eri ammattien tulot? gallup

toinen vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 22:57 vieras kirjoitti:
Ennen lapsen syntymää 5000-7000 bruttona ja alk. 3000 nettona, nyt KELAlta 2200 bruttona ja 1800 nettona...että hallelujaa vaan ne 70%!!! :LOL:

Töihin heti, kun vanhempainvapaa päättyy, koska miehellä tuloina opintotuki rapiat 240 euroa!
Tuttu tunne. Raha ei toki ole kaikki kaikessa (kuten joku kysyi jöljempänä), mutta kyllä nykymaailmassa luo turvallisuuden tunnetta. Ja huom. ainakin omalla kohdalla olin jo yli 25-v. kun valmistuin, kyllä ihan ihanne ajassa omalle alalle. Tulot ovat nousseet kokemuksen ym. karttuessa. Opiskeluaikana tein töitä, joten lainaa ei tarvinnut ottaa. Perintöä ei ole, ei ole tulossa yms. joten ei sitä hetkessä "näillä tuloilla" herraksi elellä.

Haluan lapsilleni myös taloudellisesti turvatun elämän. Nykymaailmassa ei itsestään selvyys. Työnteko ei tarkoita sitä, etteikö näkisi lapsensa kehitystä ja voisi hänen seurastaan nauttia. Vapaa aikaa jää silti lapsen kanssa.

Pienempiä tuloja saavat: kannattaa huomioida todella progressiivinen verotus, asuinpaikka, muu varallisuus, progressiiviset muut maksut ja tulonsiirrot. Ansiotulot kertovat (keskituloisella) todella vähän todellisesta tilanteesta.
 
mukaan minäkin
postinjakaja(muutama vastuulisä ja pari kokemuslisää norm plakn päälle...) länsi-suomesta.
palkka bruttona 1750, käteen tästä palkkakaudesta näköjään 1354e
 
Trix
Minä: projektipäällikkö, n. 4100/kk brutto.
Mies: erityisasiantuntija, n. 4100/kk brutto.
Iät 29 ja 30, koulutus toisella ammattikorkea, toisella korkeakoulu. Tasatahtia mennään siis :)
 
Tässäkin sen taas näkee, että hoitoalan palkat ovat todella surkeita!!! Itse olen myös hoitoalalla töissä, perushoitajana.
Tehdään sentään ihmishenkien hyväksi työtä, on sekä fyysisesti että henkisesti raskasta ja työvuorot mitä sattuu. On iltaa ja yötä, arkea ja pyhää. Mutta liksaa tulee naurettavan vähän esim projektipäällikköihin nähden, tai tutkijoihin tms. nähden.
En aliarvioi kenenkään työtä, en tätä siksi kirjoittele, mutta en enää yhtään ihmettele, ettei hoitoala kiinnosta nuoria.
Taidan minäkin jo pikkuhiljaa suunnitella opiskelua ja alan vaihtoa paremmille liksoille.
 
ekonomi erkki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 20:39 Kata kirjoitti:
Tässäkin sen taas näkee, että hoitoalan palkat ovat todella surkeita!!! Itse olen myös hoitoalalla töissä, perushoitajana.
Tehdään sentään ihmishenkien hyväksi työtä, on sekä fyysisesti että henkisesti raskasta ja työvuorot mitä sattuu. On iltaa ja yötä, arkea ja pyhää. Mutta liksaa tulee naurettavan vähän esim projektipäällikköihin nähden, tai tutkijoihin tms. nähden.
En aliarvioi kenenkään työtä, en tätä siksi kirjoittele, mutta en enää yhtään ihmettele, ettei hoitoala kiinnosta nuoria.
Taidan minäkin jo pikkuhiljaa suunnitella opiskelua ja alan vaihtoa paremmille liksoille.
Tosiasia....

Hoitajien palkat maksetaan verovaroista ja hoitajia on lukumääräisesti paljon. Tosiasia on, että jos palkkoja nostettaisiin reilusti kunnat olisivat konkurssissa kun nykyäänkään eivät osaa talouttaan hoitaa. Toisaalta valtion tai kunnan omistuspohja luo turvallisemman työpaikan.


PP:öt toimivat useimmiten yksityisellä sektorilla, jossa markkinavoimat jylläävät ja sanelevat ehdot. Ja toisaalta jos ei kauppa käy eikä tule projekteja, mihin tarvitaan silloin projektipäälliköitä. Yt -neuvottelut napsuu ja kustannuksia sopeutetaan.

Ei se PP:ön palkka valtion- tai kunnan palkkalistoilla niin kummoinen ole.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 15:41 Kotiäiti kirjoitti:
Rahako sinulle vain merkitsee? Etkö nauti kun saat olla lapsen kanssa ja nähdä hänen varttuvan? Noilla tuloilla jo pärjää kuitenkin, kun ei tuhlaile.
Luulisi olevan säästöjä, jos sinulla on ollut noin hyvät tulot ollut.
Mitä teet työksesi, kun olet tienannut noin hyvin?
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta millä kuvittelen perheen elävän, jos äiti jää kotihoidon tuelle. Sanot noilla tuloilla, puhutaan kuitenkin vanhempain vapaa aikaisista tuloista. Mies sai opintorahaa alle 300 euroa, kotihoidon tuki ei ole järin suuri. Esim. Espoossa kht saattaisi olla peräti 550 euroa miinus verot + lapsilisä. Perheellä on todennäköisesti asuntolainaa, ja todennäköisesti pelkät korot eivät riitä.

Lisäksi tilanne on varmaan ollut tämä sama aiemminkin, puolison suuremmat tulot ovat mahdollistaneet toisen opiskelun. Ja juu luulisi olevan säästöjä. Sinä et voi tietää tuolla perusteella perheestä yhtään mitään. Esim. meidän perheellämme ei ole säästöjä kuin muutama sata euroa, nettotulot ovat noin 4.000 sisältäen lapsilisät ja elatusmaksun. Ihan hyvät tulot, juu, silti minulla ei ollut varaa jäädä kotiin. Miksikö, koska tätä tilannetta edelsi miehen pitkä lomautusjakso, jolloin käytettiin kaikki säästöt ja meni jo velan puolellekin. Kiukuttaa, kun kuvitellaan tietävänsä toisten puolesta kaikki.

Meillä on onneksi varaa siihen, että voin olla perjantait kotona.
 
kukkerikuu
Mä en periaatteessa ole aiemmin näihin vastaillut mutta ehkä tällä puolella tämä on ok, ei tule sellaisia kommentteja kun tuolla mitäs nyt puolella.

Eli pk-yrityksen laatuvastaava/projektisihteeri, amk- inssi koulutus, samassa työpaikassa n. 10 v, kk-palkka brutto n. 2200 e.
Mies myyjänä pienessä firmassa ja palkka 1500 e.
Etelä-Savossa asustellaan.
 
Minä farmaseutti netto 2030?/kk käteen jää huimat 1300?/kk

Mies sairaanhoitaja pelastuslaitoksella (ambulanssi) netto 1800?+mahd. lisät käteen jää yleensä n. 1400?/kk

Että ei kehumista tosiaan näillä aloilla ja itselläni vielä yliopistokoulutus. Molemmilla vaativa ja vastuullinen ammatti. Mies vielä vuorotyössä ja lähes joka päivä keikkaa niin että menee ylitöiksi.

Ja asutaan Lahden korkeudella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 12:15 viivi kirjoitti:
Minä farmaseutti netto 2030?/kk käteen jää huimat 1300?/kk

Mies sairaanhoitaja pelastuslaitoksella (ambulanssi) netto 1800?+mahd. lisät käteen jää yleensä n. 1400?/kk

Että ei kehumista tosiaan näillä aloilla ja itselläni vielä yliopistokoulutus. Molemmilla vaativa ja vastuullinen ammatti. Mies vielä vuorotyössä ja lähes joka päivä keikkaa niin että menee ylitöiksi.

Ja asutaan Lahden korkeudella.
Miten sulla jää noin vähän käteen ?Kannattaisko tarkistuttaa veroprosentti?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 23:10 Heluna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 12:15 viivi kirjoitti:
Minä farmaseutti netto 2030?/kk käteen jää huimat 1300?/kk

Mies sairaanhoitaja pelastuslaitoksella (ambulanssi) netto 1800?+mahd. lisät käteen jää yleensä n. 1400?/kk

Että ei kehumista tosiaan näillä aloilla ja itselläni vielä yliopistokoulutus. Molemmilla vaativa ja vastuullinen ammatti. Mies vielä vuorotyössä ja lähes joka päivä keikkaa niin että menee ylitöiksi.

Ja asutaan Lahden korkeudella.
Miten sulla jää noin vähän käteen ?Kannattaisko tarkistuttaa veroprosentti?
En tiedä viivin tilanteesta, mutta jos ei ole velkoja (eikä silti välttämättä varallisuutta ts. maksettua omistusasuntoa), niin prosentti on yllättävän korkea...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 23:10 Heluna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 12:15 viivi kirjoitti:
Minä farmaseutti netto 2030?/kk käteen jää huimat 1300?/kk

Mies sairaanhoitaja pelastuslaitoksella (ambulanssi) netto 1800?+mahd. lisät käteen jää yleensä n. 1400?/kk

Että ei kehumista tosiaan näillä aloilla ja itselläni vielä yliopistokoulutus. Molemmilla vaativa ja vastuullinen ammatti. Mies vielä vuorotyössä ja lähes joka päivä keikkaa niin että menee ylitöiksi.

Ja asutaan Lahden korkeudella.
Miten sulla jää noin vähän käteen ?Kannattaisko tarkistuttaa veroprosentti?
En tiedä viivin tilanteesta, mutta jos ei ole velkoja (eikä silti välttämättä varallisuutta ts. maksettua omistusasuntoa), niin prosentti on yllättävän korkea...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 23:52 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 20:06 vieras kirjoitti:
tällä hetkellä kotona, ÄP n. 1300e / kk, töissä sairaanhoitajana 1950e / kk + vuorolisät
Ja sairaanhoitajien palkkoja sanotaan muka pieniksi.
[/quot

ÄLÄHÄN NYT, myös minä sairaanhoitaja, muutaman vuoden töissä ollut valmistuttuani ja ei mun palkka sentään noin hyvä ole. Käteen jää 1200-1400e kuussa LISINEEN.
Että syystäkin sairaanhoitajat valittaa, palkka ON huono työhön verrattuna. Länsi-Suomi
 

Yhteistyössä