Esikoinen vuodelle 2015

SinSin Terolutit ei kyllä tee sitä ovulaatiota vaan ikään kuin pakottaa ne menkat vaan tulemaan (eli se limakalvo valuu pois vai mikä nyt onkaan). Mulla ei kyllä ikinä pitkissä kierroissa (myös yli 100pv) ollut mitään menkkaoireita, mutta toisaalta ei ollut oikein kyllä menkkojen aikaankaan, kun ne ei ikinä olleet luomut vaan oikeastaan aina tulivat vaan teroilla... Hyvä, että sait terot niin pitkä kierto loppuu ja uusi ja toivottavasti lyhyempi pääsee alkamaan! :)
 
bumpy tsemppiä! Varmasti on surkeat fiilikset tuossa kohtaa. Tavallaan, kuten Merope kirjottikin, vuosi on ehkä suhteellisesti vielä "lyhyt" aika yritykselle, mutta itsestä tuntuu varmasti todella pitkältä ajalta jatkuvine toivon ja pettymyksen tunteiden vaihteluineen. Monet on kuitenkin onnistuneet raskautumaan jopa vuosien yrityksen jälkeen, joten toivoa on! Itsensä lapsettomaksi määritteleminen kuulostaa jotenkin niin kamalan lopulliselta, vaikka sitä se ei varmasti ja todellakaan toivottavasti ole teidänkään kohdalla. Jos pystyy jotain positiivista kaivamaan tilanteesta, niin on hyvä, että pääsette tutkimuksiin ja saatte toivottavasti apuja sen sijaan, että yrittäisi ties kuinka pitkään turhaan tai tietämättä mahdollisista korjattavissa olevista ongelmista.

Iiida kiitos kirjavinkistä, vaikutti niin kiinnostavalta googlauksenkin perusteella, että piti laittaa tuo Hormonidieetti-kirja tilaukseen. :) Oon valmis kokeilemaan kaikki mahdollisia luomukeinoja luteaalivaiheen pidentämiseen. Ja lääkkeitäkin sitten, ellei muu auta.

Adoptiosta: Me ollaan miehen kanssa adoptiostakin jo puhuttu mahdollisena vaihtoehtona, vaikka tosiaan vasta lyhyt yritysaika takana. Adoptio vain on todennäköisesti niin pitkä (ja raskas) prosessi, että jos sen aloittaa pitkälti päälle kolmekymppisenä, niin todennäköisesti sitä olisi jo lähempänä neljääkymmentä ennen kuin lapsen saa, jos saa. Toisaalta, eihän tässä voi tietää sitäkään, kauanko mahdollisen biolapsen saaminen kestää. Meillä tosin suhdekin on vielä aika tuore eikä olla naimisissa, joten siltä osin ei taida edes adoptioneuvonnan aloittaminen olla vielä mahdollista ilman vierailua maistraattiin. Jos vuoden yrityksen jälkeen ei tärppiä näy, niin sitten varmasti mietitään vakavammin tätäkin vaihtoehtoa.

KultaSieni meillä menee näköjään taas kp:t samoissa lukemissa :) Täälläkin kp 10 tänään ja yk 5 menossa.

Mun kohdalta voinee muuten ottaa ruksin pois TJOT-kohdasta, koska eiköhän tämä jo melko aktiiviseksi yrittämiseksi lukeudu, vaikka tarkoitus olisi yrittää rennolla asenteella mennä.
 
SinSin, mä en koe tärkeänä sitä, että lapsi olisi biologisesti mun geenien jatke ja jos adoptoiminen olisi yhtään helpompaa, voisin hyvinkin päätyä siihen, mutta toisaalta on mulla on kanssa nimenomaan tuo halu kokea äitiys ja kaikki siihen liittyvä, raskaana oleminenkin alusta lähtien. Siitäkin huolimatta, että raskaus ja synnytys kauhistuttaa jo näin etukäteen :D ja nykyään mulla ei oikeastaan ole edes vauvakuumetta vaan enemmänkin lapsikuume :)
 
Kiitoksia kaikille tsemppaamisesta. Vertaistuki on kyllä tarpeen ja tämä ketju on suorastaan pelastus, kun olen ainoa ystäväporukastani, joka haaveilee tässä kohtaa lapsesta. Toki heidänkin kanssaan voi puhua, mutta eivät he tietenkään pysty samaistumaan tilanteeseen.

Iiida en halua ollenkaan vähätellä vähemmän aikaa yrittäneiden tuntemuksia (no okei niiden, jotka inisee heti 2kk jälkeen, ehkä vähän ;) ). Kyllä 9kk kohdallakin sitä jo iskee pelot siitä, että onko jotain vialla ja muutenkin tuntuu hirveän pitkältä ajalta odotella raskautta.

hopess toivotaan, että ei olis endoa tai että ainakin olisi sitten lievää sorttia! Kaksi tuttavaani on kärsinyt lapsettomuudesta endon takia ja molemmilla on nykyään kaksi lasta, joten se on vaan hidaste mutta ei este. Vaikka noi kliseet ei kyllä ikinä paljoa lohduta juuri siinä hetkessä kun se itseä vaivaa... Tsemppiä!

Kiva kuulla sinusta Kultasieni! :) Kyllä pieni paussi näistä vauvantekotouhuista ja -ajatuksista tekee aina välillä hyvää!! Jos siihen vaan pystyy...

Sondelle toivon pikaista plussaa ja onnea yrittämiselle =)

SinSin mulla se tero päivässä ei auttanut, mutta 2 tabua päivässä säännöllisti kierron. Kuukautiset alkoivat aina siinä viikon päästä viimeisestä tabusta. Sehän ei tosiaan ole mikään tae ovulaatiolle, että kuukautiset tulee. Tuleehan pillereidenkin kanssa aina ne "kuukautiset" eli tyhjennysvuoto. Onko sulle clomeista puhuttu mitään? Toi iso folli on tainnut kehittyä kystaksi(?), toivottavasti häipyy itsekseen jotta seuraava kierto saisi käynnistyä. Mulla sentään kierto noiden hormonien avulla jokseenkin toimii. Varmasti tosi turhauttavaa tommonen kun koko kierto on vähän "jäässä" ja koko yritys ikäänkuin samalla! Toivotaan, että terot auttaa!

taikakai siitähän on nyt siis noin vuosi kun KU oli vihdoin ohi ja päästiin jatkamaan yritystä, MUTTA kun se yritys kaiken kaikkiaan on aloitettu jo 1v 7kk sitten niin alkaa vähän voimat jo ehtyä :( Miehen vanhemmat yrittivät 10v ja olen kauhulla ajatellut, että montako vuotta kestäisin tätä... Ikääkin jo on se melkein 30 enkä haluaisi olla ihan hirveän vanha äiti. Lisäksi kun haluaisin enemmän kuin vain sen yhden mukelon niin pitäis jo päästä aloittamaan.

adoptiosta olen joskus ollut samoilla linjoilla SinSinin kanssa eli olen halunnut nimenomaan adoptoida. Ajattelin, että maailma on niin täynnä lapsia joita kukaan ei halua ja jotka tarvitsevat kodin. Kummasti kun se sisäinen kello herää niin sitä haluaa juurikin kokea sen raskauden ja kaiken alusta loppuun. En silti ole adoptiota vastaan vieläkään ja voisin hyvin synnyttää omia sekä adoptoida. Olemme miehen kanssa asiasta keskustelleet ja todenneet molemmat, että lapsi olisi yhtälailla meidän lapsemme, oli hän sitten oma tai ei. Mieheni on myös aina sanonut, että on minun päätökseni haluanko omia lapsia vai en. Minun kroppanihan se on, joka raskauden käy läpi. Ihanaa, että mieheni ajattelee sen noin eikä koskaan painostaisi tai pakottaisi. Tällä hetkellä meillä ei kyllä taitaisi olla asiaa adoptiojonoon, koska vasta valmistuin enkä ole löytänyt vakituista työtä. Yhden ihmisen tulot eivät taida riittää :( On se ikävää, kuinka kotia tarvitsevia lapsia on niin paljon, mutta prosessi on niin kallis ja vaativa, ettei kaikilla halukkailla vain ole siihen varaa, vaikka muuten olisivat kuinka hyvät vanhemmat. Mutta anyways, me siis katsomme tätä adoptioasiaa uudestaan sitten joskus, kun olen löytänyt sen vakityön.

On: On kyllä oudot kuukautiset... eilen alkoi mutta on kyllä tooodella niukkaa! Eipä ole tamppooni tullut täyteen vielä ja tänään ei suojaan le tullut yhtään mitään... Ehdin jo tietenkin pienessä mielessäni toivoa valekuukautisia. Raskaustesti ei vaan ollut asiasta samaa mieltä... Kaipa se vuoto sieltä kunnolla alkaa jahka on pari päivää saanut mua kiusata... Yritän tässä soittaa ja varata aikaa aukkariin, mutta linja on vaan varattu koko ajan. Eikös siellä nyt joku jonotusmeininki pitäisi olla : /
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

KESKIVIIKKO 13.8.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Aakku85289/23-2455/2014kilppari
Boni3026/36512/2013pco
bumpy2931/31161/20131 ku, mfo
Chuislean2137/28-3017/2014
diadora25?/29-3116
hopess224/276/2013
Iiida2335/17-4699/2013
Intopiukka293/30-3689/2013mfo
Jammaillen245/??52/2014
joa2425/26-3026/2014
KultaSieni2811/2754/2014
Malvankukka2553/2825/2014
Mappis_882631/30148/2013
Merope291/28138/2013kilppari
Minisport2827/33128/2013pco
MooiMama2533/32-3335/2014
Nalat-842971/38-6010/2013mfo
Nööse2535/2735/2014
Penni892515/?
piretti2330/302010/2012X1 km
robusti2931/3435/2014
sassa72510/2558/2013
satyjo2516/25-285/2012
~SeaWind~214/2014
Sirppanainen2458/28812/2013
Sonde2713/2818/2014
taikakai3311/26-3154/2014
ttaisku2425/28-40119/2013
Tweety872728/3526/2014pcos
valonkantaja23111/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
pipiipa
Mak-i
MiiSa-80
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
Liilja310.7.2014
evaparadise122.7.2014
puutarhassa101.8.2014
 
Viimeksi muokattu:
Bumpy, voimia :hug: en ees viitti sanoa mitään kliseisiä "kyllä se siitä" -lauseita ku itelle ne ei ainakaan auta fiiliksiin yhtään..

Täällä paukku nyt vuosi 'yritystä' täyteen. Ens viikolla on aika naistentautienpoliklinikalle (jossa käyn puolivuosittain solumuutosten takia) ja sieltä pitäis sitte päästä lapsettomuusklinikan jonoon. V*ttu kuinka masentavaa.. Tässä oli yks iloinen suvun tapahtuma justiin, jossa kyseltiin kovasti tätä kuuluisaa "koska teille tulee lapsia" -kysymystä. Teki kyl tiukkaa ettei alkanu itkee kesken kaiken. :headwall:

mutta nyt syksyllä on meidän kaikkien aika ! :D on on on on !!! ON !
 
  • Tykkää
Reactions: bumpy
Alkaa nuo meikäläisen kp:t näyttää aika söpöiltä. :stick:
Huomenna aamulla olisi tarkoitus käydä niissä labratesteissä, ehkä sitten niistä saa sitä tulosta ensi viikolla. Katsotaan olisiko siellä mitään syyllistä tähän kierron (tai kropan...) jumittamiseen, sitä kilpparia lähinnä epäillen. Ehkä todennäköisesti voisin pyytää samalla koulun lääkärille aikaa josko niitä terolutteja saisi kehiin tämän jättiläiskierron päättämiseen. Ei mulla nyt tappokiire olisi, mutta alkaahan tämä jo hiljalleen väsyttää koko homma...

Adoptioasiaa: Meille todennäköisin ainoa keino saada lapsia on saada niitä biologisia. Mulla ei riitä ikä, ei ole ammattia tai vakipaikkaa ja joihinkin maihin on rajoituksia esim. painosta. Tietty prosessi on niin pitkä, että siinä varmaan ehtisi laihtua kolme kertaa oman painonsa. Miehen puolesta on taas täysi mahdottomuus saada adoptiolasta, koska hän on vaikean epilepsian vuoksi nyt työkyvyttömyyseläkkeellä. Siis adoptio on aika lailla no can do. :/
(Kuullostaa muuten hienoilta nää lähtökohdat meillä.... jos oltaisiin oikeasti viisaita niin ei mitään lapsia ees mietittäisi vielä...)
Itse olen adoptioasiaan vähän ehkä sillä kannalla, etten edes siihen prosessiin lähtisi. Mie olen vähän sellainen, että jos sitä omaa ei tule niin sitten olen lapseton. Niin helvetin pahalta kuin ajatus täysin lapsetta jäämisestä tuntuu niin tunnen itsestäni sen, ettei minusta olisi adoptiovanhemmaksi. Ehkä tämä on vain siksi, koska olen nuori ja tätä yrittämistä tai ylipäätänsä ajatusta siitä omastakin lapsesta on takana vasta tosi vähän aikaa... Tiedä häntä jos tähän oman lapsen yrittämiseen venähtäisi useita vuosia niin ajatus voisikin muuttua. Tällä hetkellä kuitenkin haluan sen oman, biologisen jatkeen ja kokea raskausajan oikut. Jos sellaista ei kuitenkaan mulle suoda niin ehkä se on sitten ollut tarkoituskin, etten minä lisäänny. Voin silloin sitten hankkia lauman koiranpentuja ja muuttaa erakoksi jonnekin maalle. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi kovasti. Unohtunut ihan totaalisesti päivittää tänne plussa uutiset. 17.7 siis löytyi viiva tikusta. Tsemppiä ihan tolkuttomasti kaikille vauvasta haaveileville. Plussatuulia puhaltelen kovasti <3 Miut voi poistaa tuolta listalta roikkumasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Boni
Heipä hei kaikille! Mulle saa päivittää kp4 ja yk 4. Tiedän että yrityskiertoja ei ole vielä kovin montaa takana mutta pientä mieltäni alkaa huolestuttaa että mitä jos en tulekaan raskaaksi ja kaikkea muuta ikävää.. Oon koittanu olla ajattelematta asiaa kamalasti jotta en siitä stressiä kuitenkaan saisi. Onneksi on ihana mies joka oli tutkinut asiaa netistä ja kerto että ihan normaalia että ei näin pian tärppää.. Onko tyhmää lähteä käymään lääkärissä esim. jos ei tule tullut raskaaksi esim. yk6? Kait jotain voidaan silloinkin jo ehkä tutkia? Hassuinta on että mun kierto on tosi tasainen.. hmm. en tiedä.. huoh.. ehkäpä tämä tästä kun yrittää olla ajattelematta liikaa :) Anteeksi kamala omanapailu :/
 
taikakai no niinpäs vain onkin :) Tää kierto tosiaan menee vähemmillä jännillä mun osalta ku se mies on siellä työreissussa. Tänä aamuna ovisplussa tikkuun eli ovis on sitten huomenna tai ylihuomenna. Mies palaa huomenna myöhään illalla reissusta. Jos se jaksaa niin sitten huomenna tallettelupuuhia, mutta pieneksi jää tosiaan mahdollisuudet tässä kierrossa.

bumpy mä oon täältä ollu pois ehkä sen takia suurimmaksi osaksi kun edellinen kierto jäi tosi huonoksi yrityksen kannalta miehen stressin takia eli ei saatu talleteltua oikeastaan ollenkaan kun olis pitäny. Tää kierto menee kans vähän harakoille kun nyt on sitten mies työreissulla. Tässä saattaa meidän tapauksessa kestää ku kokoajan on jotain :D

adoptiosta
Mä olen vähän erilainen tapaus näillä palstoilla ilmeisestikin kun mulla ei ole minkäänlaista pakottavaa tarvetta saada lasta. Mä todelal haluan lapsen ja innoissaan sitä yritetään, mutta jos sitä ei syystä tai toisesta kuulu niin keksimme elämälle muuta sisältöä mikä on ihan hyvä vaihtoehto sekin :)
Mulle ei ole ollut selvää aina että ylipäätään haluan yhtään lasta. Vasta viime vuonna heräsi ajatus siitä, että olisihan se sääli jättää vanhemmuus kokematta ja varmasti sitä katuisi myöhemin, jos lasta ei edes yrittäisi saada. Päätettiin miehen kanssa sitten että yksi oma lapsi olisi enemmän kuin tervetullut. Useampaa meistä ei kumpikaan halua. Olen lapsen yrittämisestä tosi innoissani ja odotan innolla myös sitä arkea lapsen kanssa, mutta asia ei ole minulle pakollinen. Jos emme lasta syystä tai toisesta saa niin adoptoimaan emme missään nimessä lähde ja hedelmöityshoitoihinkaan ei ruveta. Lapsi tulee jos niin meille suodaan :) Jos lasta ei luonnollisin keinoin ala kuulua niin nautimme elämämme kaksistaan, matkustellaan ja keksitään elämään muuta sisältöä vuosien varrella :)

ps. älkää ymmärtäkö tätä väärin. Yritämme lasta ihan tosissamme ja sitä molemmat todella toivomme, mutta lapsen saaminen ei ole elämän ja kuoleman kysymys enkä koe elämäni olevan pilalla jos en lasta saa :)
 
Raskaustestiin tuli tänään aamulla plussa! Oon ihan hämilläni tästä... mutta samalla onnellinen. :) Ja sitten taas jännittää, kun menkkojen olettu alkamispäivä on huominen. Ja sitten jännittää kaikki muukin tähän liittyvä. Voi kun pysyisi matkassa mukana... Sen verran jännää ja uutta ja pelottavaa kaikki on vielä, että tuskin uskallan ihan vielä lähteä odottajiin. Viikonlopun aikana ehkä sitten, jos menkat pysyy poissa...
 
MooiMama Täällä on menossa yk5. Kierto on lähes tunnilleen saman pituinen. Ovisplussat tulee tismalleen samaan aikaan ja kroppa toimii kuin kello muutenkin. Normaalispainoinen olen eikä mitään sairauksia. Multa on ultrattu munasarjat noin 5 vuotta sitten ja kaikki oli kunnossa. Viime kuussa gyne tunnusteli paikat alakautta ja kaikki normaalia. Kyllä puoli vuotta onvielä jopa aika lyhyt aika yrittämiselle eli ei hätää :)
Mulle gyne sano että vuosi on todella normaali varsinkin jos on käyttänyt hormonaalista ehkäisyä aiemmin :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TORSTAI 14.8.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Aakku852810/23-2455/2014kilppari
Boni3027/36512/2013pco
bumpy292/31171/20131 ku, mfo
Chuislean2138/28-3017/2014
diadora25?/29-3116
hopess225/276/2013
Iiida2336/17-4699/2013
Intopiukka294/30-3689/2013mfo
Jammaillen246/??52/2014
joa2426/26-3026/2014
KultaSieni2812/2754/2014
Mappis_882632/30148/2013
Merope292/28138/2013kilppari
Minisport2828/33128/2013pco
MooiMama254/32-3345/2014
Nalat-842972/38-6010/2013mfo
Nööse2536/2735/2014
Penni892516/?
piretti2331/302010/2012X1 km
robusti2932/3435/2014
sassa72511/2558/2013
satyjo2517/25-285/2012
~SeaWind~214/2014
Sirppanainen2459/28812/2013
Sonde2714/2818/2014
taikakai3312/26-3154/2014
ttaisku2426/28-40119/2013
Tweety872729/3526/2014pcos
valonkantaja23112/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
pipiipa
Mak-i
MiiSa-80
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
 
Onnea malvankukka ja nööse!! :heart::heart::heart: ilmoittele nööse kun uskallat siirtyä odottajiin =)

Mooimama malttia! Voithan aina mennä yksityiselle kokeisiin (vaikka hekin varmaan sanoisivat, että hätiköit), mutta julkiselle tuskin sua vielä huolivat ennen kuin vuosi on täynnä, kun kierrossakaan ei ole häikkää.

Minisport peukut pystyssä!!! Vahvistumisia viivalle! Jännää!
 
Mooimama: Mä en ainakaan suosittele lääkärille lähtöä, ellei sitten ole jotain tosi selkeää syytä (sairaudet, kiertohäiriöt). Nykyaikana vuosi on tosiaan se aika mitä pitäisi odottaa. Raskautuminen kun tuntuu olevan melkoista rakettitiedettä!
 
malvankukka, minisport, Nööse ONNEA!!! Ihania uutisia! :heart:

Ja siis erityisesti tsemppiä minisportille, jotta viiva vaan vahvistuu -ei ole tarkoitus vielä hehkuttaa, mutta innostuin nyt niin kaikkien testituloksista.
 
DPO 5 ja jännää... Ei mitään järkeä vielä moneen päivään testailla, kun irrotuspiikki vääristää tuloksen monta päivää. En usko kyllä yhtään tärppiin, mutta silti sitä vaan jännää ja päivät menee niiiiin hitaasti, tiedätte varmaan tunteen...! :headwall:
 
Paljon onnea uusille odottajille! :) <3 hieno juttu.

Bumby: tiedän tunteen ollaan nyt yli kaksi vuotta yritetty eikä millään mikään mee yks yhteen. Mies jaksaa meillä olla positiivinen. Masentavaa. Ite aina vollotan kun asiasta joku kysyy.

Adoptiosta sen verran meijän kantilta.. ite en ikinä tuu adoptoimaan. Monia erisyitä siihen miksi en sellaiseen lähde. Oon tietenkin kuitenki onnellinen niiden puolesta jotka sitä haluaa.meillä mies olisi valmis jos ei omia tulisi mut ite en siihen pysty enkä halua
Itse hartaasti toivon että saataisiim omia lapsia tulevaisuudessa vaikka huonolta näyttää.

Niistä teroista.. auttoivat mulle hyvin kuukautisten tulemseen mutten ovuloinut niidem aikana luultavasti joten kirjoittivat sitte gynellä clomifem reseptin niihin. Mutta kaikki noi ei anna joka kuukausi samaa vastinetta. Tietenki aina jokasella kroppa reagoi erillälailla
 
satyjo onko teillä tutkittu miehen spermaa tai sinulle tehty aukiolotutkimusta? Oon utelias vaan kun meillä semmoset nyt menossa ja olette kuitenkin yrittäneet meitä kauemmin. Tsemppiä sulle. Koitetaan jaksaa toivoa vaan!

Pikainen omanapa: Ärsyttävää!!! Soitin tyksiin varatakseni aukkarin, niin kuin ohjeistettiin kuukautisten alkaessa. Noh, kuulemma niitä tehdään vaan tiistaisin ja "molemmat ajat näyttäis olevan varatut". Molemmat ajat siis mitvit?!?! kaks ihmistä viikossa ja se pitää kuitenkin tehdä kuukautistewn jälkeen mut ennen ovista, joten aika pieni ikkuna... Tosi outoa mielestäni!! Seuraava ti taitaa mennä jo oviksen ajalle :( Antoi vielä numeron suoraan lapsettomuuspolille "jos heiltä vaikka joku aika löytyis sitä kautta". Hieman outo toimintaperiaate minusta... : /
 
Bumby: joo sperma tutkittiin heti silloin kumenin ekan kerran. Kaikki siltä puolin oli kunnos ja mies jaksaa olla onnellinen tuloksista.. :D saatiin kirjallisena kotiin lähetettynä. Meni joku vajaa pariviikkoa.. mulle ei oo tehty aukiolotutkimusta joka on ihme. Lääkäri kyl puhui asiasta et tekee lähetteem jossain vaihees. Oot vissii menossa nyt sinne?
 
juu sain ajan vasta tän kuun loppuun, jolloin on jo kp 14 tai 15 :| Käski seurata ovisoireita ja testata siinä lähipäivinä, koska sitä ei voi tehdä jos ovulaatio on käynnissä tai mennyt jo. Ens viikko oli täynnä ni siks sain ajan vähän tommoselle "riskiajalle"
 
Boni olitko se sinä kenen kanssa juttelin Ovitrellen säilytyksestä? No anyway kuka olikin niin tiedoksi kaikille, että jääkaapissa säilytetään avaamisen jälkeenkin. Tää kätilö oli ihan tumpelo joka mua neuvoi. Neuvoi nyt myös käyttämään samasta ampullista kahtena eri päivänä. Ihan peruskoulutukseen kuuluu sairaanhoitajille, että ampulli on kertakäyttöinen. Pistin vastaan ja niinhän se olikin että uuden ampullin saan avata. Lääkäri ja 2 hoitajaa sanoivat siis ovitrellestä, että jääkaappiin vaan, eli tässä kierrossa sitten niin.

Mulla on tässä kierrossa kaksosmahdollisuus kun molemmissa munsarjoissa kasvaa isot rakkulat. Pitäkää peukkuja, että nyt tärppää. Yksin tai kaksin :D
 

Yhteistyössä