järkkäämään sit ultran samalle viikolle kun aukeevat mut minkäs teet. Viimeks juhannus oli sotkemassa ja edelliskerallakin oli jotain, osaan hyvin ajottaa nämä ultraus ajankohdat :D

Tulipa taas omaa napaa mutta kyllä mä kaikkien tekstejä luen. Aina ei keksi komentoitavaa tai joku on kerenny jo samanasian kertoo =)
 
  • Tykkää
Reactions: InMyDreams
Hiskias: Mulla todettiin hyperstimulaatio. Oikeassa keuhkossa ja vatsaontelossa on nestettä. Syynä oli hcg:n nousu, eli nyt vaikuttaa siltä, että olen raskaana. Itsellä on vain hiukan hankalaa uskoa sitä vielä...
En pysty nukkumaan kuin puoli-istuvassa asennossa selälläni, joten yöt on olleet hankalia. Mutta jos tää raskaus jatkuu ja saamme maaliskuussa nyytin syliimme, tää kaikki on todellakin ollut sen arvoista!
 
Milk@, Onnea :heart:

Tähtitomu, ai sulla on se viinietikkakuurikin menossa, miten sä sitä otat ja paljonko? Musta tuo vehnänalkioöljy ei vedä maussa vertoja kalanmaksaöljylle, joka on hemmetisti pahempaa ja silti kestettävissä. Mulla on menossa kp4 ja ihmettelin eilen myös menkkoja. Mulla kunnon vuoto kestää maksimissaan sen yhden päivän ja sitten tuhruttaa ennen ja jälkeen liian pitkään :mad:. Lääkkeellisen pasin jälkeen vuodin kunnolla ties kuinka monta päivää. Joskus klinikan lekuri totesikin, että sun vuoto varmaan kestää päivän tai maksimissaan kaksi. Ilmeisesti se on sitten tyypillistä näissä tapauksissa :confused:.

Mitenkäs te muut, minkälaiset menkat teillä on?
 
Otan tuota etikkaa 1rkl/päivässä veteen sekotettuna sillai että saan sen parilla kulauksella alas ja sit lasillinen vettä päälle. Toisen tohon makuun alkaa jo tottua niin ettei pian tuota helpotuslasillista tarvii. en tiiä onko sit jo niin hapan ettei se maistu:LOL: kun luontaituotenkaupan täti sano että noi ph tasapainottajatkin maistuu toisina päivinä happamammille.
Jossainhan on kuulemma ollu että tuota omenaviinietikkaa käytetään mm. lehmillä parantamaan hedelmällisyysjuttuja.
 
Onnea Milk, ja pahoitteluni Tiltu ja Tähtitomu. Tosiaan tulee käytyä lukemassa täällä, mutta aina ei ehdi kommentoimaan. Mukana menossa kumminkin.

Mulle siirrettiin perjantaina kaksi alkiota, yksi hyvä ja yksi huono. Viime kerralla sulatettu ja uudelleen pakastettu ei ollut selvinnyt enää sulatuksesta, eli viimeisiä viedään. Testipäivä olisi vasta 16.7, koska nyt on Pregnyl pistokset tukena.

Enpä ole tuollaista etikka -kikkaa aiemmin kuullutkaan?
 
Onnea Milk@ ja tsemppia InmyDreams.
Hiskias, ei se alkioliima varmaan mitään "kaupanpäällistavaraa" ole. Kyllä ne varmaan siitä repii ihan suolasen hinnan;), mutta eivät siis siitä mainitse erikseen.. jos hoitosuunnitelmassa sellainen tai siirrossa on käytetty. Eihän niistä kuittiselitteistä erkkikään ota tolkkua, mitä millonkin on tehty. Mutta moisesta tökötistä ei siis meille ennen hoitoa edes puhuttu, mutta sitten lääkäri kertoi, että sitä oli käytetty, kun kysyin ja ihmettelin asiaa..

Mä oon jotenkin noihin kikkakolmoskonsteihin kyllääntynyt, mutta tarttis varmaan jotain poppaskonstia kokeilla. Muistan tuollasesta etikkakonstista lukeneeni :)
 
Minäkinhän tuota etikkaa naukkailen lähinnä tohon alakerran liian korkeeseen ph-tasoon mutta kai se siinä sivussa vaikuttaa sitten muullakin tavalla jos silä jotain hedelmällisiä vaikutuksia on :)

ps. tietääkö täällä kukaan kuinka saa lisättyä allekirjoituksen vai onko se mahis koko foorumilta poistettu :eek:
 
Aivan mahtavaa Milk@!!! Toivottavasti menee se hyperi nopeasti ohi niin pääset nauttimaan raskaudesta.

Onnea piinailuun Inmydreams! Ja kyllähän se odottavan aika on vain joskus pitkä. Ne inssin jälkeiset 2 viikkoa tuntui itsestä varmaan parilta kuukaudelta vaikken kyllä siltä inssistä mitään tuloksia odottanutkaan, kun oli se follikin vasta 17 mm niin epäilivät että saatto se inssi tulla liian aikaseen.

Testien mukaan oli ovis toissapäivänä (2,5 viikkoa lääkkellisen tyhjennyksen jälkeen) ja raskaustesti näytti negaa eli hormoonit taitaa olla palautunu raskaudesta normaaleiksi. Onneksi ei tarvi miettiä, että pitäiskö kokeilla luomuilua kun mies on pohjoisessa kalassa. Eli jätetään se yks kierto väliin kuten ne sairaalassa neuvoi.

Jos kierto ei ole muuttunut niin tulee nyt heinäkuussa yks luomukierto väliin. Ajattelin kokeilla greippimehua ja omenaviinietikkaa (kiitos vinkistä Tähtitomu), kun ei malta vain olla tekemättä asian eteen mitään. Ajattelin, että kun kerran heti eka inssistä (1,5 vuoden oviksen tikuttelun jälkeen) plussasin niin ei välttämättä ole paljosta kiinni se raskaaksitulo. Ja haittaakaan noista ei kai ole niin sama ne on kaikki poppaskonstit kokeilla. Ja omega 3 syön ihan säännöllisesti aina. Luontaistuotekaupassa ne sanoi tänään, että joku voimakas E-vitamiini vois olla hyvä apu raskaaksituloon. Ehkä sitä pittää kokeilla sitte myöhemmin kun tulee inssien välissä niitä luomukiertoja kuitenki...
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
vitatabs E50 ... tuotahan on saatavana ihan öljynäkin, en sit tiedä onko tehossa eroo. Pitäis käydä joltain luontaistuote tädiltä kysymässä. Ei vaan se öljy kuulemma oo mitään kauheen hyvää herkkua mut kai siihenki sit tottuis. toisaalta noi tabletitki on kerran auttanu niin mikspä vaihtamaan.
 
Kelasin yli kymmenen sivua taaksepäin, mutta en löytänyt listaa, joten eikös aloiteta uusi?

Hoito:
Tähtitomu........2.ICSI:n 2.PAS....... 08/13

Piinailijat:
InMyDreams.... 4.IVF 3.PAS..... 16.7

Plussanneet:
Milk@ ........ ???? ..... kesäkuu 2013
 
InMyDreams, hyvä idea toi lista =) aina saa selata edes ja takas kun ei millään muista, kenellä oli mikäkin vaihe ja monesko hoito jne. Ei sitä enää näin "vanhana" jaksa muistaa kaikkea ;)

Milk@ muistelen, että sulla oli eka ICSI, mutta korjaa jos muistin väärin.


Hoito:
Tähtitomu........2.ICSI:n 2.PAS....... 08/13
Hiskias.............2 IVF:n 2. PAS........08/13

Piinailijat:
InMyDreams.... 4.IVF 3.PAS..... 16.7

Plussanneet:
Milk@ ........ 1. ICSI ..... kesäkuu 2013
 
Lisäsin Krish73 sinut listalle :)

Hoito:

Krish73............5.IVF.................... 07/13
Tähtitomu........2.ICSI:n 2.PAS....... 08/13
Hiskias.............2 IVF:n 2. PAS........08/13

Piinailijat:

InMyDreams.... 4.IVF 3.PAS..... 16.7

Plussanneet:

Milk@ ........ 1. ICSI ..... kesäkuu 2013
 

Yhteistyössä