Esikoinen vuodelle 2015

hopess toivottavasti olet raskaana =).. Olen aivan samaa mieltä odottamisesta, se on niin piinaavaa :( . Itselläni taisi ovis olla jo pari päivää siiten, kun selkää särki ja alavatsassa enemmän vasemmalla puolella pientä kipua. Olen nyt yrittänyt muuttaa ajatuksiani, etten olisi raskaana/tulossa raskaaksi, mitä edelleen epäilen hiukan,..en halua enää pettyä, kun kuukautiset sitten alkavat. Outoa on kyllä se, että rintani ovat hiukan kasvaneet ja ovat nyt arat..kuukautisiini on vielä parisen viikkoa, eikä minulla ole koskaan tissit turvonneet tai tulleet aroiksi kesken kierron. Ainoastaan päivä tai pari ennen kuukautisten alkamista. Raskaus voi olla mahdollinen..en kestä kohta enää, kun pitää odottaa vielä pari viikkoa, jotta selviää olenko vai en.. Mutta tuskinpa nyt näin nopeasti alkavat raskausoireet?? Selkää kyllä särkee vieläkin ja samoin pientä nipistelyä alavatsassa.
 
Pikainen omanapa ennen nukkumaanmenoa: siis mulla on tosi omituinen olo... kauheasti ollu kipuilua tänään, lähinnä alavatsalla mut jotenki tuntuu ihan niinku suolistossakin. Oon monta päivää remppaillu ni voi olla tietty jotain outoa lihaskipuakin. Mut muutenki koko kroppa tuntuu ihan ihmeelliseltä. Jotenki kuumottaa, en oikein osaa selittää ku kuuma en kuitenkaan ole. Tänään oli myös lievästi paha olo tossa iltasella. Oonko tulossa kipeäksi vai voisko tää johtua jostain... jostain... huomenna lauantaina siis dpo 9 vasta. valkovuotokin on tosi runsasta, pöksyt ihan märät.

No ehkä huomenna on taas normi olo hyvin nukutun yön jälkeen... palaan asiaan. Kiitos hei ;)
 
Viimeksi muokattu:
Söin nyt 15-24.8.2014 välisen ajan Teroluteja käynnistääkseni ensimmäisen yrityskierron kohdunulkoisen raskauden jälkeen. Ainoastaan tyhjennysvuoto on tullut joskus heinäkuun lopulla, mutta ei ainoitakaan kuukautisia niiden jälkeen. Joten söin siksi tuon Terolut kuurin hetki sitten mutta kuukautiset eivät vain ole vieläkään alkaneet, siitä huolimatta että viimeisen terolutin ottamisesta on kulunut jo yli 2 viikkoa. Sen sijaan tällä viikolla maanantain, tiistain, ja keskiviikon ajan tuli limaa huomattavasti normaalia enemmän, ja yllätykseksi keskiviikkona tuli todella voimakkaat ovulaatiokivut ja selvä positiivinen ovulaatiotesti tulos.

Miten tämä voi olla mahdollista? Minulle ei ole koskaan tapahtunut ovulaatiota luomuna, en ovuloi ollenkaan ilman clomifeniä (jolla siis edelleinen kohdunulkoinen raskaus saatiin alkamaan). En siis ehtinyt syödä ainuttakaan clomifeniä, koska ei kerennyt edes ensimmäinen kierto alkaa ennenkuin tuli jo ovulaatio. Nyt olen täällä kauhuissani siitä mitä vartalossani mahtaa nyt tapahtua. Miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista?!

Jokatapauksessa, yhden kerran ehdittiin talletella juuri tuon kauhean oviskivun aikaan. Toivottavasti se riitti, vaikka tohdin kyllä epäillä. Nyt lauantaina siis DPO 3, ja laskennallisesti mulle voi päivittää KP 19/29-31, vaikka kuukautisia ei oikeasti ole ollutkaan. Mutta ovulaatiosta laskien tänään lauantaina siis tuo KP 19.
 
Voi Bumpy, en tainnutkaan mitään aiemmin kirjoitella, mut olin tosi tyytyväinen sun puolesta kun kerroit aukkarin tuloksista ja simppojen laadusta ja nyt vielä toi sun tän hetkinen fiilis, kuulostaa tosi lupaavalta! Tsemppiä piinailuun! :)

Boni, harmi kuulla, että sulla menee taas melkoisen säätämisen kautta tämäkin kierto. Toivon, että seuraava tsekkaus näyttää jo paremmalta. Jaksamista!

ON: ahdistaa tosi paljon. Nyt siis kolmas kierto, jossa letroilla autettu ovista tulemaan. Ekalla kerralla se tuli kp17, seuraavassa kp23 ja nyt ei näy missään ja kuitenkin jo kp27. :( En oo ihan säännöllisesti jaksanu tikutella kun ei oo yhtään ollu ovisfiilis, aiemmin kuitenkin tullu eka valkkaria niin et voinu päätellä, että jotain tapahtumassa. Onhan se voinu mennä aiemmin ohi ilman valkkaria, mut en usko siihen pätkääkään. Ja nyt oikeesti vituttaa (sori) tosi paljon, koska soitin gynelle kun tämä kierto alkoi ja kysyin et pitäiskö tehdä nyt jotain toisin, koska pelkään et ovis tulee taas entistä myöhemmin, mun kierrot kun olleet aiemminkin pidentyvää sorttia. Gynen mukaan se voi myös lyhentyä ja toi viimekertainen ovis vasta kp23 on kuitenkin vielä normaalin rajoissa, joten hänen mielestä ei ollu huolta ja sanoi et jatketaan vaan vielä samalla kaavalla. Voi itku sanon minä nyt kun ei mitään näy missään ja aikaa valuu vaan hukkaan. Heräsin tänään kauheen ahdistavaan fiilikseen kun tajusin, että on lauantai enkä voi soittaa ees gynelle asiasta. Haluisin nyt mennä ultrattavaks ja tarvittaessa ottaa piikin vauhdittamaan ovista, jos se vois vielä tulla, mutta en tiedä onko se näillä kiertopäivillä vielä mahdollista. Mun pää oikeesti räjähtää pian tähän epätoivoiseen odottamiseen ja toimimattomaan kroppaan. Kuten aiemminkin oon sanonu, lähipiirin lapset, raskaana olevat ystävät ja lujaa tikittävä biologinen kelloni eivät tee yhtälöä yhtään helpommaksi. :(

Tervetuloa uusille tulokkaille!
 
Seawind, mukavaa nähdä suakin pitkästä aikaa. :)
Oletko saanut painoa alentumaan? Ehkä sulla nyt on sen kohdunulkoisen jälkeisen hormonipiikin ja teroluttien myötä vaan kroppa päättänyt ns. rykäistä koneen käyntiin. Jos olet saanut painoa alaspäin niin sekin on voinut osaltaan auttaa asiaa. Mistä sitä aina tietää noita luontoäidin temppuja? Toivotaan josko tuo kerta olisi riittänyt. <3

Sonde: kyllähän tuo kiertoon nähden pikkuisen ohuehkolta kuullostaa näin maallikon korvaan. Ymmärtääkseni sen pitäisi vähän ennen menkkoja olla lähempänä 10mm tai pikkuisen paksumpikin mikäli ei raskaus ole alkanut. Ja kyllähän tuo liian ohut limakalvo voi haitata sitä kiinnittymistä, kun sille alkiolle ei ole mitään pintaa mihin kiinnittyä. Alkiohan pureutuu sinne limakalvoon kiinni.
Ehkä sun kannattaisi koettaa ujuttautua ultraukseen kierron loppuvaiheilla ja kysyä siinä sivussa tuosta limakalvon paksuudesta, että onko se hyvä raskautta ajatellen?

ON: Täällä on hiljalleen edetty oman kuukautisprobleeman kanssa. Varasin nimittäin nyt lääkärille ajan. Tänään kumminkin kp 135... Lääkäriaika on tuossa parin viikon päästä, katsotaan nyt, että saanko sieltä apua asiaan. Mullahan, kun on nyt seurattu noita verihiutalearvoja ja lääkäri sanoi, ettei menkoille tehdä mitään ennen kuin ne saadaan kuntoon. Noh, ne oli viime viikolla jo parantumaan päin, mutta tällä viikolla nyt (kiitos kivan syysflunssan) romahtaneet aika pahastikin. :/
No, toivotaan nyt, että jotain ilmenisi. Miettinyt olen, että millä muotoa tämä menkkojen olemattomuus ja verihiutaleiden pieni määrä voisivat olla linkittyneinä toisiinsa vai ovatko vaan syy-seuraus-suhde vai ihan erillään toisistaan. Lääkäri en ole joten enpä osaa asiaan vastaustakaan sanoa. Katsotaan mitä se lääkäri asiasta tuumii.

Positiivista on kuitenkin, että paino laskee (pelottavankin) hyvin alaspäin koko ajan. Alan tosin jo pikkuhiljaa epäilemään, että vaa'assa on jotain vikaa, koska tänä aamuna paino oli 104,2kg, kun se vielä eilen aamulla oli 105,5kg... ja eilen siis tuli syötyä mm. pitsaa, pitsaa, pitsaa, kermajäätelöä... :D
(Pitsa itsetehtyä; pohja kuitupitoisista sämpyläjauhoista + pellavansiemenrouheesta, päällä tonnikalaa, katkarapuja ja punasipulia + juustoa).
 
Täällä menossa kp22 / dpo7. PIIINAAAAA! Tein äsken jo melkein vitsillä testin, tietysti nega.. Viikon päästä pitäisi alkaa menkat. Jos sitä lähempänä sitten tekisi uuden testin.. Monet on kehuneet Pregcheckiä! Mitenhän aikaiseen sillä voisi plussaa/haamua saada?
 
Mulle voi tänään päivittää KP 1/28(kahen viimesimmän kierronpituuden keskiarvo) ja tietty YK 5. Hassua että tuo kierto nyt sit päätti alkaa lyheneen ihan urakalla.. Katsotaan sit millon seuraava kierto alkaa :) tää kierto jätetään yrittämisen osalta vähän vähemmäksi tän mun laihdutusprojektin vuoksi :) katsotaan sit tätä seuraavasta kierrosta :)
 
hennaliina: Pregcheck on aika herkkä testi. Mä ite sain selvän plussan 2 päivää oletettujen menkkojen alkamispäivän jälkeen, joten kyllä luulis saada siinä pari päivää ennen. Raskaushormonit nousee aika nopeeta, koska esimerkiksi mä testasin plussan maaanantaina ja tein siitä vielä varmaan 5 päivää putkeen liuskatestejä ja jo perjantaina viivat oli tasapaksut.
Toivotaan parasta ja plussatuulia sinulle :)
 
  • Tykkää
Reactions: hennaliina
SYLI: Mä aloin tikuttelemaan heti ovista kun lopetin ehkäisyn eli kesäkuun lopussa. Heinä-elokuussa en löytänyt itseltäni ovista ollenkaan ja aloin jo huolestumaan. Nyt syyskuussa löysin ovulaation ja sainkin tosi vahvan viivan. Aloin jo kyllä testailee PALJON aikasemmin kun suositeltiin, mutta en olis kyllä ilman testailuja tiennyt. Jos en raskaudu varmaan testaan vielä seuraavankin, mutta jos ajoittuu samoille päiville ja alan oppii tuntemuksia niin lopetan. Sit on helppoo vaa puuhailla aktiivisesti se viikko ;)
Mä oon aina tuntenut ovistuntemuksia mut en oo osannu ennen tänne tuloa niitä siihen yhdistää. Mulla ennen ovista tulee limaista vuotoa ja ehkä muutama päivä ennen on nippaillu vas.puolelta mahasta. Heti seuraavana ja sitä seuraavana päivänä oon huomaillu päänsärkyjä :)
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

SUNNUNTAI 7.9.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Boni3017/35612/2013pco
bumpy2926/31171/20131 ku, mfo
Chuislean2127/28-3027/2014
diadora25?/29-3118pco
eläinystävä2717/26-2837/2014
hennaliina2623/2818/2014
hopess2229/286/2013
Iiida2360/17-4699/2013
Intopiukka2928/30-3689/2013mfo
Jammaillen2430/??52/2014
joa2419/26-3036/2014
Kerttujulia2422/2618/2014
KultaSieni2836/2754/2014
Mappis_882629/??158/2013
Merope2926/28138/2013kilppari
MooiMama252/2855/2014
Nalat-842996/38-6010/2013mfo
niiskuilija286/28-3019/2014
Nan1914/29X
pipiipa206/29-336
Penni892540/?
piretti2355/302010/2012X1 km
robusti2923/3445/2014
sassa72535/2558/2013
satyjo2541/25-285/2012
~SeaWind~2120/29-314/20141 ku
SinSin2915/28-30156/20131 km
Sonde279/2828/2014
Syli279/25-2619/2014
taikakai335/26-3164/2014
Tweety872710/35-4336/2014pcos
valonkantaja24136/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i
MiiSa-80
Kuusama


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
 
  • Tykkää
Reactions: Nuoriaikuinennainen
Tervetuloa Syli ja Nuoriaikuinennainen eli Nan (nimi ei mahtunut taulukkoon :D )

Nalat-84 onnea!!! :heart::heart::heart: Ilmoittele kun uskaltaudut odottajien listalle =)

Nan halusitko siis ihan listalle asti? Ihan siksi kysyn kun huomasin tuolta toisesta ketjusta, että miehesi ei halua lasta vielä moneen vuoteen jne. niin ihan varmistan että oliko siis yritys päällä vai ei? :)

Syli koitahan olla stressaamatta liikoja, se kun ei yhtään helpota raskautumista, vaan sillä voi olla yllättävän suuri vaikutus raskautumisen "estäjänä". 25 päivän kuukautiset kuulostaa vielä normaalilta. Seuraa nyt vaan kiertoja ja jos kauheesti heittelee tai lyhenee niin sitten vasta kannattaa alkaa gynelle soittelemaan :) Tsemppiä!
Ja ovistikuista, itse taisin aloittaa vasta kohdunulkoisen jälkeen kun kropan normalisoitumista odoteltiin. Onhan niillä hyvä varmistaa ovulaatio ja sit taas toisaalta niiden toljottelu voi myös aiheuttaa stressiä. Itse ainakin jossain kohtaa tikuttelin ihan pakkomielteisesti ja sit stressasin koko ajan seksin oikeasta ajankohdasta jne. Nyt viime aikoina oon ottanu vähän rauhallisemmin ja tikutellu vähemmän.
Mun gynen mukaan muuten terveet siittiöt elelee yleensä ainakin sen pari-kolme päivää ja mahdollista on että elävät viisi-kuusikin päivää. eläinystävälle siis myös toivoa tästä, pari päivää ei oo välttämättä vielä liian aikaista.

eläinystävä katsotko, että kiertopäivät on oikein. Kun tiistaina oli kp 7 mutta nyt ilmoitit 17. Oliko mulla ihan väärät luvut viime listassa?

Boni harmittavaa, että menee tommoseks säätämiseks :( Toivotaan, että oli nyt vaan harvinaisen huono kierto ja seuraava sitten parempi!

Tervetuloa listalle pipiipa ja plussatuulia!

Tervetuloa takaisin Seawind!! Useinhan esim keskenmenon jälkeen monella on tapana raskautua heti uudestaan. Sulla on varmaan sama juttu eli kun kerran jo raskauduit ja kehosi alkoi niitä hormoneja tuottamaan yms. mysteeristä touhuamaan niin kroppasi on saanut kunnon sysäyksen toimintaan. Nyt peukut pystyyn, että tärppää uudestaan pian!

MooiMama hurjasti tsemppiä painonpudotukseen!! Itse oon yrittänyt hissukseen aloitella semmosta, ei niinkään laihista vaan elämäntapamuutosta. Oon syöny paljon kasvisruokaa (en oo tainnu viikkoon syödä lihaa) ja vältellyt viljaa. Quinoapuurosta on tullut lemppariaamiainen! Nami, suosittelen kokeilemaan! Huomasin myös, että paikkakunnallani on yllättävän laaja jumppatarjonta. Ajattelin kokeilla vähän niitä, jos vaikka jostain lajista innostuis :) Kyllähän se liikuntakin on tosi tärkeää kropalle ja varmasti auttaa raskautumiseenkin! Go mooimama go!! ;)

hopess peukut pystyssä!!! Toivotaan, että haamu muuttuu plussaksi!

Sonde mä en kyllä ainakaan osaa neuvoa tosta kohdun limakalvosta :( Mulla ainakin vissiin ollut suht samanlainen aina, koska joka kerta ultrassa on vaan todettu, että ihan "oikeanlaiselta" näyttää kierron ajankohtaan nähden. Ehkä voisit pyytää gyneltä vaikka soittoajan ja kysyä, niin saisit mielenrauhan.

Intopiukka kiitos tsemppaamisesta! Olen tietysti iloinen hyvistä uutisista, mutta toisaalta tietty väkisin tulee semmonen kiukku että "no miks perkeleessä ei sit tärppää jos kaikki kerran toimii!!". Ikävää, että sulla nyt kierto heittelee! Ehkä voisit kysyä vielä toisen gynen mielipidettä asiasta? Mulla myös vauvauutisia tunkee joka tuutista... ei helpota yhtään ei!

Valonkantaja mahtavaa, että painoprojektisi edistyy noin huimasti!! Keep up the good work!! Ihan varmasti auttaa kierronkin normalisoitumiseen!!!

hennaliina mulla myös piinapäivät menossa. Aaaargh!!! Hirvee hinku aina testata about heti! Jaksellaan!

on: piinapäivät meneillään once again... Olo on kyllä aika normaali jo eikä sitä valkovuotoakaan tuu enää niin paljon. Lämpö on ihan normaali, mutta päänsärky vaivaa vähän väliä. Parin päivän takainen kipuilu taisi kuitenkin olla jotain outoa lihaskramppia. Voihan se myös olla kiinnittymistä kun oli dpo 7-8 tienoilla, mutta 1,5 vuoden jälkeen musta on tullu sen verran kyyninen, etten jaksa toivoa enää niin vahvasti... Piti yks testikin tehdä dpo 9 ja negahan se tietty oli, mitäs muutakaan. Noh, oon seuraavat pari päivää pois kotoota enkä meinaa ottaa mitään testejä edes mukaan, etten sit uittele niitä kusitikkuja joka siunaaman aamu =) Jos kuukautiset viivästyy (mikä on kyllä ihan mahdollista kun menossa on eka luomukierto puoleen vuoteen...) niin kaivetaan sitten taas testit esiin.
 
Eläinystävä: Juuh, itsekin ajattelin, että kokeilisin tikkuja ja jos sitä kautta oppisin tunnistamaan ovulaation jatkossa paremmin oireista. Jos nyt tämä kierto vielä ilman ja seuraavasta sitten tikut joksikin aikaa.

Kierto on ollut viimeisen vuoden ihan prikulleen sen 25-26pv, lukuunottamatta kierukan poiston jälkeistä joka oli 32pv. Oikeastaan juuri sen kierron jälkeen en ole niitä kuukausittaisia kovia vihlaisuja juuri tuntenut ja sen takia huolettaakin että jäikö se nyt väliin viimeiset 3 kiertoa ovulaatiota.
Nyt pitäisi laskujen mukaan olla ovulaatio kuitenkin ihan lähellä ja onneksi toi ukko innostui nyt oikein kunnolla kun selitin rautalangasta vääntäen, että sitä tosiaan ei voi kun kerran kierron aikana käytännössä raskautua siinä ovulaation aikaan. Totesi vaan, että no sitten touhutaan nyt puolessavälissä about joka päivä ainakin viikko niin eipähän ole väliä jos se ovis olisikin +-2pv suuntaan tai toiseen :D

Hiukan kyllä rauhoittaa kun muiden juttuja lukee että on ihan normaalia raskautua vasta muutankin kerran jälkeen eikä ekasta, varmaan vaan se teinin ainainen pelottelu "että yksikin kerta riittää" saa naisen mielen sekaisin sitten kum todella olisi tervetullut lapsi.

Muuuutta satavarmasti tuossa paria päivää ennen kuukautisten alkua olen jo etsimässä sitä haamua tikusta. Niin kovasti kyllä toivoo ja halajaa. On kyllä mahtava tunne lukea täälläkin aina plussan saaneista, sitä on vilpittömästi niin super onnellinen jokaisen plussanneen puolesta, että jää itselleenkin kestohymy koko päiväksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nuoriaikuinennainen
Huoh, tyhmästä päästä todellakin kärsii koko kroppa -kirjaimellisesti! Olin viime yön pois kotoa ja Ovitrelle mukana mitä pitäisi nyt piikittää pe-su pikkuannokset kasvattamaan rakkuloita (sisältää siis raskaushormonia ja yleisimmin käytetään irrotuspiikkinä koko annos kerrallaan). No, kun aloin piikkiä laittamaan, avasin sen valmiin kynän ja tajusin, että mulla jäi kotiin se neula, joka siihen laitetaan! :headwall:

Miehen kanssa mietittiin mitä tehdään ja nyt sitten päädyttiin siihen, että eilinen jäi välistä ja tänään pistettiin normiannos heti, kun päästiin kotiin. Aamusta on ultra ja täytyy sanoa lääkärille, että näin kävi. Harmittaa tosi paljon, jos nyt tämän takia koko homma kusahtaa tässä kierrossa... :'(
 
Otanpa osaa pikaisesti ovulaatiotestikeskusteluun.. Mulla on normisti ovulaatio-oireet niin voimakkaat, että niistä ei voi erehtyä, joten oikeastaan ole testejä tarvinnut. Nyt toukokuussa kuitenkin päätin niitä testata, mutta testeihin tuli koko ajan vain kontrolliviivaa vaaleampia viivoja, eli negoja. No ilmeisesti ovulaatio jäikin tuolloin tapahtumatta, kierrolla kertyi mittaa 117 päivää.

Kuinka monella teistä on käytössä ovulaation/kierron seuraamiseen liittyviä appseja? Mulla on Ovia ja oon ite siitä ainakin tykännyt. Olen sinne tämän vuoden kiertoja ja oireita merkannut ja nyt suurin piirtein tiedän minkälaisia oloja kierron missäkin vaiheessa ilmenee.

Ja siitä päästäänkin toiseen asiaan. Mulla on nyt parin päivän ajan ollut jotenkin erityisen haluton olo, mikä on äärimmäisen harvinaista minulta. :) Kaivelin sit netistä tietoa kuulautiskierron eri vaiheista ja sen vaikutuksesta naisen halukkuuteen ja luin, et usein naisilla on eniten haluja juuri ennen kuukautisia/kuukautisten jälkeen ovulaation asti. Ja mulla on just näin! Etenkin juuri kuukautisten ja ovulaation aikaan tekee mieli. Miten teillä muilla? Kyselen täällä nyt vähän tällaisia henkilökohtaisia asioita, kun itsellä ei tällä hetkellä ole ketään sellaista, jonka kanssa jutella näistä asioista. Koittakaa kestää! :)
 
Boni voi harmi miten kävi. En tiedä ovitrellesta tai noista muistakaan pistoshoidoista mitään, mutta ei kai se siihen nyt kosahda jos päivällä myöhästyy. Toivotaan ainakin ettei!

Syli se taitaa olla aika harvinaista että heti tai jopa vain muutaman kierron jälkeen raskautuu. Kyllä semmonen puoli vuotta taitaa olla aika tavallista. Eli äläs nyt panikoi siellä ;)

SinSin mulla on kans ovulaation aikana tosi vahvoja tuntemuksia. Ei ihan aina ja voimakkuus vaihtelee, mutta useimmiten limojen lisäks hirveää ja inhottavaa painontunnetta ja tärinäkipua toisen muniksen kohdilla. Ihan ku ois joku rautapaino siellä :D Tikkuja olen siis käytellyt lähinnä varmistukseksi. Ja tosiaan... olen myös tosi "himokas" ihminen näin yleisesti ottaen mutta tuleehan kaikille niitä vähän haluttomampia aikoja. Mut oviksen aikaan kyllä erityisesti panettaa ihan näin suoraan ilmaistuna :D Sekin vähän vaihtelee, mut välillä on semmosta et miesparka ei saa hetken rauhaa mun käpälöinniltäni. Kuukautisten aikaan tekee myös usein mieli, oiskohan se siks et sillon ei oikein "sais" harrastella tai jotain. Onhan se ihan luonnollista ja loogista että naisen himot yltyy hedelmälliseen aikaan.
Appseja en ole käyttänyt. Oon muutamia joskus vilkassut mutta ei jotenkin yksikään niistä innostanut. Voisinpas vilkaista tuota Oviaa. Oviksen tosiaan tunnista itsekkin mutta kaikkia niitä edeltäviä tuntemuksia ja kropan toimintoja vois kyllä olla hauska listata jonnekkin ja seurailla. Sillon ku tulin raskaaksi niin latasin semmosen raskausajan appsin. Se oli tosi kiva, harmi vaan että piti se poistaa aika pian... :ashamed:

On: Hirveästi on toiveet noussut taas kattoon vaikka kuinka yritän niitä estellä... Nyt on ollut niin paljon kaikenmaailman tuntemuksia alavatsan seudulla, sellaisia joita en oo koskaan ennen tuntenut. Kuukautismaisia kramppeja tulee ja menee. Ylihuomenna oliskin kuukautisten alkamispäivä, mutta ei ne mulla yleensä näin aikaisin ala kipuilla, kun jotain 4-5 päivää on jo juilinut... Lisäksi on välillä ollut muitakin omituisia kipuja, eilen tunsin oikealla puolella tosi paikallistunutta kipua, ihan ku joku "tiivis massa" olis tuolla kohdun oikealla puolella. Ja yöllä taas tunsin samantapaista mutta vasemmalla. Siis mitä ihmettä tää nyt on!! Lisäksi tullut välillä semmosia paha olo-aaltoja Mutta tommosta etovaa oloa ym. oireita nyt olen tuntevinani vähän joka kierrossa... Mutta nää ihme kipuilut on kyllä ihan uutta. Mullahan on tosiaan nhyt eka luomukierto puoleen vuoteen ja lisäks aukkari tehty, joten tää kierto on nyt siis kaikinpuolin vähän erilainen. Lisäks olen remppaillut eli tehnyt paljon ruumiillista työtä ihme asennoissa, joten kaikenmaailman lihaskipujakin nää saattaa olla. Sitä yritän kovasti hokea itselleni, mutta silti se toivo vaan nostaa päätään.
 
bumpy: Meillä taitaa olla ihan samoissa nyt tämä kierto, eli tänään dpo 12? Täällä kans ihan megatuntemukset. KUNPAKUNPA!! Ja ihan mahtavaa kuulla, että joku muukin on himokas kuukautisten aikaan! Tosin se touhuilu hieman sattuu silloin, mutta mieli kyllä tekee! Koskas aiot testailla? Mä ajattelin odottaa torstaille jos ei täti sitä ennen kurvaile paikalle (mitä kyllä suuresti pelkään oireista huolimatta).
 
  • Tykkää
Reactions: bumpy
Merope just tässä kuulostelen kroppaani ja totesin, että menkkamainen juilinta sen kuin lisääntyy eli eiköhän ne sieltä tule ajallaan parin päivän päästä :'( Jos ei niin to voisin kans testailla. Olen jo testaillutkin ja negaa näyttää, mutta vähän aikaistahan se on ollut, joten parempi vaan koittaa malttaa torstaihin tai perjantaihin. Jos testaan to aamulla niin siinä käy just niin että ne alkaa sit iltapäivällä.
Tulee taas aikamoinen romhadus jos (tai kun) menkat alkaa, mutta jos ne alkaa ajallaan niin sentään on lohdullista huomata, että luomukierrossakin ovis ja menkat tuli "ajallaan".
 
bumpy: sama täällä, kävin just vessassa ku tuntu et siinä tämäkin kierto oli. Ainoa oire tällä hetkellä on se, että ruoka ei maita ja oksettaa. Mut siinäpä se. Saakeli. Pidän kuitenkin peukkui vielä molemmille. Jos edes toinen plussais.
 
Oon varmaan sekoillu ite. Nyt KP 19/DPO 4. En saa kännykällä punaseksi.
On ollu tosi outoja tuntemuksia: päänsärkyä, vatsan mulvimista ja nipistelyä ym. Mä sain pe vahvan ovisplussan ja sit alko haalenee. Näiden olojen takia ihan muuten vaan tein tänään ovistestin, kun luin et se vois näyttää jo alkuvaiheen raskauden. Sain tosi vahvan plussan :eek: Tietty r-testi oli puhdas nega eikä edes haamuviivoja. Nyt pitäs vaan odotella n.9päivää alkaako vuoto. En tiedä koska oon odotellu menkkoja (tai sitä ajankohtaa) näin innolla :D
 
Kiitos tsempistä! Kaikki meni ultrassa yllättävän hyvin ja tosiaan päivän unohdus ei ollut vaarallista (toivottavasti ei sekään että laitoin irrotuspiikin pakastinlokeroon hetkeksi ja unohdinkin sinne tunniksi! :ashamed:).

Nyt on kuitenkin taas kaikki mahdollinen tehty ja odotellaan miten käy. On muuten aika outoa pistää tuota raskaushormonia iso annos (=irrotuspiikki) ja sitten saa näitä raskausoireita kaupan päälle. Esim. Nyt on rinnat niin arat, että suihkun vesi sattuu!

bumpy ja merope pidän sormet ja varpaat pystyssä että tärppäisi!!! =)
 

Yhteistyössä