Esikoinen vuodelle 2015

Nalat-84: Huh, mikä kierto! Ja mikä kurjuus, että miehesi on juuri nyt kipeänä! Kyllä se vaan harmittaa, jos yksikin kierto jää hyödyntämättä! Hormonit on kyllä inha vaihtoehto, mutta kyllä noilla päivillä voisi olla jo aiheellista! Mä meinasin saada hermoromahduksen ku kierto kesti kokonaiset 35 päivää!
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

KESKIVIIKKO 27.8.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Aakku852823/23-2455/2014kilppari
Boni306/35612/2013pco
bumpy2915/31171/20131 ku, mfo
Chuislean2116/28-3027/2014
diadora25?/29-3117pco
hennaliina2612/2818/2014
hopess2218/276/2013
Iiida2349/17-4699/2013
Intopiukka2917/30-3689/2013mfo
Jammaillen2419/??52/2014
joa248/26-3036/2014
Kerttujulia2411/2618/2014
KultaSieni2825/2754/2014
Mappis_882618/??158/2013
Merope2915/28138/2013kilppari
MooiMama2517/32-3345/2014
Nalat-842985/38-6010/2013mfo
niiskuilija2827/28-3009/2014
Penni892529/?
piretti2344/302010/2012X1 km
robusti2912/3445/2014
sassa72524/2558/2013
satyjo2530/25-285/2012
~SeaWind~214/2014
SinSin294/28-30156/20131 km
Sonde2727/2818/2014
taikakai3325/26-3154/2014
Tweety872742/3526/2014pcos
valonkantaja24125/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
pipiipa
Mak-i
MiiSa-80
Kuusama


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
 
Tervetuloa hennaliina ja Kuusama!

Kuusama kylläpä sinulla on ikäviä kokemuksia takana :( Itse olen myös tuon kohdunulkoisen kokenut, mutta pääsin helpommalla. Samoin olisi varmaan minulle käynyt, ellen olisi paniikissa juossut yksityiselle. Terveyskeskuksessa ollaan tietty vähän sillä asenteella että "juu juu ihan normaalia alkuraskaudessa vähän vuodella" ja yksityiselläkin olettivat keskenmenoksi koska missään ei alkiota näkynyt. Onneksi siellä he kuitenkin halusivat seurata hcg:n laskua. Sitäkin yritin pyytää oman paikkakunnan neuvolasta, mutta edes verikoetta en saanut kun "jos se kerran on keskenmeno niin kyllä se sitten tyhjentynyt on jos vuotokin on lakannut"... phöh! Vuoto lakkasi juu mutta hcg kolminkertaistui viikossa. Yksityisen lääkärin ansiosta ehdin ajoissa hoitoon ja KU saatiin hoidettua metotrexaatilla.
Toivon sulle onnea yritykseen ja pikaista plussaa!! Kaverillani on kaksi lasta, ihan luomuna tulleet yhdellä munasarjalla :) Joku lääkäri oli hänelle sanonut, etä toisen puolen puuttuessa toinen vähän niinkuin ottaa ohjat ja toimii aktiivisemmin, joten hän ovuloi ehkä 15% vähemmän kuin normaalisti ovuloisi molemmilla muniksilla. Uskon siis, että teillekkin se vauveli suodaan. Tsemppiä!! Ilmoittele jos haluat ihan listoille jossain vaiheessa =)

Tweety87 tosiaan on aika tavallista, että pillereiden jälkeen kierto vähän heittelee ja venkoilee ennen tasoittumistaan, joten ei vielä paniikkia. Liian kauaa ei tietenkään kannata odotella ennen tutkimuksiin menoa, jos sulla kerran on tiedossa tuo pco. Mulla luomukierto semmosta 40 päivää monirakkulaisuuden takia.

Omanapa: eilen olin aukkarissa, ihanaa että se on nyt ohi! Onneksi kuulun siihen onnellisten joukkoon, joille se ei ole kovin kivulias. Ei siis missään nimessä mukavaa eikä kivutontakaan, mutta semmonen siedettävä kuitenkin. Kuvailisin lähinnä inhottavaksi. Katetrin laitto ja se "pallon" täyttö sattui, muuten lähinnä semmosta inhaa menkkamaista painetta. Mutta neste siis kulki kyllä johtimiin asti, jee! vasemmalla (missä se KU sijaitsi silloin vuosi sitten) oli ilmeisesti joku mutka tms. koska lekuri hetken mutisi, että "ihan kun jäisi vähän tohon jumiin" mutta sielläkin kuplat kulki ihan loppuun asti.

Ihmetytti hiukan ku oikeassa tuubassa lekuri totesi olevan ihan hyvänkokoinen rakkula, oisko ollu n. 17mm. mutta sitten kun siellä näkyi myös useampi niitä pikkurakkuloita niin totesi, että "kaiken kaikkiaan siis ei niin hyvännäköinen tilanne". Hän mutisi siis enemmän vieressään olevalle harjoittelijalle kuin minulle. Mutta siis itse mietin, että jos siellä hyvänkokoinen johtifolli on ja ovis on viime kierroissakin tapahtunut, niin onko sillä sitten niin väliä että niitä pikkurakkuloitakin on?? Voisko joku PCO:sta enemmän tietävä valaista...

Tänään tuli myös kaksi tasavahvaa viivaa ovistestiin. Tänään on kp 15 ja yleensä ovuloin kp 16-17 eli lähellä ollaan juu. Mutta mietin sitä, että kun folli oli eilen n. 17 mm (voi olla että oli 18mm) niin onko se tarpeeksi iso vielä...

Miehen simpat on lääkärin sanojen mukaan "siis vaiks kuin hyvät" :LOL: Siittioitä oli joku 70 miljoonaa ja liikkuvuus sun muut aivan normaalia. Kyllä nyt ukkoa hymyilyttää! Gyne totesi, että meidän kohdalla inseminaatio tuntuu aika turhalta vaihtoehdolta, koska spermassa ei mitään vikaa ja johtimetkin vetää.

Labrat lääkäri haluaa katsoa vielä uudestaan, koska tyhmänä en huomannut ohjeista, että ne pitää ottaa kierron alussa ja edelliset otettiin siis aika lopussa. Prolaktiini kuulemma on normaali mutta niistä muista ei oikein voi sanoa siinä vaiheessa kiertoa. Kilpparitestin tulos oli kuulemma vähän kiikun kaakun ja sen hän haluaakin katsoa uusiksi. Eli heti kun seuraavat menkat alkaa niin labraan.
Lisäksi clomit vaihtuu nyt letroihin. Koko purkki clomeja ois vielä kaapissa, sinne meni 66e... hitto ku piti neki mennä jo ostamaan. Noh mutta toivotaan, että Letrot tuottaa tulosta! Yksityisellä mulla ei seurailtu ovulaatiota kuin yhdessä kierrossa, mikä on ehkä vähän outoa, mutta en halunnutkaan siellä koko ajan ravata kun se maksoi sen 200e laaki. Tyksin lekuri myös ihmetteli, kuten itsekin olen ihmetellyt, että miksi edeltävä lääkäri määräsi minulle jatkuviksi terot ja clomit yhtäaikaa, koska "eihän siinä ole mitään järkeä".

Kaiken kaikkiaan oli kiva kuulla, että meillä ei fyysisesti tunnu olevan mitään estettä ja paikat näyttää normaalilta. No mulla on sitä pco:maisuutta mutta ovulaatio tuntuu silti tapahtuvan hormonien avustuksella. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei ole mitään kiirettä ryhtyä mihinkään radikaaliin hoitoihin, mutta IVF on tietty sit se viimeinen juttu jos muuten ei mitään tapahdu. Lääkäri vaikutti kyllä aika toiveikkaalta, ettei siihen tarvii turvautua.
 
Viimeksi muokattu:
Heippodei pitkästä aikaa!

Täällä menossa kp 49, ja nyt jo kymmenettä (10!) päivää jatkuva runsas tuhruvuoto! -.-

Edellisviikolla oli samaa vuotoa, noin seitsemän päivän ajan, ja luulin silloin että kroppa alkaidikin toimimaan normisti, mutta ei... :(

Eilen otin Terolutin jota mulla oli jäljellä, tänään täytyy hakea apteekista lisää. Viimeksi kun yritin luomumenkkoja, niin ei tullut; ei tullut tuhrua, vuotoa, ei mitään ainakaan 70 päivään, ja kierto jouduttiinkin pysäyttämään Teroilla.
Nyt mietinkin, että oliko tämä hyvä merkki että edes _jotain_ vuotoa tuli näinkin "nopeasti" (kp 25-30 ja 40-50>)?
No, niin tai näin, en jaksanut enää odotella joten tosiaan aloitin Terokuurin.

Ruokavalioni on hyvin vähähiilihydraattinen ja gluteeniton, joten mahtaisikohan sillä olla vaikutusta tähän vuotoon... Omia kuukautisia ei minulla olekaan ollut kuin ennen pillereiden aloitusta :eek:

Palaan lukemaan päivityksiänne illalla (jos muistan... :D), kuulemiin! :)
 
Tänne ei mitään uutta, edelleenkään.
Kiertopäivät huitelevat tuolla mitä lista sanoo... maanantaina tuli jo ihastuttavat 4 kk menkattomuutta täyteen. Ja raskaustestejä on taas pari tullut tehtyä (negoja, kappas kappas). Joten Nalat-84, I feel the pain too. Superkierrot on persauksista.

Sen verta kuitenkin tilanne muuttunut, että tuota kierron katkaisemista lähdetään katsomaan sitten, kun saadaan ensin tutkittua eräs toinen terveydellinen ongelma. Miehän kävin silloin parisen viikkoa sitten noissa labroissa ja arvothan noissa olivat hyvä verihiutaleiden määrää lukuunottamatta. Asiaa on nyt seurailtu viime viikolla uusintatestillä eikä muutosta tullut. Multa otetaan vielä tänä perjantaina yhdet labrat ja katsotaan onko tapahtunut mitään. Jos ei niin sitten olisi mulle seuraavaksi hematologin kanssa miittinki. Onnellisimmassa tapauksessa mulla on vaan ollut/on joku piilevä virusinfektio yms. joka on noita verihiutaleiden määrää laskenut (mulla oli nyt se arvo 94, ku pitäisi olla 140-400) tai ne on vaan mulla jostain syystä noin alhaiset TAAAAAI sitten pahimmassa tapauksessa mulla on joku luuydinvaurio/häiriö tai syöpä tai jonkun sisäelimen vajaatoiminta tai jotain muuta yhtä kivaa. Tuskin, mutta kaikkihan tässä maailmassa voi mahdollista olla. Eli parhaimmassa tapauksessa mitään ongelmaa ei ole ja voin käydä lekurissa metsästämässä sitten terolutit ja pahimmassa sitten saan alkaa vetämään jotain hevoskuuria kortisonia naamaan ja unohtaa vauvahaaveet tyyliin iäksi.

Ensi viikko valaisee taas elämää hieman enemmän. :D

Onneksi elämässä sentäs laihduttaminen sujuu varsin mukavasti. Miinus viisi kiloa on jo tullut saavutettua edeltävällä viikolla.
 
Bumpy; Hyvä juttu, että aukkarissa kaikki ok ja miehen simpat kunnossa, ettei pitäis olla fyysistä estettä. Josko letrot auttaisivat :)
Valonkantajalle tsemppiä superkierrolle, josko kohta tulis normaali kierto!

ON: KP 25/24. Hailu plussa eilen, vahvempi, hailu plussa tänään. :) Näin ollen YK5 päättyi plussaan, katsotaan kauanko pysyy kyydissä. Oireet olleet niin ihmeelllisen vahvat jo muutama päivää oviksesta.. :) Odottelen ensi viikkoon ja clearblue digital-testiin (maanantai/tiistai) ennenkun siirryn odottajien puolelle foorumilla, siihen asti käyn täällä tsemppaan ja senkin jälkeen katselemassa miten menee :)
Tässä onnistuneessa kierrossa oli siis käytössä seuraavat vippaskonstit:
Vehnänalkioöljy 5 ml aamu kuukautisista-ovikseen
Foolihappo joka aamu 400µg
greippimehu (höpönlöpön rybb&deckersiä) menkoista ovikseen 3 dl aamuisin (lähinnä vehnänalkioöljyn makua piilottamaan)
12 cl punaviiniä nukkumaan mennessä oviksesta kp 24 asti.
Ja peitot heilui alkukierrosta likipitäen joka päivä, keskivaiheilla hidastu joka toinen pv noin. :)

Plussa Kp 24/24 Yk5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SinSin
Täällä alko menkat, eli toinen e-pillereiden jälkeinen kierto kesti 43 päivää. :( Ensimmäinen oli vielä suht normaali 35. Ehdin testin jo ostaa, mutta ompa nyt kaapissa odottamassa. Harmittaa... enskuussa aika hormonipolille vahvistamaan pcos-diagnoosia. Onpa muuten kamalat menkkakivut ilman pillereitä!

PUNAINEN ei toimi mobiilissa: kp 1/35-43, yk 3.
 
Heipsan taasen
Täällä on nimet vaihtunut mutya onhan noita "vanhojakin" täällä vielä.

Täällä siis ollaan yritelty tuossa kesän ajan ja jo ennen sitä mutta nyt oli huilia töihin pääsyn takia. Mutta tosiaan teen osa-aikatyötä määräaikaisella työsopimuksella ja jos nyt saisin miehen vielä "luvan" jatkaa yritystä niin enskierosta voisi miun mielestä jo lähtee yrittelemään. Saattais olla mahollisuus että joutuisin työt jättää kuukauta ennen sopimuksen loppua,mutta ei tuosta isoa ongelmaa tulisi.

Jatkuvaan on puhetta että "pitää nyt ajatella sisustusta sen mukaan että puolentoista vuoden sisällä tulisi vauva rompetta. Tuo takki ois hyvä vaikka ois keväällä maha pystyssä niin silti mahtus hyvin." Ja siis miehensuusta nämä asiat pääosin. Eli hengessä ollaam mukana pysytelty.

Kiertoha täällä kestää sen 29-34 pv ja yrityskierrosta ei mitään havaintoa. Pistelen päivityksiä sitä mukaan kun päästään uuteen kiertoon. Ikää löytyy 20 ja miehellä 26.

Toiveena ja yrityksenä tupakan lopetus vielä tässä yrityksen alkaessa, että ois otolliset mahdollisuudet.

Käyn välillä lueskelemassa tekstejänne, välillä vähemmänkin, mutta viimeistään kierron alettua olen taas tiivimmin kirjoittelemassa.
 
Positiivista tietoa labrasta tuli eilen; ne verihiutaleet oli lähteneet nyt nousuun. Eivät ole vielä ihan päässeet ihannerajojen sisälle, mutta huomattavasti kuitenkin nousseet viikon takaisesta. Todennäköisesti siis mulla on vaan ollut joku randomi tulehdus jota en ole itse oloissani huomannut, mutta se oli sitten vähän noita arvoja heilauttanut. Lääkäri oli laittanut mulle nyt täydellisen verenkuvan + B-vitamiinien testauksen eli kaiketi pyrki tällä nyt sulkemaan pois ne mahdolliset vajaatoiminnat ja verisairaudet ja tietty tarkistaa mahdollisen anemian olemassaolon. Epäilen, että mitään vakavaa ilmaantuu, kun kerta jo paranemaan päin nuo arvot. Maanantaina tod.näk. kuitenkin kuulen näistä. :)
Ja samalla sitten pyydän aikaa, että saisi nuo keltarauhashormonit tai jotain muuta apua tähän kierron tasaamiseen. Ehkä jos saisi tuolta koululääkäriltä samalla jotain lähetettä, että pääsisi ultrattavaksi ja selvittämään mikä on meininki mun munasarjoissa ja kohdussa.

Aakkulle onnea <3
 
Mun pitäis varmaan alkaa kirjotella ennemminkin tuolla lapsettomuuskeskustelussa. Superkierto jatkuu, mutta laitoin asiat etenemään eli tilasin ajan yksityiselle gynekologille Mehiläiseen, oikeen naistentautien professori joka myös erikoistunut lapsettomuushoitoihin.

Vasta 22.9. on sellanen aika mikä mullekin sopii, mutta luulisin että nyt on ainakin asiantuntija kartottamassa mun tilannetta. Olen samalla gynellä käynyt joskus aikanaan ihan normi rutiinitarkistuksessa työterv. puolella. Olen käsittänyt että jos, tai kun tilanne vaatii ultrailua/kokeita/toimenpiteitä tms niin tuolta voivat laittaa lähetteen kunnallisellekin puolelle että ei tule niin kalliiksi. Toi yksittäinen erikoislääkäriaika nyt ei ihan kamalia maksa.

Nyt on levollinen mieli :) Jee :)
 
Onnittelut plussanneille :) Kirjoittelen enemmän tuolla lapsettomuus-ketjussa mutta täällä olen kirjoittelut foorumilla aloittanut. Suosittelen kaikille että pyrkivät vauvatoiveista huolimatta keskittymään parisuhteeseen, perheeseen, ystäviin, omiin harrastuksiin ja asioihin mistä saatte hyvää oloa. Vauvaprojekti ei ole vain ryppyotsaista ja omanapaista itsensä tutkimista, sillä tämä asia ei tosiaan ole meidän käsissä, vaikka sitä niin kovasti haluaisimme!

Meillä alkoi muutama pv sitten Yk 18! Ensi viikolla aukiolotutkimus ja seuraavassa kierrossa inseminaatihoidot.
 
Viimeksi muokattu:
Moi,

Olen lomaillut ja tässä pieni päivitys kuulumisiin. Nyt mennään clomeilla 2xpv kp2-6 ja siihen vielä päälle Menopur-piikit kp7-10. Huomenna kontrolliin. Eli aikamoiset hormonit nyt päällä, mutta tähän päätyi lääkäri, koska en päässyt loman takia kontrolliin aiemmin. Katsotaan nyt sitten, josko tämä toimisi mulla. Clomeista en ole huomannut sivuvaikutuksia.

Ja samoilla linjoilla diadoran kanssa, vaikkakin lääkkeillä sählätessä ja polilla juoksiessa asia on väkisinkin usein mielessä. Tsemppiä kaikille ja lämpimät onnittelut plussanneille!!
 
Ihan totta diadora! Tietty asia voi olla jossain määrin omissakin käsissä, siis vrt. siihen että ei lähtisi lainkaan selvittämään mikä on vialla :)

Ulkomaan matka tehosi itselläni tosi hyvin tähän vauvayrityksen aiheuttamaan harmitukseen. En ajatellut asiaa lähes lainkaan kokonaiseen viikkoon, ja nyt sen jälkeenkin asiaan liittynyt ahdistus on ainakin vielä poissa :)

Silti mä olen ihan yhtä epätoivoisen optimistinen kuin ennenkin, eli nyt mä jotenkin luulen että mä olen raskaana vaikka tuskin tietenkään taaskaan olen. Ei ole suuriakaan mahkuja :D Mutta mulla oli tosiaan ehkä se ovulaatio viikko sitten ja vajaa viikko ennen sitä oli lomalla peiton heilutusta.

Nyt viikon olen ollut pienessä nuhaflunssassa, lämmöt kokoajan olleet 37-37.2 kun normaalisti ne on 36.6. Joo tiedän tietenkin että on normaalia että lämmöt nousee oviksen jälkeen vaikka ei olisikaan raskaana. Lisäksi tietenkin flunssa nostaa lämpöjä :D Viluttaa, tissit on olleet kipeät viikon (normaalia myös oviksen jälkeen mutta vainoharhaiselle tämäkin on raskausoire ;D ). Alavatsaa pistää aina välillä, mikä sekin on mulle ihan normaalia. Silmätkin hei kiiltää (niinkun varmaan yleensä aina kuumeisilla ihmisillä), mutta kuulemmahan raskaana olevat naiset hehkuu ja niiden silmistä näkee että ne on raskaana ;D Mä jopa luulin eilen että meidän koirakin haistaa jo musta raskaushormonit kun se kehnäs mun kimpussa niin kovasti :D :D

Hei ihan oikeasti, kyllä ihmiin osaa olla sekasin! :cool:
 
No niin, pääsin ihan tietokoneen äärelle, niin voi tänne kommentoidakin. Käyn tabletilla ja kännykällä päivittäin täällä lukemassa, että onko tullut uusia kommenteja, mutta niillä on niiin tympeä alkaa kirjoittelemaan. Joten kommentoin nyt vähän vanhoja juttuja, koittakaa kestää!

Ekaksi heti, tervetuloa kaikille uusille tyypeille! Jännästi vaan reilun viikon aikana uusia ilmoittautuu mukaan! :) Ja onnea plussanneille, taisi tällä sivulla ainakin Aakku85 plussan saaneen! Onnea, onnea! Ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! Aina on yhtä tympeää joutua uuteen kiertoon, mutta pian sitä taas pääsee uudelleen yrittämään..

Bumbylle piti jo aiemmin sanoa, että se aukkari kuulosti aika ikävältä toimenpiteeltä. Mutta tosia hyviä tuloksiahan te sieltä saitte, jos kerran molemmilla pitäisi kaikki olla kunnossa, lukuunottamatta sitä pco:ta. Ja nyt kun sait uudet lääkkeet, niin jospa nyt alkaisi tapahtumaan! Toivon sitä todella! :)

Valonkantajalle onnea laihdutustuloksesta!! Mahtavaa! Minä olen muutama vuosi sitten laihduttanut vuodessa lähemmäs 50 kiloa, ja voin sanoa, että mitä hitaampaa painonlasku on, niin sen parempi! Meinaan, että täällä kiroillaan, kun liikunnan määrällä ja ruokavalion ränkläämisellä ei ole mitään apua, kun paino vaan nousee.. :( Minä oikeasti näännytin itseni nälkälakolla, ja nyt tuntuu, että normaali ruokavalio lihottaa. Kovasti tsemppiä ja kärsivällisyyttä!

Nalat84, olen kuullut, että usein justa lomalla saadaan vauva aikaiseksi! :D Mutta noi oireet vaan ovat siitä pirullisia, että raskausoireet eivät paljoa tunnut kuukautisoireista poikkeavan. Itsellä on kans joka kuukausi milloin mitäkin oireita, joita olen raskausoireiksi kuvitellut. Yhden ainoan kerran olen raskaana ollut ja silloin en huomannut oireissa muuta eroa kuin sen, että rinnat oli ihan eri tavalla turvonneet kuin menkkojen aikaan, ja toisen munasarjan paikkeilla oli ihan jäätävää jomotusta. Ilmeisesti se keltarauhanen siellä tuikki, tai näin olen näiden palstojen avulla päätellyt! :) Eli vaikka itse tiedän, että minkälaisia oireita kannattaa odottaa, niin silti kyllä kaikki vähäänkään normaalista poikkeavat olotilat lasken ennen menkkoja "raskausoireiksi". :)

Omaa napaa.. Söin tosiaan superkierron päättämiseksi terolut kuurin viime kuussa ja nyt mietin, että voiko ne vaikuttaa seuraavaankin kiertoon. Tiedän, että täällä on useita teroluteja joskus syöneitä, olisi kiva saada kokemuksia, vaikka ilmeisesti ne määrätään useaan eri syyhyn. Miksi tätä kyselen johtuu ihan siitä, että nyt kp 9 tunsin todella vahvaa kipua oikealla puolella nivusissa, ihan oviskivun tyyppistä. Normaalisti mun kierto on sen 28-30 päivää ja ovulaatio on todella myöhäisessä vaiheessa, 18-22 kp:n välillä. Mutta voisiko olla, että ne terolutit olisi jotenkin vaikuttaneet tämänkin kierron kulkuun? Onko kellään kokemuksia? Toisaalta voi myös olla, että sielä juilii jokin muukin, ja ehkä ihan vähän sitä toivonkin.. Meillä oli nimittäin 2 päivää sitten peiton heiluttelua ja eilen tehtiin vähän muuta kivaa, niin tuskin saan enää tänään miestä millekään suostumaan. Meillä on mies vähän laiskan puoleinen seksin suhteen, eikä edes tämä vauvantekoprojekti saa yhtään sen enempää innostumaan.. Plah, sanon minä!
 
Pikainen ihmettely täältä päin, kp 23/28 ja Dpo 5-8 en niin pistänyt oviksen ajankohtaa ylös. Mutta tässä kierrossa ei ole oviksen jälkeen ollut yhtään tissit kipeät, eikä mahakipuja missään :eek: ja järkyttävä määrä valkovuotoa... Onneks on kohta lääkärille aika :)
 
SinSin, meidän seksin harrastaminen on kanssa välillä tota, mun puolesta kun on tällänen projekti niin joskus pitää tehdä ja yrittää virittäytyä tunnelmaan vaikka ei niin huvittais :D Ukon mielestä tehdään vain kun oikeasti siltä tuntuu, ei halua lapsen saavan alkuaan mistään huonosta kerrasta ;D aargh.

No mun vainoharhasuudet kuulkaa senkun jatkuu. Lämmöt ollu kolme viimestä päivää 37.3C eli noussut! Vaikka flunssa alkaa olla jo poistunut. Rinnat ei oo enää ihan niin kipeet, mutta arat kuitenki ja turvonneet.

Lisäksi mä luulen näkeväni jonkun varjostuksen tossa raskaustestin testiviivassa :D (viekää mut jo hoitoon! :D :D ) Ei se varsinaisesti punertava viiva ole, mutta ei valkonenkaan niinkun yleensä viivan paikat on. Siis on tää ihana harrastus tää tikkujen tiirailu, odottaa ihan intopinkeenä vaan seuraavaa aamua että saa kattoa oliko siinä oikeesti mitään :D

Ja siis oikeasti, jos tää mun vainoharhasuus onkin sitä että olisin raskaana niin pidän semmoset kekkerit että! On meinaa niin epätodennäköistä :D
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TIISTAI 2.9.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Boni3012/35612/2013pco
bumpy2921/31171/20131 ku, mfo
Chuislean2122/28-3027/2014
diadora25?/29-3118pco
eläinystävä277/26-2817/2014
hennaliina2618/2818/2014
hopess2224/286/2013
Iiida2355/17-4699/2013
Intopiukka2923/30-3689/2013mfo
Jammaillen2425/??52/2014
joa2414/26-3036/2014
Kerttujulia2417/2618/2014
KultaSieni2831/2754/2014
Mappis_882624/??158/2013
Merope2921/28138/2013kilppari
MooiMama2523/32-3345/2014
Nalat-842991/38-6010/2013mfo
niiskuilija281/28-3019/2014
Penni892535/?
piretti2350/302010/2012X1 km
robusti2918/3445/2014
sassa72530/2558/2013
satyjo2536/25-285/2012
~SeaWind~214/2014
SinSin2910/28-30156/20131 km
Sonde274/2828/2014
taikakai3331/26-3154/2014
Tweety87275/35-4336/2014pcos
valonkantaja24131/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
pipiipa
Mak-i
MiiSa-80
Kuusama


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
 
Ohhoh tulikin melkein viikko väliä päivitykseen... Aikalailla ollut tekemistä niin en ole ehtinyt päivittelemään ja muutenkin tullut luettua pikaiseen viestejä. Nyt siis ihan nopsat kommentit sen verran ku ehtii...

Vähänkö meillä on ollut tuottoisa elokuu!! :D viis plussaa!! Ja siis älyttömästi onnea Aakku85!!

Tervetuloa eläinystävä! Toivotaan sulle pikaista plussaa ettet "joudu" kauaa tällä palstalla olemaan ;)

Valonkantaja hyvä ettei lekurillä ilmennyt mitään vakavampaa! Toivottavasti saat kiertosikin pian päätökseen.

Nalat-84 hienoa, että asiat etenee! Varmasti lääkärikäynnin jälkeen on asiat vähän selkeytyneet. Se on kiva kun tuntuu, että asiat etenee eikä koko yritys vaan junnaa paikoillaan. Ja nyt toivotaan että oireesi kielivätkin vauvelista, etkä joudukkaan lääkäriin... =) Tsemppiä!

Sama juttu Bonille, toivotaan että lääkkeet auttaa ja tärppi käy!

diadora tsemppiä aukiolotutkimukseen! Ei se kivaa ole, mutta itselle ainakin ihan siedettävä, vaikkakin inhottava.

SinSin itse huomasin teroista lähinnä pinnan kiristymisen ja finnit... mutta kyllä mulla edelleenkin aina vähän väliä saattaa nippailla tai juilia missä vaiheessa kiertoa vaan. Olen oppinut, että ei kannata liikaa kyylätä kaikkia nippailuja ja tuntemuksia. On tää naisen keho vaan niin mysteeri...
JA täälläkin on tosiaan huomattu, että kun yritys pitenee niin se ei kyllä seksielämää paranna : /

Onnea yritykseen niiskuilija!!!

Tänne ei kuulu mitään uutta. Nyt dpo6, eilen tunsin pistelyä, nippailua ja menkkajuilintaa alavatsalla ja tietty mielessä kävi heti että kiinnityskipuako! Mutta kuten jo sinsinille totesin niin olen oppinut sen, ettei jokaiseen vihlaisuun kannata kiinnittää huomiota. Tässä kierrossa oli se aukkarikin niin voihan se aiheuttaa jotain outouksia tonne. En jaksa nyt oikein edes miettiä asiaa... Muuten ollut vähän stressittömämpi fiilis tästä, mutta tänään hokasin että taas on kuu vaihtunut enkä edelleenkään ole raskaana... huokaus sanon minä! Lisäksi kaverin häät lähestyy, jotka on taas yksi sellanen "merkkipaalu"... Olen meinaan aina välillä ajatellut tulevia juhlia ja tapahtumia silleen, että esim vuodenvaihteessa ajattelin, että jos pian raskaudun niin olen sitten siellä kaverin häissä (kaasona) ihan viimeisilläni ja onkohan se sitten hankalaa jne. Noh nämä kaikki merkkipaalut tulevat ja menevät mutta masussa ei ole edelleenkään ketään. Välillä ittkettää... ja taas viikonloppuna tuli vauvauutisia ja piti väkipakolla hymyillen onnitella.

Noniin... nyt lähden touhuamaan jotta saan taas muuta ajateltavaa!

Lykkyä pyttyyn ihanat naiset!! =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: niiskuilija
IKÄ 19 KP 10/29 TJOT
Elikkäs, multa on just pari-kolme viikkoo sitte poistettu kuparikierukka ja menkat alko suht normisti 25.8..oli kyl viis päivää myöhäs ja vähän lyhyemmät ja erikoisemmat ku yleensä eli siis normisti tokavikana menkkapäivänä ei tuu ollenkaan verta ja sit vikana valuu loput..nyt kävi kaks kertaa toi sama. ei valu tulee ja ei valu päivään ja seuraavana tulee. Ollaan harrastettu seksii suojaamattomasti kuukautisten aikana ja pari päivää niiden jälkeen ja ehkä päivä/pari ennenki niitä. eli nyt sitte on nipistelyä munasarjoissa ja alaselkää särkee..huimaa, ihan hiukan etova olo auton kyydissä..kaikkein oudointa on että vatsanpohjassa kutisee koko ajan..tai siis tuntuu koko ajan semmosta kihelmöintiä, ja se naurattaa, ku tuntuu niin hassulta. Olisko mahdollista, että oon tulossa raskaaks, et ovulaatio onki tapahtunu jostain kumman syystä aikasin??? Onko hedelmöittyminen tapahtunu vai onko nää jo kiinnittymisoireita?? Mulla normisti 28-29 kierto :) vauva on haaveissa :)..Olis ihanaa jos joku kokeneempi osais vähän auttaa :)..Oon tosi nuori, tiedän sen ja monet ajattelee, ettei oo hyvä saada näin nuorena, mutta mielestäni oon valmis :). On aina ollu toiveissa saada lapsi alle 25 ja nyt tuntuu, että olis oikee aika :). Toivottavasti te ymmärrätte =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä