Esikoinen vuodelle 2015

Meillä kun vietiin miehen simpat tutkittavaksi niin meille tuli tieto kirjallisena kotiin ja sit meni vielä gynelle. Kesti pari viikkoa et sieltä tuli tulokset joista mies oli ylpeä. :D

Mulle voi päivittaa KP 8 tänään (en saa tosiaan punaseks puhelimella). Hyvä asia oli et kuukautiset alkoi ilman teroja mutta ei vieläkään tärpänny..
 
Valonkantaja Aikamoista lääkerumbaa ja -humppaa tämä tietty on, mutta toisaalta oon myös tosi tyytyväinen siitä, että asiat edistyy ja nyt on edes ekan kerran oikeasti mahdollisuuksia raskautua (lääkäri epäili, että mulla tuskin on ikinä ollut ovulaatiota, kun on kerran näin rakkulaiset munasarjat ja nuo rakkulat eivät itsekseen kasva ollenkaan). Eli on tässä hommassa positiivisetkin puolensa. :) Ja kiitos tsempistä, sitä aina tarvitaan! Mut olen samaa mieltä Intopiukan kanssa, et ehdottomasti kannattaa hakeutua vastaanotolle jo nyt, jos kierrot on tota luokkaa. Mua vähän harmittaa, että itse odotin sen puoli vuotta vaikka selkeästi kroppa ei toiminut niin kuin pitäisi.

Intopiukka, en tiedä paljon näistä ihmisbiologian koukeroista, joku muu voi ehkä tietää paremmin, mutta nyt googlettelin, että ilmeisesti n. 20mm olis se rakkulan koko sitten ovulaatiossa (tai siis pitäisi olla). Ja lääkärin mukaan rakkula kasvaa n. 2mm per päivä eli tällä kaavalla, jos kaikki menee näiden odotusten mukaan pitäisi mulla tuon rakkulan olla sitten huomenna irrotuspiikin aikaan juurikin se 20mm. Toivottavasti nyt vaan kasvua vielä tapahtuu vaikkei Menopuria enää pistelläkään! Ja onneksi toi irrotuspiikki ei ollut oikeastaan yhtään kivulias eli ihan eri fiilis oli kuin aiemman piikin kanssa ja tuskalta vältyttiin. :) Eli siinä mielessä ihan hyvä, jos sun kohdalla puhuttiin vain irroituspiikistä (helpompaa ja halvempaa).

satyjo käännetään asia positiiviseksi, eli onnea menkoista! Se on jo paljon, että tulevat itsestään ilman teroja. :)
 
Boni mullakin ovitrelle käytössä viime kierrosta ja nyt tästä kierrosta kunhan vaan ensin kasvattelen letroilla. Mulla oli kp 10 kasvanut 16mm ja sitten pisteltiin 3 päivää pientä annosta ovitrelleä ja sitten iso. Ei tuottanut tulosta, mutta mulla onkin tuo välivuoto ongelma :/ Toivotaan että ensi kierrosta saadaan se hoitoon. Toivottavasti sulla tää kierto toimisi jo niin ei tartte miettiä enää noita hemmetin lääkkeitä. Mulla oli sulle kysymyskin. Miten ne neuvoivat sua säilyttämään ovitrellä? Sehän on jääkaappi mutta avaamisen jälkeen saa kuulemma ottaa huoneenlämpöön. Mä jotenkin vähän epäilen ja kun paketista ei ole mitään apua kun tuo on se kertakäyttöinen kynä. Missäs säilyttelet sitä? Inhottaa kun pakkausselosteesta ei oo mitään apua kun käytetään vähän niinkun off label tarkoituksessa eikä pelkkänä irrotuspiikkinä kuten se on tarkoitettu.
 
_Lilja_ Kiva kuulla, että jollain muullakin on sama lääke käytössä (ei siis sinänsä kiva, että tarvitset sitä, mutta on joku jolta sitten kysyä kokemuksia)! Ainakin sulla näköjään letroilla kasvaa rakkula hyvin, sehän on jo plussaa! :)

Ihmettelin eilen myös tuota säilytystä, kun kertoivat polilla, että tuote on apteekissa jääkaapissa, mutta kotona voi pitää huoneenlämmössä, kun se kuitenkin käytetään kokonaan tässä kolmessa päivässä (mulla siis myös pienet annokset eilen ja tänään ja huomenna sitten koko loppukynä). No, ostin kynän ja jätin autoon miehen matkaan sen (auto oli kyllä sisällä parkkihallissa eli ei helteessä auringossa). Sain kynän sitten illasta ja aloin miettiä säilystystä, kun ohjeessa ja netissä joka puolella lukee, että se pitäisi säilyttää jääkaapissa. Samoin apteekissa sanoivat näin. Koska olin nyt sitten hieman epävarma, niin pistoksen jälkeen laitettiin se kuitenkin jääkaappiin, kun sisälämpötila kotona on kuitenkin näillä keleillä usein sen 27-28 astetta... Mutta yhtä lailla olin vähän hämmentynyt miten nyt toimia kun polin ja apteekin ohjeet menivät aivan ristiin!
 
Jahas, täällä alkaa olla "jännät" paikat. kp18/28-40 (lasken tän kierron nyt suurinpiirtein tohon 28-30, koska oletan, että ovis oli kp 12-15) ja muutaman päivän sisään pitäis alkaa se normi tuhru, joka kestää noin viikon ennen menkkoja. Mikäli sitä ei näy niin oon ihan positiivisilla mielin. Toi tuhru on ollut melkeen enemmän sääntö, kuin poikkeus. Mä niin toivoisin tärppiä tähän kuuhun :/

En ole sinääsä stressannut, mutta läheinen työkaverini odottaa ja oon onnellinen hänen puolestaan (vaikkakin lapsi oli täysi "vahinko"), mutta tuntuu jotenkin silti niin pahalta, että miksen mä voi olla tossa asemassa. Tuntee vauvan liikkeet ja seurata vatsan kasvua ja myös tuntea ne kivut ja jomotukset.
Tulee tän kuun lopussa vuosi täyteen pillereiden lopetuksesta ja yrityksen aloituksesta. En olisi ikinä uskonut, että siinä näin kauan menis ennen kun raskautuu.... Plaah.
Noh toivotaan parasta, mutta valmistaudutaan tuttuun pettymykseen.
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TORSTAI 7.8.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Boni3020/36512/2013pco
bumpy2925/31161/20131 ku, mfo
Chuislean2131/28-3017/2014
diadora25?/29-3116
hopess2225/286/2013
Iiida2329/17-4699/2013
Intopiukka2933/3079/2013mfo
Jammaillen2427/??42/2014
joa2419/26-3026/2014
KultaSieni2835/2744/2014
Malvankukka2547/2825/2014
Mappis_882625/30148/2013
Minisport2821/33128/2013pco
MooiMama2527/32-3335/2014
Nalat-842965/38-6010/2013mfo
Nööse2529/2735/2014
Penni89259/?
piretti2324/302010/2012X1 km
robusti2925/3435/2014
sassa7254/2558/2013
satyjo2510/25-285/2012
~SeaWind~214/2014
Sirppanainen2452/28812/2013
Sonde
taikakai3331/26-3144/2014X
ttaisku2419/28-40119/2013
Tweety872722/3526/2014pcos
valonkantaja23105/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
pipiipa
Mak-i
MiiSa-80
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
Liilja310.7.2014
evaparadise122.7.2014
puutarhassa101.8.2014
 
Hei taas kaikki, ilmoittelen taas täältä itsestäni, ja onnekseni voin todeta että pian minunkin kp:t saadaan taas listalle!

Tänään oli lääkärin soittoaika. Hcg oli eilen enää 14mIU, joten sain luvan aloittaa Terolutit tasan viikon kuluttua, eli ensi Torstaina. Siitä sitten pari viikkoa niin alkaa taas kuukautiset ja käynnistyy uusi yrityskierto.

Seuraavassa kierrossa jatketaan samalla lääkeyhdistelmällä kuin millä tämä edellinen raskaus saatiin alkamaan. Eli nyt menee tälläkin hetkellä Metformiinit ja Foolihapot, ensi Torstaista Terolutit, ja kuukautisten alettua Clomifenit kp 5-9. Ja folliikkeliultra tulee sitten kp13.

Mä niin odotan, että pääsen uuteen kiertoon ja saan unohtaa nämä kuluneet kolme kuukautta jotka olen saanut sekä psyykkisesti että fyysisesti kamppailla KU-raskauden kanssa. Pian tämä on ohi, ja toivottavasti tulevaisuudessa vielä raskaudun niin, että saisin kokea normaalin raskauden joka päättyy onnellisesti synnytyslaitokselle.

Olette kaikki mielessäni, ja toivon teille kovasti plussatuulia ja tarrasukkia, vaikka en olekkaan viimeaikoina jaksanut kirjoitella erikseen kenellekkään ja olen vain itsekkäästi omanapaillut.. Toivon että ymmärrätte, mistä tämä on johtunut ja ettei jaksamiseni ole ollut paras mahdollinen. Kunhan uusi kierto käynnistyy niin alan taas päivittelemään täällä listaa bumpyn kaverina, ja kommentoimaan enemmän teidän muidenkin juttuihin.

Ihanaa loppukesää, me lähdetään parin viikon kuluttua miehen kanssa viikoksi Turkkiin rentoutumaan, ja sen jälkeen palaan joukkoonne entistä tarmokkaampana ja täynnä onnistumisen tahtoa, toivottavasti mahdollisimman moni on jo silloin siirtynyt plussanneisiin!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hopess ja Boni
Pikaseen ilmottelen, että mulle voi päivittää kp 5. Kierto jäi onnettoman lyhyeksi siihen nähden, että ovisplussa tuli vasta kp 20 ja menkat alkoi jo kp 27 :( Nyt uudella innolla uudelle kierrokselle, mutta oviksen tikutuksen taidan jättää nyt väliin, kun se aiheutti selkeästi vain ylimääräistä stressiä. Lämpöjän aion mittailla kyllä, että näkee luteaalivaiheen pituuden.
 
Kp 30/?
Huh, nyt on kaikki vitamiinit sun muut härpäkkeet testissä! Aamuisin nappaan d-vitamiinia, magnesiumia, vehnänalkioöljyä, foolihappoa, berberiiniä sekä omega3-rasvahappoja. Ruokavalio on vähähiilarinen (tai niin ainakin itselleni koitan vakuuttaa ja ummistan silmäni parilta karkkirepsahdukselta.. :'D).
Jos ei näillä synny tulosta, niin ei sitten millään!

En ikimaailmassa olisi uskonut raskaaksi tulon olevan näin vaikeaa. Pari päivää olen vellonut itsesäälissä ja itkua koittanut pidätellä, niin pahalta tuntuu.
Meillä aloituksesta on nyt 11 kuukautta, ja tiedän ettei se edes ole vielä niiiiiin pitkä aika, mutta pitkältähän se tuntuu.

PCOn paljastuttua ajattelin että hormoneja, lääkkeitä tänne vaan! Nyt diagnoosista on neljä kuukautta ja yhä enemmän yritän löytää apua luonnollisista keinoista. Yksi syy on se, että todistetusti tutkimusten mukaan PCOn oireita on helppo vähentää luonnollisesti ilman hormoneja, toinen syy on raha. Raha raha raha. Olen ravannut yksityisellä gynellä useaan otteeseen, ja hintalappu alkaa kohta olla jo melko tuntuva... Kunnalliselle puolelle on neljän kuukauden jonot, ja jos ei tulosta ala kuulumaan vuoden vaihteeseen mennessä, otetaan yhteyttä kunnalliseen.

Nyt pitäisikin saada käsiini Hormondieetti-kirja, se sisältää paljon hyödyllistä tietoa terveyden ylläpitämiseen ihan kaikille. Kärsitpä sitten ylipainosta tai uniongelmista, tuo kirja on ollut apuna kuulemma monelle (ohoh, kuulostaapa oikein mainostamiselta :D)

Tsemppiä naiset, hauskaa kesänjatkoa ja vauvasadetta tulemaan!

(Itse jatkan töitä ja myöhemmin lähden tuota kirjaa metsästämään. Pitäkää peukut pystyssä että mainospuheeni ei ollut täysin tuulesta temmattu ja että vaikutukset näkyisivät sitten n. 9 kuukauden kuluttua! :D)
 
Viimeksi muokattu:
No niin. Terve kaikille, olen aakku85 ja olen vauvaholisti. Luettu on jo taustalla pidemmän aikaa, nyt vois laittaa kirjalliseen muotoon tätä. Siis, uus kasvo, vielä 28v, yk 5, kp 6/23-24 . kilppari kaiken päälle. juu. Elikkä seurustelua 4v, miehellä (36) yks lapsi ed liitosta. Yrityksessä alusta asti mukana foolihapot, tässä kierrossa greippimehu ja vehnänalkioöljy. Oon miettiny, et odottelen tän lyhyen kierron kans syksyyn ja lähden sit yksityiselle kyseleen lääkkeitä ja ultraa, jos ei tärppää. Jo tuo kilppari huomioiden.. Oon joskus 14kesäsenä tehny kaavinta aap:n, että joskus on onnistunut. Nyt tuntuu, et vaikka en kavereille ja vastaantulijoille asiasta toitota ja kotonakaan asiasta jauha ni silti stressan asiaa, ettei onnistu.. peitot heiluu ihan kiitettävästi mut ei vaan ota tarttuakseen. :/ Niin ja yritys alkanut siis 5.5.2014.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Aakku! :)

Mulle voi päivittää kp1/30-36, yk 8. (sori en saa puhelimella punaiseksi!) Sanomattakin selvää ettei oo erityisen mieltä ylentävä olotila tällä hetkellä. :( Osasin jo vkon aavistaa ettei oo tärpänny, mutta vaikealta tää silti tuntuu. Nyt mennään vielä yks kierto tällä letrozol-meiningillä ja sit on aika tutkia myös simpat. Gyne oli puhelimessa sitä mieltä, että näin vielä jatketaan, vaikka olin huolissani siitä, että kierto vaan pitenee, siis ettei keho reagoi enää lääkkeeseen yhtä vahvasti. Noh, katsotaan. Pelkään vaan et joudun odottelee seuraavat 40 päivää ja taas ollaan samassa pisteessä. Mulla alkoi gynen puhelussakin ääni väristä, sen verran herkillä oon nyt tän asian kanssa ja aika epätoivoinen. Ens kuussa tulee vuosi ehkäisyn poisjätöstä. Argh. Ei auta kun yrittää eteenpäin. Jaksamista hyvät kohtalotoverini!
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan täältäkin.

Mulle ei edelleenkään kuulu mitään uutta. Tänään alkoi koulu ja viime perjantaina oli se terveystarkastus. Terkkari oli oikein mukava ja mulla on nyt sitten labraan lähetteenä ainakin kilppariarvot (TSH, T4V), verensokeri, kolesteroli ja verenkuva (hemoglobiini). Eli pääsee vähän tutkimaan tuota terveyttä tarkemmin. :)
Menkkoihin ei nyt sanonut mitään sen ihmeellisempää, odotellaan. Jos ei nyt ihan viimeistään ensi keväälle ole tapahtunut mitään niin sitten loogisesti sinne lapsettomuustutkimuksiin voi lähteä asioita tutkimaan. Mie nyt itse ajattelin tässä vielä jonkin aikaa katsella asiaa, käydä nuo arvot ottamassa ja jos niissä on jotain häikkää niin niitä sitten tutkia josko sieltä se syy mun menkattomuuteen löytyisi. Oikeastaan olen ihan tyytyväinenkin siihen, että antaa vielä hetken kropalle aikaa kehittää ne menkat itse (ja käyttää sitä macaa, nyt tosin tauolla siihen asti, että niihin labroihin pääsen). Jos ei nyt ihan viimeistään lokakuuhun mennessä ole ilmaantuneet niin sitten lähden niitä terolutteja lääkäriltä pyytämään.

Eli mie sambaan täällä ja listoilla edelleen, mutta tosiaankin TJOT-meiningillä. :D
Ehkä se on tää koulun alku, mutta nyt tällä hetkellä on sellainen tilanne ihan jo pääkopankin mielensopukoissa asti, että saa tulla jos on tullakseen se ihana nyytti, mutta ei ole hengenhätää. Jos tässä vaikka saisi sitä painoa tiputeltua reippaahkosti pois ja tätä koulua pikkuisen käytyä niin olis aika kiva.
Ideaaliajatuksena olisi ihana jos lapsi olisi tulossa tai jo sylissä siinä vaiheessa, kun valmistun eli parin vuoden päästä. Mieskin totesi, että hänenkin mielestä tässä kahden vuoden sisällä olisi sellainen oikein hyvä hetki. Hän, kun juurikin kahden vuoden päästä täyttää 30v niin se olisi sellainen aika kiva rajapyykki esikoiseen. :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

MAANANTAI 11.8.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Aakku85287/23-2455/2014kilppari
Boni3024/36512/2013pco
bumpy2929/31161/20131 ku, mfo
Chuislean2135/28-3017/2014
diadora25?/29-3116
hopess2229/286/2013
Iiida2333/17-4699/2013
Intopiukka291/30-3689/2013mfo
Jammaillen243/??52/2014
joa2423/26-3026/2014
KultaSieni2839/2744/2014
Malvankukka2551/2825/2014
Mappis_882629/30148/2013
Minisport2825/33128/2013pco
MooiMama2531/32-3335/2014
Nalat-842969/38-6010/2013mfo
Nööse2533/2735/2014
Penni892513/?
piretti2328/302010/2012X1 km
robusti2929/3435/2014
sassa7258/2558/2013
satyjo2514/25-285/2012
~SeaWind~214/2014
Sirppanainen2456/28812/2013
Sonde
taikakai339/26-3154/2014X
ttaisku2423/28-40119/2013
Tweety872726/3526/2014pcos
valonkantaja23109/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
pipiipa
Mak-i
MiiSa-80
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
Liilja310.7.2014
evaparadise122.7.2014
puutarhassa101.8.2014
 
Eilen ehdin vaan pikaisesti päivittämään listaa enkä muuta kerennyt kommentoimaan, pahoittelut siitä.

Tervetuloa Aakku85! Toivotaan sulle pikaista tärppiä!

Seawind hienoa, että KU on nyt ohi ja pääsette jatkamaan elämää ja yritystä eteenpäin! Nauttikaa lomasta ja sitten taas peitot pöllyämään ;)

taikakai siihen tikutteluun tosiaan jää ikäänkuin koukkuun ja sitten se jatkuva viivojen vertailu ja analysointi tosiaankin stressaa vaan turhaan. Itse en viime kierrossa päässyt tikuttelemaan ja oikeastaan parempi niin. Ei ollu niin paljon asia mielessä koko ajan.

hopess pahoittelut uudesta kierrosta ja tsemppiä lääkärille! Koskas se taas olikaan ja mitä siellä katsotaan?

Iiida kuulostaa mielenkiintoiselta kirjalta. Pitäisköhän itsekkin lukaista... :) Eipä sitä tosiaan yrityksen alkaessa osannut odottaa, että se lisääntyminen on näin vaikeaa :( Ja kyllä se mut ainakin vetää niin katkeraksi kun jotkut vaan poks ja humps pamahtaa paksuksi jo pelkästä katseesta... ja monet vielä vahingossa. Tasan ei mee nallekarkit ja niin eespäin! Kuulostaa hyvältä myös tuo kuurisi. Meillä on syömiset aivan rempallaan nyt kun mies on lomalla... Ei oo paljoa välitetty siitä, että mitä suuhun menee. Noh viikon päästä mies "onneksi" palaa töihin niin tulee taas jotain rutiinia. Ajattelin itse ainakin yrittää taas jättää hiilarit suurimmaksi osaksi pois ruokavaliosta ja postiluukustakin tipahti juuri oman paikkakunnan jumppatarjonta. Ajattelin etsiä jonkun kivan liikuntatunnin sieltä itselleni :)

Intopiukka täällä myös painitaan just nyt jaksamisen kanssa... :| Tsemppiä!

Boni mikäs on tilanne nyt?

On: Täällä ei nyt mene vahvasti... Oon siis aivan loppu, puhki, rikki... Olen ihan totaalisen kyllästynyt koko tähän helvetin lapsenyritysrumbaan, tuntuu ettei tuu koskaan onnistumaan ja nää jatkuvat pettymyksen tunteet alkaa kuormittaa jo vähän liikaa tota pääkoppaa... Ja sitten v***ttaa ku jotkut inisee, että voi kun ollaan yritetty jo 3kk onks mussa jotain vikaa... Että tällainen päivä täällä tänään.
Aamulla iski niin totaaliketutus, että repesin itkuun heti herättyäni. Tänään kp1 mikä tarkoittaa sitä, että pitää varata aika aukiolotutkimukseen... Sekin hitto soikoon... ja miksei kukaan sanonu sanaakaan miehen simppatestin tuloksien saamisesta s**tana!
Tietysti on hyvä asia, että päästään aukkaritutkimukseen ja mieheltä otettiin näyte jne. mutta on myös jotenkin musertavaa, että me ollaan ihan oikeasti lapsettomia... me joudutaan hoitoon koska ei saada lasta :'(
Tais tulla aikamoista soperrusta, mutta kertoo varmaan tämän päivän tunnelmasta aika hyvin.
Kaikesta huolimatta jaksamista meille kaikille ja plussatuulia kaikille yrityskertoihin katsomatta!

Terveisin kaikkeen väsynyt bumpy!
 
bumpy: Kannattaa tosiaan vilkaista sitä kirjaa, on oikein mielenkiintoinen! Meilläpäin se on kirjastoista loppu, aikaisin eräpäivä taisi olla tämän kuun puolessa välissä, sitä odotellessa.

Kurkkasin listalta, ja huomasin että teillä onkin jo kauan yritetty! Oma valitukseni yhdeksästä yrityskierrosta tuntuu aika vähäpätöiseltä.. :/
Mutta tosi hyvä juttu että aukiolotutkimukseen pääset, niillä tiedoilla taas eteenpäin vaikka hammasta purren!

TSEMPPIÄ!:hug:

On nyt aika henkilökohtainen kysymys, ei tarvitse vastata jos tuntuu tungettelevalta. bumpy ja myös muut; mitä mieltä olette adoptiosta? Oletteko miettineet sitä vaihtoehtona?

Kun itkien kerroin poikaystävälleni tästä PCOsta ja vaikeudesta saada lapsia, hän lohdutti kovasti ja sanoi että voimme hyvin adoptoida lapsen jos biologista ei näytä tulevan.
Olin helpottunut tuosta toteamuksesta, sillä lasten saaminen on suurin haaveeni! ..Olipa sitten biologisia tai adoptoituja.

Toki adoptioprosessi on haastavaa, aikaavievää ja raskasta, mutta me olemme valmiita käymään sen prosessin läpi jos on pakko. Tässä on kuitenkin vielä kaksi vuotta aikaa että omasta puolestani olisin edes tarpeeksi vanha adoptoimaan, joten saapa nähdä mitä näinä kahtena vuotena vielä tapahtuukaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Iiida: Täällä tuo adoptioprosessi on keskusteltu ja jätetty vähän ovi auki. Jotenkin kuitenkin tuntuu, että jos monien vuosien hedelmöityshoitojen jälkeen ei lasta saa niin adoptioprosessiin lähteminen saattaisi olla liian raskasta. Taas vuosien odottelua ja pettymyksiä. Mutta kuten sanoin, se on meillä yksi vaihtoehto, mutta ollaan vähän jätetty se taka-alalle..

bumpy: Tsemppiä sinne. Se on hirveää, kun niin kokonaisvaltainen suru/ahdistus/pelko/epätietoisuus valtaa koko mielen. Meillä tosiaan tulee nyt tässä kierrossa vuosi täyteen, jonka jälkeen ollaan lääketieteen silmissä lapsettomia ja tarvitsemme hoitoa siihen. Se tuntuu tosi pahalta. Mies tosiaan tästä jo kerran minulle suuttui, kun mainitsin, että kuukauden päästä ollaan virallisesti lapsettomia. Mutta toisaalta luin juuri juttua, että se vuosi on nykyaikana "lyhyt" aika yrittää. Että kaksi vuotta olisi enemmän se aika, mikä kertoisi totuuden. En vain ikinä olisi uskonut, että tämä on näin kamalan hankalaa. Koko ajan tuntuu, että menee kuukausia ihan turhaan hukkaan.
 
bumpy tsemppiä sinne!!
Lääkärin aika on kuulema kuukauden sisällä heti kun tulee vapaita aikoja. Lääkäri tutkii et onko minulla endo :/ Hoitaja varoitteli jo et endolta kuulostaa kaikki oireet. Sitä pelkäänki et mikä mussa on vikana :/ Kun onhan tässä jo yrityskerta 14 alkamassa
 
Täällä menossa KP10/27 ja yk 5 siis meneillään
sori ku en oo ilmotellu, mutta jotenki tehny mieli vaan pitää taukoa täältä. tää yk5 on tuhoon tuomittu eli ei edes varsinainen yk ku mies reissussa. Jos oikeen hyvä tuuri käy niin ehtii kotiin ovikseksi, mut tod näk ei ehi, joten olen jo asennoitunut yk 6
plussatuulia kaikille! :)
 
Täällä menee ihan jännissä merkeissä; tänään dpo 3 ja ihmettelen tuntemuksia. Mulla ei tosiaan ehkä ikinä ole ollut ovulaatiota, kun nyt ekan kerran ikinä tunnen näitä "oireita". Eilen oli tosi etova olo jonkun aikaa iltapäivästä, oikealta alavatsasta nippaili, rinnat on turvonneet ja nännit kovat ja arat. Näähän tosiaan on varmaan keltarauhashormonin aiheuttamia oireita ja pitää vaan toivoa, että n. viikon päästä muuttuisivat raskausoireiksi. ;) Yritystä ainakin oli ovulaation aikaan ja ihan vaan kerrankin sen hymynaaman nähdäkseni vielä tikutin ovulaation perjantai-iltana, vaikka outoahan olisi, jos irrotuspiikki ei sitä aiheuttaisi...

Joku kyseli adoptiosta ja meidän uusioperheessä ei siihen taideta ryhtyä vaan sitten nautitaan puolison lapsista vaikkeivät enää ihan pieniä olekaan.

Olisi taas aika, että joku plussaisi täältä! Tsemppiä ja onnenkantamoisia kaikille! :)

P.s. Jos joku ihmettelee, niin mulla voi vähän hämätä tuo yk5, kun kuitenkin aktiivinen yritys alkoi 11/2013, mutta kun pco:n takia kierrot olivat sitä 100 pv, niin siksi tällainen hassu yhtälö...
 
Bumby, jaksamista sinne! Tiedän, niinkuin varmasti moni muukin, tuon tunteen. Ja äärimmäisen ärsyttävää on, kun vain sanotaan, että kohti uusia pettymyksiä, pää pystyyn ja uutta yritystä kehiin, jne. mutta toisaalta, niinhän se vain on tehtävä.:hug:

Täällä olisi tällä hetkellä meneillään 15. yk ja uskomaton masennus taas päällä. Sen yhden plussan ja km:n jälkeen ei mitään ole tapahtunut ja huonompaan suuntaan vaan mennään.. Ensin puoli vuotta yrityskieltoa ja sit kun sais alkaa yrittää, niin oma kroppa pistää vastaan. 105. kiertopäivän kunniaksi kävin lääkärissä ja sain terolut kuurin ja kontrolliajan marraskuulle. Lääkäri meinasi, että jo toukokuussa näkynyt follikkeli oli kasvanut 3,5 senttimetriseksi (musta toi kuulostaa isolta! :O) ja ilmeisesti estää kuukautisia....

Mutta teroluteista tahtoisin kokemuksia! Tarkoitus olisi kohdallani siis saada menkat tulemaan, mutta mietin nyt, että tuleeko mulle tässä superkierrossa nyt sitten ollenkaan ovulaatiota? Siis nehän ei käsittääkseni vaikuta siihen ovulaation, mutta ovulaationhan on tultava jotta menkat alkais? Hmm.. En taida oikein osata selittää asiaani, toivottavasti nyt kuitenkin joku jaksaisi pähkäillä mitä tarkoitan! :)

Niin, tuli vielä mieleen, että mitä luulette tarkoittaa se, että vaikka minulle ei ole 3,5 kk menkkoja tullut, niin silti kuukautiskipuja ja rintojen arkuutta on ollut, aina menkkojen oletettuna aikana? Onko muilla, joilla on ollut tällainen superkierto, onko ollut muita kuukautisoireita ilman vuotoa?

Iiidan kysymykseen vielä, siis olen joskus ollut vahvasti sitä mieltä, että en koskaan tahdo biologisia lapsia, vaan tahdon adoptoida, mutta niin se vaan mieli muuttuu! :) Nyt oikeastaan ajattelen, että adoptio on sitten vihon viimeinen ratkaisu, vaikka miehenikin suhtautuu siihen positiivisesti. Itselleni on näin "vanhemmalla" iällä kehittynyt vahva tarve kokea äitiys ihan alusta lähtien. Siis todella vahva tarve tuntea vauvan kasvavan sisälläni. Siis varmasti ihminen kykenee kokemaan äitiyden tunteen myös adoptiotilanteessakin, mutta itse koen tällä hetkellä, että äitiyden lisäksi tahdon tuntea/kokea myös raskauden. Miten teillä muilla?
 

Yhteistyössä